UD okt. 2020

10-02-2020 10:42 442 berichten
Wie is er ook uitgerekend in oktober 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
Babyboom35Tweede30 septembergeheim :heart: 20 weken echo goed, 26-05 controle
ActualNoodle30Eerste4 OktoberJongen :heart: NIPT goed, vergrote niertjes
Vajore201731Tweede4 Oktober
WishfulThinking36Eerste5 Oktober :heart:
Zot-8336Vijfde10 Oktoberjongen :heart: Goede NIPT. kindje verloren bij 24 weken
Energy0832Derde11 Oktoberjongen :heart:
Dizzy030eerste14 oktoberjongen
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven? Ik ben zwanger van mijn vierde o_o kindje 😍
Ben nu 5 wk+ 4 dagen zwanger en heb al behoorlijk wat klachten. Ontzettend moe en gisteren een ontzettend zwaar gevoel in mijn buik. Herkenbaar voor jullie? Ik weet niet zo goed meer hoe het bij de vorige zwangerschappen was. De jongste is al 7.
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown: Welkom hier !!
4e kindje al ! Wat een gezellige drukke boel :-)

Ik herken de klachten niet echt, ben wel echt moe 's avonds, maar dat is eigenlijk het enige.
Alle reacties Link kopieren
Dag Intotheunknown, gefeliciteerd! Wow, je vierde! Heb je jongens/meisjes?

Ik heb ook veel klachten in vergelijking met mijn vorige zwangerschappen. Ben echt vaker misselijk en mijn darmen...! Die zijn echt hel. Het maakt niet uit wat ik eet of drink, heel mijn maag en darmen zijn van de leg. En daar word ik soms flink naar van. Voor de rest ben ik moe, moe, moe. Vanochtend lag ik om 10 uur alweer te slapen op een bank o_o En ik heb toch echt ruim 8 uur geslapen vannacht.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Een update over gisteravond. We hebben ons kindje gezien en het hartje klopt. Dat was echt een heel bijzonder moment. Volgens de verloskundige ben ik 6 weken en 4 dagen (gisteren) dus dat is anders dan ik had verwacht. Dit kan komen doordat mijn eisprong wat later was dan ik had verwacht.
We konden het hartje zien kloppen, dat de baby goed in de baarmoeder zit en dat het nog een dooierzakje heeft. Dit zal later vervangen worden door de placenta. Ook krijgen we een baby en niet meerdere ;-)

Leuk dat er weer flink wat dames meeschrijven.

Ik heb over 4 weken mijn volgende echo gepland staan en ik hoop toch dat tot aan die tijd alles goed blijft en dat we het kleintje gaan houden. Ik ben toch ook wel een beetje bang dat ik nog een bloeding ga krijgen, maar daar zal ik weinig controle over hebben.

Mijn intake staat gepland op 2 maart en de volgende echo (termijn echo) op 12 maart. Dus we moeten weer eventjes een tijdje wachten totdat we onze kleine spruit mogen zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of sommige van jullie al klachten hebben. Ik lees hierboven inderdaad wat klachten maar ik heb echt heel veel last van mijn borsten. Ze zijn echt heel veel steviger en ik heb soms ook wat steken. Verder ben ik echt extreem vermoeid en heb ik moeite om 's-avonds wakker te blijven als ik thuis ben.

Ik zit er aan te denken om te gaan zwemmen. Hebben jullie ervaring met sporten tijdens de zwangerschap en zo ja, wat hebben jullie gedaan/doen jullie?
Wanneer zou je met zwangerschapsyoga kunnen beginnen bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
ActualNoodle: Jazeker, ik heb 2 jaar geleden, tijdens mijn eerste zwangerschap, zwangerschapsfitness gedaan, en dan voornamelijk gericht op de bekkenbodem. Ook na de bevalling ging dit nog 6 weken door. Uiteindelijk wel veel baat bij gehad.
Het is sowieso belangrijk om na dien goed je bekkenbodem spieren te trainen.
Paardrijden heb ik volgehouden tot week 24, daarna durfde ik niet meer, en was bang om te vallen omdat ik mezelf niet zo flexibele meer voelde.

Gefeliciteerd met een kloppend hartje !! Heerlijk !
Nu bijna een hele maand wachten, voelt zo lang he?
Alle reacties Link kopieren
@Babyboom: dankjewel voor de tips. Ik denk dat ik bij mij in de buurt ga kijken om te zwemmen. En dan misschien zwangerschapsfitness of yoga volgen. Dat lijkt me namelijk echt heerlijk. Ik ben gestopt met paaldansen want dat mag van de verloskundige niet meer omdat je daarmee heel gefocust je buikspieren traint dus dat is wel jammer.

Dankjewel, het was ook heel mooi om te zien. We kunnen ook al het begin van de hersenen zien van onze spruit. Dat was ook heel apart.
Het voelt echt als een eeuwigheid. Ik kan niet wachten om het hartje uiteindelijk te horen kloppen. Dat hebben we gisteren niet gehad behalve het visueel zien. Dat was al heel speciaal.
Alle reacties Link kopieren
.
intotheunknown wijzigde dit bericht op 14-02-2020 18:34
Reden: Dubbel
99.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat alles er goed uit ziet ActualNoodle! Zo spannend nog allemaal hè!

Ik heb ook last van m'n borsten. Ze zijn idd een stuk steviger.

Met sporten tijdens de zwangerschap heb ik geen goede ervaringen. Tijdens mijn vorige zwangerschappen was ik zooo moe, dat het echt niet ging en kreeg ik al vroeg last van harde buiken. Denk dat ik nu wel iets van yoga wil proberen, ook voor de sociale contacten.

Het is het eerste kindje samen met mijn vriend. Morgen gaan we het zijn ouders vertellen. Zij worden voor het eerst opa en oma!
Alle reacties Link kopieren
Buona sera !

Welkom intheunknown! Vierde! Wauw respect! Wel vervelend dat je nu al flink last hebt.

Actualnoodle wat een mooi nieuws en blijft bijzonder om te zien :heart: . Spannend morgen!

Hier wat last van mijn lage bloeddruk. Ik geef nog borstvoeding dus niet echt last van mijn borsten. Het voelt wel anders. En honger! Heel veel honger :-D . Vorige keer was ik in de eerste 3 maanden al 7 kilo aangekomen van totaal 17 kilo. Hoop het niet te overschrijden :hyper: . Alhoewel ik nog een 4 kilo meer heb als vorige start.

Ik heb vorige keer veel last gehad van mijn bekken en ribben. Kon niet meer zitten dan 5 min. Dus hopen dat het meevalt..
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown Ohh wat leuk! Jullie eerste kindje “echt” samen! Veel plezier met vertellen.
Actualnoodle wat fijn om kloppend hartje te zien! Ja dat is dan wel even balen minder ver dan gedacht, uiteindelijk gaat erom dat je beiden gezond en wel de finishlijn haalt :)
Had je ergens verwacht dat meerderen ?
Principessa wat heerlijk zuid Italië, morgen weer op lapto dan voeg je wel toe ! Wat handig direct naar gynaecoloog!
Babyboom jaaa 7 weken! :D
Blueitis bedankt voor je begrip :) wat een mooie knaltest! Heb je zo’n mooi wikkeldoek gekregen?

Symptomen: haha herkenbaar gatochpoetsen!
Hier beetje misselijk soms, beetje duizelig soms, borsten merk ik niet zo veel van en daar zit wel beetje op wachten merk ik, eer gisteravond had ik opeens van die steken in m’n vagina dat herken ik wel van eerdere zwangerschappen allemaal in de eerste 12wkn. En moe! Vandaag een goede dag en meteen doorgepakt met van alles. Kortom nu ben ik kapot :facepalm:p
Over sporten: ik doe zwemmen, heel fijn. Al is wel even zoeken met oriëntatiepunt ivm duizeligheid haha!

Vandaag nog een digitale cb gedaan, en dan hou ik echt op, zwanger 3+, vandaag 5+1. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ohja! Steekjes in mijn vagina heb ik ook!

En idd, nu stoppen met testen OkkiePetite. Je bent écht zwanger;)
Alle reacties Link kopieren
Thnx Okkie, ik zie nu dat blueitis me al heeft toegevoegd! Grazie Mille.

Ja heb mijn vriend hier op vakantie ontmoet :heart:

Ja fijn die vermoeidheid ook last van :P
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden

Ik zou graag met jullie mee willen schrijven. Gister was mijn NOD, ik had op woensdag al een positieve test! Ik vind het allemaal nog erg spannend! Ik ben 29 en partner is 30 we hebben al een dochtertje van bijna 4. Voordat ik zwanger was van mijn dochtertje heb ik een miskraam gehad, en ook deze keer heb ik in november een vroege miskraam gehad. Dit zorgt ervoor dat het toch best spannend is weer.
Alle reacties Link kopieren
Welkom @Annemoon! Ik heb voor deze zwangerschap ook een vroege miskraam gehad. Maakt het idd spannender hè?

@Principessa, wat spannend om een heel nieuw leven op te bouwen in Italië! Werk je er ook?

Hebben jullie er al over nagedacht wanneer jullie de buitenwereld vertellen over de zwangerschap? Wij vertellen het straks aan de ouders van mijn vriend. Maar voor de rest houden we het nog even voor ons. Ik wil het de kinderen sowieso pas vertellen na een goede echo. De eerste echo is over 1.5 week, maar dat vind ik wat te vroeg (7.5 wk). Ik vermoed dat als de kinderen weten dat ze een broertje/zusje krijgen daarna de hele wereld het wel weet 😂
Alle reacties Link kopieren
Welkom anemoon! Voorzichtig gefeliciteerd! Begrijpelijk, hier afgelopen oktober missed abortion gehad, blijven spannende weken hè?
Intotheunknownwij hebben als stel regel “met wie praat je erover als het misgaat, mogen ze dan ook de blijdschap meemaken”. Gisteren hadden in kleine kring een verjaardag, en valt meteen op als geen wijn drink. Werd beetje lauwtjes op gereageerd, begrijpelijk gezien onze voorgeschiedenis maar diep in m’n hart teleurstellend en zelfs beetje spijt dat we hebben verteld. Beter met rode druivensap of zoiets kunnen werken ... misschien komen de leuke reacties nog later vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Och dat is niet leuk @OkkiePetite :hug:
Waren dat vrienden of familie? En waarom reageerden ze zo?
Ik ben zelf wel een beetje bang voor de reactie van mijn omgeving. De familie en vrienden van mijn vriend zal heel blij zijn, van mijn eigen omgeving verwacht ik wel sceptische reacties en dat vind ik best moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Schoonouders zagen het al een beetje aankomen en waren heel blij ❤
Voelt goed dat ze het weten.
Alle reacties Link kopieren
Fijn zeg! Wat maakt dat ze aan zagen komen ? Hopelijk viert jouw familie vrienden met jullie mee als ze zien hoe blij jullie zijn en gooien ze sceptische kant aan de kant ;) !
Denk door voorgeschiedenis enige gereserveerdheid. Wij vieren nu, ook al vinden we het ook spannend. En van een forumlid haar opa “neem geen voorschot op je verdriet”, helpt ons enorm :)
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, mag ik ook meeschrijven?
Ik ben 28 jaar, vriend is 29. Ik ben vandaag precies 4 weken zwanger van ons eerste kindje. Eerste afspraak staat voor 9 maart bij de verloskundige!

Qua kwaaltjes heb ik last van krampjes, soms steken in mijn borsten, vage misselijkheid. En de ergste: angsten! Daar was ik vanwege een voorgeschiedenis van angststoornissen al bang voor, maar de hormonale veranderingen gaan me niet in de koude kleren zitten. Mede daarom schrijf ik graag met medezwangeren om mijn hart een beetje te kunnen luchten! In eerste instantie was ik vooral bang voor een miskraam, nu ben ik ook bang dat het goed gaat maar ik het mentaal allemaal niet aan ga kunnen.

Gelukkig zit ik blij vlagen ook op een roze wolk, maar ik merk wel dat het echt geen kattenpis voor je mentale gezondheid is, zo'n zwangerschap.

Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat is ereen beeg geschreven hier!

@ intotheunknown, anemoon en millie: welkom en gefeliciteerd!

@ intotheunknown: yay dezelfde UD! Alleen wordt het voor mij de eerste. Wat leuk een vierde kindje!

@ActualNoodle: Fijn dat jullie jullie kind hebben gezien. Het lijkt me heel speciaal. Ik kan niet wachten op mijn eerste echo. Nog 3 weken.

@Okkie: wat ontzettend jammer dat er zo lauw gereageerd werd. Het is toch hartstikke fijn nieuws! Hebben jullie inmiddels wel fijne reacties gehad?

@Millie: Wat vervelend dat je angsten hebt! Kom alles lekker hier vertellen, dat helpt wellicht! Ik ben van nature heel erg nuchter (tot op het ijskoningin af) en sta er nu ook erg nuchter in. Hoewel ik je angsten wel kan begrijpen en ze ook zeker niet wil bagitaliseren, voel ik ze nauwelijks. Ik maak me overgens wel zorgen om verschillende dingen hoor. Ik schok me kapot (en heb ook moeten huilen van schrik) toen ik een positieve test in handen had. Ik heb ook echt 2 dagen nodig gehad om het te laten landen.
Nu maak ik me zorgen of ik wel gezond genoeg ben. Ik ben 3 jaar geleden chronisch pijn patient geworden en heb daardoor wel een berg conditie moeten inleveren. Inmiddels gaat het dankzij operaties heel goed met me, maar ik ben nog steeds te zwaar en mijn conditie is niet wat ik zou willen. Die zorgen komen af en toe voorbij, maar ik zie wel hoe het loopt. Aan de andere kant ben ik de roze wolk ook nog niet tegen gekomen. Schrijf het hier dus lekker van je af!

Over sporten: ik dans elke week (stijldansen) en ik probeer nu elke dag minimaal een half uurtje te wandelen. Verder ben ik wel van plan om ook iets van yoga of mom bslance te gaan doen, maar daar moet ik me nog in verdiepen.

Vertellen:Man wil het graag vertellen na de eerste echo op 9 weken, ik wil liever nog even wachten, maar kan niet beredeneren waarom. Nog 3 weken om over na te denken! Bij ons zal het nieuws waarschijnlijk toch wel onverwachts maar goed vallen. We hebben ons vorig jaar ook georienteerd op pleegzorg, dus dat zit vers in het geheugen van de familie. We denken dat ze een zwangerschap op dit moment nog niet als waarschijnlijk zien. Des te leuker de verassing straks.

Kwaaltjes:Komen af en aan. Ik heb iets vollere borsten, maar heb daar geen last van. Af en toe misselijk, maar dat trekt binnen 5 a 10 minuten weg. Gister was ik heel moe, vandaagniks aan de hand. Ik moet wel wat vaker plassen. Verder is heb geen honger, ik wil eigenlijk niet echt iets eten. Doe dat wel natuurlijk en het smaakt dan ook prima, maar ik moet er wel op letten. Nu heb ik meer dan genoeg reserve, dus ik maak me er niet al te druk om. Gaat vast nog veranderen.
Hallo dames! Gefeliciteerd allen!

Ik heb een half uurtje terug positief getest. Op 10 dpo, maar morgen nod (korte lf) Een beetje vroeg, maar ik wist gewoon dat ik zwanger ben, de test was ter bevestiging. Ik riep vanaf het begin dat ons 2e kindje een oktoberkindje zou worden.
Mijn uitgerekende datum staat nu op 29 oktober.

Dus ik zou heel graag mee willen schrijven. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Annemoon, Millie en Leolux!
Gefeliciteerd!

Okkie nou dat is ook niet leuk die reactie. Niet te veel van aantrekken, wellicht hebben ze zelf wat issues en uit zich dat zo.
Dus meisjes niks van aantrekken dat ligt bij die persoon zelf.

Sporten: geen tijd voor. Ben al blij als ik iets van mijn huishouden kan doen. Mijn baby van bijna 9 mnden is van de leg door doorkomende tandjes en plakt zowat aan me. Heb wel voornemens om iets meer te wandelen. Zeker nu het hier steeds beter weer wordt :sun:

Angsten: Ik heb dat niet zo snel. Mijn vriend daartegen wel. Het kan helpen achteraf realiseren dat de angsten ongegrond zijn.

Vertellen: alleen een hele goede vriendin weet het al. Morgen bellen we voor een afspraak voor de echo. Na die echo willen we het vertellen.

Ik had vandaag wel een beetje lichtbruin bloedverlies bij afvegen. Nu weet ik dat mijn baarmoedermond snel bloedt en bij mijn vorige zwangerschap heb ik dat ook een keer gehad in het begin. Maar niet te zwaar aan tillen...wel een borrelende buik maar geen pijn ofzo.
Hallo allemaal, ik zou ook graag mee willen schrijven hier!

Ik heb vorige week zondag, op 4 dagen na mijn nod, positief getest. De streep wist niet hoe snel die zichbaar moest worden, echt een knaller! Daarna ook nog een clearblue test gedaan, die gaf aan 2-3 weken zwanger. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik nu 5 weken en 5 dagen zwanger van ons eerste kindje. Op 4 maart hebben we de eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
Hallo alle nieuwe schrijfsters, wat ontzettend leuk dat jullie meeschrijven.

Afgelopen zaterdag had ik een kleine bloeding (drupje bloed verloren) doordat ik last heb van een verstopping en veel moeite moet doen om naar de wc te gaan en vandaag wat rozige afscheiding. Net de verloskundige gebeld en die vertelde me dat dat veel vaker voorkomt dus mezelf geen zorgen hoef te maken.

Vandaag ben ik 7 weken en 1 dag zwanger en ik merk het zo goed. Ik heb het hele weekend afgebrand op de bank gelegen en mijn borsten zijn zo gevoelig. Sinds vandaag ook onderrugpijn en ik hoop dat dit snel gaat zakken.
Ook ben ik helaas al een kilo aangekomen, maar dat zal nog wel meer worden vrees ik. Ik voel me op dit moment echt totaal niet sexy/aantrekkelijk. Hebben jullie hier ook last van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven