Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!

Groetjes Inieminie

NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
Wat vervelend Sanne! Kan mij voorstellen dat je even flink boos bent. Zeker omdat jij uitgebreid wilde gaan koken voor hem. Zou ik ook ook van balen hoor. Hoe oud zijn zijn kinderen eigenlijk als ik vragen mag?

Mooie tabel Lauren! Ik forum nu mobiel maar heb op 21 maart mijn echo
@sanne wat vervelend voor je! Logisch dat je hier flink van baalt!
Mijn nieuwe NOD is 23 maart
Mijn nieuwe NOD is 19 maart

Goed idee goofy en Lauren!

Sanne wat vervelend zeg.. waarom moet je vriend een smoes verzinnen als jullie een dagje weg zijn? Kan hij niet gewoon zeggen dat hij een dag met jou, z'n vriendin, op stap is?

Het moet trouwens inderdaad wel wat raar zijn om op zo'n jonge leeftijd al te gaan shoppen voor je 'kleinzoon'. Bijzonder hoor

@lamelle veel plezier!

@theepoes balen dat je nog steeds bruine afscheiding hebt.. wat dat afkicken betreft: lucky you!!! Ik ben kapot..

@jilks dat balen hoort er kennelijk bij.. fijn dat je weer terug bent!! Heb jij je man die Nederlandse woorden geleerd? hihi ze hebben wel allemaal met eten te maken
@nimnim ... ik geloof dat mijn vriend selectief is in welke woorden hij oppikt maar ik zie inderdaad wel een trend met NL'se lekkernijen die hij zelf ook graag eet :-)
mijn NOD is 12 maart

@jilks: dat had ik ook, nadat ik ongesteld was geworden had ik er even geen zin meer in, ik was na 2 dagen alweer terug haha. Helemaal niet erg!
@ Calimero en inieminie, hoe was de echo vandaag? Ik hoop voor beide goed nieuws!

@ Lauren, super van de tabel. Ik heb nog geen wijzigingen.

@ Sanne, he wat een narigheid. *hug*

@ kandelaar, wat fijn dat je je zo goed voelt!

Ik ga gezellig met manlief uit eten.

Fijne avond!
Mijn NOD is 25 maart.
Hier even snel een berichtje van mij. Goed nieuws! De echo was helemaal goed! Alles zag er goed uit en we konden het hartje goed zien kloppen! Echt super!!
Wat goed Ieniminie!!! Bijzonder is dat he? Was je ook net zo ver als dat je dacht dat je was?
@ iniemienie, wat super om te horen van de goede echo! Hopelijk kan je nu heerlijk gaan genieten!

@ Kandelaar, wat heerlijk dat je zo weinig klachten hebt!

Lekker van genieten!

@ Sanne, wat een gedoe zeg... fijn dat je hier je hart kan luchten. Heb helaas geen idee hoe ik je zou kunnen helpen...

@ Lauren, wat lief dat je de tabel zo wil bijhouden, kan inienieminie hem mooi kopieren....

Vind het ook wel leuk als die up to dat is met NOD`s enzo... is wat makkelijker bijhouden...

Maandag met mijn ene zusje wezen shoppen voor ons andere zusje en vandaag met andere zusje wezen shoppen voor het ene zusje! Haha snappen jullie hem nog, het is een tweeling en zijn volgende week jarig!

NOD is 27 maart
Hoi allemaal

Ik leef nog! Flink ziek geweest, nu weer een weekje aan het werk, maar nog wel moe, en veel in te halen, dus geen vivaforum voor mij. Wat is er veel geschreven!! Kijken wanneer ik dat in ga halen. En weer veel mensen zwanger geworden. Dat biedt hoop Gefeliciteerd zwangeren!! Hier geen baby of NOD of ei-nieuws, hihi. Ik probeer zsm in te halen met lezen, maar moet nu alweer afsluiten. Tot later!!

X
@ kandelaar, ik was precies zover als ik dacht. Het was heel bijzonder, je gelooft gewoon niet dat er echt iets op het scherm gaat verschijnen..... We hadden natuurlijk nog nooit een echo gehad dus we wisten ook niet wat we moesten verwachten. Maar ze kreeg meteen de kleine (hihi) in beeld en je zag meteen het hartje kloppen. Dan wordt het pas 'echt' echt. We hebben ook 2 foto's meegekregen! Daar heb ik vandaag nog een aantal keer naar zitten kijken haha. Over 2 weken hebben we een afspraak met de verloskundige, dan gaan we volgens mij ook proberen naar het hartje te luisteren spannend dus. Dan komt er geen echo, maar tussen de 10 en de 12 weken wel weer een echo om de definitieve zwangerschapsduur en uitgerekende datum vast te stellen.

Ik ben zo blij, hoop echt dat het allemaal goed blijft gaan, het is natuurlijk nog steeds pril...

@ sanne, jeetje wat vervelend zeg, wel goed om zelf na te denken of dit wel is wat je wil......en om samen te praten hoe je dichter bij elkaar kan komen wat betreft ideeen over wat je wel of niet doet voor de kinderen....

Calimero, hoe was jou echo?
Ik geniet helemaal met je mee inieminie. Hoe ver ben je nu? Mij is altijd verteld dat ze rond de 12/13 weken pas het hartje kunnen ( laten) horen. Vind het nog steeds ongeloofelijk dat ons dit ook weer binnen een maand staat te wachten, L alles goed is natuurlijk. Hoe voel je je verder?

@ calimero; ik hoop dat jullie vandaag ook een goede echo gehad hebben....al vraag ik het mij stiekem een beetje af, omdat je hier nog niet gereageerd hebt....
@Kandelaar: wat lekker dat je je zo goed voelt!

@Jilks: het IS ook balen! Op naar de volgende ronde!

@Lamelle: VEEL PLEZIER! Ik hoop dat je met leuk nieuws terug komt!

@Sanne: Ik hoop dat je er over kunt praten met je vriend. Misschien had hij niet door dat het voor jou belangrijker was dan voor hem. En dat kun je hem alleen duidelijk maken door het aan te geven...

Maar hoe kun je nu al voor je 'kleinzoon' shoppen? Is een van de kinderen van je vriend ook zwanger? Of moeder?

@Lauren: Wow! Mooie tabel! Mijn nieuwe NOD is 20 maart

@Nimnim: Ja vermoeiend he, om dan weer aan het werk te gaan! Leuke stagebezoeken gehad? Dat had je vandaag toch? Je werkt in het voortgezet onderwijs? Of hoger?

@Zus: lekker gegeten? Hadden jullie iets te vieren? Of gewoon voor de gezelligheid?

@Kena: Gezellig! Even shoppen! Heb ik vandaag ook gedaan. Altijd leuk! Dus tweelingen in de familie... Is erfelijk toch?

@Ienieminie: Goed om goed nieuws te horen! Lijkt me echt heel bijzonder!! Ik zou volgens mij ook steeds de echo erbij pakken. En over een paar weken alweer! Leuk zeg!
@ Goofy en Lauren, bedankt voor de nieuwe tabel! Mijn NOD is op 6 maart

@ Lamelle, heel veel plezier!

@nimmim, vindt het ook fijn dat we alles kunnen delen hier!

@Sanne, jammer van die ruzie, maar het komt overal wel eens voor. Na onze ruzie kijk ik uit naar het weekend. Dan hebben we weer uitgebreid tijd voor elkaar en is de lucht daarna hopelijk weer helemaal opgeklaard.

@ Jilks, waar komt je vriend vandaan?

Slaap lekker allemaal!
Allereerst inieminie, wat goed nieuws! Het lijkt mij inderdaad erg bijzonder! Geniet er lekker samen van

Ben je nu wat meer gerustgesteld?

@kena, wat leuk shoppen met je zusjes! Ik heb ook een zusje en dan is shoppen wel een van de leukste dingen om te doen.

@theepoes, heerlijk gegeten! We gaan regelmatig uiteten. Man heeft een baan waarbij hij soms nachten niet thuis is. Soms moeten we even "quality time" inplannen.

@mezelf, voel me vanaf eergister met vlagen misselijk en steekjes in mijn buik (zowel links als recht). Ik heb verder niet het idee dat ik zwanger ben, dus ik verwacht van 't weekend gewoon ongesteld te worden.

Morgen een bruiloft waar wij als daggast bij zijn uitgenodigd.
Goedemorgen allemaal!

Gisteren niet gereageerd: immers geen viva-forum thuis ;)!

Gisternacht wonderwel goed geslapen (dacht namelijk dat ik geen oog dicht zou doen...).

Om 11.00 bij VK: introductiepraatje, hemd van het lijf gevraagd (alcohol, drugs, roken, ziektes alles heeft ze gevraagd) en uitleg van de echo's en combitest. Vervolgens een supercute koffertje gekregen met allerlei info en monstertjes (o.a. sudocreme, nu alvast voor de rode billen van ons monster...) en we mochten alvast een eerste knuffeltje voor ons monster uitzoeken. Super leuk allemaal, maar ik kon alleen maar aan die echo van die middag denken..

Dus wij om 13.45 opnieuw naar VK (zit 100 m van ons huis, dus super relaxed!), weer wat vragen: laatste menstruatie (euh... van de pil dan dus....) en vervolgens begon Calimero lekker te huilen (dank u hormonen) van de spanning... Dus toen gauw echo kop erop en ja hoor...

HET HARTJE KLOPT!!!!!

Opnieuw huilen natuurlijk, hihi, zelfs manlief kreeg het een beetje te kwaad (vertelde hij achteraf want we zaten in het donker, dus ik kon zijn ogen niet zien...)..

Het is 1.6 cm en geschat 8 weken (komt dus overeen met mijn berekeningen, al denk ik net een paar dagen verder te zijn..).

Uitgerekende datum: 10-10-12 (vind het nu al een prachtdatum!).. We hebben het monstertje heel lang gezien, omdat er iemand bij was die het nog moest leren (vervelend... haha not)...! We mogen over 2,5 week de termijnecho laten maken. En manlief en ik hebben al besloten geen combitest te laten doen: we zijn jong, gezond, geen gekke dingen in de familie en de uitslag zou niks veranderen voor ons en manlief zou ook absoluut geen vruchtwaterpunctie willen omdat hij het risico op een MK (1 op 200) te groot vind (de schat, ondertussen heeft hij nooit getwijfeld over de kans op een MK nu in deze eerste weken, terwijl die toch een stuk groter was dan 1 op 200..)

Alom vreugde hier dus!

Vervolgens iedereen gebeld (aanstaande opa's en oma's en (schoon)zussen, die zaten door mijn gezwets inmiddels ook flink in de stress...)...

Even de stad in geweest om nieuwe BH's te scoren (jep is nodig helaas, en dat is voor mij echt een vervelend puntje, aangezien ik 9 jaar geleden een borstverkleining gehad heb... weer iets waardoor ik herkenbaarder wordt, maar vooruit)....

En gisteravond uit eten bij een restaurantje van vrienden van ons! Manlief aan de wijn, hihi!

Al met al dus een fantastisch dagje voor ons gisteren!

@ieniminie: wat fijn dat jouw echo ook goed was, bijzonder he! Zo'n wezentje met een hartje!

@Sanne: wat een gedoe toch meid... *knuffel*

@Lamelle: veel plezier op je tripje, ik hoop dat je met een positieve test terugkomt!

@zus: een limiet van 15e, vind ik wel erg krapjes hoor ;)!

@Lauren: thanks voor bijwerken van de tabel, bij mij mag je er nog een hartje bij plakken!

@Kandelaar: 21 maart de echo, nog 3 weekjes, ik hoop dat ze sneller gaan dan mijn 3 weken ;)! Hoever zou je dan zijn?

(misschien heb je het al gezegd, maar dan heb ik erover heen gelezen..)

@de rest: succes met het wachten op de NOD's en veel plezier tijdens de vruchtbare dagen (ik kan niet meer bijhouden waar iedereen precies zit in zijn cyclus, lang leve de tabel, ga ik straks nog even goed de tabel bestuderen ;))!

Ik ga gauw aan het werk! Vannacht bagger geslapen, ik word verkouden en ben misselijk, maar man, het interesseert me geen f&%ck ;) want ik ben harstikke zwanger en het hartje klopt!

*glim, glim*

Calimero!
Wat fijn Calimero en Ieniminie, een kloppend hartje!!!

Geniet er lekker van, hier net de vruchtbare dagen benut en dus nu weer op het wachtbankje
Wil iedereen even kijken of hij zo weer goed is tot nu toe of dat ik iets gemist heb? Degenen die nog niet door hebben gegeven wat hun nieuwe NOD is die kunnen dat nog doen!

Ienieminie kun jij hem in de openingspost zetten?

lauren87 schreef op 29 februari 2012 @ 14:38:

NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenVicca251enovember 2011- 1e echo op....Zus1987251ejanuari 20123 maart--Lauren87211ejanuari 2012- eerste echo op ?aaaanne311efebruari 201225 februari--Kena262edecember 201127 maart--Goofy1980312ejanuari 201212 maart--Lamelle251efebruari 201229 februari--Tallulah271ejanuari 201225 maarti--Ipadje311enovember 201125 februari--Nimnim281ejanuari 201219 maart--Sanne1984271ejanuari 201228 maart--Babsje22351e januari 20127 maart --inieminie281ejanuari 2012- je klopt! Flower261efebruari 2012---globetrotter80311eoktober 201110 maart--lieve_bloem371edecember 201125 februari--Porky2011221januari2012- eerste echo op .... ldrzttrtje351ejanuari 20128 februari--Jilks341ejanuari 201223 maart--Bollesmurf1986251ejanuari 201211 maart--verliefdenonzeker231ejanuari 201210 maart--kandelaar242ejanuari 2012- eerste echo op 21 maart kianneke301ejanuari 201215 februari--calimero281ejanuari 2012- je klopt! theepoes241ejanuari 201220 maart--
@calimero en ieniminie: wat heerlijk om te lezen hoe de echo's zijn gegaan! Ik krijg er ook helemaal zin in! Fijn dat het hartje klopt!

@zus leuk een bruiloft! jammer als je ongesteld wordt.... maar wie weet... het is nog niet zo ver!

@kena: shoppen met je zussen! Gezellig!
@drzttrtje .... mijn vriend is Engels. Wonen in Engeland

Hebben jullie dat ook? Dat je nu dat je zwanger probeert te worden ineens de hele wereld zwanger om je heen lijkt te zijn?
@calimero en ieniminie wat ben ik blij voor jullie!Wat fijn dat het hartje klopt.

Mijn vriend is gisteren wel geschrokken van mijn woedeuitbarsting, want we hebben gisteravond samen kunnen eten zonder zijn dochter erbij en verder een avond voor ons 2-en gehad. Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar zijn kinderen zijn 20 en 26 jaar, maar doen soms echt alsof ze onder de 10 jaar zijn.

We zijn net met zijn 3-en bij IKEA geweest(vriend, ik en het zoontje van de dochter van mijn schoonzusje). Dat zoontje is helemaal gek van IKEA. We hebben daar net een partytent en tuinkussens gekocht, dus laat de lente maar komen:-)

Zo even met de hond lopen en dan vanavond weer aan het werk. Moet nu nog 5 dagen werken...:-(

Ik duim voor zus en babsje!

Fijne dag nog!
Oooh Calimero! Ik krijg het er helemaal warm van, zoals je de echo en je gevoel erbij hebt geschreven! Hihi! Super zeg! Nu NOG meer genieten! En niet meer zo onzeker zijn hoop ik!!! En ook jij over een paar weekjes alweer! Leuk!
@calimero, ik kreeg zelf tranen in mijn ogen van jouw beschrijving. Echt super fijn dat het hartje klopt. Geniet ervan samen. (haalt je man nu de blokkade weer weg ;))

Vanmorgen scheen ik me nog redelijk goed te voelen, nou nu niet meer.

Lig ziek (niet echt ziek, maar wel erg beroerd!) op bed. Toen ik me ziek meldde en mijn klachten (hoofdpijn, misselijk en het heel warm hebben) doorgaf, zei die vrouw: "Je bent toch niet zwanger?"

Dus ik thuis in mijn enthousiasme gelijk een test gedaan... Had ik niet genoeg urine, want in het controlevenster kwam geen streep te staan.. Had ik de test niet lang genoeg in de urine gedaan (ik vang het op). En nu heb ik geen test meer... Maar ja! Mocht ik zaterdag nog niet ongesteld zijn ga ik wel nieuwe kopen om dan zondag te testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven