Uitgerekend 1 t/m 10 juli 2018!

24-10-2017 14:47 783 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend tussen 1 en 10 juli 2018! :sun:

.
. ]
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend/
Geboren
Afspraken Geslacht :heart: / :duckie: Bijzonderheden
M10e
(27)
eerste29 juniVerrassing :heart:
003liesje
(27/31)
tweede30 juni Jongen :heart:
Kellster
(26)
Tweede 1 juli Jongen :heart: / :duckie:
Nikkie1984
(?)
tweede2 juli Jongen :heart: / :duckie: mk jul '17
Fl4urtje29
(?)
eerste2 juliVerrassing :heart: NIPT was goed!
suusjee
(27/28)
eerste3 juli ? :heart:
Morgenstond
(28/29)
tweede 3 juli 13-mrt: controle Jongen :heart: / :duckie:
Mayajama
(29/33)
eerste6 juli Jongen :heart: / :duckie:
winterbaby
(23/26)
tweede7 juli Meisje :heart: / :duckie:
snowgirl1
(32/30)
tweede & derde7 juli/
21 februari
Jongens :heart: :heart:Te vroeg bevallen van twee prachtige jongens :hug:
LaTimo
(33/35)
tweede 8 juli 20 weken echo datum nog niet bekend Meisje :heart: zwanger via IUI na 1 jaar mmm
engeltje86
(31)
derde8 juli Meisje :heart: / :duckie:
Energy08
(30/38)
tweede4 juli Meisje :heart: / :duckie:
Konijntje999
(29/34)
eerste9 juli 25-feb: 20 weken echoJongen :heart: / :duckie: vmk aug '17
Ineedyourlove
(29/37)
tweede11 juli Jongen :heart:
Blue_Yoshi
(32)
tweede11 juli ? :heart:
_butter_fly
(30)
tweede11 juli28-feb: 20-wkn echo? :heart: NIPT was goed!
Mieremuis eerste16 juli/
10 februari
Jongen :heart: Vroegtijdig bevallen ivm trisomie 22 :hug:
:heart: = hartje gezien
:duckie: = goede 20-weken echo

:redrose: -- :hug: grapjasje, :hug: flipje2, :hug: konijnhangoor -- :redrose:

ZomerBloemetje86, jjennyy89 en Tweetje2018, Mojo79 - omdat we jullie al een tijdje niet meer hebben gezien, hebben we jullie (tijdelijk) uit de tabel gehaald. Je bent natuurlijk altijd welkom terug te komen!

J
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
74.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Kinderwens sinds ruim drie jaar, en intussen zijn we twee ICSI behandelingen en 3 miskramen verder.
Vandaag positief getest (12 DPO), een mooie duidelijke streep. Ik zou uitgerekend moeten zijn op 3 juli 5 juli.

Spannende weken voor de boeg!
Vanwege de voorgeschiedenis loop ik minimaal t/m de uitgebreide 20-weken echo bij de gynaecoloog.
flipje2 wijzigde dit bericht op 24-10-2017 22:05
1.97% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Haha, ik vond de TO naam al bijzonder ;-)

Ik ken je hele voorgeschiedenis flipje, heb ook onder andere namen geschreven hier. Hopelijk wordt dit eindelijk een mooi uitgedragen zwangerschap :) Is 12dpo niet 5 juli of tel je dat anders met icsi?

Ik wil wel mee schrijven! Vandaag ook positief getest, 11dpo. UD is denk ik 6 juli.

Het wordt ons tweede kindje en ik ben 28.
Alle reacties Link kopieren
He Morgenstond, wat leuk! :bye:

Verrek, je hebt gelijk haha! Het is 5 juli Dan heb ik vast de verkeerde dag ingevuld op de freya website toen ik het ging uitrekenen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Dit ziet er mooi uit!
Overmorgen de bloedtest, en dan begint het lange wachten tot de eerste echo.

Afbeelding
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ah, dat ziet er zeker goed uit! Ik denk dat ik morgen nog een test doe en daarna stop. Vind het een zenuwslopende bezigheid ;-)

Met hoeveel weken heb je de eerste echo? Ik heb er één met 7 weken bij een onderzoek waar ik aan meedoe. Ik wil mijn verloskundige misschien vragen daarvoor al een echo te doen, zodat ik evt slecht nieuws niet bij dat onderzoek hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoopte al dat er een topic was gemaakt!

Ik heb net positief getest. Denk dat ik uitgerekend ben 3 juli.

Vind de eerste weken zo zenuwslopend, kan het ook met (bijna) niemand delen, vorige keer heeft dit forum mij er echt doorheen gesleept.

Voor mij ligt het iets anders dan bij jullie, het gaat om een tweede kindje, ben 1 keer nog ongesteld geworden van de pil en daarna 1 keer normaal, nu zwanger. Dus hoeveelste poging t is dat weet ik niet. Vind t mooi om te horen dat t voor jullie ook zover is.

Gefeliciteerd ♥️
Alle reacties Link kopieren
Ja, testen is bijna slecht voor je hart... ;-D Maar goed, dat zijn echo's ook.

Ik krijg mijn eerste echo bij ruim 7 weken. Eerder wil ik het ook niet, want als er bij >7 weken geen hartactie te zien is, dan weet je tenminste ook meteen zeker dat het niet goed is. Als je bij 6 weken nog geen hartje ziet dan is er altijd nog hoop dat het een week later wel te zien is. Maar ik wil echt in een keer duidelijkheid hebben, dus geen echo's eerder dan 7w0d voor mij.
Duurt wel heel lang hoor, want ik ben nu natuurlijk nog maar 3w6d. :sheep:

Ik krijg mijn eerste twee echo's bij het IVF centrum bij 7 weken en 10 weken. Als de 7w echo bij het IVF-centrum goed is, moet ik me ook direct weer melden bij de gyn. Die zal me dan waarschijnlijk ook wel willen zien zo rond de 9-10 weken.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ja, goed punt flipje :P

En goed om te weten dat het voor 7w0d dus nog zo onzeker is. Ik was namelijk nog enigszins in twijfel om bij de verloskundige door te geven wat de datum van mijn laatste menstruatie was, of aan te geven hoe lang ik zwanger ben aan de hand van mijn eisprong. Ik hoop dan toch dat het onderzoek met bijv. 7+iets een echo wil maken en de verloskundige met 7+0.

Tijd zal - zeker voor jou - nog wel even langzaam blijven gaan he? Ik kan bouwen op een positieve ervaring uit het verleden en dan maar (misschien enigszins naïef) denken dat het vast gewoon goed zit, maar voor jou is het juist andersom.

003liesje, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap :) Ik snap je laatste opmerking niet helemaal trouwens.

De vorige keer hadden wij het meteen (was toen 4+5 dagen toen ik positief testte) aan onze ouders verteld. Ik weet eigenlijk nog niet of we nu veel langer wachten. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond schreef:
25-10-2017 12:38

003liesje, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap :) Ik snap je laatste opmerking niet helemaal trouwens.


Sorry, ik zat nog met een ander topic in mijn hoofd, die ik ervoor had gelezen. Ik was mij even aan het inlezen over alle termen, want die ken ik niet zo goed. De enige die ik niet zo goed snap/ kan vinden is DPO, zie dat jullie deze gebruiken, hopelijk kan 1 van jullie deze uitleggen?

Ik vertel het trouwens alleen aan mijn beste vriendin en na een goede echo pas aan onze ouders denk ik.

Hoe voelen jullie je voor de rest?
DPO = days past ovulation = aantal dagen na eisprong. Ik weet mijn eisprong om en nabij een dag, en dus ook hoeveel dpo ik ben. Weet eigenlijk niet waarom de Engelse term gebruikt wordt hiervoor.

Ik voel me moe, af en toe misselijk en snel buiten adem, en dat had ik niet (zo erg) bij mijn zoontje. Aangezien ik nog niet eens 4 weken zwanger ben, maakt dat me wel een beetje huiverig voor de komende weken ;-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn (schoon)ouders en zus weten het al, want die wisten natuurlijk al dat ik met de ICSI bezig was en wanneer ik de terugplaatsing heb gehad.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hier gelukkig ook een oplopende test! Vandaag zou anders de eerste dag van mijn menstruatie zijn, dus ik vond het eigenlijk wel behoorlijk spannend.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden. Gister 3 testen gedaan. 4-5 weken zwanger. Over 3 weken de eerste echo. Ben zwanger van de 2e 26 jaar. Het was voor ons raak in de 5e ronden. Merk wel dat ik nog niet echt blij durf te zijn. Zo spannend en onwerkelijk weer. Fijn om dit met jullie te kunnen delen. Wil het zelf graag pas vertellen aan familie en paar vriendinnen als de eerste echo goed is. Voel me wel heel erg zwanger erg misselijk heel erg moe en wat sneller geïrriteerd. Als mijn berekening klopt ben ik rond 3 juli uitgerekend
Alle reacties Link kopieren
Hallo kellster, gefeliciteerd! wat leuk en spannend. Heb je gelijk gebeld naar de verloskundigen dat je al een echo hebt gepland?

Hier ook ontzettend misselijk, ben gisteren bij de huisarts geweest ivm medicijngebruik en zij heeft me gelukkig gelijk medicijnen gegeven tegen misselijkheid. Voel me stukken beter! Dit had ik vorige keer moeten weten..

Ik heb overigens maar 1 test gedaan, ik vertrouw me lichaam toch beter dan ik dacht. Vorige keer was het wel anders.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb gister 2 testen gedaan die heel duidelijk waren. Daarna een clear blue waar 2-3 weken op stond. Vanmorgen de verloskundige gebeld om het door te geven en die kwamen gelijk met een echo datum. Super fijn durf nog niet heel erg blij te zijn voor ik het hartje zie kloppen. (Beetje zelf bescherming) alleen duurt het nog ruim 3 weken. Wachten duurt zo lang. Met mijn zoontje wist ik niet hoever ik was door onregelmatige cyclus en had toen paar dagen na de test al echo. Het hartje klopte en was 5.5 week. De testen waren duidelijk en ik voel me ook echt heel erg zwanger. (Wat ik met mijn zoontje helemaal niet had) heel erg moe al ruim een week en heel erg misselijk en maagzuur. Erg gevoelig borsten.

Wat fijn die medicijnen. Hopelijk blijven ze goed werken. Ik neem nu al elke dag minimaal 1 rennie. Goed om te onthouden.

Hoe voelen jullie je meiden? Hebben jullie het al met iemand gedeeld? Hebben jullie al een echo gepland? Spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Kellster jij ook gefeliciteerd.

Hier eigenlijk volle bak onzekerheid tot we iets weten van de nipt... echt niet leuk. :( Ik durf nergens op te hopen.

Tot die tijd dus ook geen officiële aankondigingen, geen aankopen, niets.

Vandaag bloedtest, vanmiddag de uitslag en dan hoor ik wanneer de eerste echo zal zijn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Kellster, gefeliciteerd met je zwangerschap :) Het is ook nog vrij onzeker en spannend allemaal natuurlijk.

Flipje, ik begreep dat het feit dat de testen zo donker waren je ook juist weer onzeker maakt? Wat rot zeg. Je zou bijna willen dat je nog niet had geweten dat je zwanger was, of niet? :hug:
Succes met de bloedtest vandaag!

Wij hebben al wel een trui gekocht voor m'n zoontje met 'Best bro ever' erop. Maar weten nog niet wanneer we die hem aan gaan doen om via die weg de familie (ouders+zusjes) te vertellen dat hij een broertje/zusje krijgt. Op zich zou ik met mijn familie slecht nieuws ook willen delen, dus dan zou het niet zo erg zijn als ze het al vroeg weten.

Ik voel me wel goed. Af en toe een weeïg gevoel in m'n buik, maar nog niet echt misselijk. Ook een beetje droge mond en dat had ik bij mijn zoontje ook. Vannacht droomde ik wel over bloedverlies en ik had ook helemaal niet door dat het een droom was, dus dat was niet zo leuk. Verder weet ik in ieder geval dat ik een echo ga hebben rond 7 weken, dus dat zal op z'n vroegst op 17 november zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht de eerste echo ook rond 16-17 november, ik hoor dat vanmiddag.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik sluit hier graag aan :) vanochtend een positieve test. Uitgerekend rond 6 juli. Het wordt ons 3e kindje!

Ik had al de hele week het vermoeden dat het weleens raak kon zijn. Ik testte woensdag nog negatief, maar vandaag gelukkig een, nog wel licht, streepje :)

Heb de vk nog niet gebeld. Doe ik maandag.
Gefeliciteerd engeltje! Achteraf bedenk ik me ook dat ik weer zo levendig droom(de) als met mijn zoontje, maar verder had ik alleen vermoedens van mijn zwangerschap vanwege mijn práchtige temperatuurkaartje ;-D
Ik ga denk ik ook maandag de vk bellen.

Flipje, volgens mij waren we tegelijkertijd met de OP bezig :P
Alle reacties Link kopieren
Welkom engeltje en gefeliciteerd!

Ik merk nog helemaal niet dat ik zwanger ben. Ik ben extreem prikkelbaar, maar dat komt doordat ik nog aan een hoge dosis hormonen zit van de ICSI-behandeling. (Over een week mag ik daar ein-de-lijk mee stoppen...)

Uitslag van de bloedtest was goed: 488 IU/L = hartstikke zwanger. De eerste echo is ingepland op 16 november. De tweede echo is doorgaans precies 3 weken later, dus dat wordt dan 7 december. Daarna mag ik weg uit het IVF-centrum en verder bij de gyn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Klinkt goed allemaal flipje! En heb je de komende weken dan een beetje volgepland of het misschien sowieso druk op werk?

Ik heb ook een datum voor mijn eerste echo, op maandag 20 november. Maar maandag bel ik de verloskundige met de vraag of ik dan die vrijdag ervoor al voor een echo mag komen bij hun. Dan ben ik precies 7 weken zwanger. Op basis van de eerste dag van mijn laatste menstruatie mocht ik al vanaf 4 of 5 november komen voor een echo, maar dat aanbod heb ik toch maar vriendelijk doch dwingend afgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte het aan gespannen borsten en vermoeidheid. En normaal gesproken ben ik rond de menstruatie echt heel sjaggerijnig. Nu niet haha juist vrolijk :cheer2:
Ik zal ook rond de 7 weken een echo krijgen, deden ze bij m'n jongste ook. En daarna rond 11 weken vermoed ik. Dan zitten we al rond kerst, gelukkig hoeven we dan geen gekke smoezen te bedenken. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo Engeltje, gefeliciteerd!

Wat leuk dat er steeds meer bij komen!

Hier op dit moment een weekend weg en merk de misselijkheid totaal niet door de medicijnen. Ben wel heel snel buiten adem en sneller moe, mijn lichaam is hard aan het werk. O ja en ‘s avonds vaak wat hoofdpijn.

Moet ook nog even wennen aan het idee. Het is zo snel gegaan, dat hadden we niet verwacht. Moet nog even landen.

Fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven