UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lux och ja vreselijk irritant is dat! Daarna nog weer geslapen?
Gefeliciteerd met goed echo!

Jij ook Daneli ! Fantastisch hè die bewegende armpjes en beentjes . Wat rot van je darmen, hoop dat het snel op gang komt

Stiekem blij dat achternaam gedoe niet heb, vind de voornaam al een zoektocht ;)
okkiepetite wijzigde dit bericht op 04-04-2020 09:04
10.13% gewijzigd
Vreselijk lux, dat slechte slapen. Helaas herkenbaar. Heb vannacht elk uur wel op ee klok gezien. Ik droom steeds heel bizar of ik lig de hele nacht te woelen... Man in uiteindelijk naar de bank verhuist...
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden. Was niet echt zenuwachtig meer voor de echo, heb vertrouwen in deze zwangerschap, maar wel zo fijn om spruitje nog weer even te zien :heart: nu officieel ontslagen uit het ziekenhuis en dan volgende week nog een keer bij de verloskundige termijnecho, zij wilden graag hun eigen termijnecho doen. Ik vind het best :lol:

En dan te bedenken dat ik in nov/dec na alle mislukte cryo’s nog zat te twijfelen of ik nog wel een nieuwe ICSI wilde en daar helemaal 0.0 zin in had. En tegen man zei: zullen we niet gewoon dankbaar zijn voor wat we hebben en gelukkig gaan zijn met z’n 3tjes. En uiteindelijk afgesproken er toch nog 1x voor te gaan. Nu toch wel heel blij dat we dat gedaan hebben :)

@Slapen: ik ben rond 6en in slaap gevallen denk ik, toen vlak daarna kwam zoon in bed en heb ik oordoppen in gedaan En terwijl hij tv keek en aan me zat te plukken heb ik half doorgesoest tot man hem mee naar beneden heeft genomen, toen heb ik verder geslapen tot 10u :yes:
Nu zijn zij de hort op met de loopfiets en ik lig ziek, zwak en misselijk op de bank :sigh:
Balen dat jij ook zo slecht slaapt, leo! Ik droom ook heel levendig idd.

@bloem: een donkeroranje broekje met een off white shirtje met blaadjes in diezelfde donkeroranje kleur en een off white gebreid vestje erbij. Vond het leuk herfstig voor een herfstkind. Zoon werd geboren toen het echt een enorm warme lente en zomer was, dus had ook veel korte mouwtjes enzo, hele dunne broekjes. Moet maar kijken wat daarvan nog bruikbaar is in een koude herfst/winter.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Oef wat een drama als je zo slecht slaapt, daar heb ik gelukkig (nog) geen last van. Maar die levendige dromen herken ik zeker!

Ook begint mijn libido weer wat omhoog te gaan, tot grote blijdschap van manlief :hihi:
Hoe is dat bij jullie eigenlijk? Ben ik nieuwsgierig naar omdat ik bij mezelf zo’n verschil merk per week.

Verder heb ik 8 april de termijn echo, heel spannend. Ik durf niet zo goed dingen te kopen tot deze echo geweest is en alles er goed uit ziet. Vind het toch spannend of het allemaal goed blijft gaan, Maargoed beetje vertrouwen houden in het lijf en dan komen we er wel.

Lukt het bij jullie een beetje om binnen te blijven? Ik ben heel blij dat wij een fijne tuin hebben, en dat we nu nog met z’n tweetjes zijn. Heb echt bewondering voor al die ouders die nu naast hun werk de kinderen 24 uur erbij hebben (zonder school/opvang), dat lijkt me wel heel heftig om allemaal te combineren.
Alle reacties Link kopieren
Nou hier vannacht zoon aan het spoken, allemaal geen oog dicht gedaan. Ugh op dat soort momenten vind ik het echt vreselijk om een kind hebben O_O De hele dag teren op 3 uur slaap is gewoon niet te doen voor mij nu. Heb knallende koppijn en ben kotsmisselijk. Vanmiddag nog maar even mee naar bed met zoon ofzo.

Maar voor de rest is het redelijk te doen met kind hoor. Hij spookt niet vaak meer. Wel fijner als hij naar kdv kan, voor hem ook vooral, want hij mist duidelijk vriendjes om mee te spelen. Man en zoon zijn nu aan het voetballen in de tuin en daar leeft hij ook wel van op (je hoort hem schateren :heart: - of gillen: NEE PAPA JIJ MOET NAAR MIJ LUISTEREN! :hihi: en papa: oh, oké, sorry...) en we gaan ook regelmatig even wandelen in het bos of naar een rustig speeltuintje. Mijn broertje komt minstens 1x per week en die is nog jong en speelt heel graag met zijn neefje met auto’s en treinen, dus ik heb af en toe wat versterking ;-D Komende week spreken we in de speeltuin af met z’n beste vriendje, gaan wij als ouders op aparte bankjes zitten en de kindjes lekker rommelen samen.

Dus wij isoleren ons niet 100%. Zoon wil alleen heel graag naar opa&oma maar die hebben bevestigd corona (werken in de zorg, dus vandaar getest, geen ernstig beloop gelukkig), dus dat gaat voorlopig niet. Ze zijn wel over het echte ziek zijn heen maar hoesten beiden nog. Voordeel is dat als ze eenmaal helemaal symptoomvrij zijn we zoon niet meer uit hun buurt hoeven te houden, dan kan hij weer heerlijk bij opa en oma spelen. Zo proberen we zijn sociale leven een klein beetje normaal te houden.

@Libido: da’s momenteel echt 0 maar wisselt idd per week. Momenteel heb ik als ik plat lig of maagzuur of ben ik misselijk en ook veel last van een opgeblazen gevoel en obstipatie dus ik hoef er niet nog iets bij daarbinnen :whistle:

@Leo: weet niet meer of ik nou al gereageerd had, dus doe het maar nog een keer... maar lastig weinig back up zeg. Geen grootouders of ooms/tantes die kunnen helpen evt?

Geniet van het mooie weer allemaal :sun:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux, ik heb gebroken met mijn gehele familie. Vandaar weinig back up. Ik heb wel een schoonzus, maar wil haar niet op zoon laten passen omdat ze altijd commentaar heeft op onze opvoedkeuzes. En daar vooral geen respect voor heeft. Dus dan blijven mijn schoonouders en mijn beste vriendin over. Schoonvader doet hetzelfde werk als mijn man en is ook de helft van de tijd weg. En schoonmoeder werkt ook gewoon.
Het klinkt allemaal erger dan dat het is hoor.

Zuid libido komt hier ook weer om het hoekje kijken. Eerste weken was echt dramatisch. Heel zielig voor mijn man. :lol:
Merk alleen dat bij mij wat droger is dan normaal, dat is wel vervelend omdat ik glijmiddel zo ontzettend naar vind.

Hier ik leef uit naar de termijnecho dinsdag, dan gaan we eindelijk iedereen op de hoogte brengen. Man wilde het vandaag al doen, maar ik wil toch eerst de echo afwachten. Ook al weet ik dat het goed zit, want gisteren nog naar het hartje geluisterd. :heart:

Thuis blijven houden we wel redelijk vol. Zoon wil wel heeeeeel graag met andere kindjes spelen. Hij hoort zijn buurmeisje steeds, maar zij is verkouden en hoest behoorlijk. Dus dat kan nog eventjes niet.

Ik mis mijn sociale leven wel heel erg. Ik had met mijn vriendin een high tea, maar toen ging de horeca dicht. En ik wil heel graag in stenen winkels baby shoppen, maar dat gaat nu ook niet echt. Ik snak naar het normale leven.
Alle reacties Link kopieren
Ja, herkenbaar hoor, Leolux!

Ik weet verder niet zo goed waarom ik nog weinig met de zwangerschap bezig ben. Is het omdat het de tweede is? Komt het idd door Corona? Of was het bij dochter ook zo en moet ik gewoon even die magische grens van 12 weken en een goede echo over?

Ik was bij dochter iig wel heel erg bezig met elke week lezen wat er gebeurde enzo en nu totaal niet. Ben nu 10 weken precies en heb wel even wat gegoogled weer, maar het pakt me niet zoals bij dochter.

Ook zat ik vanmiddag op wat Instagram-accounts te kijken naar babykleertjes en ook daar heb ik nog helemaal geen neiging om iets te bestellen.

Maar komt misschien ook wel omdat we nog niet weten wat het wordt en we alle neutrale en basisdingen wel hebben.

Dinsdag hebben wij de termijnecho en willen het daarna idd ook wereldkundig maken! Dan wordt het ook alweer een heel stuk echter, dus hopelijk is alles goed, wordt de moeheid snel beter en kan ik wat gaan genieten!

Ik werd wel heel blij van de flink dalende cijfers mbt Corona iig :)
Alle reacties Link kopieren
@Leo: ahh wat rot meid. Zal niet zonder reden zijn dat je geen contact meer hebt met je familie :hug: wb sociale contacten: ik mis het ook hoor, zit ook veeeeel meer op het forum haha :P en veel op whatsapp.

@LV: heb ik ook hoor, al moet ik zeggen dat het nu ik de termijnecho heb gehad wel een stuk echter voelt ineens. Maar heb wel zo’n app die bijhoudt hoe ver ik ben maar lees het eigenlijk nooit. Als ik niet misselijk ben vergeet ik eigenlijk dat ik zwanger ben haha. Helaas is de misselijkheid de laatste dagen weer enorm toegenomen en lig ik vrij beroerd op de bank telkens, dat is wel echt balen.

Jullie van het mooie weer genoten vandaag? Ik heb helaas alleen maar op de bank en in bed gelegen, zo’n slechte dag. Wel een hele rits zomerkleren voor zoon besteld want vorig jaar had hij 92 en nu gaat hij alweer richting 104. Dus dat arme jong had alleen maar dikke truien haha.

Nu ligt hij heel zielig bovenop me want hij is keihard gevallen tijdens buitenspelen, arm kind.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@Leolux: wat fijn dat je gauw weer een echo hebt. En begrijpelijk om die af te willen wachten. En uitdagend hè als je kindje zo graag lekker wil gaan spelen zoals normaal. Gelukkig is het mooi weer want anders wist ik na 3 weken niet hoe ik ze binnen zou vermaken. Bij ons in de tuin vermaken ze zich goed alleen zou mijn dochtertje (3) wel echt graag weer naar de peuterspeelzaal willen. Mijn zoontje (1) merkt er nog niet veel van.

@Lasvegas: ik las mijn tweede zwangerschap er ook veel minder over. Ik denk ook omdat er al een kindje rondloopt en ik echt minder tijd had. Mijn dochtertje was 7 maanden dus die vroeg nog veel aandacht.

@Lux: wat naar dat je zo beroerd bent geweest! Hopelijk gaat dat gauw opknappen nu we naar de 12 weken gaan.

Ik merk dat de zwangerschap hier ook nog minder echt voelt omdat we het nog niet verteld hebben. We zien nu niemand (ik mis onze beide ouders wel echt) en ik wil het straks toch graag in het echt vertellen. Hopelijk ben ik dan nog geen 20 weken... Als we het kunnen delen helpt het denk ik ook.

Wat ik wel een beetje spannend vind (de volgende echo is pas volgende week dinsdag met 11,5 weken) dat de misselijkheid nu langzaam afneemt. En ik wordt ook alweer energieker. Waar ik afgelopen weken echt niks kon oppakken krijg ik nu echt weer zin om van alles te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor, Roos!
Hier heb ik vandaag voor het eerst dat ik niet de neiging heb om een middagdutje te gaan doen. De misselijkheid is alweer een paar dagen over (eerder al, maar toen kwam het weer terug).

Bij m'n eerste zwangerschap had ik dat precies zo, dus maak me er maar geen zorgen over.
Alle reacties Link kopieren
Hey meisjes!

Ik schrijf ook weer eens. Weinig tijd omdat dochter heel veel last van reflux heeft. Ze zit soms tot 3 uur na haar eten nog te herkauwen ‘. Raak er behoorlijk gestrest van :| .

Familie: tja ik woon in Italië en heb hier geen vrienden of familie. De familie van mijn vriend. Maar zijn broer woont nog thuis bij vader moeder en oma. En de laatste twee verzorgt hij. Dus geen oppas hier. Wellicht een nichtje als we het zouden vragen. Maar kan niet in Coronatijd.

Info zwangerschap: ik lees ook minder dan bij de eerste. Ook minder tijd voor haha.

Libido: niks mis mee, alleen we krijgen de kans niet. Dochter slaapt bij ons door de reflux en anders slaapt ze niet :|

Energie: iets beter maar mijn bekken beginnen weer te zeuren. Ik moet echt opletten nu, want de vorige zwangerschap heb ik bijna 20 weken plat gelegen!! Wel lastig want we hebben een huis met veel trappen..

Ik heb trouwens het idee dat ik baby misschien gevoeld heb. Maar kan ook darmen zijn. Ik kan trouwens heel slecht naar het toilet. Op het einde van de vorige zwangerschap was dat ook. Maar als dat nu al begint :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat balen van de toiletgangers.
Wat geinig over minder lezen, ik volg juist heel nauw aantal apps, ter geruststelling al hebben ze vaak tegenovergestelde effect :
:facepalm:
Hier ook belabberd slapen maar dan door de wilde dromen , gelukkig vermoord ik niet zoveel mensen in m’n dromen als ik zwangerschap zoon :D
Hier ook iedereen vertelt na termijnecho. Ook wat gekeken naar kleertjes, nog niks gekocht , nog wel bang dat misloopt allemaal.... komt vanzelf :)
Goedemorgen!

Ik heb vannacht redelijk geslapen, gisteren bijna helemaal niet want al een beetje last van de zenuwen. Straks om half 12 de termijnecho. :heart:

Okkie ik droom ook zo raar. Vannacht droomde ik dat ik een hersenbloeding.
Maar ook steeds de droom dat mijn familie mijn kinderen ontvoeren. En dat zijn wel echt de dromen waar ik wakker van schrik met een torenhoge hartslag en volledig buiten adem.
Alle reacties Link kopieren
Nou jongens, slecht nieuws ;) ik ben nu definitief uitgerekend op 1 november! Heb net de termijnecho gehad en alles was goed!

Blijf wel in dit topic hoor, het wordt gezien m’n voorgeschiedenis toch oktober..

Wij gaan het zo dus ook aan iedereen kenbaar maken en ik denk dat ik een leuk unisekspakje ga fixen online. Voor de rest is het wachten, totdat we het geslacht weten.
Alle reacties Link kopieren
Haha LV :lol: Het lijkt me gezellig als je hier blijft ;)

@Leo: succes zo meis!

@Dromen: ik droom de hele tijd dat ik rook, en dan word ik wakker en dan voel ik me vet rot, van ‘waarom rook je nou gestoord mens? Je bent zwanger! Je rookt normaal helemaal niet!’ Tot ik denk... ‘wacht even...‘
Bij zoon had ik precies deze droom! Verder heb ik vannacht gedroomd dat ik een jaar naar Amerika zou verhuizen om au pair te zijn voor een wildvreemd kind, en dat ik zoon hier moest achterlaten. En ik vond dat super logisch in mijn droom :nut:

@Okkie: jij hebt ook een iets andere voorgeschiedenis dan wij hè. En ik heb wel 2 miskramen gehad maar die termijn ben ik allang voorbij.

@Principessa: lijkt me wel erg vroeg om de baby te voelen, maar wie weet. Ik voelde zoon echt heel vroeg, met 15-16 weken voor het eerst achteraf (had het pas door bij de echo met 17 weken toen ik een bonkje voelde op het moment dat zoon een schop richting de probe gaf, toen dacht ik: oooo dat is de baby haha).
Vervelend dat je nu al zoveel last hebt van je bekken. Ik heb er mijn vorige zwangerschap ook veel last van gehad maar voel nu nog niks.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je een goede echo had lasvegas!


Vanmorgen echo gehad. Ik zag meteen een spartelende foetus op de echo. Het zag er goed uit! Datum wel een dag naar achter verplaatst 29 oktober.
Volgens de nub theorie een jongen volgens de verloskundige. 60 tot 70% kans. Ik ben benieuwd!
Nu even rust, dit was meer dan genoeg activiteit in de ochtend.
Alle reacties Link kopieren
Yes voor de goede echo!
De nub is helemaal niet betrouwbaar bij deze termijn, Appelgroen.. Moet je minstens 12 weken voor zijn! Rond deze periode staan ze allemaal omhoog..
Alle reacties Link kopieren
Leolux haha herkenbaar ik was vannacht zelf ontvoerd en toen ik terugkwam, moest ik allerlei basisschool zaken inhalen ... beetje vreemd allemaal :D
Lux ja zeker is anders, vroeggeboorte van zoontje * maakt me onzeker. Dat wil ik niet op jullie afstralen :) want na termijnecho kan gewoon de vlag uit inderdaad!! Heerlijk die logische dromen
Principessa had pas ook al idee maar is wel erg vroeg. Ik gooi het nog maar ff op darmen :)
LasVegas jaaaa dat kan echt niet. Gefeliciteerd met goede echo!
Appelgroen: jij ook gefeliciteerd! Heel benieuwd of de nub klopt. Had je al een voorgevoel?
Hier vanochtend baarmoederhalsmond meting gehad, gezien vroeggeboorte zou dat nog een oorzaak kunnen zijn (tekort) maar alles was goed! Over paar weken weer kijken! Frummel was ook alweer druk aan bewegen :)
Een mega druk kindje wat zich bijna niet op de foto liet zetten. :love:

Ik ben 2 dagen vooruit gezet. Ik ben uitgerekend op 27 oktober. Best bijzonder, met zoon was ik ook op de 27e uitgerekend.

Meteen schoonouders verteld. Die waren zo blij!
anoniem_6398d67752325 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 13:58
2.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
27 januari hoop ik toch niet voor je leo :hihi:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
07-04-2020 13:27
27 januari hoop ik toch niet voor je leo :hihi:
:rofl:

Oepsiw, met zoon was ik wel 27 januari uitgerekend... :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Haha, fijn Leolux! Gaat goed in deze groep!

En snap het Okkie hoor, voor jullie zal de echt veilige termijn een stuk later voelen. En dan nog blijft het altijd spannend natuurlijk.

Ik heb het met de vk nog even over de suikertest gehad vanochtend (moet ik eigenlijk met 16-17 weken al, maar wil ik niet) en zij vond het prima om rond die termijn eens een dagcurve zelf te prikken om dan vervolgens met 26-27 weken echt voor de suikertest te gaan.

Had sowieso een heel goed gevoel met de praktijk (andere dan bij dochter), dus ben helemaal zen vandaag :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn leolux!

Fijn dat alles goed was okkie! Ik Kan mij zeker voorstellen dat het voor jou op dit termijn nog anders voelt.


We hebben net de intake telefonisch gehad met de verloskundige. Wel raar om zo te doen, toch onpersoonlijk ofzo. Ik heb nu een verwijzing naar de huisarts en de gynaecoloog. Huisarts Gekregen om toch nog een medicijn te gaan proberen tegen de misselijkheid. En de gynaecoloog voor de ascal.
We hadden het ook nog even over de geboorte van mijn dochter. Dat was echt een ramp bevalling. Ze wist het zich nog te herinneren terwijl alleen een collega van haar bij het eerste deel van de bevalling was. Wel fijn hoe betrokken ze zijn. Op dit moment ben ik ook niet angstig voor de bevalling, dat zal wel op het moment Van de bevalling zelf komen of niet.
Alle reacties Link kopieren
Las Vegas, Appelgroen en Leo: wat fijn al jullie goede echo's :heart: Waren er echt al minikindjes te zien?

Okkie, wat fijn dat alles goed zit van binnen! Betekent dit dat ze geen oorzaak hebben gevonden van je eerdere vroeggeboorte?

Roos jeetje, denk je dat je echt zo lang kan wachten voordat je je ouders inlicht? Wij zijn het nu onze beste vrienden via telefoon aan het vertellen. Minder leuk dan in het echt maarja, ik moet het gewoon kwijt, haha.

Dromen/slapen: allemaal geen last van gelukkig. Ik slaap heel vast, maar word wel standaard vroeg wakker om te plassen. Dat had ik voor mijn zwangerschap niet.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:21
52.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We kunnen een verborgen, geheime fb-groep maken? Kunnen we echofoto’s delen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven