Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.



Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat jullie zo misselijk zijn. Alleen s ochtends of de hele dag? Een cracker eten voor je opstaat schijnt te helpen.

Fliepke wat erg! Ik heb mij niet gerealiseerd dat jouw tweeling het niet gehaald heeft. Wat een onvoorspelbaar verdriet. 23 weken is natuurlijk veel te vroeg buiten de baarmoeder. Heel veel sterkte.

Mathilde welkom. Oei een onverwacht kadootje dus. Kan me voorstellen dat het even wennen is aan het idee.

Mvm twijfel ik nog over. Ik moest steeds de kannen wegbrengen. Vond het best een gedoe. Maar veel mensen in mijn omgeving werden niet makkelijk zwanger dus toen heb ik het volgehouden tot zo'n 15 weken. Weet niet of ik nu weer meedoe. Hebben ze een leuk welkomskado? Haha.

Volgende week ga ik de vk maar eens bellen voor een afspraak en echo denk ik.

Ik probeer niet zoveel te denken over of ik nog wat voel. Heb nog wel 1 zw test liggen die ik eventueel nog kan doen als ik twijfel of het nog goed zit.
Mvm doet ook weer een test he!

Rian ja dat slecht slapen heb ik ook soms. Door alle gierende hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Matilde en dajka!

Kan me voorstellen dat het even schrikken was voor je, je gebruikt niet voor niks anti conceptie. Maar gelukkig dat het wel meteen welkom voelt!

Hier wordt mvm opgehaald, kan de flessen achter de vuilnisbakken zetten. Ze doen inderdaad ook een teat, waarbij er een veel hogere hcg grens is dan thuistesten. Was gelukkig goed duidelijk, extra geruststelling ;) ik kreeg een superzachte badcape haha
Volgende week maandag heb ik echo, daarna wil ik t aan mijn ouders vertellen. Schoonouders mogen nog even wachten, die vertellen we het rond de 10 weken!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Rian!

Mijn man is inmiddels ook wakker (slaapkop!) En heeft het laten bezinken. We gaan ervoor en we zien wel. We hopen natuurlijk nu wel op een jongen :-D whahahaha!
Ik kon het vanochtend niet laten en heb nog een test gedaan (eerste test was donderdagochtend). Streep was donkerder dan afgelopen donderdag en bijna even donker als de controlestreep... van mezelf moet ik er nu dan ook gewoon op vertrouwen dat het goed zit! Heb ook geen testen meer, dus nog een keer testen kan niet.

Ik heb nog geen afspraak gemaakt, denk dat ik maandagochtend ga bellen.

Moeders voor Moeders ben ik nog over aan het twijfelen.... op die manier wisten we namelijk meteen dat mijn buurvrouw zwanger was vorig jaar.. en daar heb ik niet echt zin in dat alle buren meteen op de hoogte zijn. Daarnaast passen ouders en schoonouders elk een dag in de week hier bij ons thuis op, dus waar moet ik de flessen gaan verstoppen?

Ben overigens blij om te lezen dat ik niet de enige ben die er onzeker van wordt en dat de kwaaltjes komen en gaan!

@mathilde, dat zal schrikken zijn geweest en nog steeds! Aan de ene kant lijkt het me heerlijk dat je het hele voortraject van zou het wel lukken hebt overgeslagen, maar aan de andere kant mis je ook een stukje bewuste voorpret. Wel gefeliciteerd!

@Dajka, gefeliciteerd en welkom!

@Rian, mag ik vragen waarom je het jouw ouders eerder verteld dan je schoonouders? Wij zorgen ervoor dat we het wel dezelfde dag of dag na elkaar aan ouders en schoonouders vertellen. WIj hebben wel het geluk dat ze beide in de buurt wonen en met beide een goede band hebben, weet niet hoe dat bij jou zit?
Alle reacties Link kopieren
Dankje Yara, jij en alle andere meiden natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik had het geluk bij beide dochters gelijk na de eerste keer zwanger te zijn. Ik voel me dan nu ook zo vruchtbaar als een konijn...

Vandaag nog met manlief erover gepraat en ik geloof dat het wel goed zit nu. Nog wel echt spanningen als ik eraan denk en soms verdriet over hoe stom het gewoon is dat het per ongeluk is gebeurt en hoe anders dingen gaan worden in de toekomst waar ik niet op gerekend had.

Hihi Yara; dat blijven testen herken ik wel! Ik denk dat het niet vreemd is om dat te doen en je daardoor wat zekerder te voelen! Ik heb er vanochtend ook weer een gedaan. Vooral doen wat goed voelt!
Alle reacties Link kopieren
@yara, tuurlijk mag je dat vragen!
Mocht het wel misgaan wil ik dat mn moeder het weet, vertel haar bijna alles. Ik was er vanmiddag en moest zo oppassen dat ik me niet versprak ( wat bijna gebeurde) Mijn schoonouders wonen bijna een uur rijden hiervandaan, en zijn erg gelovig. Zij zien het liefst dat we eerst trouwen en daardoor zie ik enorm tegen hun reactie op. Ook al is dit de keuze van mijn vriend en mij..
Ik heb de eerste nare reactie al achter de rug van m vriendin waarbij het zwanger worden niet goed lukt, en dat deed best pijn. Wil voorlopig nog even op mn roze wolk blijven zitten ;)

Als je oppas hebt thuis is t zeker lastig met die flessen! Dan snap ik zeker dat je ervoor kiest om het niet te doen, niet leuk als ze er op zo’n manier achter komen!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Mathilde, zo vruchtbaar als een konijn :rofl: die vind ik grappig.
Wel fijn dat je het er nog even over gehad hebt met je man. Moet dan gewoon zo zijn toch!

Dat meermaals testen herken ik ook..... ik heb er inmiddels een stuk of 8. Tja. En als ik iets voel, of als ik iets niet voel, stress. Mijn man zegt dan telkens dat ik me niet zo druk moet maken.

Moeder voor moeders wilde ik heel graag aan mee doen maar dat mag niet omdat ik als baby een bloedtransfusie heb gehad.

Qua smoesjes ben ik er nog steeds niet uit, makkelijke optie is gewoon vertellen en anders alles glashard ontkennen. Ben benieuwd of ze het dan aan mijn gezicht kan zien.

Ik begin nu wel langzaam aan het idee te wennen, maar er zijn ook momenten bij dat ik het ineens vergeet! En dan 5 min later denk ik ineens; Holy sh*t ik ben gewoon zwanger. Blijft toch gek

Gebruiken jullie trouwens een zwanger app op je telefoon oid? Nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Rian wat vervelend zo'n nare reactie. Had je het je vriendin vroeg verteld door haar situatie? Wij hadden ook vrienden die niet makkelijk zwanger werden en hebben ons niet leuk behandeld destijds. Blijft moeilijk en ook begrijpelijk. Wat had jouw vriendin bijvoorbeeld gezegd?

Ypod ik gebruik de app zwanger en zo om per week te lezen wat er gebeurd. En ik ga binnenkort weer zo'n boekje kopen waarin je kan schrijven en foto's plakken van je buik en ontwikkelingen. Dat is nu echt leuk om terug te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Na 2 daagjes weg te zijn geweest, ben ik er weer :).

Wat rot dat veel van jullie misselijk zijn! Dat kwaaltje is mij gelukkig nog bespaard gebleven. Ik hoor vaak dat een cracker eten (voordat je je bed uit stapt) en gemberthee drinken goed helpen.

Ik heb vooral last van mijn borsten die al een hele cup groter zijn!!! En van vermoeidheid. Ik voel me 's ochtends niet uitgeslapen en kan 's middags heel makkelijk een dutje doen.

Ik doe waarschijnlijk niet mee met MvM. Ik vind het een fantastisch initiatief, maar als ik 8 weken zwanger ben, kom ik terug van onze lange (wereld)reis en dan wonen we tijdelijk even bij mijn schoonouders. Nou ik zie het niet zitten om daar mijn plan te verzamelen.

@Ypod: Ik gebruik Zwanger&zo, The Bump en Zwangerschap+. The Bump is heel leuk, omdat je een dagelijkse mini-update krijgen (vandaag is je baby zo groot als een Linz, vandaar als de M op een M&M...) en Zwangerschap+ is heel tof vanwege de afbeeldingen. Je kunt precies zien hoe je embryo eruit ziet.
Als ik in Nederland ben, ga ik ook de app van Prenatal downloaden. Maar dat lukt hier in het buitenland niet.

@Rian085: Wat ontzettend naar! Probeer vooral op die roze wolk te blijven zitten.

Ik kijk zo uit naar mijn eerste echo! Nog 13 dagen! haha

Hoe voelen jullie je?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me ook aanmelden als dat mag. Kan iemand me in de tabel zetten? Lang geleden kwam ik hier ook wel eens, maar ik kon me mijn gebruikersnaam niet meer herinneren dus ik heb een nieuw account aangemaakt.
Ik ben ongeveer rond 18 oktober uitgerekend, maar echt zeker ben ik daar niet van, ik heb een onregelmatige cyclus, altijd gehad, ik ben uitgegaan van mijn langste cyclussen (2x in de afgelopen 2 jaar duurde het zo lang) en heb een dag daarna getest. Toen dacht ik een heel licht streepje te zien maar twijfelde heel erg, mijn man zag het niet. De dag daarna een negatieve test. Maar vervolgens was ik 3 dagen later nog niet ongesteld en heb ik nog een keer getest. Die was duidelijk positief. Helaas had ik vervolgens wat last van bloedverlies, niet veel, geen krampen, maar wel bij het afvegen duidelijk helder rood bloed. Ik voel me dus best onzeker over deze zwangerschap maar tegelijk voel ik me ook echt wel zwanger en ik heb ook al een dag of 4 geen bloed meer gezien.
Mijn eerste echo heb ik 6 maart dus dat duurt nog wel even.

Ik heb zere borsten, ze zijn ook groter volgens mij en sinds deze week heb ik ook af en toe dat een bepaalde geur me enorm overvalt. Ik vind de geur dan heel sterk en wordt er niet helemaal lekker van. Mijn buik is ook opgezet en mijn darmen zijn in de war. Verder heb ik last van mijn maag, maagzuur. Nou ja al met al dus wel van alles, ik begin er daardoor wel steeds meer vertrouwen in te krijgen.

Bij de eerste liep het heel anders, toen ik teste had ik gelijk een knaltest en de CB test gaf 2-3 weken aan (deze keer 1-2 weken). Ik werd vrij snel misselijk en mijn borsten groeiden als een malle, aan het einde van de zwangerschap was ik 3 cupmaten groter, daarvan is er uiteindelijk maar eentje weer af gegaan. Voor mijn gevoel heb ik nu ook alweer bijna een cupmaat groter. Ik was toen wel een stuk zekerder van mijn zwangerschap, ik had een innestellingsbloeding en ik wist het gewoon zeker, dat ik zwanger was. Nu ook wel, maar door die vage testen en dat bloedverlies...nou ja, ik ben gewoon een stuk onzekerder.
Alle reacties Link kopieren
Luckylo, je kunt jezelf in de tabel zetten, de inloggegevens staan in erboven.
Wat jammer dat je zo aan het twijfelen gebracht wordt door je lijf. Maar je hebt een positieve test en zo te lezen een hele lading aan zwangerschapssymptomen, dus het klinkt als zwanger! Aftellen tot 6 maart dus.

Rian, wat vervelend van de nare reactie van je vriendin. Denk je dat dit nu tussen jullie in komt te staan, dat jij al wel zwanger bent en zij niet?

Mathilde, wat een verrassing! Kan me heel goed voorstellen dat jullie nu wel echt even moeten schakelen, als dit nu nog niet in de planning stond. Gelukkig hebben jullie nog maanden de tijd om rustig te wennen aan het vooruitzicht van weer een kleine erbij.

Hier staat inmiddels de eerste afspraak bij de verloskundige gepland, over 4 weken. Zal komende week ook een afspraak maken voor de echo (en beide dan in de tabel zetten). Merk wel dat ik erg uitkijk naar de echo, maar dat de afspraak bij de verloskundige me niet zoveel interesseert. Dat wordt voor mijn gevoel pas interessant als het hartje te horen is. De eerste afspraak zal wel weer een stortvloed aan informatie zijn, maar het meeste weten we nog wel van de vorige keer. Zo lang geleden is dat immers nog niet.

Ik kan me verder nu al verheugen op het dragen van m'n positiekleding. Ik heb daar een heel fijn spijkerrokje bij zitten. Na m'n zwangerschap nog regelmatig gezocht naar een 'normale' variant daarvan, maar nooit zoiets kunnen vinden. Maar nu kan ik deze dus gewoon weer gaan dragen over een tijdje! :-)

Ik vind het trouwens nu al lastig om ieders verhaal aan de naam te koppelen. Zullen we er een stop op zetten en met deze 11 (Luckylo moet er nog bij in de tabel) doorgaan?
Alle reacties Link kopieren
Hey wat leuk! Er is weer wat meer geschreven! Ik kijk bijna 4 keer per dag nu! Echt heel fijn om met jullie te kunnen schrijven!

@Rian wat naar dat je een minder leuke reactie had! Hadden wij bij de eerste.. mijn schoonbroer en zus lukte het zwanger worden toen ook niet (inmiddels wel met medische hulp) en mijn schoonouders konden toen dus niet blij voor ons zijn. Dat hebben we ze toch wel even kwalijk genomen. Mijn schoonbroer en zus zelf waren echt heel blij voor ons. Het is uiteraard een behoorlijke confrontatie.. maar het is zo jammer als dat een stempel moet drukken op andermans geluk.

@Ypod ik gebruikte de app Flo om mijn menstruatie bij te houden... daarin heb ik nu gewoon mijn status verandert naar zwanger. Hij telt de dagen en maanden af en laat ook afbeeldingen zien van hoe de embryo eruit moet zien. Verder ook bijna elke dag leuke artikelen en weetjes.
Qua smoesjes; ik had gisteren een high tea met prosecco... ik heb gewoon een glaasje gepakt en net gedaan alsof ik ervan dronk.. na twee ‘slokken’ heb ik gezegd dat ik hem niet lekker vond. Ik moest wel ook even vechten om de sandwiches zonder zalm en carpaccio.. maar dat is ook gelukt zonder dat het opviel! Uit ervaring weet ik dat als je het niet vermoed, je dit soort dingen ook totaal niet opvalt.. dus waar jij denkt dat iedereen het aan je merkt en ziet, valt dat altijd enorm tegen! Haha!

@Leja leuk he die boekjes! Ik ga dit keer ook weer schrijven welke boekjes gebruik jij? Ik die van Pauline oud.

@Viva wat tof zo’n wereldreis! WoW! En idd mvm bij schoonouders.. wat een gedoe.. ik ben van mening dat je het jezelf zo gemakkelijk mogelijk moet maken als je zwanger bent!
Wat is er leuk aan de prenatal app?

@Luckylo gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom. Spannend dat toeleven naar de eerste echo.. duurt allemaal veel te lang. Succes in ieder geval. Je kunt eventueel blijven testen om te zien of de lijn duidelijker blijft worden. Bij zwanger en kids.nl kun je goedkoop een bulk testen kopen. Ik koop er de ultra gevoelige dipsticks. Met verzenden ben ik ongeveer een euro per stuk kwijt.
Bij mij loopt deze zwangerschap nu ook al anders dan de vorige twee.. testen werden pas heel laat positief.. ik was al 3 dgn overtijd en toen moest ik echt heeeel goed kijken om een lijn te ontdekken. Nu bij 5 dagen overtijd wordt een ‘gewone’ test ook licht positief en lopen de lijnen op. Bij de andere zwangerschappen was op dag 1 al alles positief. Maargoed.. wat dat betreft is deze zwangerschap sowieso al anders begonnen....

@warmewollesjaal wat gek! Bij onze vk zijn echo’s en afspraken altijd samen.. wij krijgen dan ook iedere afspraak een echo..
qua positie kleding heb ik het eea uitgeleend.. goed excuus om nieuwe kleding te kopen! Hahah! Alleen mijn lievelingsbroek heb ik nog op zolder liggen.
Ik ben er zelf ook later bij gekomen, dus maakt mij niet uit als verdere ledenaanmelding stop wordt gezet. Ik ben het er wel mee eens dat het meeleven en bijhouden dan een stuk gemakkelijker wordt!
Alle reacties Link kopieren
Warmewollensjaal, eens! Ik vind 11 mensen ook veel om nog te kunnen linken aan het verhaal. Misschien bovenaan het topic zetten dat we "vol" zitten?

Luckylo welkom. Wat vervelend dat je je onzeker voelt nu. Maar inderdaad elke zwangerschap is anders. Hopelijk snel een echo en de eerste weken even uitzitten.

Ja naar om blij nieuws te vertellen aan mensen waar zwanger worden niet lukt. Maar ik heb meerdere mensen in mijn omgeving die oprecht blij voor ons waren ondanks hun eigen verdriet. Behalve 1 bevriend stel. Zij ontliepen ons en wij deden alles verkeerd in hun ogen. Terwijl wij juist zo rekening hielden met hun gevoelens. Mijn man vond het heel naar dat zijn beste vriend zo deed en hij het niet kon delen.
Toen zij uiteindelijk wel zwanger werden vonden wij het ook wat moeilijk dat zij in geuren en kleuren alles met ons deelden. Hetgeen wat wij niet "mochten"....
Alle reacties Link kopieren
Het wisselt ook per moment, het ene moment ben ik gewoon heel blij en voel ik me best zeker over het slagen van deze zwangerschap, het andere moment zakt de moed me ineens in de schoenen. Ach ja, het zal er wel bij horen.

Ik vind het prima, maar ja ik kom zelf net binnen wandelen dus vind ook niet dat ik er veel over te zeggen heb. Ik ga even proberen mezelf in de tabel te zetten.

Ik heb een afspraak in het ziekenhuis voor een echo op 6 maart en dan op 12 maart een afspraak voor de intake. Ze doen het niet tegelijk want als het mis is dan gaat die intakeafspraak niet door en dat was zonde van de tijd van die dokter. Echt heel fijn dat ze dat er even bij vertelden, van mij had het niet gehoeven, ik vroeg er niet om.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het net trouwens aan een vriendin verteld, haha, ze vroeg ineens: “ben je zwanger?”
Ik zei: “ik wilde dat eigenlijk nog niet zeggen, maar ja ik ben inderdaad zwanger.” want ik kan dus echt niet liegen. Mijn man heeft me heel hard uitgelachen, hij vond het wel jammer geloof ik, hij wil het in principe nog aan niemand vertellen. Maar hij kent mij ook en weet dat ik echt niet kan liegen. Ik had mezelf gisteren op een feestje al verraden, en geen alcohol en ik vertelde dat ik zo misselijk werd van de lucht van de vis.
Haar man is een vriend van mijn man dus die weet het nu ook.
Er zijn eigenlijk nog wel een paar vriendinnen met wie ik het graag wil delen, maar ik vind het ook nog wel heel vroeg. Ik zit erg in dubio of ik wacht tot de echo of toch het nu al deel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima om de groep zo te houden. Anders wordt reageren inderdaad wel lastig.

@Mathilde14 Ik zie de app bij veel mamavloggers voorbij komen en ik vind de app er gewoon heel leuk uitzien :). Heel leuk vormgegeven.

@Luckylo Naar die onzekerheid :(. Maar clearblue testen zijn geloof ik niet zo gevoelig en zelfs die gaf aan dat je zwanger bent. En sowieso is een streepje gewoon een streepje :). Wat fijn dat je eerst een echo hebt! Ik geloof dat het meestal andersom heb. Ik heb gelukkig ook eerst een echo, maar dat komt alleen maar doordat ik hier in het buitenland gewoon een echo (met controle) heb geboekt ;).

Ik voel me eigenlijk helemaal niet zo zeker en behoorlijk zwanger, maar tegelijkertijd zeg ik wel regelmatig tegen mezelf: 'Houd in je achterhoofd dat het nog mis kan gaan!'
Alle reacties Link kopieren
Luckylo jammer dat je vriendin het meteen uitsprak zodat jij het moeilijk kon ontkennen.

Ik was gisteren op een feest waar iemand het over een meerijdplankje had. Zowel mijn man als ik hadden ons bijna versproken. We wilden beide namelijk zeggen dat wij dat ook moeten hebben. Ging net goed.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vond het eigenlijk ook wel jammer. Maar ik denk ook niet dat ik het heel lang voor haar verborgen had kunnen houden. We bespreken veel en we sporten samen twee keer per week. ‘

Lastig he om je niet te verspreken. Wij hebben het vooral met de kinderen, ze zijn op een leeftijd dat we echt moeten oppassen met wat we zeggen en tegelijk kunnen we ze nog aardig misleiden. Maar vooral onze dochter is op het moment enorm bezig met baby’s (en hoe je ze krijgt) dus als ik het woord zwanger zeg dan licht ze helemaal op (ik vertelde over iemand anders die zwanger was). Oftewel, als die het weet dan is het geen geheim meer. Maar we willen ze het pas vertellen als daarna de buitenwereld het ook mag weten. En we willen ze er niet mee confronteren als het vroeg mis gaat.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Luckylo!
We hebben inderdaad een aardige groep zo, pak ook steeds de tabel erbij als geheugensteuntje haha.

@leja, ik probeerde met haar af te spreken om het persoonlijk te vertellen onder t mom van ik wil jullie nieuwe veranda zien. Toen zei ze, ja heb t druk maar als je langs wilt komen om te vertellen dat je zwanger bent kan dat ook gewoon via de app hoor. Dat vond ik natuurlijk al niet heel leuk, maar heb er toen toch voor gekozen om het via de app te vertellen. (hoorde van n kennis die al anderhalf jaar bezig was dat zij dat wel fijner vond zodat ze kon reageren wanneer t even bezonken was)
Er kon wel een gefeliciteerd van af en vervolgens kreeg ik een foto van het graf van haar moeder met erbij 'lekkere timing' Dat vond ik echt behoorlijk onder de gordel. Ze vroeg er zelf om, en ze praatte mij een dik schuldgevoel aan! Later wel een lief kaartje gekregen, maar t stak wel wat..

@Ypod, ik heb ouders van nu en ook zwangerschap+
Je krijgt bij allebei leuke weetjes en tips, en er wordt verteld wat er met jou en met de baby gebeurt
Alle reacties Link kopieren
@Rian, das inderdaad wel erg naar hoe ze reageerde.. terwijl ik ook snap dat het heel moeilijk voor haar moet zijn. Om dat op deze manier te uitten tegen een zwangere vriendin is een stapje te ver..
Klinkt misschien een beetje betweterig; maar als je zelf zwanger bent (geweest) weet je pas wat hormonen met je doen en hoe je je kan voelen. Dus als niet zwangeren rare opmerkingen maken, probeer ik me er niet al te veel van aan te trekken.
Alle reacties Link kopieren
@Rian, wat een bijzondere reactie, erg onaardig inderdaad. En heel vervelend terwijl je er juist rekening mee probeert te houden.

@Viva, hoe lang ben je op wereldreis geweest en waarheen? Heb je wel een eigen huis?

@mathilde, fijn dat ik niet de enige ben met die ervaring dat het anders loopt. Die vriendin die ik het vandaag vertelde die vertelde dat ze ook pas heel erg laat positief testte, dat vond ik wel fijn om te horen. Vorige keer werd ik bij de echo’s ook nog vooruit gezet, ik ben toen in een cyclus van niet langer 21 dagen zwanger geworden. Nu lijkt het eerder een cyclus van 35 dagen geweest te zijn. Wel bijzonder want verder heb ik eigenlijk nooit meer cyclussen van 21 dagen gehad en ik heb nog nooit een cyclus langer dan 31 dagen gehad. Maar blijkbaar word ik gewoon zwanger ondanks rare cyclussen. Ik voel me ook zo vruchtbaar als een konijn. Bij mijn zoontje eerste ronde zwanger en we hadden maar twee keer seks gehad. En nu zwanger terwijl we eigenlijk nog even wilde wachten voor we zouden gaan beginnen. 1x onveilige seks gehad op een moment in de cyclus dat we het risico op zwangerschap heel klein achtten.

Hier komt mijn schoonmoeder erg veel over de vloer, ik zit me af te vragen hoe ik met MvM mee kan doen zonder dat ze het merkt. Bovendien strijkt ze hier vaak en bemoeid ze zich met onze was, heel fijn, alleen vorige keer droeg ik met 10 weken al zwangerschapsbroeken We willen het onze families eigenlijk pas vertellen als de kinderen het weten. Dat wordt dus de was sorteren en de kleding op een aparte plek verstoppen of zo. En die flessen ook verstoppen want ze komt zowel boven als beneden in de wc. Best ingewikkeld eigenlijk dus overweeg om met MvM mee te gaan doen als we het verteld hebben.
Alle reacties Link kopieren
@Rian85 Wow wat heftig!

@Luckylo Wij zijn straks 8 maanden op reis geweest! De bestemmingen houd ik nog even voor me in verband met herkenbaarheid ;).

We hebben wel een eigen huis, maar daar kunnen we nog niet meteen in, omdat we die verhuurd hadden voor een langere tijd dan we nu op reis zijn gegaan. We hadden verwacht om wat langer weg te blijven. Maar gelukkig kunnen we daar weer ruim op tijd in :).

En MvM wordt dan inderdaad best een uitdaging voor je! Ik zou zelf denk ik ook pas beginnen als je het hebt verteld in jouw situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap trouwens echt ontzettend slecht al een week lang. Ik ben eigenlijk een buikslaper, maar mijn borsten... Die doen echt ontzettend veel zeer! Op mijn buik slapen is dus echt geen optie meer en zelfs op mijn zij moet ik een beetje uitkijken dat ik mijn borsten niet plet. Pfff Ik hoop toch niet dat dat al die tijd zo heftig blijft. Ik kijk er ook naar uit om in Nederland nieuwe BH's te gaan kopen. Ik heb nog maar 1 BH die goed past en het aanbod hier is echt dramatisch.

Hoe slapen jullie?
Alle reacties Link kopieren
@viva ik slaap ook slechter.. maar niet omdat iets pijn doet, maar ik word gewoon om 4u wakker en kan daarna de slaap niet meer vatten.. die vermoeidheid (die een kwaal gaat zijn) vond ik ook echt het ergst de afgelopen keer. Nu met twee kids om me heen hoop ik dat ik nog wat energie overhoud.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap ook slechter als anders. Vooral veel lichter, wordt elke paar uur wakker. Daar had ik de vorige zwangerschappen ook last van. Ik probeer gewoon heel erg op tijd naar bed te gaan.

Vervelend dat sommigen van jullie zo misselijk zijn, bij mij begon dat de vorige keren rond zes wk. Nu pas vier wk, dus wat dat betreft nog niets aan de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven