Start ivf november 2018

21-09-2018 07:04 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik schrijven met meiden die ook vanaf november of eerder gaan starten met ivf.
Wij hebben een dochter van 18 maanden. Na 3 iui was ik zwanger van haar.
3 mnd na haar geboorte zijn we gestopt met condooms. Had gehoopt dat het via de natuurlijke weg zou lukken maar helaas. ( beide gezond). Helaas na 6 iui niet zwanger en nu gaan we dus over op ivf.
Vind het toch even slikken. Worden binnenkort allebei 38.
Alle reacties Link kopieren
hoi sohappy,
eindelijk vind ik een forum in dezelfde tijd..
ik heb vorige week zondag een cryo tp gehad ga morgen voor het eerst testen en hoop zo dat het gelukt is,
ik heb nu 4 pogingen achter de rug waarvan 1 miskraam.. ben zelf 24 en ziekenhuis zei dat ik veel kans heb en dat dacht ik ook omdat ik de laatste 2 tp een blastocyste heb gekregen nu ook weer maar dat betekent niet altijd dat het lukt helaas.
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden,

Inderdaad eindelijk een forum met dezelfde tijd!
Wij zijn inmiddels 2,5 jaar bezig voor ons eerste kindje, tot nu toe zonder succes. Uit alle onderzoeken komt dat wij beide gezond zijn dus we zijn bestemd met onverklaarbare onvruchtbaarheid. Inmiddels 5 keer IUI achter de rug en deze maand gestart met IVF! Vandaag prikdag 5 dus ben benieuwd wat ons nog allemaal te wachten staat!

@Kaylee94 jeetje zeg, wat spannend. Zo frustrerend dat iedereen maar blijft zeggen dat je veel kans hebt en zo gezond bent maar het ondertussen niet lukt. Misschien heb je inmiddels al een positieve test in handen gekregen.... Wat houdt een blastocyste in?

@Sohappy ik had het zelfde hoor! Klinkt gelijk zo heftig IVF en schrok ook wel even van de hoeveelheid medicatie, maar uiteindelijk zal het het allemaal waard zijn. Het zijn gelukkig allemaal stapjes van medicatie en met een beetje mazel eenmalig ;)
Alle reacties Link kopieren
@kaylee,
En heb je een positieve test?

@atnama,
Dat hoop ik ook, hopelijk een maand voorbereiding met succes.
We zijn vooral benieuwd of ze iets kunnen vinden bij ons waarom het niet lukt.
Vandaag ben ik ongesteld geworden dus morgen ga ik beginnen met medicatie en begint ons ivf traject.
Erg spannend.
Alle reacties Link kopieren
Spannend dames!

Wij zijn ook deze maand begonnen met de eerste ivf, nadat een escape ivf (in een iui poging met teveel eitjes) in augustus op het laatste moment is gecanceld. Nu ongeveer een maand bezig met decapeptyl en nu 10 dagen aan de gonal F.
Alle reacties Link kopieren
@sohappy Ondanks dat het heftig is dan ineens de stap te moeten nemen voelde het voor mij wel echt als een nieuw positief begin.. Welke medicatie heb je gekregen? Lukt het met prikken?

Ik heb vorige week dinsdag de punctie gehad met als opbrengst 8 eitjes. Daarvan zijn er 6 bevrucht en 1 mooie 10 cellige teruggeplaatst. Uiteindelijk zijn er 3 de vriezer in gegaan dus als het moet dan kunnen we hopelijk 4 maanden vooruit!
Nu op het wel bekende wachtbankje met ultragostan. 2 november mag ik testen!

@DaisyLiz ook alweer even onderweg! Hoe is je echo gegaan? Weet je al wanneer je de punctie hebt? Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Morgen is mijn laatste dag dat ik primolut slik. Dan afwachten tot ik de bloeding krijg.
Gebruik ook decapeptyl en straks gonal f.
Het voelt zeker als een nieuw positief begin en ben erg nieuwsgierig.
@ahtnatama, dan heb je best een goede opbrengst toch?
Spannend straks testen! Nog geen klachten?
Hoe vond je de punctie gaan?
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal meiden!

ahtnamaS: jij mag al bijna testen denk ik?

Sohappy: hopelijk breekt het snel door en kun je écht van start.

Ik heb vorige week donderdag ook de punctie gehad. 40 follikels aangeprikt, 13 eicellen gevonden, 10 bevrucht, maar 6 zijn matig van kwaliteit en kunnen niet worden ingevroren. Ik hoor binnenkort of en hoeveel cryo's ik heb.
Alle reacties Link kopieren
@sohappy Decapeptyl en primolut ken ik niet, elk ziekenhuis zal wel zijn eigen medicatie hebben.. Zeker een goede opbrengst, fijn dat ik 4 maanden door zou kunnen gaan zonder een volgende punctie. Ik heb tijdens de punctie een roesje en pijnstilling gekregen, dus weet er niet heel veel meer van. Blijkbaar heb ik tijdens de punctie gezegd dat ik het zo weer zou doen en dat het op een theekransje leek dus dat roesje heeft zijn werk goed gedaan haha.

Ik ben gister helaas ongesteld geworden, 10 dagen na TP.. had het al een beetje verwacht maar was toch fijn geweest als het wel was gelukt.. klachten heb ik niet echt gehad, voornamelijk in de 1e week en dan erg moe /kleine puistjes op mn decolleté en wat steekjes in me buik maar dat schijnt door de Ultragostan en nasleep punctie te zijn geweest.

nu 9 november weer een nieuwe afspraak voor een echo en daarna een tweede terugplaatsing..

@DaisyLiz wat een hoop aangetikt zeg! Heb je veel last gehad voor en na de punctie? Weet je al hoeveel cryo's er zijn?

Mijn accountnaam ging een beetje verkeerd doordat ik op een toets drukte waardoor me naam achterstevoren gespeld werd. Sam is misschien makkelijker haha
anoniem_377185 wijzigde dit bericht op 31-10-2018 08:37
Reden: Extra info
10.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ahtnamaS schreef:
31-10-2018 08:34
@sohappy Decapeptyl en primolut ken ik niet, elk ziekenhuis zal wel zijn eigen medicatie hebben.. Zeker een goede opbrengst, fijn dat ik 4 maanden door zou kunnen gaan zonder een volgende punctie. Ik heb tijdens de punctie een roesje en pijnstilling gekregen, dus weet er niet heel veel meer van. Blijkbaar heb ik tijdens de punctie gezegd dat ik het zo weer zou doen en dat het op een theekransje leek dus dat roesje heeft zijn werk goed gedaan haha.

Ik ben gister helaas ongesteld geworden, 10 dagen na TP.. had het al een beetje verwacht maar was toch fijn geweest als het wel was gelukt.. klachten heb ik niet echt gehad, voornamelijk in de 1e week en dan erg moe /kleine puistjes op mn decolleté en wat steekjes in me buik maar dat schijnt door de Ultragostan en nasleep punctie te zijn geweest.

nu 9 november weer een nieuwe afspraak voor een echo en daarna een tweede terugplaatsing..

@DaisyLiz wat een hoop aangetikt zeg! Heb je veel last gehad voor en na de punctie? Weet je al hoeveel cryo's er zijn?

Mijn accountnaam ging een beetje verkeerd doordat ik op een toets drukte waardoor me naam achterstevoren gespeld werd. Sam is misschien makkelijker haha
Ah wat ontzettend balen dat het mislukt is. Gelukkig heb je nog wel cryo's achter de hand. Hopelijk is de volgende een plakker!
Ik heb trouwens ook decapeptyl, primolut en daarna gonal f gehad.

Ik vond de punctie overigens goed te doen. Tuurlijk doet het zeer, maar het was minder erg dan ik verwacht had en ik zou het zo nog 100 keer doen. Ik heb wel wat last gehad na de punctie (nog steeds eigenlijk), maar het is te doen. Ik weet nog niet of en hoeveel cryo's ik heb. Daar krijg ik binnenkort een brief over.
Alle reacties Link kopieren
@DaisyLiz had ik ook, elke avond met een kruikie gelegen en heel veel geslapen.. hoop dat het snel minder wordt! Heb je ook gelijk al een TP gehad? Ik heb echt andere medicatie gehad, zal allemaal wel hetzelfde doen uiteindelijk. Straks ook bolletjes ultragostan of niet?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden. Ik schrijf hier graag mee. Angela 28 jaar en al ruim een jaar bezig om alleenstaand moeder te mogen worden. Ik maak dus gebruik van ee donor. Ik heb 11 iui s gehad zonder resultaat en ni over op icsi.
Binnen een week zijn met gonal f mijn eitjes hard gegroeid. Gisteren en vandaag de fyremadel geprikt en vanavond de pregnyl. Maandag de punctie. Doodeng vind ik het. Ben bang voor helse pijnen. Brr
Alle reacties Link kopieren
Hoi Angela,

Leuk dat je mee schrijft! Krijg je ook een roesje voor de punctie? Het gaat gelukkig erg snel en na de punctie mag je bijkomen van alle medicijnen en krijg je hopelijk snel goed nieuws!!

Spannend met donorzaad! Hopelijk krijg je maandag en donderdag goed nieuws en kan er donderdag een embryo terug geplaatst worden!

Hoe is het met je buik? Ik vond freymadel zo naar om te prikken in vergelijking met de gonal! Jij bent er gelukkig bijna vanaf!!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg geen roesje. Wel medicatie met morfine. Buik gaat redelijk. Fyremadel is verschrikkelijk maar de pregnyl erger.
Nu geloof ik niks meer te prikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf hier ook graag mee! Een kleiner groepje met meiden die ook aan het begin van IVF staan (en hopelijk ook snel aan het einde door goed resultaat :-D )

Hier, drie jaar bezig voor een eerste kindje. Bij ons is het in ieder geval duidelijk dat er een slechtere zaadkwaliteit is (al is die wel sterk wisselend). Daarnaast is het inmiddels wel gelukt om zwanger te worden maar gaat het helaas snel mis. Na drie vroege miskramen, 7 IUI's en een mislukte IVF poging ben ik nu net weer begonnen met het spuiten van Decapeptyl en is het dus weer begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het bloeden gister begonnen dus maandag het ziekenhuis bellen voor een echo en start gonal f. Die valt gelukkig mee.

Lig in bed met enorme hoofdpijn en verkouden. Reageer andere keer uitgebreider.
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden, zo wordt dit groepje steeds groter!

Succes morgen Angelaloes!!

Jeetje Puk, aardig wat achter de rug al! Nu weer met goede moed aan de volgende ivf beginnen of gaat het tegen staan?

Jij beterschap sohappy!
Alle reacties Link kopieren
Sohappy, beterschap, hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Sam, pffff ja ik vind dat ik mijn portie ook wel gehad heb :-? Maar we gaan vol goede moed door. Moet zeggen dat ik er echt super veel zin in heb. Klinkt raar maar heb er echt vertrouwen in dat het een keer goed moet komen. IVF zal ook weer wat vragen beantwoorden; hoe gaat het met de bevruchtingen, doordelen etc. Nu nog vooral geduld met het lange protocol. Eerst nog tot volgende week woensdag Deca spuiten voordat ik überhaupt met stimuleren kan beginnen :whistle: .
Hoe is het met jou? Teleurstelling al een beetje gezakt?

Angelaloes, succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Angela en puk!

Angela, een beetje laat maar veel succes met de punctie! Ik vond het echt prima te doen en bij mij hebben ze 40 eicellen aangeprikt! Ik kreeg pijnmedicatie via een infuus.

Sohappy beterschap! Ik had ook onzettende hoofdpijn van de decapeptyl. Fijn dat je met gonal f mag starten. Vanaf nu gaat het snel!

Ik zit nu op 11 dpo (en 8 dagen na punctie). Ik zie best wel op tegen deze week, het testen en de brief over het aantal cryo's... Veel te spannend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Het is goed gegaan en me meegevallen. Er zijn 9 rijpe eitjes gevonden
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gegaan is Angelaloes! 9 is echt heel goed!! Heb je nog veel last van de punctie?

@Puck32 ik herken dat wel hoor, steeds meer onzekere factoren worden weg gehaald en dat maakt dat je weer wat meer hoopt hebt! Ik ging er al wel een beetje vanuit maar merk wel dat ik de afgelopen tijd zo in een rollercoaster geleefd heb, dat ik me nu pas een beetje ga beseffen wat er allemaal gaande is ofzo en eigenlijk is het best heftig wat we allemaal voor onze kiezen krijgen, ook al lach ik het graag weg.. echt al bijna 3 jaar lang de baby kamer ingericht, tot in detail alles weten en elke keer maar weer naar een omo witte test aan het staren.. maar ups en downs! Nu even een paar dagen een kleine dip..

@DaisyLiz super spannend! Mag je over 6 dagen testen? Ik vond de 2e week ook een hel, hoe erg je ook probeert jezelf bezig te houden kan je er niet niet mee bezig zijn..
Alle reacties Link kopieren
Daisyliz, pffff 40 follikels! Dan lijkt me pijnmedicatie via het infuus ook geen overbodige luxe. In ons ziekenhuis is de pijnmedicatie helaas minimaal met eigenlijk alleen paracetamol dus kijk daar wel een beetje tegenop.
Succes deze week door te komen! Veel spannende momenten. Heb je voor jezelf al besloten wanneer je gaat testen? Of wordt dat door het ziekenhuis gedaan en wacht je daarop?

Angela, fijn dat er 9 eitjes gevonden zijn, mooi aantal! Hoe voel je je?

Sam, Ik kan het helemaal voorstellen en dat rollercoaster gevoel heb ik ook. Het is ook gewoon bagger, dit hele traject. Bij mij gaat het ook zeker met ups & downs. Iedere maand is op een gegeven moment te lang en hoewel er nog zoveel kansen zijn, lijken de negatieve testen na een terugplaatsing me ook hard aankomen. Knuffel tijdens deze rotdagen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Helaas van de 9 maar 2 bevrucht. Het is echt een afval race. Verder voel ik me goed. Doe lekker rustig aan.
Alle reacties Link kopieren
@Puck32 jeetje alleen paracetamol? Naja ze zouden het natuurlijk niet zo doen als ze vinden dat het niet kan maar ik was toch echt wel blij met de medicatie via infuus en die medicijnen wat een soort roesje was. Wanneer heb je je follikel echo? Precies wat je zegt inderdaad. Toch fijn om er zo achter te komen dat ik niet helemaal labiel ben maar er meer zijn die het zo ervaren tijdens het traject!

@angelaloes toch 2! Mag je er 1 of 2 laten terugplaatsen?
Alle reacties Link kopieren
1tje. Ik was echt teleurgesteld. Maar ik hoop dat deze 2 frummeltjes zich lekker blijven delen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven