Uitgerekend 11 t/m 20 juli 2018!

03-11-2017 15:50 633 berichten
Wie ook?
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Afspraken Geslacht Bijzonderheden
dromenvangert 30 1e 9 juli 27-01 3D-echo + geslachtsbepaling
21-02 20-weken echo
:heart:
H300 27 Eerste 13 juli 26-01 geslachtsbepaling :heart:
Grenade 29Eerste13 juli26-01 geslachtsbepaling :heart:
Luna1990 27 Tweede 14 juli :heart:
Nixx 30 Derde15 juli24-01 geslachtsbepaling:heart:
raceslak 30 1e15 juli:heart:
Miss37 37 Tweede 16 juli :heart: Goede NIPT!
WWW7 Tweede 16 juli :heart:
Leeuwtje1984 33 2e17 juli:heart:
shassel 30 1e19 juli:heart:
Ravenloos 30 1e 19 juli 27-01 geslachtsbepaling :heart: mk juli '17
Selin26 27 1e20 juliMeisje!:heart: mk sept '17
Aliesje83 34 Tweede 22 juli :heart: mk juni '17
:heart: = hartje gezien
:duckie: = goede 20-weken echo

(Ik heb een bestaande nick gebruikt, vandaar de 'gekke' login gegevens (februari i.p.v. juli). ;-D Het leek me niet nodig om weer een nieuw email adres en nieuwe viva-account aan te maken. Gebruikersnaam: Februari2018, ww: februari)

:redrose: Zwangeres
:redrose: Eftelingmeisje
:redrose: Ninjaaa
anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 19:26
50.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh Nin nee! Ik had zo gehoopt voor je dat het gewoon een klein bloedinkje oid zou zijn. Ik en mijn man leven ontzettend met jullie mee :hug:
Goed dat je zo de verloskundige belt voor advies.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn superlief! Dankjewel! :heart:

Net de VK gesproken. Inmiddels het bloeden en de krampen gestopt. Ze zegt dat het twee kanten op kan. Of het is mis, of het is toch iets vanuit de gevoelige baarmoeder mond. Ze kon me vandaag laten komen, maar omdat ik nog maar 6 weken ben kan het zijn dat ze geen uitsluitsel kunnen geven. En ze zegt; dat geeft meestal meer stress. Dus rustig aan doen, kruik op mn buik, bij meer bloedverlies weer bellen en heb vrijdag een vervroegde echo.
Alle reacties Link kopieren
Ninja wat fijn dat de krampen en het bloeden is gestopt. Dat geeft hopelijk wat meer rust.
Gelukkig kun je snel voor een echo en ik duim dat deze goed is.
Hallo dames,

ik ben zelf 6 juli uitgerekend en lees hier daarom ook een beetje mee. Ik wil even wat tegen Ninjaaa zeggen.

Ten eerste hoop ik natuurlijk heel erg voor je dat het loos alarm is. Maar het moet wel ontzettend schrikken en beangstigend zijn. Ik hoop voor je dat het bloeden nu definitief is gestopt :redrose:

Verder zei de verloskundige tegen je dat ze dacht dat je 6 weken zwanger bent, maar dat lijkt mij niet het geval. Ze hebben dat waarschijnlijk gebaseerd op de eerste dag van je laatste menstruatie, maar je weet precies wanneer je eisprong was (22 oktober als ik het adhv je berichtje goed heb berekend). Die van mij was op 13 oktober en ik ben nu dus pas 6 weken en 1 dag zwanger.
Misschien komt dit nu over alsof ik je de les wil lezen, maar ik zeg het juist omdat als je vrijdag een echo hebt, en die geeft minder dan 6 weken aan (wat mij het geval lijkt), je dus niet moet schrikken.

In ieder geval hoop ik dat je je zwangerschap voorspoedig kan voortzetten, en hoop ik natuurlijk ook voor alle anderen hier een mooie zwangerschap :)
Ooh jeetje Ninjaa! Wat schrikken :( fijn dat het nu is gestopt! Ik hoop dat het niets ergs is en dat het nu weg blijft! Ik ga voor je duimen!🤞

Bedankt voor alle lieve reacties!😘 Fijn die steun hier voor elkaar!!
Vannacht en vandaag lijkt de buikpijn een stuk minder! Dus hopelijk blijft het nu weg en was het toch mijn lichaam die zich klaar maakt voor een zwangerschap! Wel echt bijna 4 dagen non-stop buikpijn gehad in alle soorten en maten. Het zijn een gedeelte ook wel mijn darmen want die zetten al flink op...

Moeders voor moeders: Vorige zwangerschap wel mee gedaan omdat mijn buurvrouw ook al jaren probeerde zwanger te worden en die hormonen gebruikte, maar daardoor herkende zij de flessen en de vrachtwagen die het op komt halen gelijk🙈 Vanaf december krijgen wij ook de sleutel van ons nieuwe huis en zijn we de eerste maand sowieso druk met verhuizen. Dus ik denk dat ik het deze keer even oversla... Al vind ik het een goed initiatief en is het dekentje wat je krijgt ook heerlijk!😍

Mijn volgende vraag: Dit is echt mijn favoriete tijd van het jaar wat betreft eten, ik heb echt een pepernoten verslaving en at tot nu toe ook elke avond een schaaltje... Meer mensen die voorzichtig zijn met kaneel of denken jullie dat het niet veel kwaad kan? Ik las ergens dat je 75gr. Pepernoten per dag mag eten dus daar hou ik me maar aan😅

Ik wilde op nog meer mensen reageren maar terwijl ik dit typ kan ik niet meer terug lezen, dus excuses😘
Alle reacties Link kopieren
Hi Morgenstond. Mn eisprong was op 21 oktober inderdaad. Dus ben nu 3 weken + 3 weken sinds mn eerste dag van mn menstruatie. Vrijdag dan bijna 4 weken. Heb ik overigens ook al gezegd tegen de vk. Dus ik realiseer me dat inderdaad.

Ik moet maar gewoon afwachten... Er zijn zoooo veel verschillende verhalen te vinden ook. Moet niet meer googelen natuurlijk haha. Maar goed, jullie kennen dat vast.

Dankjewel voor je berichtje!!
Alle reacties Link kopieren
Ahh vervelend en onzeker bericht :(

Ik zou hier graag willen mee schrijven.
Gisteren had ik een knal positieve test op mijn eerste dag dat mijn menstruatie uit bleef. 4 weken dus heel pril nog!

Mijn man en ik hebben een zoon van 14 maanden. Die zwangerschap liet na een miskraam 1.5 jaar op zich wachten dus toen hij 1 werd zijn we er maar al voor gegaan. Rn zo zie je maar haha!

Ik heb nog geen verloskundige of mvm gebeld, even laten zinken!

Oja, internet en mijn eigen rekenkunsten zeggen 20 juli.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Ninja, ik duim ook mee voor jou en de kleine!! :hug:


En aan alle andere meiden die erbij zijn gekomen: gefeliciteerd!! :heart:


Gister Moeders voor Moeders op bezoek gehad, was een heel leuk gesprek en toevallig ook iemand die zelf osteopaat is - kon haar dus meteen van alles vragen over m'n kwaaltjes. Vanaf nu zoveel mogelijk in zo'n opvang-kan plassen - wat zijn die dingen belachelijk groot om onder je te houden! :P

Vandaag nog geen muziekdoosjes met de post binnengekregen, en manlief is zo teleurgesteld dat we waarschijnlijk vanmiddag op jacht gaan naar een ander leuk klein cadeautje voor z'n ouders. We zien ze morgen en hij kan echt niet wachten met vertellen... :proud: :facepalm:
I think I have a problem - I think I think too much.
Ninja hopelijk is het toch goed vrijdag bij de echo. In iedergeval positief dat het bloeden gestopt in.

Wij hebben het net aan mijn schoonouders vertelt maar die reageerde eigenlijk helemaal niet zo enthousiast. Nu is mijn schoonzus hoogzwanger dus misschien dat ze daarom niet zo reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ik bloed nog steeds als ik naar de wc ga, bij het afvegen... het zijn dus geen extreme hoeveelheden. Geen echte krampen meer. Wel gevoelige buik. Pfff, bellen of niet bellen? Wat is dit een verschrikkelijk gevoel. Dat je geen idee hebt hoe of wat. Maar ook geen idee hebt of het nut heeft om te bellen. Ik ben hier als controlfreak slecht in haha.

Sorry dat ik niet reageer op anderen.
anoniem_350849 wijzigde dit bericht op 11-11-2017 16:22
Reden: Toevoeging
6.17% gewijzigd
Vervelend hoor ninja! Ik heb zelf eigenlijk ook geen idee. Ik denk dat de verloskundige weinig kan doen nu. Wel fijn dat je echo vervroegd is naar vrijdag. Hopelijk dan meer duidelijkheid. En helemaal logisch dat je even nergens op reageert. Dat heb ik eigenlijk ook nog niet gedaan, situatie bij jou is gewoon nu zo dat het ook prima is om je met jezelf bezig te houden. Vervelend genoeg
Misschien bellen bij weer meer pijn of veel bloed? Of zijn er mensen die hier meer over weten?

Ik lees nu net terug dat je bij meer bloed moest bellen. Dan zou ik dat gewoon doen, hier zijn ze toch ook voor
Alle reacties Link kopieren
Als je behoefte hebt om te bellen dan moet je dat gewoon doen Ninja, de verloskundige is er voor je en vind het niet erg om je een hart onder de riem te steken en je informatie en geruststelling te geven. Ze weet als geen ander waar je doorheen gaat en begrijpt je onrust en verdriet.

En maak je niet niet druk om ons en of je wel of niet reageert, iedereen snapt dat en sommige zijn door dezelfde hel gegaan als jij nu jammer genoeg. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad de verloskundige bellen Ninjaa, daar zijn ze voor! Wellicht kan ze je geruststellen en wordt je er wat rustiger van.

Is het nog gelukt met een cadeautje dromenvangert?

Wat jammer dat je schoonouders niet zo enthousiast reageerden Miss37. Hopen dat dat nog komt.
Ninjaaa! Wat vervelend die onzekerheid! Ik snap je helemaal. Gewoon het feit dat je niet weet of het goed of slecht. Je weet niet of je blij of verdrietig kan zijn. Dit had ik dus ook afgelopen dagen. Als je graag de verloskundige wilt bellen moet je dat zeker doen, alleen bedenk wel dat ze op dit moment niet veel voor je kunnen doen :( Sterkte meid! Ik denk aan je!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu Ninja? Moest veel aan je denken toen ik vannacht wakker lag!

We hebben gister gehaakte muziekbeertjes en een gebreid muziekhart gevonden, met nog 2 slabbetjes met 'jullie worden oma en opa' erop. M'n man wilde meteen door naar mijn ouders, dus daar verteld. M'n moeder huilen en m'n vader vochtige oogjes en stralen, prachtig om te zien! Ze zijn al 3 jaar opa en oma van mn nichtje, maar blijft natuurlijk speciaal! :heart:

's avonds bij m'n zus, haar man en m'n nichtje van 3 langs. We geven haar vaak cadeautjes, dus toen ze het beertje uitpakte en muziekje aanzette had niemand door dat het iets met ons te maken had haha! Heb ze in haar oor gefluisterd dat ze moest zeggen dat ze een neef of nichtje kreeg maar ze rakelde iets met 'isze neef of opa', maar mn zus had m'n gefluister na 5 keer wel gehoord dus die kwam huilend op me af! Erg leuk allemaal, al hoop ik niet dat nichtje nu bij rest vd familie gaat zeggen 'tante danielle heeft een baby in haar buik'! :mrgreen:

Vanmiddag komen mijn schoonouders, daar kijk ik het meeste naar uit!

Overigens is en blijft iets me ervan weerhouden om hier 300 % van te genieten, ben in m'n achterhoofd nog zo bang dat het mis zou gaan. Pas als ik de termijnecho heb gehad voelt het denk ik ook wat echter, nu is het echt nog een soort alien sesamzaadje diep in mn buik :fortune:
I think I have a problem - I think I think too much.
@dromenvangert Wat fijn al die reacties. Daar wordt je toch blij van!

Snap dat het ook nog spannend is om te vertellen, maar mocht het mis gaan (waar we zeker niet van uit gaan) dan is het ook fijn dat zij er vanaf weten.

Wij hebben het tegen mijn schop ouders vertelt omdat we daar 2 of 3 dagen in de week komen en ik er toen echt even doorheen zat en dat geld ook voor mijn 2 moeders. Mijn bonus moeder houdt nog wel der mond tegen mijn vader en zusjes dus even kijken hoe ik het daar leuk kan vertellen.

Ik heb vanmorgen nog 1 test gedaan en dat was gelijk een knal test!! Dat geeft me weer wat meer vertrouwen!🎉
Alle reacties Link kopieren
@Miss37 jammer dat de reactie niet was wat je verwachtte. Misschien moeten ze gewoon wennen aan het idee.

@dromenvangert wat een leuke manier van vertellen en wat een fijne reacties.

Wij hebben het dus ook aan beide ouders verteld. We hadden zelf een kraskaart gemaakt met onder het kraslaagje 'jullie worden opa en oma'. Reacties waren heel leuk. Schoonvader huilen en mijn moeder ook. Was heel fijn.
Ik vond het eigenlijk te vroeg om te vertellen, wilde wachten op de echo, maar omdat ik zoveel slaap is dat niet te doen en kan ik de steun wel gebruiken.

Vrijdag op advies van de bedrijfsarts voor 50% de ziektewet in gegaan, omdat hele dagen werken me niet lukt. Vind het heel heftig. Als ik niet optijd slaap krijg ik flinke hoofdpijn en wordt ik duizelig. Huisarts zei dat sommige vrouwen hier last van kunnen hebben en dat het best over een paar weken over kan zijn. Ik weet dat ik heel heftig op hormonen reageer (nooit pil of hormoonspiraal kunnen gebruiken), maar vind dit wel erg zwaar en dat in week 4 nog maar! Slaap makkelijk 16 uur per dag.
Hoop dinsdag bij de vk wat tips te krijgen.
Hier ook aan je gedacht ninja! Hopelijk gaat het wat beter

Leuke reacties dromenvangert! Hier zit ik ook echt te wachten op de 1e echo. Zit echt de dagen af te tellen.

Fijn zo'n test luna! dit heb ik vanmorgen ook gedaan. Ook hier een super duidelijke test. Ik had vanaf vrijdag ineens minder buikpijn. Mijn vriend zei al gelijk niet zo stressen maar toch is dat dan lastig. Gelukkig ziet hij wel dat ik erg moe ben en snel honger heb dus kan hij me aan die kwaaltjes herinneren.

Vervelend shassel dat je zo moe bent. Goed dat je je rust op dit moment pakt. Hopelijk is het tijdelijk.
Wow shassel dat is wel extreem zeg dat je zoooo moe bent. Hopelijk gaat het in de loop van je zwangerschap beter.

Ninja hoe is het met jou?

Ik ben vooral moe chagerijnig en heb honger. Verder voel ik mij echt niet zwanger.
Alle reacties Link kopieren
@Shassel wat vervelend dat je nu al zoveel voelt van de hormonen. Aan de andere kant valt er natuurlijk weinig aan te doen en is het het vast allemaal waard over 9 maanden.

@miss37 wat raar dat ze niet zo enthousiast reageerden! Hoe kan dat nou toch?

@ Luna fijn dat je het alvast hebt kunnen vertellen! De steun is zeker erg fijn van familie en super dat je een knaltest hebt!

Wij gaan het vandaag misschien aan de schoonfamilie vertellen als het goede moment komt. Opzich zou ik het niet erg vinden om nog heel even te wachten, maar mijn man kan niet meer wachten haha.
Vanmorgen nog een extra test gedaan om 05:00 en dit is ook een mooie knaller op 2 dagen voor Nod. Ik ga ervanuit dat het tot dusver wel goed zit :cheer: :heart:
Hier dus hetzelfde miss. Ik zei gisteren nog tegen m'n vriend nou als zwanger zijn zo voelt heb ik nergens last van. Gelukkig kreeg ik s avonds last van m'n darmen en heb ik dat nog steeds. Toch blijft het bij mij onwerkelijk tot ik een echo heb gezien

Ik merk ook dat ik sneller honger heb. Ik eet niet speciaal meer maar bijv als ik om half twee gegeten heb dan vind ik tot half zes de volgende maaltijd al bijna te laat. Ik heb dus maar wat tussendoortjes ingeslagen

Super fijn ravenloos! Nu al zo'n duidelijke test. Tweelingen in de familie?
Alle reacties Link kopieren
Oh en nog een vraag; hebben jullie ook het gevoel alsof er een sinaasappel in je buik zit? (Zal baarmoeder wel zijn natuurlijk, maar ik heb echt een vol/strak gevoel van binnen)
Alle reacties Link kopieren
Lief allemaal dat jullie aan me denken!

Ik heb een hele goede rustige nacht gehad. Heb nog steeds bloedverlies bij het naar het toilet gaan. Maar verder niet. Geen krampen meer; dus voel me daardoor beter en rustiger. Kan me er nu ook meer bij “neerleggen” dat ik moet afwachten. Dat het alle kanten op kan gaan. Net VK nog even gesproken. En ze zei dat het een positief teken is dat het bloedverlies niet erger is geworden en de krampen weg zijn. Ze zegt dat het afwachten blijft. Je hoeft bij een miskraam niet veel bloed te verliezen, dat kan evt ook nog later komen. Maar ze was het met me eens om positief te denken, omdat het niet extreem slecht klinkt. Ik mag gewoon dingen doen en als ik twijfel mag ik ook gewoon bellen. Dat is ook fijn om even gehoord te hebben.

Dusss al met al; ik ga vandaag lekker genieten. Mn ouders komen langs en we gaan eten met vrienden. Weet nog niet of ik t ga vertellen. Denk dat ik het op het moment zelf beslis.
Zwangeres schreef:
04-11-2017 21:56
Gisteren positief getest, internet zegt dat 18 juli de datum is. Ik ben 35 en het is mijn eerste. Wel al twee keer zwanger geweest en twee keer missed abortion/vroege miskraam. Maar ik heb een goed gevoel over deze! Dit is een plakkert!
Grappig, ik lees dat ik opvallend veel overeenkomsten heb! 35, 18 juli uitgerekende datum, eerste kindje, eerder miskraam/missen abortion gehad. Ben benieuwd of dit vruchtje blijft zitten, ik wacht nog even in spanning af tot eerste echo. Nog geen afspraak kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Ninja! Ik duim voor je!

Ik merk een beetje hetzelfde als de meesten hier, moe en honger haha. Als dat zo blijft ben ik een gelukkig mens! De vorige zwangerschap heb ik gespuugd van week 6 tot 20 dus nog even fingers crossed :thumbsup:

Wij vertellen het mijn ouders en zus, broer als we het dobbelspel spelen met sinterklaas. We hadden bedacht om iets in te pakken dat wijst op deze zwangerschap (nog even bedenken wat) en dan maar afwachten wie het uitpakt!

Mijn schoonfamilie zien we een stuk minder vaak en eigenlijk pas allemaal bij elkaar met kerst, dus dan pakken we ook maar een cadeautje in ;-)

En nu ga ik even een poging doen tot mezelf in die tabel krijgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven