Uitgerekend 16-30 april 2018

15-08-2017 20:32 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Egeltje10 25 Eerste 20 april Meisje! :love: Bevallen op 29 maart :heart:
Oleander2017 38 Eerste 20 april Jongen! :love: Bevallen op 13 april :heart:
Esther93 24 Eerste 15 april Meisje! :love: Bevallen op 20 april :heart:
Richelle91 26 Eerste 22 april Meisje! :love: Bevallen op 24 april :heart:
XBarbabella 29 Derde 18 april Jongen! :love: Bevallen op 24 april :heart:
Marijeens25 31 Eerste 25 april Jongen! :love: Bevallen op 27 april :heart:
Squirrel8 24 april Jongen! :love: Bevallen op 30 april :heart:
Lievemas 30 Derde 29 april Meisje! :love: Bevallen op 7 mei :heart:
Waersmaedje1 28 Tweede 18 april Meisje! :duckie:
Moeder1980 36 Zesde 21 april nnb :heart:
Annii87 30 Eerste 22 april nnb :heart:
NinjaToby 30 Eerste 24 april Jongen! :duckie:
Roosje-Mila1980 37 Eerste 30 april Jongen! :duckie:
:hug: Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend allemaal en leuk zo'n topic!

Ik heb gister positief gestest. Ik ben 30 en dit is voor ons het eerste kindje. Dit is de tweede ronde nadat ik gestopt ben met de pil. Veel sneller dan verwacht, daardoor ook wel extra spannend of alles goed gaat. De uitgerekende datum is nu 22 april. Nog geen afspraak gemaakt, wil volgende week bellen. Ik zie inderdaad dat het bij elke verloskundigepraktijk anders werkt. De een wel standaard vroege echo de ander niet... Weet niet zo goed wat te kiezen.

Ik heb ook die steken in mijn onderbuik als ik nies. Al sinds de dag dat ik ongesteld had moeten worden (zondag). Eerst voornamelijk rechts maar nu ook midden. Verder opgeblazen gevoel.
-
anoniem_64fadf0e01a24 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 13:21
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja en relateerd er ook alles aan. Vandaag ook wat hoofdpijn en moe maar zou ook kunnen zijn dat het de afgelopen tijd druk was op het werk en ik nu wat rust heb ;)
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag! Ik schrijf ook graag mee!
Vandaag positief getest, uitgerekende datum 25 april. Het is mn 3e zwangerschap, onze dochter is nu 13 maanden.
Nog niet gebeld naar verloskundige, komt nog wel.
Behalve moe (maar heb net aantal nachtdiensten gehad dus is niet gek) verder geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Skippybal10 heftig een miskraam en dan ook nog zo'n nasleep hiervan. Bij ons geen keus in de verloskundigepraktijk. Ik denk dat alleen jullie inderdaad kunnen bepalen wat prettig voor jullie is. Maar als de praktijk goed aanvoelde en de verloskundige zou het ook jammer zijn als je nu bij een mindere terecht komt.

Esther93 haha nee hoor helemaal niet stom. Ik test ook nog een keer. Gewoon omdat het nog zo lang duurt tot we zekerheid hebben. (niet dat dit nu echt zekerheid geeft)

Annii87 gezellig dat je mee komt schrijven, fijn dat het zo snel raak is. Lastig lijkt me inderdaad als je moet kiezen, want op basis waarvan. Op de sites maar dat is best lastig. Succes met de keus. Denk dat het vooral gevoel is. En daarnaast wat er aan informatie op staat hoe zij het een en ander zien en doen en of dat bij jullie past. Ik krijg wel een vroege echo, deze is dan inwendig, bij onze verloskundige heb je een keus om deze wel of niet te doen.

Hallo Lievemas gefeliciteerd! Je derde zwangerschap, begrijp ik uit hoe je het omschrijft dat er een zwangerschap niet voldragen is? Sorry weet niet goed hoe ik de vraag niet pijnlijk stel. Als je hem niet wil beantwoorden moet je dat ook zeker niet doen.

Ik zal straks de tabel op volgorde zetten en jouw ook toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi wil graag mee schrijven.. vandaag postief test in hadden vermoedelijk 25 april uitgerekend.
Eerste kindje wel 2 x miskraam gehad met 5 weken en geschat op 8weken.
Dus erg spannend.
Leeftijd 31 me man 37
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Als het mag wil ik graag mee schrijven!
Mijn vriend en ik krijgen een kindje en volgens de berichten op internet ben ik rond 20 april uitgerekend!
Ik ben 30 jaar en zwanger van de eerste.
Ik merk dat ik erg onzeker ben en al veel op internet rond kijk naar informatie.
Morgen ga ik de verloskundige bellen.

Ik vind het erg spannend allemaal en hoop met jullie een beetje te kunnen sparren. (Aangezien ik er verder met niemand anders over kan praten, behalve mijn vriend😊, en ik een echte prater ben)

Gr.
anoniem_352996 wijzigde dit bericht op 17-08-2017 21:02
3.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend marijeens25! Leuk om precies gelijk op te lopen. Ik gun je een goede zwangerschap! Dapper dat je al op een forum mee wilt schrijven, voel je je anders nu?

Xbarbabella, vragen mag zeker. Ik wil niet bij voorbaad anderen opzadelen met mn verhaal, vandaar ;). Ons eerste kindje bleek niet levensvatbaar. Ik hoop dat ik me daar deze zwangerschap niet teveel zorgen over ga maken, maar dat zien we wel. Eerst maar de eerste 3 maanden goed doorkomen.
-
anoniem_64fadf0e01a24 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 13:22
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe schrijfsters!

Gisteren contact gehad met de veloskundige en de intake staat gepland voor 18 september, daarbij komt ook meteen een vroege echo. Wel jammer dat ze deze per se overdag willen inplannen en niet savonds. Moet ik toch met een smoes komen waarom we later op het werk komen. Gelukkig zijn ze op het werk niet moeilijk als je wat later begint.

Skippybal: O wow, dat merk ik ook echt! Probeer gewoon normaal te eten, maar merk toch dat ik steeds sneller echt een hongergevoel krijg. Normaal gesproken heb ik hier niet zoveel last van.

Vanavond gaan we met mijn broers whisky proeven bij ons tuis, omdat we een pakket hadden gekregen voor onze verjaardag. Ben benieuwd of ze het verdacht gaan vinden als ik niet drink. Ik drink niet heel veel, maar wel af en toe.
Hallo allemaal!

Ik ben zo blij dat ik mij ook kan aanmelden bij een "ik ben zwanger" groepje!
Ik ben Ninja, 29 jaar en mijn vriend is 32. En sinds 9 rondes bezig met zwanger worden en nu is het opeens raak! :yes:
Ik heb gister tegen alle verwachtingen in, 2 dagen voor mijn NOD, positief getest! Het streepje was al duidelijk te zien. Vanochtend nog een keer getest en het streepje is al bijna net zo donker als de controle streep. Dat is een goed teken toch?
Het is nog heel erg pril dus ik vind het voor nu vooral heel erg spannend of het goed blijft gaan...
Vooral morgen vind ik erg spannend... dat is de dag dat ik ongesteld zou moeten worden.

Qua symptomen voel ik hetzelfde als voor mijn menstruatie. Heb normaal altijd erge last van mijn borsten, krampen in buik en hoofdpijn, en dat heb ik nu ook. Alleen heb ik nu ook lage rugpijn en dat heb ik normaal niet.
Door alle symptomen was ik er van overtuigd dat ik gewoon ongesteld zou worden. In een opwelling deed ik toch een test en jaaaaaa!! kon het bijna niet geloven!! Na 9 rondes proberen werd ik al wat paniekerig. En ik had de dag er voor de huisarts al gebeld voor een afspraak... :facepalm: zo zie je maar...

Als alles goed blijft gaan is mijn uitgerekende datum 30 april! :cheer2:
Super mooie tijd om een kindje te krijgen vind ik!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Marijeens25, Kipster87 en NinjaToby gezellig dat jullie mee komen schrijven. Marijeens25 voor jou dus extra spannend zo die eerste weken.

Lieve Lievemas zie dat alsjeblieft niet als opzadelen. Wat onbeschrijfelijk heftig lijkt me dat om mee te maken. Nogmaals geef aan als het genoeg is maar wanneer kwamen jullie er achter dat jullie kindje niet levensvatbaar was?
Ik hoop dat je op een fijne manier de eerste maanden door kan komen (de rest natuurlijk ook) maar gebruik ook het forum voor je zorgen. Je zadelt er niemand mee op, het kunnen delen kan erg fijn werken en je meer ruimte geven.

Ik ga zo echt echt de tabel bijwerken maar ik merk met bijv. Lievemas haar verhaal ik het lastig vind om voor een ander te bepalen hoe ik het invul. Zien jullie dit als je derde of tweede kind, hoe omschrijf ik het bij bijzonderheden. Ik wil namelijk niemand voor het hoofd stoten dat zou ik echt heel vervelend vinden. Dus ik ga proberen er iets van te maken maar geef alsjeblieft aan als er iets gewijzigd moet worden.
xbarbabella wijzigde dit bericht op 18-08-2017 09:18
0.91% gewijzigd
Haha dat hongergevoel ken ik, maar ik weet niet of ik dit nu meer heb dan daarvoor...

Voor de rest merk ik echt weinig, ik merk dat het me echt heel erg onzeker maakt. Heeft hier nog iemand last van? Sinds dat ik weet dat ik zwanger ben heb ik weinig tot geen symptomen...
Hi allemaal! Ik zou ook graag meeschrijven. Mijn vriend en ik (28) zijn in begin december 2016 begonnen met proberen en het heeft dus best even geduurd voordat ik de positieve test in handen had. Kan het eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven/vertrouwen ;-) Het zal ons eerste kindje worden en volgens mijn berekening is mijn ud 26 april 2018.

Hoe lang hebben jullie gewacht met je aanmelden bij een verloskundigenpraktijk? En ik moet wegens een annulering voor een vakantie (verzekering) een doktersverklaring hebben over mijn zwangerschap. Maar vind het zo ontzettend mutserig om je zo snel al te melden bij de dokter.

Super leuk om nu te kunnen schrijven en kletsen met anderen die in hetzelfde bootje zitten. Hebben jullie het al aan iemand vertelt? Wij hebben volgende week een feestje bij ons thuis en het gaat wel erg opvallen als ik niet drink. Maar stiekem zou ik het nog wel heel even voor ons willen houden. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Ik heb me eigenlijk wel al snel gemeld bij de verloskundig, puur omdat deze praktijk ook 's avonds afspraken doet. Ik was namelijk bang dat er voor mij geen plek meer zou zijn 's avonds. En gelijk had ik... de eerste afspraak is overdag (13 september, kun je nagaan). Mijn man werkt in Duitsland maar heeft gelukkig wat kunnen regelen. Termijnecho is wel 's avonds :cheer2:

Ik heb het al aan onze ouders verteld, ik vond dat erg fijn om te delen. Mocht het mis gaan dan heb je naast je man nog iemand om daarover te praten. Maar ik denk dat dat ieder voor zich is...

Vorige week was ik ook bij een 'festivalletje' in de stad en een vriendin van me al meteen: 'Geen wijn??? Ben je zwanger??'. Toen wist ik het nog niet, dus kon ik goed 'liegen'. Vanavond hebben we er weer één, dus ben benieuwd of ze het weer zal vragen en of ik dan weer zo subtiel kan zeggen dat ik geen zin heb om te drinken :lol:
Alle reacties Link kopieren
Esther93 je hoeft je echt nog geen zorgen te maken. Sommige mensen krijgen gewoon weinig tot geen symptomen.
Maar we zijn ook nog zo pril zwanger, overgroot deel krijgt symptomen als misselijkheid etc rond de 6 weken zwangerschap.
Kan goed zijn dat je volgende week zegt waar maakte ik me druk om, kan ik maar terug;)

Konijntje999 Gefeliciteerd met je positieve test. Ik heb meteen gebeld voor een afspraak. Wat betreft je doktersverklaring zou ik eventueel als het kan wachten tot je meer zekerheid hebt van bijvoorbeeld een goede echo. Waarom kun je niet meer op vakantie? Is deze in de laatste weken van je zwangerschap gepland? Dan zou de verklaring later misschien ook niet zo erg zijn?

Bij de eerste hebben we het de volgende dag aan opa en oma verteld en mijn zussen, Mijn moeder was jarig dus dat was een leuk moment. Bij de tweede heeft het langer geduurd, dit heeft een andere reden gehad. (is behoorlijk heftig kom ik later op terug)
Nu heb ik het een vriendin dezelfde dag verteld, zij belde mij een minuut naar haar positieve test na 3 jaar proberen en mm. Ik ben 2 maanden na haar uitgerekend.
Morgen vertel ik het mijn zus, ik neem haar mee naar een festival en ga niet de hele dag moeilijk doen.

Ik denk dat het voor ieder anders is wat goed voelt. Ene kant is het fijn dat sommige mensen op de hoogte zijn ook als het misgaat. Anderzijds is het nog heel pril.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel benieuwd waarom je je vakantie zou moeten annuleren..
Vertellen wil ik t pas na de termijnecho, vroege echo lukt niet door onze vakantie. Grappig om te lezen dat jullie allemaal al een afspraak hebben. Duurt lang he dat wachten :). En wachten moeten we nog heeeel lang ;)

Ik ben 30, het is ons 3e kindje. Bij opmerkingen hoeft niets te staan voor mij. We kwamen er met 20 weken echo achter dat het helemaal mis was, ik voelde me erg goed toen.
Dus ik raad iedereen aan om echt de 20 weken echo te doen! Je kunt zoiets namelijk echt niet aanvoelen (serieus er zijn vrouwen die dat denken)
Dank voor de reacties! De vakantie is in december, en is een rondreistocht door Fins Lapland. -30 graden, meerdaagse huskysledetocht en overnachten in trekkershutten! Van de organisatie mag je zwanger niet mee.

Haha het is niet zo dat ik denk dat je als zwangere niks meer kan hoor! We gaan ook nog steeds op vakantie, maar misschien iets minder extreem :lol:

@Lievemas, wat naar :hug:

@XBarbabella, leuk dat je het morgen gaat vertellen! Nu nog een beetje mooi weer en dan is je festival helemaal lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het eerst meteen mijn vriend vertelt daarna me vader de test laten zien en me zus een foto gestuurd van de test en het een vriendij vertelt... de rest willen we doen na de 12 weken echo

Verder heb ik meteen een verloskundige gebeld waar ik 30 augustus al naar toe kan voor intake, moeders voor moeders voor aan gemeld en daar een afspraak mee op 23 augustus bij mij thuis.

Gisteren spontaan ineens last gekregen van lage rugpijn en was toen stad met vriendin wat had ik op een gegeven moment een pijn verschrikkelijk omdat ze helemaal uit hilversum naar enschede was gekomen kon ik niet zeggen ik ga naar huis... eenmaal op de terug weg reed ik op mijn scooter achterlangsbuitengebied langs een boer de lucht die me daar tegemoet kwam zorgde ervoor dat ik op de scooter gewoon over zat te.geven van die lucht

Dat vertelde ik me vriend ook en me zus, me zus vertelde dat ze dat niet had in het begin maar dat t bij haar niet verder ging als kokhalsen..
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Konijntje, wat een gave reis! Balen dat deze nu voor jou niet door kan gaan. Hopelijk komt het er nog eens van..
Alle reacties Link kopieren
Halfapril2018 schreef:
15-08-2017 20:32
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen.


:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Kipster87 30 Eerste 20 april onb
XBarbabella 29 Derde 21 april onb 6-9 Vroege echo
8-9 Intake
PCOS
Esther93 24 Eerste 21 april onb 13-09 Intake/vroege echo
28-09 Termijnecho
Annii87 30 Eerste 22 april onb
Egeltje10 25 Eerste 23 april onb 18-09 intake/vroege echo
Skippybal10 29 Eerste 23 april onb MK januari
Lievemas 25 april onb :redrose:*2017?
Marijeens25 31 Eerste 25 april onb 2x MK
Richelle91 26 Eerste 26 april onb 30-08 Intake Mk mei 2017
NinjaToby 29 Eerste 30 april onb
WW: Tweedehelft2018

Kom je er niet uit, geen probleem er is gerust iemand anders die je toe wil voegen aan de tabel.
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag positief getest!!! :cheer: :cheer: eindelijk in de 7de ronde haha :blob: :blob:
Ik snap de tabel alleen niet sorry, wilt iemand mij toevoegen?
Nina-27-eerste-28 april-onb-geen afspraken en bijzonderheden

bedankt!!!
Alle reacties Link kopieren
Hey wat leuk nog meer positieve testen!

Konijntje 999. Ik denk volgende week aanmelden bij verloskundigr, dit weekend een keuze maken. Wel jammer van je vakantie, klinkt super gaaf. Maar goed zwanger zij is natuurlijk nog leuker.

Leuk om te lezen wanneer jullie het andere vertellen. Lijkt mij heel lastig liegen als iemand er direct naar vraagt of als je ergens last van hebt.

Nu weet alleen mijn man het nog. Voor nu wel leuk zo. Over paar weken ouders broers/zussen en goede vrienden denk ik. Tenzij ik het voor die tijd niet voor me heb kunnen houden...

Richelle91 is je reuk ook sterker? Zelf gelukkig nog niet misselijk geweest maar fiets ook elke dag langs de boeren en merk dat ik meer last heb van de geuren. Wel naar dat je onderweg moest overgeven!
-
anoniem_64fadf0e01a24 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 15:20
0.00% gewijzigd
Skippybal10 schreef:
18-08-2017 18:20
Hebben jullie misschien tips over een goed boek met gezonde gerechten waardoor je ook zo min mogelijk aankomt tijdens je zwangerschap? :proud:
Die wil ik ook!!!
Alle reacties Link kopieren
Annii87 schreef:
18-08-2017 13:58
Hey wat leuk nog meer positieve testen!

Konijntje 999. Ik denk volgende week aanmelden bij verloskundigr, dit weekend een keuze maken. Wel jammer van je vakantie, klinkt super gaaf. Maar goed zwanger zij is natuurlijk nog leuker.

Leuk om te lezen wanneer jullie het andere vertellen. Lijkt mij heel lastig liegen als iemand er direct naar vraagt of als je ergens last van hebt.

Nu weet alleen mijn man het nog. Voor nu wel leuk zo. Over paar weken ouders broers/zussen en goede vrienden denk ik. Tenzij ik het voor die tijd niet voor me heb kunnen houden...

Richelle91 is je reuk ook sterker? Zelf gelukkig nog niet misselijk geweest maar fiets ook elke dag langs de boeren en merk dat ik meer last heb van de geuren. Wel naar dat je onderweg moest overgeven!
Ja mijn reuk is wel een heel stuk sterker dan voorheen heb mijn vriend zelfs kauwgumpjes gegeven vanmorgen oepss hahahaha
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven