Uitgerekend 15-31 maart 2018

12-07-2017 14:13 961 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend tussen 15 en 31 maart 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.

Op naar mooie baby's in maart 2018 :love:

Inlognaam: zwangerrr
Wachtwoord: z

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
OliveViva 23/28 Eerste 21 maart Jongen! :love: 8 maart bevallen! :heart:
Nala2013 30/32 Eerste 17 maart Jongen! :love: 9 maart bevallen! :heart:
Foodb 34 Eerste 31 maart Jongen!
Jongen!
:love: 12 maart bevallen! :heart: :heart:
Nienemunt 24/29 Tweede 18 maart Jongen! :love: 12 maart bevallen! :heart:
Worteltaart 36/38 Tweede 21 maart Jongen! :love: 15 maart bevallen! :heart:
Missjb 36/30 Eerste 29 maart Jongen! :love: 17 maart bevallen! :heart:
MissMarjorie 35/34 Eerste 31 maart Jongen! :love: 26 maart bevallen! :heart:
Watermeloen88 Tweede 9 maart nnb :heart:
Aryasan 38/37 Eerste 18 maart Jongen! :heart:
Amouse2 27/30 Eerste 18 maart nnb :heart:
IntoTheWoods 31/33 Eerste 18 maart Meisje! :heart:
RupsjeNooitgenoeg87 30/32 Eerste 20 maart Jongen! :duckie: Mk april '17
CindiiY 30/35 Vierde 20 maart Jongen! :heart:
Chanti-3 32/34 Derde 20 maart Jongen! :heart:
Lanie2018 29/33 Tweede 21 maart Meisje! :heart:
Roosiex 23/24 Eerste 24 maart Jongen! :heart: :duckie:
Karzou 35/50 Eerste 26 maart Jongen! :heart: 4x IUI
Noes-86 31/27 Eerste 27 maart nnb :heart: Mk aug '16
4nn 32 Derde 27 maart Jongen! :heart:
Silentstorm 28/29 Eerste 28 maart Verrassing! :heart: :duckie: Mk feb '17
_melon 27/27 Eerste 30 maart Meisje! :heart: :duckie: MA mrt '17
.
Nina210, Lazydizzy & Stef89, wegens lang niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald, maar jullie zijn natuurlijk altijd van harte welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:49
Reden: Ww verwijderd
64.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb vanochtend 4 dagen voor nod positief getest, heel licht streepje. Wel heb ik sinds vandaag ook spotting dus hopelijk is dat van een innesteling (dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook met 4 dagen voor nod).
Spannend dus de komende dagen, zet het door of is het een innesteling!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Spannend dat je al een positieve test hebt, hopelijk blijft dat ondanks de spotting zo.

Ik heb gisteren 2 dagen voor NOD duidelijk positief getest van vandaag ook een dikke twee streep :)
Dan denk inderdaad eind maart uitgerekend.
Super spannend! Ik heb al een dochter van 1,5 (december 2015).
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik wil ook graag meeschrijven, omdat het andere topic vol is!

Ik zal bij het begin beginnen.
In november 2016 heb ik een miskraam gehad na 5,5 week zwangerschap.

Sinds vorige week vrijdag weet ik dat ik zwanger ben, ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger.
Op 25 juli heb ik een eerste echo.

Ik merk dat ik me heel erg druk aan het maken ben. Terwijl ik bij mijn miskraam alle kwaaltjes tegelijk had in 1 week tijd heb ik nu helemaal geen kwaaltjes, ja, gisteren nog moe en beetje zere borsten maar vandaag ben ik bijvoorbeeld al weer helemaal niet moe. Ik merk wel dat ik flink aan het dromen ben en ook vroeger wakker wordt.

Daarnaast heb ik bijna geen afscheiding, terwijl ik overal lees dat dit juist wel de bedoeling hoort te zijn. Daarentegen heb ik wel last van mijn ontlasting.

Ik ben me alleen maar druk aan het maken en google mezelf helemaal suf, wordt gewoon gek van mezelf! Zo'n onzekere tijd dit. Hopelijk is het snel 25 juli!
Hoi allemaal!

Gisteren ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van de eerste. Wel was het maar een heeeeel licht streepje. In februari heb ik een mk gehad bij 5 weken, dus ben nog een beetje bang dat het toch weer mis gaat. Ik vind het moeilijk om al te geloven dat het echt zo is. Dat herken ik dus goed Stef89.

De vorige keer was ik echt ziekig en nu valt het mee. Heb bij aanraken wel pijnlijke borsten, maar niet de hele dag door. Mijn buik rommelt en gisteren had ik krampen (leek op menstruatie, maar er kwam niks). NOD was donderdag/gisteren, maar eisprong was wel pas 1,5 week geleden. Ik hoop dat daarom de testen nog zo licht zijn.

Gefeliciteerd voor ons allemaal :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik zou het ook leuk vinden om mee te schrijven!
Ik had vanmorgen een positieve test in mijn handen.
Ik was er helemaal niet zo mee bezig. Al wel gestopt met anticonceptie, maar heel onregelmatig ongesteld, dus nog niet echt op gerekend.
Heb wel wat pijnlijke borsten, maar heb ik normaal ook voor mijn menstruatie.
En wel moe, maar dat ben ik maanden door een andere oorzaak.

Volgens berekening zou ik 20 maart uitgerekend zijn, maar zal nog wel bijgesteld worden. Maandag de verloskundige maar bellen.
Ben heel benieuwd hoe het nu verder zal verlopen! Het is mijn eerste zwangerschap.

Jullie ook gefeliciteerd allemaal!
Hoop zo dat alles goed verloopt, las al dat sommige al een mk gehad hebben, lijkt me dan wel extra spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,
Ik zou ook graag met jullie meeschrijven. In april heb ik met 5 weken en 4 dagen een miskraam gehad, dit had veel meer impact dan ik had verwacht. Na drie maanden denken dat er misschien toch iets mis is in mijn lijf na de vorige miskraam, heb ik afgelopen week toch goed nieuws gekregen. Afgelopen woensdag had ik een positieve test in mijn handen. Ik ben vandaag 4 weken en 5 dagen zwanger. Ontzettend spannend allemaal. Bij de vorige had ik vanaf het begin een gevoel van ongeloof en een grote angst dat het mis zou gaan. Dit gevoel heb ik nu minder, dus ik hoop ditmaal op een goede afloop. Als alles goed gaat is mijn uitgerekende datum 19 maart 2018.

Ondertussen wat kleine klachtjes, wat meer last van mijn spieren, rugpijn en af en toe een vlaag van duizeligheid/misselijkheid maar dat is heel kort en niet heftig. Verder veel honger en het gevoel dat ik mijn maaltijden niet uit kan stellen.

Ik heb dit weekend mezelf ingeschreven bij een verloskundigepraktijk. Hopelijk nemen ze vlot contact op. Wij gaan de 26ste namelijk voor drie weken naar Amerika om een roadtrip. Dat zou betekenen dat ik de meeste heftige en onzekere weken in een vliegtuig en auto zit en ik dus met 9 weken terug naar huis zou vliegen. Super spannend! Niet alleen omdat we dan continue op reis zijn en afhankelijk zijn van openbare toiletten etc. Maar ook omdat ik een vegetariër ben en dus heel erg zit met de vraag 'wat kan ik straks wel en niet eten, hoe krijg ik mijn vitaminen binnen?'.

Fijn om te praten met wat meiden die in hetzelfde onzekere schuitje zitten. Gefeliciteerd met jullie positieve testen en ik hoop dat we allen een gezonde baby mogen verwelkomen in maart!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen!

Gefeliciteerd met dit goede nieuws!! Ik ben er vorige week achter gekomen zwanger te zijn van de 2e :)
Het was gelijk raak in de eerste ronde, we hadden het nog niet durven hopen. Bij de vorige zwangerschap was dit ook zo, alleen had ik toen helemaal geen idee hoe mijn cyclus was (direct zwanger na uithalen mirena spiraal). Nu heb ik geen anticonceptie meer gebruikt na de bevalling en had een regelmatige cyclus.
Volgens mijn berekening ben ik morgen 5 weken. Ook uitgerekend op 19 maart 2018.
Ik ben wat moe de laatste dagen en moet iets vaker plassen, verder gelukkig geen symptomen nog.

@zandkasteel: Hoe gaat het nu met je? Heb je nog bloedverlies gehad? Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap tot de 12 weken bijna dagelijks bloedverlies, enkele keren ook best veel (echt een plasje helderrood, maandverband vol). Ik weet dus uit ervaring hoe onzeker dit je kan maken. Hopelijk heb je geen bloedverlies meer gehad.
Wat een hoop miskramen rond de 5 weken, ik kan me voorstellen dat deze weken nu extra spannend voor jullie zijn. Dan duurt de weg naar de eerste echo lang!

@rupsjenooitgenoeg: wat spannend nu met je roadtrip op de planning! Ook wel een hele goede afleiding. Snap ook spannend, maar grootste kans dat het nu gewoon goed gaat. Heb je bij thuiskomst als cadeau gelijk een echo. Naar welk gebied ga je toe in Amerika? Kwa eten hebben ze daar vast ook groente en fruit ;) zou me daar niet zo druk om maken. En slik je vitamine pillen voor zwangeren?

Ik ga deze week ook contact opnemen met verloskundige. Heb op het moment een hoop spinsels in mijn hoofd met wat er allemaal moet gebeuren..
- VK bellen
- echo afspraak maken
- kraamzorg regelen
- moeders voor moeders
- kinderopvang aanvragen

Ik wil het liefste wachten tot na de eerste echo, maar weet ook dat de opvang snel vol is. Wil zelfde plek en dag natuurlijk als waar mijn zoontje zit. Kwa kraamzorg wil ik dezelfde bij voorkeur als vorige keer dus dat moet ook snel geregeld. Aan de andere kant vind ik het weer ‘eng’ om zo ver vooruit te denken, want wat als het niet goed gaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 18 maart 2018 uitgerekend. De zwangerschapssymptonen zijn volop aanwezig, vooral de gevoelige boobies. Gelukkig geen misselijkheid. Ik merk dat ik ontzettend blij ben, maar ook erg onzeker (gaat het hartje wel kloppen? Gaat het allemaal wel goedkomen?). Vandaag voor het eerst foliumzuur gekocht, want had ergens gelezen dat je dat moet slikken zodat de kans voor een open ruggetje wordt verkleind.
Vind het allemaal erg spannend. Dit wordt mijn eerste kindje :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@intothewoods: gefeliciteerd! was het een ongeplande zwangerschap? (Omdat je nu pas foliumzuur bent gestart)
Grappig dat de symptomen zo verschillen hè :)
Alle reacties Link kopieren
Lanie2018 schreef:
17-07-2017 15:47
@intothewoods: gefeliciteerd! was het een ongeplande zwangerschap? (Omdat je nu pas foliumzuur bent gestart)
Grappig dat de symptomen zo verschillen hè :)
Ja ongepland maar heel erg gewenst door ons beiden :-) En idd wat een verschil! Ik ben alleen wel constant echt ontzettend moe. Ik neem powernapjes overdag :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Leuk dat het ook voor een paar de 2e is net als voor mij! Hoe oud is jullie eerste? Ik heb dus een dochter van nu 19 maanden :-)
Ervaren jullie kwaaltjes ook al anders als bij de eerste?

Heftig van de miskramen die ik bij sommige lees, hopelijk gaat nu gewoon alles goed bij iedereen.

@kwaaltjes: begint bij mij nu een beetje, de ene dag wel veel meer als de andere.

Voor de tabel wij zijn 24 en 29 jaar
Alle reacties Link kopieren
.
Wat leuk om hier eea te kunnen delen. Ik voel me best goed en hoop dus dat dat een goed teken is, want bij de mk in februari voelde ik me echt ziekig/niet lekker.

Mijn borsten zijn wel wat gevoelig en ben wat sneller moe, maar mijn conditie was al niet op zijn best haha.

Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld en afgesproken dat ik terugbel als ik twee weekjes verder ben. De vorige keer had ik meteen een 8-wekenecho gepland en vond het heftig om toen af te bellen. Zoals ik al aangaf vind ik het moeilijk om al 100% te geloven dat het goed blijft gaan dus ik denk dat het mij meer rust geeft als ik zes weekjes ben. Ben toch weer bang voor volgende week of zo. Dus ik wacht het even af.

Voor in de tabel: ik ben 28 en vriend 29.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te zien dat er al weer wat meer mensen gereageerd hebben!

@ SilentStorm: herkenbaar zeg die onzekerheid. Vorig keer hebben wij het direct verteld aan onze ouders, vriend wilde dat weer doen. Ik heb gezegd dat ik het liever voor me houd. Ik weet dat de miskraam best impact heeft gehad op mijn moeder. Ik ben al onzeker, zij hoeven dat voorlopig niet te zijn. Toen ik net thuiskwam kreeg ik enorme steken in mijn onderbuik (rechts), trok door naar mijn lies. Ik maak me dan meteen zorgen, miskraam of buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Of wellicht toch mijn darmen die een gek spelletje spelen. Daar word ik heel onzeker van.

@Lanie2018, ik slik inderdaad zwangerschapsvitaminen. Ik had ze nog liggen van de vorige keer dus direct mee gestart op de dag dat ik de positieve test in handen had. Je leest echter ook over zoveel dingen die je niet mag eten en dat je eten goed moet wassen. Dat lijkt me toch lastig tijdens een roadtrip. Misschien maak ik me wel drukker dan nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is 16 maanden :) volgens mij had ik de vorige keer ook geen kwaaltjes bij 5 weken. Ik was toen misselijk vanaf een week of 6/7 tot 9 geloof ik, maar zonder overgeven. Voornamelijk ontwijken van bepaalde geuren 🙈 En de eerste 12 weken stonden dus in het teken van bloedverlies, dat was erg vervelend. Maakt je zo onzeker. Rond de 20 weken kreeg ik bekkenklachten, maar met behulp van bekkenfysio was dit snel over. (Kwam door te sterke bekkenspieren van paardrijden).

@silentstorm, goed besluit om de afspraak pas later definitief te maken. Als je een datum hebt is het altijd verder weg vind ik.

@rupsjenooitgenoeg: met wie ga je op vakantie? Alleen met je vriend/man of ook anderen? Als iedereen weet dat je zwanger ben kan je bij de restaurants toch aangeven dat je bepaalde dingen niet mag eten. Belangrijkste is dat alles goed doorbakken is.
Wat je niet mag:
-rauw vlees of vis (of gerookte vis)
-schaal en schelpdieren
-rauwmelkse kazen (au lait cru)
-bepaalde gebakken vis met mate (ivm kwik)
En rauwkost / rauwe groente etc goed gewassen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie het al aan mensen verteld? Zo ja; aan wie?
Zo nee: waarom niet en hoelang wacht je er nog mee?

Ik heb het wel aan mijn moeder verteld en aan de vrouw waar ik weleens schoonmaak ivm m'n vermoeidheid etc, maar verder heb ik nog niet de behoefte het aan anderen te vertellen (en tegelijkertijd voel ik me een beetje eenzaam, hoe krom :bonk: ) Ben benieuwd naar jullie visie
Ik heb het de vorige keer aan mijn zus verteld. Die had al een cadeautje gekocht, maar nog geen twee dagen later moest ik haar al zeggen dat het niet zo was. Mijn moeder heb ik het pas naderhand verteld.

Nu weet mijn beste vriendin het, net als de vorige keer. Ik ga het dit keer pas vertellen als de 8-wekenecho goed is denk ik, aan zussen/ouders/goede vriendinnen. Na 12 weken aan werkgever en dan aan de rest denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Vorige zwangerschap had ik het aan mijn ouders/schoonouders en broer/zus verteld met 8/9 weken. De rest pas na 12 weken, toen alles echt goed eruit zag en het bloeden was gestopt.

Nu weten alleen 2 vriendinnen het die ik ken van vorige zwangerschap. Wil het met familie pas delen na een goede echo. En de rest weer na 12 weken.

Vind het aan de ene kant inderdaad lastig om er alleen thuis echt over te kunnen praten, maar aan de andere kant wil ik het echt pas delen als ik heb gezien dat het goed eruit ziet :)
Alle reacties Link kopieren
@lanie2018: ik ga alleen met mijn vriend. Maak me vooral zorgen omdat ik vegetariër ben en het dan onderweg lastig is om ervoor te zorgen dat je alle vitaminen etc binnen krijgt. Ook ben ik een beeje bang voor producten die ze te lang of niet goed gekoeld bewaren. En ik eet best veel kaas, las ergens dat iemand ook op reis was en dat mensen haar vraag over gepasteuriseerde kaas vaak niet begrepen.

@intothewoods: wij hebben het nog aan niemand vertelt. Vorige keer dus wel. Wil de eerste echo nu eigenlijk eerst gehad hebben. Dan hoeven zij zich nergens druk om te maken. Mijn moeder is van plan half september op reis te gaan. Dus hopelijk kunnen we daarvoor goed nieuws vertellen. Mijn vriend heeft me gister bijna voor het blok gezet. Schoonmoeder kwam eten en hij wilde persé scropino (alcohol) als toetje. Hij zou voor mij een aparte maken. Komt hij uit de keuken, ik liep hem tegemoet en vraag 'welke is voor mij?' Kijkt hij me geschrokken aan en zegt 'oeps vergeten'. Dus ik snel de toetjes onder schoonouders neus vandaan gehaald en terug naar de keuken gebracht onder het mom dat hij een belangrijk ingrediënt vergeten was.
@rupsjenooitgenoeg87... mannen hahahaha. Zou mijn vriend ook kunnen doen hoor. Gaaf dat je zo'n verre reis gaat maken! Richt je vooral op wat leuk is aan de reis en wat je allemaal gaat zien/doen. Ik geloof dat de eerste zoveel weken een kindje nog niks binnenkrijgt van je. En ik ga zelf proberen overal op te letten qua eten, maar denk ergens ook wel: vroeger wisten ze dat allemaal nog niet en wij zijn ook allemaal goed ter wereld gekomen toch?

@Zandkasteel, hoe is het met je spotting verlopen? Is het daarna weggebleven of heeft het toch doorgezet? Spannend zeg.

Vraagje: wat is voor jullie reden om wel of niet mee te doen met moeders voor moeders? Ik wil het denk ik wel, maar wil niet dat de buren aan de flessen kunnen zien dat ik zwanger ben. Niet zo vroeg in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Leuk dat er een nieuw topic is geopend, die andere was gesloten. Ik praat ook graag mee!

Gisteren ontdekt dat ik zwanger ben.. Ik schrijf het nu op maar het voelt allemaal onwerkelijk nog. Voor mij is echt alles nieuw.. we hadden het (nog?) niet verwacht.. Heb dus echt nergens verstand van en moet een hoop googlen :S

Ik vind het ook erg spannend omdat ik wat ouder (38) ben.. Het is mijn eerste. Ik moet ook nog een Verloskundige zoeken, waar hebben jullie op gelet tijdens het kiezen van een verloskundige?

Volgens het internet ben ik 17 maart uitgerekend..
Alle reacties Link kopieren
@rupsjenooitgenoeg87: Wat gaaf dat jij nog een mooie reis zal maken, zo samen nu het nog kan met z'n tweetjes. Wij gingen niet op vakantie maar nu wil vriend nog wel even gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve mama's to be! :hug:

Ik zou graag af en toe mee willen schrijven (ik hoef niet in het tabel, mag wel).

Ik heb net 3,5 weken vakantie gehad en in de eerste week waren mijn verloofde en ik naar Walibi geweest. De dag na walibi was ik zo moe! Dit hield 2 weken aan. Ook was ik met vlagen misselijk, zelfs 2 keer overgegeven. En veel hoofdpijn. Ik heb nu sinds 3 dagen erg pijnlijke borsten.

Mijn vriend was er klaar mee en heeft een test voor mij gehaald. Midden op de dag een test gedaan en ja hoor hardstikke zwanger! Het duurde nog geen 3 secondes dat er in het venstertje een + stond (cb plus gebruikt).
Dit word (is?) ons eerste kindje
Wij zijn begonnen in November en eigenlijk sinds 3 maanden niet meer actief aan het tellen en verplicht 'klussen'. Dus wij waren erg verrast! 26 juli hebben wij de eerste echo. Als ik het goed heb uitgerekend was ik de 13e ongesteld geworden. Ook heb ik mij gelijk aangemeld voor 'moeders voor moeders

Het is nog erg onwerkelijk, we weten het nu 3 dagen... Lang leven google. Ik heb trouwens een super leuke site gevonden dat je per week kunt zien wat er gebeurd!

https://www.24baby.nl/zwangerschapskale ... n-zwanger/

Liefs Roosie :heart:
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven