tweede leg (ik zoek twijfelaars)

17-02-2019 11:37 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mama van 34 heb al 2 kinderen, van 13 en 11.
3,5 jaar gescheiden.
Nieuwe relatie sinds 2,5 jaar. Hij heeft geen kinderen en nooit gewild.

Nu kriebelt het bij hem, hij is nu 40 en ineens rammelen zijn “eierstokken” voor een kindje van hem zelf.

Mijn hart is er groot genoeg voor, maar twijfel.

Wie herkent dit?
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel niet oversteken.
.
Anoniem262821034 schreef:
17-02-2019 11:39
Bij twijfel niet oversteken.

Dit
Alle reacties Link kopieren
"Mijn hart is er groot genoeg voor" --> die uitdrukking snap ik niet zo goed. Hoe meer kinderen je wil, hoe groter je hart? Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken?

Bij twijfel zou ik het niet doen. Ik zou het alleen doen als je echt allebei die wens hebt, niet om hem een kindje van zichzelf te gunnen o.i.d.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Tja... wil je straks alleenstaande moeder zijn van een 18- en 16-jarige en een kind van 3?
Alle reacties Link kopieren
Als ik al twee kinderen had, zou ik geen derde meer overwegen voor een partner met rammelende eierstokken. Bedenk ook dat er nu 2 kinderen zijn met dezelfde vader en met 3 kinderen 1 kind met een andere vader. De verhoudingen zijn dan anders .
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel


Maar ik zoek dames die in hetzelfde schuitje zitten, niet de zijlijners... Merci!
Ik zou er echt niet aan beginnen. Lijkt me ook niet leuk voor je andere kinderen om weer ineens rekening te moeten houden met een baby in huis.
Alle reacties Link kopieren
en dan, kan je gezamenlijk twijfelen? twijfelaars zijn geen knopen doorhakkers

maar bij twijfel niet doen, het gaat wel om een kind niet om een accessoire.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Het enige positieve dat ik aan mijn inmiddels verbroken relatie heb overgehouden is mijn "tweede leg". Wat een cadeau is dat zeg, ik geniet me suf. Leeftijdsverschil is ongeveer even groot als bij jou. Ook dat is juist leuk, ik geniet er erg van.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
17-02-2019 11:46
Het enige positieve dat ik aan mijn inmiddels verbroken relatie heb overgehouden is mijn "tweede leg". Wat een cadeau is dat zeg, ik geniet me suf. Leeftijdsverschil is ongeveer even groot als bij jou. Ook dat is juist leuk, ik geniet er erg van.
Dankjewel voor je reactie, balen dat je relatie verbroken is. Dat had je waarschijnlijk niet voor ogen toen je hieraan begon...
Alle reacties Link kopieren
Guusje34 schreef:
17-02-2019 11:43
Dankjewel


Maar ik zoek dames die in hetzelfde schuitje zitten, niet de zijlijners... Merci!

Waarom? Wat denk je te vinden?
.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
17-02-2019 11:46
Het enige positieve dat ik aan mijn inmiddels verbroken relatie heb overgehouden is mijn "tweede leg". Wat een cadeau is dat zeg, ik geniet me suf. Leeftijdsverschil is ongeveer even groot als bij jou. Ook dat is juist leuk, ik geniet er erg van.
Hoeveel uur werk jij per week?
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf ook nog wel een kind zou willen zou ik het wel doen.

Hij mag wel mee helpen zorgen voor jouw kinderen. Dan zou ik hem ook een kind van zich zelf gunnen.

Het omgekeerde dat een man aan de tweede leg begint komt heel vaak voor. Dus waarom niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
17-02-2019 11:50
Waarom? Wat denk je te vinden?
Ik ken niemand in mijn omgeving die ook in dit schuitje zit. dus dan lijkt het internet een uitkomst. Totdat je de "kort door de bocht - reacties" ziet...
Ik zou niet twijfelen als ik 34 was en de relatie bestendig. Waar twijfel je over?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
17-02-2019 11:50
Als je zelf ook nog wel een kind zou willen zou ik het wel doen.

Hij mag wel mee helpen zorgen voor jouw kinderen. Dan zou ik hem ook een kind van zich zelf gunnen.

Het omgekeerde dat een man aan de tweede leg begint komt heel vaak voor. Dus waarom niet andersom.
Dat bedoel ik met 'mijn hart is er groot genoeg voor"
In mijn relatie met mijn ex, was langs mijn kant een 3e en misschien 4e kindje erg welkom, maar bij ex niet.

Mijn huidige partner heeft deze gevoelens nooit gehad, komt uit een complexe relatie. Maar nu hij een stabiele en fijne relatie heeft, en er om ons heen mensen zwanger zijn en worden, en neefje van mij die 3 is en helemaal gek is van hem, gaat het toch wel kriebelen... Ik snap dat wel langs zijn kant.
Alle reacties Link kopieren
Guusje34 schreef:
17-02-2019 11:52
Ik ken niemand in mijn omgeving die ook in dit schuitje zit. dus dan lijkt het internet een uitkomst. Totdat je de "kort door de bocht - reacties" ziet...

Kort door de bocht of rationeel?
Wil je eigenlijk gewoon horen dat het een heel goed idee is?
.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
17-02-2019 11:50
Hoeveel uur werk jij per week?
Hoezo? Maakt dat uit, dan?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Waar twijfel je aan? Je eigen leeftijd? Angst dat deze relatie ook weer over gaat? Wat je kinderen ervan vinden? Of je met hem wel een kind wil? Ik lees namelijk dat je dat met je ex wel wilde, maar ik lees nergens dat je met je huidige vriend een kind wil. Hij wil en jij gunt het hem. Klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
17-02-2019 11:53
Ik zou niet twijfelen als ik 34 was en de relatie bestendig. Waar twijfel je over?
Ja goede vraag, ik denk dat de "normale twijfels" zoals, als het maar gezond is < en dat soort dingen mee spelen. maar ook; Is 35 niet te oud? - gezinsbelasting, dit kindje blijft de andere gaan met regelmaat naar hun vader... 1 is maar alleen (moet ik dan niet denken aan 2 wat korter op elkaar?)
Ik werk thuis, dus opvang ed. hoef ik niet te regelen, en opa & oma willen graag oppassen...

Maar, een kleintje van ons... Hij als "echte" papa, (niet alleen de Bonus zoals dat hier nu is)

Twijfel, omdat er eigenlijk geen ruimte was (langs zijn kant) voor een kindje, en dat is nu dus omgedraaid... En lijkt ineens een groot (groter) gezin, wat ik altijd al wilde wel mogelijk...

> Dit alles - Als het ons gegeven is om een kindje te mogen/kunnen krijgen ... X...
Ik ben geen twijfelaar. Maar ik vraag me af waarom je twijfelt? Als jullie gelukkig zijn, de relatie stabiel is en je kinderen ook gelukkig zijn: waarom niet? Wanneer je de wens hebt voor een derde kindje, zou ik ervoor gaan. Zolang je je oudste kinderen maar nooit op de tweede plaats gaat zetten of het gevoel geeft dat ze buitenstaanders zijn in jullie gezin. Je partner moet zich hier ook bewust van zijn.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
17-02-2019 12:02
Waar twijfel je aan? Je eigen leeftijd? Angst dat deze relatie ook weer over gaat? Wat je kinderen ervan vinden? Of je met hem wel een kind wil? Ik lees namelijk dat je dat met je ex wel wilde, maar ik lees nergens dat je met je huidige vriend een kind wil. Hij wil en jij gunt het hem. Klopt dat?
Hij wil, en ik heb hem gewoon nooit zo bekeken en gezien... Bij hem was het altijd een NO-GO... dus hoefde ik daar nooit over na te denken.
Ik had mijn spiraal er eigenhandig uitgetrokken in jouw situatie :proud:
Zelf zou ik het trouwens absoluut niet willen. Kinderen van verschillende mannen. Maar het leven is onvoorspelbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven