Twijfel tussen twee namen

20-08-2020 22:36 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
We waren uit de naam, maar nu slaat de twijfel toch toe... we twijfelen tussen deze twee namen. Welke vind jij leuker/mooier? :)

Lucy of Saar?

Totaal aantal stemmen: 194

Lucy (45%)
Saar (55%)
Zeker Saar! Stoer en lief!
Saar.

Komt wel veel voor, da's jammer.
Ik hou niet zo van Engelse namen bij Hollandse achternamen en ouders. Luus nog een idee? Lucy wordt later waarschijnlijk toch verbasterd naar Luus...
Sowieso Lucy! Saar vind ik te populair, ken er verschillende van.
The time is now
nina210 schreef:
20-08-2020 23:29
Lucy! Maar dan wel “luusie” en niet de engelse “loesie”.

Maar wat maakt het eigenlijk uit wat het viva forum vindt. Tot nu toe 50/50 zo te zien 😉
Ja wij vinden luusie als uitspraak ook veel leuker ;) Ennuh het Viva forum twijfelt dus ook zie ik hahahha.

Ben nu 30 weken zwanger en hebben Lucy al vanaf het begin eigenlijk, dus vooralsnog gaat het waarschijnlijk toch Lucy worden :) (man kwam ineens aan met Saar)
Bij dochters op de hockey ene team 3 saars andere twee. Dan zou ik eerder lucy kiezen.
Het leven is niet eerlijk
Lucy! Ik hou van het ‘ritme’ van die naam, net als bij Molly, Milly, Holly. Saar vind ik wat simpeltjes, weinig mis mee maar ook weinig jeu. Welke naam je ook kiest, de meningen zullen altijd verdeeld zijn.
juffert22 schreef:
20-08-2020 23:53
Ja wij vinden luusie als uitspraak ook veel leuker ;) Ennuh het Viva forum twijfelt dus ook zie ik hahahha.

Ben nu 30 weken zwanger en hebben Lucy al vanaf het begin eigenlijk, dus vooralsnog gaat het waarschijnlijk toch Lucy worden :) (man kwam ineens aan met Saar)
Dan zou ik de naam niet spellen met een -Y. Maar Luci of Lucie.
Lucy (maar dan geschreven als Lucie) heeft mijn voorkeur, maar ook vanwege emotionele binding met deze naam♡. En ik vind Luus ook prachtig. Dus mocht kind later een afkorting voor de naam willen, dan heeft ze twee prachtige namen om uit te kiezen.
Als wij een meisje hadden gekregen was deze naam ook een optie geweest.
Ik zou Luus doen.
juffert22 schreef:
20-08-2020 23:53

Bliif bij lucy. Je gaat altijd twiifelen en met nieuwe opties komen. Lucy is echt echt super leuk.
Ik vind Saar een naam die ik voor mijn gevoel heel veel hoor de laatste tijd. Dat zou voor mij een reden zijn om er niet voor te kiezen. Lucy hoor ik denk ik wat minder, dus daar zou ik bij keuze tussen deze twee voor gaan.
Saar is volgens mij wel heel populair. Ik vind het ook niet zo'n leuke naam, maar dat is omdat ik niet zo van namen met maar 1 lettergreep houd. Ik zou voor Lucy gaan, met inderdaad de uitspraak Lusie.
Maar wacht inderdaad de geboorte af: wij twijfelden ook en na de geboorte was het mij direct duidelijk dat de voorkeur van man beter paste.
Lucy vind ik heel leuk. Saar wat tuttig. De naam Sara(h) komt trouwens heel veel voor. Toen ik nog in het onderwijs zat heb ik er meerdere keren een of twee in de klas gehad.
Luci❤️
Hetvrijewoord schreef:
20-08-2020 23:42
Saar.

Komt wel veel voor, da's jammer.
Ik hou niet zo van Engelse namen bij Hollandse achternamen en ouders. Luus nog een idee? Lucy wordt later waarschijnlijk toch verbasterd naar Luus...
Lucy is niet per se een Engelse naam.
Mijn oma heette al zo, volgens mij ook gewoon al decennia lang een roepnaam voor Lucia.

Ik vind hem echt heel mooi, maar ik ben misschien bevooroordeeld :heart:
Lucy vind ik een combi van oud/truttig en Engels (en sorry...de naam klinkt echt wel lief als je hem uitspreekt. Maar ik zou een bepaald beeld hebben zeg maar). Maar ik hou op de een of andere manier niet zo van namen met een y erin...

Saar vind ik wat stoerder, vlotter, frisser.

Succes met het maken van je keuze!
marielle8484 schreef:
20-08-2020 23:38
Zeker Saar! Stoer en lief!
Die termen doen me meteen aan dat doorsnee kinderkledingmerk denken.
rumforviva schreef:
21-08-2020 09:06
Die termen doen me meteen aan dat doorsnee kinderkledingmerk denken.
Bestaat dat nog?
NYC schreef:
21-08-2020 09:08
Bestaat dat nog?
Geen idee. Vond er nooit wat aan.
Lucy. Ik kan Saar niet eens goed uitspreken door de r.
rumforviva schreef:
21-08-2020 09:09
Geen idee. Vond er nooit wat aan.
Nee, irritant merk is of was het. Maar ik dacht dat het al zo'n zes jaar niet meer bestond.
Saar vind ik veel voorkomend, niks mis mee, maar zou ik zelf nooit kiezen.
En Lucy vind ik heel oubollig, dus heb ik een wat sterkere mening over.
Saar: die hoor je al zo vaak en ik vind het meer een 'harde klank' dan echt een naam. Lucy klinkt veel liever en meisjesachtiger.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Ik vind ze allebei echt leuk. Een unicum volgens mij ;-D
AnAppleADay schreef:
21-08-2020 07:31
Lucy is niet per se een Engelse naam.
Mijn oma heette al zo, volgens mij ook gewoon al decennia lang een roepnaam voor Lucia.

Ik vind hem echt heel mooi, maar ik ben misschien bevooroordeeld :heart:

Klopt, ik had erbij moeten schrijven bijna alles wat eindigt op ie of y.
Lucie/Lucy is afgeleide van Lucius.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven