Uitgerekend 15 t/m 31 dec 2012

16-04-2012 20:25 2575 berichten
Wie is er nog meer uitgerekend eind december 2012? Praat hier lekker mee!

Opmerkingen voor in de tabel graag dikgedrukt.

Naam Leeftijd UD KindjeGeslacht Bijzonderheden Goldmember 32 7 dec1e en 2e jongen en meisje verkorte bmh Chloe84 28 15 dec1e jongen Sproet 32 15 dec2e jongen Esther-1984 26 16 dec1e jongen Nysyma 27 19 dec1e Welhello 28 19 dec1e meisje 29 okt groeiecho Frutje 32 20 dec 1e en 2ejongen en meisje verkorte bmh, 23 okt gyn, Famke1984 27 21 dec 1e xxxFamke 31 21 dec1e meisje Namaste2 34 21 dec1e meisje Uggla 30 21 dec2e jongen Mommy123 27 24 dec1e verrassing Italiagirl 28 24 dec 1e jongen Oueddanielle 27 25 dec 1emeisje rust nemen Drzttrtje 35 25 dec1e jongen Max6 35 28 dec1e meisje 25 okt vk, 26 okt 2e pretecho Sasssa 29 28 dec 1ejongen Rasoptimist 38 29 dec1e jongen 26 okt vk Ginger 30 29 dec 1e jongen Julia76 36 30 dec1e jongen Kuzu 24 31 dec1e jongen Elinaa 37 1 jan 2e verrassing 22 okt gyn
@ sproet. Leuk te horen dat jij met een voorliggende placenta ook al vroeg de baby voelt. Ik vermoed ook echt dat hij het is. Voelt zo anders dan de darmen. Vind het trouwens echt geweldig om hem te voelen.

Mijn jongere schoonzusje is idd vorig jaar overleden. Zij had kanker. Dat is allemaal heel snel gegaan. Mijn vriend ging veel met zijn jongere zusje om, ze werkten zelfs samen. Echt een ontzettend leuke spontane meid. Na haar overlijden zijn mijn vriend en zijn oudere zus wat meer naar elkaar toe gegroeid. Dat vind ik prima, maar ze moet niet zo betweterig en negatief doen.

@ welhello. Niet leuk dat je ziek aan het worden bent. Mocht je koorts krijgen mag je geloof ik wel paracetamol. Dat is minder schadelijk dan hoge koorts. Verder kan een griepje geen kwaad voor de baby geloof ik. Beterschap in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

ik heb wel alles bijgelezen van afgelopen week, maar het lukt me niet om op iedereen apart te reageren....

Ben namelijk helemaal niet fit sinds vrijdagavond. Enorm verkouden en flinke hoofdpijn. Denk dat het komt door weinig weerstand vanwege weinig rust en slaap afgelopen werkweek.

Nu dus maar inhalen. Gelukkig hebben man en ik nu lekker een weekje samen vakantie. We blijven lekker thuis en gaat wat dagjes weg, naar babywinkels en de kamer voor de baby leeghalen en misschien begin maken met laminaat leggen. En genieten van het mooie weer wat eraan komt!

We doen lekker waar we zin in hebben!

Fijne zondag/vakantie voor iedereen!
Ik ben echt niet van plan 1500 euro aan een Bugaboo te besteden joh, dat heb ik helemaal niet, haha! Vriendinnetjes zijn een inzamelingsactie begonnen, ipv bergen kleertjes en schoentjes, met z'n allen + een bijdrage van mijzelf hopen we een heel eind te komen.
Mommy en wellhello, beterschap.

Goed rustig aandoen, extra vitamines en veel buiten zitten voor de vitamine d!

Italia wat een zeikerd, je schoonzus. Niks van aantrekken hoor!

Maar leuk is het natuurlijk niet.

Gold gelukkig maar dat alles in orde is! Schrikken he!

Vol schaamte () moet ik opbiechten dat ik nog meer luiers mee heb genomen. Heb nu maat 1,2,3,4 en 6.

Ik belde mijn man of hij me even bij de winkel op kon halen na werktijd, omdat ik 'een paar' tasjes had.

Hij stond me met open mond aan te kijken... Auto helemaal vol, we zijn nog boodschappen gaan doen dus auto nog voller. Op visite geweest met alles nog in de auto en toen we thuiskwamen was hij die luiers al vergeten. Tot hij de kofferbak opentrok hahaha. Maarja.

We gaan zo een bedje ophalen wat ik via Marktplaats heb gevonden. Die gaat zo lang bij mijn ouders in de schuur.

Heb een hele rare droom gehad. Ik moest bevallen, maar wou mijn man niet wakker maken dus ben op de bank gaan liggen en heb mijn ding gedaan haha. Uiteindelijk, toen ik vond dat hij lang genoeg uitgeslapen had, met de baby naar boven gegaan en gezegd 'Kijk eens je hebt een dochter'.

Toen moest ik naar mijn werk dus mijn man moest voor de baby zorgen.

Haha echt te stom voor woorden maar wel apart dat ik een dochter kreeg in mijn droom. Vrijwel iedereen gaat er vanuit dat we een dochter krijgen (gevoel) terwijl ik steeds aan een jongen denk. Zaterdag weten we het!!!
@kuzu: dank je wel! Wat een hilarisch verhaal heb je geschreven. Ik zie het helemaal voor me, met die luiers! Haha! En die droom...whaha! Nog even geduld tot zaterdag...spannend!
Oei, enorme bandenpijn, aaaaargh! Steken in mijn schaambeen en omgeving, klap er bijna dubbel van. Herkenbaar? Tot nu toe amper last van gehad, maar ik vermoed dat mijn baarmoeder met een groeispurt bezig is...

Iedereen lekker van het mooie weer genoten? De zomer is begonnen, joepie!

Kuzu, die luier-verslaving begint echt ernstige vormen aan te nemen, haha!

Beterschap aan Mommy en Wellhello!
Italia, wat verdrietig voor je man. Moeilijk ook dat zijn zusje nooit zijn zoon zal zien.

Beterschap Wellhello! Niet zorgen maken om je kindje hoor, die komt niets tekort als jij ziekig bent.

Mommy, jij ook niet helemaal fit dus. Fijn dat je een weekje uit kunt rusten.

Kuzu mijn zoon van 3 jaar draagt nog niet eens maat 6 van luiers!

Rasoptimist, vervelend he, die bandenpijn. Kan soms echt gemene steken geven als ik nies of me omdraai in bed.
Vervelend voor diegenen die niet fit zijn. Ik begin na een week dus weer op te knappen.

Temperaturen je jezelf wel? Bij koorts zou ik aan de bel trekken. Gelukkig heb ik geen koorts gehad.

Kuzu, wat een droom en jouw pamperkoorts. Ik hoop maar dat de kleine er straks tegen kan!

Lees nu de reactie van Sproet, maat 6 is ongeveer wanneer je kind zindelijk is geworden .
Meiden, er bestaat al een topic 'Uitgerekend april 2013'! Wat gaan het hard! Genieten!!!!!!
Hoi meiden,

Hier eindelijk weer eens een berichtje van mij...Gisteren naar de gynaecoloog geweest en weer een echo gehad. Dat was nr. 4 al! haha. Alles zag er perfect uit. Kindje lag preecies op schema qua groei. Mijn bloeddruk is nog steeds laag (90/60), volgens mij heb ik nog nooit eerder zo'n bloeddruk gehad! Dus alles goed hier.

Heb alleen af en toe last van harde buiken maar dat was geen probleem. Moeten jullie ook zo wennen aan je veranderende lijf? De ene dag vind ik het prachtig en een uur daarna voel ik me een aangespoelde walvis....Ben nog niet veel aangekomen, alleen mijn buik is al best groot. Net alsof er een meloen op is geplakt!
Een april topic al !! Gaat het hard hè!!

elina fijn dat alles goed gaat. En over je lijf... Dat heb ik ook. Vandaag voel ik me een walvis!!
Hallo allemaal!

Ik moet ook best wel wennen aan mijn nieuwe lijf. Ben altijd erg slank geweest maar begin nu toch echt een beetje uit te dijen. Op vakantie is mijn buik echt verdubbeld!

Ik was gisteren even in een grote woonwinkel, die met die gele letters en moest wat vragen. Kreeg ik complimentje over mijn mooie kleine buikje. Toen ik vertelde dat ik 5 maanden zwanger ben van een tweeling viel die vrouw bijna om! Zelfde gisteren op het kinderdagverblijf waar ik een rondleiding kreeg. Maar zelf vind ik

dat ik best wel flink ben. Qua omvang. Maar ik ben het gewoon echt niet gewend. En soms voel

ik me heel mooi en soms dan denk ik ook: aangespoelde walrus! Haha!

En t wordt natuurlijk alleen maar meer hè?

Ik heb gisteren drie ik*a kasten in elkaar gezet en alles lopen sjouwen, had ik toch weer last van mijn rug daarna. Moet proberen toch iets rustiger aan te doen maar ik vind dat lastig. Hebben jullie dat ook?

Wij hebben straks de 20 weken echo! Ik vind het spannend! Zo benieuwd of ze beide goed groeien en of alles goed is!

Stomme vraag: hoe kan je als je mobiel forumt iets dik gedrukt krijgen?

Italiagirl: je schoonzus klinkt niet heel erg vriendelijk en behulpzaam.... Eerder zelfs een beetje jaloers! Is het een beetje uit te houden met de hitte momenteel?
Oja, best apart. Nadat ik in het ziekenhuis was geweest voor de "spoed" echo voel ik de baby's ineens onwijs! Dit weekend begonnen ze. De ene voel ik meer dan de andere maar zondagavond waren ze beide erg aan het bewegen. Samen met mijn vriend en grote glimlach met onze handen op mijn buik genoten van het speelkwartiertje. Ik vind het zo leuk om ze te voelen!! Word ik instant gelukkig van!
Goldmember: Wat leuk de 20 weken echo! Geniet ervan en laat je weten hoe het is gegaan?
@ goldmember. Succes en veel plezier met de 20 weken echo. Wij moeten nog 2 weken en 1 dag wachten. Met de hitte ging het de afgelopen 2 dagen goed. Het was een stukje koeler. Vanaf vandaag weer 30 graden of meer.

@ baby voelen. Zo leuk is dat!!!! Het hele zwanger zijn valt me best zwaar. Iets wat ik van te voren nooit had gedacht. Maar als ik die kleine frummel dan weer voel ben ik zoooooo blij!

@ geboorte kaartjes. Zijn jullie die al aan het uitzoeken. Wij willen een kaartje sturen met een foto van de baby. Heeft mijn broer ook gedaan en is erg leuk. Ben benieuwd hoe ze dat in Italië gaan vinden, want geboortekaartjes kennen ze niet.

@ kinderkamer. Hadden we een mooie kamer gezien bij de prenatal, is hij niet meer te bestellen. Balen! Wordt weer verder zoeken dus.
Spannend moment hoor zo'n 20wekenecho, is toch een soort van goedgekeurdstempel ofzo die je dan krijgt, dan weet je zeker dat alles helemaal goed is!

Esther, jij had 'm gisteren?

En Ginger, weet jij al wat het wordt?
Spannend goldmember, de 20 weken echo. Bij mij duurt dat nog een 2,5 week.

Vandaag weer bij de verloskundige geweest. Ze vroeg zich nog af waarom ik doorverwezen werd naar de gyn.. Kon ze niet uit de kaart halen. Gaf haar dus zelf maar aan dat dit ivm mijn gewicht is.

Hartje gehoord en ze ligt er goed bij. Mijn bloeddruk ook in orde (110/60), precies hetzelfde als de vorige keer.
Spannend die 20 weken echo !!!

En je bent officieel al op de helft nu!! Wow! Hopenlijk gaat alles goed!!

@ Gold wat ben je lekker actief bezig geweest met de kasten zeg!

@ Italia ik begrijp je precies.. de zwangerschap valt me ook best tegen hier maar als je dan een echo ziet of een schop voelt of ik kijk simpelweg in de spiegel en bedenk wat er in mn buik zich afspeelt wordt ik zo vrolijk!

@ geboortjekaartjes..Ik ben inderdaad ook al begonnen met t zoeken op het internet ( je moet wat als je je verveelt he haha)

En heb wel wat leuke gevonden..Nog ff met manlief overleggen welke t gaat worden..Tis enkel om naar vrienden en fam in nederland te sturen.. Vandaar via internt dus dat makkelijk vanuit hier te regelen. Waar gaan jullie zoeken internet of drukkerij?
@oueddanielle. Wij willen de geboorte kaartjes bestellen via hip design. En dan de foto kaartjes dus. Gaat naar familie en wat vriendinnen in NL en familie en vrienden hier in Italië. Verder qua Italiaanse traditie kopen wij geboorte suikers voor het bezoek. Als je hier op kraambezoek gaat krijg je standaard een aantal van die snoep dingen in een blauw of roze thulen zakje.
Hoi allemaal!

Houden jullie het een beetje vol met de warmte?

Ik ben nu lekker thuis, na gister een hele dag (7 tot 6) gewerkt te hebben en vanochtend mijn vrije ochtend alsnog te hebben gewerkt, ben ik wel moe. Gisteravond om 10 uur naar bed gegaan (doe ik noooit) en omdat manlief ook moe was (hij moest vroeg uit bed om mij weg te brengen) kwam hij gezellig bij me liggen. Heeerlijk geslapen.

Buik begint lekker te groeien, we zijn nu allemaal vol spanning voor zaterdag.

Kaartjes heb ik op het oog. Wou eerst ook bij hipdesign bestellen, daar hebben we ook onze Nederlandse trouwkaarten vandaan. Maar heb nu bij geboortepost.nl kaartjes gemaakt. Qua ontwerp enzo is het al wel klaar.

Was vrij snel bekeken. Zodra we het geslacht weten ga ik op internet kijken naar geboortebedankjes.

Net zoals Italiagirl schrijft, krijg je bij Turken ook altijd iets bij het kraambezoek. Vaak van die geboortesuikers in een zakje, met een blauw/roze ding eraan. Een baby of van die andere kitch dingen. Mijn schoonzusje had voor de geboorte van haar zoontje iets heel leuks gemaakt, wil zelf ook even wat leuks in elkaar zetten.

Heb vandaag een pakje gekocht bij H&M.

Heb vanalles van kikkers gekocht voor in de babykamer en vond dit pakje zooooo lief.

http://img406.imageshack.us/img406/9536/foto1sm.jpg
@ kuzu. Wat een geweldig pakje!!! Enne , niet te hard werken he!

@ goldmember hoe is de echo gegaan?

@ hier. Uitslag van de urine kweek is binnen. Geen bacteriën. Dus dat is alvast fijn! Nu nog de uitslag van die vagina kweek. Heb zelf het idee dat die harde buiken door volle darmen werden veroorzaakt. Heb ze nu ik met die medicijnen bezig ben (vloeibare vezels) al een stuk minder last ervan.
Heb nog niet bijgelezen, dat ga ik vanavond doen.

Vanmiddag echo gehad. T zijn echt, echt, écht een jongen en een meisje! Na wat verhalen over geslachten die uiteindelijk niet klopten hield ik toch een slag om de arm.

De echo was goed, duurde meer dan een uur omdat het met een tweeling wat lastiger te zien is allemaal.

Enige is dat bij het jongetje geconstateerd is dat hij twee ipv drie aders in zijn navelstreng heeft. Drie is de norm.

Daarom moet ik dinsdag aanstaande naar een ander ziekenhuis voor uitgebreider onderzoek. Het zou in de loop van de zwangerschap ervoor kunnen zorgen dat het jongetje minder goed kan groeien. Dus ik vind het toch een beetje spannend.

Maar de rest was allemaal goed! Hartjes, hersenen, vingers, teentjes, alles erop en eraan!

Vanavond lees ik bij!
Wat leuk, toch echt een jongen en meisje! Gelukkig dat verder alles ook gezond eruit ziet. Wel spannend dat je toch nog verder onderzoek moet laten doen naar die navelstreng. Maar hopelijk is daar voldoende ervaring mee om hem goed in de gaten te kunnen houden en evt in te grijpen.

Italia, fijn dat die medicijnen blijkbaar hun werk doen. Wat jammer dat ze in Italië niet aan geboortekaartjes doen, vind dat er juist zo bijhoren. Veel leuker dan alleen een telefoontje of sms.

Wij hadden vorige keer zelf ons kaartje ontworpen en laten drukken. Resultaat was heel erg mooi (snel en betaalbaar ook). Dus mocht iemand hetzelfde willen doen, hier de link naar de drukkerij: Logiprint.

Leuk pakje Kuzu!
Watleuk Goldmember! Fijn te horen dat alles eraan zit!

Wat grappig om te horen die geboortesuiker bij Kuzu & Italiagirl hier wordt alleen verwacht dat ze een maaltijd te eten krijgen haha. Meestal gewoon rijst met saus en sla niet veel bijzonders maar je moet t de eerste dagen wel klaar hebben! Gelukkig hebben we daar schoonmoeders voor hihi

En ik geloof t nog zelf niet maar afgelopen 2 dagen werd ik wakker en ik had ik gewoon echte ENERGIE bij t wakker worden.. Heb dit al sinds t begin van mn zwangerschap nog nooit gevoeld! Heerlijk hopenlijk houd t zo aan!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven