Slecht slapen en net zwanger

11-10-2011 18:30 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben nu bijna 8 weken zwanger en slaap sleeeeeeecht!

Ik droom als een gek, heb de hele nacht terugkerende thema's (meestal over iets wat ik gezien heb op tv of gelezen in het boek wat ik voor het slapen gaan lees) en wordt bijna elk uur wakker. Ga inmiddels liggen focussen op hoeveel uur ik achter elkaar geslapen heb, wat het natuurlijk niet beter maakt.



Zijn er mensen die dit herkennen? Nog goeie tips?



Heel erg bedankt!



Marlou
Alle reacties Link kopieren
Een uur voordat je gaat slapen niet meer lezen, of tv kijken. Maar lekker even zitten, eventueel dingen die je dwars zaten gedurende dag opschrijven. Even lekker douchen of in bad, gewoon ontspannen.

En dromen hoort erbij als je zwanger bent zegt men (heb het ook, nu 32 weken).

En natuurlijk gefeliciteerd!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Herkenning alom! Vreselijk; alles komt dan zo binnen, daar ben je de hele nacht druk mee. Precies zoals Mali, niet meer lezen/tv kijken (of oersimpele tijdschriften), lekker douchen, naar het plafond kijken. Overdag tukjes doen als het kan.
Alle reacties Link kopieren
Dormeasan-tabletjes van A. Vogel!

Bij mij werkt het en ik ben een chronisch slechte slaper, helemaal tijdens mijn zwangerschap..
gefeliciteerd!



En voor mij niet herkenbaar, althans niet in het begin van de zwangerschap. vanaf een week of 30 sliep ik heel slecht.





Dus helaas geen tips, maar wel een felicitatie..
Alle reacties Link kopieren
bekertje warme anijsmelk drinken vlak voor je gaat slapen. Een uur vantevoren geen tv/boeken, koffie én thee vermijden na 19.00 uur. Gaan douchen of in bad gaan en daarna gelijk naar bed. Douchen met lavendelzeep van dr. Kneipp ( geen rozemarijn nemen met zwangerschap), werkt ontspannend, enkele druppeltjes lavendelolie op je kussen sprenkelen.

Dit hielp bij mij heel goed.

Succes en gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Had ik aan het begin ook heel erg! Bij mij hielp het om tijdschriften te lezen ipv. Spannende boeken. Aangezien ik over zulke dingen ging dromen.
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar hoor!! heb ook nog niet gevonden wat er wel/niet helpt. geef me er maar gewoon aan over en probeer niet te denken hoeveel uur ik al heb geslapen want dan wordt het alleen maar erger
Alle reacties Link kopieren
Dank alvast voor deze reacties en de felicitaties!



Ben van mezelf al een slechte slaper en raak altijd een beetje onrustig als ik slechte nachten heb. Nu met mijn zwangerschap lijkt die onrust erger.



Goeie tips gezien. Ga de tabletjes van Vogel halen, geen zware boeken lezen en lekker onder de douche voor het slapen gaan. Ook loslaten en er niet teveel mee bezig zijn is voor mij heel belangrijk (vind ik wel heel lastig).



Dank voor het meedenken en ik lees graag nog over de ervaringen van andere slecht slapende zwangeren!
Alle reacties Link kopieren
Haha misschien dat we hier allemaal vannacht komen 'spoken'

Wel zo gezellig toch?
Alle reacties Link kopieren
Dat dromen wel. Hele drukke dromen had ik toen ik zwanger was.
Loat goan!!!
Alle reacties Link kopieren
ja, hebben we wat afleiding tijdens de nachtelijke uren..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb constant nachtmerries. En dan schrik ik wakker.. Ik slaap echt slecht
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een slechte slaper. Inslapen gaat over algemeen goed maar wordt mega vroeg (halvewege de nacht) wakker en slaap dan soms nog heel licht. Ben ook nog geen 1 keer uitgerust wakker geworden. Dromen doe ik ook veel maar minder extreem dan bij mn 1e zwangerschap: toen had ik zowat in elke droom seks met iedereen brrrr
Alle reacties Link kopieren
Rolover, ik lees vaker dat vrouwen die zwanger zijn over sex dromen. Ik had het ook de eerste twee weken.



Nog bedankt voor jullie tips dames. Ik heb weer een paar nachten beter geslapen. Heb een fout boek gekocht, dat nergens over gaat, ga voor het slapen onder de douche en doe nog een ontspanningsoefeningetje.

Gisteravond niet gedaan en de hele nacht over project catwalk gedroomd. Het bleef me achtervolgen tot vanmorgen!



Marlou
Alle reacties Link kopieren
Oja, zeer herkenbaar dat slechte slapen. En die bizarre dromen. Vooral bizar, eigenlijk niet eng. Vooral in het begin was het heel erg, maar nu (16 weken) kan ik er ook nog wat van (Ik heb vannacht gewielrend in een een spidermanpak. En ik was vet goed )



En halverwege de nacht wakker worden heb ik ook. Vooral omdat ik dan naar de wc moet...
Alle reacties Link kopieren
Haha mikkiemik, hoe kom je erbij he?

Ik droom inderdaad ook niet echt naar (alhoewel wel veel achtervolgingen en mensen die mij niet kunnen horen) en ook niet over baby's. Ik vind het een beetje lijken op koortsdromen. Dan droom ik ook vaak de hele nacht over hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 17 wkn en in het begin had ik ook zulke nare dromen. Lekker douchen hielp bij mij goed. Waarom niet de Kneipp met rozemarijn?

Pas wel op met tabletjes. Mijn vk raadt melatonine af, omdat de resultaten op lange termijn onbekend zijn. Dat zit vaak in die homeopatische tabletjes.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik herken het wel. Ik ben nu 11 weken zwanger en zo moe dat ik iedere avond het liefst al om half 8 ga slapen. Dromen en nachtmerries heb ik nu ontzettend veel. Ook word ik steeds 's nachts wakker omdat ik misselijk ben. Ik moet dan wat eten om verder te kunnen slapen. Tja zwanger zijn is niet echt een fantastisch gevoel, maar ik heb het er absoluut voor over!
Alle reacties Link kopieren
haha, herkenbaar!!

wordt elke ochtend vroeger wakker dan de dag ervoor, en droom heel vaag... vannacht had ik bijvoorbeeld een positiebroek gekocht die tot m'n neus kwam. Dat was makkelijk, want 'op de groei gekocht'. In m'n droom heb ik de hele zwangerschap met die broek gelopen waardoor je alleen m'n ogen zag.



en een paar nachten geleden droomde ik over een spierwitte kat die tegen een flatgebouw van raam naar raam sprong. Alleen waren er geen kozijnen waar hij even op kon rusten, dus na raam 483 viel ie dood neer van vermoeidheid.



Ik vind het maar weird al die dromen. Ik onthoud ze ook zo goed, niet normaal
life ain't a perfect story, write it while you live it
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, echt veel mensen die dit herkennen. Ik kreeg uit mijn omgeving altijd het idee dat iedereen om 20.00 uur in bed ligt en tot de volgende dag 8.00 uur als een blok lag te slapen!
Ik herken het ook. Was vannacht om half vijf wakker en gister om half zes Ik droom ook raar en naar en kan ze ook goed navertellen. Eén voordeel: ik ben nog nooit zo vroeg op mijn werk geweest
Alle reacties Link kopieren
Heel erg herkenbaar. Ik had en heb dat ook. Ongeveer ieder uur wakker, moeten plassen als een gek en heel erg intens dromen. Maak hele wereldreizen 's nachts. En steevast na vier tot vijf uur slaap zo intens klaarwakker! En dan overdag mijn ogen bijna niet open kunnen houden op mijn werk...



Ik heb helaas geen tips. Merk wel dat het nu minder aan het worden is, ik heb nu wel eens nachten dat ik 'maar' twee keer wakker word...Er is hoop voor je. En je bent niet de enige, misschien een kleine troost...
Alle reacties Link kopieren
Hoe gek het ook klinkt pixiemorgan, het is toch wel een troost dat je niet de enige bent! Dank voor je reactie en fijn dat je nu betere nachten hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik was op de goede weg, maar ben inmiddels alweer dagen in de weer 's nachts! Nog meer 'lotgenoten'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven