UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Hoi dames!
Ik verhuis ook mee.

Wat is het laatste bericht een verdrietige zeg.. Sorry jomata van de miskraam. Sterkte voor jullie

@gimini, hoe vet naar lowlands! Ik zelf zou me niet in bochten gaan wringen, juist met bekertjes staan knoeien met 7up gaat erg opvallen, mij dan toch.
Ik zou ze wijsmaken dat jullie na de zomer oid willen beginnen aan het maken van een kindje.

@mindsey ik was zooo blij echt, om je berichtje in het ander topic te lezen! Een streepje, nu al! :cheer: :mrgreen:
Ik duim zo hard voor jullie dat baby blijft plakken!!

@supersmoothie hier de echo ook een weekje later dan het eerste voorstel van het ziekenhuis. Zou zonde zijn dat er nog niets of weinig te zien is en je daardoor in spanning gaat zitten

Hier gaat het goed! Maar ik ben zoo bang om binnenkort mijn mond voorbij te praten. Ik ben, vreemd genoeg, totaal al gewend aan het idee dat er een baby bij komt, waardoor ik het steeds bijna verklap aan mensen. Heel vervelend!
Qua werk is het nu ook een erg lastige tijd om nog te moeten zwijgen. Nog even wachten...
Alle reacties Link kopieren
jomata schreef:
06-08-2019 16:34
Ik meld me af. Miskraam :-(
Hè bah wat verdrietig! Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Jomata :hug: :redrose:

Welkom nieuwe schrijfsters, gefeliciteerd!

@gimini: ik ben geen festival ganger dus WC en drank tips kan ik je niet geven. Maar het is natuurlijk niet verboden om mensen nu al te vertellen over je zwangerschap, je zou ook kunnen overwegen om het je familie enz. al voor Lowlands te vertellen, als het dan op Lowlands aan je gevraagd wordt, kan je gewoon eerlijk antwoord geven.
@lin1206: ik herken het wel, kwaaltjes komen en gaan, maar zolang ik niet bloed, heeft het nog een kans denk ik altijd maar.
@bo1988: «flauwig», dat is echt een goede omschrijving! Zo voel ik me ook!

Verder sukkelen we hier gewoon door, moet regelmatig eten anders voel ik me flauwig/licht misselijk, en ik voel wat steken in m’n buik af en toe. Nog een week tot de echo!
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend de echo. Gisteren zag ik een praktijk dichtbij die een luxer pakket aanbied met meer echo’s en yoga. Lijkt me wel fijn maar moet even denken over de eigen bijdrage. En ik wil graag gaan zwemmen tijdens de zwangerschap.

Zijn jullie al foliumtabletten aan het slikken? Ik moet dat vandaag even halen.

Hier weinig kwalen nog, wel moe en af en toe steken in mijn buik. Hoop dat het mee zal vallen met misselijkheid, vorige zwangerschap had ik we bijna de hele zwangerschap last van tot bloedbraken aan toe.
Gevonden!

gimini heel lastig is dat. Kun je het niet vertellen aan het goed bevriende stel? Zij kunnen je helpen met drankjes wisselen enzo. Zo deed ik het afgelopen weekend ook, als iemand toch drank voor me inschonk gaf ik het aan een vriendin.
jomata heel veel sterkte
mindsey jaaa :cheer:
pippip zo een pakket is wel ideaal. Ik wil ook yoga en zwemmen gaan doen! Folium zuur slik ik al 2 maanden ja! Maar ik heb nu vitamine voor zwangere, hier zit ook folium zuur en vitamine D in.

Ik ben deze week zo beroerd. Ziek gemeld op werk, lig echt uitgeteld op de bank. Al een paar keer boven de wc gehangen maar komt niks. Eten gaat nog prima, maar zodra ik het op heb moet ook alles direct opgeruimd worden. Anders word ik er zo misselijk van. Ik heb het idee alsof ik heel dronken op een boot zit die over een woeste zee vaart. Hopelijk trekt het snel weg
Alle reacties Link kopieren
@jomata oh neeeee, ik ga zo hard voor je duimen dat het geen miskraam blijkt maar gewoon een doorbraakbloeding of iets dergelijks.

Hier sinds gistermiddag heel licht bruin verlies met afvegen...
Dit maakt me zo onzeker.... :( @(
Ik wee het, het hoeft niets te zijn, maar kan ook eerste teken zijn dat het toch fout zit..

niet weer, als dat gebeurd dan ben ik er echt klaar mee.. :furious:

sorry voor mijn negativiteit.. maar zo voelt het..
Alle reacties Link kopieren
Ah wat rot supersmoothy, maar komt goed als het goed is wordt het steeds minder.

Ik had gisteren lage rugpijn en steekjes. En moet ‘s nachts naar de wc. Ben blij dat we in ons nieuwe huis een wc boven hebben!
En ben begonnen met foliumzuur te slikken. Stiekem heb ik al naar kleding gekeken gisteravond. Bij de next direct, mamalicious, bonprix en h&m. Heb ook nog wel wat dus moet dat eerst even uitzoeken.

@bol, o dat snap ik. Je kan jezelf ook helemaal gek maken!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ook Ik verhuis mee.
Ik ben 29 en dit wordt mijn eerste.

Mijn vriend en ik zijn k nog maar kort samen (5 maanden) Ik wou eigenlijk een spiraal laten zetten maar in die paar weekjes tussen anticonceptie in was het gelijk al raak. Nooit verwacht dat het zo snel zou lukken.

De grootste shock was voor mijn vriend, er niet klaar voor en eigenlijk pas de wens om over drie a vier jaar te beginnen aan kids. Zijn eerste reactie was dan ook weg halen. Na een week ruzie en in tranen heb ik de keuze gemaakt om het zeker weten te houden. Hij vind het heel moeilijk wat ik snap maar weg doen kan ik absoluut niet. Hij moet langzaam gewoon aan het idee wennen dat hij weer vader wordt (heeft al kind uit vorige relatie (10))

Reuze spannend en eng maar ik /wij gaan er voor.

Ps. De misselijkheid en pijnlijke borsten zijn zwaar aanwezig

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Hoii!

Mag ik met jullie meeschrijven??
Maandag erachter gekomen zwanger te zijn van de 2e. Blijft toch zo bijzonder he 🥰
Ik heb pcos en het wilde niet allemaal vanzelf. Afgelopen febr een miskraam gehad bij 5.5 week. Ik ben nog erg pril, dus hoop dat alles goed blijft gaan. Erg onzeker dus ook...
Halverwege april uitgerekend. 28 augustus 1e echo.


Liefs
Alle reacties Link kopieren
Welkom!
@love kan me voorstellen dat het even wennen was voor je vriend. Fijn dat jullie er samen voor gaan!
@ Lisa, leuk een 2e! Hoe oud is je eerste? Ik kan me voorstellen dat het spannend is na een miskraam.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,
Gisteren helaas de bevestiging gehad dat het mis is gegaan. Er was alleen nog een vruchtzakje te zien, afwachten wanneer deze afgestoten wordt. Bedankt voor jullie medeleven en wens jullie een super zwangerschap toe.
Alle reacties Link kopieren
Ah nee Jomata, heel veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte jomata!

@pip onze zoon wordt eind deze maand 2 🥳 jullie eerste kindje?


Fijn weekend allemaal!
Sterkte Jomata 😥
Alle reacties Link kopieren
@lisa, nee het wordt onze tweede. Dochter is is juni twee geworden. Ben heel benieuwd hoe ze het zal vinden. Baby’s vindt ze leuk maar ja blijft voor haar toch een omschakeling als ze niet meer alle aandacht krijgt
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals sterke Jomata! Neem je tijd, het is flink wat om te verwerken.

Wat leuk dat er een aantal tweede kindjes zijn! Ik merk dat ik simpelweg minder tijd heb om bij deze zwangerschap stil te staan dan bij nr 1. Er rent een dreumes rond die aandacht eist - aan me vastgelijmd en als nieuwe hobby op m’n buik zitten :facepalm: voordeel is dat ik ook minder tijd heb om te piekeren.

Kind 1 en 2 schelen straks precies 2 jaar.

Ik tel af naar de echo - vind het toch super spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou ook graag met jullie mee willen schrijven. Ik ben 30 jaar en nu 5 weken zwanger van ons tweede kindje. Ik heb al een zoon van 19 maanden. De voorlopige uitgerekende datum is 12 april. Dan zal mijn zoon 2 jaar en 3 maanden zijn. Ik ben zo benieuwd hoe hij zal reageren op de baby! Hij heeft nu namelijk nog niet veel oog voor baby’s of andere kinderen haha.

Ik heb me ook al aangemeld bij de vk en 5 september (8+4 weken) hebben we de intake en eerste echo. Zo spannend! Nog even geduld dus.

Ik zal me straks op de laptop even proberen in de tabel te zetten.
Ik heb nog niet echt kwaaltjes, behalve dat ik meer vermoeid ben.
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal zeg!
Welkom karavaan!

Voor degene wiens 2e kindje dit wordt is wel leuk om te zien dat de 1e allemaal rond dezelfde leeftijd zitten🥰
Alle reacties Link kopieren
Welkom Karavaan!

Ja heel grappig om te zien dat de kindjes rond dezelfde leeftijd zijn. Vanmorgen waren we even in een babywinkel voor een wc bril verkleiner voor de oudste en ik kon het niet laten om even weg te dromen bij de schattige pakjes. Maar heb niets gekocht want ik wil het ook niet jinxen ofzo. en merk dat mijn hormonen met me aan de haal gaan.. man moet nog maar 8 maandjes haha
pippip dat heb ik inderdaad ook. Dan zie ik ergens een aanbieding en moet ik mezelf zo inhouden :-D

Voel me nog steeds beroerd helaas, al sinds een week zo misselijk kan haast niks. Vriend is veel weg door werk de laatste tijd, voelde me vandaag zo eenzaam. De hele dag maar op bed/bank pff. Hopelijk voel ik me snel beter :cry:
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Zou ik nog mogen mee schrijven? Afgelopen donderdag een positieve test in handen gekregen! Mijn verwachte uitgerekende datum is 14/4. Heel erg spannend! Op 2 september heb ik een afspraak bij de verloskundige, dus nog even afwachten. We hebben al een dochter van ongeveer 14/15 maanden!
Alle reacties Link kopieren
Pippip ik heb dat ook hoor, is toch niks mis mee😜

Wat vervelend supersmoothie dat je zo beroerd ben, hopelijk gaat het snel over!

Welkom Snowy!

Ik kan trouwens alleen op de telefoon op het forum, dus mij lukt het niet om de tabel aan te passen.


Hebben jullie het al aan familie/vrienden verteld? Of hoelang willen jullie daarmee wachten?
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Ik moet ook een keer via de laptop naar het forum om de tabel aan te passen, meestal ook op mijn telefoon. Kan jou er dan ook wel bij inzetten Lisa. Ik heb het verder nog niet verteld en wil dat pas doen na de eerste echo (dus zo rond de 8/9 weken) en dan alleen aan naaste familie en mijn beste vriendin. De rest komt dan wel met 12 weken. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Wij willen het volgende week aan onze ouders en zussen vertellen. Mijn zusje woont in het buitenland en is toevallig volgende week hier. Wel zo leuk om het irl te kunnen vertellen, dus vandaar al zo vroeg.
Onze beste vrienden willen we het denk ik na de eerste echo vertellen. Het werk wil ik het liefst tot de termijnecho mee wachten, mits dat lukt qua kwaaltjes en dergelijke.
terkte Jomata met het verlies van 't vruchtje. Wees lief voor jezelf.

Welkom snowy, love, Lisa en karavaan! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap :yes:

Ik ben sinds gister begonnen aan het plassen in een kan. ;-D

Nog één van dezelfde leeftijd hier, wij hebben een zoon die juist twee geworden is.

Het vertellen zou ik het liefst nu doen, dan heb je het maar gehad. Bij zoon wou ik het niemand zeggen tot twaalf weken. Nu wil ik het graag vertellen! En het zou zoveel praktischer zijn op allerlei vlakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven