UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
@bumpersticker Ik ook sinds donderdag. Kleine moeite om het op te vangen voor andere 😌. Ik plas heel veel, dus ze kannen zijn zo vol haha.

Wij hebben de 21e de echo en gaan het dat weekend aan de ouders vertellen en dan mag de rest het ook weten. Hebben vanmiddag 2 'tshirtjes gekocht die we aan allebei de ouders gaan geven. Zal een hele verrassing zijn, aangezien ze beide verwachten dat we eerst gaan trouwen hihi
Alle reacties Link kopieren
@Supersmoothie: heel herkenbaar.. Ik heb vannacht twee uur lang wakker gelegen omdat ik gewoon te misselijk was om te kunnen slapen. En gister ook de hele dag doorgebracht op bed en bank.
Kan niet echt overgeven, maar voel me zó beroerd!
Eet wel echt aldoor wat kleins, maar het helpt niet :-(

Hoe ga jij dat met werken doen? En vervelend dat je dan ook nog veel alleen thuis bent, snap heel goed dat je je dan eenzaam gaat voelen.

Ik merk dat afleiding me wel wat helpt, dat het dan minder sterk aanwezig is. Dus toch proberen even buiten rondje te lopen of even bij een vriendin langs oid.
En ik ga denk ik morgen even met vk bellen, kijken of ze me nog tips kunnen geven, las iets over Emesafene, misschien dat dat gaat helpen..

Sterkte weer vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Mag ik nog bij jullie meeschrijven?
Wij zijn er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben van ons 3e kindje.
Ik ben waarschijnlijk16 april uitgerekend (zelf berekend).
Ik ga komende week de vk bellen. Nog geen last van kwaaltjes, maar het is natuurlijk nog pril.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Grey! Leuk een 3e kindje, hoe oud zijn je kinderen?

Ahh supersmoothy en mama, weet hoe het voelt. Tot nu toe heb ik daar nog geen last van maar man wist me helpen herinneren dat dat later om de hoek kwam kijken bij mij.
Wel last van emo zijn en algehele vermoeidheid.
Gisteren wel lekker vakantie geboekt. We gaan in september naar Mallorca.
Hoi allemaal,

Ik zit weinig op het forum omdat ik zo beroerd ben en veel moet spugen. Heb nu ook medicatie van de huisarts gehad. Ik weet soms echt niet waar ik het zoeken moet joh! Op de een of andere manier helpt op mijn telefoon kijken niet. Daar wordt ik heel misselijk van. Medicatie helpt een klein beetje, haalt de scherpe kantjes ervan af gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Lisanne, sterkte! Pas goed op jezelf en trek op tijd aan de bel als het niet goed gaat.
Supersmooth, en anderen die zo misselijk zien: vraag je huisarts of VK om medicatie.
Pip, lekker hoor, vakantie! Veel plezier!
Greys, karavaan, welkom!

Ik durf nog niet zo goed na te denken hoe het strakste 2 kids gaat, absolute chaos vrees ik. Maar eerst: de eerste horde - 3 nachtjes slapen tot de eerste echo.

Alleen mijn zus weet het al, maar ik kan niet wachten om het meer mensen te vertellen. Geen idee wanneer we dat gaan doen, verder dan de eerste echo hebben we nog niet gedacht..
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat een aantal van jullie al snel een1e echo hebben.
Mijn kindjes zijn nu 3 en 1. We wilden graag een 3e, maar eigenlijk pas over een tijdje. Echter deze kleine wilde heel graag komen denk ik... we gebruikten namelijk wel voorbehoedsmiddelen o_o
Ik hoop dat de kwaaltjes mee gaan vallen. Bij de vorige 2 werd ik rond de 6 weken wel wat misselijk (met name in de avond) en dat hield tot een week of 16-18 aan.
Voor degene die heel misselijk zijn, trek idd snel aan de bel. Er zijn verschillende medicijnen voor.
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond allemaal,

Erg om van de miskramen te horen. Sterkte voor degenen die dat mee moeten maken.

Ik heb een vk praktijk vrijdag een berichtje gestuurd en wacht op antwoord. Voor een eerste afspraak. En hopelijk dan ook iets tegen de misselijkheid jeetje wat is dat vervelend zeg. De hele dag door met vlagen en wat is mijn reukvermogen verandert... 🤭 Hebben jullie daar ook last van?

Ik ruik alles 10x zo sterk en zelfs een zak m&m's die op tafel staat moet dicht. Mijn vriend rookt en deze dagen heb ik daar extra moeite mee word er nog misselijke van dan dat ik al was.

Ik heb het een vriendengroep vrijdagavond verteld en iedereen was dol enthousiast (eerste in de groep) daarvoor al paar vriendinnen verteld omdat mijn vriend en ik het eerst niet eens waren en hij het er erg moeilijk mee heeft met het besluit om het kindje te houden.

Voor mij is het dan ook wel een opluchting om hier af en toe iets te schrijven..

Iemand tips voor de misselijkheid of het reukvermogen verminderen hihi???

Liefs.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Bjorg dat je zus het al weet!
Wij hebben de 31ste de echo en daarna willen we het de ouders vertellen.

O greys dat moest gewoon zo zijn! Slapen ze nog in de middag? Zodat hij een beetje rust kan nemen.

Love, jaa ik kan zo op Schiphol werken samen met de hasjhonden haha! Leuk dat je vrienden zo enthousiast reageerden!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Hier ook weer even een update..

Hier eigenlijk nog steeds alles heel erg rustig. Kwaaltjes zijn inmiddels volledig weg. Wel wat moe, maar niet merkwaardig. (na 2 jaar amper wat slaap met onze peuter puber ben ik wat gewend). Dat de kwaaltjes nu volledig weg zijn, maakt me nog steeds ontzettend onzeker. En voel ik me echt niet prettig.. Ik heb zojuist de VK gemaild om ik niet een paar dagen eerder kan komen.. Ik krijg geen rust zo.

Verder heb ik geen bloed om iets dergelijks verloren. Alleen mijn symptomen zijn volledig verdwenen. Ik moet zeggen dat ik bij mijn eerste zwangerschap ook nooit misselijk ben geweest. Wel erge pijn aan borsten en moe.


Mijn dochter is afgelopen vrijdag 3 geworden! Dus iets ouder dan de rest. Ze weet nog niet dat ik zwanger ben.. Want onze dochter is GEK van baby's en al mijn vriendinnen die zwanger zijn dat vergeet ze niet en verteld ze tegen iedereen. Wij moeten echt opletten wat we zeggen waar ze bij is.

Hopelijk heb ik snel de antwoorden die ik zoek. Want ik slaap amper s'nachts door het piekeren.
Alle reacties Link kopieren
Lin wat vervelend dat je je zo onzeker voelt nu. Het wel of niet hebben van kwaaltjes hoeft echt niks te zeggen over wel of geen goede zwangerschap. Maar ik begrijp je volkomen. In het begin is het allemaal nog zo onwerkelijk en zie je nog niks aan je buik en voel je de baby nog niet en dan geven kwaaltjes wel een soort van houvast. Goed dat je de verloskundige hebt gemaild. Hopelijk kun je snel terecht voor wat geruststelling.

Loveandbeloved ben benieuwd wanneer je je eerste afspraak hebt! En wat leuk dat je het nieuws al gedeeld hebt met mensen in je omgeving! Fijn om het er gewoon over te kunnen hebben.

Greys wat leuk een derde! Lijkt me wel pittig. Hoe vond je de overgang van een naar twee kindjes?

Bjorg ik heb hetzelfde! Nu met onze dreumes een redelijk ritme. Hij kan best wel pittig zijn op momenten en vraag me dan echt af hoe we dat gaan doen met een tweede erbij! :facepalm:
Op andere momenten zie ik het al helemaal voor me dat hij straks met zijn broertje/zusje samen kan spelen. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan alle nieuwe zwangeren!

@Lisanne ik zou echt even de HA vragen voor iets tegen de misselijkheid. Goed in de gaten houden. Kijk vooral uit dat je niet uitdroogt!

@Greys gefeliciteerd! Wat een verrassing zeg!

@loveandbeloved Fijn dat je het bij je vriendinnen kwijt kunt. Ik kan me voorstellen dat dat heel erg prettig is, vooral omdat je vriend het er lastig mee heeft/had. Dan is t fijn om steun te hebben.

@Lin vervelend dat je zo ongerust bent. Ik herken het wel dat piekeren en die onrust. Bij mij vandaag ook ineens weinig symptomen. Ik was vooral heel moe en heb vannacht voor t eerst in anderhalve week goed geslapen en niet al om 5 uur wakker. Logische verklaring dus dat ik niet moe ben, maar brengt me gelijk aan t twijfelen. Ook ineens geen zere tepels meer. Meer dan afwachten kan je niet doen en ik denk maar dat stel dat t mis is, dan is dat heel erg naar, maar je hebt er toch geen enkele invloed op. Afleiding zoeken helpt. Misschien dat je eerder een echo mag voor de zekerheid.

@hier Ik ben net terug van vakantie en dus ineens minder tot geen kwaaltjes, waar ik dan weer ongerust van word. Maar zoals gezegd, het hoeft helemaal niks te betekenen en meer dan afwachten kan ik niet doen. Zojuist heb ik mijn moeder verteld dat ik zwanger ben. Heel anders dan gepland, maar het voelt goed.
Mijn oma ligt op sterven en mn moeder is aan het waken. Mijn oma is vooral heel hard aan t vechten omdat ze bang is dood te gaan. Nu heeft mn oma wel heldere momenten en ze vroeg 'Gemini heeft nog geen kinderen hè? Maar ze wil ze wel hè?' Mijn moeder uitgelegd dat we in een traject zaten en het graag wilden. Toen zei mn oma 'Misschien moet ik dan maar eens plaats maken voor een ander nieuw leven'. Nou toen mn moeder dat vertelde aan de telefoon brak ik dus helemaal en heb t haar verteld. Mijn moeder natuurlijk ook huilen. Maar ze zei ook gelijk 'Dat moet ik oma vertellen, dat geeft haar rust'.
Dus al met al vrij emotioneel, maar ook heel fijn.

Verder zit ik in een modus dat ik heel veel wil, maar er vrij weinig uit mn handen komt omdat ik moe/onrustig ben. Ik probeer me er maar gewoon aan over te geven en niet zoveel te hoeven.
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi Gemini!

Hier heb ik ook niet heel veel kwaaltjes. Het lastige is dat het niet heel veel hoeft te zeggen over of het goed gaat met de baby.

En wat onwijs lief dat je dochter zo dol is op baby’s lin!

Ik weet nog niet wanneer wij het dochter gaan vertellen. Het duurt natuurlijk nog zo ontzettend lang.
Ik heb het gevoel dat het een jongetje wordt maar dat had ik de vorige keer ook en toen kregen we een meisje.
Hebben jullie al een voorgevoel over het geslacht?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje geminiwat verdrietig, maar toch ook mooi. Heel fijn dat je dit hebt kunnen vertellen en je oma het toch ook nog weet.
pip_pip hier nog geen idee van het geslacht. Bij onze 1e dacht ik een meisje, dat klopt. Bij de 2e een jongen, maar ook een meisje (wij wisten het bij allebei nog niet voor de geboorte). Dus ik gok niet altijd goed ;-)
lin gelukkig zeggen kwaaltjes niet altijd alles. Maar ik snap wel dat je liever wat kwaaltjes hebt, dan voelt het toch wat echter.
Hier ook nog geen kwaaltjes, maar bij de vorige 2 kwam dat pas met 6 weken en ik ben nu denk ik pas 4.4 week. Dus nog zo pril.
loveandbeloved leuk dat jullie het al aan de vriendengroep hebben verteld.
Ik ga het volgende week waarschijnlijk wel tegen 2 goede vriendinnen zeggen. Die wisten het bij de vorige keren ook steeds al vroeg.
Mijn jongste slaapt lekker nog 2 x, dus dan rust ik en doe ik klusjes. De oudste al ruim een half jaar niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Gemini wat mooi en verdrietig tegelijk. Wel fijn dat je oma nog mag meemaken dat je nu zwanger bent!

Hier nog geen idee van het geslacht. Bij mijn zoontje wel een voorgevoel voor een jongetje, maar dat kwam ook pas rond de 14 weken. Nu lijkt een meisje me leuk, om beide geslachten mee te maken, maar voor mijn zoontje lijkt het me zo leuk om een broertje te hebben.

Hier ook nog geen kwaaltjes (nu 5+2). Bij mijn vorige zwangerschap begon deze week de extreme vermoeidheid en vanaf week 6-9 misselijk. Ben benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend mooi gezegd van je oma Gemini. Veel sterkte de komende tijd met je oma.

Karavaan: uiteindelijk is het allebei inderdaad leuk! Ik heb hetzelfde als jou, maar dan precies omgedraaid qua geslacht. Voor mijn lieve kleine meisje zou een zusje denk ik wel gaaf zijn.

Fijn dat je. Of geen klachten hebt Greys. Hopelijk blijft je dat deze keer bespaart. Bij mij begon het de vorige keer ook pas later en ook nu nog geen echte kwaaltjes, maar ben morgen pas 5 weken (denk ik). Vorige keer eigenlijk helemaal niet moe geweest en hoop dat dit weer zo is, het is nu al pittig genoeg met onze dochter die ons elke nacht nog wel 2/3x wakker maakt.

Lin, kan me wel voorstellen dat het je onzeker maakt. Het is fijn als je een teken hebt dat het goed gaat. Ik vond het daarom ook super fijn toen de kleine de vorige keer begon met trappen 😄. Kon je nog eerder terecht?
.
anoniem_648cbf4301749 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 07:31
98.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat veel geschreven op een dag leuk!

Jeetje Gemini, wat heftig. Maar toch zit er ook iets moois in. Ik zou het in zo’n situatie ook gewoon delen❤️ Heel veel sterkte!

Hier een nieuwe update;

Zojuist bij VK geweest, mocht op vroege echo komen... en ze zagen gewoon een ❤️ Kloppen!! Iniminie en nog traag.. maar ik liep zelfs iets voor op schema! Ik kan het echt niet geloven. Het is nog steeds pril, maar ik ga proberen om wat meer te genieten. Want voor nu ben ik toch echt zwanger! Met of zonder symptomen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf even in de tabel gezet en de tabel op chronologische volgorde van uitgerekende datum gezet. Hopelijk vinden jullie dat goed. Degene die nog geen uitgerekende datum ingevuld hebben, kunnen zichzelf eventueel op de goede plek er tussen zetten.
Alle reacties Link kopieren
Oh Lin wat een fantastisch nieuws! Wat bijzonder om het hartje al te zien kloppen! Hoeveel weken schatten ze je nu?

Misschien kunnen we in de tabel bij ' bijzonderheden' een hartje zetten als iemand een kloppend hartje heeft gezien? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd poezels! En wauw zo lang verlof!

Ah lin wat super fijn dat je al langs mocht komen en dat je al een hartje zag, wauw!
Alle reacties Link kopieren
poezels gefeliciteerd! Maar was bij jullie ook nog niet gepland dit kleintje begrijp ik zo?
linwow wat fijn zeg! Gewoon al een kloppend hartje!
karavaan ik lees nu pas je vraag hoe ik de overgang van 1 naar 2 kindjes vond. In het begin is het even aanpoten, maar al gauw vind je daar een ritme in. Nu ben ik wel gezegend met 2 makkelijke en snelle doorslapers. Dat scheelt een stuk. Ben benieuwd hoe dat met nr 3 gaat?

Ik zal mezelf morgen ook in de tabel proberen te zetten. Ga morgen ook de vk maar bellen voor het inplannen van de afspraken.
Alle reacties Link kopieren
Gemini wat een mooi verhaal!

Lin wat superfijn dat je langs mocht komen en gelijk ook kloppend hartje!

Mij lukt het niet om de tabel aan te passen, ik kan alleen op de telefoon.
Mijn (berekende) uitgerekende datum is 15 april.

Welkom poezels. Enig idee hoe ver je bent?
Alle reacties Link kopieren
@Lin: wat fijn! Ik hoop dat je eventjes gerust gesteld bent.
@gemini: wat mooi en heftig tegelijk.
@karavaan: leuk om het te vertellen als je zusje in het land is!

Hier ook met vlagen misselijk, kleine beetjes eten helpt wel. Ik ruik ALLES en dat is heel erg irritant. Verder merk ik dat ik sneller buiten adem ben, maar dat lijkt me rijkelijk vroeg als zwangerschapskwaal.....
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook af en toe misselijk, verder ben ik heel moe. Ook omdat ik ‘s nachts wakker word en moet plassen. En dochter vond een middagslaapje niet nodig.
pip_pip wijzigde dit bericht op 13-08-2019 20:56
Reden: Nog niet klaar
38.61% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven