Uitgerekend 11 t/m 20 juli 2018!

03-11-2017 15:50 633 berichten
Wie ook?
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Afspraken Geslacht Bijzonderheden
dromenvangert 30 1e 9 juli 27-01 3D-echo + geslachtsbepaling
21-02 20-weken echo
:heart:
H300 27 Eerste 13 juli 26-01 geslachtsbepaling :heart:
Grenade 29Eerste13 juli26-01 geslachtsbepaling :heart:
Luna1990 27 Tweede 14 juli :heart:
Nixx 30 Derde15 juli24-01 geslachtsbepaling:heart:
raceslak 30 1e15 juli:heart:
Miss37 37 Tweede 16 juli :heart: Goede NIPT!
WWW7 Tweede 16 juli :heart:
Leeuwtje1984 33 2e17 juli:heart:
shassel 30 1e19 juli:heart:
Ravenloos 30 1e 19 juli 27-01 geslachtsbepaling :heart: mk juli '17
Selin26 27 1e20 juliMeisje!:heart: mk sept '17
Aliesje83 34 Tweede 22 juli :heart: mk juni '17
:heart: = hartje gezien
:duckie: = goede 20-weken echo

(Ik heb een bestaande nick gebruikt, vandaar de 'gekke' login gegevens (februari i.p.v. juli). ;-D Het leek me niet nodig om weer een nieuw email adres en nieuwe viva-account aan te maken. Gebruikersnaam: Februari2018, ww: februari)

:redrose: Zwangeres
:redrose: Eftelingmeisje
:redrose: Ninjaaa
anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 19:26
50.25% gewijzigd
Precies dromenvangert ik ben ook vooral benieuwd of mijn voorgevoel klopt. Nog een week wachten. En dan daarna eindelijk spulletjes kopen

Zeker fijn ravenloos dat je zelf hartje kan luisteren. Soms denk ik oooh ik schaf er gewoon eentje aan, maar mocht ik zelf het hartje niet kunnen vinden dan raak ik waarschijnlijk in paniek. En ben juist de laatste weken wat zekerder over hoe het gaat.

Ik heb echt wel het idee dat ik iets voel in m'n buik zo af en toe. Hoop dat dit steeds duidelijker gaat worden.

Hier voel ik me nog steeds prima nixx! Alleen een vastzittende spier in m'n kont :biggrin: Fysio heeft al wel wat geholpen. Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel dames! Ben heel erg blij, maar dat was ik ook geweest met een jongen;) mijn voorgevoel klopte dus niet want ik had altijd een sterk gevoel dat het een jongen zou zijn.. 😁
Ik ben nu 14 weken en ligt het aan mij of lijkt die buik plots wel erg snel te groeien? Nog iemand die dat herkent? 😁op 12 weken leek het nog niet zo zichtbaar maar nu plots.. ook al 2 kilo bijgekomen intussen!
Hopelijk met jullie alles goed! Nóg eventjes geduld en dan weten jullie het geslacht ook ;) !
Alle reacties Link kopieren
Bij mij groeit mijn buik ook opeens hard! Vandaar ook mijn zoektocht naar een andere broek :-). Vorige week kon ik prima heel de dag in mijn jeans rondlopen, maar nu knelt het in de namiddag zo erg dat ik er een beetje buikpijn van krijg.

Sowieso heb ik de laatste paar dagen/week wat meer buikpijn/spierpijn/groeipijn.

Vandaag heel de dag druk aan het verven geweest in huis. Ik ging net even op de bank zitten met een glas drinken, voel ik opeens weer die kriebel... Baby is denk ik ook blij dat ik even zit :heart:
Oja ravenloos je vroeg nog naar tips! Ik heb er 2 bij de h&m laatst gekocht. Zitten prima. En nog een van de prenatal. Er was toen sale dus ze waren met 70% korting. Heb er pas nog eentje online besteld. Koop ze in ieder geval niet te klein. Ik heb er eentje gekocht die erg goedkoop was in een kleine maat, deze ga ik denk ik niet heel lang dragen omdat hij straks vast wat krap is.
Ik weet niet of je hier iets mee kan hoor haha. Ik heb gewoon gezocht naar wat goedkope broeken.

Ik had het idee dat mijn buik vanaf 10 weken echt hard ging groeien. Nu lijkt het minder op te vallen.

Hier ook wel wat buikpijn als ik te veel doe. Vorige week een heftige dag op het werk en dan s avonds echt wel buik spierpijn, weet het niet echt te omschrijven.
Ik heb 2 broeken via marktplaats maar die hebben achteraf een stom model en ik krijg nog wat broeken van mijn schoonzus die zijn beter 😀.
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden,

selin een meisje gefeliciteerd!! Wat super leuk!! L

Ik vind mijn buik ook erg gegroeid ten opzichte van 4 weken terug.
Al wisselt het ook erg per dag.
Kan nog wel mijn eigen broeken aan maar ligt ook wel aan model
Hoge broeken zitten niet meer fijn. 1x zwangerschapsbroek aangedaan omdat buik echt erg opgezet was. Nu had ik de avond ervoor een te strakke broek aan met een avond zitten, dat deed echt zeer eind van de avond.

RavenloosIk heb de meesten broeken van de H&M. Vaak leuke modellen en goed de sale in de gaten houden. Al mijn broeken kwamen daar vandaan bij mijn dochter. Korte broeken waren ook heel fijn daar vandaan. Heb paar shirt in de afprijs gekocht bij mamalicious. En verder ook veel jurkjes met stretch en stretch shirts. En heb vorige keer goed geïnvesteerd in bh’s en bikini want dat moet wel goed zitten. Groeide naar een Cup H bij mijn dochter dus moet wel goede steun hebben.

Weet niet of mensen heel wil vonden maar heb bij mijn dochter toen we de 3 maanden voorbij waren na een tijdje een besloten Facebookgroep opgericht van de dames uit het vivaforum, zo miste ik niet zo vaak berichten en vivaforum vind ik soms zo onhandig op telefoon.. als mensen dat niet willen, blijven we lekker hier hoor. Maar was wel super leuk.
Selin, gefeliciteerd met de mooie NIPT uitslag en het feit dat jullie een meisje krijgen!! Super leuk :cheer:
En voor de rest ook fijn dat iedereen een goeie uitslag heeft gekregen.

Ravenloos, wat bijzonder dat je de baby al voelt zeg. Ik kan echt niet wachten tot dat gebeurt!
Hier is mijn buik vooral tussen week 10 en 13 erg gegroeid. Lijkt nu iets rustiger te gaan. Ik heb 2 broeken van de H&M en ben daar erg tevreden over. Heb verder trouwens wat shirtjes via marktplaats besteld (bij een aantal zat het kaartje er nog aan). Dus misschien ook nog een tip voor degene die niet veel geld uit willen geven voor iets wat maar een half jaartje gedragen wordt ;)
@ Aliesje. Ik kan me niet veel voorstellen bij z'n Facebook groep, maar lijkt me leuk!
Alle reacties Link kopieren
Grenade schreef:
20-01-2018 17:02
Hier ook wel wat buikpijn als ik te veel doe. Vorige week een heftige dag op het werk en dan s avonds echt wel buik spierpijn, weet het niet echt te omschrijven.
Dat herken ik ook! Ik heb in de keuken een krukje staan, zodat ik tijdens het koken 's avonds af en toe kan gaan zitten. Zaterdag 's ochtends gewinkeld en 's middags heel de middag in de keuken bezig geweest en was 's avonds lichamelijk echt gesloopt - voelt dan inderdaad alsof mijn buik ook moe is :) Hier helaas ook veel last van mijn rug en nek, bekken lijkt met een kussen wel ok te gaan. Alles beter dan misselijkheid, denk ik maar :cheer2:

Vandaag is bij mij week 16 ingegaan, besefte nu pas dat ik al 4 maanden onderweg ben met 'nog maar' +-5 te gaan, bijna op de helft! O_O
Baby/baarmoeder zit nu net onder mijn navel en mijn maag is nog steeds opgezet, dus ik krijg steeds meer te horen dat je het al goed kunt zien. Pas nu vind ik dat dik worden leuk! :mrgreen:

Nog een :heart: momentje afgelopen weekend. Nichtje van 3 was terug van een weekje vakantie en ging iedereen hoi knuffelen. Kwam ze bij mij, gaf me een dikke knuffel en zei compleet uit zichzelf 'hoi baby' en gaf spontaan een kusje op mijn buik. SMELT! :heart: :heart: Toen we haar laatst vroegen wat ze graag wilde - een neefje of nichtje - zei ze 'ik wil graag een zusje!' :P
I think I have a problem - I think I think too much.
Hoi hoi allemaal
Ik durf het bijna niet te zeggen maar sinds gister voel ik me weer wat beter nu hopen dat het doorzet. Dan kan ik ook weer een beetje aan het werk.

Droomvangert wat schattig van je nichtje!

Mijn buik groeit nu ook en vooral in de hoogte. De bult begint al net onder mijn borsten mijn buik zit hoog.

Aliesje een besloten fb groep lijkt mij wel leuk. Dan kan je ook makkelijke fotos plaatsen zonder dat iedereen ze ziet.

Ik heb ook het idee dat ik de baby zo af en toe voel.
Volgende week de geslachts echo ik ben zoooo benieuwd! Kan ik lekker de spulletjes uitzoeken die we nog hebben. Het kamertje hoeft alleen maar een behangetje en een gordijntje. De meubeltjes staan er al in met alle overige babyspullen en te kleine kledi g van mijn dochtet. dat hebben we vorig jaar toen we gingen verhuizen gelijk gedaan omdat dat kamertje toch over was en we nog wel de wens hadden dat het kamertje nog bewoond zou gaan worden in de toekomst.

Hadden jullie nog last van de storm van vorige week😣? Onze halve schutting ligt eruit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voor een geheime fb groep. Veel makkelijker bij te houden en iets persoonlijker.

Zojuist heb ik 2 zwangerschapsbroeken gekocht bij de prenatal in de aanbieding. Wat een verademing!!! (De h&m hier heeft blijkbaar geen positiekleding in het filiaal, daar had ik nog nooit op gelet).

Ik heb meteen een schattige badcape met beren-oortjes en wat hydrofieldoeken meegenomen in genderneutraal mint-groen.

Mijn nipt kwam gisterenavond terug in de vorm van een sms’je van de verloskundige en alles ziet er goed uit.

Aankomende zaterdag hebben we de geslachtspretecho, zo ontzettend spannend! Soieso om de kleine weer te zien .
Alle reacties Link kopieren
Ooh en hier gelukkig geen stormschade. Die dag ben ik wel in mijn mini-autootje de weg op gegaan om te werken en moet dan over een stuk snelweg met een brug. Ik kan je vertellen dat het maar goed is dat er tegenwoordig krap 100kg contragewicht achter het stuur zit, anders had ik in het water gelegen 🤣
Alle reacties Link kopieren
hahah oei @ravenloos gelukkig maar :mrgreen:

@Miss37 Super!! Hoop echt dat het doorzet, zou een keer tijd worden dat je weer een beetje goed in je vel zit!

Ik loop echt al weken in 2 zwangerschapsbroeken en positie panties, heerlijk. Had dat knellende al heel snel, maar mijn darmen doen m'n buik ook al snel uitzetten dus ja..

Ik lees hier over beertjes kleding en moest er opeens aan denken dat ik vorige week een beetje lullig tegen mijn moeder ben geweest. Ze was naar de H&M gegaan en had daar een felgeel winnie de pooh pakje gekocht. Nu heb ik echt al van jongs af aan een hekel aan winnie de pooh (stomme slome gele beer die geen broek draagt :facepalm: ) dus ik opende het en had zoveel moeite met enthousiast zijn :-? Heb haar eerlijk gezegd dat ik het lullig vind om te zeggen, maar dat ze het pakje ook vooral moet houden voor bij haar thuis. Dat ik zowel winnie de pooh als mickey mouse (had ze ook iets van gezien) verschrikkelijk vind. Mijn moeder heeft thuis namelijk (destijds al voor nichtje) een babykamertje met veel pooh spulletjes, en is het type dat al gauw 10 pakjes in pooh-stijl zou gaan kopen. Ook al kan ik alles tegen m'n moeder zeggen, ze was toch wel erg teleurgesteld, en ik voelde me achteraf erg lullig... vertelde het mijn schoonouders en die vonden het ook erg hard :-$ Er zullen ongetwijfeld nog 20 pakjes volgen die ik afzichtelijk vind, maar naar mijn idee mag ik het tegen m'n eigen moeder wel zeggen toch? Hoe doen jullie dat - gewoon wél in de kast hangen en ooit 1 keer bij je kind aantrekken? :'-(
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je reactie wel hoor Dromenvangert. Ik heb ook de neiging om vooral tegen mijn moeder uit te vallen als het me niet zint omdat ik vind dat als er iemand is tegen wie ik zo 'eerlijk' kan zijn, het mijn moeder wel is.
(Wat mij op zo'n moment ontzettend tegenstaat is het idee dat ze me na al die jaren dus nog steeds niet snapt en denkt dat ik blij word van zoiets :wtf: )

Maar, ze bedoelt het vast lief en zal het verschrikkelijk leuk vinden om haar verse kleinkind straks zo'n pakje aan te trekken... Er zijn ergere dingen ;) .


Ik word hier bedolven onder de 'giften'. Het lijkt wel alsof iedereen zn babyshit jaaaaren bewaard heeft, en nu man en ik de zwangerschap aangekondigd hebben, iedereen het bij ons probeert te dumpen onder het motto 'je moet nog zoveel kopen dus nu krijg je het van ons, dan scheelt een hoop geld (en dan hebben onze spullen een mooi nieuw huisje').
Afijn, ik heb het gevoel dat we een leger-des-heils-kind krijgen >:-( en/of dat we een openbare goededoelenstortplaats zijn geworden >:-(

ik heb 5 boxen in de aanbieding, 1 kinderkamer (absoluut niet mijn smaak), een tweelingen-kinderwagen (we krijgen een 1-ling), een 3de hands babybadje, maxicosi uit het jaar 0, 8 vuilniszakken kinderkleding diversematenongewassenligtal9jaaropzolder, navelbandjes (wtf is het?), en dan vergeet ik vast nog wel wat...

ik word er zo ontzettend verdrietig en chagrijnig van.
Ik ben nog geen kinderspullen winkel in gegaan omdat ik er nog helemaal niet klaar voor ben.
Ik wil zelf spulletjes uitzoeken wanneer ik er wel klaar voor ben
en het gevoel te hebben ook op die manier een beetje te bonden met de baby

Het is allemaal superlief aangeboden, maar ik wil het helemaal niet :-$ :facepalm: :@@:


disclaimer: sommige dingen wil ik echt wel overnemen en ben ik dankbaar voor te krijgen/lenen, maar dit is gewoon too-much-too-soon
Ohhh ik haat ook kleertjes van winnie the pooh mickey mouse en van hello kitty kleding of spullen komt al hrlemaal het huis niet in ieeeeww!!
Vervelend dat je moeder teleurgesteld is maar het is ook niet leuk als jij je kind iets aan moet geven wat je echt heel stom vind. Ik heb ook voor mijn dochter dingen gekregen die ik echt niet leuk vond. 1 keer aan doen, foto maken en naar de gever sturen als bewijs en dan nooit meer aan hihi.

En over al die 2e hands zooi: ik heb niks tegen 2e hands hoor ik koop genoeg via marktplaats ofzo. Maar zou tocg zo iets zeggen van: heel lief maar ik laat je nog weten of ik sventueel iets van je wil overnemen. Je kan beter eerlijk zijn anders heb je straks zo veel troep. En kleding van jaren terug ga je je kind ook niet meer aandoen toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voor een besloten Facebookgroep. Dat is toch een stuk persoonlijker en kan je ook een gezicht zien bij de persoon. Aliesje zou jij dan zo’n facebookgroep aan kunnen maken?

Vandaag naar de verloskundige geweest. Het hartje weer gehoord, alles is goedgekeurd. As woensdag hebben wij de geslachtsbepalingsecho! Ik kan niet wachten!!

Tot op heden hebben wij nog niks gekocht, ook niks gekregen want alleen onze familie en een aantal vrienden weten het 😉. De meeste van onze vrienden hebben zelf nog geen kinderen.
Ik heb ook helemaal niks met pakjes/setjes met winnie the pooh/micky mouse etc erop. Gelukkig ook nooit zoiets gekregen. Wij hadden vooral voorleesboeken gevraagd bij de andere 2 en we hebben nu een super leuke en mooie verzameling!
Fijn dat je een goede nipt uitslag hebt ravenloos!!
Jeetje ravenloos wat een boel eh rotzooi al. Ik zou er toch echt vriendelijk voor bedanken. Hier alleen een collega die appte nog wat dingen te verkopen, maar heb toen gelijk aangegeven dat wij nog niks gekocht hebben en eerst zelf willen kijken en dat ik er nog op terug kom.

En idd ook ik zou zo tegen mijn moeder kunnen reageren dromenvangert. Misschien binnenkort een keer benoemen dat het niet persoonlijk bedoeld is maar echt gaat om dat je echt niet van dat thema houdt. Kan ze het nog ruilen? En anders mag ze het idd aantrekken als de baby straks een keer bij jullie is.

Fijn miss hopelijk blijft het zo!

Een geheime fb groep lijkt me ook wel handig. Heb zelf alleen geen idee hoe je dit kan maken. Miss jij aliesje?

Vrijdag de geslachtsecho, ben er best zenuwachtig voor. Niet eens speciaal voor het geslacht maar om gewoon even weer te kunnen kijken of alles nog goed is.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha moet wel lachen om jullie berichtjes van de cadeautjes die jullie krijgen :D hier nog maar 3 rompertjes gekregen en alle 3 wel erg mooi! Dus daar ben ik alleen maar blij mee ;)
Ik ben ook voor een besloten facebookgroep!

& Wauw Nixx hoe doe je dat van dat nog te verzwijgen? :o heb je nog geen buikje dan?

Spannend dat voor de meesten de geslachtsecho nu dichtbij komt ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh ik pies hier in mijn broek echt van die 2e handsdingen kleertjes en jullie reacties. hahahaha :rofl:

Ik heb voor mijn dochter veel tweedehandskleding maar zoek wel ech goed uit wat ik leuk vind, maar het scheelt wel heel veel.

Ik heb toendertijd ook tegen mijn moeder ook een keer gezegd nadat ze met een spuuglelijkpakje kwam da als ze iets zag wat ze wilde kopen dat ze het dan even moest overleggen. Vond ze wel minder spontaan. Toen zei ik ja mam dat klopt maar wat heb je liever, dat je het met me overlegd en ze het aan heeft en het gebruik of dat het maar in de kast blijft liggen omdat ik het niet mooi vind. Toen koos ze toch voor het eerste
Al komt ze elke keer nog terug van vakantie met kleding of zoiets wat dan zo lekker authentiek van het land is en ik het 9 van 10 keer in de kast laat liggen omdat ik het vreselijk vind. op 1 paar sloffen en een jurkje na.

Fijn weer de goeie nipt uitslagen. Ik zou binnen twee weken wat horen als het niet goed zou zijn. tot nu toe nog niets gehoord, dus ga er vanuit dat het goed is, maar begin volgende week bel ik nog wel even met de VK

Ik merk idd ook dat mijn buik wat boller word, vaker van die plofbuiken dagen dat ik echt denk jezus lijk al we 20 weken. al heb ik nog steeds mijn eige broeken aan, maar de broeken die dat al lekker stretch of wat losser zaten. Mijn super strakke high waist spijkerbroeken blijven lekker in de kast. Gister zag je weer bijna niets. Blijft per dag verschillend.
Merk wel als ik op een harde ondergrond op mijn buik ligt dat net voelt als of ik op een tennisbal lig ofzo, dus dat is niet meer zo prettig.

Vandaag bij he sporten nog even conditietestje gehad, maar die is nog dik in orde. en tot nu toe 2 kg aangekomen, dus netjes voor 14 weken.

Ik heb de facebookgroep aangemaakt. Als je Aliesje Viva als vriend toevoegd op facebook, kan ik je toevoegen. Stuur via PB even dan je viva naam zo weet ik wie erin zitten.
anoniem_192393 wijzigde dit bericht op 23-01-2018 13:13
1.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha wat een pak van mijn hart dat ik niet de enige ben die er zo over denkt! :mrgreen: Bij jou klinkt het alsof de lokale bazar geopend is, ravenloos - ik zou er hartelijk voor bedanken hahah!

Ik neem van mijn zus de box voor beneden, een babybadje en nog wat andere praktische dingen over, maar de babykamer wordt echt onze eigen keuze. Mits iemand toevallig nog een fantastische brocante vintage commode heeft staan - dan zou ik overstag kunnen. Het is inderdaad wel bizar hoeveel mensen opeens allemaal nog dingen op zolder hebben liggen. Blijkbaar is er ook een familiewiegje voor naast ons bed, waar zelfs mijn man vroeger nog in heeft gelegen. Dat soort sentiment vind ik ook mooi, maar ik wil hem eerst zien, dan besluiten of ie in huis komt! ;-)

Ik ga je even toevoegen op Facebook aliesje!! Ben benieuwd naar iedereen! :)
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je gevonden op fb aliesje :-) . De fb groep is straks wel compleet afgesloten van de buitenwereld toch? Geen zin in nieuwsgierige familie die mee gaat lezen haha



(en voor je het weet proberen ze hun sh*t bij jullie te lozen ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het enorm van toen wij onze eerste kregen! Mijn schoonmoeder dumpte ook alle oude babykleding die ze nog bewaard had van mijn schoonzus..die kleertjes worden nu gebruikt voor de poppen :biggrin: Mijn stiefschoonmoeder koopt altijd knuffels, we hebben er nog niet genoeg of jongenskleding terwijl we inmiddels 2 dochters hebben. De oudste kreeg een pakje met treinen erop..de jongste een blauw pakje met een grijze beer..

Wij hebben ook het brocante ledikantje gekregen, waar mijn schoonvader nog in geslapen heeft. Hebben het helemaal zelf opgeknapt. Dat vond ik wel super leuk.

Selin, nee je ziet echt nog bijna niks! Vandaag vertelde ik het tegen wat ouders op school bij mijn dochter en die zeiden: huh, wat? Waar dan?
Ik moet wel zeggen dat ik 2x per week nog anderhalf uur bootcamp en ook 1x in de week 1 uur zwem. Bij mijn eerste hadden wij met 33 weken een bruiloft en iedereen feliciteerde ons met de zwangerschap (vrienden van vrienden). Als ik dan zei dat ik al 33 weken was geloofde niemand dat. Bij de 2e zag je het een stuk sneller maar viel het uiteindelijk ook mee, ik heb het toen op werk pas verteld met 20 weken. Nu vliegen de weken voorbij maar zonder klachten en buikje..

Ik zal zo even kijken op fb!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in mijn nopjes: https://www.viva.nl/mama/kijken-vanavon ... uik-start/

:cheer2: :cheer2: :cheer2:
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh leuk! Altijd lekker sappige verhalen :applause:
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik me al een hele tijd op verheugd! :popcorn:
Haha vind dat ook altijd een leuk programma!

Een pb sturen lijkt niet te lukken. Zou jij mij er eentje kunnen sturen aliesje? Misschien lukt het wel dan te reageren. Ze blijven in postvak uit staan. Of ik heb je postvak inmiddels vol gespamd :facepalm:

Grappig nixx dat er zo'n verschil in zit. Hier ook nog geen klachten maar wel een buikje. Vandaag een jurkje aan, want was toch vrij. Dan valt het ineens nog meer op. Naar m'n werk nog maar weer gewoon broeken aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven