Uitgerekend 15-31 maart 2018

12-07-2017 14:13 961 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend tussen 15 en 31 maart 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.

Op naar mooie baby's in maart 2018 :love:

Inlognaam: zwangerrr
Wachtwoord: z

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
OliveViva 23/28 Eerste 21 maart Jongen! :love: 8 maart bevallen! :heart:
Nala2013 30/32 Eerste 17 maart Jongen! :love: 9 maart bevallen! :heart:
Foodb 34 Eerste 31 maart Jongen!
Jongen!
:love: 12 maart bevallen! :heart: :heart:
Nienemunt 24/29 Tweede 18 maart Jongen! :love: 12 maart bevallen! :heart:
Worteltaart 36/38 Tweede 21 maart Jongen! :love: 15 maart bevallen! :heart:
Missjb 36/30 Eerste 29 maart Jongen! :love: 17 maart bevallen! :heart:
MissMarjorie 35/34 Eerste 31 maart Jongen! :love: 26 maart bevallen! :heart:
Watermeloen88 Tweede 9 maart nnb :heart:
Aryasan 38/37 Eerste 18 maart Jongen! :heart:
Amouse2 27/30 Eerste 18 maart nnb :heart:
IntoTheWoods 31/33 Eerste 18 maart Meisje! :heart:
RupsjeNooitgenoeg87 30/32 Eerste 20 maart Jongen! :duckie: Mk april '17
CindiiY 30/35 Vierde 20 maart Jongen! :heart:
Chanti-3 32/34 Derde 20 maart Jongen! :heart:
Lanie2018 29/33 Tweede 21 maart Meisje! :heart:
Roosiex 23/24 Eerste 24 maart Jongen! :heart: :duckie:
Karzou 35/50 Eerste 26 maart Jongen! :heart: 4x IUI
Noes-86 31/27 Eerste 27 maart nnb :heart: Mk aug '16
4nn 32 Derde 27 maart Jongen! :heart:
Silentstorm 28/29 Eerste 28 maart Verrassing! :heart: :duckie: Mk feb '17
_melon 27/27 Eerste 30 maart Meisje! :heart: :duckie: MA mrt '17
.
Nina210, Lazydizzy & Stef89, wegens lang niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald, maar jullie zijn natuurlijk altijd van harte welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:49
Reden: Ww verwijderd
64.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@rupsjenooitgenoeg: wat een actie van je vriend! Haha moest er stiekem ook wel om lachen. Mannen zijn soms zo onhandig met zulke dingen. Ik vind het al een applaus dat hij het toetje ging maken ;)
Kwa kazen is die vraag inderdaad lastig in het buitenland. Ik was mijn vorige zwangerschap in Edinburgh en daar snapten ze het ook niet (was toen 20 weken), maar ze pakte gewoon de verpakking van de kaas zodat ik het kon lezen. Overigens zijn er bijna geen kazen meer waar nog rauwe melk in zit, soms een franse kaas soort. Bij de AH is er maar 1 kaas met rauwe melk, er staat dan op de verpakking ‘au lait cru’. Ik denk echt dat het wel goed komt op je reis!

@silentstorm: ben het niet helemaal met je eens.. tuurlijk is de kans klein dat jij precies het stukje vlees hebt met toxoplasmose, of het visje met listeria. Maar het kan wel grote gevolgen hebben. En ja wij zijn allemaal goed ter wereld gekomen, want de kans is niet 100%, maar ook niet 0.. :)
Moeders voor moeders heb ik vorige zwangerschap de volle 10 weken aan mee gedaan, was niet altijd even leuk haha. Altijd maar op zo een kan plassen. De reden om wel mee te doen is omdat ik heel snel en makkelijk zwanger wordt, beide keren gelijk raak. Ik zie vriendinnen etc bij wie het niet lukt, dat is heftig. Ik gun iedereen het geluk van een kindje, en daar doe ik het dan voor :) Denk wel dat ik deze keer iets korter ga mee doen, bijvoorbeeld vanaf 8 weken. Ook met het oog op eerst onze ouders vertellen, ze passen regelmatig op in ons huis en zou niet weten waar ik die krat nog kan verstoppen zonder dat iemand het ziet.

@Aryasan: gefeliciteerd en welkom! Spannend allemaal he :cheer2: Verloskundige had ik via een vriendin gehoord dat het een hele leuke en goede praktijk was. Overigens ook de enige in ons dorp. Mijn verloskundigen zijn best gericht op een natuurlijke zwangerschap en bevalling, dat vond ik erg fijn. Ze zijn heel rustig en zorgzaam en luisteren goed naar je wensen. Woon je in een grote stad of ook kleiner? Wat is het aanbod in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Silentstorm, ik snap dat na dat het eerder fout ging, liever even wilt wachten met een afkraak inplannen. Mooie oplossing zo.
Ik deed in de zwangerschap van mijn dochter wel mee. De flessen konden gewoon in de tuin en de poort was open. Zo werden ze opgehaald en niemand zag het verder. Ze worden namelijk ook in een tas gedaan.
Toen deed ik gewoon mee, dacht waarom niet. Achteraf was het toch veel gedoe en dat spul wat de urine goed houdt stinkt zoooo erg. Niet handig als je misselijk bent. Had er verder wel wat voor over andere te kunnen helpen, dat voelde goed. Kreeg ook een hele mooie omslagdoek van ze cadeau!
Nu tweede keer nu doe ik niet meer mee, gewoon omdat ik er met een peuter bij heb lopen vind ik het onhandig.

Rupsjennooitgenoeg, gaaf dat je nog op vakantie gaat! Als je je aan de leefregels bij een zwangerschap houdt, zoals hierboven qua eten genoemd gaat het vast goed. Je kunt ook van Davitamon mama compleet vitamines slikken, daar zit nog veel meer in de foliumzuur. Je hebt ook nog een variant met visolie erin (die slik ik) wat goed is voor de hersenontwikkeling (maar weet niet hoe je als vegetariër daar tegen aan kijkt)

Lanie, wat onzeker zeg van je vorige zwnagerschap. Zo lang bloedverlies. Gelukkig is het helemaal goedgekomen met je zoontje.
Nu ook wel weer spannend, vind ik, omdat ik merk veel te gaan vergelijken met mijn vorige zwangerschap.

Mijn ouders en broer weten het, schoonfamilie (alleen het gezin zelf, dus ouders broers en zus) en 2 hele beste vriendinnen. Dat zijn mensen aan wie ik het sowieso kwijt wil als het niet goed gaat en waarvan ik goed steun zou kunnen krijgen.

Aryasan, gefeliciteerd! Gek gevoel als je het inderdaad niet echt verwacht, maar wel super leuk!

Rosie, gefeliciteerd! Je voelde het dus al duidelijk. Jammer dat je je zo voelde in je vakantie, maar wel een hele leuke reden.
Leuk van die site, ik ga ook even kijken :)
Alle reacties Link kopieren
He gezelligheid :) Begint hier ook al lekker druk te worden

Lanie2018: Ik woon in een grote stad en heb er geloof ik wel 10 in de buurt zitten. Allemaal positieve reacties op zorgkaart. Ik kies nu random eentje. Heb ook geen zwangere vriendinnen/ baby's in de omgeving.

vraagje: Slikken jullie allemaal vitamines?
Ik zat aan een voedingsschema met een caloriebeperking, dat mag niet meer las ik en slik(te?) visolie, vitd, b12 en C.. Weet niet of ik daar mee door moet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Aryasan schreef:
18-07-2017 09:03
vraagje: Slikken jullie allemaal vitamines?
Ik zat aan een voedingsschema met een caloriebeperking, dat mag niet meer las ik en slik(te?) visolie, vitd, b12 en C.. Weet niet of ik daar mee door moet gaan.
Ik ben gisteren naar de huisarts geweest omdat ik medicatie gebruik. Ik heb ontstokenbloedvaten in mijn benen al 2 jaar. Met deze medicatie moet ik nu tijdelijk stoppen.

Mijn huisarts gaf mij een recept voor Foliumzuur, er blijken dus verschillende soorten te zijn. Deze mag ik tot 10 weken slikken. Foliumzuur is dus niet standaard allemaal hetzelfde?

Verder slik ik standaard sinds ik zwanger wil worden, om de dag een bruistablet met multivitamines van davitamol.
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Alle reacties Link kopieren
Een zijn inderdaad verschillende hoeveelheden foliumzuur. Maar je kan gewoon die van de drogist nemen waar op staat: voor vrouwen die zwanger willen worden/ tijdens zwangerschap. Hier zit 0,5mg foliumzuur in.

Het hoeft dus niet op recept van de huisarts. Tenzij, je zwanger bent van een tweeling of bepaalde medicijnen gebruikt (zoals bijvoorbeeld bepaalde anti-epileptici), dan moet je 5mg foliumzuur.

Ik gebruik Davitamon mama
Alle reacties Link kopieren
I found out on Friday 14th that me and my partner are expecting our second baby. I'm due 19th march (ongeveer) and our son just turned 2 😊 I knew I was pregnant a week after conceiving! Just like my first pregnancy ; I felt nauseous, extremely tired and had a headache all weekend...I was in disbelief as we only decided the week before to 'try' for a 2nd so it was very fast 😂 Now I'm almost 5 weeks and am sooo tired, hungry constantly and going to the toilet a lot 🙈 Oh the joys of pregnancy 🎉 Congratulations mummies-to-be 😁 Here's hoping for a healthy pregnancy for us all xxx
Alle reacties Link kopieren
Hoii,
Ik wist dit helemaal niet lanie, en ik zit nogwel in de zorg haha.

Ik veegde net na het plassen bruin bloed weg???? Het was niet veel... Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet denken... :nooo:
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Alle reacties Link kopieren
@Roosiex: Ik las net dat dat innestelingsbloed kon zijn en dat je je geen zorgen hoeft te maken, pas wanneer het een heeeeeeeeeeeeeeleboel helderrood bloed is.

https://www.oudersvannu.nl/zwanger-word ... sbloeding/
Alle reacties Link kopieren
voor in de tabel 31 juli heb ik mijn 1e afspraak bij de verloskundige :) Spannend, Leeftijd vriend: 37


kan het nog steeds niet geloven. Ik wil het van het dak schreeuwen en delen met iedereen, maar mijn vriend wil het (logisch) eerst aan zijn ouders vertellen.
anoniem_350886 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 13:55
8.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat leuk om te lezen van iedereen :-) ik ben nu bij m'n moeder en we hebben het gehad over namen. Ik heb er zoveel zin in!
Overmorgen afspraak bij huisarts over iets anders, maar dan meld ik het ook gelijk.
Ik zit nu in week 6, en volgens mij deze week een verloskundigepraktijk zoeken


Oja voor de tabel: ik ben 31 en mijn vriend is 33
Alle reacties Link kopieren
Maar de innesteling heb ik toch allang gehad? Anders kan ik geen hormoon aanmaken, waardoor ik dus niet positief kan testen... ik snap er niks meer van :@@:
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Alle reacties Link kopieren
Roosiex schreef:
18-07-2017 14:36
Maar de innesteling heb ik toch allang gehad? Anders kan ik geen hormoon aanmaken, waardoor ik dus niet positief kan testen... ik snap er niks meer van :@@:
Ik weet het niet zeker, maar de bevruchting is al gebeurd. Nu is de innesteling aan de gang, bevrucht eitje vindt zijn plekje etc (correct me if i'm wrong, i'm new at this)
Alle reacties Link kopieren
IntoTheWoods schreef:
18-07-2017 15:03
Ik weet het niet zeker, maar de bevruchting is al gebeurd. Nu is de innesteling aan de gang, bevrucht eitje vindt zijn plekje etc (correct me if i'm wrong, i'm new at this)
Sorry je hebt gelijk. Binnen 7 dagen na de bevruchting. Ik moet mijn mond ook houden als ik pas 1 dag info aan het lezen ben 😣 maar ik las in het andere topic dat het wel vaker voorkwam maar niets ergs hoeft te betekenen.
Alle reacties Link kopieren
De innesteling is na de bevruchting inderdaad, meestal rond 3 weken zwangerschap. Dat zal het niet zijn Roosie. Maar een beetje bruin bloedverlies komt wel vaker door. Baarmoeder is aan het groeien, kan bij sex ook wel eens wat bloedverlies komen omdat er ook groei is van bloedvaten in de baarmoeder. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, hou het in de gaten en bij twijfel even overleggen met je VK. Je kan hun altijd bellen hè, daar zijn ze voor :)
Alle reacties Link kopieren
@Aryasan: vorig jaar zijn we naar Canada geweest, met de gedachte dat dat onze laatste grote reis zou zijn. We hadden namelijk besloten om met de pil te stoppen. Mijn vriend werd na de vakantie echter onzeker en uiteindelijk ben ik pas in november met de pil gestopt.

@Nienemunt: Ik slik davitamon met visolie. Juist omdat ik weet dat dat iets is dat ik anders gewoon niet binnen krijg. Het zijn wel grote pillen, dus het slikken kost wat moeite.


Vandaag door de verloskundige gebeld. Afspraak gemaakt voor telefonische intake aankomende vrijdag. Was wel een confronterend telefoontje. Ze vroeg bij aanvang van het gesprek hoe ik me voel. Dus direct aangegeven erg onzeker te zijn vanwege mijn miskraam. Dus ze vroeg of ik me toen ook bij hen ingeschreven had. Zegt ze 'oh, er stond al zo'n rare datum bij' en heel terloops alsof het niet is 'en 18 weken en ... dagen' . Pff toen kreeg ik het even te kwaad. Heb mijn tranen weg moeten slikken. Ik had dus eigenlijk al bijna op de helft moeten zijn, zucht.... Hopelijk zijn ze verder wat tactvoller.

Naast mijn reis heb ik deze week ook mijn laatste werkweek. In augustus begin ik bij mijn nieuwe baan. Ik ben leerkracht. Tijdens de overdracht van de kinderen zei de huidige leerkracht van mijn toekomstige groep dat deze kinderen het lastig vinden om van leerkracht te wisselen. Ehm oeps, hopelijk moeten ze in februari toch echt weer van leerkracht wisselen.
Alle reacties Link kopieren
@ Roosiex: he bah wat vervelend. Dat zorgt voor veel spanning en onzekerheid. Ik kreeg toen bij mijn miskraam het gevoel dat ik naar de wc moest om te kijken. Toen had ik last van rozige afscheiding, 's nachts krampen en zette de miskraam zich door.
Heb je verder geen last van krampen? De huisarts gaf toen aan dat het heel vaak voorkomt en dat het niet betekent dat je een miskraam krijgt. Jouw bloed is bruin, dus 'oud'. Dus wellicht inderdaad een gesprongen adertje of zo. Bij twijfel bel morgen dan even de huisarts, zij kunnen aangeven of ze willen dat je langs komt of advies geven. Ik duim voor je dat alles goed is!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, sommigen van jullie hebben al heel snel een echo. De verloskundige zei bij mij dat het pas na mijn vakantie zal zijn. (dus midden/eind augustus).
Alle reacties Link kopieren
Zeker snelle echo's! Wij doen een vroege echo met 8 weken (8 augustus) en de termijnecho via verloskundige met 11 weken ongeveer.
En denk dat we die nieuwe bloedtest gaan doen (nipt).
Ik heb gisteren dan ook gebeld en de verloskundige zei dat ik over twee weken (wanneer ik zes weken ben) alsnog kan bellen voor een afspraak met acht weken. Daarna zal er weer een echo gepland worden met elf weken inderdaad.

Vandaag nog een keer een test gedaan. Een goedkope van Action en de streep was nu echt best dik. Nog niet helemaal donker, maar wel echt heel duidelijk. Ga proberen er nu meer in te geloven.
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ook ik ben zwanger en rond de 15e uitgerekend. 2 augustus hebben we de eerste echo.

Het wordt mijn tweede kindje, we hebben al een zoontje van 19 maanden. Tot nu toe net als in m'n eerste zwangerschap niet misselijk, eigenlijk weinig last ergens van alleen soms een beetje moe. Weer een jongen? ;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal en van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Ik ben Anoesja en ben maandag er achter gekomen zwanger te zijn :-D en we zijn dol gelukkig maar ook nog wat onzeker...

Vorig jaar augustus een miskraam gehad en sindsdien geen natuurlijke eisprong meer gehad dus we liepen al dik een half jaar bij het ziekenhuis en waren druk met hormonen in de weer.

Daarom ook vrij vroeg krijgen we een echo namelijk op 4 augustus ( zou dan 6 wk moeten zijn)
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik heb 1x bruin geveegd en daarna niet weer. Ik ben gisteren wel 3x aan de diarree geweest (ik denk spanning ofzo?). Ik heb verder geen buikkrampen gehad.

Ik voel me wel net een ballon. Hebben jullie dat opgeblazen gevoel ook???

Ik ga 11 september trouwen, zou ik dan nog in mijn jurk passen!!???? :whistle:

Wow het besef dat ik 15-19 maart gewoon mama kan zijn.......

We zijn nu 5 weken (zelf uitgerekend).
We hebben het gisteren verteld aan ouders. Bij de Zeeman heb je sokjes in plastic doosjes. Ik had één paar blauwe en één paar roze gehaald. 1 roze en 1 blauwe omgewisseld en ingepakt. Bij het uitpakken wisten ze het natuurlijk meteen! Mijn ouders wisten al dat we er mee bezig waren. En met mijn schoonouders hebben wij echt een goede band. Daarom hebben we ze het nu al verteld.

Hebben jullie al verteld dat je zwanger bent behalve aan je partner? :hug:
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!
Aangezien ik toch dagelijks aan t surfen ben over alles wat met zwanger zijn te maken heeft, dacht ik, dan kan ik me net zo goed even aanmelden en meekletsen ;-)

Ik ben Chanti, 32 jr (man34). We hebben samen al twee kinderen van 6 en 4 jaar. Wel wat getwijfeld over of een derde ons leven niet te ingewikkeld zou gaan maken (het wordt met deze leeftijden natuurlijk al een stuk 'makkelijker'), maarja de wens gaat niet zomaar over.... anderhalve week geleden was ik al s avonds vroeg heel moe en had wat gevoelige borsten. Voor de zekerheid even testjes online besteld en de volgende dag getest. Ondanks dat het 4 dagen voor Mn menstruatie was, al een licht streepje gezien. Op NOD nogmaals getest met clearblue en die gaf asn zwanger 2-3 weken. Dus 4-5 weken zwanger :-)
Volgens berekeningen zou ik 19/20 maart uitgerekend zijn.

Dat was t voor nu even, moet me haasten naar school, omdat ik mee zou bij het begeleiden van een activiteit bij de jongste in de klas...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen !

Nu ik wat meer lees en zie dat een miskraam nog best vaak voorkomt word ik daar ook een beetje nerveus van.

Jazeker ;) heb het meteen mama en mijn broer verteld. (Vader is er helaas niet meer).. daarna doorgereden naar zijn zus en vanavond/Zondag naar zijn ouders. En ik weet het net 2.5 dag.

@roosiex: wat een superleuke manier om het nieuws te brengen. Miss dat wij vanavond/dit weekend ook zoiets doen.

Ohja ik heb het ook aan de trainers op de sportschool verteld. Leek me wel zo veilig.

Zien jullie eigenlijk al wat? Mijn buik lijkt wat voller maar dat zou ook alle verjaardagstaart kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend getest, 2 dagen voor NOD en binnen enkele secondes al een duidelijke streep. Heb getwijfeld of ik in dit topic wilde meeschrijven want ik heb een miskraam gehad in maart en dat topic was op z'n zachts gezegd geen succes voor de meeste. Kan ik die spanning weer aan? Weet ik niet.

Maar ik ga proberen hier actief te zijn. Sowieso na een goede echo natuurlijk. O_O

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven