Uitgerekend 1e helft december 2018

14-04-2018 11:03 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 01 december t/m 16 december 2018 en graag wil meeschrijven.

Inloggegevens


Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel. Tabel op volgorde van uitgerekende datum.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20 weken echo
29/302 mei
NaamLeeftijd (V/M)KindUitgerekende datumGeslachtVolgende afspraakBijzonderheden
Aman198532/332e14-11-2018?26 mei echo :heart:
Kim_9027/321e01-12-2018Jongen7 juli 20 weken echo :heart:
Morange30/281e02-12-2018jongen18 juli 20 weken echo :heart:
Bulbasaur26/291e02-12-2018Jongen13 juli 20 weken echo :heart:
Rose_Lily8928/281e02-12-201819 juni controle :heart:
Kleinwondertje29/282e06-12-2018?29 mei :heart:
Devenie9127/281e06-12-20182 mei :heart:
Zininmooiweer33/341e08-12-2018 ? - :heart:
@nne33/322e07-12-2018 ? 4 mei
Nausicaa371e11-12-2018 :heart:
Marloes8531/392e08-12-201818-05-2018:heart:
Eenhoorn1229/311e09-12-2018?26 april
jenn8829/322e09-12-2018?24 mei:heart:
Femme_30/292e12-12-201815 mei extra echo 31 mei termijnecho:heart:
Bessss27/281e12-12-20183 mei:heart:
Arielmermaid29/301e13-12-201828 mei (3 maanden zwanger):heart:
Amaryllisbol28/361e15-12-201822 mei termijnecho :heart:
Kuikentje_8928/341e15-12-201822 mei termijnecho :heart:
Roos729/311e16-12-2018?30 mei:heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:40
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
50.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat ontzettend klote stippeltjesbehamg, ik had zo gehoopt dat wij zo'n slecht bericht niet meer zouden krijgen in de groep. Heel veel sterkte de komende tijd
Alle reacties Link kopieren
Haha herkenbaar, ik ga binnenkort ook maar op zoek naar twee nieuwe bikini's, twee shorts, jeans en een wat wijder jurkje. Wij gaan in juni lekker twee weken naar Italië, echt heerlijk :cheer2: goede timing, begin van tweede trimester :hyper: zit dan wel net in de periode dat mijn buikje echt een beetje zal gaan groeien (15-17wk), dus beter even op voor zijn in plaats van dat ik daar straks zit met allemaal te strakke kleding :p

De tijd lijkt nu inderdaad wel wat sneller te gaan, vind ik ook! Ik ben ook bijna uit de 'kritieke fase', deze zaterdag 12wk :heart: maar blijft toch nog wel spannend..vlak voor de vakantie nog een echo, korte controle en de uitslag van de NIPT, en als alles dan goed is, dan echt even met volle teugen genieten van elkaar en de kleine :loveys:
Alle reacties Link kopieren
@ stippeltjesbehang: wat naar! ik weet niet of je dit nog leest, maar ik geef je een dikke knuffel :hug: heel veel sterkte komende tijd gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er veel bijgepost! Ik kom even uit leesstand. Heb het nieuws op Koningsdag aan mijn ouders verteld dat ik zwanger was. Mijn moeder moest het echt even bezinken. Het idee dat haar eigen kind zelf een kind krijgt... :-o maar uiteindelijk is ze heel blij en gelukkig. Ook fijn dat ik het nu zo met mijn moeder kan bespreken.

Vorige week de eerste echo gehad, met 8 weken. Heel bijzonder om onze kleine spruit te zien. Het hartje klopt. Het blijft toch nog onwerkelijk. Ik had het gevoel alsof ik naar een echo van iemand anders zat te kijken :roll:
Afgelopen weekend het aan mijn schoonouders verteld en mijn schoonmoeder kreeg gewoon tranen in haar ogen. Schoonvader en mijn eigen vader zijn ook wel blij, maar merk toch dat het de moeders meer doen. Wordt eerste kleinkind aan beide kanten.

@kleding: mijn broeken die ik net nog aan kon, gaan steeds moeilijker dicht. Ik ga zo maar denk ik een nieuwe broek kopen. Thuis draag ik alleen pyjamabroeken omdat er veel ruimte voor mijn buik is |-) Ik ben nog maar 9 weken, dus vind het ergens ook wel een beetje te vroeg om een nieuwe broek te kopen maar mijn man is het geklaag zat :mrgreen:

Misschien een beetje ranzig verhaal, maar vorige week schrok ik zo erg. Na een toiletbezoek had ik helderrood bloed. Ik schrok me rot maar na meerdere malen met toiletpapier controleren kwam ik er achter dat het niet uit mijn vagina, maar uit mijn anus liep o_o o_o
Het hield daarna wel op. Het zal wel een aambei zijn geweest, maar ik had er nooit een eerder gehad dus de schrik zat er in. Meer dames die hier last van hebben gehad? :| Iemand nog tips om het te voorkomen? :-[
Alle reacties Link kopieren
Hihi, Kuikentje. Mag ik er stiekem een beetje om lachen? Is best grappig hoe je het zo verteld, ik zat helemaal in spanning en 'oh nee, das schrikken', en dan eindigt het verhaal zo! Hihi
Ik heb er (nog) geen last van gehad, maar het hoort er geloof ik wel bij.. Volgens mij is het het belangrijkst dat je niet te hard perst wanneer je naar de wc gaat en als je verstopt bent genoeg vezels eet.
https://www.24baby.nl/zwanger/zwangersc ... /aambeien/
Het komt vast wel goed, ik neem aan dat het snel voorbij is ;-) Succes ermee!

Ik wil ook broeken dragen! Ik had altijd al last van m'n buik. Ik slikte maagtabletten en iets voor prikkelbare darm. Ik droeg altijd alleen al lage broeken (nog onder waar de schaamstreek begint) omdat het onprettig voelde, leggings krulde ik ook 1 of 2 keer om (de elastiekband) zodat het laag zat. De pillen kan ik nu wegens de zwangerschap niet meer slikken, waardoor ik dus elke broek, wijd of niet, nog vreselijker vind zitten. Als ik sta valt het nog mee, maar zodra ik zit is zelfs m'n XXXL pyjamabroek vervelend. 's avonds als ik thuis op de bank zit, doe ik meestal maar m'n onderbroek en m'n pyjamabroek een stuk omlaag, zit ik in m'n blote kont maar het is wel een druk prettiger! Nu ik dit typ, merk ik gelijk hoe vervelend m'n onderbroek zit, en die zit dus onder de schaamstreek en is niet een maat te klein ofzo. Zucht, wat ben ik toch een zeur :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Kuikentje_89 schreef:
16-05-2018 17:43
Wat is er veel bijgepost! Ik kom even uit leesstand. Heb het nieuws op Koningsdag aan mijn ouders verteld dat ik zwanger was. Mijn moeder moest het echt even bezinken. Het idee dat haar eigen kind zelf een kind krijgt... :-o maar uiteindelijk is ze heel blij en gelukkig. Ook fijn dat ik het nu zo met mijn moeder kan bespreken.

Vorige week de eerste echo gehad, met 8 weken. Heel bijzonder om onze kleine spruit te zien. Het hartje klopt. Het blijft toch nog onwerkelijk. Ik had het gevoel alsof ik naar een echo van iemand anders zat te kijken :roll:
Afgelopen weekend het aan mijn schoonouders verteld en mijn schoonmoeder kreeg gewoon tranen in haar ogen. Schoonvader en mijn eigen vader zijn ook wel blij, maar merk toch dat het de moeders meer doen. Wordt eerste kleinkind aan beide kanten.

@kleding: mijn broeken die ik net nog aan kon, gaan steeds moeilijker dicht. Ik ga zo maar denk ik een nieuwe broek kopen. Thuis draag ik alleen pyjamabroeken omdat er veel ruimte voor mijn buik is |-) Ik ben nog maar 9 weken, dus vind het ergens ook wel een beetje te vroeg om een nieuwe broek te kopen maar mijn man is het geklaag zat :mrgreen:

Misschien een beetje ranzig verhaal, maar vorige week schrok ik zo erg. Na een toiletbezoek had ik helderrood bloed. Ik schrok me rot maar na meerdere malen met toiletpapier controleren kwam ik er achter dat het niet uit mijn vagina, maar uit mijn anus liep o_o o_o
Het hield daarna wel op. Het zal wel een aambei zijn geweest, maar ik had er nooit een eerder gehad dus de schrik zat er in. Meer dames die hier last van hebben gehad? :| Iemand nog tips om het te voorkomen? :-[
Hetzelfde als bij niet-zwangeren: probeer voldoende vezels én voldoende vocht binnen te krijgen. Neem rustig de tijd op het toilet, liever een paar minuten zitten dan hard persen. En als het lastig gaat: zet iets onder je voeten zodat je knieën hoger zitten dan je heupen. De meeste toiletten in Nederland zijn zo hoog dat dat niet vanzelf gaat, terwijl het in die houding veel makkelijker is om je darm goed te legen (ik werk bij een MDL afdeling, en zie deze tip heel vaak voorbij komen).
Alle reacties Link kopieren
Kuikentje haha goed verhaal!
Maar ik heb er ook last van. Ook voor de zwangerschap. Volgens mij heb ik last van anus fissuur. Heeft alles met vezels te maken idd. Ook weer vreemd omdat ik nu juist veel fruit en volkoren eet, daarvoor niet. Merk niet zo veel verschil blijft vervelend. Ben er ook bang voor dat ik daarom meer aanleg heb voor de zwangerschaps aambeien. Slaat nergens op dat ik dat denk...
Alle reacties Link kopieren
Spannend ook voor de komende echo's! Ik kan er echt naar uitkijken :)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle lieve woorden, die heb ik zeker nog gelezen.
Vandaag mag ik naar de gynaecoloog en hoor ik wat er verder gaat gebeuren. Tot nu toe gebeurt er vanuit mijn lichaam nog niet veel helaas. Ik vind het mentaal erg zwaar om te wachten op wat komen gaat en ben heel bang en verdrietig op dit moment. Ik merk dan ook dat -hoe zeer ik het jullie ook gun- het voor mij te pijnlijk is om hier te blijven meelezen.
Ik wens jullie allemaal een mooie onbezorgde zwangerschap en lieve, gezonde baby's!
Wil iemand mij hier uit de lijst halen? Hopelijk kan ik in de toekomst weer in een ander 'uitgerekend in...' topic meeschrijven.
Alle reacties Link kopieren
:hug: dikke knuffel voor jou Stippel!
Alle reacties Link kopieren
Wie beheert de Facebook groep of Whatsapp...? Even benieuwd: wil er graag bij. Merk dat ik hier veel minder actief ben..
Alle reacties Link kopieren
Femme, EFM is van de Facebook groep en Kim_90 van de app
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden, blijkbaar was vandaag alleen een gesprek, en geen echo.. Man vrijgenomen, beiden best zenuwachtig. Maar geen echo dus, zucht. Maar, goed nieuws! Ik hoef niet meer via het ziekenhuis! Ik mag gewoon naar een verloskundige en mag in het ziekenhuis in m'n eigen stad bevallen :-) Dat scheelt en daar hoopten we ook echt op. Heb gelijk een afspraak gemaakt voor een tweede echo en Nipt bij verloskundige, dat is volgende week donderdag. Kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
Wat een tegenvaller voor jou en je man Rose Lily maar gelukkig kunnen jullie snel terecht bij de verloskundige. Ook super fijn dat je niet via het ziekenhuis op controle hoeft. Goed nieuws dus.

Onze echo van dinsdag was trouwens super goed. 9 weekjes, nog steeds 1 week korter dan het eigenlijk moet zijn, maar we wachten de termijnecho af. Kindje doet het super, bewoog zijn hoofdje al haha en tot zover zit alles er op en er aan. Helemaal blij. Nu wachten tot 31 mei termijnecho
Loopt t forum op jullie tel ook zo vaak vast? Ik wordt er soms gek van!

@rose wat fijn dat je gewoon naar de vk mag! De sfeer is daar toch anders dan op het zkh en ook fijn dat het waarschijnlijk minder ver reizen is. Nu nog een wk geduld voor de echo...

@femme fijn dat je een goede echo had! kom je ook gezellig bij de wa mee kletsen?
Alle reacties Link kopieren
Stippel: virtuele knuffel voor jou! Ik snap heel goed dat het lastig is om hier te blijven mee schrijven! Ik hoop voor je dat het goed verloopt je volgende stappen en dat je snel een goede zwangerschap mag hebben. En geef het de tijd om dit allemaal te verwerken. Sterkte.

Jammer rose: geen echo! Op naar volgende week! Fijn dat je gewoon bij de vk mag blijven zeg!
Wij mogen ook volgende week donderdag.
De verloskundige zei vorige keer... leuk, dan neem je de volgende keer je dochter mee.... wat vinden jullie meiden. Ik vind het heel leuk, omdat het daarna weer poosje duurt voordat we echo krijgen natuurlijk. Maar aan de andere kant, stel dat het niet goed is.... wat dan.... maar misschien denk ik te moeilijk... graag jullie raad, wat zouden jullie doen??

Femme: fijn hoor!

Haha kuikentje ik moest toch ook even lachen hoor, maar het was wel 'fijn' dat het daar vandaan kwam 😉

Volgende week sluit ik ook aan de op fb en de app..
Alle reacties Link kopieren
Jen88, mijn beste vriendin had haar dochter wel meegenomen. Die was wel al 3, dus in staat om een hee klein beetje het concept ‘kijk, baby’ te begrijpen. Ze had zelfs het gevoel dat als het niet goed was, haar dochter mama toch ook wel zou zien huilen, dus waarom dan niet daar.
Ik zou het af laten hangen van je eigen gevoel, heb jij het idee dat je dochter het zou begrijpen (weet even niet meer hoe oud ze is?), en dat ze het ‘aankan’ dat het vervolgens nog heel lang duurt? En wil je het daarna algemeen bekend maken of nog wachten op nipt oid? Want mond houden kan nogal lastig zijn voor een kleintje.


Als je zelf echt heel zenuwachtig bent, maar haar toch graag een keer wilt laten kijken, zou je evt ook een pretecho tussendoor kunnen doen. Dan ben jij minder gespannen, en zo veel kost dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Jenn88, ik kan je helaas niet echt adviseren op dat gebied.. Maar zoals nausicaa al zegt, ligt het aan je eigen gevoel en wat jijzelf het liefst wilt.

Meiden, graag jullie advies! Ik heb erg last van m'n darmen en voor m'n zwangerschap slikte ik hier iets voor. Ik ben toen ik erachter kwam er gelijk mee gestopt omdat het een redelijk nieuw medicijn is, maar ik weet eigenlijk helemaal niet of ik het mag slokken. Ik wil dat dus aan iemand vragen, maar aan wie? Aan de huisarts (die vorige keer toen ik iets over m'n ijzer vroeg aangaf dat ik dit soort dingen aan het ziekenhuis/vk moet vragen), aan het ziekenhuis (waar ik vanaf vandaag dus niet meer zit) of aan de vk (bij wie ik dus nog geen intake oid gehad heb)?
Alle reacties Link kopieren
Even kort maar ik zou t aan de apotheker vragen rose! Die heeft hiervoor geleerd en bij twijfel niet nemen.
Morgen weer een uitgebreidere reactie!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames, Nausicca: mijn dochtertje is net 4 geworden. En wat je zegt mocht het niet goed zijn dan kan dat daar ook idd... zo hoe jij het omschrijft heb ik er nog niet over nagedacht. Stel dat het zo is, dan krijgt ze het hoe dan ook wat van mee. Ze krijgt al meer mee dan we denken.
Mijn gevoel is er wel goed bij...
Daarna mag het ook wel bekent worden. Als goed is ben ik of 11 weken of iets verder...

Rose: wat vervelend, wat roos ook zegt ik zou het ook bij de apotheek vragen. Verder proberen zoveel mogelijk vezels en groente en fruit te eten...
Alle reacties Link kopieren
Rose: ik zou het inderdaad bij de apotheek navragen. In mijn ervaring hebben ze bij relatief nieuwe medicijnen simpelweg niet genoeg ervaring om er iets van te zeggen, en dan wordt het advies standaard: doe maar niet.
Ik werk dus bij de MDL, en wij hebben patienten met zulke heftige darmziekten dat het simpelweg geen optie is om met alle medicatie te stoppen bij een zwangerschap, omdat ze dan zo ziek worden dat ze geen voeding meer opnemen (wat natuurlijk ook weer heel slecht is voor de baby). Daarom gaan ze soms wel door met medicijnen, en na een aantal jaar hebben we dan wel genoeg data om in alle redelijkheid aan te nemen dat het ok is om te blijven gebruiken. Maar dan gaat het dus om middelen waar stoppen soms écht geen optie is. Bij alle andere dingen is het standaardadvies: stoppen. Ook wel zo makkelijk voor de fabrikant, kunnen ze ook nergens voor aansprakelijk gesteld worden. Ben je voor je darmklachten onder behandeling van een MDL arts?

Het lijkt hier nu toch echt beter te gaan. Heb alleen s ochtends nog (heel) veel tijd nodig om de misselijkheid te laten zakken, maar dat is te doen.

Ik begin nu wel zenuwachtig te worden voor de (termijn)echo van komende dinsdag. Daar is niet echt een reden voor, maar toch. Ik ga ook een NIPT laten doen, maar wel zonder nevenbevindingen. Ik ben 37, dus niet hoogbejaard maar wel licht verhoogd risico en zeker omdat ik alleen ben denk ik dat ik bij een foute nipt wel in zou grijpen. Alhoewel ik ook denk dat je dat pas zeker weet als je er voor staat. De nevenbevindingen wilde ik eerst wel laten doen, tot ik verder las dat de voorspellende waarde daarvan veel lager is dan van de standaard test. Dus heel veel meer kans op vals-positieven (met stress en vruchtwaterpuncties tot gevolg). En uitslagen waarvan niemand weet of het ernstig is of geen enkel probleem of er tussenin. Natuurlijk zou een ‘alles is goed’ fijn zijn, maar het risico op heel veel ellende en stress voor niks is me te groot. Maar helemaal eens met iedereen dat dat een beslissing is die iedereen voor zichzelf moet maken.

Maar goed, voor nu geniet ik even van me min of meer ok voelen, dat is echt zo’n enorme opluchting!
@nauscia, wat fijn dat je je weer wat beter gaat voelen. Mag ook wel een keer!

Wij hebben vanmiddag de termijnecho gehad, heel tof om de kleine te zien zwaaien, trappelen en draaien. Alles zag er goed uit en mn datum blijft ongewijzigd.
Morgen 11weken dus meteen even prikken voor de nipt dan. Ik heb wel gekozen voor de nevenbevindingen.

Dochter was trouwens mee maar die begrijpt er nog niks van met haar 15mnd. Ze zwaaide wel heel lief naar het scherm waar broertje of zusje te zien was :love:
Alle reacties Link kopieren
Nausicca: wat fijn dat je je wat beterder voelt! Hopelijk Gaat het steeds een beetje beter!

Marloes: wat fijn!! Wat is er veel veranderd dan hé, tov paar weken geleden.
Ahh, schattig je dochter. Nee snap dat ze er niet veel van snapt.
Hoe gaat het nu met je dochtertje?

Wij tellen af tot donderdag!!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Kim uitkijken naar de vakantie!
Kuiken leuk he dat vertellen aan de opa's en oma's ;-) en een goede echo is ook fijn! Hihi moest wel een beetje lachen om je aambeien verhaal, hier heb ik er helaas ook wat last van maat niet met bloed gelukkig.
Rose jammer van de tegenvaller, maar fijn dat je terug kan naar de vk! Neemt zij bloed af voor de nipt? Ik moet gewoon in t ziekenhuis laten prikken.
Jenn hoe oud is je dochter? 4 lees ik verderop. Als ze t snapt is t misschien wel leuk om haar mee te nemen, bij slecht nieuws zal je dat toch ook moeten vertellen. Wat zegt je man?
Marloes fijn een goede termijnecho! Zag je veel verschil met de eerste echo?

Wij mogen woensdag weer baby spieken! Heel veel zin in, voel me best goed dus dan draait t tussen de oren weer overuren of t allemaal wel goed gaat haha. Vandaag vast wat positiebroeken gehaald, stiekem zaten ze al best lekker! En een vormloze meegroeibh en wel een leuke bikini! Fijn geslaagd dus. In t najaar hebben we nog een bruiloft dus hopelijk kan ik tegen die tijd een leuk jurkje vinden met buik.
Alle reacties Link kopieren
@Marlous 85, wij zijn ook van plan onze dochter (bijna 14 maanden) mee te nemen naar de afspraak. We hebben de afspraak al om 7.30 staan omdat het anders niet lukte met werk. Als ze ouder was en er meer van zou begrijpen zou ik denk ik wel oppas regelen in deze fase.

Ik voel me inmiddels redelijk. Ben wel bijna elke dag aan het overgeven maar heb het gevoel dat het minder erg is dan bij zwangerschap 1. Dus ik hoop zoo dat het deze keer wél stopt!

Herken het ook wel van het buikje, vandaag de eerste dag dat mijn riem niet op het strakste standje kan. Heb al wat zomerkleding ingeslagen. Veel mensen in onze omgeving weten inmiddels dat ik zwanger ben dus ik hoef mijn buikje ook niet meer te verstoppen.

Geniet van de vrije dag vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven