Twijfels over zwangerschap
woensdag 20 februari 2019 om 08:41
Hoi allemaal,
Alle forums doorgelezen over twijfels hebben over behouden zwangerschap en ik dacht ik wil toch even mijn verhaal kwijt.
Ik ben 21 jaar en mijn vriend is 22 jaar en we zijn er 3 dagen geleden achter gekomen dat we zwanger zijn. In eerste instantie was ik zo blij, maar toen het echt aansloeg was ik wel verdrietig. We hebben het weleens gehad over hoe leuk het zou zijn om een broertje of zusje te krijgen voor onze dochter, maar meer bij de tijd als ze naar de basisschool gaat. Onze dochter word binnenkort 2:cheer2: en ik vind het een eng idee om naast een peuter nog een baby te krijgen. Ik ben nu 5 weken het is nog pril en zou uitgerekend zijn eind oktober
Dit jaar had ik eindelijk de knoop doorgehakt en me aangemeld voor een hbo-opleiding. Mijn vriend begint augustus met zijn nieuwe opleiding. En door hoe alles er nu uit ziet twijfel ik heel erg. Mijn vriend is superblij en kan zich al inbeelden dat hij een zoon erbij krijgt.
We wonen nu samen in bij mijn moeder en delen de vaste kosten. Mijn kamer is groot genoeg voor ons 3tjes en misschien groot genoeg voor een 2de kinderbed. Mijn moeder gaf ook na de geboorte van mijn dochter aan als het weer zover is zorg dat jullie een eigen huis hebben anders wonen jullie met 2 kinderen op straat. We staan al 2 en een half jaar ingeschreven voor huurwoningen maar de wachttijd kan best nog lang duren en particulier huren vinden we zo duur.
Ik ben nu echt aan het overwegen of abortus misschien een optie is. Ik vind het wel een naar gevoel deze gedachte want bij mijn dochter moest ik deze keus ook maken en nu ben ik meer dan blij dat ze toch in onze leven is. Voor mijn gevoel was de keuze bij mijn dochter makkelijker dan nu.
Alle forums doorgelezen over twijfels hebben over behouden zwangerschap en ik dacht ik wil toch even mijn verhaal kwijt.
Ik ben 21 jaar en mijn vriend is 22 jaar en we zijn er 3 dagen geleden achter gekomen dat we zwanger zijn. In eerste instantie was ik zo blij, maar toen het echt aansloeg was ik wel verdrietig. We hebben het weleens gehad over hoe leuk het zou zijn om een broertje of zusje te krijgen voor onze dochter, maar meer bij de tijd als ze naar de basisschool gaat. Onze dochter word binnenkort 2:cheer2: en ik vind het een eng idee om naast een peuter nog een baby te krijgen. Ik ben nu 5 weken het is nog pril en zou uitgerekend zijn eind oktober
Dit jaar had ik eindelijk de knoop doorgehakt en me aangemeld voor een hbo-opleiding. Mijn vriend begint augustus met zijn nieuwe opleiding. En door hoe alles er nu uit ziet twijfel ik heel erg. Mijn vriend is superblij en kan zich al inbeelden dat hij een zoon erbij krijgt.
We wonen nu samen in bij mijn moeder en delen de vaste kosten. Mijn kamer is groot genoeg voor ons 3tjes en misschien groot genoeg voor een 2de kinderbed. Mijn moeder gaf ook na de geboorte van mijn dochter aan als het weer zover is zorg dat jullie een eigen huis hebben anders wonen jullie met 2 kinderen op straat. We staan al 2 en een half jaar ingeschreven voor huurwoningen maar de wachttijd kan best nog lang duren en particulier huren vinden we zo duur.
Ik ben nu echt aan het overwegen of abortus misschien een optie is. Ik vind het wel een naar gevoel deze gedachte want bij mijn dochter moest ik deze keus ook maken en nu ben ik meer dan blij dat ze toch in onze leven is. Voor mijn gevoel was de keuze bij mijn dochter makkelijker dan nu.
woensdag 20 februari 2019 om 15:49
je hebt ene hele goede moeder, die het belang van haar kind vooropsteltChuchu1 schreef: ↑20-02-2019 13:12Ik lees veel reacties waar mensen vanuit gaan ondat we jong zijn dat we niks bezitten. We hebben alles op orde. Heb al een opleiding afgerond met mijn eerste zwangerschap maar wil mijn mogelijkheden later op de markt vergroten. Financieel stabiel, eigen spaargeld en we zorgen ook zelf voor onze dochter en dragen bij aan de kosten die me moeder maakt. En nee we frustreren haar niet we kunnen het allemaal met elkaar vinden en ze had begrip voor onze situatie omdat we niet snel een eigen huis kunnen vinden waar we wel volop mee bezig waren/ zijn met of zonder zwangerschap. Dus dit is ook het enige probleem
Ik heb volgens mij al een besluit genomen en hoop dat ik erachter kan blijven staan
Zou je ook eens moeten doen, ipv er nog eentje bijnemen, waar je geen plek voor hebt
woensdag 20 februari 2019 om 15:56
Zeik toch niet zo mens. Jullie doen hier altijd net alsof omstandigheden voor eeuwig en altijd hetzelfde zullen blijven.
Mochten TO en haar vriend het echt willen, kunnen ze ervoor gaan. En dan komt het gewoon op z’n pootjes terecht. Studeren en kinderen opvoeden tegelijk is misschien niet ideaal, maar het is zeker mogelijk. En anders kies je ervoor om de studie uit te stellen en ga je werken, dat is ook geen ramp.
Ik ken zoveel mensen die het prima voor elkaar hebben, ondanks dat ze jong kinderen hebben gekregen en alles nog op de rit moesten krijgen. Je hóeft niet altijd met ideale plaatje te beginnen om toch goed terecht te komen.
Effe voor het gemak met z’n allen een abortus opdringen vind ik het toppunt van walgelijk. Volgens jullie moet alles ideaal en maakbaar zijn. Een zwangerschap kán je helemaal niet uitstellen als je al zwanger bent. Een zwangerschap zul je moeten afbreken. En dat is nogal wat. Griezelig hoe makkelijk jullie dat aan een ander opdringen. Omdat anders het leven van dat kindje zogenaamd voorgoed verpest zou zijn. Wat een waanzin.
woensdag 20 februari 2019 om 16:03
Een zwangerschap voorkomen is wel degelijk maakbaar. Zolang iemand dat niet begrijpt neem ik diegene niet serieus als volwassene.Lotus90 schreef: ↑20-02-2019 15:56Zeik toch niet zo mens. Jullie doen hier altijd net alsof omstandigheden voor eeuwig en altijd hetzelfde zullen blijven.
Mochten TO en haar vriend het echt willen, kunnen ze ervoor gaan. En dan komt het gewoon op z’n pootjes terecht. Studeren en kinderen opvoeden tegelijk is misschien niet ideaal, maar het is zeker mogelijk. En anders kies je ervoor om de studie uit te stellen en ga je werken, dat is ook geen ramp.
Ik ken zoveel mensen die het prima voor elkaar hebben, ondanks dat ze jong kinderen hebben gekregen en alles nog op de rit moesten krijgen. Je hóeft niet altijd met ideale plaatje te beginnen om toch goed terecht te komen.
Effe voor het gemak met z’n allen een abortus opdringen vind ik het toppunt van walgelijk. Volgens jullie moet alles ideaal en maakbaar zijn. Een zwangerschap kán je helemaal niet uitstellen als je al zwanger bent. Een zwangerschap zul je moeten afbreken. En dat is nogal wat. Griezelig hoe makkelijk jullie dat aan een ander opdringen. Omdat anders het leven van dat kindje zogenaamd voorgoed verpest zou zijn. Wat een waanzin.
Pro-abortus is net zo idioot als anti-abortus. En ik ben alles behalve pro, maar in deze situatie met alle feiten op tafel lijkt het me geen slecht idee.
woensdag 20 februari 2019 om 19:23
Natuurlijk hoef je niet vanuit de ideale situatie te beginnen, maar iets beter dan dakloos is toch wel een minimaal vereiste. Oma geeft aan dat TO buiten staat bij nog een zwangerschap en TO geeft aan geen uitzicht te hebben op een woning. Dan is de rekensom niet zo moeilijk.Lotus90 schreef: ↑20-02-2019 15:56Zeik toch niet zo mens. Jullie doen hier altijd net alsof omstandigheden voor eeuwig en altijd hetzelfde zullen blijven.
TO moet haar eigen keuze maken en er zijn al een aantal adviezen gekomen in wat ze daarvoor nodig heeft en wie ze daarvoor kan benaderen, waaronder van mij, want ik ga niet zeggen dat abortus the way to go is, maar het is in deze situatie wel iets om echt over na te denken. Even emotie uit en rationeel benaderen: Heb ik dit kind op dit moment iets te bieden en wat doet het met mijn huidige leven (oma, kind, studie, woning)
En wat hiervan de uitkomst gaat zijn is aan TO en haar vriend, en in dit geval vind ik dat haar moeder ook stemrecht heeft.
woensdag 20 februari 2019 om 19:43
Wat ik me afvraag: waarom heeft oma bij voorbaat aangegeven dat het gezin op straat staat als er uitbreiding plaatsvindt? Je zou er toch van uitgaan dat je dochter wel héél goed oplet dat dat echt niet gebeurt in zo'n situatie. Dat doet toch vermoeden dat oma al bang was dat de ouders niet verantwoordelijk genoeg zijn en dat vind ik een veeg teken.