Uitgerekend 10 - 20 november 2018

05-03-2018 06:14 513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we met een klein groepje dames te kletsen die tussen 10 - 20 november 2018 uitgerekend zijn.

Hopelijk tot snel & op naar november ;)
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Bella15
(32/36)
2e 6 november Jongen! ?
86Lizz
(32/32)
2e 6 november Meisje! Eind juni GUO Schrijft verder op fb
Jippiejajeej
(31/34)
3e 10 november Geheim ? Schrijft verder op fb
H1988
(31/31)
1e 11 november Verrassing eind juni 20w echo
Suusberg
(41/45)
2e 11 november Meisje! ? 2,5 jaar bezig geweest;
4x vroege mk en nu met 3e IUI zwanger, zware zwangerschap tot nu toe
Vlinders90
(28/33)
1e 13 november Verrassing ?
Nijntje*
(32/32)
3e 14 november Meisje! 19 juni 20w echo Schrijft verder op fb
flipje2
(30)
1e 16 november Meisje! 26 juni GUO Zwanger via ICSI, 4 miskramen (18wk, 12wk, 6wk & 9wk)
Daantjuh88
(29)
1e 16 november Verrassing 3 juli 20w echo
Merl0t
(31/46)
1e 17 november Verrassing ? GUO Grote zus uit eerdere relatie van vriend
Drika79
(38)
2e 17 november wacht op 20w echo ?
Nov18
(27/29)
1e 18 november ? ?
lalameme
(23/26)
1e 18 november Meisje! ? Schrijft verder op fb
zwanger na 1,5 jaar, nog net zonder mm
.
Meer dan twee maanden niet mee geschreven, maar uiteraard altijd weer welkom: Viet_01(30 jaar, 2e kindje, 6 nov), anijsie (34, 1e kindje, 15 nov), florence13 (37, 1e kindje, 23 nov), MangoPeer, Sael, Soof33, endomiel.


(Kom je er niet uit, geef dan een seintje!)

Val89, 83angel en jo_tasy, heel erg veel sterkte... :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gewoon bellen Daantjuh, verloskundige vindt dat helemaal niet raar.
Alle reacties Link kopieren
Pff net heel verhaal getypt maar is weg.. dus even korte versie weer;

Testen: ik test niet meer, testen liepen mooi op (beter dan tijdens mk) en ik voel best veel symptomen, dus vertrouw daar maar even op!

Mom in Balance; ik doe het dus al best lang, vanaf na de bevalling van m’n 1e tot en met nu. Hele leuke groep meiden. Ik kon rond de 200 euro declareren bij m’n zorgverzekeraar want het valt (iig bij de OHRA, volgens mij wel bij meer) onder zwangerschap-gerelateerde cursussen. Mooie meevaller dus, want het is wel prijzig ja 😉

Echo’s: spannend dat er al veel op korte termijn aankomen! Ben echt zo benieuwd (en ook wel gespannen).. voor mij nog wachten tot volgende wk dinsdag! Dan ben ik volgens mijn berekeningen 7+1 wk.
Alle reacties Link kopieren
Oja en Daantjuh; gewoon bellen idd! Helemaal niet raar en ook wel handig en praktisch met het inplannen van afspraken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gebeld! Heel leuk gesprek gehad en de eerste 2 afspraken heeft ze alvast geblokt in de agenda.

Ik kreeg de vraag om mee te doen voor moeders voor moeders, heb in elk geval informatie gevraagd. Ik weet er niet zo heel veel van en als ik anderen kan helpen ermee is het een kleine moeite.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen mvm jammer genoeg..ivm dat ik bloed bij heb gekregen na vorige miskraam.

Hoe gaat t met de klachten bij iedereen?
Ik last vd darmen..en iets gevoelige borsten. Verder niks🤞
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Ik sluit mij graag bij jullie aan. Zie dat er al veel is geschreven! Ik zal dat vanavond rustig bijlezen en op iedereen reageren!

Ik ben lala, 23 jaar oud. Na bijna ander half jaar ben ik zonder hulp zwanger geworden, we zouden dinsdag alle uitslagen krijgen van de eerste onderzoeken. We zijn blij maar vinden het vooral ontzettend eng en spannend.

Gefeliciteerd voor jullie allemaal alvast, dat wij in november allemaal gezonde baby's op de wereld mogen zetten!
lalameme wijzigde dit bericht op 15-03-2018 15:34
2.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lalameme!

Waarom kreeg je na een half jaar al onderzoeken als ik vragen mag?

Ik heb eigenlijk niet tot nauwelijks symptomen. Ben wel moe, maar dat heeft denk ik meer te maken met het nachtelijk gespook van mijn zoontje de afgelopen week. Vorige zwangerschap werd ik rond 6 weken misselijk. Ben benieuwd of dat nu weer zo is.
Alle reacties Link kopieren
Oeps vertypt, ander half jaar moest er staan.. half jaar zou wel een beetje vroeg zijn Ja!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het nu dan toch gelukt is. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lalameme en wat fijn toch zonder hulp!

Kwaaltjes heb ik nog niet heel erg. Beetje last van gespannen borsten en wat meer vermoeid dan normaal. Nog 2 weken tot de eerste echo.. wachten duurt lang. Vinden jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zo gelukt is lalameme.

Gelukkig nog geen kwaaltjes. Heb alleen snel last van mijn darmen en heb nu iets sneller krampen. Ik mag 9 april pas komen, dat lijkt helemaal ver weg.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Daantjuh, drums en Lalameme!

Klachten hier worden wat minder, wel misselijk als ik te laat eet, verder eigenlijk weinig op het moment.
Het lijkt ook wel alsof mijn lijf dan alweer een beetje ‘went’ aan de eerste rush hormonen..

Hoe gaat het bij jullie met het vertrouwen?
Vorige keer bij de miskraam wist ik gewoon dat het niet goed was, zenuwachtig etc. Nu heb ik dat bijna niet.. hopelijk is dat dan echt een goed teken 😊
Alle reacties Link kopieren
Na echo te hebben gezien met vruchtzak idd meer vertrouwen
En vorige keer bij miskraam steeds veel bruin bloedverlies gehad met krampen ..bloedverlies nu ook niet dus dat maakt me zekerder
Maar er gaan stiekem toch wel steeds enge verhalen door mijn hoofd..eerst een kloppend hartje en daarna niet etc
Moet toch wel proberen te genieten ook..want ben wel echt zwanger

Herkennen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Flipje, jou wil ik nog even feliciteren! Ik lees al hele tijd met jou mee, ik hoop echt zo ontzettend dat alles nu eindelijk goed mag gaan, het is jullie zo gegunt!

Bedankt voor de felicitaties! Voor alle andere hier, natuurlijk ook gefeliciteerd! Veel van jullie hebben ook al veel meegemaakt omtrent het zwanger worden/blijven. Heftig, ik hoop echt dat het allemaal goed mag gaan!

Hier wel echt al flink misselijk, ik was op vakantie toen ik niet echt ongesteld werd, maar daar waren nergens testen te krijgen. Dinsdag avond toen ik thuis was meteen knal positief getest. Ook zijn mijn borsten steviger dan normaal. En regelmatig hoofdpijn en een gek zeurderig trekkend gevoel in mijn onderbuik. Maar die misselijkheid vind ik soms echt overweldigend. Hier ook wel onzeker door het bloedverlies dat er toch wel is geweest, overigens is dat nu wel gestopt op af en toe een klein beetje bruin na.

H1988, fijn dat de echo goed was! En je nu wat zekerder bent! Spannend is het allemaal, wanneer mag je weer?

Jippiejajeej, fijn dat de kwaaltjes bij jou wat minder lijken te worden, ook fijn dat jij je dit keer een stuk zekerder voelt!

Daantjuh, dat is inderdaad nog ver weg! Fijn dat je nog nergens last van heb! Hier rommelen de darmen ook lekker haha. Op naar 9 april, of liever gezegt, november! Ik hoop dat ik 20 maart gewoon terecht kan bij mijn gyn, die afspraak stond al. De uitslagen wil ik sowieso alsnog weten, hoop dat ze dan ook meteen even wilt kijken!

Florence ook gefeliciteerd, ik heb even in het langer dan 6 maanden topic meegeschreven, volgens mij schreef jij daar ook?
Alle reacties Link kopieren
Lalameme, klopt ik meende jou ook te herkennen

H1988, heb ik ook, eerst maar eens hartje zien dan pas meer rust, moet wel zeggen dat ik me nu anders voel dan de vorige keer toen het een miskraam werd
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden! Na enigszins twijfelen sluit ik mezelf toch maar weer aan :) de tabel lukte niet helemaal, als iemand me hierbij zou kunnen helpen? Thanks alvast!

Ik ben volgens eigen berekening 17 november uitgerekend van de 2e! Ik (28, man 34) heb inmiddels een hele lieve en leuke dochter van ruim 1.5. Tijdens de eerste zwangerschap ben ik hier mee gaan schrijven, met die groep meiden heb ik inmiddels nog steeds (Facebook) contact. Merkte dat ik toch wel weer behoefte had om er wat meer over te praten en benieuwd ben hoe het bij anderen gaat!

9 april pas eerste bezoek aan vk en ik vermoed de week erna eerste echo. Wel spannend, ben ineens zo bang dat het misschien niet goed zou zijn. Geen idee waarom.

Morgen even bijlezen hier :)!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Mangopeer, ik ben ook de 17e uitgerekend en heb een zoon van 1,5 jaar. De eerste echo krijg ik al op 30 maart. Vind het ook heel spannend... Ik ben trouwens 38, vriend 30.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik sluit ook graag aan bij de club. Wel op het randje, want ik ben volgens eigen berekening precies 20 sept 2018 uitgerekend.

Na lang twijfelen over de lengte van mijn cyclus heb ik vanochtend een test gewaagd, dat bleek een knalstreep. Zwanger! Kan het nog steeds bijna niet geloven. Ben 5 weken ver.

Voor mij is het de eerste, mijn vriend heeft een dochter uit een eerdere relatie. Door vruchtbaarheidsproblemen in een vorige relatie was ik bang dat het weer eindeloos gedoe zou worden. Maar gelukkig is het ons op natuurlijke wijze gegund. Ik lig er wakker van! Zo bijzonder vind ik het. En ik heb behoorlijk last van buikkrampen en lage rugpijn, alsof ik ongesteld moet worden. Dat duurt nu al een week. Is dat herkenbaar voor degenen die al wat verder zijn? Gaat het snel over?

Ik ga nog even flink bijlezen, zodat ik weet wie wie is!
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Merlot welkom!
Heb ik ook hoor.. zere rug en buikpijn. Soms wel even weer wat minder maar zoals vandaag meer stekende pijn in liezen streek.
Zolang ik maar geen bloedverlies heb probeer ik het positieve er maar van in te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ah, dank H1988!
Ik vind het best lastig inschatten wanneer iets 'normaal' is. Zal blij zijn als de verloskundige gaat meekijken, dat geeft een stuk zekerheid.

Bij onze praktijk is het bellen vanaf 5-6 weken en een eerste afspraak rond 8 weken. Maandag maar eens een telefoontje wagen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Wat leuk het wordt al een volle tabel zo :)

Wat leuk trouwens dat iedereen zo vroeg al mag komen en echo's krijgt. Volgens mij krijg ik de 1e keer niet eens een echo bedenk ik me zo opeens want die plannen ze na het 1e bezoek tussen de 9 en 12 weken. Zou zo graag al even willen kijken of er een hartje klopt..

Zijn er trouwens meiden die bekend zijn met bloedverlies? Ik heb nu al een paar keer beetje bruin en beetje bloed gehad. Herken ik niet van mijn vorige zwangerschap. En ook vaak zeurende pijn onder in mijn buik.

Facebook vind ik ook nog wat te vroeg, lijkt me wel leuk als we wat langer kletsen.

Hoe gaan jullie het allemaal vertellen? En met hoeveel weken?
Alle reacties Link kopieren
86lizz dat kan natuurlijk innesteling zijn?
Zolang het maar niet meer helderrood bloedverlies wordt met veel krampen hoef je je geen zorgen te maken denk ik..
Komt wel vaker voor dat iemand bloedverlies heeft en toch gezond kindje op de wereld zet
Verder blijft het natuurlijk afwachten de komende weken..lastig he die onzekerheid

Denk dat we t onze ouders met 8 weken vertellen.. dat is met pasen. Rest rond 11 of 12 weken denk ik
Hoe we t gaan vertellen...denk leuke foto ofzo met de echo. Of ik betrek onze hond erbij haha.

Jullie?
Alle reacties Link kopieren
@86Lizz, ik heb bij mijn dochter ook steeds een beetje bloedverlies gehad. Ik moest toen van de verloskundige wel wat rustiger aan doen en vooral uitkijken met te veel en zwaar tillen. Toevallig heb ik vanmorgen ook een klein beetje oud bloed verloren. En toch schoot ik gelijk weer in de stress. Het is heel logisch want je kindje nestelt zich in je baarmoederwand dus vrij logisch dat daar een beetje bloed vanaf komt. Als je je zorgen maakt kun je ook de vk bellen. Dan krijg je misschien wat eerder een echo.

@vertellen, wij hebben het onze ouders al verteld en morgen vertellen wij het onze broer en zus. Ik vind het erg fijn om het te delen. En ook als er iets mis gaat dan vind ik het voor de verwerking erg fijn als ik erover kan praten.

@symptomen, ik ben erg misselijk, behoorlijk moe en mijn borsten zijn al aardig gegroeid. En af en toe flink last van mijn darmen.
Alle reacties Link kopieren
hohhh verkeerde...
Alle reacties Link kopieren
Lizz: ik ben 3x zwanger geweest hiervoor en alle keren had ik bloedverlies rond 6 a 7 weken. Er zijn twee gezonde kinderen uit voort gekomen en 1x werd het bruine steeds roder tot uiteindelijk een miskraam.
Dus kan werkelijk alle kanten op gaan.
Vervelend dat je niks anders kan dan afwachten hè

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven