Uitgerekend 10 - 20 november 2018

05-03-2018 06:14 513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we met een klein groepje dames te kletsen die tussen 10 - 20 november 2018 uitgerekend zijn.

Hopelijk tot snel & op naar november ;)
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Bella15
(32/36)
2e 6 november Jongen! ?
86Lizz
(32/32)
2e 6 november Meisje! Eind juni GUO Schrijft verder op fb
Jippiejajeej
(31/34)
3e 10 november Geheim ? Schrijft verder op fb
H1988
(31/31)
1e 11 november Verrassing eind juni 20w echo
Suusberg
(41/45)
2e 11 november Meisje! ? 2,5 jaar bezig geweest;
4x vroege mk en nu met 3e IUI zwanger, zware zwangerschap tot nu toe
Vlinders90
(28/33)
1e 13 november Verrassing ?
Nijntje*
(32/32)
3e 14 november Meisje! 19 juni 20w echo Schrijft verder op fb
flipje2
(30)
1e 16 november Meisje! 26 juni GUO Zwanger via ICSI, 4 miskramen (18wk, 12wk, 6wk & 9wk)
Daantjuh88
(29)
1e 16 november Verrassing 3 juli 20w echo
Merl0t
(31/46)
1e 17 november Verrassing ? GUO Grote zus uit eerdere relatie van vriend
Drika79
(38)
2e 17 november wacht op 20w echo ?
Nov18
(27/29)
1e 18 november ? ?
lalameme
(23/26)
1e 18 november Meisje! ? Schrijft verder op fb
zwanger na 1,5 jaar, nog net zonder mm
.
Meer dan twee maanden niet mee geschreven, maar uiteraard altijd weer welkom: Viet_01(30 jaar, 2e kindje, 6 nov), anijsie (34, 1e kindje, 15 nov), florence13 (37, 1e kindje, 23 nov), MangoPeer, Sael, Soof33, endomiel.

(Kom je er niet uit, geef dan een seintje!)

Val89, 83angel en jo_tasy, heel erg veel sterkte... :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.16% gewijzigd
Hallo dames,

Goed en soms ook heftig om jullie verhalen te lezen. Fijn dat de eerste echo's goed waren. Hopelijk komen er nog vele goede echo's. Toch een spannende tijd.

Ik zou ook graag meeschrijven als dat nog kan. Wij hebben dit weekend pas ontdekt dat ik zwanger ben. We hadden 2 weken ervoor getest en toen was de test negatief. En omdat mijn cyclus onregelmatig is sinds ik ben gestopt met de pil, nam ik dus aan dat ik niet zwanger was en zat ik te wachten op mijn menstruatie. Omdat ik het weekend een feestje had waar ik alcohol zou gaan drinken toch maar even getest voor de zekerheid: en dus toch zwanger! Heel erg blij mee! Maar het voelt nog heel onwerkelijk. Ik denk dat ik het pas echt geloof als ik de echo heb gezien. Meer mensen die dit hebben?

Het is mijn eerste zwangerschap, dus alle symptomen zijn nieuw voor mij. Omdat we de termijn niet precies weten, zijn we heel benieuwd naar de termijn echo. Gelukkig kunnen we op 28 maart al terecht en as vrijdag de eerste afspraak bij de verloskundige, ben benieuwd.

@ vertellen: wij hebben het nog niemand verteld, weten het zelf ook pas net. We willen eerst de echo afwachten en het daarna met pasen gaan vertellen.
Viet, wat goed! Gefeliciteerd met de
mooie echo!

Hier zijn intussen mijn ouders/broer en zus op de hoogte.
Met de miskraam hadden we ze het ook al verteld, dus het hele verrassende ‘er komt nog een derde’ was er nu niet meer. Maar iedereen blij en fijn om het te kunnen delen!
Met vrienden, overige familie en collega’s delen doen we pas na de 11/12 weken..
Jippiejajeej en Viet wat fijn! Toch een beetje geruststelling.

Wat een heftige weg voor sommigen. En helaas een hoop miskramen. Ik hoop dubbel hard dat het jullie super afgaat.

Merl0t (wel jammer dat je naam me aan wijn blijft herinneren) even gemist maar is dochter van partner? Vanwege de 1 in tabel. 10 zou ik ook wel vertellen denk ik! Dat is wel een leeftijd dat je goed wat voor jr kan houden denk ik.

Soof ja hoor hier ook. Ondanks dat het de 2e is. Ik heb inmiddels een vermogen aan clearblue testen besteed om te kijken of het oploopt. Bij de eerste liet ik het allemaal op zn beloop, nu heb ik ineens complete stress. Zonder aanleiding ook. Echo denk ik pas half april, pfoeww.

Kwaaltjes heb ik een beetje, een enorme buik vooral! Savonds lijk ik wel 3 maanden zwanger. Voor de rest alleen wat moe.
Viet wat fijn dat je echo positief is, toch fijn zo stukje bevestiging!

Kwaaltjes lijken soms wel minder te worden. De onzekerheid nog maar even volhouden tot a.a. dinsdag.

Ook wij hebben het nog aan niemand verteld.Mocht dat lukken dan wil ik dat zelf het liefst rond de 10/11 weken doen. Vorige keer wist iedereen het al met 6 weken omdat ik toen al in het ziekenhuis lag.

@soof Welkom, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat je al zo snel terecht kan. En die onzekerheden die je hebt, die hebben wij ook ook al is het voor sommige de 2e of 3e. Maar 1ste blijft natuurlijk nog helemaal spannend.

@Mangopeer herkenbaar wat je noemt, ook al is het mijn 2e. Het is toch alweer 6 jaar terug. Hoe was je test? Kon je zien of het opliep?

Fijne dag allemaal.
@Sael yes inmiddels gewoon 3+ dus zal het nu maar accepteren 😂 stom he, ook al heb je het allemaal al eens meegemaakt.

Inmiddels weten een paar van mijn vriendinnen het en aankomen weekend ook onze ouders. De rest na de echo!

Nipt ga ik nu doen. Vorige keer kon alleen combinatietest en dat vonden we niets, maar nu met al een kleintje vind ik het toch wel goed om te weten waar we aan toe zijn. Inmiddels niet meer alleen een keuze voor ons 2 natuurlijk.

Van de dames die al een kindje hebben toevallig iemand met een keizersnede? Sinds gisteren krijg ik ineens af en toe steken bij het litteken. Dik een jaar nergens last van gehad en nu komt het alweer. 😐

Facebook vind ik op den duur wel heel leuk hoor. Alleen dan wel een geheime groep ;)
Ik heb geen keizersnede, maar wel een blinde darm operatie gehad. Ik heb soms het idee dat het litteken wat trekt, maar elke keer zeg ik tegen mijzelf dat dat onmogelijk is in deze fase!
Ik heb een keizersnede gehad en voel soms ook het litteken. Komt door het groeien van de baarmoeder. Broeken die iets strakker zitten doen nu ook zeer bij het litteken heb ik normaal ook geen last van
Ik heb net de tabel aangepast! Als er dingen niet kloppen kan je Vrij makkelijk inloggen en zelf aanpassen, of even laten weten zodat ik of iemand anders het kan aanpassen.

Jippiejajeej en Soof33 ik heb jullie ook toegevoegd! @Soof33; je kan nog wat gegevens aanvullen als je wil?
Iedereen met goed nieuws: gefeliciteerd!!

Hier eerste echo op 6 april. Ben nu volgens mijn Eigen berekening (en ik weet zeker dat die klopt) op bijna 5 weken, maar ik had toch nog even getest met clearblue en daar zit ik op 3+ (wat dus over de 5 weken zou zijn). Maakt verder ook niet uit, want zolang mijn hcg niet te langzaam gaat maak ik me niet druk.

Hier verder weinig last van dingen, beetje last van gespannen borsten maar that's it.

Ik heb het echt aan niemand (buiten mijn man) verteld, en ga dat ook echt niet doen voor 12 weken. Toen ik de vorige keer een miskraam had heb ik het ook tegen niemand verteld, niemand in onze omgeving weet uberhaupt dat we zwanger wilden worden. Dus wordt nog verrassing....
Ik had al eerder gereageerd, maar mezelf nog niet in de tabel gezet. Is het goed als ik dat alsnog doe?

Wat fijn dat jullie al een echo hebben gezien, Jippie, Lalameme en Viet! Ik mag volgende week vrijdag, dan ben ik waarschijnlijk 7 weken.

Ik voel me nog niet echt zwanger en kan het echt niet geloven, dus iets van bewijs zou fijn zijn. :) Ik heb dus nog niet echt kwalen. Of ik let er te weinig op, zoals Nijntje ook al zei. Als ik er echt over nadenk heb ik misschien wat opgezette borsten, soms wat tintelingen in borsten, 's avonds een opgezette buik en vanochtend voor het eerst heeeel licht misselijk. Ik word wel elke ochtend wakker met veel dorst en een vieze smaak in mijn mond. En ik heb het idee dat ik het veel kouder heb dan normaal. Echt van die koude rillingen. Herkent iemand dat? Oké, misschien toch wel wat symptomen :hihi:

NIPT gaan we zeker doen. Vooral omdat ik al 38 ben en we al een zoontje hebben. Vind het wel fijn om te weten waar we aan toe zijn. Bij een slechte uitslag is afbreken voor ons ook wel een optie. Maar het lijkt me heeeeel moeilijk om de keuze te moeten maken.

Vertellen: ik heb het nu aan 1 vriendin verteld. Als de eerste echo goed is vertellen we het aan ouders/broers/zus. Ik vind het wel wat vroeg, maar ook lastig om voor me te houden met de paasdagen als we bij familie zijn.

@Sael: Ik hoop dat de HG je deze keer bespaard blijft! Heel naar lijkt me dat.

@Flipje: Heel veel sterkte met het doorkomen van deze veel te lang durende dagen en weken. :hug:

@Mangopeer: geen ervaring met een keizersnede, maar wel met een litteken van het inknippen bij de bevalling. Deze speelt ook steeds weer op onder invloed van hormonen. Voorheen als ik ongesteld moest worden, en aan het begin van deze zwangerschap ook weer. Nu is het weer even rustig gelukkig.
@ Koud, ik heb het ook veel eerder koud. Vooral aan het eind van de dag begin ik het koud te krijgen en lijk het niet meer warm te krijgen.

Gisteren even een dipje, begint toch steeds meer vorm te krijgen en de twijfels sloegen even toe (welke testen moeten we doen, kunnen wij dit wel, hoe moet het met werken, hopelijk is het gezond, hoe kom ik de 9 maanden door) Normaal ben ik altijd best relaxed en stress komt niet in mijn woordenboek voor, gelukkig was vriend heel lief en heeft alle twijfels overboord gegooid!!
Hehe echo gehad: hartje klopt, 11 nov uitgerekend en alles dus goed. Ni ff chillen :)
Wat fijn zeg, eindelijk! Gefeliciteerd!
Yeay suusberg!
@suusberg! Fantastisch! Met een goed gevoel het weekend in,
Ik ben dinsdag aan de beurt ... Spannend!

Fijn weekend iedereen!
@suusberg, kijk, wat fijn! Gefeliciteerd!

Hier eindelijk weekend.. erg aan toe, lekker veel slapen 😊
@Viet_01 en @Suusberg gefeliciteerd met de mooie echo's!! Weer een mijlpaal gehaald.

@MangoPeer, dochter is inderdaad van m’n vriend. Ze stond vanmiddag nog naast me te oreren dat ze wel een baby wilde, maar dat wij zelf maar moesten kijken wanneer we er aan toe waren, haha! Zat ik daar, misselijk en met zere borsten een pokergezicht op te zetten. En de excuses voor m’n nick ;)

@testen: ik had vorige week een test gedaan die meteen knalde. Dat gaf me een paar dagen moed. Maar dinsdag toch snel nog een setje kruidvat aangeschaft. Gewoon, om te kijken hoe snel het op zou lopen. Uiteindelijk best suf, want ik kreeg ineens stress of er wel een streep zou komen, terwijl ik bol sta van de symptomen. Toch maar gewoon vertrouwen op mijn lijf.

@symptomen: ik had nooit gedacht dat week 5 al zoveel ongemak zou opleveren. Alsof ik mezelf niet meer ben. Mijn humeur is stralend, gelukkig, maar mijn lijf is volledig van slag. Vet haar, (nog) grotere borsten, zere rug, moe, koud, enz. Lastig verbergen voor dochter hier.

@moedersvoormoeders: ik ben aangemeld. Na het weekend komt de testdame langs en dan ga ik waarschijnlijk meteen beginnen. Benieuwd hoe het zal zijn! Ik vind het voor mezelf belangrijk om te doen, heb tien jaar geleden ervaren hoe het is om niet zwanger te raken na twee jaar (andere relatie). Bijzonder om dan nu mee te kunnen werken aan medicatie voor anderen in eenzelfde situatie.
Hips, hopsakee en pierlala.
@Suusberg: wat een goed bericht! Heel fijn!

@koud: ik heb het ook veel sneller koud dan normaal. Ik heb steeds zin om een warme douche te nemen.
Koud: ja ik ook, lig de halve avond in bad
Wat grappig zeg, ik heb het juist steeds warm!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Symptomen: ene moment niets, volgende moment van alles!
Vannacht voor het eerst deze zwangerschap een vreselijke nachtmerrie gehad, bij de eerste 2 dat ook gehad. Brrr, het was zo ‘echt’, dat ik na het wakker schrikken echt even nodig had om te realiseren dat het een droom was.

Helder bloed vandaag na toiletbezoek. Gelukkig maar een klein beetje, ik ga er vanuit dat er iets is gesprongen door de obstipatie.. maar onzeker word je er wel van ☹️

Genoeg geklaagd.. lekker weekend vieren! Volgende week ook een kort weekje door Goede Vrijdag en dan heerlijk lang weekend met Pasen..
Allemaal een fijn weekend gewenst! Nog leuke dingen gepland?!
@suusberg; gefeliciteerd! Fijn zeg!

Hier geen warme of juist koude aanvallen. Wel last van m’n darmen, zit vooral ‘s avonds met m’n knoop los op de bank😅

Fijn weekend!
Wat een rust hier. Een ieder fijn weekend aan het vieren? Ik zag in de tabel dat er deze week een hoop eerste echo's aankomen, spannend! Hoe is het met de zenuwen? En de hormonen? 8-)

Ik heb een baaldag. Voel me a-relaxed, misselijk en moe. Maar omdat kind het nog niet weet, ben ik heel de dag aan 't compenseren. Kan niet lekker toegeven aan de moeheid.
Vriend denkt nog na tot dinsdag of we 't toch eerder dan de echo gaan vertellen. Zo ja, dan kan ik deze week los naar familie en vrienden! Vandaag 6wk+1 :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Even een ego post.

Sinds vanochtend bloedverlies. Nog niet heel veel maar bloed wel hele tijd. Echo is al vervroegd naar morgen maar ben zo bang voor 4e miskraam. Weet echt niet hoe ik de tijd door moet komen.
83angel wat spannend voor je zeg. Duim heel hard dat t goed blijft gaan.
Heb je ook krampen ofzo?

Wij deze week ook de echo.. spannend allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven