UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@popj heerlijk naar Azië!! Wij waren ook van de reizen voor dochter. Nu hoop ik wanneer dochter en kindje wat ouder is ook weer mooie reizen te kunnen maken. Geniet er van!!

@grillstar ook een goed vooruitzicht. Gaan jullie dan zonder jullie kindje op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
@kaartje, nee ons zoontje gaat mee hoor. Veel langer dan een weekend kan ik m niet graag missen ☺️ Dan maar om de beurt uitslapen 😉🙃

Heel misschien boeken mijn schoonvader en zijn vriendin nog een paar dagen hetzelfde hotel dezelfde periode. Hebben we meteen wat oppas tijdens een deel van de vakantie 😜
Springmommy schreef:
05-12-2019 16:06
poezels ff nieuwsgierig, wat maakt het dan uit of je het pas met 20 weken vaststelt? Ik dacht altijd dat kindjes tot de 12 weken ongeveer allemaal even hard groeiden en daarna uiteen gingen lopen.
Vind het wel interessant, dat 41+ gebeuren. Heb twee keer tot na de 41 weken 'gedragen' (1x 42 precies en 1x 41+2) en wilde toen zelf juist graag afwachten op spontane bevalling (ook gebeurd).
Ik dacht dat ook inderdaad! Maar ze stellen nu niets vast, heel bijzonder want met mijn dochter stond de datum na de termijnecho wel gelijk vast. Wat het uitmaakt geen idee, heb niet verder gevraagd ;)
Alle reacties Link kopieren
Poezels, wat hebben ze nu dan op je zwangerschapsverklaring gezet? Of krijg je die dan ook pas na 20 weken? Nooit gehoord pas zo laat vaststellen van de ud ☺️
Grrrlstar, die krijg ik pas in februari dus na 24 weken zwangerschap :)
Alle reacties Link kopieren
Jeej! Geen bijzonderheden bij de nipt! :heart:
Springmommy schreef:
07-12-2019 16:14
Jeej! Geen bijzonderheden bij de nipt! :heart:
Heerlijk Springmommy! Op naar de volgende mijlpaal :)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn springmommy! Had je de uitslag ook zo snel? Ik had hem zowat binnen een week (en ook alles goed👍)
Alle reacties Link kopieren
Mihoen62 schreef:
07-12-2019 19:58
Wat fijn springmommy! Had je de uitslag ook zo snel? Ik had hem zowat binnen een week (en ook alles goed👍)
Ja, super snel. Dinsdag geprikt en gisteren binnen!
Alle reacties Link kopieren
Popj schreef:
05-12-2019 19:55
Wij gaan begin volgend jaar nog even heerlijk naar Azië! Zin in. Heeeerlijk even zon en warmte. :heart:
Lekker! Wij willen ook nog even naar de zon. Maar wat dichter bij huis. Werd er door de gyn nog extra op gewezen dat we alert moeten zijn op zika-gebieden. Denk dat we het bij Madeira ofzo houden.

Springmommy schreef:
07-12-2019 16:14
Jeej! Geen bijzonderheden bij de nipt! :heart:
Fijn! Lekker zo snel. Is toch altijd spannend.
Alle reacties Link kopieren
Oh oeps. Was nog ingelogd met deze.
Alle reacties Link kopieren
Hollandaise nog bedankt voor je tip! Ik las het niet op een rare manier hoor :) Wij hebben een paar mensen hier in de buurt waarbij dit wel super werkt dus het wordt denk ik zoeken wat voor ons werkt. Dit is wel hoe wij het het meest zien zitten tot nu :)

Springmommy wat fijn een goede NIPT uitslag! Ik verwacht hem ook deze week ergens te krijgen. Ben benieuwd.

Popj ik word gewoon plaatsvervangend blij van jouw berichtje. Heerlijk nog even naar Azië en het gaat zo goed bij jou. Heerlijk toch!

Whattodo bij jou blijft het onrustig.. Gelukkig wel weer goede echo maar hopelijk voelt het snel ook wat beter voor je.

Hier nu even een piekje in de klachten. Niet spugen nog steeds maar wel meer misselijk etc. Vandaag maar even thuiswerken.

Hoe gaan jullie om met stress van werk? Ik heb het nu even heel erg druk en vind het wel lastig om alles te managen.
Alle reacties Link kopieren
Super fijn de goede uitslagen van de NIPT. Hier was gelukkig ook alles goed en de uitslag ook al snel binnen.

@rome, vervelend dat je stress ervaart. Gelukkig dat je af en toe kan thuiswerken!
Ik heb er gelukkig op werkvlak weinig last van. Het einde van het jaar is in zicht en dan is het altijd wat rustiger. Toen ik nog zo misselijk was ervaarde ik het eerder in de zorg van de oudste, maar nu (bijna 15 weken) voel ik me echt zoveel beter! Hoewel ik nog steeds vroeg naar bed ga.

Woensdag hebben wij een geslachtsecho. Toch maar voor de zekerheid geboekt omdat er tijdens de vorige echo al een vermoeden was dat het een jongetje was. Heb me daar nu helemaal op ingesteld, maar man wil het toch zeker weten ;)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met alle goede echo’s en NIPT-uitslagen!

Springmommy Ik ben eerst drie kilo afgevallen en nu bijna weer op m’n oude gewicht. Je kunt bij mij ook nog niet echt zien dat ik zwanger ben, bij jou wel al?

Toekanneria Wat vervelend voor je zoveel in het ziekenhuis! Hoop dat je je snel wat beter gaat voelen!

Hollandaiseasaus Ik heb vorige week ook erg veel buikpijn gehad, echt m’n baarmoeder en specifiek vaak links (ik denk bandenpijn) en als ik dingen ging doen werd het erger dus dan maar even twee dagen plat gelegen. Was het bij jou vergelijkbaar of anders?

Popj Ik ben jaloers op je buik denk ik haha!

Ik heb ondertussen ook een goede uitslag van de NIPT binnen gekregen! :)

Verder ben ik afgelopen weekend bijna flauwgevallen onder de douche, waarschijnlijk door m’n lage bloeddruk. De aankomende tijd even opletten dus.
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat vliegt de tijd he! Inmiddels allemaal zo ongeveer over de 12 weken heen..gaat hard.

Net als de buik hier! Mijn hemel; ik ben in een paar weken tijd getransformeerd. Met daarbij ook eindelijk een klacht van mijn kant :shame: MIJN NAVEL! Sinds twee dagen heb ik me daar toch een steken. De baby werkt zich duidelijk opwaarts.

Ik heb ook mn verlof moeten doorgeven. Ik ga voor de 4 weken voor de bevalling en dan 10 weken erna, onafgebroken. De twee weken die ik dan nog heb staan neem ik dan in de weken daarna op. Elke week een dag. Is me de vorige keer ook goed bevallen. Ik werk fulltime (36 uur) en vind dat wel lekker opstarten, zeker in combi met borstvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwwitje1993 schreef:
09-12-2019 15:03

Springmommy Ik ben eerst drie kilo afgevallen en nu bijna weer op m’n oude gewicht. Je kunt bij mij ook nog niet echt zien dat ik zwanger ben, bij jou wel al?
Ehm, ja. Ik heb best een buik. Niet vol baby, vol darmen. Maar ik moet zeggen dat ik er sinds de tweede na het eten sowieso al uitzag alsof ik vier maanden zwanger was. Iets met niet sporten ofzo...
Bij de eerste zag je het bij mij ook echt pas heel laat, kon ik met 20 weken echt nog mensen verrassen.

Wat heftig dat je bent flauwgevallen! Heb je je bezeerd?
Alle reacties Link kopieren
Popj Haha! Steken ín je navel? o_o

Springmommy Haha ik ben eerlijk gezegd ook niet zo'n fan van sporten, maar ben wel vrij lang dus denk dat de baby gewoon wat meer ruimte heeft.
Het ging gelukkig net goed onder de douche! M'n man kwam thuis en stapte er ook onder en ik zakte zo door m'n benen heen. Heb een lage bloeddruk en waarschijnlijk was het te lang te warm. Raam meteen open en toen ging het snel weer beter gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen dat jullie een goede NIPT-uitslag hebben. Ik heb hem niet gedaan. Ik zat net te denken, moet nog steeds gaan bloedprikken. Pff, ik geloof dat ik het (on)bewust uitstel. De vorige keer zat die vrouw zo heen en weer te gaan met die naald dat ik niet goed werd. En aan het einde van de rit heb ik 2 weken lang met een gigantische blauwe arm rond gelopen. :| (ik weet niet eens voor welke week je bloed moet laten prikken?)

Ik heb me van de week wel aangemeld bij de kraamzorg. Lekker op tijd maar dan sta ik alvast maar in het systeem.

Voor de rest is de misselijkheid iets wat gezakt maar het is nog wel vaak aanwezig helaas.
Alle reacties Link kopieren
Lamaa volgensmij kun je gebruik maken van de nip test tot 12 weken? Als ik het goed onthouden heb.
Alle reacties Link kopieren
Wel wat langer toch? Vanaf 11 weken dacht ik, zou anders wel erg kort zijn.

Gefeliciteerd iedereen met de goede NIPTs!

Sneeuwwitje1993 schreef:
09-12-2019 15:03
Hollandaiseasaus Ik heb vorige week ook erg veel buikpijn gehad, echt m’n baarmoeder en specifiek vaak links (ik denk bandenpijn) en als ik dingen ging doen werd het erger dus dan maar even twee dagen plat gelegen. Was het bij jou vergelijkbaar of anders?
Niet specifiek links, wel echt menstruatiepijn-achtig. Heb er nog steeds last van en het wordt ook erger als ik veel doe/sta/loop. Hou me dus maar even heel koest. Toch een voordeel aan werkloos zijn ;-)

Flauwvallen onder de douche hoor je meer idd, lijkt me echt eng! Inderdaad de warmte icm lage broeddruk. Ik word wel duizelig als ik snel opsta nadat ik op m'n hurken heb gezeten (heel vaak dus, met twee kleine kinderen).
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, bij ons werd verteld tot 12 weken. o_o
Alle reacties Link kopieren
Brrrr naar van het flauwvallen sneeuwwitje!

En de bandenpijn die genoemd wordt herken ik ook.

Dat schijnt mijn ‘navelpijn’ ook te zijn. Ik groei echt snel nu (groeispurt?) en baarmoeder bereikt blijkbaar mn navel zei de vk. Daar zit veel littekenweefsel en dat voel je als steken. Echt heel erg naar.

Ik mocht nipt test pas doen na termijnecho en begreep dat je hem tot week 16 (geloof ik) kan doen.
Alle reacties Link kopieren
hier wordt trouwens wel van de NIPT gezegd max. 5 dagen na een goede echo...
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, het is niet zo dat ik de NIPT-test wil doen hoor maar ik moet nog bloed laten prikken voor het “algemeen” 😊
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat flauwvallen Sneeuwwitje. Voel je je verder wel goed?

Hier gaat het op zich prima, behalve dat ik ook elke keer een hele zere buik heb. Maar niet zoals jullie bandenpijn, of iets in die richting. Ik heb nog steeds echt een zere bovenbuik en zodra ik ook maar iets doe, lijkt het haast of ik harde buiken heb. Ook al kan dat volgens mij op deze termijn nog helemaal niet. Misschien dat ik de verloskundige er maar eens voor ga bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven