UD augustus 2020 (met tabel)

01-12-2019 16:37 406 berichten
Hi!

💙❤️ Voor iedereen die in augustus is uitgerekend!

Je mag jezelf toevoegen aan de tabel:
Naam:Leeftijd:Uitgerekend:Hoeveelste kind:Afspraken:Bijzonderheden:
Paardje64 29 29-7-2020 1e :heart: 3e afspraak 7-3 Controle + hartje luisteren Eind aug miskraam (6wk)
Viva95 24 3-8-2020 2e :heart: 7-1 termijnecho
BrumBrum 28 5-8-2020 2e :heart: 23-12 2e echo
Soof82 37 8-8-2020 2e :heart: 2-1 2e echo
Multi* 30 10-8-2020 1e 31 -12 1e echo
Jackie5 31 15-8-2020? 1e 27-12 1e echo
Melancolie 27 16-8-2020 1e :heart: 23-01 2e echo
Makeupgirl 28 20-8-2020 1e 06-01 1e echo missed abortion juni '19 bij 12 weken
Sisterr 27 21-8-2020? 1e 30-12 1e echo
Maan 32 22-8-2020 1e 09-01 8 weken echo, 27-01 termijnecho en intake
Zapsie 32 23-8-2020? 2e 13-01 1e echo, intake 22-01 bij de 1e extreme zwangerschapsjeuk gehad
Vietjeh 25 27-8-2020? 1e 16-01 1e echo 10 september 2019 vmk bij 7w+4
Prettymama 31 29-8-2020 3e :heart: 7-2 termijn echo + controle VK bij de 2de zwangerschap een keizersnede gehad ivm placenta previa, vmk okt'19
Unexpectedmom 38 31-8-2020 2e 16-01 1e echo + intake In juli miskraam bij 9 weken en in augustus een vmk



:rose: Bam_1984, Bibi30
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 18:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
97.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Bam, fijn dat je de tabel hebt gemaakt!
Ga je nog weer testen of wacht je af tot de echo?

Wij gaan het aankomend weekend aan de broers/zussen vertellen. Daarna even afwachten of de echo goed is en dan met kerst een aantal familieleden en vrienden vertellen.
Mocht het alsnog mis gaan dan vind ik het niet erg dat ze al op de hoogte waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag expres alle testen opgemaakt die ik nog had liggen. Ze worden iig niet lichter. Cb digital nog steeds 1-2 weken. Ik laat het rusten, het is zoals het is. Ik voel me zwanger en heb vertrouwen in mijn lijf, ook als het mis gaat.

Vanmorgen:

Afbeelding
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Die lijken idd weer iets donkerder hè? Hoe was dat bij je vorige zwangerschappen? Ik hoop zo voor je dat het gewoon goed is.
Alle reacties Link kopieren
Vorige keren gewoon elke dag duidelijk oploop. Daarom raakte ik ook even in paniek van de week. Maar heb inmiddels ook genoeg positieve ervaringen gelezen en foto’s van testen gezien die ook niet donker waren/werden (nog lichter dan de mijne) dus ik voel me weer oké. Gelukkig hoef ik me niet te vervelen met de 2 kids die ik al heb dus ik probeer gewoon even 2,5 week mn gedachten te verzetten :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
01-12-2019 20:43
Vorige keren gewoon elke dag duidelijk oploop. Daarom raakte ik ook even in paniek van de week. Maar heb inmiddels ook genoeg positieve ervaringen gelezen en foto’s van testen gezien die ook niet donker waren/werden (nog lichter dan de mijne) dus ik voel me weer oké. Gelukkig hoef ik me niet te vervelen met de 2 kids die ik al heb dus ik probeer gewoon even 2,5 week mn gedachten te verzetten :biggrin:
Dat geeft hoop idd! En het streepje wordt iig niet lichter. Laat de tijd maar snel gaan 😅
Alle reacties Link kopieren
@bam je testen zien er prachtig uit hoor. De ene zwangerschap is de andere niet qua hcg. Komt vast en zkr goed.
Ik zal morgen is kijken of ik me in het schema kan aanpassen. Denk ff via de pc want op tel kan ik het niet vinden hoe ik dat moet doen.
Net met mijn man besproken morgen vast te bellen met vk zodat ik miss mazzel heb nog voor de kerst . Fingers crossed
Alle reacties Link kopieren
@bam je testen zien er prachtig uit hoor. De ene zwangerschap is de andere niet qua hcg. Komt vast en zkr goed.
Ik zal morgen is kijken of ik me in het schema kan aanpassen. Denk ff via de pc want op tel kan ik het niet vinden hoe ik dat moet doen.
Net met mijn man besproken morgen vast te bellen met vk zodat ik miss mazzel heb nog voor de kerst . Fingers crossed
Alle reacties Link kopieren
@bibi, als je je gegevens hier neer zet kan 1 van ons het ook invullen als je dat fijner vindt
Alle reacties Link kopieren
Ook prima wel fijn! Bibi 33jr is 6-8-2020 2e kindje

Ik mag 24e mag ik 1e echo 16u als t lukt op me werk yesss nog net voor de kerst
Alle reacties Link kopieren
Fijn Bibi! Hopelijk allemaal goed nieuws :flirting:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Fijn nog net voor kerst! Ik wil heel graag voor kerst nog een extra echo als dat lukt met de planning daar. De 1e echo heb ik voor de 7 weken, dus ik vind het wel fijn om rond de 8 weken weer een echo te hebben en dan na 10 weken de termijnecho.
Alle reacties Link kopieren
[
brumbrum wijzigde dit bericht op 02-12-2019 14:34
Reden: --
99.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nou te twijfelen om met 6 weken een echo te vragen. Ik lees dat dan hartje wel zou moeten kloppen. Maar ja als het dat dan niet doet zit je weer in extra onzekerheid :facepalm:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Wauww mogen jullie dat allemaal kiezen?? Ik kreeg alleen een vraag of ik met 8 wkn een vroege echo wilde anders kom je gewoon pas met 9 a 10 weken voor intake en termijn tussen de 10 en 12 wkn.
Mogen jullie gewoon thuis bevallen bij dit kindje? Of zijn jullie medisch?
Ik heb een spoedkeizersnede gehad dus ik moet in zkh en krijg nog gesprekken of je weer beter voor een keizersnee kan kiezen of dat je het zelf mag proberen.

Ik vind het overigens weer rete spannend of het allemaal goed mag gaan deze 1e trimester. Miss nog wel spannender dan bij de 1e herkennen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
@bam, ja snap ik! Misschien kun je de echo wel iets vervroegen? Zodat je net als ik voor het weekend de echo dan al hebt? Dat scheelt een toch weer een halve week spanning.

@Bibi, dat herken ik wel idd! De vorige keer had ik bloedverlies met 6 weken (bleek eigenlijk een tweeling te zijn geweest). Maar toen had ik wel het gevoel dat het gewoon goed kwam met het andere kindje. Maar nu moet ik echt die termijnecho hebben gehad denk ik. Hoor/lees toch te vaak dat het na de 1e vroege echo toch nog mis is gegaan.

Ik was met de vorige zwangerschap medisch, maar dat kwam door een te laag HB. Dat is deze keer afwachten hoe dat gaat, maar in principe geen reden om gelijk medisch te zijn. Ik denk wel dat ik weer voor een ziekenhuis bevalling kies. Ook al wilde ik liever thuis bevallen, ik vond het achteraf wel fijn dat ik al in het ziekenhuis was gezien het verloop van de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Kiezen niet echt nee maar vragen kan altijd en anders zoek je gewoon een echo bureau dat eerder plek heeft en dat betaal je dan zelf.

Ik heb 2 keizersnedes gehad dus sowieso weer. Lucky me! Had echt angst voor de bevalling, gelukkig lag mn 1e in een stuit en de 2e keer mocht ik kiezen.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Bam vond je dat niet gek op" afspraak" je kindje halen?. Ik ben heel lang bezig geweest en ze was een sterrekijker dus uiteindelijk met nog wat andere tegenslagen een spoedkeizersnede. Tovh ook al was hij heftig zou ik wel een natuurlijke bevalling willen . Heb nog geen arts gesproken dus miss verandert mijn mening nog.
Wanneer welke datum hebben jullie1e echo?
Alle reacties Link kopieren
Ik had een vrij pittige en lange 1e bevalling, maar als ik mag kiezen wil ik toch het liefst weer natuurlijk bevallen. Het was de zwaarste, maar ook meest mooie dag van m'n leven. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Nee ik vond dat juist fijn. Ben niet autistisch ofzo maar weet graag waar ik aan toe ben (zie de onzekerheid met die stomme testen nu) :proud: :facepalm: geen moment spijt gehad dat ik niet vaginaal bevallen ben en ben blij dat ik nooit weeën heb gevoeld... :A:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Maandagavond 9 december een vroege echo ingepland. 15 euro om ff 10 minuutjes te kijken, geen geld tegenover 9 dagen langer onzekerheid.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Het is mij zelfs gelukt om de tabel aan te passen haha!

Nog even kort voorstellen. Soof, 37 jaar en heb een zoon van 10 samen met mijn man met wie ik 14 jaar samen ben. Vorige week na de 5e ronde een positieve test (3 stuks eigenlijk) in mijn handen. Ben zo blij en het liefst schreeuw ik het van de daken maar dat is nog een beetje vroeg. Daarom hoop ik hier gezellig te kunnen kletsen met andere zwangeren :-)

Toch wel veel angst of alles goed blijft gaan. Heb ook nog niet veel klachten wat erg fijn is maar word er wel onzeker van. Herkennen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij de 1e twee ook geen klachten, begon pas misselijk te worden rond 8/9 weken. Nu ben ik 5 weken en beginnen mn borsten gevoelig te worden en ben misselijk :@@: as maandagavond 1e vroege echo om toch even te checken of er al een hartje klopt :heart:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
@ bam, ik hoor net van een vriendin dat veel dames tegenwoordig een vroege echo laten doen. Ik moet nog 4 weken wachten voor de 1e echo en vind dat ook erg lang. Heb jij gewoon zelf een echobureau benaderd? Het is wel erg vroeg he maar het lijkt mij ook wel fijn. Toch iets van bevestiging.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt gewoon googlen op een echo bureau bij jou in de buurt en een afspraak maken. Dit betaal je dan gewoon contant. Normaal zou ik gewoon wachten tot de “normale” echo bij mijn praktijk, die heb ik de 18e met 7w2d maar omdat mijn testen niet oplopen wil ik liever eerder. Er is geen garantie dat dan het hartje klopt maar mocht dat wel zo zijn ben ik iig eerder op de hoogte. En zoals ik al zei; voor die 15 euro hoef ik het niet te laten.
~ It takes a rad mama to be a father too ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven