Uitgerekend 10 - 20 november 2018

05-03-2018 06:14 513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we met een klein groepje dames te kletsen die tussen 10 - 20 november 2018 uitgerekend zijn.

Hopelijk tot snel & op naar november ;)
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Bella15
(32/36)
2e 6 november Jongen! ?
86Lizz
(32/32)
2e 6 november Meisje! Eind juni GUO Schrijft verder op fb
Jippiejajeej
(31/34)
3e 10 november Geheim ? Schrijft verder op fb
H1988
(31/31)
1e 11 november Verrassing eind juni 20w echo
Suusberg
(41/45)
2e 11 november Meisje! ? 2,5 jaar bezig geweest;
4x vroege mk en nu met 3e IUI zwanger, zware zwangerschap tot nu toe
Vlinders90
(28/33)
1e 13 november Verrassing ?
Nijntje*
(32/32)
3e 14 november Meisje! 19 juni 20w echo Schrijft verder op fb
flipje2
(30)
1e 16 november Meisje! 26 juni GUO Zwanger via ICSI, 4 miskramen (18wk, 12wk, 6wk & 9wk)
Daantjuh88
(29)
1e 16 november Verrassing 3 juli 20w echo
Merl0t
(31/46)
1e 17 november Verrassing ? GUO Grote zus uit eerdere relatie van vriend
Drika79
(38)
2e 17 november wacht op 20w echo ?
Nov18
(27/29)
1e 18 november ? ?
lalameme
(23/26)
1e 18 november Meisje! ? Schrijft verder op fb
zwanger na 1,5 jaar, nog net zonder mm
.
Meer dan twee maanden niet mee geschreven, maar uiteraard altijd weer welkom: Viet_01(30 jaar, 2e kindje, 6 nov), anijsie (34, 1e kindje, 15 nov), florence13 (37, 1e kindje, 23 nov), MangoPeer, Sael, Soof33, endomiel.


(Kom je er niet uit, geef dan een seintje!)

Val89, 83angel en jo_tasy, heel erg veel sterkte... :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Welkom aan alle nieuwe dames. Jullie ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Ik lees een hoop verdrietige verhalen dus ik hoop dat het nu bij iedereen goed zal gaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms best onzeker wordt van al die verhalen. Al voelt het nu allemaal goed. Dus we blijven gewoon positief :)

@vertellen, wij hebben het onze ouders al verteld. En op mijn werk zijn ook een paar collega's die het weten omdat ik bepaalde dingen niet meer mag. Volgende week vier ik mijn verjaardag en dan krijgt onze dochter een shirtje aan met ik wordt grote zus. Dus erg benieuwd hoelang het gaat duren voordat iemand het ziet :)

@symptomen, ik eet vooral veel meer en als ik niet optijd eet dan wordt ik misselijk. Mn darmen zijn erg gevoelig. En ik ben zo moe :zzz:

@val, Hebben jullie het etentje nog af kunnen zeggen?

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Bella, dus bij ~6 weken ga je het al aan iedereen bekend maken? Of komt er maar een heel klein clubje mensen op die verjaardag?

Hier weten ouders, schoonouders en zus er vanaf, vanwege het hele traject waar we in zitten. Ze leven heel erg met ons mee en we delen het steeds met ze als er weer iets gebeurt, dus zij wisten al dat we weer een embryoterugplaatsing hadden gehad.

De rest van de wereld hoort het pas na de NIPT.

Al vermoed ik dat mijn naaste collega's het al snel doorhebben, dat was de vorige keren ook zo. Ik zie er namelijk blijkbaar uit als een zombie in het eerste trimester... (zo voelt het ook wel)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@flipje, op mijn verjaardag komen alleen broers en zussen. Verder geen zin om het te vieren. En daarna zien we elkaar weer een paar weken niet. En ik wil het wel graag persoonlijk vertellen. Dus dan maar met 7 weken vertellen. En als er daarna iets is dan vind ik het ook wel fijn als we er gewoon over kunnen praten.
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk. Spannend! Hier moesten ze het met een appje doen... ;-D
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoi meiden,
hopelijk mag ik ook nog mee schrijven. Ik ben Endomiel, 31 jaar en nu zwanger van ons tweede kindje. We hebben al een dochter van 2,5 jaar.

Ik heb de mazzel dat ik geen ervaring heb met miskramen of problemen met zwanger raken, en omdat ik dat iedereen hun doe ik sinds vorige week weer mee met mvm.

Wij hebben het nog niemand verteld, dit doen we pas na de eerste goede echo. Ik heb nog geen afspraak bij de vk gemaakt, bij ons mag je eigenlijk pas vanaf 6 weken contact opnemen. Op basis van m'n cyclus wordt de uitgerekende datum rond 7 november.

Ik heb nog niet echt last van kwaaltjes, maar dat had ik bij m'n dochter ook niet. Ik ruik beter dan anders en m'n eetlust is wat sneller weg en dan wordt ik wat weeig. En ik ben weer aardig moe, wat wel jammer is want ik ben net bij m'n nieuwe baan begonnen. Ik ben weer benieuwd naar deze spannende tijd en ik kan niet wachten tot de eerste echo 😊

En nu zal ik eens even bij lezen hoe het met jullie gaat. Fijne zondagavond nog!
Endomiel, welkom! Gezellig dat je mee wilt schrijven.

@ vertellen, wij doen dat pas na de eerste echo. Hopelijk horen we morgen dat we de 27e alsnog een vroege echo kunnen maken. Als die goed is vertellen we het dan aan ouders en na de echo bij 10 weken aan vrienden.
Tnx meiden

Welkom meiden, en wat een verdrietige berichten ook. Wat ontzettend heftig ik hoop zo voor jullie dat het dit keer wel goed mag gaan.
Ergens vind ik hoe raar het ook klinkt ergens wel fijn dat er meer meiden zijn die absoluut niet op een roze wolk zitten en net als ik gewoon geen zwangerschap zonder zorgen tegemoet gaat. Alsof je dan toch wat steun aan elkaar hebt ofzo.

@ vertellen, geen idee nog eerlijk gezegd. Wil eerst graag weten of alles goed is en gaat, dus niet te vroeg. Al zet mijn buik al behoorlijk op, heel raar zo vroeg al.

@ sporten, ik sport eigenlijk al nooit, dus volgens mij is het niet handig om nu volop te gaan sporten. Ik wandel en fiets wel veel.

@ tabel, ik zal eens kijken of ik mijn gegevens er in krijg :)
Alle reacties Link kopieren
@kwaaltjes die heb ik helaas altijd meteen. Gespannen borsten met vlagen misselijk af en toe het idee dat ik over moet geven. Krampen, slechter slapen en veel dromen. Koude rillingen en dan ben ik pas 4.2.

@vertellen familie na de eerste echo hopelijk tussen de 6 en 7 weken. De rest pas met 12. Over 2 weken alleen high tea met schoon familie en vorige keer dat we daar waren mocht ik veel niet eten omdat ik zwanger was dus denk dat het op gaat vallen.

@sporten ik kreeg van de week flink wat buikkrampen bij wedstrijdje tennis. Voelde niet fijn. Toch maar iets rustiger aan gaan doen maar de sh’bam in de sportschool ging wel goed. Ik wil graag beetje fit blijve.

@tabel ik ga er van de week eens mee klooien via de telefoon is wat lastig.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, ik wil ook wel mee schrijven. Iedereen gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik heb gisteren een positieve test in handen gehad! Ik ben 29, vriend 31. Ik ben in November gestopt met de pil, dus nog vrij vlot zwanger. De datum volgens tabel is rond 16 november.

Ik vind alles nog wel onwerkelijk en vreemd. Wil het ook nog niet vertellen aan iemand, eerst de cruciale weken door en een kloppend hartje!
Alle reacties Link kopieren
Vlinders90 schreef:
09-03-2018 17:20
Hoi Flipje,

Ik ben ook een stille meelezer van jou topic. Ga voor je duimen dat het deze keer een plakker is zodat gezellig met ons mee kan schrijven.

Kan me jou onzekerheid heel goed voorstellen en dat je nog niet echt blij kan zijn. Hopelijk en positieve bloedtest. Wat gaan ze eigenlijktesten? Of puur de zwangerschap?
Thanks! :hug:

Ja gewoon zwangerschapstest. Als de uitslag boven de 50 IU/L is (en dat gaat het wel zijn) dan wordt er een afspraak gepland voor de eerste echo.
Als de uitslag twijfelachtig is dan moet je een paar dagen later nog een keer bloed laten prikken.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Goedeavond allemaal,

Ik heb een facebookgroep aangemaakt Zonnetje in november. Hij is bedoelt voor allee mama's die in november uitgerekend zijn. Het is een besloten groep. Dit betekend dat je vragen moet beantwoorden om er lid van te worden en dat je vrienden alleen kunnen zien dat je lid bent van deze groep maar geen inhoud kunnen zien. Vandaar de naam een beetje onopvallend. Ook heb ik geen pagina informatie toegevoegd zodat niemand bij het opzoeken van de groep kan zien waar hij voor is. Als groep onderwerp reizen gekozen dus dat valt ook niet op. Mocht je het leuk vinden om mee te praten maar het vooral leuk vinden om in de toekomst foto's van buikjes of echo's te delen dan kan je de groep opzoeken op facebook en een verzoek om lid te worden doen. Ik zal je dan, mits de vragen "goed" beantwoord toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
09-03-2018 23:54
Flipje en Val89: wat een verdrietige voorgeschiedenis hebben jullie allebei. Voor jullie nu dus vooral heeeeel veel spanning denk ik, en weinig blijdschap? Zal niet meevallen om je angsten gedurende de zwangerschap van je af te kunnen schudden en er vertrouwen in te krijgen.
Flipje, is bij jou bekend waarom het zo vaak (en ook nog laat) mis is gegaan? Of enorm gemene toeval?

En Val, een streep is een streep inderdaad!

Bij mij werd moeders voor moeders altijd heel keurig opgehaald.
Inderdaad, het is nu echt nog niet leuk helaas. Alleen maar heel bang om het weer te verliezen, en elke dag dat je verder bent wordt dat eigenlijk juist alleen maar erger omdat er steeds meer op het spel komt te staan.

Mijn eerste zwangerschap is afgebroken omdat het kindje meerdere genetische afwijkingen bleek te hebben. Heel erg moeilijk, ik gun het mijn ergste vijand niet om voor zo'n keuze te komen te staan. Ik denk niet dat we er ooit overheen zullen komen.
Ik ben er heel open over, maar dat is wel heel erg moeilijk. Het is natuurlijk een keuze die niet iedereen zou maken. We zijn ons lieve jochie kwijt en dan wordt je soms nog voor moordenaar uitgemaakt ook...

Ons tweede, derde en vierde kindje zijn in mijn buik overleden. De tweede bleek achteraf ook een genetische afwijking te hebben. De derde en vierde zijn niet onderzocht.

De aangetoonde afwijkingen staan los van elkaar dus volgens de artsen is het pech geweest. Voor ons heel moeilijk voor te stellen dat het mogelijk is om zoveel pech te hebben, maar we blijven hopen dat het ooit goed komt.
flipje2 wijzigde dit bericht op 11-03-2018 22:06
7.16% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Jippiejajeej schreef:
10-03-2018 07:24

@Flipje, dat klinkt heftig! Ik ken je topic niet, is er een oorzaak aangewezen?
Kan me voorstellen dat je er nu dan ook niet enthousiast over durft te zijn.
We zijn volledig doorgelicht d.m.v. bloedonderzoek en we hebben zelf geen genetische afwijkingen (ook geen drager o.i.d.), en daarmee is het in NL 'case closed'. Geen oorzaak gevonden, en geen ander onderzoek mogelijk. Het is waarschijnlijk/hopelijk pech, dus gewoon weer opnieuw proberen. (Moeilijk!)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Gefeliciteerd allemaal! Ik zou me ook graag toevoegen aan dit forum. Wij zijn zwanger van ons eerste kindje en zoals het er nu uitziet uitgerekend op 14 november. We gaan familie en vrienden het pas vertellen als alles goed mag gaan na de eerste echo (28 maart). Fijn om onze ervaringen hier te kunnen delen!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er meer dames bij komen!
Ik heb mijzelf nog niet toegevoegd in de tabel, omdat ik met een ipad forum en ik mijn cookies niet overhoop wil halen. Als ik een keer op de laptop zit zal ik mijzelf toevoegen.

@flip: ik heb kleine stukjes gelezen van je topic en vind het heel onrechtvaardig voor je. Koop je natuurlijk niks voor. Vreselijk dat je in die moeilijke positie terecht bent gekomen om te moeten kiezen hoe verder te gaan met de zwangerschap en dat anderen dan ook denken dat ze daar iets van mogen vinden.
Ik wens je enorm veel voorspoed bij deze zwangerschap :hug:

@Val: ik was graag lid geworden van de facebookgroep, maar omdat hij besloten is (en niet geheim) durf ik dat niet aan. Dus ik blijf vooral hier posten, maar vind het wel een lief initiatief.

@hier: het is volgens mij nog niet doorgedrongen hier. Verstandelijk weet ik dat ik weer zwanger ben, maar eigenlijk denk ik er weinig aan en voel ik mij totaal niet zwanger. Heel anders dan mijn vorige zwangerschappen. Toen was ik mij er in het begin direct de hele dag heel bewust van.
Ik zit nog steeds in een viva app groepje van vier jaar geleden en zij weten dat ik weer zwangr ben. Als zij mij vragen stellen over wanneer ik het ga vertellen of als mijn vriend begint over dat we dan ook een naam moeten bedenke straks, denk ik steeds: oh ja, verrek, ik ben zwanger hè? :P
Zegt niks over hoe graag ik het wil hoor!
Maar dus antwoordgevend op de vraag over wanneer te vertellen: behalve het app groepje vertellen we het vast pas na de eerste echo eind maart. En op werk met 12 weken ofzo. Vorige keer met 15 en dat voelde wel wat te laat :mrgreen:
Hi allemaal,

Gefeliciteerd allemaal! Ik zal even beginnen bij t begin: ik heb al een dochter van bijna 3,5 en sinds okt 2015 gestart om een tweede kindje te krijgen. Daar zit een jaar vertrraging bij door een hernia, ik ben al “ouder” en t lukte gewoon niet. Tenminste het is 4 keer gelukt alleen bij week4/5 vroege mk gehad. En sinds okt 2017 bij gyn en in de mmm gestapt. IUI met hormonen... wat een gedoe. En nu de derde IUI is gelukt... net 5 weken dus nog super spannend maar wel heel cool!!!
Wat leuk dat er al zoveel dames meeschrijven! Fijn om met elkaar te kunnen kletsen.

Ik ben net gebeld door de vk dat we toch eerder een echo kunnen krijgen dan 12 april. We mogen nu 27 maart, ze heeft na haar spreekuur tijd voor ons gemaakt.

Vinden jullie ook dat de dagen nu langzamer voorbij gaan? Normaal vlogen de weken maar nu lijkt t eeuwen te duren voor die eerste echo is.

@facebookgroep; ik heb geen Facebook dus sluit me niet aan. Hoop dat jullie ook hier blijven schrijven.

@flipje, vandaag je bloedtest! Krijg je snel uitslag? Ik gun het jullie zo dat het deze keer goed gaat en jullie in november een heerlijk kindje mogen krijgen. Blijf duimen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijzelf toegevoegd aan de tabel!

Wat zijn jullie allemaal vlot met het bellen van de vk. Ik heb nog het gevoel dat ik eerst een weekje wil wachten, zodat het echt zeker zeker is. (klinkt stom waarschijnlijk)

@ facebook - daar ga ik mij niet bij aansluiten, als anderen zien dat ik lid ben geworden weten ze al genoeg. Het is nog ff ons geheimpje.

@ Flipje - We gaan duimen voor jullie!! Dat jullie wondertje in november gezond op de wereld mag komen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de lieve wensen. En ik wens jullie natuurlijk ook allemaal een gezonde baby toe! De eerste twaalf weken mogen van mij razendsnel voorbijgaan, maar laten we het eens positief bekijken: er zijn er gelukkig al ruim 4 voorbij. :-)

@vlinders inderdaad, vanmorgen bloed geprikt. Ze bellen me vanmiddag op en dan krijg ik de datum voor de eerste echo, ik denk dat dat 3 april wordt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! ik schrijf ook graag mee, ik weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben (4 weken) van ons tweede kindje, we hebben al een dochter van 2,5. Ik ben denk ik 15 november uitgerekend.
We hebben 23 april de eerste echo en 26 april vk controle, nog zes lange lange weken! Ik lees toch wel veel over miskramen hier, heel naar voor jullie, en eerlijk maakt het me ook wat onzeker.

@Vertellen: gisteren heb ik het aan mijn zus verteld, de rest van de familie over een paar weken.

@kwaaltjes: vanaf vorige week al misselijk en buikkrampen. Had ik bij de eerste helemaal niet, ik ben ook benieuwd hoe anders deze zwangerschap zal zijn.

@sporten: ik doe aan yoga en ballet, dat blijf ik tot ongeveer 20 weken doen, daarna zwangerschapsyoga denk ik.

Ik zal de tabel zo aanvullen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.
Ik zou graag mee willen schrijven.
Ik ben 31 jaar, kom uit utrecht. Sinds 2016 juni kinderwens met mijn man die ook 31 is. Afgelopen aug na ruim jaar zwanger geworden alleen heel pril geeindigd in miskraam met veel bloedverlies.
Nu weer zwanger en heel blij.
Weet zelf niet of ik 5 of 6 wkn ben ivm waarsch late ovulatie (4 of 11 nov).
Vorige week veel last van rommelende buik en zere rug. Gelukkig geen bloedverlies zoals de vorige keer.

Flipje wat spannend ook voor jou zeg! Wat goed en fijn dat je zo positief bent ingesteld.

Wil iemand mij in de tabel zetten? Alleen als je er zin in hebt hoor :)

Ik wens jullie allemaal een mooie zwangerschap toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je in de tabel gezet H1988
Alle reacties Link kopieren
Onze eerste echo staat gepland op 29 maart! Ben dan nog maar 6w6d, best wel spannend!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden! Even een paar dagen niet geschreven, druk geweest en ook misschien wel expres een beetje afleiding gezocht. Want inderdaad, ik vind de tijd ook maar wat langzaam gaan soms 😜

Alle nieuwe meiden van harte gefeliciteerd!! Op naar alle eerste afspraken en echo’s!

@tabel; wil iemand mij er ook in zetten?
30/34, 2e kindje, 5 nov en 1e echo 20 mrt

Vandaag had ik even een wat onrustige dag, ben volgens mijn berekening vandaag precies 6 weken en de vorige keer is het dus exact met wk misgegaan. Ik merkte dat ik er toch meer mee bezig was dan op andere dagen en elke keer bij toiletbezoek iets zenuwachtig was ofzo.. gelukkig ondertussen al weer een stuk rustiger! Nog 1 week tot de echo..! 20e!

@Val89 ik ga me ook niet aansluiten op Facebook. Ben hier heel blij mee en vind het op deze manier fijn genoeg!

@Sporten ik doe Mom in balance. Nog een tijdje in de Mpower groep en dan met uiterlijk 16 wk weer naar de zwangeren, heel erg leuk!! Daarnaast tennis ik en ben ik van plan om competitie te gaan spelen. Het zou denk ik moeten lukken om alle dagen (tm eind mei/begin juni) mee te spelen, alleen op een gegeven moment alleen nog maar dubbels en geen enkels meer. We zien het wel!
Vliet_01; ik las dat ze bij ons ook mom in balance hebben. Wat vond jij er van? Wil er misschien ook aan mee gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven