Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175



:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Daar!

En wat rot Ballys, ik was vorige week ook heel misselijk, nu minder gelukkig. Ik heb vrijdag via de website een formulier ingevuld, nu wachten tot ze contact met mij opnemen... Spannend hoor allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Proficiat Ballys en Daar! Wat balen dat je nu al misselijk bent Ballys. Hoe reageerde je vriend Daar? Leuk idee van dat kraslot. Waar heb je dat laten maken?

Ik ga woensdag de verloskundige bellen voor een afspraak. Hopelijk mag ik snel komen ivm de vorige miskraam.

Qua kwaaltjes is het nog rustig. Ik slaap nu vrij licht en moet er 's nachts 1x uit om te plassen. Ben ook best moe, kan best elke dag een middagdutje doen. Helaas is dat op kantoor wat lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik ben er vrijdag achter gekomen dat ik zwanger ben, zaterdag voor de zekerheid nog een test gedaan die aangaf dat ik 2-3 weken zwanger ben. Ik ben dan op 22 februari uitgerekend :).
Het is voor mij mijn eerste zwangerschap dus vind het allemaal wel heel erg spannend en ben ook wel bang dat het alsnog fout kan gaan ofzo in de vorm van een miskraam. Maar stiekem ga ik er gewoon van uit dat alles goed komt.
Ik ben trouwens 29 en mijn vriend is 34 jaar oud.
..
Gefeliciteerd daar en mihoen! Leuke verrassing daar. Ben benieuwd hoe hij reageert. Hoe en wanneer gaan jullie aan jullie ouders/broers/zussen vertellen? Ik ben heel close met m'n zusje en m'n moeder en wil het hun zo graag vertellen, maar het is nog zo pril. Gelukkig is m'n moeder op vakantie maar m'n zusje spreek ik wel regelmatig. Zo lastig om m'n mond te houden!
Alle reacties Link kopieren
Loeske, het kraslot heb ik besteld via mamakaart.nl
Je hebt ze ook in varianten, als ik t uit m'n hoofd goed zeg, jij wordt oma, opa etc etc.

Las dat jij ook al een dochtertje hebt, hoe oud is ze?

Ik ga t vanavond vertellen aan m'n vriend, zo spannend!

Vorige keer heb ik het na 7 weken verteld aan naaste familie, toen hadden we de 1e echo gehad. Vond t zelf heel fijn eerst t hartje gezien te hebben.
Morgen ga ik bellen voor een afspraak met de verloskundige. Ik ga het na de eerste echo vertellen denk ik. Ik heb het al wel mijn beste vriendin vertelt omdat zij een uur na de test bij mij thuis was en ik het echt niet voor me kon houden. Maar het was ook heel fijn dit met haar te delen.

Gaan jullie meedoen met moeders voor moeders? Ik ga me denk ik wel opgeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me opgegeven voor moeders voor moeders, morgen komt er iemand langs voor een gesprek, ben benieuwd.

Zijn jullie van plan een 8 weken echo te doen of wachten jullie op de 10 weken? Wat zie je op die echo? En kunnen ze zonder echo ook zien of alles goed zit bij de intake?
..
Alle reacties Link kopieren
Heb me toevallig net weer aangemeld voor moeders voor moeders. Benieuwd wanneer we weer starten.

Ben de dagen alweer af aan t tellen voor de eerste echo. Duurt lang ;)

Wat leuk dat er weer nieuwe meiden bij zijn gefeliciteerd! :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de nieuwe zwangerschappen.

Wij hebben het onze naaste familie al verteld. Konden het niet meer geheim houden.

6 juli heb ik mijn 1e echo, zo spannend.

Ik heb mij ook opgegeven voor mvm. Ben benieuwd wanneer ze contact gaan opnemen.

Wat kwaaltjes betreft: ik ben ontzettend moe en mijn blaas is super gevoelig. Ik moet bijna om de haverklap naar het toilet. Helaas ben ik vandaag ziek naar huis gegaan, in Limburg is het ontzettend benauwd, dat ging bij mij gepaard met hoofpijn. Kon niet echt goed functioneren.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ik was van de week bij mijn moeder, was de hele tijd zo bang dat ze iets aan me zou zien! Wil het ook graag vertellen als we wat meer zekerheid hebben. Weet niet of we t tot 12 weken geheim kunnen zouden maar sowieso de eerste echo proberen af te wachten.

Ik ben zoooo moe. Moet iedere middag echt even liggen, anders trek ik het niet. Gelukkig heb ik veel korte dagen deze week.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook last van moeheid en moet vaker plassen (ook s nachts :| ) en heel erg gevoelige borsten vanaf het moment van bevruchting ongeveer.

Ik ga het van het weekend aan mijn ouders vertellen, ik kan het niet geheim houden en als het fout gaat wil ik het ook met mijn ouders delen. Na het weekend aan mijn schoonfamilie. Voor de rest wil ik het wel stil houden. Eigenlijk tegelijk met het begin van mn zwangerschap ben ik begonnen met suikervrij eten en in dat dieet past ook geen alcohol ;). Dus dat komt mooi uit.
..
Mijn moeder belde een uur na de test op, of ze langs mocht komen.. nou ik ben blij dat ik andere afspraken had staan zou het echt niet voor me kunnen houden. Eind juli gaan we het ze vertellen.

Vandaag is mijn NOD eigenlijk pas, en vandaag is ook mijn eerste dag met nauwelijks klachten. Heb wel continue pijn in mn onderbuik en zal vanmiddag als ik thuiskom wel weer doodop zijn. Maar ik ben niet meer misselijk en had net zelfs trek!
Alle reacties Link kopieren
Dat is een slimme, suiker- en alcoholvrij dieet. Ik heb allerlei afsluitende borrels en etentjes staan deze weken, nu al aan het tobben hoe ik onder de "ben je zwanger?" vraag uit ga komen. Zelfs toen ik nog niet zwanger was en geen alcohol drink kreeg ik die vaak...
Alle reacties Link kopieren
Haha dat is een handig excuus idd!
Ik drink gelukkig niet altijd bij verjaardagen, dus valt t niet heel erg op.
Afgelopen woensdag was ik zelf jarig, nog wel wijn gedronken en filet american op toastjes.. oeps!

Ik heb nog niet erg ergens last van. Vorige zwangerschap ook niet, dus hoop nu ook niet! Toen alleen erge last van maagzuur verder in de zwangerschap.

Heb 1 vriendin die weet dat we er voor bezig waren en ook wist dat ik maandag ongesteld moest worden, als m'n vriend het weet ga ik het haar ook vertellen. Ze komt morgen avond terug van vakantie dus hoop dat ik donderdag even langs kan, doe ik m'n dochtertje het shirtje aan 'ik word grote zus'.

Ben wel benieuwd hoe sommige mensen in m'n omgeving gaan reageren.. ben 2 mnd terug thuis komen te zitten met een burn out (trok het werk echt niet, snel na zwangerschap nieuwe baan, allemaal echt teveel en realiseerde me dat ik echt wil genieten van m'n gezin dus wil graag ander werk zoeken), m'n contract loopt 31-07 af en laat die in overleg niet verlengen.. blijf nog wel solliciteren en ga ook dagje meelopen waar vrienden werken.. maar zit nu wel met dilemma van m'n zwangerschap. Heb recht op 8 mnd ww dus in die zin geen zorgen, maar voelt toch beetje onverantwoord om nu zwanger te zijn.. hopelijk kan ik dat gauw los laten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom miehoen! Mijn ervaring is dat ze bij de intake ook een echo maken. Eerst een echo bij 8 weken en daarna de intake bij 10 weken. Dat is bij mijn vk standaard.

Wat leuk dat sommigen het al hebben verteld. Ik wil echt eerst het hartje zien voordat ik het aan de grote klok hang. Al wel een paar keer op m'n tong moeten bijten hoor! Toen m'n vorige zwangerschap in een mk eindigde wist nog niemand het. Heb m'n moeder gebeld dat ik slecht nieuws had. Vond ik prima om dat zo te doen. Ik had goed in de hand wie het wist zo.

Lastige situatie Daar! Ga je ziek uit dienst? Dan kom je eerst in de zw namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom me ook melden :) eergisteren positief getest en als deze keer alles goed gaat rond 26 februari uitgerekend. In februari heb ik een missed abortion gehad. Hartje zien kloppen met 7 weken maar met 10 weken klopte het niet meer. Ik ben in ieder geval blij dat ik redelijk snel weer zwanger ben geraakt (4e ronde na mk). Verder durf ik nog niet heel blij te zijn, beetje zelfbescherming. Vorige week had ik 3 dagen lang last van mij onderrug, dat moet de innesteling zijn geweest. Sinds gisteren is deze pijn weer terug. het is vergelijkbaar met menstruatiepijn. De vorige keer had ik hier geen last van. Iemand die dit herkent?
Ik heb me net ook opgegeven voor moeder voor moeders. Bij mijn vk mag je al met 8 weken een echo. Heb net het online formulier ingevuld. Echt benieuwd wanneer we langs mogen komen. @Daar vervelende situatie maar onverantwoord is het echt niet hoor. Het zou makkelijk (en ook saai) zijn als je je hele leven kunt plannen. Ik stelde het zelf steeds uit om zwanger te worden want ik was ook niet happy met mijn baan. Nu sinds het najaar een nieuwe job. Mijn contract moet binnenkort verlengt worden maar wij hebben het op een gegeven ook maar losgelaten. Als het niet wordt verlengt dan jammer en zien we dan wel verder. Soms moet je ook voor jezelf kiezen! @yeti86 ik heb soms wel rugpijn zoals met m'n ongesteldheid.
Alle reacties Link kopieren
.
littletiffie wijzigde dit bericht op 27-06-2017 18:06
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd nieuwkomers!! :)

Ik weet nog niet zeker of ik me ga aanmelden voor moeders voor moeders, vorige keer niet gedaan omdat ik bang was dat mensen er dan achter zouden komen haha.. familie vlakbij wonen en als de auto er een keer staat als ik eigenlijk weg zou zijn dan stellen ze al vragen..

@loeske, nee ik ga waarschijnlijk niet ziek uit dienst. Ik ga nu vanuit huis werken en dat opbouwen zodat ik aan het eind van m'n contract weer m'n volledige aantal uren werk en dus niet ziek uit dienst ga.

Moet het zelf nog allemaal even een beetje een plekje geven. We wilden het al sinds januari ongeveer, toen werkte ik nog gewoon en wist wel dat ik het niet naar m'n zin had maar door feitelijke redenen (vaste werkdagen, 24 uur contract, mag blij zijn dat ik werk heb) hield ik het vol, niet wetende dat ik zo zou instorten. Uiteindelijk hadden we zoiets van onze kinderwens is er, willen we dit nu uitstellen door werk terwijl we het financieel wel kunnen bolwerken? En dan over 20 jaar denken 'hadden we maar,,'

Ons dochtertje is nu bijna 14 maanden, en zal 22 maanden zijn als ze grote zus wordt.. hoe leuk het ons/mij eerst leek zo dicht op elkaar, nu het zover is beangstigd me het ook wel een beetje.. doen we haar niet tekort? Zullen wij het allemaal wel trekken?
@little tiffie: lees dat jij een zoontje van 10 maanden hebt, hoe zie jij dit?
@loeske: hoe oud is jouw dochtertje?

Gedsie, vorige keer was ik zo mega blij haha en nu zoveel zorgen in m'n hoofd.. baal er onwijs van..
vriend is gelukkig erg nuchter en alleen maar blij, dus hoop dat ik dat ook snel wordt :)
Ik schrijf ook graag mee! Wij testten vorige week positief en hebben al een dochter van 21 maanden. Mijn datum zou rond 18 februari zijn. We wonen in het buitenland en daar krijg je normaal pas heel laat een (!) echo ( met 20 weken). Bij onze dochter hebben we er zelf een geregeld rond de 9/10 weken en ik denk dat we dat weer gaan doen. We zijn toevallig nu in Nederland en gaan het onze ouders al wel vast vertellen. Dat is live toch wel erg leuk! Ik heb een boekje van Nijntje gekocht die een broertje of zusje krijgt....spannend!
Qua kwaaltjes...bij vlagen misselijk, vooral veel honger en zooo moe. Dat is helaas eerder dan de vorige keer ....
Welkom en gefeliciteerd allemaal!

Vandaag heb ik de verloskundige gebelt, ik vond het een enorme stap, maar half juli krijgen me de intake met echo, dan ben ik ongeveer 8 weken als het goed is. Vandaag was ook mijn eerste klachten arme dag, ik was alleen heel moe maar dat zou ook kunnen komen omdat ik nog maar zo weinig koffie mag. Nu probeer ik het heel netje bij 1 kopje in de ochtend tr houden terwijl ik hiervoor minimaal 6 koppen dronk. maar vanmiddag was ik zo moe dat ik ben gezwicht voor mijn tweede kopje, daarna voelde ik mij gelijk beter. Misschien moet ik toch nog iets langer afkicken
Alle reacties Link kopieren
He leuk nog meer meeschrijvers :).

Gisteren is hier iemand van moeders vkr moeders geweest. Onze voortuin is best open dus ze gaf zelf aan dat het ook uit de achtertuin gehaald kan worden. Maar ik heb ervoor gekozen het bij mijn ouders op te laten halen de eerste weken, dan heb je de nieuwsgierige buren in ieder geval niet.

Gisteren was ik echt zo moe, ik kwam om kwart voor 7 thuis, heb snel een boterham gegeten en lag om kwart over 7 te slapen en ben er om 8 uur vanmorgen weer uit gegaan omdat mijn rug pijn deed. Maar ik zo nog verder kunnen slapen.
..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me bijna 2 dagen geleden aangemeld voor mvm, maar er is nog geen contact met mij opgenomen. Ben benieuwd wanneer ze dat gaan doen.

De vermoeidheid is bij mij ook niet te doen. Vannacht bijna geen oog dicht gedaan, nu op het werk, was toch liever in bed blijven liggen!
Alle reacties Link kopieren
Pf, ik ook vannacht heel slecht geslapen en zó ontzettend moe vandaag. Wil echt het liefst alleen maar slapen, maar dat kan helaas niet. Bijna weekend... ;) Welkom nieuwkomers!! Gefeliciteerd!

Heb vandaag de VK gebeld, 10 juli de eerste echo (dan iets meer dan 8 weken) en een intake. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, mag ik ook meeschrijven? Ik ben er gister achtergekomen dat ik zwanger ben van ons 1e kindje. Zou zonder medicatie niet zwanger kunnen worden. Na bijna 2 jaar aan behandelingen in het ziekenhuis hadden we een pauze van 2 maanden en toen is er een wonder gebeurd: ik blijk in die periode zwanger geraakt te zijn en ben nu ongeveer 5 weken! Zo blij, al is 't nog wat onwerkelijk! En omdat we een pauze hadden heb ik ook alcohol gedronken, en hoewel de gynaecoloog zegt dat 't geen kwaad kan, maakt 't me wat onzeker. Lijkt me fijn om hier wat ervaringen te delen. 30 juni heb ik m'n eerste (of als je die van gister meetelt de 2e al) echo in het ziekenhuis, hoop dan al iets meer te kunnen zien dan 't boontje dat ik gister zag op de echo :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven