UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk Lin! wij moeten nog een kast kopen en een plakje voor boven de commode. Verder nog wat losse dingen bestellen. en ik heb eigenlijk niet zoveel kleertjes nog zag ik..

Volgens mij krijg ik een beetje nesteldrang want ik heb vorige week veel gepoetst in huis en van het weekend hebben we de zolder opgeruimd en veel weggedaan. Wordt ook kriegel van veel spullen en troep haha.

Voor dochter hadden we een draagzak van stokke. Maar die hebben we niet veel gebruikt want dochter was er niet zo'n fan van.

Ja inslapen en omdraaien is een uitdaging.. Wij hebben over twee weken een extra groeiecho.

Ja de 3d echo was heel leuk, ik zag ook al dat hij dezelfde neus en mond heeft als zijn zus bij de 3d echo. en er groeien haartjes op zijn hoofdje..
Alle reacties Link kopieren
@dnk
Ja, heb een 4 daagse curve bijgehouden (4 x per dag bloedsuiker waarde meten).
Daaruit is gekomen dat mijn nuchtere waarde en de waarde bij het avondeten te hoog waren (net aan) dus is er besloten dat ik insuline moet gaan gebruiken.

2 soorten, 1 kortwerkende voor het avondeten en voor het slapen gaan 1 langwerkende (in de hoop dat de nuchtere meezakt)

Hoe hoog was je waarde na 1 broodje pindakaas met hagelslag?
Bij mij vliegt mn waarde ook uit de bocht als ik iets "verkeerds" eet zoals hagelslag. Ik moet echt vleeswaren/kaas op mn brood doen, geen zoetigheid.

Maar het vloog bij mij al uit de bocht met avondeten, ene avond had ik spinazie met vleesje en aardappelen toen was waarde goed. Avond erna zelfde vleesje, zelfde aardappelen, alleen dan met worteltjes. Door die worteltjes (zoete groente) gelijk mn suikerwaarde een dikke piek. (zo weinig heeft het dus nodig..)
Wel goed hoor dat ze er op letten, beter vroeg erbij!

Hoe gaat het nu met je bloedsuiker waardes meten?

Qua vermoeidheid lijkt het iets beter, maar schijnt wel even te duren voordat het ijzer weer op peil is. Ik heb andere ijzerpilletjes gehaald, want die van het ziekenhuis raken mn darmen onwijs van verstopt!

@pip_pip Hier ook moeite met inslapen en draaien, idd net een aangespoelde walvis.

Hebben jullie ook zo'n last van jullie ribben(boog).
Ik heb een relatief kort bovenlichaam, dus miss komt het daardoor..
Alles wordt omhoog geduwd
Alle reacties Link kopieren
@bo1988, aan dat is wel echt vervelend. Sta je nu dan ook onder controle van de gynaecoloog?

Ik heb mijn waardes nu vanaf afgelopen woensdag tot met vandaag bij moeten houden. Alleen eerste dag was de waarde nuchter te hoog (5,6) maar rest van de dagen was deze wel goed. Laatst zelfs te laag (3,9) maar toen stond ik helemaal te trillen op mijn benen van de honger.
Waarde na het broodje pindakaas met hagelslag was twee uur later 8,0. Koolhydraatarm brood met pindakaas gaat overigens wel goed, dus dan dat maar.

Gisteravond heb ik voor mijn doen “normaal” gegeten. We hadden Courgettesoep met stokbrood en daarop brie en roomkaas. Heb als toetje een heel klein beetje magere vruchtenyoghurt gegeten en voor het avondeten nog in de namiddag een paar dropjes. Toen waren mijn waarde twee uur na de maaltijd 6.1. Dus merk zolang als ik gezond blijf eten het eigenlijk wel goed gaat. Overigens hadden we van de week groente met ei en zilvervliesrijst en toen was de waarde twee uur later 6,8.
Voor de mensen die niet weten waar dit over gaat; nuchter mag de waarde niet hoger dan 5,3 en twee uur na de maaltijd mag de waarde niet hoger dan 6,7.

Moet ik er wel ook bij zeggen dat ik mijn eetpatroon rigoureus heb aangepast. Ik wil namelijk heel graag thuis bevallen en als ik eenmaal onder controle van het ziekenhuis kom te staan mag dat dus niet meer. Ach, het is voor een goed doel in elk geval! Ben benieuwd wat mijn verloskundige er van vind. Moet nu ivm die suikers volgende week dus weer heen.

Hier geen last van ribben, wel mega actieve baby en soms schopt ze wel eens recht tegen m’n blaas aan, dat is wel heel vervelend!
Alle reacties Link kopieren
@DNK ja idd onder controle van gynaecoloog maar dat stond ik al vanaf week 12 dus heb niet die vervelende overgang van "normaal" naar gynaecoloog..

Oei 3,9 is wel laag inderdaad, die heb ik nooit gehaald, bij mij 4.4 vanmorgen. Had gister niet zo veel gegeten. Maar uitzichzelf nooit zo laag gekomen.
En gewoon brood met pindakaas? Die gaat bij mij wel goed namelijk, als ik maar geen zoet neem zoals hagelslag.

Als ik eet wat jij noemt met avondeten, en dan vooral dat stokbrood, dan gaat ie al pieken.. dus lijkt wel alsof het bij jou wel lukt met een dieet inderdaad. Dat zou dan heel fijn zijn als het daarmee lukt. Idd voor het goede doel!

Oja , zilvervliesrijst doet mijn suikerwaarde ook pieken.. Maar 6.8 valt nog mee denk dat het net te doen is nog dan! Volgens mij was ie bij mij iets van 8..
Bij mij werkte het aanpassen van eten niet, had weinig effect op waardes , zelfs nuchter dus al te hoog.

Schijnt dat het wel zo is dat hoe verder je in je zwangerschap komt, hoe gevoeliger je lichaam wordt en dus heftiger reageert qua suikerwaardes. (zei de diabetes verpleegkundige tegen mij)

Wat wel klote is, en een omschakeling, is dat ik nu met 38 weken ingeleid word, dat is protocol als je insuline spuit. Ben nu 31 weken (morgen) dus ineens nog maar 7 weken..

Ben benieuwd, hoop voor je dat je met het letten op je eten ver gaat komen! Zal voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Nou dan haak ik ook in op de diabetes. Vandaag de OGTT gehad (brrrrr 2e helft kwam gewoon omhoog). Nuchter 4.7 en na 2uur 6.9 dus ik geloof dat dat wel goed is maar de verpleegkundige wou er geen uitspraak over doen. Nog even afwachten dus.

Morgen trouwens gesprek bij arbo ivm bekkenklachten. Loop inmiddels met krukken of zit in rolstoel voor lange stukken. Ergens mag het van mij wel klaas zijn met werken maar aan de andere kant wil ik nog niet thuis komen te zitten.

@Bo, dan schiet het wel heel erg hard op zeg! O_O
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Alle reacties Link kopieren
@bo1988 ja dan is 7 weken ineens nog maar kort he?
Gewoon brood met alleen pindakaas nog niet geprobeerd, kan ik morgen wel eens doen. Vandaag hier na een bord (volkomen, dat wel) macaroni mét kaas, 5,4! Momenteel een gelukkig mens hier :worship:

@flipflop 6,9 is dus ietsjes te hoog, maar volgens mij niet schrikbarend? Wanneer hoor je meer?
Alle reacties Link kopieren
@flip-flop
Lijkt me een goede score inderdaad.Weet niet eens meer wat mijn 2e was eigenlijk.. dacht dat het ook wel meeviel maar de eisen zijn strenger als je zwanger bent.
Jaa ennng nog maar zo kort haha

@dnk ja gaat super snel dan ineens en moet nog zoveel regelen voor mn gevoel (werk-technisch, eigen bedrijf..)

Kijk , 5.4 is heeeeeeeeeeul netjes! Top.
Alle reacties Link kopieren
O bo, wat gaat het dan opeens snel! Ik zei gisteren ook tegen man, ja hij kan ook te vroeg komen dan hebben we nog een week of tien. Toen keek man me verschrikt aan van oja dat kan ook nog haha.

En wat vervelend om zo met alle suikerwaardes bezig te moeten zijn. gelukkig is het tijdelijk.

Ik ga zo twee uur proberen te werken, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
@Dnk Vandaag even de VK gebeld en die gaf aan dat de scores ruim binnen de normen vielen. Ze was echt super tevreden. Na 2u was de max 7.9 en daar zat ik dus nog een vol punt onder. Het eerste wat ik dacht: Gatver, heel die test voor nop gedaan en heel de dag beroerd voor niks!

Vandaag te horen gekregen dat ik toch nog mag blijven werken van de Arbo. Wel verplicht halve dagen en moeten beloven dat ik voor mijn verlof al zou stoppen, maar mag dus nog wel een paar weekjes door :cheer2:
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Alle reacties Link kopieren
@flipflop ooooh wat goed! Geen zwangerschapsdiabetes dus voor jou :applause:
Lekker dat je ook nog even door kan/mag werken! Ik zit thuis en verveel me dood, dus halve dagen, als dat gaat natuurlijk, is dan toch top?

Hier ging ik vanmiddag voor een tosti van normaal volkomen brood met kaas, pesto en tomaat. Jammerrrrr 7.1. Jammer want een koolhydraatarm broodje met kaas, pesto en tomaat gaat wel goed. Echt uitzoeken wat wel en niet kan zo. Maargoed, we komen er wel ;-)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een gedoe met die suikerwaardes!
Vorige week controle gehad bij de VK en toen zei ze dat het In principe standaard is om zo’n glucose test te doen (noem je dat zo). Is dat iets nieuws? Vorige zwangerschap is daar helemaal niet over gesproken.
Ze gaf vervolgens aan dat ze wel eerst naar mijn buik ging kijken of deze veel gegroeid was tov de vorige keer. Dit was echter niet het geval, dus nu hoef ik alsnog die test niet te doen.

Hier gaat alles zn gangetje. Nog 7 weken werken tot aan mijn verlof. Lekker aftellen!

Fijn dat je weer aan het werk mag flip_flop. Zolang thuis zitten lijkt me ook vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Flip flop!

Werken ging ok, twee uur was te doen. Volgende week weer.
Straks een paar dagen weg met vriendinnen. Heb al een boek op mijn telefoon gezet voor als ik een break wil. Haha ik waggel er wel achteraan.
Alle reacties Link kopieren
@Pip_pip
Ja bizar snel en vond het al snel gaan haha.
Inderdaad, gelukkig tijdelijk, lijkt me echt vreselijk als je diabetes hebt en je moet hier altijd zo mee bezig zijn, meten, prikken, optijd eten, letten op wat je eet en wanneer.

@flip-flop
Wat fijn dat de test goed is gegaan!
Aan de andere kant, wel voor niks gedaan inderdaad, maar het zou slecht zijn geweest als je suikerwaardes wel te hoog zouden zijn en ze dat gemist zouden hebben. Het is voor het goede doel :)

@dnk
wow , door 1 broodje (of een dubbele)?? Ik kan 3 volkoren broodjes eten, en dan na 2 uur is mn waarde goed als ik moet meten. Beleg is dan kaas of vleeswaren.
Lijkt me dat in pesto niet heeeeel veel koolhydraten zitten.
Het ene lichaam gaat er ook weer anders mee om dan het andere begreep ik.
Maar je moet wel opletten dat je niet te weinig gaat eten, je hebt je koolhydraten wel nodig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames, ik geef weer is een teken van leven!

Vorig weekend zijn we verhuisd en maandag t/m woensdag gewoon gewerkt dus ik ben nog even aan het bijkomen van alles. Maar alles gaat goed! Over precies 2 weken gaan we trouwen, en over ruim een week komt een deel van mijn schoonfamilie bij ons logeren voor de bruiloft, dus ik zal voorlopig nog wel even moe blijven. :bonk:

Met onze dame gaat het heel goed! Haar kamertje is nu bijna klaar en ik word langzaam aan behoorlijk in elkaar gebeukt van binnen haha. Alleen ligt ze helaas wel in een stuit.. nu heeft ze nog even om te draaien dus hopelijk gaat ze dat doen.

Over zwangerschapsdiabetes... ik was dus eigenlijk verkeerd getest want er is geen aanleiding toe. Maar oh wat vond ik dat drankje toch smerig. Bah!!

Wanneer krijgen jullie allemaal verlof? Ik eind februari. Dan week vakantie en daarna verlof. Dus mijn verlof gaat in vanaf week 36. Nog 5 weken werken nu.

Fijn weekend allen!
Alle reacties Link kopieren
Karavaan, fijn dat je niet voor die test hoeft, geen idee eigenlijk of ze het standaard doen tegenwoordig?
Klinkt echt nog kort he, maar 7 weken!

Pip_pip, leuk even weg! Veel plezier!

Bo1988, nee het was een dubbele, dus twee boterhammen. Koolhydraatarm brood gaat wel goed, dus dan dat maar. Wel echt vervelend om er zo over na te moeten denken maar inderdaad, elk lichaam reageert ook weer op andere dingen natuurlijk. Nouja, nog maar een paar weken.
Ik eet zeker niet te weinig hoor, heb altijd mega snel honger dus dat trek ik echt slecht Haha

Jomata, oooh drukke periode voor jou dus. Jammer dat ze nog in stuit ligt, maar inderdaad, ze heeft nog even. Als ze over een paar weken nog steeds in stuit ligt, ga je dan voor een stuitbevalling of een keizersnede?
Ik ga officieel 9 maart met verlof maar zal vanaf nu al niet meer heel veel werken ivm bekken.

Hier weinig bijzonderheden, voel de baby wat minder bewegen, maar kan natuurlijk dat ze gedraaid is. Hou het maar even in de gaten.
Dinsdag voor de groeiecho, dus ben benieuwd! ( en een kleeeeeein beetje zenuwachtig!)
Alle reacties Link kopieren
Jomata, wat fijn en je bent wel een bikkel hoor zo in je zwangerschap verhuizen! Leuk dat het kamertje bijna af is! en bijna trouwen, allemaal leuke dingen!

Hoe was je groeiecho Dnk?

Wij hebben vrijdag de groeiecho, vandaag had ik de kinkhoest vaccinatie.
Wil deze week ook naar de babypark voor oa een matrasje en wat kleine dingen, dan ga ik met mijn moeder.

Weekendje weg was erg leuk, wel vond ik het best vermoeiend ondanks dat ik wat meer rust nam dan de rest.
Alle reacties Link kopieren
Pip_pip groeiecho was goed, gelukkig! Baby is qua formaat heel gemiddeld alleen de buik is ietsjes groter maar niet te groot en zeker niet zorgwekkend. Vk wilde dat ik evengoed eind februari nog een keer een groei echo krijg zodat ze de groei een beetje kunnen blijven checken.
Hoef ook geen dagcurve meer te prikken, maar moet wel gezond blijven eten, dan wordt deze baby gewoon heel gemiddeld. Dus daar gaan we voor!

Spannend vrijdag!
Alle reacties Link kopieren
Leuk (en spannend) weer al die groeiecho's! Wij hebben hem over twee weken, dan ben ik 31+3. En met 36 weken maken ze bij mijn praktijk nog standaard een liggingsecho.

Ik krijg steeds meer zin om de baby te gaan ontmoeten! Ben zo benieuwd of hij op zijn grote broer lijkt en hoe grote broer op hem gaat reageren. Kijk er ook naar uit om straks lekker samen te gaan wandelen. We zitten in ieder geval in het goede seizoen wat betreft verlof!
Alle reacties Link kopieren
Spannend inderdaad alle groeiecho's.
Ik heb er nog 1 gepland staan, half februari, daarna nog 1 schijnt, nog niet gepland.

Ze willen mij gaan inleiden met 38 weken, dat betekend dat ze half maart al komt :hyper: (is standaard bij zwangerschapssuiker schijnt..)
Ik krijg dus niet eens een april-kindje meer haha :facepalm:
Was al randje, want mn uitgerekende datum is 1 april.

Iemand al eens een inleiding gehad?
En/of ervaring met daarvoor strippen? (heb ik gevraagd maar ze gaf aan dat het waars. nog niet kan als je 38 weken bent.. moet dan wat verweekt zijn en vaak is dat nog niet zo rond die tijd en 1e kindje)
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Bo! Dan komt het ineens al heel dichtbij! Ga je dan ook al wat eerder met verlof?

Hier geen ervaring met inleiden.
Alle reacties Link kopieren
@karavaan, ja dan gaat het ineens snel, nog maar 7 weken :-o
Ik heb niet echt een verloftijd, eigen bedrijf. Wordt wel wat overgenomen hier en daar maar zal niet alles neer kunnen leggen waarschijnlijk. Heeft zo z'n voor - en nadelen natuurlijk. Wel lastig op veel punten..

Werk wel grotendeels thuis (hebben een kantoorruimte) dus dat scheelt
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb al heel lang niets van me laten horen, maar wil nu toch even reageren op Bo.
Bij mijn oudste ben ik ingeleid, ook bij 38 wk - vanwege vermoeden dat ze niet meer groeide en vruchtwater weglekte (bleek overigens allebei niet zo te zijn).
Het begon met pillen ter verweking elke 3 uur, dat hebben ze 2 dagen gedaan, maar weeen kwamen niet. Toen ballonnetje gehad s nachts, dat werkte wel en 's ochtends 3 cm - genoeg om vliezen door te prikken. Toen kwamen de weeen wel - in een weeenstorm dus ruggenprik. Uiteindelijk is ze ong 14 uur na de eerste wee geboren. Al die tijd in het ziekenhuis geweest, maar ik heb het allemaal niet als erg traumatisch ervaren. Voor mij telde vooral dat ze levend en gezond geboren zou worden, het "hoe" maakte me niet zoveel uit. Ruggenprik was wel een verademing - vraag je gyn of ze "walking epidural" doen, dan blijf je - zeker de eerste uren - gevoel en kracht houden in je benen.
Bij mij was inleiden bij 38 weken dus een lange adem en een medische aangelegenheid, maar elke inleiding is anders. Ik zou het zo weer opnieuw doen.

Met mij gaat het goed, gelukkig geen zwangerschapsdiabetes en voel me verder fit. Wel heel snel moe en buiten adem, dus ik tel de laatste werkweken echt af. Ik ga 1 maart met verlof.
Aan het kamertje hebben we nogsteeds niets gedaan - ik heb wel gechecked of we genoeg babykleren hebben (ja), maar nog niets gewassen of schoongemaakt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag een groei echo gehad. Dame ligt perfect op schema! Buik en benen ook echt precies op 30+4 wat ik nu ben. Hoofdje wat kleiner maar ook prima binnen de lijntjes... en ze is gedraaid! Ze lig letterlijk helemaal dubbelgevouwen dus heb een echo met haar hoofd en een voet haha. Volgens de verloskundige liggen ze heel comfortabel zo... kan me er niks bij voorstellen..

Oh Bo wat spannend! Een maartkindje... ik heb ook het gevoel dat het een maartkindje wordt... al is dat echt gebaseerd op helemaal niks haha. Lijkt me wel zwaar hoor dat je niet echt verlof hebt... zo kom je nooit helemaal los van t werk lijkt me.. ben benieuwd of je de eerste van de groep gaat zijn die bevalt!

Kinkhoest prik heb ik 2 weken geleden gehad en m’n arm is nog steeds knalrood! Waarschijnlijk soort van allergische reactie..

Wij hebben donderdag een extra pretecho zodat mijn schoonmoeder, schoonzus en zwager haar ook kunnen zien. Dinsdagmiddag vliegen ze over vanuit Griekenland! En dan volgende week vrijdag trouwen. Wel leuk om nog even extra naar onze meid te kunnen kijken.

Wat een gedoe met die waardes zeg.. lijkt me zo lastig om continue te moeten nadenken wat je eet en hoeveel. Respect voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Bo, spannend en toch een maart kindje! Ben benieuwd!

Wat leuk Jomata een extra echo met de familie erbij! En bijna trouwen, heel leuk!

Onze groeiecho was helemaal goed, ondanks mijn flinke buik zit er een zeer gemiddeld jongetje in. Dat had ik ook met dochter.
Ook heb ik nesteldrang.. vorige week en afgelopen weekend heb ik weer wat dingen kunnen afvinken. Dat is wel fijn!
Alle reacties Link kopieren
@Bjorg
Dankje voor het delen van jou verhaal, jeetje wel lang dan zeg.. goed om te weten dat het ook zo "lang" kan duren. Fijn om te lezen dat je het zo weer zou doen en niet als heel vervelend hebt ervaren. Dat is ook waar, de kleine daar doe je het voor.

Fijn dat het nu verder goed met je gaat. Haha denk dat je wel makkelijker wordt met babykamertje etc als t niet je eerste is. Bij ons is alles ready, moet alleen nog wassen haha.

@jomata
Wat fijn dat alles op schema loopt, dat is een goed gevoel he!
Ja we zijn wel bezig met e.e.a wat ik zou kunnen overdragen. Helemaal loskomen van werk gaat niet gebeuren idd, dat is gewoon onmogelijk met een eigen bedrijf. Wie weet krijg je ook een maart-kindje :) kan goed natuurlijk!
Jeetje wat een reactie dan op die kinkhoest-prik, bij mij was er echt niets te zien.
Kan/moet je daar iets mee?

Alvast veel plezier volgende week vrijdag :high5: , hopen dat je genoeg energie hebt!

@pip_pip fijn dat jou echo ook goed was :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven