UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eerste dag van laatste menstruatie is dag 1 idd. Nouja maakt ook niet uit. Maar ik denk dat je 5 weken 3 dagen bent. Ik ben nu 5 weken 5 dagen. (Nouja zo ongeveer. Het is wat op de gok)
Alle reacties Link kopieren
Hoi sneeuwwitje!! Gefeliciteerd :cheer:
Het klopt idd dat sommige apps anders rekenen. Maar Vk gaat ook uit van eerste dag na menstruatie qua tellen volgens mij.

Ik begin de kwaaltjes nu ook wel te herkennen, hele dag gevoel van n lege maag. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik heel erg en heel lang misselijk geweest, dat was the hell, maargoed het is voor een goed doel he 😉
Alle reacties Link kopieren
@Sneeuwwitje, welkom en gefeliciteerd! De Flo app deed het bij mij ook fout, ik ben nu 5 weken 3 dagen (UD 6 juni) maar Flo gaf aan 6 weken 3 dagen. Dus er zit bij hun ergens een rekenfout in de app of ze berekenen het anders in het land waar de app is gemaakt.

@livingontheedge, hopelijk blijft je dat deze keer bespaard, maar anders is het inderdaad voor het goede doel.

Ik ben vanaf de ochtend tot na het avondeten misselijk. Dan zo rond 19.30 lijkt dat helemaal weg te trekken en krijg ik me toch honger. Herkenbaar voor iemand?
Alle reacties Link kopieren
Hardloopstudentje Ah dat verklaart een hoop! Ik heb het aan kunnen passen in de app.

Ik ben met vlagen misselijk, en heb eigenlijk de hele dag niet echt honger. Dus wel heel anders dan bij jou!

Ik heb ook de app van de prenatal geïnstalleerd maar elke paar dagen moet ik opnieuw alle info invullen. Gebruikt iemand deze app ook? (Hij is erg schattig)
Alle reacties Link kopieren
@Sneeuwwitje, ja ik heb dus de hele dag geen honger en dan ineens om 19.30 wel. Maar als ik dan teveel eet, word ik wel opnieuw misselijk.

De app van prenatal heb ik toevallig vandaag gedownload. Dus geen idee of die dat bij mij ook gaat doen.

Verder heb ik de zwangerhap app, de app van moeders voor moeders, 24baby en zwangerschap+. Haha, beetje enthousiast misschien. Maar wil even kijken welke app ik het fijnste vind ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag 6 weken zwanger. Voelt toch alweer iets meer als 4 weken. Haha

@harloopstudentje bij dochter was ik idd ook overdag heel misselijk en 's avonds ging het wel. Nu geen last van.

Ik gebruik (nog) geen app.
Alle reacties Link kopieren
@hardloopstudentje haha enthousiast :-)

Ik heb ook nog geen app, ga ik maar doen als ik uitgerekende datum heb. Ik sta er ook wel op een andere manier in dan eerste zwangerschap, toen was alles nieuw en mega spannend. Nu toch allemaal wat herkenbaarder en makkelijker ofzo
Alle reacties Link kopieren
@kaartje, zes weken klinkt toch alweer iets fijner :) Wel lekker dat je nu niet zo misselijk bent!

@livingontheedge, kan me ook voorstellen dat het bij een tweede keer wat herkenbaarder en minder spannend is. Voor ons heeft het best veel moeite gekost om hier te komen en het heeft veel verdriet gebracht dus heb nu maar besloten er gewoon volle bak van te genieten, ook al ben ik pas 5 weken en 3 dagen zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens vandaag 5 weken 6 dagen. Haha helemaal in de war met de dagen. Morgen 6 weken. Ik dacht dat het vandaag woensdag was.

@hardloopstudentje zeker van genieten hoor.
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwwitje, welkom! Ik vind het ook leuk om met de prenatal app mee te kijken. maar mijne blijft gewoon ingevuld hoor.

@livingontheedge, ben je nu ook heel misselijk dan? of valt dat eigenlijk wel mee?
Ik sta inderdaad ook rustiger in deze zwangerschap dan in de vorige. De vorige keer duurden de eerste weken echt heel lang, omdat je pas na een hele tijd naar de verloskundige mag. Nu heb ik meer rust over me heen.

@Hardloopstudentje, voor mij niet herkenbaar. Ik ben vorige zwangerschap nooit misselijk geweest en ben eigenlijk sowieso nooit misselijk. Ook de eerste 20 weken bijna geen echte trek.
Laat je weten welke app je het fijnst vindt? dan download ik die ook nog even. Ik ben gek op weetjes.

@kaartje, 6 weken klinkt alweer als een mooie mijlpaal. Volgens mij gaat rond die tijd het hartje van de baby kloppen, toch?

Gister heb ik de zwanger zijn vitamines maar weer gekocht. Dat vind ik dan wel weer leuk, van die kleine stapjes die het echter maken. Vandaag een stuk beter gevoel dan eerst, ik had denk ik echt even tijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
@Mihoen, tot nu toe vind ik de zwangerschap+ app het leukst/fijnst omdat je per dag ziet hoe de baby er nu ongeveer uit ziet en je kan heel veel dingen invullen en bijhouden. Je krijgt elke dag een artikel ook.

Fijn dat jij niet zo misselijk bent! Dat helpt wel met wat beter eten denk ik. Ik merk gewoon dat ik niet voldoende binnen krijg. Ben nu in een week bijna een kilo kwijt, en dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling nu. Maar mijn lichaam is ook hard aan het werk, dus misschien is het gewoon de begin fase.
Alle reacties Link kopieren
@hardloopstudentje, als je probeert gewoon gezond te eten en genoeg, dan komt dat allemaal wel goed. (en als gezond niet lukt met je misselijkheid en ongezond wel, dan is dat altijd nog beter dan niks eten)
Hopelijk wordt dat gauw weer beter.

en ik ben niet misselijk, maar ook weinig eetlust en weinig honger. Ik ben de vorige keer de eerste 20 weken ook maar 2 kg aangekomen geloof ik. (en ik ben vrij stevig, dus ik hoef eigenlijk sowieso niet zo veel aan te komen tijdens de zwangerschap) Ik was wel binnen 2 weken mijn gewicht weer kwijt, alleen mijn oude figuur niet terug helaas.
Alle reacties Link kopieren
@hardloopstudentje, jaaa zeker genieten hoor. Ik weet hoe het is om er lang op te moeten wachten, bij mijn eerste ook veel verdriet gehad voordat het eindelijk lukte. Maar toen ik eenmaal zwanger was dacht ik gewoon, ha nu kan het niet meer mis gaan, ik heb mijn portie al gehad. Slaat nergens op, maar het gaf me gewoon vertrouwen en mn wereld kon niet meer stuk. Dus GENIET!

@mihoen, ja ik ben nu ook wel weer misselijk, dat was ook de reden dat ik vorige weekend een test deed, want normaal heb ik echt een sterke maag. Moet gewoon hele dag beetje eten, want het voelt alsof ik constant een lege maag heb, hopelijk valt het niet te hard op bij mn collega's :lol:

Vitamines moet ik ook gaan nemen, was ik ook al vergeten :facepalm: Maar liggen nog in huis denk ik. Ik ben op het moment gewoon sowieso een beetje warrig, misschien omdat het allemaal zo onverwacht is. Dus als jullie nog dingen hebben waar ik op moet letten (behalve rauw vlees, groente wassen, niet drinken etc.) mogen jullie me altijd helpen herinneren ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook de zwangerschap+ app. Het leuke hiervan is de 3D echo. Daar kun je wekelijks precies zien hoe het kindje eruit ziet.

Ik heb gisteren de eerste aankoop gedaan, namelijk nieuwe bh's . Mijn vorige bh's waren echt op + mijn borsten zijn gegroeid en doen pijn. Nu heb ik speciale meegroei- en tevens voedingsbh's gekocht van Hunkemöller. Super handig! Hoef ik straks ook geen speciale voedingsbh's te kopen.
Qua kwaaltjes last van ochtendmisselijkheid en vooral vermoeidheid. Hoge taillebroeken kan ik ook niet meer hebben, voel een druk op mn buik waar ik misselijk van word.
Alle reacties Link kopieren
@livingontheedge, gelukkig heb je wel de tijd om er nog even aan te wennen. Ik ben wel heel benieuwd hoe lang je al zwanger bent. Misschien ben je al wel veel verder dan je denkt?

@kikikip, zijn je borsten echt al zo veel gegroeid? Welke beha's heb je gekocht van de hunkemoller? Ik heb helemaal geen last van mijn borsten, dat vind ik wel bijzonder. Alhoewel ik geloof dat ik dat vorige keer ook niet had. Wel last van die opgezette buik inderdaad. Ik zei vanochtend tegen man: Als ik zo'n opgezette buik houd, mag ik al wel weer zwangerschapsbroeken aan gaan trekken. Maar dat wil ik eigenlijk echt nog niet.

Ik heb besloten dat ik morgen de verloskundige maar eens ga bellen, en dan hopelijk nog een afspraak voor eind oktober. We hebben in het eerste weekend van 2 november een etentje met onze beste vrienden en dan hopen we dat we het hen al kunnen vertellen. Dat zou ik wel echt heel erg leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
@kikikip, woow dat je dat nu al hebt! Ik heb ook nog geen last van mijn borsten en vorige zwangerschap was dat ook pas later dat ze begonnen te groeien. Maargoed ik heb van mezelf al geen enorme cup :roll:

Weten jullie al of je borstvoeding of fles wil geven?
Alle reacties Link kopieren
@mihoen en gelukt met het bellen van de verloskundige?

@kwaaltjes. Hier in de ochtend nu toch wel misselijk. Gelukkig niet ernstig.

@borst/fles ik wil weer graag borstvoeding proberen te geven. Dochter heeft 18 maanden borstvoeding gehad. Van te voren dacht ik aan max 3. Liep toch een beetje anders.
Alle reacties Link kopieren
@Livingontheedge en @mihoen62: Ja blijkbaar! Echt bizar! Dit is mijn eerste kindje dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ze zijn echt groter. Ik merk het aan alles en mijn vriend ziet het ook. Ook van die aderen rond de tepel en tussen mijn borsten. Ik heb de ''Cotton Nursing Wh- BH's'' van Hunkemöller.

@borst/fles: ik wil sws borstvoeding proberen, het liefst zo lang mogelijk. Maar goed, het kan natuurlijk dat het niet wil om wat voor reden dan ook dus daar houd ik rekening mee, maar ik wil het absoluut. Niets mooiers dan op zo'n gezonde, natuurlijke manier melk te geven.
Alle reacties Link kopieren
@Kikikip, ik heb dat ook hoor! Alleen mijn grootste beha past nu nog, maar wil eigenlijk nog niks gaan kopen. Maar als het zo doorgroeit zal ik er over een weekje toch ook aan moeten geloven.

@livingontheedge, ik zou heel graag borstvoeding geven. Ik hoop dat dit mogelijk zal zijn. En jij?

Hier vandaag de laatste CB test gedaan en die gaf netjes 3+ aan dus HCG loopt mooi op.

Hebben jullie ook moeite met ontspannen nu tijdens seks? Ik heb de hele irreële gedachte dat het door seks ineens allemaal mis kan gaan en dat verpest wel lichtelijk de sfeer 🙈
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook weer borstvoeding te kunnen geven. Bij mn dochter 6 maanden gedaan, daarna wou ze zelf niet meer en ben ik gestopt. Had t zelf nog langer willen geven, hoewel ik dus zelf ook heel luchtig er in stond en dacht, mwah misschien 3 maandjes ofzo. Ik vond het heel fijn en goed om te kunnen geven, maar natuurlijk is het geen garantie dat t weer zal lukken, dus ga er ook weer open in.
Alle reacties Link kopieren
Hee dames,

Ik had vanmorgen een positieve test, dus het is nog heel pril, maar moet het ergens kwijt :hello:
Ik ben al mama van twee meiden van nu 2 en 4.
Vind het een beetje onwerkelijk nog.
Moet ff gaan uitzoeken hoe het zit qua vk enzo, want ben verhuisd. En heb geloof ik ook een medische indicatie. Nou ja, veel uit te zoeken dus.
Maar voor nu vooral: jeeeeeeej!

Ik ga straks even bij lezen hier!
Alle reacties Link kopieren
Kikikip Ik heb ook echt grotere borsten en de aders zijn ook zichtbaarder. Elke dag beoordelen mijn man en ik ze samen even hahaha ;)

Livingontheedge Ik hoop borstvoeding te kunnen geven!

Hardloopstudentje Nou dat heb ik ook hoor. Het gaat zelfs zo ver dat ik al twee weken ofzo een uur lang echt hele erge buikpijn heb na het klaarkomen. Dat wil ik dus ook een poosje niet doen.
Alle reacties Link kopieren
@borstvoeding/flesvoeding: ik/wij gaan weer flesvoeding geven. Ik heb vorige zwangerschap enorm getwijfeld, omdat alles zo wijst richting borstvoeding. Maar ik voel me daar gewoon niet goed bij en man is ook van team flesvoeding. Dus voor deze keer staat die keuze vast. (Ik had ook amper stuwing, dus ik betwijfel of ik überhaupt borstvoeding kan geven)

@ kaartje, ik heb gebeld en 31 oktober direct om 8 uur een afspraak. Dus dat schiet al mooi op!

@kikikip, die beha's zien er wel fijn uit. Misschien dat ik daar later ook nog wel naar ga kijken.

@ontspannen tijdens seks: maakt voor mij niks uit, alleen klaar komen is niet fijn. Dan hele erge bandenpijn(die ik sowieso al behoorlijk heb)

@springmommy, wat leuk. Gefeliciteerd! En welkom. Weet je ook waarom je een medische indicatie hebt?

Groeit jullie buik ook al? Ik heb echt het onderste gedeelte van mijn buik, net boven schaambot, al behoorlijk opgezet. Dat zullen wel darmen zijn (want ook obstipatie is alweer aanwezig), maar ik zou haast alweer een zwangerschapsbroek aantrekken. Gewoon omdat mijn normale broeken zo in mijn buik drukken.
Alle reacties Link kopieren
@Mihoen62: Ja mijn buik is ook bollig geworden! Ik dacht, dat kan echt niet al met 5/6 weken maar dat kan wel! Komt waarschijnlijk door de darmen inderdaad hoewel ik eigenlijk geen last heb van obstipatie. Ik had altijd een hele mooie slanke taille, al zeg ik het zelf, maar die is nu al aan het verdwijnen! Ik draag de laatste week eigenlijk alleen maar jurkjes met panty. Broeken zitten echt niet prettig meer. Ik heb alleen maar van die hoge taille broeken.
Alle reacties Link kopieren
@ borstvoeding, wil ik zeker weer geven. Oudste 2 heb ik ook bv gegeven, soms met bloed zweet en tranen, maar verheug me er ook wel weer op.

@broeken, nu pas ik alles nog, maar dat is ook niet zo gek. Bij de eerste zag je het pas laat (buren zeiden na de geboorte: wist niet dat je zwanger was!). Bij de tweede vroeg een collega het al bij 8 weken. Dus ben benieuwd.

@medische indicatie, onze tweede groeide niet goed, vandaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven