Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik hoop dat het allemaal goed uitpakt en jullie een gezonde dochter in jullie armen mogen houden. :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je vandaag zulk goed nieuws kreeg! Altijd fijn om je daaraan op te halen als je weekend zo ontzettend ruk was. Ik ben heel blij voor je!

Op naar de 28 weken met weer een controle zónder opname!!! Ik duim er heel hard voor!
Alle reacties Link kopieren
Super!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Ginny, wat een goed nieuws! :cheer:
Nu kan je weer een beetje ademhalen en volgende week ben je 28 weken. Je meisje wordt steeds sterker!
En goed dat je met de verloskundige gaat praten over de emotionele achtbaan waarin je je nu bevindt. Is helemaal niet gek en ook de hormonen erbij maken het niet makkelijker.
Zorg vooral goed voor jezelf meid! :HA: :sheep: B-) :rose: :thumbsup:
elisa55 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 18:28
Reden: Typfout
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch nieuws! En goed plan om het aan te geven bij de vk ipv de gyn, ik kan me voorstellen dat dat prettiger voelt.
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws Ginnyy! Ik blijf met je mee duimen hoor!
Wat fijn Ginny :cheer:
Wauw Ginnyy, wat goed!!! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! :yes:
Wauw! Wat een super nieuws! Topper!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 27 weken, Ginny! Wat ontzettend fijn! Weer een week erbij!
Hoe voel je je vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Wat een fantastisch nieuws Ginny. Ik duim voor jullie dat het volgende week net zo goed is.
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
14-08-2019 09:14
Vandaag 27 weken, Ginny! Wat ontzettend fijn! Weer een week erbij!
Hoe voel je je vandaag?
Mn buikfoto heb vanmorgen alweer gemaakt.

Voel me wel redelijk. Alleen erg moe. Heb vannacht weer weinig geslapen. Ga vanmiddag ook even terug naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Over een uurtje weer naar de verloskundige. Ga vragen of ze hoofdje, buikje en beentje wilt meten en een schatting kan maken van haar gewicht. Mocht ze nu niet heel veel gegroeid zijn dan kan ik me vast voorbereiden op het feit dat ik maandag dan waarschijnlijk opgenomen ga worden.

Voel haar nog steeds heerlijk bewegen. Meestal tussen 16.00 en 21.00 is ze heel rustig en de overige uren is ze zeer aanwezig :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat ze zo aanwezig is!! Hopelijk straks een goede score en hoef je nog niet opgenomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Ginny! Ik duim voor je dat ze lekker groeit daarbinnen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het bij de VK? Ik duim voor een goed bericht!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk aan je Ginny!
Wat fijn dat ze zoveel beweegt!
Alle reacties Link kopieren
Het zag er goed uit. Ze heeft een meting gedaan en ze kwam uit op rond de 766 gram. Kon in het ziekenhuis wel 100 gram schelen gezien mevrouw totaal niet stil lag tijdens de echo. Maar ook al is het 100 gram minder dan is ze in ieder geval wel goed gegroeid.
Laatste groei echo was ze rond de 490 gram.
Ga er vanuit dat ik maandag na de echo ook gewoon weer naar huis mag en dat we door blijven gaan op dr manier hoe we nu doen.
Alle reacties Link kopieren
Ginny wat een heerlijk nieuws! En alweer 27 en een halve week ook! Zag je vruchtwater er ook weer goed uit?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn! Lekker blijven groeien meisje!!
Alle reacties Link kopieren
O wat fijn! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ja zag er nog wel goed uit. Wel wat minder dan de vorige keer, maar nog wel genoeg. Onderin mn buik zat weinig, maar bovenin wel genoeg. Heb niet gevraagd of ze wilde meten.
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag. :hug:

Ik ga duimen voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven