Tussen gevoel en verstand..

30-10-2018 09:42 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Ik ben eens benieuwd naar jullie mening.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-11-2018 20:48
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
89.66% gewijzigd
meeste stemmen gelden :-D

ik ga voor begin direct
Mijn collega zat in hetzelfde schuitje. Zij besloten om er maar gewoon voor te gaan. Binnen een maand was ze zwanger. Ze wilde haar scriptie wel blijven doen, maar dat werd toch teveel (naast 28 uur werk) ze heeft alles on hold moeten zetten om het volgend jaar weer op te pakken (hoopt ze). Is er bij jou ook zoveel flexibiliteit?
Ik zou niet wachten. Wellicht duurt het heel lang voor jullie zwanger kunnen worden en/of hebben jullie hierbij medische hulp nodig.

Opleiding kun je eventueel on hold zetten dan, of met vertraging afronden.

Er is altijd wel iets om het te blijven uitstellen. Met jullie leeftijd zou ik dat niet doen.
Krijg je problemen als je de opleiding moet onderbreken? Want er is natuurlijk wel een kans dat je meteen zwanger bent.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nu ervoor gaan. Er is altijd wel een reden om het uit te stellen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Wat een hoop reacties al! Fijn om te lezen dat inderdaad een hoop van jullie mijn gevoel bevestigen. Nee het is geen probleem om de opleiding on hold te zetten of vertraging op te lopen. Ik word door mijn werkgever volledig vrijgemaakt voor mijn studie dus ik zou hem daarna gelijk weer op kunnen pakken.
Go for it :lol:
Gewoon doen! Er is altijd wel iets, of het nou een opleiding is, nieuwe baan of een verbouwing.
Ik zou ervoor gaan gezien je leeftijd.
Persoonlijk zou ik toch de opleiding eerst afmaken, of bijv over 1-1,5 jaar beginnen te proberen. Vooral omdat ik denk dat het met een baby nog zwaarder is om te studeren, dan nu zonder baby
Maar ja, dat kan je natuurlijk alleen maar zelf bepalen!
Dat was.
anoniem_378174 wijzigde dit bericht op 20-11-2018 12:44
96.20% gewijzigd
Niet wachten, maar ervoor gaan. Het kan binnen een maand raak zijn, maar het kan ook langer duren.
Newbie19866 schreef:
30-10-2018 11:09
Daarnaast durf ik er ook niet direct vanuit te gaan dat ik snel zwanger ben, het kan maar het hoeft niet. Gemiddeld staat er een jaar voor, als we dan ook nog eens een groter gezin worden begint leeftijd helemaal mee te spelen...

Is niet helemaal waar hoor. 80% is binnen een jaar zwanger, dat is wat anders. Overigens had ik binnen 10 maanden na beginnen met proberen een kind. Direct de eerste maand raak, terwijl ik ook had gerekend op wat langer bezig zijn. Leverde wel even een 'oh shit, nu al?' momentje op.
@borboletas, dat klopt inderdaad.. maar dat betekent dat het zelfs 20% nog niet gegeven is dat eerste jaar. Waardoor ik nog meer het idee krijg naar mijn eigen gevoel te moeten luisteren.
Gewoon ervoor gaan. Stel dat het niet lukt, kun je ook weer eerder stappen ondernemen.
Is er de optie om je opleiding te versnellen? Dat je een half jaar zou nemen om alles op alles te zetten zo veel mogelijk vooruit te werken? Een half jaar is te overzien qua wachten en dan heb je nog kans dat je je opleiding tijdens je zwangerschap af kunt ronden.
@
anoniem_378174 wijzigde dit bericht op 20-11-2018 12:43
98.52% gewijzigd
Ik ben ooit niet gestart met een studie omdat we graag een kindje wilden. Toen ik na een jaar niet zwanger was, ben ik toch maar die opleiding (van 2 jaar) gaan doen. Na een maand was ik zwanger. Uiteindelijk slecht 2 maanden langer over de studie gedaan (je moet toch een keer dat kind er uitpersen en daar even van bijkomen). Ik vond het echt prima te doen. En ik vond het ook heel fijn om naast al dat babygeprut ook nog iets serieus te blijven doen.
Dankjewel voor je reactie South, super om een positieve ervaring van een studerende mama te horen!
En de rest natuurlijk ook allemaal onwijs bedankt!
Rosaliane schreef:
30-10-2018 10:42
Gewoon doen! Er is altijd wel iets, of het nou een opleiding is, nieuwe baan of een verbouwing.
Inderdaad, dit. Bij ons heeft het 3,5 jaar geduurd voordat ik eindelijk zwanger was en wat ben ik blij dat ik er nooit iets voor gelaten heb! In die tijd studie afgerond, gewisseld van baan, verhuisd: regelmatig geen handige momenten om zwanger te worden, maar daar vind je heus een weg in!

32 is een mooie leeftijd om gewoon te beginnen :)
Ik heb een zoon van 1.5 en studeer. Ik ben van plan om zwanger van nr. 2 af te studeren, als het allemaal lukt.

Op nr 1 hebben we 2 jaar en-een-ivf-traject moeten wachten, dus geen zin om te wachten tot ik ben afgestudeerd. Ga direct voor een cryo dus heel decadent hoop ik dat het redelijk snel raak gaat zijn (zoon is uit de eerste terugplaatsing voortgekomen). Mocht het na 3 cryo’s nog niet raak zijn ga ik zelfs overwegen weer een ivf te doen tijdens mijn laatste halfjaar studie.

Mij bevalt het echt uitstekend zo, kan het iedereen die er niet door in de financiële problemen komt aanraden. Ik ben 36u per week zoet (4x9) en soms wat langer en soms studeer ik wat bij maar vind dat allemaal prima te doen.

Beste van alles vind ik dat ik een halfjaar verlof had toen zoon geboren was. Niks geen werkgever die kwam zeuren, gewoon weer starten als het mij uitkwam. Vond het genieten.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik zou er ook voor gaan! Helemaal als jullie leven op orde is. Er is altijd een reden om het uit te stellen.. In 1,5 jaar tijd kan veel gebeuren

Ik zat zelf in de opleiding tot accountant. Was overigens naast mijn werk van 28 uur per week, dus ik heb dit een jaar na de geboorte van mn dochter (pas) weer opgepakt, een laatste essay geschreven, tussendoor een miskraam gehad, vervolgens een eindgesprek gedaan en inmiddels gewoon die titel binnengehaald...
Een kind krijgen betekent echt niet dat je geen opleiding kunt afronden...

Ik had zelf veel meer drive om het af te ronden, want vrij ervoor nemen om een essay te schrijven en te leren betekende dat ik het van mezelf niet mocht uitstellen...

Succes met de beslissing!
Ik heb momenteel een zoon van 1, baan en studie en ik vind het kaa uu teeee. Ik heb soms gewoon kortsluiting in mijn hoofd van hoe veel ik moet doen en echt gelukkig word ik er niet van. Het is voor een goed doel en het duurt gelukkig niet te lang en belangrijkste is: het kan wel gewoon. Maar als ik had geweten hoe het nu zou zijn had ik die opleiding wel eerst gemaakt. Verschil is wel: ik was 27. En ik heb een kind wat slecht slaapt en veel ziek is. Het kan ook zijn dat het bij jou heel anders loopt.

Als jullie je leven op orde hebben en jullie hebben de wens zou ik er uiteindelijk wel gewoon voor gaan. Je weet niet hoe het loopt. Het kan lang duren voordat je zwanger bent, het kan zijn dat het op je werk toch anders loopt dan gedacht, het leven valt niet te voorspellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven