UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Bjorg, vandaag je echo toch? Vind je het spannend?

Ik lig weer eens misselijk wakker te zijn.. Ben op dit moment even goed zat van die zwangerschap. Super chagrijnig, misselijk en moe. Hormonen nemen mijn lijf over, ik wil mijn lichaam weer terug :-)
Alle reacties Link kopieren
@mamainspe heb je nog een beetje kunnen slapen? En ja soms is het gewoon niet leuk he? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier bij de echo Bjorg!

Mamainspe wat rot dat je zo misselijk bent. Zo te zien heb jij morgen je eerste echo. Lekker naar jullie frummeltje kijken :heart:
Ah mamainspe zo herkenbaar!! Ik doe mijn ogen open en het eerste wat ik moet doen is kotsen. Hier ook niks geen roze wolk maar gewoon afzien en hopen dat deze weken snel voorbij gaan!
Ik heb medicatie gekregen van de huisarts. Het haalt de misselijkheid niet weg maar de scherpe randjes gaan er wel wat af. Is dat ook wat voor jou?
Alle reacties Link kopieren
@lisanne, mamainspe :hug: voel je niet schuldig als je zwanger zijn niet leuk vind.
als je me loept zal je zien dat ik m'n eerste zwangerschap echt ellende vond, en ik had fysiek niet eens echt klachten. Deze zwangerschap vind ik ook niet bijzonder leuk, tot nu toe ook niet niet leuk, maar gewoon neutraal. Zwangerschap is voor mij een noodzakelijk kwaad.

@karavaan, thanks, maar ik vind het vooral heel erg spannend.

Klopt het hartje? Klopt de termijn? Is er niet teveel of te weinig vocht of weet ik veel wat er nog allemaal mis kan zijn. Vorige zwangerschap ben ik tot en met de bevalling bang geweest dat kind dood zou gaan, en ik verwacht eigenlijk niet dat dat dit keer anders is. Verschil is nu dat we weten dat het ook goed kan gaan, en dat haalt de scherpe randjes er af.
Alle reacties Link kopieren
@Bjorg, succes dan vandaag! En hopelijk kan je een beetje ontspannen als het er vandaag goed uit ziet.

@Lisanne, ik heb die gister ook gekregen inderdaad, even kijken of het mij wat gaat helpen.

Ik ben nu op mijn werk gedeeltelijk ziek gemeld, dat geeft in ieder geval deze week heel veel rust. Dan kan ik gewoon gaan als het allemaal wat rustiger is in mijn lijf. Hopelijk went min lijf er steeds meer aan en kan ik gewoon weer mijn leven oppakken qua activiteiten.

Los van de misselijkheid vind ik die hormonen echt lastig. Ik kan zo leeg zijn of, zoals gister, mega chagrijnig. Dat ik er echt geen zin meer in heb. Andere moment weer heel verdrietig of angstig.
Ik ben normaal al best snel labiel, dus dat vind ik heel spannend aan zwanger zijn en straks een kindje hebben: hoe ga ik om met weinig slaap en al die hormonen?
Ik slik medicatie tegen angst, zal daarom ook een medische bevalling hebben, dus zal vast wat extra gemonitord worden hierop door de vk.
Maar het gaat al twee jaar heel goed, dus ik vind het soms wel echt eng wat deze zwangerschap daarin gaat veranderen.

Het is voor mij de kunst om hier rustig onder te blijven en het echt te zien als resultaat van zwanger zijn ipv dat mijn angststoornis terug is. Maar dat is niet altijd makkelijk.
Voel me nu gewoon k*t...
Alle reacties Link kopieren
Veel succes bjorg!

Wat vreselijk voor de meiden die zo misselijk zijn zeg! Hopelijk wordt t snel minder en kunnen jullie van je zwangerschap genieten.


Hier gingen gisteravond de alarmbellen af, ik had net voordat ik naar bed ging bloedverlies. Uiteraard hele nacht van wakker gelegen en ben nu compleet gebroken. Het is overigens wel gelijk daarna gestopt, dus ik denk dat ik me geen zorgen meer maak (mss toch wel btje onbewust). Ik heb nog steeds last van mn borsten, dus ik ga er vanuit dat t geen kwaad kan. Als het maar verder niet doorzet!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, mag ik meeschrijven? Vanochtend een positieve test, 4 dagen over tijd. Heeeel spannend allemaal, heb nog nergens last van en had eigenlijk ook niet verwacht dat ik positief zou testen. Vorige maand was ik 3 dagen over tijd, afgesproken volgende ochtend te testen en toen werd ik 's nachts ongesteld. Nu dus positief, maar (nog) geen kwaaltjes...

Nog niet alles bijgelezen, straks maar even doen :)
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Alle reacties Link kopieren
Bjorg en Mamainspe wat naar om te lezen dat jullie beide kampen met zulke angstige gedachtes en gevoelens. Weet dat hier ook professionele hulp voor is, mochten jullie dat willen. Het lijkt me sowieso goed om deze gevoelens en gedachtes met de verloskundige te bespreken. Zij zal ze niet weg kunnen nemen, maar hopelijk wel een goede begeleiding kunnen bieden tijdens en na de zwangerschap.

Ik begrijp dat een eerste echo spannend is, dat vind ik zelf ook. Toch hoop ik dat je er ook een beetje van kunt genieten. Hoe laat heb je vandaag de echo?
Alle reacties Link kopieren
Lisa89 schreef:
13-08-2019 07:25
Gemini wat een mooi verhaal!

Lin wat superfijn dat je langs mocht komen en gelijk ook kloppend hartje!

Mij lukt het niet om de tabel aan te passen, ik kan alleen op de telefoon.
Mijn (berekende) uitgerekende datum is 15 april.

Welkom poezels. Enig idee hoe ver je bent?
Ik heb je in de tabel gezet
Alle reacties Link kopieren
Zou ik mee mogen schrijven?
Ik ben nu (vermoed ik) 5 weken zwanger, ik ben denk ik rond 16 april uitgerekend.
Het is ons eerste kindje, en ik vind het allemaal nog erg onwerkelijk.

Sinds ik zwanger ben heb ik veel buikpijn, vooral wanneer ik op mijn zij ga liggen of plotselinge bewegingen maak zoals opstaan of van liggend naar zittend. En constant zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Soms best sterke krampen, en dan schrik ik. Ik vermoed dat het mijn baarmoeder is, maar het kunnen ook mijn darmen zijn. Dit maakt me erg onzeker en ik ben steeds bang dat het mis gaat, maar tot nu toe geen bloedverlies gehad dus alles lijkt nog goed te gaan.

verder wat pijnlijke tepels haha, maar ook niet constant. En mijn borsten zijn wat opgezet. Verder geen symptomen. Ik voel me eigenlijk best energiek en gemotiveerd.
Alle reacties Link kopieren
@karavaan - lief dat je het zegt en je hebt ook helemaal gelijk hoor. Een van mijn miskramen was in week 17, na 2 goede echo's ging het toch nog mis. En dan moet je bevallen van een heel klein kindje. Voor mij is dat een "litteken" wat niet zomaar verdwijnt, daar heb ik bij kind 1 inderdaad hulp bij gehad van een psycholoog.
Het is ook zeker iets wat ik bespreek met de VK.
Echo is later vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa :heart: het hartje klopt! Keurig op schema, so far so good!
@bjorg Super, gefeliciteerd!! :yes:

Hier gaat 't redelijk. Af en toe wel goed beroerd, maar nog niet hoeven spugen. Verder veeeeeeeel plassen, pijnlijke borsten, moeeee en een mega opgezwollen buik, kan bijna geen spijkerbroek verdragen. Heb nu maar m'n broeken met elastiek aan. Af en toe wat steekjes in de baarmoeder. Nog 1 weekje wachten op de echo!
anoniem_64e985a64e08f wijzigde dit bericht op 14-08-2019 15:07
18.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Mag ik me hier nog bij aansluiten?

Sinds afgelopen zondag een positieve zwangerschapstest.

Ik ben 28 jaar en het is de eerste.

Volgens mijn berekeningen zou ik rond de 17e april zijn uitgerekend.

Groetjes,

Marina :daisy:
Collect moments, not things...❤
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd nieuwe meiden!

Ahh bjorg super zeg! Leuk even spieken in je buik, kan niet wachten tot de 31ste.

Niekkie, misschien is er nog sale bij noppies, die hebben fijne broeken.
Alle reacties Link kopieren
Super fijn bjorg 🥰
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap! Ga zo eens op mijn gemakje al jullie eerdere berichtjes terug lezen.
Ik heb al een dochter van 3,5 jaar en ben vandaag 7 weken zwanger. Vooralsnog op 1 april uitgerekend. Vorig jaar juni een heftige miskraam gehad en vind het nu echt heel spannend. Zwanger geraakt met behulp van Clomid en dus vroege echo gekregen in het ziekenhuis. Heb even gewacht met aanmelden, maar afgelopen maandag met 6w5d een kloppend hartje gezien op de echo. Blijft nog steeds heel spannend, maar iets meer vertrouwen nu. Volgende week terug want gynaecoloog kon niet uitsluiten dat ze een 2e baby zag 😅 Ben heel benieuwd!

Zin om jullie verhalen te lezen en met elkaar te kunnen delen!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mezelf trouwens in de tabel zetten maar ik weet mijn UD niet echt. Vorige menstruatie was dus te laat maar 14juli ongeveer. De ene uitrekentool zegt 18 april, de andere 28 april en nog één gaf aan ergens begin april maar dat kan natuurlijk helemaal niet. Jullie enig idee?
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames!!
Het groepje groeit goed zo :hyper:

bjorg gefeliciteerd! Zo fijn een kloppend hartje!

muppet fijn dat je ook al een kloppend hartje hebt gezien. En spannend wellicht een tweeling o_o

flip-flop ik zou de 1 dag van mijn laatste menstruatie aanhouden. En dan mijn normale cyclus. Dan zit je het dichtstbij de datum denk ik.

Ik heb ook geprobeerd om mezelf in de tabel te zetten, maar niet gelukt :facepalm: zou iemand dit voor mij willen/kunnen doen?
Uitgerekende datum ongeveer 16 april en 19 september de termijnecho.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke berichten allemaal! Beetje teveel om 1 op 1 op te reageren. 🥰


Hier zijn de kwaaltjes meer aanwezig dan van te voren! De ene dag voel ik me hondsberoerd en de andere dag niets aan de hand. Spugen hoef ik niet gelukkig... maar moe, misselijk en onrustige benen maken me gek!

Ik heb mijn positiebroeken al van zolder gehaald. Ik heb een zittend beroep en heb erg veel last van mijn darmen. S’avonds is mijn hele buik opgezet... om de buikpijn tegen te gaan heb ik als ik werk de positiebroeken aan.. scheelt echt zoveel!

Fijne dag iedereen! 😘
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Muppet dat je een kloppend hartje hebt gezien!

O Lin, herkenbaar van de opgezette buik. Heb ook een zittend beroep en dat werkt niet echt mee. heb nu maar een wijd bloesje aan. volgens man valt het mee maar dat gevoel heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Mamainspe, succes/sterkte/veel plezier met je echo vandaag!

Muppet, welkom, gefeliciteerd en wat fijn dat je een kloppend hartje gezien hebt!
Fijn van het kloppend hartje bjorg!

Mamainspe geniet er van vandaag :)

Welkom weer nieuwe dames en allen gefeliciteerd met de zwangerschap.

Flipflop, wat is je normale cyclus dan? Apart nl dat er drie erg verschillende data uit komt.

Lisa hoe gaat het?? Heb je wat kunnen slapen? Is er nog bloedverlies geweest?

Hier stond gister de boel ook op scherp.. Aanstaande vrijdag ben ik 7 weken en gister ook wat bloedverlies. Ik schrok er heel erg van!
Mijn omgeving weet ook niet dat ik zwanger ben maar gelukkig is er het forum hier en de dames van het ander topic waar ik schrijf waren goede steun.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden!!

Succes vandaag mamainspe!

Wat fijn muppet, een kloppend hartje 🥰

Bumpersticker, nee daarna geen bloed meer gezien gelukkig! Bij jou ook gelijk opgehouden? Mijn symptomen zijn er verder nog, dus ik maak me niet druk meer. Ga morgenochtend nog een clearblue met wekenindicator doen (hij was al netjes opgelopen van 1-2 naar 2-3, dus hoop morgen naar 3+).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven