Twijfels over zwangerschap
woensdag 20 februari 2019 om 08:41
Hoi allemaal,
Alle forums doorgelezen over twijfels hebben over behouden zwangerschap en ik dacht ik wil toch even mijn verhaal kwijt.
Ik ben 21 jaar en mijn vriend is 22 jaar en we zijn er 3 dagen geleden achter gekomen dat we zwanger zijn. In eerste instantie was ik zo blij, maar toen het echt aansloeg was ik wel verdrietig. We hebben het weleens gehad over hoe leuk het zou zijn om een broertje of zusje te krijgen voor onze dochter, maar meer bij de tijd als ze naar de basisschool gaat. Onze dochter word binnenkort 2:cheer2: en ik vind het een eng idee om naast een peuter nog een baby te krijgen. Ik ben nu 5 weken het is nog pril en zou uitgerekend zijn eind oktober
Dit jaar had ik eindelijk de knoop doorgehakt en me aangemeld voor een hbo-opleiding. Mijn vriend begint augustus met zijn nieuwe opleiding. En door hoe alles er nu uit ziet twijfel ik heel erg. Mijn vriend is superblij en kan zich al inbeelden dat hij een zoon erbij krijgt.
We wonen nu samen in bij mijn moeder en delen de vaste kosten. Mijn kamer is groot genoeg voor ons 3tjes en misschien groot genoeg voor een 2de kinderbed. Mijn moeder gaf ook na de geboorte van mijn dochter aan als het weer zover is zorg dat jullie een eigen huis hebben anders wonen jullie met 2 kinderen op straat. We staan al 2 en een half jaar ingeschreven voor huurwoningen maar de wachttijd kan best nog lang duren en particulier huren vinden we zo duur.
Ik ben nu echt aan het overwegen of abortus misschien een optie is. Ik vind het wel een naar gevoel deze gedachte want bij mijn dochter moest ik deze keus ook maken en nu ben ik meer dan blij dat ze toch in onze leven is. Voor mijn gevoel was de keuze bij mijn dochter makkelijker dan nu.
Alle forums doorgelezen over twijfels hebben over behouden zwangerschap en ik dacht ik wil toch even mijn verhaal kwijt.
Ik ben 21 jaar en mijn vriend is 22 jaar en we zijn er 3 dagen geleden achter gekomen dat we zwanger zijn. In eerste instantie was ik zo blij, maar toen het echt aansloeg was ik wel verdrietig. We hebben het weleens gehad over hoe leuk het zou zijn om een broertje of zusje te krijgen voor onze dochter, maar meer bij de tijd als ze naar de basisschool gaat. Onze dochter word binnenkort 2:cheer2: en ik vind het een eng idee om naast een peuter nog een baby te krijgen. Ik ben nu 5 weken het is nog pril en zou uitgerekend zijn eind oktober
Dit jaar had ik eindelijk de knoop doorgehakt en me aangemeld voor een hbo-opleiding. Mijn vriend begint augustus met zijn nieuwe opleiding. En door hoe alles er nu uit ziet twijfel ik heel erg. Mijn vriend is superblij en kan zich al inbeelden dat hij een zoon erbij krijgt.
We wonen nu samen in bij mijn moeder en delen de vaste kosten. Mijn kamer is groot genoeg voor ons 3tjes en misschien groot genoeg voor een 2de kinderbed. Mijn moeder gaf ook na de geboorte van mijn dochter aan als het weer zover is zorg dat jullie een eigen huis hebben anders wonen jullie met 2 kinderen op straat. We staan al 2 en een half jaar ingeschreven voor huurwoningen maar de wachttijd kan best nog lang duren en particulier huren vinden we zo duur.
Ik ben nu echt aan het overwegen of abortus misschien een optie is. Ik vind het wel een naar gevoel deze gedachte want bij mijn dochter moest ik deze keus ook maken en nu ben ik meer dan blij dat ze toch in onze leven is. Voor mijn gevoel was de keuze bij mijn dochter makkelijker dan nu.
woensdag 20 februari 2019 om 10:26
Optie 1: Houden
- Zo snel mogelijk maar iig in 2019 een eigen huis zoeken. Kijk ook wat verder dan de wachtlijst, kijk naar direct kans/lotingwoningen.
- Allebei zorgen voor inkomen.
- Uitschrijven opleidingen, daar heb je echt geen geld en tijd voor naar mijn mening. Het is nog maar februari, ben je dan al ingeschreven voor een opleiding die in september begint? Dat kan toch pas in mei?
Optie 2: Abortus
- Alsnog zo snel mogelijk een eigen huis zoeken maar met minder haast.
- Alsnog zorgen voor eigen inkomen.
- Eventueel wel de opleidingen volgen.
Succes met je keuze! Persoonlijk zou ik optie 1 kiezen.
- Zo snel mogelijk maar iig in 2019 een eigen huis zoeken. Kijk ook wat verder dan de wachtlijst, kijk naar direct kans/lotingwoningen.
- Uitschrijven opleidingen, daar heb je echt geen geld en tijd voor naar mijn mening. Het is nog maar februari, ben je dan al ingeschreven voor een opleiding die in september begint? Dat kan toch pas in mei?
woensdag 20 februari 2019 om 10:32
Dit. Toen ik de OP begon te lezen vond ik 21 heel jong om al zwanger te zijn. Drie regels verder blijkt dat dit al de tweede keer is. Plus beiden geen opleiding, geen eigen woonruimte, geen toekomstperspectief... Als je in zo'n situatie nóg een kind op de wereld wilt zetten heb je echt je prioriteiten niet op orde. En ben je in mijn ogen sowieso een slechte ouder. Allebei.
O, en 'we zijn zwanger', serieus?
woensdag 20 februari 2019 om 11:31
Moeilijke situatie hoor. Maar een zwangerschap afbreken moet je alleen doen als je daar zelf volledig achterstaat. Laat je niet misleiden door beschuldigingen dat je een slechte ouder bent als je geen abortus doet, dat is emotionele chantage en zegt totaal niks over hoe jij daadwerkelijk als moeder bent. Het is jullie leven, jullie zwangerschap, een ander hoeft niet met de gevolgen van jullie keuze (houden of niet) te leven.
Als je voor dit kind kiest neem dan je verantwoordelijkheid. Zorg voor een inkomen en een eigen woning, die hoeft echt niet groot te zijn. Ook met twee kinderen kun je nog iets van je leven maken. Die studie kun je nog even uitstellen, op een later moment doen. Je kunt ook op een ander moment een ander kind krijgen. Maar deze zwangerschap kun je niet meer overdoen. Het ligt er helemaal aan wat voor gevoel je daar bij hebt, iedereen staat daar anders in dus dat kun jij alleen zelf bepalen.
Als je voor dit kind kiest neem dan je verantwoordelijkheid. Zorg voor een inkomen en een eigen woning, die hoeft echt niet groot te zijn. Ook met twee kinderen kun je nog iets van je leven maken. Die studie kun je nog even uitstellen, op een later moment doen. Je kunt ook op een ander moment een ander kind krijgen. Maar deze zwangerschap kun je niet meer overdoen. Het ligt er helemaal aan wat voor gevoel je daar bij hebt, iedereen staat daar anders in dus dat kun jij alleen zelf bepalen.
woensdag 20 februari 2019 om 11:31
We zijn zwanger.
Ik heb twee kinderen, Maar mijn man is nooit zwanger geweest hoor. Ik was zwanger.
Waarom ben je zwanger? Snap je dat zelf? Wat ging er mis? Jouw situatie vraagt om een hele goede AC. En dan wordt je niet zwanger.
Je hebt er een potje van gemaakt. En daar kan jouw ongeboren Kind helemaal niets aan doen.
Waar leef je eigenlijk nu van? Je bent helemaal niet in de situatie om allebei aan een opleiding te beginnen. Een van jullie beide moet gewoon een inkomen hebben. Jullie hebben al een dochter.
Het wordt tijd om op je eigen voeten te landen en niet als volwassen vrouw je moeder te laten zorgen voor woonruimte.
Voor mij is er Maar een oplossing mogelijk. Hard aan het werk en jullie verantwoordelijkheid nemen voor jullie kinderen.
Ik heb twee kinderen, Maar mijn man is nooit zwanger geweest hoor. Ik was zwanger.
Waarom ben je zwanger? Snap je dat zelf? Wat ging er mis? Jouw situatie vraagt om een hele goede AC. En dan wordt je niet zwanger.
Je hebt er een potje van gemaakt. En daar kan jouw ongeboren Kind helemaal niets aan doen.
Waar leef je eigenlijk nu van? Je bent helemaal niet in de situatie om allebei aan een opleiding te beginnen. Een van jullie beide moet gewoon een inkomen hebben. Jullie hebben al een dochter.
Het wordt tijd om op je eigen voeten te landen en niet als volwassen vrouw je moeder te laten zorgen voor woonruimte.
Voor mij is er Maar een oplossing mogelijk. Hard aan het werk en jullie verantwoordelijkheid nemen voor jullie kinderen.
woensdag 20 februari 2019 om 11:33
Meid als je niet eens voor jezelf kunt zorgen, zoals zelfstandig een dak boven je hoofd regelen, dan moet je ook niet voor een (extra) kind willen zorgen. Afbreken lijkt me een goed idee. Neem je wel meteen een spiraaltje want ik zie het je nog niet binnen 2 jaar op de rit hebben allemaal...
Lorem Ipsum
woensdag 20 februari 2019 om 11:50
De kans dat ze die dingen in optie 1 voor elkaar krijgen is natuurlijk minimaal. Als ze zo proactief en verstandig waren dan was er niet 2 keer een ongeplande zwangerschap. Deze mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden dus nog een kind krijgen is echt een heel slecht idee.kopjechino schreef: ↑20-02-2019 10:26Optie 1: Houden
woensdag 20 februari 2019 om 11:55
Doe wat jou het beste lijkt. Persoonlijk zou ik absoluut niet voor een abortus gaan. Maar keihard op zoek gaan naar een huisje voor mezelf. Echt wekelijks kijken en zoveel mogelijk reageren. Tip: in kleinere dorpen vindt je soms veel sneller een woning. Ik zou de HBO-studie of een jaar uitstellen, of toch beginnen en een goede planning maken om zo min mogelijk achterstand op te lopen. Veel sterkte met het maken van een keuze.
woensdag 20 februari 2019 om 13:12
Ik lees veel reacties waar mensen vanuit gaan ondat we jong zijn dat we niks bezitten. We hebben alles op orde. Heb al een opleiding afgerond met mijn eerste zwangerschap maar wil mijn mogelijkheden later op de markt vergroten. Financieel stabiel, eigen spaargeld en we zorgen ook zelf voor onze dochter en dragen bij aan de kosten die me moeder maakt. En nee we frustreren haar niet we kunnen het allemaal met elkaar vinden en ze had begrip voor onze situatie omdat we niet snel een eigen huis kunnen vinden waar we wel volop mee bezig waren/ zijn met of zonder zwangerschap. Dus dit is ook het enige probleem
Ik heb volgens mij al een besluit genomen en hoop dat ik erachter kan blijven staan
Ik heb volgens mij al een besluit genomen en hoop dat ik erachter kan blijven staan
woensdag 20 februari 2019 om 13:49
.jellycups01 schreef: ↑20-02-2019 11:31Het is jullie leven, jullie zwangerschap, een ander hoeft niet met de gevolgen van jullie keuze (houden of niet) te leven.
Dus wel:
1) het al bestaande kind
2) oma bij wie ze inwonen en
3) evt toekomstige kinderen
Die zullen ook allemaal de gevolgen van deze keuze merken. Ja, zelfs evt toekomstige kinderen: als TO de zwangerschap doorzet (en dat is volledig haar beslissing) dan beïnvloedt dat haar toekomstperspectief. Want twee ouders die allebei een FT HBO-opleiding starten, een peuter/kleuter èn tegelijkertijd nog een zwangerschap, terwijl er geen eigen woonruimte en stabiele financiële situatie is, lijkt me weinig realistisch.
woensdag 20 februari 2019 om 13:58
Dat lijkt me een sleutelwoord hier.Erizon schreef: ↑20-02-2019 13:49.
Dus wel:
1) het al bestaande kind
Die zullen ook allemaal de gevolgen van deze keuze merken. Ja, zelfs evt toekomstige kinderen: als TO de zwangerschap doorzet (en dat is volledig haar beslissing) dan beïnvloedt dat haar toekomstperspectief. Want twee ouders die allebei een FT HBO-opleiding starten, een peuter/kleuter èn tegelijkertijd nog een zwangerschap, terwijl er geen eigen woonruimte en stabiele financiële situatie is, lijkt me weinig realistisch.
woensdag 20 februari 2019 om 14:15
Je haalt er personen bij die er niet over hoeven beslissen en die ook geen verantwoordelijkheid dragen. Ik haal nergens uit dat ze niet meer goed voor het al bestaande kind kunnen zorgen als er een broertje/zusje bijkomt. Een abortus doen voor oma omdat ze daar nu tijdelijk inwonen, serieus? En eventuele toekomstige kinderen? Wie zegt dat TO die wil of dat dit tegen die tijd een probleem zal zijn? Dat is geen observeren maar speculeren.Erizon schreef: ↑20-02-2019 13:49.
Dus wel:
1) het al bestaande kind
Die studie kan ook worden uitgesteld. Daarnaast heeft ze al een afgeronde opleiding. Wonen bij oma is verre van ideaal maar dat is tijdelijk. De omstandigheden waar ze in zitten kunnen verbeterd worden, zeker in dit land heb je daar kansen genoeg voor. De enige reden om abortus te doen is omdat TO en haar partner het zelf niet zien zitten om er nu een tweede bij te krijgen.
woensdag 20 februari 2019 om 14:27
Geen huisChuchu1 schreef: ↑20-02-2019 13:12Ik lees veel reacties waar mensen vanuit gaan ondat we jong zijn dat we niks bezitten. We hebben alles op orde. Heb al een opleiding afgerond met mijn eerste zwangerschap maar wil mijn mogelijkheden later op de markt vergroten. Financieel stabiel, eigen spaargeld en we zorgen ook zelf voor onze dochter en dragen bij aan de kosten die me moeder maakt. En nee we frustreren haar niet we kunnen het allemaal met elkaar vinden en ze had begrip voor onze situatie omdat we niet snel een eigen huis kunnen vinden waar we wel volop mee bezig waren/ zijn met of zonder zwangerschap. Dus dit is ook het enige probleem
Geen opleiding
Geen baan
Geen idee hoe anti conceptie werkt
woensdag 20 februari 2019 om 14:29
Financieel stabiel met spaargeld en dan al 2,5jaar lang geen (huur)woning kunnen vinden?Chuchu1 schreef: ↑20-02-2019 13:12Financieel stabiel, eigen spaargeld en we zorgen ook zelf voor onze dochter en dragen bij aan de kosten die me moeder maakt. En nee we frustreren haar niet we kunnen het allemaal met elkaar vinden en ze had begrip voor onze situatie omdat we niet snel een eigen huis kunnen vinden waar we wel volop mee bezig waren/ zijn met of zonder zwangerschap. Dus dit is ook het enige probleem
Ga op eigen benen staan, ook qua woning.
Als je nu gaat zoeken en je voorwaarden wat aanpast (en ja dan kost het misschien wat meer dan een sociale huurwoning) redt je het met gemak een woning te vinden voordat de nieuwe spruit geboren wordt.
woensdag 20 februari 2019 om 14:31
Ze zitten op school. Natuurlijk is er geen financiele stabiliteit. TO heeft geen idee daarvangroenebroek schreef: ↑20-02-2019 14:29Financieel stabiel met spaargeld en dan al 2,5jaar lang geen (huur)woning kunnen vinden?![]()
Ga op eigen benen staan, ook qua woning.
Als je nu gaat zoeken en je voorwaarden wat aanpast (en ja dan kost het misschien wat meer dan een sociale huurwoning) redt je het met gemak een woning te vinden voordat de nieuwe spruit geboren wordt.
woensdag 20 februari 2019 om 14:32
.jellycups01 schreef: ↑20-02-2019 14:15Die studie kan ook worden uitgesteld. Daarnaast heeft ze al een afgeronde opleiding. Wonen bij oma is verre van ideaal maar dat is tijdelijk. De omstandigheden waar ze in zitten kunnen verbeterd worden, zeker in dit land heb je daar kansen genoeg voor.
De zwangerschap kan ook ‘uitgesteld’ worden. Er is geen enkele reden waarom niet alsnog bewust zwanger kan worden wanneer de omstandigheden beter zijn: HBO-opleidingen afgerond of tenminste goed op de rit en wanneer TO en partner eigen woonruimte hebben. Zeker in dit land heb je die keuze.
woensdag 20 februari 2019 om 15:41