Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:flipje2 schreef op 08 december 2016 @ 23:48:

Wie van jullie heeft dit ook gehad, dat het kindje niet meer bleek te leven?

Even een heel praktisch dingetje, maar ik ben een beetjebang voor grote bloedvlekken in onze mooie nieuwe boxspring..... Zou een vervelend souvenir zijn van deze hele gebeurtenis.

Kan zoiets ineens heel onverwacht losbarsten of voel je dat wel aankomen? Moet ik nu plastic onder het laken leggen of is dat erg overdreven?

He Flipje, ik kan alleen spreken over mijn Cytotec-ervaringen (2x missed abortion), maar toen bouwde de kramp over heel wat uren op voor ik ging vloeien. Bij de eerste (die met 10 weken, 12 toen ik Cytotec kreeg) vloeide ik wel veel, heel veel. Toen heb ik voor de zekerheid een kraammat in bed gelegd omdat ik maar tussen badkamer en bed heen en weer bleef lopen. Vond het fijn om tussendoor in bed even bij te komen namelijk (het was al nacht).

Dus het kan voor de zekerheid, als je je daar prettiger bij voelt? Zoveel moeite is het niet en wat je zegt, een vervelend souvenir zou het wel zijn.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ik krijg de cytotec niet thuis, dat gebeurt morgen in het ziekenhuis.

Dus nog maar 1 nacht thuis slapen. Maar minder dan een week geleden leefde het nog, dus zo snel zal het ook vanzelf nog niet komen vermoed ik.
Flipje....denk veel aan je
Lieve Flip en Flipman, nu is er geen keuze meer maar al voor jullie bepaald.. Het is verschrikkelijk dat jullie dit weer moet overkomen.

Is de punctie uiteindelijk wel gelukt?

Ik hoop dat jullie snel antwoorden krijgen. En vooral dat het nooit meer gebeurd en jullie wel een gezond wondertje mogen verwelkomen.

Bij ons zijn er geen antwoorden. Domme pech (welja gewoon 2x)

De eerste keer beviel ik gewoon net als jij en de 2e keer werd ik gecurriteerd om er snel en goed vanaf te komen zonder gedoe verdere lasten. De uitslagen waren er binnen 2 weken dus dan zullen jullie daar ook zeker antwoord op hebben. Ik kan dus niets vertellen over de cyrotec. Sorry!
Sterkte Flipje,

Mijn eerste zwangerschap eindigde met 22 wk ik ben met 22+4 wk bevallen. Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Was de eerste zwangerschap het kindje was 'gezond' alles onderzocht maar geen duidelijke oorzaak gevonden. Mijn lichaam wilde het kindje niet kwijt ben redelijk wat bloed verloren vooraf, en had ook matrasbeschermer op mijn bed. Kindje is uiteindelijk in vruchtzak in zijn geheel ter wereld gekomen. Als je meer wil weten mag je me altijd pb sturen.

Hoe gek dat voor een ander mag klinken het kindje zien en bewonderen na de bevalling was mooi, en ik voelde me ook moeder.
Leef en laat leven <3
Ik weet het, we hebben van ons eerste kindje ook uitgebreid afscheid genomen, incl. 'fotoshoot', crematie en aangifte bij de burgerlijke stand. Dat doen we deze keer allemaal niet (wel foto's maken natuurlijk, maar we laten het kindje waarschijnlijk achter in het ziekenhuis). Een miskraam bij 12 weken voelt voor ons toch heel anders dan een zwangerschapsafbreking bij 18 weken.

Of we nu weer de hulp van stichting Still vragen weet ik nog niet. We mogen ze bellen als het nodig is, maar we beslissen dat pas als we het kindje hebben gezien of het de moeite waard is.
Ik kan me dat goed voorstellen Flipje. En ja er is een verschil hoe verder je vordert in de zwangerschap...

Het verdriet nu, voor een tweede keer vind ik wel erg schrijnend. En ook door de toenemende onzekerheid: of het gewoon botte pech is of dat er meer aan de hand is. Bah, verdorie - wat had ik dit graag anders gezien voor jullie.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wij precies t zelfde Flip alleen ik heb t de 2e keer niet gezien.

Het ging me ondanks dat dit natuurlijk niet leuk klinkt wel iets makkelijker af. Was toch een soort herkenning.

Maar t blijft vreselijk. Ouders en nog n keer en toch niets!

Wanneer moet je naar het ziekenhuis?
Flipje wil je heel veel sterkte wensen

Ik vind het echt onmenselijk wat je allemaal mee moet maken

Heb er geen woorden voor

Heeeel veel sterkte
Flipje jeetje wat verschrikkelijk verdrietig allemaal ...

Heel veel sterkte...
Ik heb 2x een missed abortion gehad waarvan de miskraam niet zelf op gang kwam. Beide keren heb ik voor de cytotec gekozen. Bij mij begon het pas een paar uur na het inbrengen van de tabletten.

Voor de zekerheid had ik een waterdichte matrasbeschermer gekocht, ik liep zelfs al met maandverband omdat ik bang was tijdens het uitlaten van de hond of boodschap doen ineens overvallen te worden door bloedverlies. (Moest week wachten op consult gyn voor cytotec)

Heel erg veel sterkte morgen voor jullie! Weet niet goed wat te zeggen wat al niet gezegd is.. Denk aan je, zal morgen weer een kaarsje brandden voor je
Heel veel sterkte met dit onmenselijke verlies ... Ik hoop dat de onderzoeken wat duidelijkheid brengen.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
@cookie De vorige keer duurde het volgens mij 30 uur voordat er iets gebeurde met de cytotec. Daarna was het binnen een uur of twee gebeurd, van gebroken vliezen tot geboorte. Placenta kwam een half uurtje later nog.
Sterkte flipje
Ik hoop voor je dat het dit keer sneller gaat.. sterkte vandaag!
Sterkte Flip!
Wens jullie heel veel sterkte voor vandaag!
Heel veel kracht en sterkte vandaag!
Sterkte lieverd!! Denk aan je! xxx
Sterkte vandaag.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
ik hoop dat alles goed verloopt Flipje, denk aan jullie
Heel veel sterkte vandaag, Flipje.
Flipje, sterkte vandaag
Flipje, ik denk aan je vandaag. Veel sterkte en zorg goed voor jezelf. Hopelijk verloopt het allemaal zoals het moet (onder deze omstandigheden dan), maar houd jezelf goed in de gaten. Bel het ziekenhuis als je iets niet vertrouwt of als het niet goed voelt. Ik leef met je mee.
Je moet niet alles geloven wat je denkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven