Uitgerekend 10 - 20 november 2018
maandag 5 maart 2018 om 06:14
Hier kletsen we met een klein groepje dames te kletsen die tussen 10 - 20 november 2018 uitgerekend zijn.
Hopelijk tot snel & op naar november
.
Meer dan twee maanden niet mee geschreven, maar uiteraard altijd weer welkom: Viet_01(30 jaar, 2e kindje, 6 nov), anijsie (34, 1e kindje, 15 nov), florence13 (37, 1e kindje, 23 nov), MangoPeer, Sael, Soof33, endomiel.
(Kom je er niet uit, geef dan een seintje!)
Val89, 83angel en jo_tasy, heel erg veel sterkte...
Hopelijk tot snel & op naar november
| Naam (leeftijd) |
Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
| Bella15 (32/36) |
2e | 6 november | Jongen! | ? | |
| 86Lizz (32/32) |
2e | 6 november | Meisje! | Eind juni GUO | Schrijft verder op fb |
| Jippiejajeej (31/34) |
3e | 10 november | Geheim | ? | Schrijft verder op fb |
| H1988 (31/31) |
1e | 11 november | Verrassing | eind juni 20w echo | |
| Suusberg (41/45) |
2e | 11 november | Meisje! | ? | 2,5 jaar bezig geweest; 4x vroege mk en nu met 3e IUI zwanger, zware zwangerschap tot nu toe |
| Vlinders90 (28/33) |
1e | 13 november | Verrassing | ? | |
| Nijntje* (32/32) |
3e | 14 november | Meisje! | 19 juni 20w echo | Schrijft verder op fb |
| flipje2 (30) |
1e | 16 november | Meisje! | 26 juni GUO | Zwanger via ICSI, 4 miskramen (18wk, 12wk, 6wk & 9wk) |
| Daantjuh88 (29) |
1e | 16 november | Verrassing | 3 juli 20w echo | |
| Merl0t (31/46) |
1e | 17 november | Verrassing | ? GUO | Grote zus uit eerdere relatie van vriend |
| Drika79 (38) |
2e | 17 november | wacht op 20w echo | ? | |
| Nov18 (27/29) |
1e | 18 november | ? | ? | |
| lalameme (23/26) |
1e | 18 november | Meisje! | ? | Schrijft verder op fb zwanger na 1,5 jaar, nog net zonder mm |
Meer dan twee maanden niet mee geschreven, maar uiteraard altijd weer welkom: Viet_01(30 jaar, 2e kindje, 6 nov), anijsie (34, 1e kindje, 15 nov), florence13 (37, 1e kindje, 23 nov), MangoPeer, Sael, Soof33, endomiel.
(Kom je er niet uit, geef dan een seintje!)
Val89, 83angel en jo_tasy, heel erg veel sterkte...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.16% gewijzigd
dinsdag 1 mei 2018 om 22:44
Gefeliciteerd iedereen met de mooie echo’s! En ben voor jou extra blij, Flipje! Wat duim ik hard voor jou de komende weken.
Wij bleken een dagje te vroeg voor een officiële termijnecho, maar alles zag er wel helemaal goed uit. Eind deze week moeten we terugkomen en daarna gaan we ook voor de NIPT.
Ik voel me echt stukken beter sinds een week! Zo fijn!
Hebben al meer van jullie die een tweede of derde verwachten al het idee dat jullie de baby voelen? Geen getrappel natuurlijk, maar een lichte kriebel of trilling. Ik herken het van de eerste, maar toen voelde ik het pas met 14 weken.
Gaan jullie allemaal voor een geslachtsbepaling? Wij wachten af tot de 20-wekenecho.
Wij bleken een dagje te vroeg voor een officiële termijnecho, maar alles zag er wel helemaal goed uit. Eind deze week moeten we terugkomen en daarna gaan we ook voor de NIPT.
Ik voel me echt stukken beter sinds een week! Zo fijn!
Hebben al meer van jullie die een tweede of derde verwachten al het idee dat jullie de baby voelen? Geen getrappel natuurlijk, maar een lichte kriebel of trilling. Ik herken het van de eerste, maar toen voelde ik het pas met 14 weken.
Gaan jullie allemaal voor een geslachtsbepaling? Wij wachten af tot de 20-wekenecho.
dinsdag 1 mei 2018 om 22:59
Ja ik heb heel regelmatig het gevoel dat ik het voel drika. Het voelt precies als tijdens mijn vorige zwangerschappen.
Maar om eerlijk te zijn heb ik datzelfde gevoel ook wel eens gehad vlak NA de bevalling
En dus ben ik mij gaan realiseren dat darmen e.d. dat gevoel soms ook veroorzaken; zeker als die (nog/al) verplaatst zijn in het kader van een zwangerschap.
Want het kindje in mijn buik is 10 a 20 gram en kan toch niet de kracht hebben om dan een kick uit te delen die zo krachtig is dat ik dat voel..? Mijn placenta ligt nota bene ook nog verkeerd om het al vroeg te kunnen voelen.
Dus ja, ik denk heel regelmatig dat ik het voel, maar nee, ik denk dat ik het stiekem helemaal nog niet voel
Maar om eerlijk te zijn heb ik datzelfde gevoel ook wel eens gehad vlak NA de bevalling
Want het kindje in mijn buik is 10 a 20 gram en kan toch niet de kracht hebben om dan een kick uit te delen die zo krachtig is dat ik dat voel..? Mijn placenta ligt nota bene ook nog verkeerd om het al vroeg te kunnen voelen.
Dus ja, ik denk heel regelmatig dat ik het voel, maar nee, ik denk dat ik het stiekem helemaal nog niet voel
woensdag 2 mei 2018 om 06:26
Nee, schopjes kun je niet voelen inderdaad. Ik had begrepen dat je het bewegen van het vruchtwater kan voelen (dat gaat bewegen zodra de baby beweegt). Ik voel het vooral helemaal voor- en onderaan mijn buik. Lijkt me niet dat daar darmen zitten, die zitten toch meer naar achteren. Soms voel ik ook iets kriebelen hoger in mijn buik en dat zullen dan zeker mijn darmen zijn.
woensdag 2 mei 2018 om 11:44
@ Drika, ik merk niks. Ik denk ook nog dat het wat vroeg is om wat te voelen.
Ik heb gisteren mijn zorgverzekering op de hoogte gesteld, heel formulier ingevuld en naviva als kraamzorg aangevinkt. Kreeg vanmorgen een mail dat mijn kraamzorg was goedgekeurd en een mail over online zorgplanner. Heb er even in geloerd, maar geen idee wat ik er op dit moment mee moet. Ik ben echt zo'n regelneef, dus dit soort dingen doe ik altijd maar direct! Check, check dubbel check zoiets....
Ik heb gisteren mijn zorgverzekering op de hoogte gesteld, heel formulier ingevuld en naviva als kraamzorg aangevinkt. Kreeg vanmorgen een mail dat mijn kraamzorg was goedgekeurd en een mail over online zorgplanner. Heb er even in geloerd, maar geen idee wat ik er op dit moment mee moet. Ik ben echt zo'n regelneef, dus dit soort dingen doe ik altijd maar direct! Check, check dubbel check zoiets....
donderdag 3 mei 2018 om 20:38
Hai allen!
Wat langer niet meegeschreven, zoveel nieuws was er niet en we waren afgelopen week samen op vakantie. Heel romantisch met z'n twee. Ontzettend van genoten en als klapper hadden we vandaag de termijnecho.
Alles zag er goed uit! Een dagje teruggezet, maar dat was minder dan we dachten van te voren.
Fijn om het goede nieuws van andere termijnecho's te lezen! Veel succes voor de wachtenden op de uitslag NIPT. Spannende weken!
Wat langer niet meegeschreven, zoveel nieuws was er niet en we waren afgelopen week samen op vakantie. Heel romantisch met z'n twee. Ontzettend van genoten en als klapper hadden we vandaag de termijnecho.
Alles zag er goed uit! Een dagje teruggezet, maar dat was minder dan we dachten van te voren.
Fijn om het goede nieuws van andere termijnecho's te lezen! Veel succes voor de wachtenden op de uitslag NIPT. Spannende weken!
Hips, hopsakee en pierlala.
zondag 6 mei 2018 om 18:38
He dames,
Hoe gaat het bij jullie?
Gister de heledag een beetje op het bevrijdingsfestival rond geslenterd en merk dat het me vandaag opbreekt. Ben moe en futloos maar ook mn buik is erg gevoelig.
Hebben jullie hier ook last van na een lange dag met inspanning? Ik vind het nog zo vroeg en voel me een beetje een aansteller.
Hoe gaat het bij jullie?
Gister de heledag een beetje op het bevrijdingsfestival rond geslenterd en merk dat het me vandaag opbreekt. Ben moe en futloos maar ook mn buik is erg gevoelig.
Hebben jullie hier ook last van na een lange dag met inspanning? Ik vind het nog zo vroeg en voel me een beetje een aansteller.
zondag 6 mei 2018 om 21:02
Wat vervelend Vlindrs en suusberg!
Voor mij niet herkenbaar. Ik ben wel rond een uur of 22 moe en moet ook wel naar bed dan (anders echt gesloopt de dag er op) maar dat is geen extreem tijdstip als je twee jonge kinderen hebt
Maar goed naar je lijf luisteren hoor, ongeacht of anderen er ook last van hebben of dat het wel ‘vroeg’ zou zijn.
Voor mij niet herkenbaar. Ik ben wel rond een uur of 22 moe en moet ook wel naar bed dan (anders echt gesloopt de dag er op) maar dat is geen extreem tijdstip als je twee jonge kinderen hebt
Maar goed naar je lijf luisteren hoor, ongeacht of anderen er ook last van hebben of dat het wel ‘vroeg’ zou zijn.
zondag 6 mei 2018 om 21:11
Ik merk wel dat ik 's avonds echt wat eerder moe ben dan normaal, maar het belemmert me gelukkig niet echt tijdens de dagelijkse dingen.
Ik slaap wel heel slecht en onrustig, maar dat kan natuurlijk heel goed door de spanning en stress komen... Hopelijk krijgen we deze week een goede uitslag van de NIPT en wordt dat dan een beetje beter!
Ik slaap wel heel slecht en onrustig, maar dat kan natuurlijk heel goed door de spanning en stress komen... Hopelijk krijgen we deze week een goede uitslag van de NIPT en wordt dat dan een beetje beter!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zondag 6 mei 2018 om 21:42
Ik herken het (helaas), Vlinder.
We zijn stevige wandelaars, vriend en ik, getraind ook. Maar deze week was met een stedentrip me een uurtje wandelen al te veel. Kreeg er letterlijk een zere buik van. Veel rusten en goed luisteren naar m'n grenzen.
Een ieder volgt zo zijn eigen lijntje. Ik vergelijk maar niet meer te veel. Want ja, dan voel ik me ook een zeurpiet met alle pijntjes en een behoorlijke buik voor die 12 weken
We zijn stevige wandelaars, vriend en ik, getraind ook. Maar deze week was met een stedentrip me een uurtje wandelen al te veel. Kreeg er letterlijk een zere buik van. Veel rusten en goed luisteren naar m'n grenzen.
Een ieder volgt zo zijn eigen lijntje. Ik vergelijk maar niet meer te veel. Want ja, dan voel ik me ook een zeurpiet met alle pijntjes en een behoorlijke buik voor die 12 weken
Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 7 mei 2018 om 08:42
Idd naar je eigen lijf luisteren!! Ik heb dit weekend ook beide dagen ongegeneerd een middagdutje gedaan, in de ochtend druk en dan 's middags even relaxen.
Vanmorgen was ik uit bed geweest om te plassen, nergens last van. Een uur later gaat mijn wekker en kon bijna niet overeind komen door de pijn in mijn rug. Hierdoor merk ik wel dat ik sneller kwaaltjes heb, wat ik normaal niet zo snel heb.
Vanmorgen was ik uit bed geweest om te plassen, nergens last van. Een uur later gaat mijn wekker en kon bijna niet overeind komen door de pijn in mijn rug. Hierdoor merk ik wel dat ik sneller kwaaltjes heb, wat ik normaal niet zo snel heb.
maandag 7 mei 2018 om 10:03
Hier inderdaad ook veel last van pijntjes, ik heb een baan waar ik de hele dag loop/sta voor minstens 36 uur in de week. Dat breekt wel op. Vanmiddag dan ook al voor het eerst naar de bekken fysio, ik ben wel hypermobiel dus dat werkt ook mee. Al heb ik daar doorgaans wel last van maar geef er nooit aandacht aan.. als ok nu te lang doorga, krijg ik zoveel pijn dat ik amper meer kan staan
Misselijkheid neemt langzaam af, iniedergeval niet meer aan het overgeven! Dus het gaat goed en voel mij weer een stuk beter. Na de echo van vorige week steeds iets meer vertrouwen. nog een weekje en dan weten wij of het een jongetje of meisje Is!
Flipje, hoop dat de dagen vliegen! Wat onwijs spannend! Ik gun je die goede uitslag zo enorm veel!
Misselijkheid neemt langzaam af, iniedergeval niet meer aan het overgeven! Dus het gaat goed en voel mij weer een stuk beter. Na de echo van vorige week steeds iets meer vertrouwen. nog een weekje en dan weten wij of het een jongetje of meisje Is!
Flipje, hoop dat de dagen vliegen! Wat onwijs spannend! Ik gun je die goede uitslag zo enorm veel!
dinsdag 8 mei 2018 om 07:11
dinsdag 8 mei 2018 om 14:27
dinsdag 8 mei 2018 om 14:30
He Dames,
Heb echt even jullie hulp/fijne woorden nodig.
Na de lunch ging ik plassen was er best veel helder rood bloed. Ik ben best wel in paniek nu. Zou t mis gaan??
Wilde de verloskundige bellen maar die is er niet, kan wel kiezen voor spoed maar weet niet goed of het spoed is...
Wat zouden jullie doen?
Heb echt even jullie hulp/fijne woorden nodig.
Na de lunch ging ik plassen was er best veel helder rood bloed. Ik ben best wel in paniek nu. Zou t mis gaan??
Wilde de verloskundige bellen maar die is er niet, kan wel kiezen voor spoed maar weet niet goed of het spoed is...
Wat zouden jullie doen?