UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ollie-ollie, Ja over een paar dagen al gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn okkie en gudrun een goede 20 weken echo! Wanneer mag je weer terug voor het hartje gudrun?

ollie ook wel flinke klussen dus! Hier ook aan het klussen, grotendeels is al gedaan gelukkig. De zolder moet nog verder gedaan worden, als die af is kunnen wij naar zolder en kan de babykamer gemaakt worden. Merk wel dat ik nu met de tweede minder haast heb met een kamertje maken enzovoorts

20 weken echo hier ook een actief meisje tijdens de echo, na wat springen en schudden met de billen kon de rest ook gezien worden. Alles was helemaal goed :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn annemoon, gefeliciteerd!
Wat grappig van de babykamer, zelf heb ik ook niet zo’n haast. Vanuit omgeving krijg allemaal babyspullen aangeboden, man heeft kinderkamer besteld (uiteraard hebben we hier samen baar gekeken). Met name man heeft haast, terwijl ik nog in de fase ben van ooo moet je lijken hoe schattig is dit .
Veel meisjes hier of lijktcdat nu zo? In topic eerst helft UD okt 2020 veel jongens haha!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik geweest met vriendlief om hartje te checken, alles was goed. Zo blij :cheer2:

Ja veel meisjes zeg, wat grappig!
Alle reacties Link kopieren
Hoera Gudrun en Annemoon, heel fijn jullie goede berichten!

Volgende week ben ik aan de beurt, ben heel benieuwd! Gek genoeg ben ik hiervoor minder zenuwachtig dan voor de eerdere controles. Toen was ik steeds bang dat het niet meer zou leven. Inmiddels voel ik de baby dagelijks :heart: dus daarover hoef ik me geen zorgen meer te maken.
Alle reacties Link kopieren
Gudrun ah superfijn! En nog weer keertje kunnen kijken! Vond je het spannend?
Ollie: heerlijk hè dat voelen, hier ook inmiddels dagelijks. Voelt beetje verwend ook, en ook als straks een dag niet zo is, dan paniek maar hee nu geniet ik er gewoon van!
Voel je ook aan buitenkant?
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve meiden! Dat is weer even geleden :). Wat fijn die goede twintig weken echo's en al die actieve meisjes! Hier een jongen voor het evenwicht ;-D.

Ik heb ook even voor inspiratie zitten kijken naar die draagzakken, ziet er zo tof uit! Het lijkt me heerlijk voor zo'n kleinje en ook handig om lekker je handen vrij te hebben.

Wij gaan straks even 2 nachtjes weg voor de verjaardag van mijn vriend. Nemen het er nog maar even van :D. En dan dinsdag de 20 weken echo.
Ik heb ontzettend zin om onze kleine jongen weer te zien, maar merk toch wel dat er ook spanning is! Volgens mij voel ik hem wel.. maar het is zo subtiel, dat ik het echt niet helemaal zeker weet. En dan af en toe krijg ik toch wel even de zenuwen.
4 weken geleden zag alles er op de echo helemaal goed uit en 2 weken geleden het hartje nog gehoord :heart: , dus dat mag in ieder geval wat vertrouwen geven.

Mijn buik begint opeens ontzettend te groeien ook! Zo grappig om te zien. En merk met stukken lopen dat het zwaarder wordt voor mijn banden. Dat is wel jammer, want veel lopen (wandelen) is mijn favoriete vorm van beweging. Maar wat vaker kleine stukjes proberen dan.

Hoe gaat het verder met jullie? Hoe voelen jullie je?

Over het algemeen gaat het wel goed en veel beter op wat hoofdpijn en krakkemikkigheid na, maar mijn energie is wel echt veel lager dan normaal. Heb besloten dat ik lekker half september (6 weken van tevoren) met verlof ga al, en wat met vakantie schuif naar volgend jaar. Dat brengt het al best wel in de buurt!
Alle reacties Link kopieren
@okkie ja, heel fijn. Aan de buitenkant voel ik het nog niet, maar ik denk dat dat er binnenkort wel aan zit te komen. Bewegingen worden steeds groter/steviger. Voel jij wel al iets aan de buitenkant?

@mindsey lekker dat jullie even samen weg gaan. Veel plezier! Nu je nog met z'n twee bent kan dat nog makkelijk even tussendoor idd, haha.

Hier gaat 'ie goed. Ik heb ook wat minder energie en steeds meer maagzuur, maar verder eigenlijk weinig klachten. Even afkloppen, haha! Laatst wel voor het eerst wat harde buiken gehad, dat was een irritant gevoel zeg.
Alle reacties Link kopieren
Mindsey ah leuk een jongen! Ja het is zeker als begin voelt van voel ik nou echt of...? Het is ook gewoon spannend een 20wkn echo ze zien dan ook alles zo ongeveer, dus gevoel mag er ook zijn :)
Ja die banden vond ik ook echt wel even dingetje. Inmiddels in week 21weer wat rustiger. En heerlijk vroeg met verlof, doe ik ook met vakantie voorafgaand aan vastgeplakt. Voor je weet is zover!
Ollie heb nu 2x aan buitenkant gevoeld, vooral omdat ze bij 20 weken echo precies kon aanwijzen waar haar dan zou kunnen voelen . Heel handig.

Hier ook echt emotioneel om niks soms, vandaag zomaar huilen omdat man spek was vergeten voor bij de eieren haha! Gelukkig duurt maar ff en is morgen wel weer allemaal normaal. Hier ook minder energie en sinds gisteren maagzuur. Mentaal gaat ook goed 8-)
Alle reacties Link kopieren
Haha in de appgroep hebben we 7 jongetjes dus daar zijn ze allemaal gebleven ;-D

Fijn dat jullie echo’s allemaal goed zijn en dat jullie de baby’s beginnen te voelen.

Hier dus een tweede zoontje op komst, heel leuk. Ik voel hem al heel duidelijk en herken ook zijn ritme, ‘s ochtends vroeg, namiddag en avond is hij druk en schopt hij veel. Voel soms ook al een ruggetje als hij er goed voor ligt. Maar goed, bij mij is het ook de tweede en dan gaat het vaak wat harder.

Verder groeit m’n buik al flink, dus dat wordt nog wat :P langzamerhand maar eens aan het oriënteren op een inrichting voor het kamertje van deze baby maar ben nog niet zo in de shopmood. Wel voor oudste zoon, die heeft net een nieuwe garderobe gehad ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, het is even geleden dat ik hier een bericht heb achtergelaten. Ik merk dat ik het lastig vind om met regelmaat iets te posten. Lees het wel, alhoewel nu ivm de appgroep minder hier gepost wordt. Fijn om te vernemen dat het met jullie en de kleintjes allemaal goed gaat.
Hier ook goed de testen uitgerold. En we krijgen een jongetje. Hartstikke leuk.

Wat betreft babykamer, hebben we nu qua inrichting een idee. Binnenkort maar eens in het echt naar de kleuren kijken. Inderdaad is de druk om het te regelen minder. In de zomervakantie gaat man de kamer verven en behangen etc. Meubels hebben we nog.

Zijn jullie al bezig met een naam zoeken? Ik had al een lijstje en man begint nu ook. Gaat nog wel even duren, denk ik.

Hoe gaat het met kwaaltjes etc bij jullie? Hier weinig last van misselijkheid, brandend maagzuur begint nu af en toe op te zetten. Ik heb vooral last dat ik nu al bijna 4 maanden slecht slaap. Een goede nacht bestaat uit 6hr slaap aan 1 stuk door of misschien langer met de nodige onderbrekingen en een slechte nacht bestaat uit effectief 2 uur slaap in delen. Gevolg is dat ik me kapot voel, slecht kan concentreren en niks onthoudt. Dit icm peuter, druk werk en druk werk van man in coronatijd, breekt me zo langzamerhand op. Helaas schijnt het hormonaal te zijn, en anders dan de algemene tips zijn niet voor handen. Twijfel nu erg of ik deels in de ziektewet moet gaan of moet doorbuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag ook een goede echo gehad! :heart: En we doen mee met de splitsing appgroep/forum haha want wij krijgen een meisje ;) De placenta blijkt aan de voorkant te liggen, dus vandaar dat ik nog niks voel van buiten. En toen ze dat zei besefte me ik ineens ook dat ik veruit de meeste bewegingen aan de zijkanten voel.

Naam zijn we al bijna uit denk ik... We hadden al heel vroeg een lijstje. Vriend heeft grote voorkeur voor een van die namen en ik denk dat ik daar in meega.

@bloemetje wat rot dat je zo slecht slaapt zeg! Heb je al met de bedrijfsarts overlegd? Dat kan je ook preventief doen, hè. Zou ik zeker aanraden. Misschien is het voor jou bv goed om je gedeeltelijk ziek te melden. Kan me voorstellen dat gewoon maar doorgaan je langzaam opbreekt...
Alle reacties Link kopieren
Lux hihi daar zitten dus alLe jongetjes! Nog een jongetje, leuk! Had je dat vermoeden ook of niet ? Wat leuk dat je zo’n ritme herkend! Hier ook echt al grote buik, vk noemde afgelopen m’n buik nog prachtig, haha! Blijft iets geks.

Bloempje leuk een jongetje! Sorry weet even niet meer is dit jullie 2e kind, omdat je zegtmeubels hebben weinig. Handig diez zomervakantie er tussen.
We hadden al meisjesnaam voor 20wkn echo, en lijstje met jongensnamen. Bij onze zoon hadden we ook al jongensnaam en lijstje meisjesnamen :) Dus we zijn erover uit. Nu nog m’n mond houden haha!
Wat naar van je nachtrust! Kan je man niet iets betekenen in deze tijd? Of zelf flexibel werken ? En wat ollie zegt bedrijfsarts
Maagzuur herken ik wel al gaaat laatste dagen juist weer goed.

Ollie jaaa leuk ook een meisje haha! We houden tradities wel in ere. Fijn dat alles goed is. Hier ook placenta aan voorkant en door haar woorden kreeg ook besef, nu voel ik meisje meestal in de avond, aan de zijkant.

Weten jullie al hoe man P/vriend straks gaat doen in kraamtijd met werk?
Alle reacties Link kopieren
@Okkie: nee had niet echt een voorgevoel, wel heel blij mee. Verheug me op die twee lekker samen zien :love:

@Naam: wij hebben al een naam en noemen hem al zo ;)

@Kwalen: hier laat slaap ook te wensen over, dat is wel vermoeiend af en toe idd, maar sla me er redelijk doorheen. Ik slaap gelukkig ook wel meer dan 2 uur per nacht.

@Ollie: fijn dat je echo goed was!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden

Hier ook weer een berichtje van mijn kant
Fijn dat de 20 weken echo goed was bij iedereen verder :cheer:

voelen ik voel haar al vanaf 16 weken af en toe maar wel alleen aan de rechterkant. Bij mij blijkt mijn placenta ook voor de helft aan de voorkant te liggen (links dus). Nu inmiddels 21 weken en voel haar heel duidelijk, je ziet mijn buik soms ook wat bewegen, partner heeft haar ook al gevoeld.

naam Wij hebben een aantal opties maar zijn er nog niet echt uit.

kwaaltjes slapen gaat hier weer beter gelukkig! Merk wel dat ik nu last van.mijn bekken krijg na bet stofzuigen bijvoorbeeld.

kraamtijd mijn man neemt 2 weken vakantie en krijgt 5 dagen van de baas dus is 3 weken thuis.
Alle reacties Link kopieren
Verlof mijn vriend is nog aan het nadenken hoe maar waarschijnlijk neemt hij het aanvullend partnerverlof in 1 keer op na het geboorteverlof. Dan zijn we na de geboorte dus 6 weken samen thuis.

@Annemoon, gaat je man geen aanvullend partnerverlof gebruiken?

Mijn buik is nu zo gegroeid dat ik ook veel ruimere kleding niet meer pas. Had laatst een jurkje aan waarvan ik dacht 'm nog te passen, maar toen ik 'm na een dag dragen uit trok bleek hij op de naad gescheurd :whistle: Ben dus wat kleding aan het bestellen, vind dat wel lastig met zo'n hele nieuwe pasvorm. Ook omdat veel alleen online verkrijgbaar is. Shoppen voor de baby gaat me beter af ;-D
Alle reacties Link kopieren
Lux superleuk ook! Fijn hè al naam hebben, wij noemen haar ook bij naam in huis.
Annemoon hier ook placenta aan voorkant, wat leuk dat je man ook al kan voelen
Oh nu snap ik waarom m’n gynaecoloog paar weken geleden me verboden heeft om te stofzuigen! ( toen had ik steeds wat krampjes, metingen allemaal goed, maar mocht niet stofzuigen en dingen tillen) . Oftewel je hebt goede reden om niet meer te doen ;)
Ollie Haha nou dubbel winst, dit jaar zwangerschapsjurk kopen en volgend jaar ook nieuwe, want deze is kapot :p
Hier gaat man ook voor aanvullend verlof. Lijkt me ook best gek om zolang met z’n allen thuis te zijn, maar ook super fijn. Man zal na m’n verlof ook meer thuis zijn, dus ook wel handig op deze manier.
Slapen Oef wat vervelende van al die korte nachten! Hier gaat wel goed, wel vaak plassen. Ben ook meer moe weer. Het houdt ook nooit op die moeheid geloof ik :bye:
Hier Gaat goed, ook mentaall op kleine paniek momentjes na. Met als grote verschil dat ik het kan relativeren en niet gelijk een echo nodig heb :yes:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het allemaal zo goed gaat!
Hier lees ik wel mee, maar post ik vooral in de app.

Wij hebben van de week de 20-wekenecho gehad en krijgen ook een jongen!
Alles was hier ook goed en ik voel me nog steeds zen en topfit.

Slapen is wel wat lichter, maar ik merk niet dat ik er slaaptekort van krijg ofzo gelukkig.

Ik sport heel veel om de zwangerschapsdiabetes van de vorige keer te voorkomen en voorlopig gaat dat keurig (controleer m’n suikers een dagje per week).

Kortom: gaat hier lekker dus en ik ben nog totaal niet in het stadium dat ik bezig ben met aftellen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, hoe gaat met iedereen?
Morgen 25 weken zwanger en die kleine meid schopt soms zo hard dat zeer doet :flag: :yes:
Alle reacties Link kopieren
Haha oef Okkie, dat klinkt niet lekker! Hier 23 weken en die van mij schopt nu soms zo hard dat m'n buik ervan wiebelt haha. Heb er geen pijn van gelukkig, alleen heel soms als ze in de richting van blaas/darmen zit is het wel onprettig.

Ze schijnt een drukke baby te zijn, qua bewegingen zien en voelen gaat alles vrij snel en ook bij controles is continue beweging te zien/horen via echo's en de doppler.

Ik voel me helemaal prima. Dus de komende weken ga ik me lekker met het babykamertje bezig houden.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal gefeliciteerd met de goede 20 weken echo's!

Bedankt voor de tips. Iom arboarts, deels met verzuim. Man springt al extreem veel bij Okkie, maar is lastig om nog meer bij te springen ivm zijn eigen werk. Voor nu wel goed opgelost.

Naam zijn we nog niet verder mee. Man heeft straks vakantie en dan voldoende rust om daar eens over na te denken.

Kamertje zijn we al over uit. Behang en verf liggen klaar. In de vakantie gaan we dit aanpakken.

Leuk om de kleine zo goed te voelen en dat partner ook kan voelen. Wel vervelend dat het soms zeer kan doen Okkie. Ik ga er maar vanuit dat het positief is dat de kleine veel beweegt.

Zijn jullie al uit hoe jullie het gaan doen met verlof? Neemt partner nog verlof op of nemen jullie zelf vakantie erbij etc?
Alle reacties Link kopieren
Ollie ah leuk zeg! Fijn dat je je goed voelt
Bloempje wat fijn dat voor nu goed op is gelost, ondanks dat echt wel vervelend is. Voel je je beter doordat je wat rustiger aan kan doen?
Ja alle controles steeds ze beweegt goed, dat is goed! Ze zijn dol op beweeglijke baby’s haha
Verlof Voordat met verlof ga, plak er vakantie voorafgaand aan vast. Die uren moeten ook op :) Oftewel 8wkn vooraf eruit. Dan begint vrijwel direct na m’n Wettelijke verlof Opleidingstraject in combinatie met werk . Eerst start opleiding en later werk toevoegen zodat even kan wennen/schakelen. Ik blijf 4 dagen werken incl. opleiding. Man neemt de 5 vrije dagen op en vakantie uren zodat maand thuis is na geboorte van kleine. De 5 weken verlof waar recht op heeft tot 6:mnd na bevalling, neemt hij op vanaf januari 2 waardoor 3 dagen gaat werken. En als die op zijn , vervolgt ouderschapsverlof waardoor hij alsnog 3 dagen blijft werken.
En jullie ?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het dames?
Hitte te overzien?
Hier goede airco haha!

Van de week spannend momentje voelde haar minder goed, blijkt ze weer naar stuit te zijn gedraaid haha, lekkere draak is het :)
Alle reacties Link kopieren
Hi Okkie!

Hier hebben we juist 3 dagen afkoeling met 25 graden :P . Afgelopen weken al 35+ gehad. S’ochtends dan zwemmen en in de middag in de airco liggen :-D .

Hier gaat het goed maar sinds een week weer gruwelijke pijn in mijn ribben bij lang zitten. Had dit de eerste zwangerschap ook, toen wel weken eerder. Ook mijn bekken doen pijn. De berg op lopen is erg vermoeiend. Ik moet wel want mijn voordeur zit op een helling :hyper: .

Voor de rest heb ik met hitte echt slecht geslapen. Hopelijk jullie beter!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heerlijk! Ook maar eens een zwemuitje regelen.
Wat vervelend! Komt dan omdat tegenaan schopt?
Vervelend van beroerde slapen, blijft nu ook poosje wat koeler bij jullie?
En jij had bloeding na seks toch? Alles weer goed? Wat een schrik zal dat zijn geweest.
Het slapen gaat goed, airco aan voor we gaan slapen en vervolgens neemt ventilator over, wel vaak plassen.
Vorige week paniek voelde haar minder hard bewegen, toeters en bellen. Wat blijkt mevrouw is teruggekeerd naar stuit, in combinatie met placenta aan voorkant minder goed voelen. Soms schopt ze zo hard dan weet zeker. Maar ga dagelijks echt bewust 2 uren voor liggen voor 10 schoppen, meestal is binnen uur klaar haha
Wat zijn we al ver zo dames! Voor m’n gevoel nog heel veel doen. Wat jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven