UD Februari 2021

02-06-2020 20:49 399 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die in februari zijn uitgerekend. Kom gezellig meeschrijven!

Gebruikersnaam: Febuari2021
Wachtwoord: Baby2021

NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Bozz322e28-01 :heart: :gift: MK feb 2020
Sneeuwwitje332e05-02:heart: :gift: JVMK mrt 2020
Ella-ellala342e05-02 :heart: :gift: M MK jan 2020
Viajera352e07-02 :heart: J 24 sept 20-wkn echoVroeggeboorte in 2017 *
Yogajup392e07-02 :heart: :gift: J
Ranjaa311e08-02 :heart: :gift: M 14 sept 20-wekenecho2 bonuskinderen
Chayen93271e08-02 :heart: M 23 sept 20-wekenecho ..
Rena92282e11-02 :heart: JAantal MK en 2BBZ
Weetiknogsteedsniet?2e14-02:heart: ..
Sportygirl986342e22-02:heart: :gift: Vrouw heeft 1e kind gedragen
Louchantez?2e23-02:heart: :gift: 7 sept geslachtecho 2MK voor 1e


Elmen :redrose:
Ananee :redrose:
Windgong :redrose:


UD = Uitgerekende datum
:heart: = Hartje
:gift: = Goeie NIPT
:sun: = Goeie 20 weken echo
J = Jongen
M = Meisje
V = Verrassing


Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.


Komen jullie snel laten weten hoe het gaat? :hello:


NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Caran361e01-02 :heart: Na 10jr zwanger
Maida241e04-02 :heart:VMK 2019
Zoraa282e20-02:heart: 07-08 termijnecho Cyste van 8x8 cm..
Michie92281e08-0230-06 eerste echo..
Revelstoke342e09-02....
Simone871?2e09-02..MK
Ditte351e10-0203-07 eerste echo..
Minixx2020291e13-0229-06 eerste echo..
Mizx341e19-0209-07 eerste echo..
Kyra95241e..09-07 eerste echo..
anoniem_398568 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 23:37
79.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoera! Dat is al over 2,5 week viajera. Zo bijzonder dat je al weer wanneer je je kleine in de armen hebt. En dat klinkt al als een flinke baby! Lukt het fysiek nog om de kleine te dragen in je buik? Of zit de baby je flink te plagen. Ik moet even terug lezen denk ik, maar waarom heb je een geplande KS?
En wij hebben nooit een box gehad met de eerste en niet gemist. Nu bij de tweede ook geen box gekocht, maar als we het missen kunnen we het alsnog halen. Zo gaat dat nu eigenlijk met alles waar we over twijfelen qua nut en noodzaak.

Ik heb maandag m’n laatste volle dag werken achter de rug en nu nog wat laatste kleine dingetjes, dus ook verlof!
Dinsdag had ik onze kraamverzorgster op bezoek en gingen we naar de verloskundige. Nu kunnen we dus de laatste dingen aanschaffen (zoals een nieuwe tuinslang voor het beval bad) om alles klaar te zetten voor een thuisbevalling. Op Curacao wordt maar weinig thuis bevallen, maar ik hoop dat het gaat lukken zolang er medisch geen noodzaak is om naar het ziekenhuis te gaan. Door de Corona mag je als vader alleen bij de bevalling zijn, maar verder moet hij naar huis en mag niet eens op bezoek komen. Dat hopen we te voorkomen natuurlijk.

Verder zijn we vrij relaxt. De vluchttas is dus nog niet klaar. Ik heb wel net de kleinste kleertjes gewassen, dus de eerste voorbereidingen zijn begonnen.
De naam hebben we ook sinds kort. Onze zoon van bijna 2 heeft het gekozen uit de twee opties die waar we tussen twijfelden.
yogayup wijzigde dit bericht op 07-01-2021 12:14
Reden: Aanvulling
16.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heftig sneeuwwitje. Hopelijk gaat het nu beter nu je rustig aan doet.

Ooh wat snel al Viajera! Lijkt me wel heel apart dat je nu een datum hebt en weet wanneer de kleine komt (tenzij het al eerder begint...)
Balen wel dat je ouders niet kunnen komen. Hopelijk kunnen ze hun kleinkind binnenkort toch wel ontmoeten!

Hier gaat het allemaal nog prima. Ik voel me nog goed en kan nog goed vooruit. Ik ben nu de laatste dingen aan het afmaken op het werk voor verlof. Bed moet nog op klossen maar verder zijn de meeste dingen wel in huis wel geregeld.

Over box. Ik denk dat dochter meer op de grond (bv. bij babygym) heeft gelegen dan in de box, maar toch wel handig dat ie er was. Misschien dat we hem nu met de tweede meer gebruiken ivm kleine rondslingerende dingen van dochter... Wij hebben hem tweedehands maar kan me voorstellen dat dat voor jou lastiger is.
Alle reacties Link kopieren
Jullie eerste verloven zijn begonnen!
Laatste loodjes..

Viajera, spannend dat jullie de datum.al weten!

Sneeuwwitje, moest nog aan je denken. Ik zou ook na de kerstvakantie met verlof gaan. Moest er aan denken dat de kleine nu anders thuis was geweest door lockdown..fijn hoogzwanger.

Maar ik had vanmorgen een streep op de zw-test. Fingers crossed dat het goed gaat!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Ananee! Leuk dat je even langs komt en wat fijn om te horen! Hopelijk blijft deze wel plakken.
Wat spannend Ananee!! Ik duim voor je 🍀☺️ Zou toch een prachtig begin van 2021 zijn!

Hier vandaag precies 36 weken. Zojuist controle gehad met een liggingsecho - de eerste echo sinds de 20-wekenecho. Alles lijkt gelukkig goed, beweeglijk, voldoende vruchtwater, placenta etc. Ze is alleen wel aan de kleine kant; qua hoofdje en buik was het meten lastig, maar rond P30, en de benen wat meer, rond P10. Hierdoor komt het gemiddeld op P12 uit; op zich, vanwege m’n eigen lengte en kleine familie, maak ik me ook geen zorgen, want zo te zien is het een klein meisje die het verder super doet! De verloskundige gaf aan dat ze zich ook geen zorgen maakt, dat pas vanaf P10 een gynaecoloog wordt geraadpleegd en dat ze geen andere indicaties heeft.

Hoe is het met de rest? De laatste loodjes allemaal! Ook al wat meer harde buiken etc?
Alle reacties Link kopieren
Hoera Ananee! Wat is dit inderdaad een goede start van 2021. Dat deze zwangerschap wel helemaal goed mag verlopen!

@ranjaa: vond je het even spannend met de echo op dat moment? Of was het al snel: ik maak mij geen zorgen want we zijn zelf klein. Hier geen liggingsecho, alleen als er indicatie zou zijn.

@viajera: mijn ouders komen ook nu voorlopig niet op bezoek. Op zich gaan er nog wel vluchten, maar is ons eiland (net als de hele wereld) oranje. Geen PCR test terug naar Nederland, want amper nog extra besmetting, maar die code oranje is natuurlijk wel een drempel.

@sneeuwwitje: hoe gaat het nu? Wat meer rust ook en bloeddruk onder controle?

@weetiknogsteedsniet: ziet het er nog steeds naar uit dat je thuis gaat bevallen? Lekker dat alles zo ongeveer klaar is. Wij zijn eigenlijk pas dit weekend begonnen. Straks nog wat laatste aankopen doen (net een lijstje gekregen van verloskundige en kraamverzorgster).
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Viajera dat jullie een datum hebben gepland. Nu wordt het echt. Wij hebben trouwens wel een box. Die hadden we bij zoon al en hebben we ook veel gebruikt, zoon heeft hier overdag ook veel in geslapen. We hebben ook huisdieren, dus ik vond het wel zo fijn dat deze er niet meteen bij konden komen.

Grappig dat jullie de naam hebben laten kiezen door jullie zoon Yogayup. Fijn dat je nu met verlof bent!

Voor jou dus nog geen verlof Weetiknogsteedsniet, kun je al wel bijna met verlof?

Wat lief dat je aan me moest denken Ananee. Kan me voorstellen dat je bij allerlei mijlpalen in de zwangerschap wel steeds denkt; eigenlijk zou ik nu.... Ik ga voor je duimen dat deze zwangerschap goed gaat verlopen!

Het is toch altijd mensenwerk dat meten van de baby Ranjaa. Bij mij waren de benen laatst heel lang en nu weer normaal. En als je van jezelf ook klein bent, dan lijkt het me verder geen probleem.

Wat ontzettend naar Viajera en Yogayup dat jullie ouders niet op bezoek kunnen komen. Ik hoop echt dat deze hele Corona pandemie snel gaat afnemen, zodat jullie ouders hun kleinkinderen kunnen zien!

Ik ben helaas toch gestart met medicatie voor m'n bloeddruk. Ondanks dat ik het wel aan had zien komen was ik toch wel even verdrietig. Maar goed, het gaat er om dat het goed gaat met de baby en dat hij nog even lekker kan groeien. In moet wel ingeleid worden (tenminste daar ga ik nu vanuit) en dat zal waarschijnlijk rond 37/38 weken zijn, dus over 2 weekjes is de baby er waarschijnlijk al! Wel al heel veel ziekenhuisbezoekjes gehad de laatste weken, ben nog nooit zoveel in het ziekenhuis geweest (voor vorige bevalling nog nooit eigenlijk).

Naar aanleiding van een topic op het forum het vanmiddag met man ook nog gehad over bezoek en vasthouden van de baby. Gelukkig staan we er wel hetzelfde in; alleen naaste familie komt op bezoek (bij geen klachten) en zij mogen de baby wel vasthouden wat ons betreft.
Hoe staan jullie hier in?
Yogayup ik had wel verwacht dat ze niet de grootste zou zijn - ik ben zelf nog geen 1m60 en m’n buik is nu nog steeds niet enorm, maar dat het in totaal op P12 uit zou komen, had ik niet helemaal verwacht. Ik ga wel echt af op de verloskundige hoor, die geeft ook aan dat het niet zorgelijk is en dat alles er goed uit ziet. Ze beweegt ook lekker, is wel sterk (twee verloskundigen hebben al mogen ervaren dat ze hun handen wegduwt, haha), dus het lijkt op een heel gezond meisje! En gelukkig heb ik een grote voorraad kleine luiers, haha. Ohh en ik hoop voor jou zo dat je ouders toch op korte termijn langs kunnen komen! Wat bizar eigenlijk hè, dat het niet meer vanzelfsprekend is.

Sneeuwwitje Ja, eens hoor! De verloskundige gaf ook aan dat ze met name het hoofdje niet goed in beeld kreeg omdat die al wat dieper lag, maar ook het buikje was lastig. Dat maakt de kans op een meetfoutje daar ook wat groter. Het beentje was wel weer prachtig in beeld en die week juist het meeste af, maar ik ben zelf ook eentje met korte benen... dus dat hoeft ook niets raars te zijn ☺️. Wat balen dat je met medicatie moest beginnen! Maar als het nodig is, dan wel voor de kleine, dan wel voor jezelf, is het niet anders natuurlijk. Hoe voel je je nu? Heb je alles klaar en in huis, mocht je al snel ingeleid worden?

Qua bezoek en vasthouden: wij houden het wel wat rustiger, en zijn bij mensen wel strenger op gebied van klachten. Naast een kleine baby hebben we ook twee naasten die ernstig ziek zijn, en een andere groep familie is juist wat onvoorzichtig... dus daar zijn we aardig streng tegen, haha. Maar bij geen klachten en hier handen ontsmetten, mogen ze de kleine wel even vast komen houden. Ik denk wel dat ik sommigen pas na de eerste kraamweek laat komen. En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Vooral geen zorgen maken over dat ze redelijk klein is ranjaa, en dat doe je zo te horen ook niet :) Valt nog prima binnen de gemiddeldes met p12 toch. Want niet elk kind kan precies op het gemiddelde zitten.

Hier een extra echo gehad omdat mijn buik qua buitenkant wat achterbleef in omvang. Maar de metingen zijn allemaal prima. Waarschijnlijk speelt hij gewoon goed verstoppertje :P

In de kraamweek laten wij sowieso niemand behalve onze ouders komen. Dochter gaat dan ook nog naar opa's en oma's in die tijd. Volgens mij wordt zelfs vanuit de kraamzorg gezegd max 1 dezelfde persoon de gehele week, het liefst als de kraamzorg er niet is. We zullen het hier ook met de kraamzorg over hebben en hoe hij/zij er in staat. Als kraamzorg zelf kwetsbaar is of partner heeft die kwetsbaar is, kan ik me voorstellen dat die daar ook wat stricter in is.

Daarna rustig aan wat bezoek ontvangen, maar inderdaad alleen als ze geen klachten hebben (lijkt me vrij logisch, want als je klachten hebt en niet negatief getest bent, hoor je sowieso gewoon thuis te blijven.)

Ik vind corona eigenlijk wel een heerlijk excuus om hem niet te veel in andermans handen te geven. Haha. Maar we zien wel hoe het straks loopt.

Nog een paar dagen en dan begint mijn verlof ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo benieuwd of de eerste baby al geboren is van een van de early meeschrijvers. If So: van harte! En voor de rest: hang in there, nog eventjes. Hopelijk komen alles kleintjes gezond en wel ter wereld.
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwwitje: hoe gaat het nu met de medicatie tegen de hoge bloeddruk?

En qua vasthouden: we krijgen hier maar weinig bezoek verwacht ik. En als mensen schone handen hebben (en geen symptomen hebben) dan vind ik het geen probleem. Op ons eiland is sowieso nu amper Corona en de nieuwe mutatie is hier nog niet ontdekt tot op heden.

@weetiknogsteedsniet: verlof begonnen? Lukt het ontspannen ook al een beetje? Ik moest wel nog even afschakelen. En met een peuter erbij is verlof toch heel anders dan bij de eerste merk ik. Ik heb nu wel een bingewatch dagje gehad vorige week en dat was wel heel fijn heb ik gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijk hoor Ranjaa dat jullie voorzichtig zijn qua bezoek. Helemaal met de kwetsbare mensen in jullie omgeving. Wij gaan dus alleen naaste familie ontvangen (zonder klachten) en ik vind dat voor nu ook prima. Denk wel dat het scheelt dat we ons daar mentaal op voor hebben kunnen bereiden.
Wat ik wel jammer vind is dat je straks toch wat minder snel met de baby op stap gaat, omdat alles nog dicht is en als het wel open gaat zullen we zeker wat voorzichtiger zijn.

Viajera hoe is het met jou? De dagen al aan het tellen tot de keizersnede?

Verlof met een peuter erbij is zeker anders Yogajup. Fijn dat je ook even tijd voor jezelf hebt, is ook heel belangrijk!

Hier gaat het goed. De medicatie slaat aan en ik voel me ook beter. Daarnaast hebben we een goed gesprek gehad in het ziekenhuis over de bevalling (ook de vorige bevalling) en afspraken gemaakt over inleiden. Dat gaat aan het begin van volgende week gebeuren! Super spannend dus!!
Ben in m'n hoofd nog de laatste lijstjes aan het afwerken en het huis in orde aan het maken, zo'n gek idee dat onze baby er volgende week zal zijn!
De laatste loodjes dames!! Ben benieuwd wie de eerste baby gaat krijgen hier 😉
Hooo, iets te snel...

Hoe is het met jullie? Zijn er wat mensen die signalen merken voor wat betreft een naderende bevalling? Iedereen er mentaal gezien klaar voor 😜? Hier iig over de 37-wekengrens, dus dat is altijd fijn!
Alle reacties Link kopieren
Al heel lang niet meegeschreven, maar zie activiteit in het topic en kon het toch niet laten. Nu 38+4,gevoel dat het eraan te komen zit.

Zijn er al babies geboren?
Dames, we hebben een baby! 😲😍
Zondag en maandag was er minder beweging en ook anders, en na onze voorgeschiedenis maandagavond naar de gyn gebeld. Naar zijn kliniek om te checken, en er was één ader naar de hersenen die er afwijkend uitzag. Hij zag geen reden om langer te wachten en wilde de baby meteen halen. Dikke shock, dit was niet hoe we dit weer wilden ervaren!
Even naar huis geweest om spullen te pakken en elkaar moed in te praten, naar het ziekenhuis, en om 3.52 is onze zoon Samuel David geboren met 48cm en 2891g (37+5wk).
Even een moeilijke start na de abrupte geboorte en aanpassing naar de "buitenwereld", maar na 24u couveuse ligt hij heerlijk te slapen in een wiegje naast mijn bed 🥰
Als het goed is mogen we morgen naar huis!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Viajera! Klinkt wel spannend gezien jullie achtergrond maar o zo fijn dat er nu een gezond kindje naast je ligt :love:

Hier nog geen baby, maar ben wel de halve nacht wakker :(
Gefeliciteerd! Ik vond ineens dit topic weer... ViaJera, woon jij ook in Zweden? Ik ben 21 februari uitgerekend maar deze kleine komt in de eerst week van februari med inleiden als alles goed gaat. Dit ivm met een erg nare bevalling van onze tweede. Alle voorbereidingen zijn klaar en we hadden eigenlijk zo'n beetje alles nog op zolder liggen. Ik mis het rondlopen in de stad wel hoor, op zoek naar leuke kleertjes enzo. En dat terwijl ik er anders nooit kom...

Wij gaan nu ook weer wasbare luiers gebruiken. Ik heb na twee kinderen alle luiers dus al in huis. Ook gaan we weer proberen aan babypotting te doen, met de tweede hadden we na 3 maanden nooit meer poepluiers. Heel ideaal. De eerste week ivm ziekenhuis wel even wegwerp.

En ook hier verlof nu, ofnouja een sport ziektewet door Corona en werken in het onderwijs. Best wel even heel leker!
Gefeliciteerd Viajera!!! Wat heerlijk! Hoe doet de kleine het nu? Hoe voel jij je? Hopelijk ben je snel thuis 🥰🍀
Alle reacties Link kopieren
Hiep hiep hoera Viajera!
Van harte met de geboorte van jullie zoon. Wat een shock moest dat zijn geweest, maar wat megafijn dat hij gezond en wel ter wereld is gekomen. Hopelijk ben je inmiddels thuis of ga je zo naar huis. :cheer2: :heart:

En voor de andere Ladies: hang in there! Nog eventjes & dan ontmoeten we onze kleintjes ook.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Viajera! Wat fijn dat jullie zoon geboren is. Goed dat ze meteen doorpakten en dat hij er nu is. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat!

Hier vandaag 38 weken, weer een mijlpaal. En waarschijnlijk het laatste weekend zonder baby, dus nog even genieten van de rust en extra knuffelen met zoontje. Hij heeft al wel door dat ik minder kan en trekt erg naar papa, is ook wel lief om te zien.

Ik voelde me afgelopen week nog een dag niet fijn, dus weer naar het ziekenhuis geweest voor controle maar alles gelukkig in orde. Nog even een paar dagen doorzetten. Voel me soms net een tijdbom door die hoge bloeddruk en alle complicaties die daar bij komen kijken. En die nieuwe maatregelen rondom Corona vind ik ook wel heftig...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Viajera!!! Wat een schrik en fijn dat er zo is doorgepakt.
Zijn jullie al thuis om te genieten?
En hoe verder, bleek het allemaal mee te vallen?

Voor iedereen is het spannend.. wanneer komt de kleine? Maar Sneeuwwitje.. jij bent zeker weten komende week al aan t de beurt. Sterkte!

Hier is de teststreep er eerder dan de controlestreep op de zwangerschapstest en ik ben erg erg erg benieuwd. Volgende week al de 1e echo. En dan krijgen we er nog 1, ivm de miskraam en dan de termijnecho. We mogen, als het goed gaat, lekker veel spieken :heart:
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ananee, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd :) hopelijk mag het allemaal goed gaan! En succes met aftellen tot aan de echo!

Sneeuwwitje, wat balen van je bloeddruk.. had je de vorige keer een vergiftiging te pakken? Hopelijk blijft het nu verder stabiel.
Ik heb het nog amper met vriend over kraambezoek gehad, ik denk dat we tegen die tijd doen, wat goed voelt. En alleen bezoek laten komen, van mensen die we nu ook zien. Vriend komt uit een groot gezin, en denk dat de broers en zussen waar we minder contact mee hebben, wij ook iets langer wachten met het op bezoek laten komen.

Viajara, gefeliciteerd en wat zal dat spannend zin geweest! Hebben ze verder ook nog onderzoek gedaan naar die ader?

Ik heb al veel te lang niet meer mee geschreven hier, ik merk dat het toch iets is, dat ik snel vergeet (en meer gedoe om in te loggen enzo). Van mijn vorige zwangerschap heb ik een whatsapp groepje via Viva over gehouden, dat werkt wel ideaal vind ik. Omdat je dan ook makkelijk even contact legt en kan horen hoe het bij de rest gaat. Misschien leuk om met deze groep ook te doen? Of eventueel eerst via Facebook oid.

Verder gaat het hier redelijk, as maandag 37 weken. Dus dan mag ik thuis bevallen. Inmiddels is alles in huis voor de komst van de baby. Alhoewel sommige dingen nog wel even ingepakt moeten worden. Ik vind het verlof deze keer behoorlijk pittig, zeker omdat we een energiek peutertje van twee hebben rond lopen die veel aandacht vraagt. Gelukkig passen de oma’s wekelijks op, zodat ik wat rust kan pakken. En dat is ook wel nodig, want ik val soms letterlijk om van vermoeidheid (slechte nachten hakken er flink ik). Ik zie vooral uit naar de bevalling en de komst van de baby, het zwanger zijn heb ik inmiddels wel gehad haha.

Succes nog allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor de eerste echo voor je duimen Ananee!

De vorige keer heb ik gelukkig geen vergiftiging gehad Zora.
Fijn dat alles klaar staat voor de komst van de baby. Het is inderdaad wel pittiger als je er al eentje rond hebt lopen, fijn dat de oma's op willen passen.

Ben zo benieuwd hoe het met jullie is Viajera!

Hier komt deze week sowieso een baby :cheer: We hebben afspraken gemaakt en morgen word ik opgenomen. Zo'n gek idee, maar ook fijn om te weten waar we nu aan toe zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoera! Moest al aan je denken sneeuwwitje. Binnen no time is de baby er nu. Heel fijn. Hopelijk zijn je klachten dan ook snel verleden tijd.

@ viajera: hoe gaat het met jullie? Heb je een beetje een fijne kraamtijd? En hoe verloopt je herstel?

Wat duim voor je ananee dat jullie over een aantal maanden ook een prachtbaby in de armen kunnen sluiten. Ik hoop op een hele mooie eerste echo deze week.

@zoraa: hang in there! Je zit op de 37.
En herkenbaar van die peuter. Hier wordt zoon over een week 2. Gelukkig hebben we nog wel opvang 3 dagen per week. En dat is ook wel fijn omdat we verder geen familie hebben die iets kunnen overnemen met een oceaan tussen ons in. Ik ben nu zelf 38+1, dus het is spannend of onze zoon een broertje op zn verjaardag krijgt. :rolling:
Ik ben zelf niet zo van de whatsapp groepjes of Facebook, maar dat komt ook omdat ik door de afstand met Nederland contact onderhouden al af en toe als een dagtaak ervaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven