UD juli 2020

13-11-2019 09:37 568 berichten
Wie is er uitgerekend in juli 2020 en wil gezellig meeschrijven?
Tabel kan worden bijgewerkt via:

NaamLftdKindUDJ/MBijzonderhedenAfspraken
LindeV2311e18 juliJongen3 miskramen
aankleefsjaan342e21 juliJongen
loes23 26 3e* 21 juli Meisje 2 miskramen, zoontje* overleden door genetische afwijking
irish 35 1e half juli :heart: 1 miskraam juni 2019 (na 8 iui) nu 11e iui
Snowy313e25 juliMeisje.
kiekeboee11 29 1e 24 juli :duckie:
Waffles ? 1e 24 juli?
DA-PH-NE301e22 juli? 2 eerdere miskramen ..
?
Chan85 :redrose:
anoniem_63ada6c2100f0 wijzigde dit bericht op 29-05-2020 12:13
82.39% gewijzigd
@namen
Meisjesnaam wel, hebben we 'over' van onze vorige zwangerschap ;-) Vooralsnog vinden we dat nog steeds een leuke naam, maar dat kan nog veranderen. Als het goed is duurt de zwangerschap nog lang...

@misselijk
nou zeg, dat viel even tegen. Toch vandaag al de eerste keer boven de wc gehangen. Had gehoopt dat nog wat langer te kunnen laten wachten!

@voorkeur geslacht
Mmm nee, ik heb nu toch wel weer geleerd dan een gezond kind al zo'n wonder is... Ergens zou ik een jongetje wel leuk vinden, want in mijn hoofd was ik natuurlijk toch al moeder van een dochter en een zoon. En dat bén ik natuurlijk ook, alleen zal mijn zoon nooit opgroeien, dus dan voelt dat toch niet altijd zo. Maar ik denk dat ik meer vertrouwen zou hebben in de zwangerschap bij een meisje. Dat slaat nergens op, maar van meisjes weet ik tenminste al dat ik ze gezond op de wereld kan zetten ;)
Alle reacties Link kopieren
@namen: bij mijn dochter hadden we pas een naam 2 weken voor de uitgerekende datum. We kwamen er niet uit. Nu dus ook echt geen flauw idee. Een jongensnaam hadden we meteen al, dus die hebben we nu over.
Echter zei mijn vriend nu ineens dat hij nu zijn zoontje de naam van zijn vader wil geven... Het is daar nogal traditie, maar niet echt leuke namen. Denk in de categorie Sjef. :nope:


@misselijk: hier nog niks. Vorige keer ook maar 2x boven de pot gehangen, waarvan 1x van de zenuwen voor de 20wk echo hahaha.

Willen jullie van te voren het geslacht al weten?
Wat wordt er lekker veel geschreven hier :-)

@namen: heb al wel een paar opties maar denk dat als het voor het eggie wordt dan wil ik daar nog wel heel goed over nadenken.

@voorkeur geslacht, nee helemaal niet, zou het wel van tevoren willen weten! Lijkt me toch prettiger bij de voorbereidingen, en ik ben veel te nieuwsgierig haha.

@Loes, vervelend gelijk zo misselijk! Hopelijk geeft het je ook wel iets vertrouwen

@nog een keer testen, ik heb nog 1 CB liggen, omdat de CB zondag (4.6) 1-2 weken aangaf (had toch eigenlijk 2-3 moeten zijn?) wil ik eigenlijk nog een keer testen volgende week (bij 6) maar aan de andere kant ga k mezelf misschien ook wel heel druk maken als ie niet 3+ aangeeft. Twijfel twijfel...

Vanavond gaan we uit eten met mn broer en schoonzus, ik heb nog geen smoes voor het niet alcohol drinken bedacht... Vorige week heb ik tegen mn andere schoonzusje een verhaal op gehangen van geen alcohol in November, het is ook goed om eens bewust niet te drinken enz. misschien toch maar doorzetten dit verhaal maar wat doe ik dan in december he haha.
Jullie nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Linde kwa testen zou ik je eigen gevoel volgen. In principe is het niet nodig, maar ik wilde ook graag een duidelijker streepje dus heb nogmaals getest.

@geen alcohol: simpel "oh nee ik heb net 2 paracetamols ingenomen, heb heel de dag al barstende koppijn, doe maar even niet"
Of "nee ik heb gisteren net een glaasje te veel op en heb er vandaag nog last van"
Hoe is het meiden? Lekker (Sint) weekend?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven? Ik probeer eigenlijk te struisvogelen ("that's not even a word!") maar ik merk dat ik "last" heb van m'n onzekerheid na een eerdere miskraam, dus misschien helpt het als ik het er toch af en toe over heb met mensen in hetzelfde schuitje :)

Ik ben voor de tweede keer zwanger, eerste keer was eind april, miskraam (niet groeiende embryo, wel kloppend hartje gehad) begin juni. Dat was na 8 IUI's.
Nu vorige maand IUI nr 11 gehad, en niet ongesteld geworden vorig weekend. Afgelopen donderdag getest, en mooie streep :)

Ik merk dus lichamelijk helemaal niets, net als de vorige keer, en dat is echt zo k#t :cry: Ik weet dat dat helemaal niets hoeft te betekenen, maar echt lekker voelt het niet, zeg maar.... Ik heb nog geen echo ingepland, dat wil ik ergens eerste of tweede week december doen. Heeft toch geen zin, eerder kijken.... (mijn eigen gevoel he ;) ) Alleen mijn man en huisarts weten het (ik slik schildkliermedicatie, en die moet omhoog)
Hoi Irish!

Welkom in het topic, en gefeliciteerd met je zwangerschap! Een mooie streep klinkt als een goed begin. Waar kom je op uit qua uitgerekende datum? Het klinkt als een heftig traject waar jullie inzitten. Ik snap helemaal je onzekerheid :-( Hoeveel weken was je met je miskraam? Ter geruststelling en waar ik me ook maar aan vast probeer te houden: ik heb een familielid die nooit ergens last van heeft gehad, zelfs geen vermoeidheid en die heeft al 2 gezonde kinderen op de wereld gezet. Eerder kijken heeft denk ik inderdaad geen zin. De vk zei hier dat 8 weken echt de beste termijn is om een eerste echo te maken en dan nog geen garanties dat het een aantal weken later bij de termijn echo nog goed zit. Het worden spannende weken voor ons allemaal maar we kunnen hier lekker stoom afblazen :-) Hopelijk gaan we 2020 in met actieve baby's in onze buik!
Hallo Irish_Wasser_Woman! Welkom :) Leuk dat je mee komt schrijven.

Ik kan me je spanning heel goed voorstellen, zeker als het zwanger worden allemaal al niet vanzelf gaat. Ik heb lichamelijk wel altijd (veel) last en het gaat toch ook steeds is, dus het zegt inderdaad helemaal niks.

Maar de onzekerheid herken ik natuurlijk wel :hug: Kan me voorstellen dat het voor je gevoel geen zin heeft om eerder al een echo te hebben. Denk dat het normaal is dat je je toch een beetje wapent voor wat er in het verleden gebeurd is. Ik heb ooit een leeg vruchtzakje gehad waar ik pas met 8,5 week zwangerschap achter kwam. Dat had ik liever eerder geweten, want ik had dus voor niks wekenlang boven de wc gehangen.

Maar goed: nu gaan we gewoon weer van het positieve uit en dat doe ik voor jou ook! Hoop dat het er gewoon allemaal goed uit blijft zien voor je. Kun je met je man wel goed praten over je onzekerheid?
Alle reacties Link kopieren
@Linde; ik heb nog niet gekeken naar een uitgerekende datum *iets met kop in het zand* maar het zal half/eind juli zijn volgens mij!
De vorige keer had ik een echo met 7.2 (want ook toen vond ik eerder kijken geen zin hebben, ook al werd het mij aangeboden) en toen bleek ik 6.3 te zijn. Te klein dus, maar ze zeiden nog niet zo veel. Twee weken later was het maar 0,9 mm (ja, mm) gegroeid, dus niks eigenlijk. Wel nog hartje te zien, maar een paar dagen later begon het al wat te vloeien, en de dag dat ik nóg een controle had (precies week later), begon het een uur voor de afspraak echt los te komen. Gelukkig was dat met exact 12 uur voorbij. De miskraam an sich viel me lichamelijk best mee, maar geestelijk, tsja....

@loes: oh, dat lege vruchtzakje lijkt mij ook zo naar :(

Ik had een twee dagen geleden wel wat vage klachtjes, (heel klein beetje gevoelige borsten, beetje weeïg gevoel in m'n maag) maar die zijn sinds gisteravond echt weg, en dat maakt me zó onzeker......

Extra testen heeft geen zin, dus dat ga ik ook niet doen. En enerzijds kan een eerdere echo wel helpen, maar anderzijds weet je dan vaak nog steeds niets.... Tenzij het dus inderdaad al mis is (of een leeg vruchtzakje.....) Twijfel al om dus!
Klopt helemaal, als je echt onzeker bent dan gaat een extra echo niks helpen! Pas als je een gezonde baby in je armen hebt weet je het echt zeker.

Probeer toch maar te genieten van de weinige kwaaltjes Irish, want eigenlijk is dat natuurlijk wel heel fijn. En een miskraam is pittig hè :( Dat doet gewoon wat met je emotioneel gezien en het is echt niet gek dat je daar heel onzeker van wordt :hug:

Ik heb nu straks een echo met 7 weken; idee is dan dat zelfs als ik toch wat minder ver ben, we wel al het lege vruchtzakje uit kunnen sluiten (dat is voor mij de eerste horde). Daarna moet er natuurlijk een hartje kloppen, dan moet de termijnecho goed zijn, dan volgt voor ons nog een superspannende vruchtwaterpunctie of vlokkentest en de 20 weken echo... en daarna ben ik er misschien wat geruster op :) Maar we doen het gewoon stap voor stap.
Alle reacties Link kopieren
Loes23 schreef:
17-11-2019 12:56
Klopt helemaal, als je echt onzeker bent dan gaat een extra echo niks helpen! Pas als je een gezonde baby in je armen hebt weet je het echt zeker.

Probeer toch maar te genieten van de weinige kwaaltjes Irish, want eigenlijk is dat natuurlijk wel heel fijn. En een miskraam is pittig hè :( Dat doet gewoon wat met je emotioneel gezien en het is echt niet gek dat je daar heel onzeker van wordt :hug:

Ik heb nu straks een echo met 7 weken; idee is dan dat zelfs als ik toch wat minder ver ben, we wel al het lege vruchtzakje uit kunnen sluiten (dat is voor mij de eerste horde). Daarna moet er natuurlijk een hartje kloppen, dan moet de termijnecho goed zijn, dan volgt voor ons nog een superspannende vruchtwaterpunctie of vlokkentest en de 20 weken echo... en daarna ben ik er misschien wat geruster op :) Maar we doen het gewoon stap voor stap.
Ja, dat is zo!! Eenmaal zwanger ben je gewoon de rest van je leven aan het piekeren, haha! Eerst; red ik die eerste 13 weken? Dan, is de 20 weken echo goed? Dan, redden we de 37 weken? En dan is je kindje geboren, en dan heb je daar weer slapeloze nachten van, hahaha! (niet te letterlijk nemen he ;) )
Wanneer heb je de eerste echo? In de eerste week van dec, toch?
@Irish, miskramen zijn gewoon k.. , en de onzekerheid die je erbij geleverd krijgt helemaal!

@Loes heb je de eerste echo al gepland? Wanneer mogen we voor je duimen? Voor jou lijkt me het helemaal ingewikkeld inderdaad. Klopt het dat ik eerder las dat het niet iets was waardoor je nu meer risico zou lopen?
@Irish
Precies, maar dat is het dan “allemaal waard” zeggen ze he ;-) Eerste echo is 4 december inderdaad. Ben er nu nog vrij nuchter onder, zal tegen die tijd wel spannender worden

@Linde
Klopt. Of nouja, de kans is wel íets groter, maar herhalingsrisico is 2-3%. Nouja, daar probeer ik me maar niet al te druk om te maken. We krijgen sowieso een vruchtwaterpunctie, dus dat horen we dan vanzelf wel!
Vandaag de cb gedaan 2-3 weken en loopt dus wel op. En dus zes weken vandaag :cheer2: al kan het dus ook nog minder ver zijn. Krijg ook m’n ontbijt niet weg dus denk dat m’n eerste kwaaltjes tevoorschijn komen ;-)
Ik wil me ook melden!
Sinds vrijdag oplopende testen. Voelde me niet zo lekker dus wat vroeg begonnen met testen haha..
Alle andere keren zwanger geraakt via de MMM, deze keer is het spontaan gelukt. Onze 3e zwangerschap, erg spannend weer omdat de eerste voor de 23wkn is geboren.
Verwacht rond 28-7 uitgerekend te zijn.
@Linde en Loes, bij mij is het misgegaan met 4.5 en met 7.0 (na eerst een kloppend hartje). Het blijft spannend omdat je er gewoon een controle en vooral zicht op hebt. Ik probeer maar gewoon te genieten zolang het er nog is.

Man Bij mij is mijn man juist heel erg onzeker. Als ik ook maar iets zeg als "ik moest vandaag niet zo veel plassen" dan gata hij helemaal teleurgesteld en sip kijken. Ik zeg dus maar gewoon niets want de ene dag denk ik ja heb echt kwaaltjes en de andere dag voel ik helemaal niets. Vind het zielig om hem daar mee te belasten omdat hij er echt onzeker van wordt.

namen wij hadden al namen van de vorige keer dus die worden weer gebruikt. Ik had eerst heel sterk het idee bij de vorige zwangerschap een meisje was en dus dat zij dan zo heet (bijvoorbeeld lotte) en dus dat ik lotte niet nu nogmaals kan gebruiken omdat de andere baby al zo heette. Maar later dacht ik ja als ik nog 8x een miskraam krijg dan heb ik niet eens namen meer over dus ik moet mij niet zo aanstellen. Heb het dus maar losgelaten.

@Irish, je kan ook gewoon elke week een echo doen, misschien geeft dat je een geruststellend gevoel? Dan ben je er in ieder geval snel bij als het mis gaat maar heb je ook niet zoals Loes zegt weken een leeg vruchtzakje

@Linde jeeeeejjjjj!!! een oplopende test en misselijk, hoe fijn!!

@ Snowy, spannend en welkom! Schrijf lekker met ons mee!

Ik heb ook nog een test gedaan om te kijken of hij opliep en hij knalt echt onwijs van het scherm af. Dus dat zit iig goed. Verder soms licht misselijk en soms jeukende tepels maar dat wisselt per uur. Probeer ook niet zo veel achter de kwaaltjes te zoeken want het is bij iedereen anders en je schiet er toch niks mee op. Zit er wel stiekem over na te denken om eerder een echo te doen in mijn eentje. Mijn man wil dat echt niet, hij wil pas als het termijn waarbij het vorige keer misging voorbij is. Maar ik wil graag weten of er in ieder geval iets zit en niet een leeg vruchtzakje. Maar ik twijfel. Het voelt verkeerd om zonder hem te gaan, maar ben zo nieuwsgierig.
@snowy

Welkom! Gezellig dat je mee komt schrijven. Begrijp ik goed dat je wel al een kindje hebt? En een geboorte voor de 23 weken.. heftig! Weten ze wat de oorzaak daarvan was? :(


Mja Daphne je moet je wel echt afvragen of je dat alleen wilt doen. Want wat als je dan slecht nieuws krijgt? Dan wil je echt niet in je eentje zijn... en bovendien zegt het natuurlijk wel echt weinig hoor zo’n vroege echo.

Ik merk dat ik me niet zo druk meer maak om die echo. Dat is wel fijn. Aan de andere kant ook een slecht teken, want ik denk vooral: dit is nog maar het begin. Als dit goed is dan ben ik voor m’n gevoel nog helemaal nergens, omdat er toch nog een vruchtwaterpunctie etc bij komt. Probeer me dus ook maar niet te veel te hechten nog aan het idee dat ik zwanger ben. En dan voel ik me daar weer schuldig over. Ahh hormonen...
@Loes klopt, 2e zwangerschap uitgelopen met behulp met cerclage.
1e door al ontsluiting veel te vroeg gekomen.

Jij hebt dus ook een kindje verloren ook heftig! Zo spannend alle onderzoeken die bij jullie nog gaan komen om vanalles uit te sluiten!

@Daphne ik zou ook niet veel eerder voor een eerste echo gaan dan 6-7wkn. Anders miss ook weer de onzekerheid als het wel goed zit dat het hartje miss nog niet klopt.
anoniem_64515edf5c86c wijzigde dit bericht op 18-11-2019 12:14
1.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DA-PH-NE schreef:
18-11-2019 09:32


@Irish, je kan ook gewoon elke week een echo doen, misschien geeft dat je een geruststellend gevoel? Dan ben je er in ieder geval snel bij als het mis gaat maar heb je ook niet zoals Loes zegt weken een leeg vruchtzakje

Nee, dat ga ik sowieso niet doen :) Het is wat het is..... Bovendien heb ik met al die IUI's al genoeg geroer in m'n muts gehad :facepalm:


Wat sneu om te horen, die veel te vroege geboorten :cry:

Leuk @Linde!! Spannend toch ook weer :)

En welkom Snowy!! Goed om te lezen dat je testen oplopen :)

Ik merk wel dat ik daar nuchterder in ben; één test, en voor de rest zie ik het wel.... Meer testen heeft geen zin, vind ik :) (maar iedereen moet natuurlijk doen wat ze wil!)

Ik zou ook geen echo in m'n eentje doen, hoewel ik het ook wel weer snap!

Ik word ook wel gek van m'n hormonen hoor. Ik vergelijk het met de vorige keer, en ondanks dat dat niet heel lang geleden is (geen jaren of zo) weet ik al niet meer wanneer ik wat voelde :facepalm:

Ik had toen bijvoorbeeld een innestelingsbloeding (gewoon één middagje) maar ook, vanaf de test, iedere keer als ik iets deed, roze afscheiding..... Nu allebei niet gehad..... Maar toen had ik totaal geen afscheiding verder, en nu wel constant. (wat ook irritant is, want dat "voel" ik dus de hele tijd, en dan is het op het toilet een schietgebedje :roll:
Ook voelde ik de vorige keer wat krampjes af en toe, en die heb ik nu nog niet gevoeld.... Pfffff, irritant, haha!
Ik wil ook wel meeschrijven. Zie meerdere juli topics, hier denk ik 25 juli uitgerekend.
12 december echo.

Het is ons 2e kindje, na 5 iui pogingen.
Deze keer wet e n weinig mensen ervan, heel anders als de vorige poging toen wist groot deel van onze omgeving hehent.

Hebben jullie het al mensen verteld? Ik denk dat ik het een goede vriendin wel zeg, zij wist ook van onze behandeling.
Onze ouders wil mijn man op sinterklaas met een leuk iets verassen. Ik twijfel nog een beetje.
Vorige keer hebben we het mijn ouders gelijk verteld, ook vanwege het traject.

Ook wel fijn om er even samen aan te wennen, is echt even iets van ons.

Heftige verhalen over miskramen en vroeggeboortes. Lijkt me heel zwaar en ook voor een volgende zwangerschap veel spanning!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mag ik me hier ook melden? Sinds september waren wij aan het proberen en afgelopen vrijdag een positieve test. Ik vond het echt super spannend, vooral omdat mijn vriend nogal ‘relatieastma’ heeft, maar hij is tot nu toe alleen maar heel blij.

Ik ben 26 en het is ons eerste kindje. Ik ben nog niet bij de verloskundige geweest, die ga ik volgende week bellen als we alles een beetje hebben laten bezinken. Lastig trouwens om er eentje te kiezen, de meesten hier in de buurt lijken allemaal zo zweverig..

Volgens de calculator ben ik uitgerekend op 19 juli. Vrijdag gaan we het aan mijn ouders en zaterdag aan mijn broertje, zusjes en oma vertellen. Ik vind het zo lastig om het voor me te houden! Aan de ene kant vroeg om het te vertellen, aan de andere kant willen we onze blijdschap delen en als het onverhoopt fout gaat is het ook fijn als de familie al wist dat we in verwachting waren in plaats van dat je het dan moet vertellen.
@ sleepingbeauty. Welkom en geleficiteerd!! Bij mij weten maar een paar mensen het (2 vriendinnen en mijn zus). Ik zou het eigenlijk wel aan meer mensen willen vertellen omdat ik weet hoe het voelt als het mis gaat en dan mensen het niet wisten, maar mijn man wil het echt helemaal stil houden. Ik snap het wel een beetje dus ik laat het maar. De miskraam van september zit nog erg vers in gedachte en beïnvloed de manier waarop we nu naar dingen kijken.

Sinterklaas is wel super leuk om het te vertellen hoor!!

@Amanda, jij ook welkom en gefeliciteerd!! Spannende dag dus vrijdag, veel plezier!! Is er niet een buurvrouw met kinderen waar je aan kunt vragen bij welke verloskundige zij liep en of het beviel?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Daphne! Op dit moment weet nog niemand het en als mijn buurvrouw het weet, weet de hele straat het, dus daar wacht ik nog even mee, haha. Ik denk dat ik wel een verloskundige heb gevonden waar ik me fijn bij voel, die werken met 2, alleen een van die meiden is iemand die bij mij op de basisschool heeft gezeten, een jaar hoger. Ik ken haar verder niet, weet alleen wie ze is en dat ze heel aardig is, maar geeft me toch twijfels :P
Welkom amandanana en sleeping beauty!

Ik kon gelukkig gewoon weer terecht bij ds verloskundige die me de vorige vier keer ook begeleid heeft. Bij ons in de buurt zit niet zo veel, maar ik heb er gelukkig ook goede ervaringen mee!

Qua vertellen heb ik t alleen mijn beste vriendin nog verteld. Ik vond het bij mijn miskramen toen mensen het wisten juist het allervervelendst dat ik iedereen in moest gaan lichten. Het past beter bij mij om dat op een later moment een keer te vertellen. En veel steun heb ik toch niet van mijn omgeving wat dat betreft, want daarin zijn gelukkig heel weinig ervaringsdeskundigen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom SleepingBeauty en Amandanana! En gefeliciteerd!

Wij hebben het aan niemand nog verteld (ja, m'n huisarts, maar dat moest vanwege m'n medicatie). Ik heb ook nog geen contact met het ziekenhuis gehad hierover.... Ben nog steeds aan het struisvogelen.... Ik denk dat ik volgende week ga bellen....

We hebben het de vorige keer aan drie mensen verteld, maar dat hebben we nu ook stil gehouden. Niet omdat ze het niet mogen weten, maar willen nu eerst gewoon even afwachten. Twee van die drie hebben al die weken niks gevraagd over hoe ik me voel of zo, gewoon complete stilte, dus die had ik ook niks verteld over de miskraam. Pas toen ze vier maanden na de miskraam vroegen of het nog wel goed was, hoorden ze het.... Je hoeft echt niet iedere dag te vragen hoe ik me voel of zo, maar niet één keer, dat schoot mij een beetje in het verkeerde keelgat.

Die derde wist het 5 minuten na de test, haha, maar zij zit in een soortgelijk schuitje. Maar haar heb ik van de week een leugentje op de mouw gespeld.... Daar voel ik me wel een beetje schuldig over, maar we willen het deze keer echt even anders aanpakken..... Bovendien was het bij haar deze ronde niet raak, en ook al zijn zij 2 jaar korter bezig dan wij, het voelde gewoon even niet oké om het te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven