UD Februari 2021

02-06-2020 20:49 399 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die in februari zijn uitgerekend. Kom gezellig meeschrijven!

Gebruikersnaam: Febuari2021
Wachtwoord: Baby2021

NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Bozz322e28-01 :heart: :gift: MK feb 2020
Sneeuwwitje332e05-02:heart: :gift: JVMK mrt 2020
Ella-ellala342e05-02 :heart: :gift: M MK jan 2020
Viajera352e07-02 :heart: J 24 sept 20-wkn echoVroeggeboorte in 2017 *
Yogajup392e07-02 :heart: :gift: J
Ranjaa311e08-02 :heart: :gift: M 14 sept 20-wekenecho2 bonuskinderen
Chayen93271e08-02 :heart: M 23 sept 20-wekenecho ..
Rena92282e11-02 :heart: JAantal MK en 2BBZ
Weetiknogsteedsniet?2e14-02:heart: ..
Sportygirl986342e22-02:heart: :gift: Vrouw heeft 1e kind gedragen
Louchantez?2e23-02:heart: :gift: 7 sept geslachtecho 2MK voor 1e


Elmen :redrose:
Ananee :redrose:
Windgong :redrose:


UD = Uitgerekende datum
:heart: = Hartje
:gift: = Goeie NIPT
:sun: = Goeie 20 weken echo
J = Jongen
M = Meisje
V = Verrassing


Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.


Komen jullie snel laten weten hoe het gaat? :hello:


NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Caran361e01-02 :heart: Na 10jr zwanger
Maida241e04-02 :heart:VMK 2019
Zoraa282e20-02:heart: 07-08 termijnecho Cyste van 8x8 cm..
Michie92281e08-0230-06 eerste echo..
Revelstoke342e09-02....
Simone871?2e09-02..MK
Ditte351e10-0203-07 eerste echo..
Minixx2020291e13-0229-06 eerste echo..
Mizx341e19-0209-07 eerste echo..
Kyra95241e..09-07 eerste echo..
anoniem_398568 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 23:37
79.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel aangepast en volgens mij staat iedereen er nu in. Ik heb de afspraken kolom aangepast zodat we daar ook de symbolen kwijt kunnen van de voortgang.
Niet alle info is compleet, dus als je aanvullingen hebt dan kan het erin!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag echt misselijk terwijl ik wel gewoon eet. Net een boterham op en blijkbaar werkt dat wel goed en het andere eten (appel, maiswafel, cracker met kaas) niet.
Nja, als dat zo blijft prima, dan weet ik dat. :-)

Verder vooral zin in de eerste echo! De bedoeling is dat we het daarna met onze ouders en broers/zussen gaan delen. Alleen is mijn moeder precies dan op vakantie. :roll: die dacht, het mag weer dus laten we gelijk gaan...
Alle reacties Link kopieren
De tabel ziet er netjes uit zeg, zelfs op chronologische volgorde van UD!

Vervelend Bozz dat je zo misselijk bent. Het is even kijken wat werkt, en een boterham is prima toch? Ik heb ook zin in de eerste echo. Plan is dat wij het ook na de eerste echo vertellen. Ik wil eigenlijk wel eerder, maar de echo is wel een fijne bevestiging en ik vond het de vorige keer heel leuk om ook de echo te laten zien bij het vertellen.
Wat ik nog wel lastig vind is wanneer ik het vertel op m'n werk. Ik werk in het onderwijs en heb dus 6 weken zomervakantie. M'n eerste echo is net voor de zomer, en wil het op m'n werk sowieso niet vertellen voor de echo. Maar als ik het vertel na de vakantie ben ik al 15 weken zwanger. Is op zich niet te laat natuurlijk, maar ook wel een beetje gek; kom ik ineens met een buikje op school...

Je testen zijn super duidelijk Windgong. Leuk om die oploop te zien. Fijn dat de echo is gepland, voor jou is het natuurlijk extra spannend.

Ik heb vannacht doorgeslapen, dat was echt lekker. Ben nu iets minder vergeetachtig, maar het is er toch nog steeds. Dus ik bereid me alvast voor dat dit de hele zwangerschap zo is. Ben blij dat ik thuis werk, want m'n collega's zouden het echt meteen merken dat m'n geheugen het af laat weten :P

Vanochtend werd er iemand in de wijk afgevoerd met de ambulance. Stond ook een auto van de verloskundige. Dan krijg ik echt meteen kippenvel.... ga je toch meteen nadenken over de kwetsbaarheid van het krijgen van een kind. Het gaat natuurlijk gelukkig meestal goed, en merk dat ik ook niet te veel er over na moet denken want dat is niet goed voor de stress...
Wat voor klachten hebben jullie tot nu toe?

Sneeuwitje ik zou wel wachten tot na de termijn echo op je werk of het alleen aan collega's vertellen waar je een goede band mee hebt. Ik wacht met het vertellen op het werk tot na 11/12 weken.

Bozz wat maakt dat jullie het niet eerder vertellen? Gewoon nieuwsgierig hoor geen oordeel. Ik heb mijn moeder direct gebeld toen ik een positieve test had en mijn schoonouders hebben we het gelijk verteld.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwwitje, ik zit ook in het onderwijs. Vandaag heb ik het aan de directeur verteld. Supervroeg, maar nog wel handig ivm formatie. Ik wilde het eerst ook echt stil houden, maar moest het door prive-omstandigheden wel vertellen.
Directeur reageerde heel enthousiast en houdt echt de mond.
De klas... hoop ik dat ik het ook echt pas na de vakantie ga vertellen. Ik ga met ze mee, dus zien ze me na de vakantie wel met de bolle buik.

Te komisch, ik ben tegelijk zwanger met een collega. Vorige keer was ik eerder zwanger en scheelden we een paar weken. Nu schelen we weer hetzelfde aantal weken alleen loopt zij voor :)

Leuk dat iedereen zo'n beetje de eerste echo gepland heeft staan. Mijn echo is vervroegd! 23 juni krijg ik er 1. Mijn broer weet inmiddels dat ik zwanger ben, hij had het aan me gezien! De ouders gaan we snel vertellen, voor de echo. Vorige keer ook voor de echo verteld en de reacties waren goud waard. Mijn moeder geloofde het niet, duurde een paar uur voor ze het serieus nam. Ze leefden toen mee met ons naar de echo. Dat vond ik persoonlijk erg fijn. Maar ieder moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Een vriendin van me vertelde het met 12 weken aan me, ze wilde wel eerder maar dacht dat het niet mocht.

Kwaaltjes.. die worden steeds erger. Misselijkheid stijgt... ik kan niet tegen zoetigheid en het enige wat helpt tegen de misselijkheid is een eierkoek. Alsof dat niet zoet is...:facepalm:
Gewicht gaat ook de goede kant op, heb totaal geen honger! Meer mensen met die kwaal?
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dat je me ook in de tabel hebt gezet!

Ananee wat leuk en toevallig dat je nu weer tegelijk met je colllega zwanger bent! Grappig

En sneeuwwitje dat je nu al zo vergeetachtig bent! Lastig. Ik dacht dat dat meestal pas aan het eind van de zwangerschap kwam. Hoop dat het hier nog even wegblijft, haha. Vond dat vorige keer best irritant met werk en heb er ook na de zwangerschap nog een tijd last van gehad.

Hier nog niet veel kwaaltjes, merk wel dat ik sneller moe ben en soms vlagen van misselijkheid, vooral als ik een tijdje niks gegeten heb.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders en mijn schoonouders wonen allereerst niet echt in de buurt. Mijn schoonouders op 45 minuten rijden en mijn ouders op 2 uur rijden. En we willen het wel persoonlijk vertellen. Juist ook omdat we niet altijd heel makkelijk bij elkaar langs kunnen.
En dan vind ik het wel het leukst als ik een echo foto heb die ik dan kan laten zien.

Ze zijn allemaal op de hoogte van mijn miskraam in februari dus ze verwachten het wel, maar we willen het toch een beetje speciaal maken.

Met werk wacht ik ook tot ergens na de termijn echo. Ik werk volledig thuis en verwacht niet dat dat snel gaat veranderen dus die misselijkheid valt niemand op :facepalm:
bozz wijzigde dit bericht op 11-06-2020 08:02
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan kom je met een buikje op school en hoef je het dus niet meer te vertellen :-) haha.
Maar ik denk dat je vooral moet doen wat goed voelt voor jezelf Sneeuwwitje.

Wat grappig dat je broer het aan je zag Ananee. Waaraan heeft hij het kunnen zien dan? Ben wel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat ziet de tabel er super overzichtelijk uit! Nice! :D

Nou he ik werk gelukkig thuis. Want ik merk dat ik nu al mijn buikje niet meer kan verbergen.. ben pas 5 + 4! Haha. Vooral in de avond lijk ik al 3 a 4 maanden zwanger. Iets met slappe buikspieren en voorliggende darmen denk ik (?). Of het wordt een tweeling :-$ Hahaha! We zullen wel zien waar dit heen gaat.

En ik merk dat ik met vlagen misselijk wordt. Moet dan écht iets eten anders gaat het mis. Ik at voorheen niet super regelmatig maar de beeb zorgt er wel voor dat ik goed voor mezelf moet zorgen :lol:

We gaan a.s. zondag met mijn schoonpa en schoonbroer naar een pretpark. Daar willen mijn man en ik hun gaan verrassen met het leuke nieuws. Op de een of andere manier kunnen we gewoon niet wachten tot 12 weken. Verheug me er nu al zoo op! Hoop wel dat met de 8 weken echo alles goed is. Maar mocht dat niet zo zijn, dan zijn iig al twee mensen op de hoogte hiervan, dat is misschien ook wel fijn!

Voor de rest doen mijn borsten amper pijn. Dat maakt me soms wel onzeker, aangezien je op internet leest dat dát juist vaak het eerste symptoom is. Maarja, iedere vrouw is weer verschillend dus moet echt leren om niet gelijk in paniek te schieten... :roll:
Hoe kan ik de tabel aanpassen? Ik heb echt geen idee :-). Mijn eerste echo is 24 juni.

Ik begin het nu ineens heel erg spannend te vinden. Ik heb nog geen kwalen en eigenlijk helemaal niet het gevoel dat ik zwanger ben. Dat in combinatie met een terugkerende kwaaltje, waar ik nu ik zwanger ben, geen medicijnen voor mag nemen en waarschijnlijk pijnlijker gaat worden, maakt dat ik niet echt op een roze wolk zit. Voel me echt gestrest en angstig.

Ik heb het al drie mensen verteld omdat het zo ter sprake kwam. Voor mij voelt het niet zo magisch meer als de allereerste keer, dus hou me niet zo meer aan die grenzen :P. En als het misgaat zijn er iig een aantal op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Wat leuk om te zien en te lezen hoe iedereen zicht voelt en nadenkt over dingen zoals (wanneer vertellen, oplopende testen etc). En allemaal nog gefeliciteerd met de zwangerschap!

Ik zou ook graag met jullie meeschrijven, dat heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook gedaan op Viva en inmiddels is dat een enorm actieve Whatsappgroep geworden :). Ik vind het zalig om het e.a. met anderen te kunnen delen en te lezen hoe andere mensen dingen aanpakken.

Ik had gisteren een positieve test, ik vermoed voor mijn NOD (mijn cyclus varieert met een paar dagen). Het was een hele lichte streep, dus vanochtend heb ik opnieuw getest. Er zat niet echt een oploop in qua kleur/dikte van de streep. Dus ik vind het nog wel heel spannend. Morgen of overmorgen meer weer een testje wagen. Ik denk dat ik rond 18 februari ben uitgerekend.

Verder hebben partner en ik al een zoontje van ruim 1,5 jaar. Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden om een zwangerschap te combineren met zorgen voor hem. Het is een lekker energiek mannetje die wel wat aandacht vraagt. En laat ik nu juist, weinig energie hebben haha.

Ik heb mij zojuist online aangemeld bij de verloskundige die we de vorige keer ook hadden. Dus ik ben benieuwd, wanneer er een eerste afspraak gepland zal worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Ik ben al een aantal dagen aan het meelezen en zou ook erg graag mee gaan schrijven. Erg leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat en ook wat iedereen ervaart in deze bijzondere periode.

Afgelopen woensdag heb ik een eerste positieve test gedaan en gisteren heb ik mij aangemeld bij de verloskundige. Daar heb ik 9 juli afspraak voor de 1e echo. Ik ben 34 en zwanger van de eerste dus alles is wat dat betreft nog nieuw. Ik merk ook dat ik het erg spannend vind allemaal het liefste zou ik iedere dag een test doen om maar zeker te weten dat ik wel echt zwanger ben!

Ik vermoed dat mijn 1e positieve test ook voor mijn NOD was, maar zeker weten doe ik het niet, omdat ik het enorme geluk heb gehad maar 1 ongesteld te zijn geweest nadat ik gestopt ben met de anticonceptie. Oftewel de 1e ronde raak. Gerekend met een gemiddelde cyclus van 28 dagen zou mijn uitgerekende datum dan rond 19 feb liggen.

Ik kijk er naar uit om jullie verhalen en ervaringen te lezen, het lijkt me erg prettig om e.e.a. met elkaar te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik ben goed bijgelezen :P

Sneeuwwitje: Wauw nu al kraamzorg geregeld. Lekker bezig. Ik wil eigenlijk geen kraamzorg deze keer. Kan dat? En ik zou het je werk vertellen na de schoolvakantie. Na de termijnecho ga ik pas mensen inlichten en als bepaalde vrienden of schoonfamilie niet handig gepland kunnen worden dan zit ik ook zo op 15 weken voordat werk het weet. Niet dat er een volgorde voor is, maar stiekem heb ik er in mijn hoofd wel 1. En daar hoef jij natuurlijk niet naar te luisteren. ;)

Ella: Voor jou is 1e echo dus ook extra spannend. Had je bij de MA iets door waardoor je dacht dat het niet goed zat? Ik alleen een gevoel en de oploop van streepjes. Mijn lijf was verder erg zwanger. Heb je al een echo afspraak staan? Zoals sneeuwwitje al zegt.. met jouw geschiedenis zouden ze toch een vroege echo moeten aanbieden?

Maida: De vragen bij de intake zijn inderdaad over je gezondheid en familie gezondheid. En een hoop folders en of je nipt en medische (20wk) echo wilt.

Michie: Heel veel plezier met vertellen zondag. Grappig dat jij ook had dat je je niet zwanger voelde, maar toch bleek te zijn terwijl andere rondes wat anders zeiden. Mijn borsten doen ook niet zeer en bij 1e zwangerschap wel. En verder heb ik die krengen mn hele leven niet gevoeld. Nu wil ik ze voelen, want maakt me ook onzeker.

Viajera: Wat een heftig verhaal. En leest alsof gyn wist dat er een groeiachterstand speelde door die proteinshakes te forceren. Ontzettend verdrietig. Was dit ook allemaal in het buitenland? Om de hoeveel weken moet je naar de gyn? Hebben ze vorige keer al een echo gedaan? Wordt jullie bedrijfje weer wat opgestart nu corona maatregelen worden versoepeld? Sorry veel vragen.
En buskruit met muisjes is leuk!! Ook voor de mannen.

Bozz: Naar om te horen dat de MK zo’n nasleep heeft gehad. Las bij wachtbankje topic dat er meer dames extreem misselijk zijn na een mk.

Ananee: Wow dat zijn heftige fouten. Dat je er een hernia aan overhoudt. Lijkt me extra spannend nu.

Ditte: Als antwoord op jouw vraag of we meerdere testen hebben gedaan. Ik : Ja!
Bij MA liep het niet mooi op, dus wilde nu die info hebben. Nu ga ik pas weer testen op vaderdag om het te kunnen vertellen aan ouders met digitale test, maar duim keihard dat ie dan 3+ weken zegt.

Chayen: Ik voel ook mijn rechterkant duidelijk. Mijn baarmoeder is iets gekanteld, dus meer groeipijn aan die kant om weer recht uit te komen zegmaar. En heel herkenbaar mbt het emo zijn. Vanochtend lion king gekeken met zoontje. Tranen! En ik heb bij mijn 1e heeeel laat opvang geregeld. Pas in mn verlof. Kwam uiteindelijk goed uit, maar vaak zijn er wel langere wachttijden.

Zoora en mizx: Welkom!

Wie hebben jullie het al verteld? Ik alleen mijn beste vriendin, omdat we in 1e instantie gelijk liepen en ze weet van de MA. Met vaderdag wil ik het mijn ouders vertellen en verder durf ik nog niet zo goed. Best een hoop mensen weten van de MA en wachten nieuws van ons af, maar als het weer mis gaat wil ik niet dat ze dat allemaal weer weten ofzo..

Leuk groepje zo! Gek idee dat er nog dames zullen aansluiten die nog geen idee hebben dat ze zwanger zijn :) En leuk gemixed groepje met leeftijd en 1e en 2e kindje.
..
Alle reacties Link kopieren
Nou... gisteren voelde ik even helemaal niets meer. Ik maakte me zorgen of nog wel alles goed ging, had die nacht ervoor ook heel naar gedroomd.. Vanochtend werd ik voor het eerst super misselijk wakker, heb het wel de hele dag binnen kunnen houden. Tot nu toe. Heb vanavond voor het eerst moeten overgeven O_o vind dat echt vreselijk, mja het lucht voor nu wel even op :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hier bijna geen zwangerschapssymptomen. Ergens heel fijn maar gezien het de eerste is maakt het mij ook soms wat onzeker. Borsten zijn iets gevoelig en gegroeid en ben wat vaker duizelig met opstaan. Maar nog geen misselijkheid gehad...

Nu 5 weken en voor mn gevoel staat er ‘ZWANGER’ op mn voorhoofd. Of iedereen heeft het ineens over zwanger zijn voor m’n gevoel. Nog 2 weekjes wachten voor de echo #duuuuuurtlang
Alle reacties Link kopieren
Ahh zolang je nog niet misselijk bent Minixx, geniet er maar van! Jeeezus wat voel ik me sinds gisteren slecht :"-( lijkt net alsof het bij mij juist in de avond op z'n ergst is. Ik ben morgen 5 + 6. Paar dagen terug voelde ik ook nog helemaal niks, dus wie weet is het bij jou ook in aantocht :lol:
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe dames :cheer2:
Leuk dat jullie meeschrijven en gefeliciteerd!

De tabel is erg mooi geworden, spannend voor de kloppende hartjes komende weken! Hier is het ook echt afwachten tot 22 juni :heart:

Naast continu misselijk zijn heb ik nog zo'n fantastisch welkom kwaaltje: obstipatie :@@:

En mijn hond heeft kattenpoep gegeten dus ik laat me niet meer likken vanaf nu door mijn honden nu ik er eentje heb betrapt :whip:

Vedder nieuwschierig: hoe gaan jullie partners on met de veranderende lichamelijke symptomen (en de psychische ;))? Zijn jullie partners heel nuchter of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Michie, oh dat lijkt me zo akelig, misselijk zijn door zwangerschap! Ik hoop stiekem dat het mij bespaart blijft, althans het overgeven. Misselijk ben ik de vorige zwangerschap ook wel geweest, maar dan was eten de oplossing.

Maida, oh die obstipatie! Drama hè! Hier ook al, vreselijk. Ik wil even pruimenmoes gaan kopen, dat kan helpen.
Ik denk dat mijn partner wat meer mee veert, ik merk nu al dat ik wat moeilijker ben dan normaal, maak van kleinere dingen met een iets groter probleem dan nodig. En verder geloofde hij het tot dusver nog niet echt, had tot dusver nog redelijk lichte testen. Maar vanochtend al veel duidelijker, dus ik hoop dat hij het ook meer gaat geloven. Bevatten doen we beiden nog niet haha. Is toch onwerkelijk dat er weer een kindje mag gaan groeien in mijn buik.

Zojuist heb ik mij aangemeld voor moeders voor moeders. Urine opvangen in flessen, zodat ze daar medicijnen uit kunnen halen voor moeders met een kinderwens. Misschien ook iets voor de anderen hier? Anders spoel je de urine toch door, en nu kunnen ze er iets heel kostbaars van maken. Ik vind het geen moeite om te doen trouwens, gaat allemaal heel eenvoudig.

Oh en verder heb ik weinig energie en slaap ik slecht. Gouden combi met een peuter van ruim 1,5 :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Pas ik nog in het tabel?

Ik heb gisteren met een early getest. Vandaag met de kruidvattest en die was een heel stuk duidelijker dus ik juich heel voorzichtig!

Ik heb voor mijn vorige zwangerschap 2 miskramen gehad, allebei met 6,5 was het vruchtje gestopt met groeien dus die angst zit er wel weer een beetje in. Daarna een zeer succesvolle zwangerschap gehad. Resultaat ligt nu in bedje zijn ochtendtuk te doen. Hij is aankomende week 7 maanden. :loveys:

Man wou al heel snel aan de 2e beginnen. Ik wou nog zeker wachten aangezien ons zoontje de eerste 3 maanden overdag amper sliep, veel huilde door de oververmoeidheid. Ik vond het behoorlijk pittig. Nu hebben we er een ritme in kunnen krijgen en word het langzaam een echt kereltje! Heerlijk!

We besloten dus afgelopen maand om de condooms maar weer weg te laten en zien hoe het schip strandt. Mocht het niet lukken rond mijn zoons eerste verjaardag dan wou ik aan de ovulatietesten gaan beginnen want ik wil geen al te groot leeftijdsverschil tussen de kindjes! :monkey:

Maar om nu al positief te testen? Ik was behoorlijk verrast en mijn man ook. In ieder geval. We zullen zien hoe het balletje rolt. ;)

Ik ben op 24 februari uitgerekend! Ik ga morgen meteen naar de gynaecoloog bellen!
Alle reacties Link kopieren
Ook hier iemand die graag mee wil schrijven (nadat ik al een tijdje stiekem mee las :) ).

Vandaag ben ik 6 weken zwanger van ons tweede kindje. We waren bezig met een fertiliteitstraject, maar deze lag stil door het hele Corona gebeuren. Juist op het moment dat we het traject weer op konden starten en er verschillende onderzoeken gepland stonden, had ik opeens een positieve test in handen. We zijn allebei onwijs blij en heel dankbaar dat het tóch nog een keer is gelukt en kijken ook erg uit naar de eerste echo!

Ik zal later vandaag even bij lezen, mezelf in de tabel zetten en op de rest reageren!

Oh en over kwaaltjes gesproken. Hier ook weinig kwaaltjes en niet misselijk. Bij mijn eerste zwangerschap ook geen seconde misselijk geweest. Dus geen zorgen maken als de kwaaltjes er (nog niet) zijn, het hoeft niets verkeerd te betekenen! :shame:
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal🙋‍♀️
Ik zou ook heel graag willen meeschrijven.
Ik ben kyra en ben 24 jaar.
Sinds donderdag mijn eerste positieve test in handen gehad na 7 rondes proberen.
Dit is ons eerste kindje en wij vinden het super spannend allemaal en hopen dat alles goed mag gaan🍀🍀
Onze eerste afspraak staat op 9 juli. Exacte uitgerekende datum weten we nog niet. Maar ergens in februari😅.
Ik heb nog weinig tot geen zwangerschaps symptomen.
Enkel veel plassen en af en toe wat lichte krampen in mijn buik.
Het voelt allemaal zo onwerkelijk en ren nog regelmatig naar de wc om te kijken of er geen bloed bij zit.
Ik lees veel over mk en dat maakt me wel bang en onzeker.

Ik wil alle toekomstige mama’s in dit forum een hele mooie fijne zwangerschap wensen💕🍀
Alle reacties Link kopieren
Hee Elmen, wij zaten een tijdje samen in de zwanger worden vanaf juni/juli 2019 topic. Top dat het jou nu ook is gelukt :cheer2: en leuk om je hier tegelijk met mij zwanger te treffen.
Alle reacties Link kopieren
Hey inderdaad! Wat leuk zeg en we schelen zo te zien ook maar 1 dag van elkaar :lol:

En welkom Kyra!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteeeeeeeeerd nieuwe schrijfsters! En welkom! De groep wordt lekker groot!

Maida ik herken die obstipatie! Pfoe... soms lijkt dat meer zeer te doen dan die buikkrampen. Ik twijfel om morgen Roosvicee Laxo te halen, dat schijnt enigzins te helpen??

Verder vallen de symptomen (naast de obstipatie) wel mee; gevoelige borsten, af en toe misselijk en de buikkrampen lijken nu ook even wat minder te worden. Dat laatste baart mij soms wat zorgen, omdat ik dan niet het idee hebt dat het voldoende groeit vanbinnen (stom hea?). Het is toch wel heel spannend allemaal. Kan echt niet wachten tot 29 juni!

Mijn vriend is verder extra lief voor mij! Hij helpt wat meer met het huishouden en zorgt ervoor dat ik voldoende drink. Ook is hij er zeer nuchter onder en heeft hij er vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt. Dat geeft ook wat meer zelfvertrouwen☺️.

Leuk dat een aantal van jullie het al verteld hebben! Wij wilden na de eerste echo vertellen, maar denken er toch aan om het dit weekend te gaan vertellen (dan ben ik bijna 7 weken). Dan hoeven wij ook niet meer zo geheimzinnig te doen. Ik vind de steun van onze eigen moeders denk ik ook wel fijn, die hebben het natuurlijk zelf ook meegemaakt!
Hoi allemaal!

Wow even drie dagen gemist en het topic ontploft, gezellig met zoveel!

Hier even druk geweest met andere dingen. Inmiddels aan 3 vriendinnen verteld, ouders verras ik overmorgen met een kaartje per post, en vriend heeft nog geen zin om het zijn ouders te vertellen. Wel aan een vriend en zijn zus, geeft verder niet. Latino schoonouders zijn een categorie apart haha dus even wachten is prima voor mij ;)

Van de week ga ik even de gyn bellen om een echo te "eisen" voor de volgende afspraak op 4/7, Wil echt niet wachten tot 12 weken eerste echo.

@windgong; Vorige keer was idd ook hier, wel bij andere gyn. Zo had ik het nog niet bekeken, maar ze maakte zich vooral druk om haar tabel met het gewicht van moeder..
Hier zitten we nog middenin de coronacrisis dus nog lang geen versoepeling (en werk) in zicht voor ons helaas. Ben me aan het oriënteren op andere bronnen van inkomsten. Maar zie er maar het voordeel van, tijd zat om lekker rustig zwanger te zijn, uit te rusten en me voor te bereiden :zzz:

Kraamzorg bestaat hier niet dus dat deel sla ik over :)

Verder nemen sommige klachten wat af, en anderen juist weer toe (weer een oh-ja-moment dat ik vorige keer gedroogde pruimen at tegen obstipatie, feest!). En slapen gaat ook wat minder.

En welkom nieuwe dames, gefeliciteerd! :rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven