Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
Ik doe ook de nipt, maar ik denk zonder de nevenbevindingen. Onze vk vertelde dat er bijvoorbeeld iets afwijkends uit chromosoom 8 kan komen. Dan zit je helemaal in de stress, wordt er bij beide bloedgeprikt en blijkt een van ons ook die afwijking te hebben en gewoon gezond te zijn. Dat is wel een nadeel vind ik.

Leuk op huizenjacht viva! Ons huis wordt nu gebouwd en is pas volgend jaar klaar. wij verwachten de baby in ons kabouterhuisje haha.

@mathilde, nog van harte met je dochter! Leuk dat iedereen zo reageerde, snap ook dat je wil dat zaterdag alles in het teken van je dochter staat!

@lucky, goed dat je er zo achteraan zit! dokters vinden zichzelf vaak fantastisch, en dan is hun meniing de juiste ;) opkomen voor jezelf!

@dajka, goed dat je hebt gebeld! duurt nog wel ff helaas, hier krijg je ook pas echo's na de 10e week :(
Wat wordt er bedoeld met nevenbevindingen van de nipt? En kan je dat dan verder laten onderzoeken?

Ik heb het trouwens gevonden!! Mosterd en smintjes werken top tegen mijn misselijkheid!! Welliswaar maar even.. maar goed.. het werkt!

Na de echo hebben we echter wel een voorgevoel dat het weer een meisje is! Waarom weet ik niet.. maar had dat bij de tweede ook heel sterk en had gelijk. Ben benieuwd! Kan niet wachten tot we wat gerichter naar namen kunnen zoeken!
Ik weet niet precies wat het percentage is. De kans is vrij groot omdat dit kind van een andere partner is en dan is het risico weer groter dan normaal bij een tweede zwangerschap.
Mathilde, fijn dat jullie ook een goede echo hadden! En leuk om die positieve reacties te horen/zijn lijkt me! Ik ben ook zo nieuwsgierig naar het geslacht.. Dan kun je inderdaad gerichter shoppen en namen kiezen. Heb altijd het voorgevoel gehad dat ik alleen jongens ga krijgen, maar je weet het niet!

Luckylo, super leuk idee zo met pasen! En wat een gedoe inderdaad, goed dat je hebt doorgezet en toch mee doet aan het onderzoek. Mijn zus heeft het HELLP syndroom gehad, ik heb dit bij de intake vermeld maar ze zeiden dat ze mijn bloeddruk in de gaten gaan houden en verder niets. Ze zeggen dat het niets hoeft te betekenen, dat ik alleen een beetje meer kans er op heb dan anderen. Ben er wel best bang voor...

@Viva, ik heb ook over 2 weken de volgende afspraak, kan ook niet wachten. Zo bijzonder om leven in je te zien! Bij mij zag je wel heel duidelijk het hoofdje en zelfs de handjes, dat had ik echt niet verwacht! En over 2 weken zullen onze foto's nog duidelijker en mooier zijn :-) Wij twijfelen over de NIPT. Ook wij zijn beide jong en gezond maar ik ben zo'n controlfreak... Ik weet het nu echt nog niet!
Mijn broeken zitten ook niet echt meer lekker, draag vooral leggings.. Durf nog geen zwangerschapsbroeken aan naar werk want dan ben ik bang dat mijn collega's (die ook vriendinnen van me zijn) het zien.. Lastig, haha. Succes met het huizen kijken!

@Dajka, wat gek dat het bij jullie niet gebruikelijk is om eerst een echo te doen en daarna de intake. Ik was zo nerveus dat ik me zonder echo denk ik echt niet kon concentreren op wat ze me allemaal vertelden! Fijn dat je nog niet zoveel last hebt van je kwaaltjes, het kan erger!

@Rian, dat is inderdaad ook nog iets om over na te denken, de nevenbevindingen.. Ik ga veel info opzoeken en ik hoop dat ik dan tot een conclusie kom of en hoe ik de NIPT wil..
@mathilde, als ze de nevenbevindingen gaan onderzoeken gaan ze alle chromosomen bekijken. Dus niet alleen de 3 van down, Edwards en patau. Als er dan een afwijking is gaan ze eerst bij jou en bij je partner bloed afnemen en kijken of jullie die afwijking ook hebben. Anders kan je evt een vruchtwater punctie overwegen.

Qua broeken, ik heb een elastiek tussen mn knoopsgat en mn knoop. Dat valt niet op, en t zit niet zo strak als je gewone broek. Dat scheelt weer met nu al zwangerschapskleding als je dat nog niet wilt!
Luckylo wanneer heb je het onderzoek?

De Nipt, tsja ik wil het nu wel doen maar vind het echt doodeng. Weet nu al dat ik twee weken bang ben voor de uitslag. En bij een vervelende uitslag, wat doen we dan.ik vind het zo'n bare gedachte om een kindje van 12-16 weken weg te halen. Is al een echt kindje! Ik vind het allemaal zo moeilijk. Vorige zwangerschap geen screening gedaan. Nu ben ik 34 dus de kaarten liggen wat anders.

Herkennen jullie trouwens het hebben van hele hete voeten? Ik lig hier al een paar nachten wakker van. Vannacht 3 uurtjes geslapen. Voeten steeds buiten het bed koelen. Iets met hormonen?
Wat fijn al die goede echo’s!
Wij gaan ook voor de nipt. Deze was er in mijn vorige zwangerschap nog niet, ik zat (en zit) eigenlijk nog niet in de risicogroep maar ik heb nu wel al een kindje dus als iets niet goed zou zijn wil ik wel nadenken over hoe we het dan voor ons zien. Ik werk zelf bij een instelling voor gehandicaptenzorg (niet in de zorg zelf) maar ik zie hier wel dingen waarbij je gaat nadenken...

Hebben jullie ook nog steeds af en toe de angst of alles goed blijft gaan tot de 12 weken, kan mij soms overvallen terwijl er niet echt een aanleiding is. Blij dat ik donderdag weer even naar de gynaecoloog kan, hopelijk ook even kijken of hartje luisteren.

@leja: nee, komt mij niet bekend voor. Heb het soms wel overal heel warm snachts. Vervelend dan die korte nachten...
Volgens internet heb je pas een verhoogde kans na je 40e.
Vanaf je 37e sta je onder controle bij de Gyn, dat is de ‘risicogrens’
Wij vallen dus best mee met begin 30 ;)
Volgens de vk overlijdt een kindje met Edwards of patau max 1 dag na de bevalling. Dus als dat er bij mij uit zou komen zou ik de zwangerschap wel af laten breken, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Bij down zou ik t echt niet weten, ik denk dat je zo’n beslissing pas kn nemen als t je overkomt.

Dat van die warme voeten herken ik niet, wel van helemaal warm snachts. Ik word tussen 4 en 5 wakker en slaap niet meer. Met als gevolg dat ik om 6 uur in de middag op de bank in slaap val Haha.

@fliepke, die angst herken ik zeker! Heb inmiddels 2 exho’s Gehad maar zie alsnog op tegen de termijn echo van woensdag.

Hoe gaan jullie trouwens om met mvm?
Ik moet bijna spugen van die lucht van dat conserveringsmiddel , en ik probeer steeds goed mn adem in te houden als ik t overgiet. Echt vreselijk!
Ah Rian fijne oppepper. Ik dacht vanaf 35 verhoogde kans op afwijkingen.

Ik heb met mensen met Down gewerkt en dat was heel leuk. Maar je eigen kind is toch heftig. Reacties van anderen, gezondheidsproblemen, levensverwachting en toekomst van het kind, voortdurende zorg.
Het lijkt mij zo heftig om zelf de keuze te maken om het af te breken.
Ik heb ook altijd gezegd dat je niet kan oordelen tenzij het je zelf over komt. Het verhaal ik zou het nooit weghalen is makkelijk als je niet daadwerkelijk voot de keuze staat inderdaad!

Mvm nog niet begonnen. Ik stel het nog uit ivm geen echo en dat ze het nu thuis ophalen. Ook al is dat in een onherkenbare auto, het gaat hier wel opvallen.

En ja die slapeloze nachten en om 5.00 wakker herken ik!
Ik heb het ‘s nachts ook vaak warm, verder heb ik momenteel jeuk aan mijn buik. Gelukkig niet de hele tijd.
Ik baal wel een beetje van het weer want ik krijg mijn winterjas bijna niet meer dicht en als ik ‘m wel dicht doe dan krijg ik last van mijn buik omdat het zo strak zit.

Bij Patau en Edwards denk ik dat wij de zwangerschap laten afbreken. Bij down weet ik dat niet zeker, lastig aan down is dat je dat ook in allerlei gradaties hebt, van heel goed leefbaar tot hele ernstig zieke en gehandicapte downers. Ook agressie komt bij down veel voor, maar daar is veel minder over bekend bij het grote publiek. Wij zouden ook bij down denk ik overwegen om het af te breken. Het zou echt hartverscheurend zijn, maar als ik heel verstandelijk denk dat denk ik gewoon dat het wel erg veel van ons en onze kinderen vraagt. Was het nou de eerste geweest, dan hadden we waarschijnlijk niet eens overwogen om het af te breken, maar nu is het gewoon al best vaak pittig, we hebben al twee pittige kinderen en ik ben psychisch eindelijk wat stabieler. Ik weet dat we het heus wel zouden kunnen, je doet gewoon wat moet en het blijft wel je kind. Maar als we de keuze hebben, tja dan zou ik misschien, hoe verschrikkelijk ook, wel overwegen om de zwangerschap te beëindigen.
Daarom wilde ik eerst de nipt helemaal niet doen. Want als je niet weet dat je kindje wat mankeerd hoef je ook die keuze niet te maken.
@Manon; ik kan me voorstellen dat je bang bent, HELPP is zo heftig! Overigens zou je dan volgens mij ook in aanmerking komen voor dat onderzoek in België, maar dat moet je natuurlijk maar net willen.

@Leja; dat onderzoek heb ik in april, moest rond je 15e week gebeuren mee ik uit mijn hoofd en dat is dan.
Warme voeten herken ik totaal niet. Ik heb juist koude voeten (altijd al)
Heb ook echt een kruik in bed, heerlijk!
Wel warmer dan normaal dat merk ik. Ik heb nu geen extra deken meer nodig... Haha

Nipt laten wij zeker weten doen. Wil weten wat de kansen zijn. Ik ga uit van het goede.
Ik merk ook nog wel wat onzekerheid zo onder de 12-16 weken. Maar na eerste echo met kloppend hartje is de kans zo veel kleiner op miskraam, dat het me ook weer gerust stelt.

Vrienden en nichtjes verteld en ze reageerden allemaal enthousiast. Ik vind het echt leuk! Ik ga de eerste zijn met drie kids in die vriendengroep. Ik zie mezelf al lopen met duowagen en meerijdplankje voor mijn luiwammes van 4.

Mijn misselijkheid neemt in de avond steeds goed af. Heel erg fijn! Dan voel ik me weer mens en kan ik wat aan het huishouden doen.

En ik ben zo blij met mijn vk!! Zij hebben allen de echoscopiste opleiding afgerond waardoor ze dus iedere afspraak een echo maken!!! Tot 12 weken is er iedere 2 weken een afspraak en daarna 1 keer per 4 weken. Dat worden veel echo’s!
Ik heb het juist hele dagen ijskoud! Haha. Ik heb soms echt het gevoel dat ik het niet meer warm krijg, ook ‘s avonds in bed. ‘S nachts nergens last van, maar ‘s ochtends word ik altijd roodgloeiend wakker.

Wat fijn Mathilde, dat je vk zelf echo’s maakt! Ik vind er altijd zo’n lange periode tussen zitten als je de 12 weken voorbij bent! En dan heb ik nog het geluk dat ik groeiecho’s krijg... ik krijg een echo bij 8, 11, 20, 32, 36 weken (uit m’n hoofd gezegd).

Sorry dames! Ik lig ‘s avonds nog altijd knock-out op de bank en kan me er niet toe zetten om achter de laptop te kruipen. Ik lees alles mee en reageer soms eens op een berichtje, maar uitgebreide reacties naar iedereen gaat mij momenteel niet lukken...
pfff ik kom even klagen hoor! Ik had net mijn intake bij de verloskundige. Wij netjes op Tijd bij de praktijk. Na een kwartier wachten loop ik toch maar naar de balie, of wij ons toch niet hadden moeten aanmelden bij binnenkomst en of ze uitliepen. Nee was niet nodig, ze komt er zo aan werd er gezegd. Nou na een half uur nog niemand. Ik weer terug naar de balie. Staat mijn afspraak voor vrijdag in het systeem i.p.v. vandaag. Terwijl ik wel een afspraakbevestiging heb gehad voor vanochtend.
Echt helemaal waardeloos dus. Nu een nieuwe afspraak gemaakt. Helaas kan mijn man voor dan geen vrij meer krijgen!

Zoo sorry voor deze ego post. Maar ik moet even van mij afschrijven. Wat baal ik zeg!
@Mathilde14 Woowww wat betaal jij dan voor je verloskundige? Hahaha
Mijn verloskundige (waar ik de intake mee had) die kan ook wel echo's maken, maar ze doen er in principe gewoon maar 2...

@Lisot Nou wat stom! Heel je ochtend weg! Erg slordig.

Wij hebben het dit weekend aan heel wat vrienden en familie vertelt en iedereen was enthousiast. Zo leuk!

Vandaag hebben we weer een bezichtiging. Een veelbelovende! haha

Ik heb trouwens juist koude voeten. Brrrr. Na al die maanden Azië vind ik de kou behoorlijk heftig. Maar thuis onder een dekentje op de bank vind ik echt heerlijk.
@Mathilde, dat is wel fijn! Het blijft leuk om naar je baby in wording te kunnen kijken.

@Kaatje, waarom krijg jij groeiecho’s?
Hier had ik met 7+3 een echo (en een extra met 8+2) en nu met ongeveer 10+3 en dan met 20, 27, 30 en 33 weken en ik weet niet of ze ook nog een liggingsecho doen daarna, dat zou nog kunnen. Sowieso ben ik onder controle in het ziekenhuis en daar staat in elke spreekkamer een echo-apparaat, het schijnt dat ze best vaak tussendoor ook even kijken.

@Lisot, wat balen zeg! Dat is inderdaad niet zo netjes en ook balen dat je man er niet bij kan zijn!

@Viva, ik vond het na een half jaar in het buitenland ook zo wennen in Nederland. Ik heb nog een filmpje waarop ik een lange mouwenshirt aan heb, een lange broek en een sjaal om en ik zeg (in het Spaans), brrr wat koud, 24 graden. Haha, bizar achteraf maar toen had ik het echt koud met 24 graden.

Vorige zwangerschap had ik het heel warm, nu gewoon normaal, niet specifiek kouder of warmer tot nu toe. Hoewel ik ‘s nachts wel al een paar keer wakker ben geworden met het zweet op mijn rug.

Doen jullie aan sport? Gaan jullie daar mee door in de zwangerschap? Ik was toen ik net zwanger was net begonnen aan een 12-weekse cursus hardlopen onder begeleiding van een personal trainer. En het is echt heerlijk, ben nu 8 keer geweest. Vind het bijna jammer dat ik zwanger ben en dat ik er daardoor mee zou moeten stoppen.
wow dames, wat krijgen jullie veel echo's! Hier is bij een 'gewoon normale' zwangerschap gebruikelijk dat je alleen maar de termijnecho en de 20 weken echo krijgt en veder niet. Wel fijn hoor om zovaak naar je kleintje te kunnen spieken.

@ Viva, leuk op huizenjacht! Hoop dat jullie snel een leuk stulpje vinden.

@luckylo sporten tijdens je zwangerschap is echt heel goed. Als ik jou was zou ik na Je cursus lekker door blijven gaan. Je gaat vanzelf gaat merken wanneer je rustiger aan moet doen. Ik ga iedere zaterdagochtend bootcampen in een leuk klein groepje onder begeleiding. Ik ben van plan zo lang mogelijk mee te blijven doen. Met de groep doen wij ook wel eens met obstucal runs mee. Maar dat vind ik nu te risicovol.
Net als dat ik binnenkort een groepsuitje heb waar het plan is om te paintballen. Ik heb alvast gezegd dat ik wel mee ga, maar alleen ga kijken.
Rian hoe is de termijnecho gisteren gegaan?
Goed! Alles zag er goed uit, hartje klopte nog goed en alles erop en eraan!
Ben nu 15-10 uitgerekend. Maar wil wel graag in deze groep blijven ;)
30 mei staat de 20 weken echo gepland.

Jij vandaag hè leja, spannend en heel veel plezier!
Wat fijn Rian!!

Ik heb vanochtend controle bij de gynaecoloog gehad, alles goed! Hartje dit keer ook horen kloppen:)
Nu 9+4, hij/zij groeit dus netjes volgens schema. Ik heb over 2 weken termijnecho en volgende week intake voor de nipt.
Was ik ook weer eens een keer!
Ik wilde elke avond reageren, maar ben steeds zo ontzettend moe dat ik het bed in duik zodra mijn dames ook in bed liggen rond 19.00.
Hopelijk heb ik snel wat meer energie.

Vorige week dinsdag een mooie echo gehad met mooi kloppend hartje, precies zo groot als de verwachting. Dit moest via een inwendige echo, omdat mijn baarmoeder blijkbaar nogal naar achteren gekanteld ligt.
Woensdag had ik bij het afvegen ineens 'vers' bloed, dus ik schrok me dood. Gelukkig was het alleen bij het afvegen en was het na een paar uurtjes ook weer helemaal weg. Ik had de dag erna toch intake bij de verloskundige en ze gaf aan dat dit heel goed kon door de echo, ook al was het een dag later.
Verder zijn de kwaaltjes nog gelijk, dus ga er vanuit dat alles goed is.

Om die reden wel de termijnecho meteen op 10 weken gepland, dus mag over een weekje alweer spieken!

@Fliepke, fijn dat alles goed was bij de gyn vanochtend!!

@Rian, voor jou ook zo fijn dat alles weer goed was! En zelfs vooruit gezet! En van mij mag je hier blijven schrijven hoor!!

@Luckylo, het klopt toch dat jij ook op een ander forum schrijft? Ik herkende wat je daar schrijft met wat je hier schrijft en heb je verhaal ook meegekregen mbt een paar jaar geleden. Vind het erg knap hoe je er destijds mee om bent gegaan! Ik houd het bewust wat vaag, aangezien ik niet weet wat je er op dit forum van wilt delen. Overigens ben ik op dat forum met name een stille meelezer.

@Lisot, wat ontzettend balen zeg van je afspraak! Nu mag je morgen, is het alleen intake of ook echo?
@ Leja, hoe was je echo vandaag?
Rian en Fliepke gefeliciteerd!
Fliepke jij dus ook aan de nipt?

Ik heb vanochtend inderdaad de eerste echo gehad. Ik ben 3 dagen vooruit gezet naar 16 oktober.
Een zeer bewegelijk kleintje gezien waar direct een kloppend hartje te zien was!
Heel blij! Toch weer erg speciaal. Mijn man was enigszins verrast dat het als zo af is en zo bewegelijk was. Alsof het voor hem nu pas echt is. Logisch natuurlijk, hij beleeft dat anders.
Daarna intake vk gehad. Ik mag weer bloed testen voor het e.e.a en volgende week terug voor de aanvraag nipt (mag pas bij 11 weken)
Ook weer rhesus onderzoek en glucosetest zoals vorige keer.
Fijn dat er weer goede echo’s waren! Wij tellen af naar dinsdag, dan mogen wij en als die echo goed is dan vertellen we het ook aan de kinderen. Daar verheug ik me echt heel erg op!
Gisteren heb ik het een vriendin verteld die ook zwanger is (maar dan wat verder dan ik) en die was helemaal hieperdepieper. Vorige keer waren we ook tegelijk zwanger, ze kreeg toen een miskraam (met 12 weken werd dat ontdekt, had eerst een goede echo gehad rond 8 weken) maar raakte later tijdens mijn zwangerschap weer zwanger.
Ze is zwanger van haar derde, ik van de tweede, maar we hebben er dus in totaal 3 hier in huis.

@Yara, dat klopt inderdaad, had wel ergens verwacht dat ik voor mensen die daar komen hier met mijn verhaal herkenbaar zou zijn. Ik heb nog niet alles verteld, dat is bewust, het is niet een geheim perse of zo, maar het is gewoon een beetje too much om allemaal in 1 keer te vertellen. En dat doe ik dan ook liever als we wat langer met elkaar schrijven, gewoon mondjesmaat zeg maar.
Ik ben hier gaan schrijven omdat er op dat forum bizar weinig mensen tegelijk zwanger zijn en ik merkte dat ik wel behoefte had om wat meer te schrijven. Wees welkom om daar ook mee te schrijven zou ik zeggen!

Ik voel me hondsberoerd vandaag, echt ziek ben ik niet maar heb ook niet het idee dat het alleen zwangerschap is. Vanmorgen paar keer het gevoel dat ik flauw ging vallen en erg misselijk. Mijn bloeddruk is gewoon normaal dus daar komt het niet door. Ben ook hongerig en trillerig al de hele dag, voelt heel raar. Mijn maag is helemaal van slag. Hopelijk morgen beter.
Fijn Yara die goede echo, maar kan me voorstellen dat het even schrikken was toen je bloed zag... fijn dat je over 2 weken weer mag kijken!!

Die vermoeidheid is erg herkenbaar, na een werkdag ben ik doodop.

@lucky: hopelijk voor jou blijft het dan maar bij deze ene dag dag je je niet lekker voelt.

@Lejo: Jeej! Voor jou ook goed nieuws!! Superfijn, langzaam komen we toch wel dichtbij de 12 weken:) hier ook de Nipt ja, omdat ik al een kindje heb en er over na wil denken als het helemaal niet goed zou zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven