UD september 2020

02-01-2020 10:06 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd #kind UD Bijzonderheden
Discover 26 Tweede kindje 27 augustus kloppend hartje! :heart: Over 2 weken termijnecho?
Driehoek3 eerste kindje 28 augustus kloppend hartje! :heart: 3-02 intake verloskundige, 11/12 weken echo 04-02
Noalien derde kindje 4 september 20-01 vroege echo
BiancaBrianna 38 jaar tweede kindje 5 september Een kloppend hartje! :heart: 18-02 verloskundige
Dana-100 29 eerste kindje 8 september kloppend hartje! :heart:
Annanasbaby 33 jaar Tweede kindje 11 september 23-01 een mooie echo, kloppend hartje :heart:
28-01 intake verloskundigenpraktijk, 18-02 termijnecho
Pip-321 28 eerste kindje 12 september kloppend hartje :heart: 03-02 intake verloskundige, 20-02 termijnecho
Vivelavie2020 Tweede kindje 20-01 echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 5-02
Roki 35 Derde kindje 6 september 30-01 eerste echo
Kokosboost tweede kindje 7 september 20-01 eerste echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 17-02
Fenne28 30 jaar eerste kindje 12 september kloppend hartje! :heart:
Falal1989 30 jaar tweede kindje 12 september kloppend hartje :heart:
KirstenvdVeen 24 jaar eerste kindje 23 september 30-01 eerste echo
Robinageus 35 jaar 2e kindje 12 september
Julie-87 24 september 14-02 eerste echo

Singlemom1984, ik heb je voor nu even uit de tabel gehaald, laat het even weten als je er weer in wilt!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 20:44
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
86.04% gewijzigd
Ik had mijzelf voorgesteld maar ik ben zelf een topic begonnen omdat mijn ervaring is dat de 2de helft van de maand er toch een nieuw topic komt :) Heel veel plezier met zwanger zijn!

zwanger/ud-september-2020-2de-helft/lis ... #p30831040
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 09-01-2020 10:05
Reden: Nieuw topic
72.56% gewijzigd
Haha ik riep een paar dagen terug nog dat ik helemaal niet zo moe ben, maar ik heb vandaag op mn vrije dag mooi wel een dutje gedaan vanmiddag!
Verder wat lichte misselijkheid maar het gaat nog. Hoe gaat het met de kwaaltjes bij jullie?

Ik begin steeds meer aan het idee te wennen, en heb stiekem al een eerste rompertje gekocht van petit bateau in de sale.. kon het niet laten ;) Zou het ook wel van de daken willen schreeuwen, het niet vertellen valt me deze keer veel zwaarder! Ik denk omdat de eerste zo onverwachts was en we toen nog veel meer aan het idee moesten wennen. Nu overheerst de blijdschap en die wil ik delen!

We hebben ook net de app 'Kinder' gedownload, kennen jullie dat? Dat is een soort Tinder voor babynamen. Mijn man en ik zijn gekoppeld en swipen ieder op onze telefoon, en als we allebei dezelfde naam leuk vinden hebben we een 'match'. Best leuke voorpret zo samen!

Ik heb nog niet echt een handige zwangerschaps app gevonden, ik had my tracker maar dat is meer om je cyclus bij te houden. Jullie nog tips?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_389512 wijzigde dit bericht op 10-01-2020 10:19
Reden: Bang voor herkenning
0.00% gewijzigd
Hoi allemaal! Ik vond dit topic en wil graag meeschrijven! Vanochtend pas een test gedaan, omdat ik echt zeker niet te vroeg wilde testen. Mijn uitgerekende datum zal rond 12 september zijn. Wij zijn 1,5 jaar bezig geweest en hebben verschillende onderzoeken achter de rug. Daar kwam niks bijzonders uit en dan nu toch zwanger. Vet spannend! Ik ben ook nog steeds bang dat het mis kan gaan. We willen het nog even voor ons houden, dus daarom schrijf ik graag mee.

Ik ga zo al jullie verhalen lezen, maar ik moest het even kwijt :)
Fenne28 schreef:
10-01-2020 23:42
Hoi allemaal! Ik vond dit topic en wil graag meeschrijven! Vanochtend pas een test gedaan, omdat ik echt zeker niet te vroeg wilde testen. Mijn uitgerekende datum zal rond 12 september zijn. Wij zijn 1,5 jaar bezig geweest en hebben verschillende onderzoeken achter de rug. Daar kwam niks bijzonders uit en dan nu toch zwanger. Vet spannend! Ik ben ook nog steeds bang dat het mis kan gaan. We willen het nog even voor ons houden, dus daarom schrijf ik graag mee.

Ik ga zo al jullie verhalen lezen, maar ik moest het even kwijt :)
Gefeliciteerd!!! En welkom, leuk dat je meeschrijft!
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan alle nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd en leuk dat jullie mee schrijven!

@Noalien; hoe gaat het met jou?

@ allen: Hoe voelen jullie je nu?
Uitgaande van mijn laatste menstruatie ben ik vandaag alweer 6 weken zwanger.
Bij vlagen ben ik heel misselijk, maar dat zakt gelukkig vaak snel weg. Wel heb ik het heel koud. De pittenzak is momenteel mijn beste vriend :)
Ook merk ik dat mijn werkbroeken niet helemaal lekker meer zitten. Iedere keer als ik door mijn knieën ga springt het bovenste knoopje open. :-o
Privé draag ik veel jurkjes, dus daar nog genoeg ruimte.

Wat heb ik het trouwens moeilijk om het voor me te houden. Zou het liefst het van de daken willen schreeuwen..
Morgen heb ik de hele dag een vrijgezellenfeest. Heel leuk, maar denk dat het best pittig gaat worden. Druk programma en veel eetmomenten. Zal morgenavond wel helemaal gesloopt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Fenne28! Wat fijn dat het nu gelukt is, en wat knap dat je even kon wachten met testen!

Namen: we hadden al namen maar; drie keer achter elkaar zijn de namen al vergeven aan kindjes bij ons in de familie/vriendengroep. Nu 2 namen (voor jongen en meisje) en we hopen dat deze niet aan andere kindjes in onze kring gegeven worden 🤣

Ik heb nog geen app maar krijg wel berichtjes uit je buik van moeders voor moeders: ook erg leuk!

Hoe gaat het verder met iedereen?
Wat leuk om alle verhalen te lezen, zo veel verschillende verhalen ook. Eerste kindjes, maar ook 3e kindjes... heel snel zwanger, zwanger met hulp en dan allemaal begin september hopelijk een kindje!

Ik vind het heel moeilijk om niks te zeggen. Maar wij gaan toch in ieder geval nog even wachten, misschien dat onze moeders het eerder weten.

Namen: wij hebben een hele lijst, maar wel met vooral meisjesnamen. Terwijl ik altijd het gevoel heb gehad een jongen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Namen: wij roepen soms even een naam voor de grap. Hebben nu 2 meisjesnamen die we allebei leuk vinden. Bij de vorige zwangerschap waren we er meteen uit qua jongensnaam, toen bleek het een meisje te zijn. Zal het dan nu een jongen zijn...?

App: ik heb een app genaamd 'pregnancy' vind het een prettige.

Moeders voor moeders: maandag mijn intake. Vorige zwangerschap deed ik ook mee, maar aam het einde had ik het helemaal gehad ermee. Maarja, doe met alle liefde weer mee.
Hier word ik niet vrolijk van!
Alle reacties Link kopieren
Was net aan het kijken of er al een september topic was, en die was er ook gewoon al. Gefeliciteerd allemaal!

Ik kom me hier voorzichtig aanmelden. Vanmorgen stond ik met een positieve test in m'n handen. Erg verbaasd want was ronde 1 o_o Wilden het graag, maar had me er mentaal op voorbereid dat het iets langer zou duren. Dus voelt als nog niet helemaal waar ofzo. Heel gek! Uitgerekende datum zou rond 14-9 worden.

Ben 30 jaar op het moment en dit zou ons tweede kindje worden. Erg spannend of dit weer goed gaat! Onze dochter wordt 2 in september dus misschien moet er een verjaardag gedeeld worden :-)

Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen! Met de vorige Viva groep van de zwangerschap heb ik nog steeds contact. Maar erg leuk om alle kleintjes zo te zien opgroeien..
Welkom nieuwe mensen, gezellig allemaal! Inderdaad leuk om te lezen hoeveel verschillen er in het voortraject kunnen zitten. Fala was je bij je vorige kindje ook zo snel zwanger?

Hoe gaat het verder bij iedereen met de klachten? Bij mij wel al iets gekalmeerd, heb niet meer het gevoel dat mijn borsten gaan ontploffen haha!
Noalien jij al nieuws of eerder een echo kunnen plannen? kokosboost nog veel last van buikpijn? tomatensoep vervelend die migraine! Had je dat vorige keer alleen in het eerste trimester of de gehele zwangerschap? En Roki je broek al strakker, dat gaat hard! Hoop dat je een leuke vrijgezellen hebt gehad, hoe heb je dat gedaan met niet drinken? Of anderen nog tips?
Ik heb volgende week vrijdag een etentje met erna borrel met mijn werk. Ik dacht eraan als excuus 'Dry January' te gebruiken mocht het iemand opvallen.

Oh en verder over namen; ik vind jongensnamen echt veeeeel lastiger dan meisjesnamen. En ik heb het gevoel dat het dit keer een jongetje is..
Hebben jullie trouwens al een voorgevoel?

Oja pip wanneer je tijd hebt, zou je dan in de tabel kunnen toevoegen dat ik 33 ben?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk!!!! Proficiat voor de ‘nieuwe’.

Wat fijn Fenne, na zo’n lange tijd...!

Ik heb nog steeds buikpijn maar ben door de echo van afgelopen week wel gerustgesteld. Nu afwachten tot 20-01. Vandaag babyshower, pff wat is het dan lastig om niks te zeggen!🤣
Merk dat ik er minder mee bezig ben dan bij de eerste zwangerschap. Maar dat komt denk ik doordat ik niet misselijk ben of andere klachten heb buiten de buikpijn in de namiddag/avond.
Maar wil het ook graag van de daken schreeuwen net zoals anderen...😊

Hopelijk voelt de rest zich goed en wordt het voor een aantal al snel tijd voor de eerste echo🥰!

Noalien hoe gaat het met jou?
Dank jullie wel voor de felicitaties!!

Gefeliciteerd Fala!! Wat bijzonder zo in één keer!!

Klachten: Ik ben me toch moe! Mijn vriend denkt dat het komt omdat we zo druk zijn, dat zijn we ook! Maar het voelt toch heel anders. Ik heb ook steeds honger, maar daar probeer ik niet aan toe te geven. Verder gaat het eigenlijk prima.

Ik heb me van het weekend ook aangemeld bij een verloskundige praktijk, ik hoop vandaag teruggebeld te worden :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet heel actief meeschrijven en merk ook dat het de tweede keer wat meer langs je heen gaat. Het blijft mega bijzonder en spannend maar ik sta niet meer van elk steekje of kriebel te kijken zeg maar. Grappig hoe anders dat nu is dan bij zwangerschap 1. Dus ik lees wel maar niet zoveel te melden. Nog een weekje bikkelen en dan echo. Spannend!

Voel me overigens beroerd. Maar alles voor het goede doel he. ;)
Alle reacties Link kopieren
Een 2e zwangerschap is inderdaad anders. Ik loop al vanaf week 5 in zwangerschapsbroeken omdat mijn gewone niet lekker zitten. Ik had ze gelukkig nog bewaard. Wel schrik ik nog wel van ieder steekje hoor. De vorige zwangerschap voelde ik dat veel minder duidelijk. Maar uitgebreid schrijven lukt mij ook niet, zolang ik ook een peuter heb die vermaakt moet worden en mijn werk. Ik ga proberen het toch iedere week dat even te doen. Ik zal in ieder geval laten weten hoe de echo volgende week is gegaan. Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd! Zwanger zijn is een bijzondere tijd.
Alle reacties Link kopieren
@BiancaBrianna en @discover, dit herken ik helemaal hoor. Het is echt anders de 2de keer. Ik vergeet ook vaker dat ik zwanger ben🙈!
Zo ging ik vanochtend boodschappen doen en had best veel dingen ingeladen van kazen en filet americain die ik helemaal niet mag. Dacht er thuis pas aan. Haha...
Komt natuurlijk ook omdat de buikpijn minder is en ik verder helemaal nergens last van heb nu. Kijk wel uit naar de echo volgende week🥰!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Wat een fijn topic is dit toch! Leuk om jullie verhalen allemaal te lezen. Ik merk ook dat ik deze zwangerschap iets anders ervaar. Ik ben zo druk met met onze dreumes (loopt overal heen momenteel) dat de dagen gevuld zijn met rennen, vliegen en soms een soort van snoekduik.

Aan de andere kant vind ik het wel weer heel spannend, want.. als de borsten ineens minder vol aanvoelen of de symptomen veel minder zijn kan ik daar wel even over nadenken. “Zou het nog goed zijn?” .... aan de andere kant... het gaat zoals het gaat en ik heb er tot op bepaalde hoogte toch geen invloed op..

Volgende week staan de eerste echo’s gepland, spannend! We gaan natuurlijk voor een 100% score wat betreft kloppende hartjes! :heart:

Kunnen jullie het allemaal nog een beetje stil houden op het werk? Ik vind het moeilijk om mijn mond stil te houden maar meer omdat ik echt al een buikje begin te krijgen... lang leve de wijde kleren :idee:

Sorry als ik niet op iedereen reageer, geen desinteresse in ieder geval! Ik ga weer achter de kleine aan!

:blob: :shout:
Zeker leuk om te lezen dat iedereen er zo verschillend mee bezig is: dit is ook mijn tweede maar ik ben er juist héél erg mee bezig, omdat het zo gewenst is en we best lang hebben gewacht. De eerste was ongepland, dus toen was ik veel meer bezig met aan het idee wennen ipv met de zwangerschap zelf ;)

Wij hebben donderdag de eerste echo, spannend hoor!!!
Oja ik hoop stiekem op een tweeling, al denk ik het niet hoor ;) Heb bijna geen klachten nu.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Sorry dat ik zo inactief ben en nog niet heb kunnen reageren op alle (nieuwe) dames. Vooral aan alle nieuwe dames van harte gefeliciteerd dat ten eerste!!! Ik zal proberen mijn viva forum leven te beteren :mrgreen: Dan vanaf mijn werk stiekem even het volgende nieuws; Vandaag naar de gyn geweest op de afspraak die nog stond. Hij heeft een echo gemaakt en er was een kloppend hartje te zien. Zo bijzonder! :heart: Kan het nog bijna niet geloven... Nu op zoek naar een een verloskundige voor een echo over een paar weken. Hopelijk gaat het hartje dan nog mooier en harder kloppen. Duim voor jullie lieve dames om dit binnenkort ook te mogen zien! :flirting:
Ooh wat fijn Dana!! Het is jullie gegund hoor!
Cool Dana! Gefeliciteerd!

Het is onze eerste en ik ben er super veel mee bezig. Het heeft gewoon zo lang geduurd, dat ik het nu extra spannend vind. Wij hebben onze eerste echo op 7 februari, dat is met ongeveer 8 weken. Dat duurt nog zoooo lang! En we hebben het super druk, dus dat is nu wel fijn. Maar ik vind alle steekjes, pijntjes en krampjes maar super eng!
Alle reacties Link kopieren
Thanks dames! Zo bizar en onwerkelijk. Je voelt van alles maar nu zie je het echt.

@Fenne28; Begrijp je helemaal hoor! Kan in de tabel niet zien hoe lang jullie al bezig zijn, maar voor ons is dit ook de eerste en heeft 2 jaar geduurd. Dus kan je helemaal begrijpen! Zelf heb ik ook bijna de hele dag menstruatie achtige krampen en een soort druk op m’n baarmoeder. Eigenlijk alsof je ongesteld wordt idd. En er is helemaal niets aan de hand tot nu toe, dus maak je niet al te veel zorgen. Twee weken zijn zo om en bij 8 weken zie je echt al meer dan nu dus dat is fijn. Niet te veel proberen te stressen, kans dat het allemaal goed zit. Het is ook gewoon een ontzettend spannende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Dana!

Ondanks dat dit de derde is, merk ik dat ik juist heel erg bewust met deze zwangerschap bezig ben. Waarschijnlijk omdat ik weet dat dit echt de laatste keer is, dat ik dit alles mag mee maken.
Ook zijn mijn andere twee kinderen iets ouder (3.5 jr en 5.5 jr), dus kunnen ze zich even zelf vermaken,of elkaar! Gister had ik bijvoorbeeld echt een off day, vreselijk moe en misselijk. Kinderen waren bezig met een tent maken en ik kon de hele middag vanaf de bank aanwijzingen geven. Wonder boven wonder, ruimden ze het in de avond het ook nog zelf op. Heerlijk! (Al is het natuurlijk niet altijd zo pais en vree)

Vrijgezellenfeest heb ik trouwens overleefd. Gooide het op dry januari, als reden dat ik niet dronk. Er was nog een vriendin die niet dronk, dus dat kwam fijn uit zo.
Hallo allemaal,

Mag ik misschien mee schrijven bij jullie? Ik had vandaag een positieve test en mijn uitgerekende datum is 23 september.
Er is ook nog een topic van de tweede helft september maar daar zijn ze allemaal zwanger van hun tweede kindje. Aangezien het ons eerste kindje wordt voel ik hier meer aansluiting.

4 jaar geleden zijn we gestopt met de pil en was ik super onregelmatig ongesteld. Ook zo een half jaar niet. Na 2 jaar toch maar naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar de fertiliteit afdeling. Daar kreeg ik de diagnose pcos.
Inmiddels is dit de 4e keer dat ik zwanger ben en dus al 3 miskramen gehad.
Eventjes leek het er op dat mijn stollingswaardes in het bloed te hoog waren. Maar paar weken terug daar weer voor getest en dat blijkt nu goed te zijn.
Wel ga ik op eigen initiatief kinderasperine (dat verdund het bloed) slikken. Puur voor mijn eigen gevoel. Baad het niet, schaad het niet.
Qua kwaaltjes heb ik eigenlijk nog nergens last van.
Ik ben 24 jaar en mijn vriend 27. Dit is ons eerste kindje en mijn echo staat op 30 januari al gepland. Mevrouw de assistente rekende vanaf de eerste dag van mijn menstruatie en niet vanaf de eisprong. Dus vandaar zo vroeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven