Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Sorry, ik zie nu dat unexpected mom dit ook al heeft gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig Ginny. Ik duim met jullie mee.

:redrose:
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
dnk schreef:
22-07-2019 21:43
Nee 8 liter is ook wel heel erg veel hoor! Meen toen gelezen te hebben dat het om ca 3 liter per dag ging. Advies vragen is altijd een goed idee natuurlijk.
Ik neem aan dat ze Ginny dit ook wel verteld hebben in het ziekenhuis. Ik las online dat 8 tot 10 glazen goed zou zijn.

Heel veel sterkte Ginny!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie je topic nu pas Ginny. Toen ik zwanger was van onze oudste, was er een soortgelijk topic. Ik heb toen enorm meegeleefd en dat doe ik nu opnieuw. Ik duim zo voor je dat je mag worden opgenomen en dat ze jullie gaan helpen en dat jullie dochtertje dit overleeft! 🍀🍀🍀🍀
Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Ginny! Ik duim mee. :rose:
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het artikel even opgezocht.

https://www.babybytes.nl/nieuws/moeder- ... te-drinken
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte toegewenst.
Duim met je mee :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ja dat verhaal heb ik ook gelezen. Ging over een Britse vrouw. Ik drink al een flinke tijd extra, maar helaas werkt dat bij mij tot nu toe niet.
Ben sinds 3.15 vannacht al wakker. Ben teveel aan het piekeren. Krijg alleen op de 1 of andere manier niet wat rust in mn hoofd. Maak me gewoon zoveel zorgen dat we haar kwijt raken.
Alle reacties Link kopieren
Ginnyy schreef:
23-07-2019 06:16
Ja dat verhaal heb ik ook gelezen. Ging over een Britse vrouw. Ik drink al een flinke tijd extra, maar helaas werkt dat bij mij tot nu toe niet.
Ben sinds 3.15 vannacht al wakker. Ben teveel aan het piekeren. Krijg alleen op de 1 of andere manier niet wat rust in mn hoofd. Maak me gewoon zoveel zorgen dat we haar kwijt raken.
Dat snap ik heel goed. Er is helemaal niks wat ik weet te zeggen, of iets wat jij nog kan doen verder. De tijd is alles wat je hebt. Hou vertrouwen to, het is enorm heftig wat je meemaakt!
Ben je bekend met de volgende informatie?

http://www.watverwachtu.nl/page.asp?page_id=105

In het ziekenhuis adviseren ze;
*maandverband
*bedrust (alleen uit bed voor douche (geen bad!!) en wc
*spoelen nadat je naar het toilet bent geweest
* twee maal daags je temperatuur meten en bij verhoging gelijk starten met antibiotica


Heb je wel injecties met longrijping gekregen? Vanaf 24 weken heb je daar recht op! Net als magnesiumsulfaaf trouwens.

Kan een academisch ziekenhuis niet meer voor je betekenen? Ik zou, als ik jou was, daar een second opinion aanvragen! Het academisch ziekenhuis is sowieso de plek waar de baby komt als hij voor 32 weken wordt geboren. Ze hebben daar gewoon meer kennis en hebben vaker de meeste up-to-date kennis.
Alle reacties Link kopieren
Wat stressvol en verdrietig! Inderdaad wat frambloosje zegt met de longrijping, het kan haar net dat extra kansje geven. Ik heb laatst ook een verhaal gelezen van jongere baby’s (dus misschien qua groei en gewicht gelijk aan jouw meisje) die het hebben gehaald. Ik duim echt dat je baby nog even blijft zitten. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Veel Sterkte. Ik duim voor een positieve afloop!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dit topic nu pas voor het eerst, maar wat ontzettend heftig.

Ik wil je heel veel sterkte wensen :hug:
Alle reacties Link kopieren
frambloosje schreef:
23-07-2019 07:31
Ben je bekend met de volgende informatie?

http://www.watverwachtu.nl/page.asp?page_id=105

In het ziekenhuis adviseren ze;
*maandverband
*bedrust (alleen uit bed voor douche (geen bad!!) en wc
*spoelen nadat je naar het toilet bent geweest
* twee maal daags je temperatuur meten en bij verhoging gelijk starten met antibiotica


Heb je wel injecties met longrijping gekregen? Vanaf 24 weken heb je daar recht op! Net als magnesiumsulfaaf trouwens.

Kan een academisch ziekenhuis niet meer voor je betekenen? Ik zou, als ik jou was, daar een second opinion aanvragen! Het academisch ziekenhuis is sowieso de plek waar de baby komt als hij voor 32 weken wordt geboren. Ze hebben daar gewoon meer kennis en hebben vaker de meeste up-to-date kennis.
Ze gaat toch naar het Sophia kinderziekenhuis (Erasmus MC)? Naar mijn weten academisch en heb het idee dat er niet veel betere plekken zijn in NL. Maar second opinion kan wellicht geen kwaad.

@Ginny, snap dat het slapen niet goed gaat, je hebt ook zo veel aan je hoofd. Is het een optie om vandaag al naar het Sophia te gaan en een eerdere opname te vragen? Laat ze maar weten dat je vreselijk veel stress hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je vanaf deze kant heel veel sterkte wensen en ik hoop zo voor je/jullie dat dit allemaal goed komt meid!

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Het heeft geen nut om nu opgenomen te worden. Ben morgen dan wel 24 weken, maar zij is qua groei pas 21/22 weken. Ze heeft geen kans als ze nu gehaald wordt. Daarom wachten tot 26 weken en hopen dat ze die 450 gram haalt dan kunnen ze wat ook ivm infuusnaaldjes.
De gynaecoloog die ik gisteren had was echt heel vriendelijk en behulpzaam. Hij zei ook als ze over 2 weken nog leeft dan kunnen we er alles aan doen om haar te redden ze is nu alleen te klein. Als hij zou kunnen had hij haar anders nu al gehaald. Kan ook altijd bellen. 24/7.

Sta inderdaad bij het Erasmus/sophia onder controle. Is een academisch ziekenhuis met een goede reputatie.

Voel haar nog steeds gelukkig. Daar houd ik me maar aan vast. Ze red het nu al 4 weken zo hopelijk die 2 weken extra ook
Alle reacties Link kopieren
Framboosje ik heb gevraagd of amnioinfusie een optie was en de arts zei helaas niet. De kans dat mn vliezen verder scheuren is te groot. En de kans dat er door het gaat vruchtwater verloren gaat ook. Tevens gaat mn baarmoeder dan samentrekken omdat er een gaatje zit en dit gaatje moet helen dus gaat het samentrekken en dat levert nu waarschijnlijk teveel stress voor de baby op.
Maar bedankt voor het meedenken
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig allemaal! En wat een onzekerheid in het afwachten!

Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig. Heel veel sterkte de komende tijd voor jullie en voor jullie meisje. Go baby go!
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Zo begrijpelijk dat je amper slaapt... Ik hoop dat ze het gaat halen jullie kleine meisje. Wat zullen het vreselijke lange dagen voor je zijn.
Erasmus/Sophia zijn hele goede zkh, dus je bent in goede handen!
Alle reacties Link kopieren
Wat zitten jullie in een nachtmerrie.... Lees al even stilletjes mee maar wilde je toch even een hart onder de riem steken, al heb je daar eigenlijk ook niks aan....
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
23-07-2019 11:10
Wat zitten jullie in een nachtmerrie.... Lees al even stilletjes mee maar wilde je toch even een hart onder de riem steken, al heb je daar eigenlijk ook niks aan....
Heb er wel wat aan. Gewoon wetende dat er mensen zijn die meeleven is fijn. Dat geldt voor iedereen hier uiteraard.
Dat ik hier mn ei kwijt kan is ook fijn.

Zit met mn 2 oudste nu thuis en wil ook niet dat zij meekrijgen dat ik een emotioneel wrak ben momenteel. Heb ze wel verteld hoe en wat, maar niet tot in details.
Alle reacties Link kopieren
Hou oud zijn je kinderen?
Lieve Ginny,

wat een verschrikkelijke periode moet dit voor jou en je gezin zijn. Zoveel onzekerheid, begrijpelijk dat je geen rust in je hoofd kan vinden.

Ik werk zelf in een academisch ziekenhuis en veel met prematuur/dysmatuur geboren baby's. Hoewel ik echt begrijp dat je alles wilt doen voor je kindje en alles op alles wil zetten dat ze het na 26 weken overleefd hoop ik dat je je goed laat coachen en begeleiden door het personeel op de afdeling. Het is moeilijk om algemene uitspraken te doen, het ene kindje is het andere kindje immers niet. Het ene kindje met 26 weken doet het tegen verwachting in goed en de ander krijgt helaas veel complicaties. Ik bedoel het absoluut niet vervelend en snap dat je hier misschien niet op zit te wachten. Het overleven van je kindje in je buik tot 26 weken is pas het begin. We zien vaak ouders die, begrijpelijk, de kwaliteit van leven voor hun kind uit het oog verliezen en alles op alles zetten om hun kindje in leven te houden. Nogmaals, heel begrijpelijk, ik weet niet wat ik zelf zou doen in zo'n situatie. Of het het beste is voor je kindje is echter de vraag. Laat je daarom als het zover is goed informeren (niet via google).

Ik wens je heel veel sterkte!

Mocht je trouwens meer behoefte hebben om je ei kwijt te kunnen, academische ziekenhuizen beschikken naar mijn weten altijd over maatschappelijk werk en psychologen, die ook kunnen helpen met het leeftijdsadequaat informeren van je kinderen. Vraag ernaar als je daar behoefte aan hebt, in het ziekenhuis waar ik werk stappen zij ook op het moment dat de behoefte er ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven