Uitgerekend 1e helft december 2018

14-04-2018 11:03 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 01 december t/m 16 december 2018 en graag wil meeschrijven.

Inloggegevens


Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel. Tabel op volgorde van uitgerekende datum.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20 weken echo
29/302 mei
NaamLeeftijd (V/M)KindUitgerekende datumGeslachtVolgende afspraakBijzonderheden
Aman198532/332e14-11-2018?26 mei echo :heart:
Kim_9027/321e01-12-2018Jongen7 juli 20 weken echo :heart:
Morange30/281e02-12-2018jongen18 juli 20 weken echo :heart:
Bulbasaur26/291e02-12-2018Jongen13 juli 20 weken echo :heart:
Rose_Lily8928/281e02-12-201819 juni controle :heart:
Kleinwondertje29/282e06-12-2018?29 mei :heart:
Devenie9127/281e06-12-20182 mei :heart:
Zininmooiweer33/341e08-12-2018 ? - :heart:
@nne33/322e07-12-2018 ? 4 mei
Nausicaa371e11-12-2018 :heart:
Marloes8531/392e08-12-201818-05-2018:heart:
Eenhoorn1229/311e09-12-2018?26 april
jenn8829/322e09-12-2018?24 mei:heart:
Femme_30/292e12-12-201815 mei extra echo 31 mei termijnecho:heart:
Bessss27/281e12-12-20183 mei:heart:
Arielmermaid29/301e13-12-201828 mei (3 maanden zwanger):heart:
Amaryllisbol28/361e15-12-201822 mei termijnecho :heart:
Kuikentje_8928/341e15-12-201822 mei termijnecho :heart:
Roos729/311e16-12-2018?30 mei:heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:40
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
50.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah wat balen zeg! Ik bleek uiteindelijk een kaakholte ontsteking te hebben, wat zich gelukkig heeft opgelost.

Heb je nog altijd last van de misselijkheid? Hoe red je het met dit warme weer?
Alle reacties Link kopieren
Bessss schreef:
07-07-2018 17:17
Ah wat balen zeg! Ik bleek uiteindelijk een kaakholte ontsteking te hebben, wat zich gelukkig heeft opgelost.

Heb je nog altijd last van de misselijkheid? Hoe red je het met dit warme weer?
Ja, heel misselijk en veel overgeven. Ik voor vorige week 3 kilo af in een week tijd ondat eten gewoon echt niet wilde. Dat gaat nu gelukkig dus wat beter. En zolang ik gewoon stil zit is warm niet zo erg, maar bv in een hele hete auto etc is niet echt fijn.
Alle reacties Link kopieren
Hee wat naar dat je nog zo ziek bent. Maar fijn dat je nog niet opgenomen hoeft te worden.
Besss leuk dat je het geslacht weet. Dat maakt winkelen extra leuk.

Hier is t druk op het werk en zit ik minder op het forum. Ook geen echo gehad en voel de baby nog steeds niet. Met 18 weken, dus wel jammer. Maar verder niets te melden dus.

Wel uitgerekend dat ik nog 12 werkweken heb tot verlof. Heb nu het idee dat ik dat met gemak moet halen, maar hoe verder hoe zwaarder natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bessss schreef:
07-07-2018 14:46
Jeetje dames wat is het hier stil... Zit iedereen in de Whatsapp of Facebook groep?
Ik zit nu wel bij de Whatsapp groep, maar ik heb ook weinig nieuws te melden. Volgende week de 20w echo, daar kijk ik wel naar uit. Verder nog steeds niet van de misselijkheid af helaas en slaap ontzettend weinig (3 a 4 uur per nacht). Het voelt zo negatief om steeds over het zat zijn van de kwaaltjes te posten en verder heb ik weinig anders te vertellen.

@nausica Ik vind het echt rot voor je dat je zo misselijk bent :( beterschap en ik hoop dat het binnenkort toch een keer beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ja vandaag een goede 20 weken echo gehad! Hij was lekker beweeglijk en draaide steeds de verkeerde kant op maar uiteindelijk heeft ze alles goed kunnen checken.

Vond het toch best spannend dus ben er heel blij mee. Ik voel de kleine al een aantal weken maar merk wel dat hij echt steeds krachtiger wordt en zich goed vermaakt in mijn buik :love:
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden! Hoe gaat t hier?
Bij iedereen zo zn gangetje schat ik in aan de rust te merken ;-)
Hier op t werk knetterdruk, dus weinig tijd voor andere dingen. Baby’tje gaat goed gelukkig. Sinds afgelopen weekend voel ik het steeds duidelijker dus dat is erg fijn! Volgende week 20 weken echo en dan weten we ook t geslacht. Kijk er erg naar uit om m weer te zien! Met dit weer erg veel last van hoofdpijn dus dat maakt t niet altijd even makkelijk.

Hoop dat bij iedereen alles goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat heel goed hier maar ik ben zo klaar met de warmte... Eigenlijk vind ik dat ik er niet over mag zeuren en er gewoon van moet genieten maar het lukt me niet om goed te slapen, nachts is mn bed drijfnat van het zweet en ik zit onder de muggenbulten. Ik slaap met een voedingskussen omdat ik anders last krijg van mn rug maar dat is wel weer extra warm.
Oké tot zo ver het geklaag, hopelijk koelt het binnenkort een paar graden af en krijgen de tuinen en de boeren weer even wat regen. (kunnen we weer gaan klagen dat het teveel regent ;-) )

Hoe is het met de dames die zo misselijk waren/zijn?

@Roos7, hoofdpijn kan ook een teken zijn dat je meer moet drinken, lukt het om genoeg water te drinken? Veel plezier met de echo volgende week, spannend weer!
Alle reacties Link kopieren
Misselijkheid is er nog steeds, maar lijkt (met medicijnen) nu wel af te nemen. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, ben zo bang dat het weer helemaal terug komt.

Gelukkig wel een mooie echo vandaag! Ze konden 1 dingetje niet goed in beeld krijgen, dus daar moet ik vrijdag voor terug, maar dat was puur omdat de baby niet goed wilde gaan liggen. Dat beeld moeten ze op foto krijgen, dus daarom moet ik terug, maar geen reden tot zorg. Verder zag alles er ‘prachtig’ uit aldus de echoscopiste.
En ik krijg een meisje! Ik had sterk het idee van een jongen, dus was even verbaasd, maar wel heel leuk natuurlijk. Mijn moeder was mee (bij gebrek aan partner) en die heeft meteen een roze rompertje gekocht :-) . En vrijdag mag ik dus nog een keer kijken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne berichten. Wij krijgen een jongen. Hadden dat ook wel verwacht, past ook goed bij ons gelukkig.
Wel moet ik een ogtt doen. Hopelijk komt daar niets vervelends uit. Ga nu in ieder geval maar alvast goed om mijn eten letten.
Vind het wel heel warm helaas. :-( hoop dat ik er gauw een weg in kan vinden. Hoe gaan jullie met de warmte om?
Alle reacties Link kopieren
Die warmte ja... Dat kan ik normaal al slecht hebben. Wij hebben witte, verduisterende rolgordijnen gemonteerd (moest toch ook voor de baby kamer) en die gaan overdag dicht. Verder niet te veel doen en voeten in en bakje water. En veel (koud) drinken!

20 weken echo was bij ons helemaal in orde! Meteen een wiegje en kinderwagen gekocht waar ik heel blij mee ben :) Nu mag ik van mezelf de echte voorbereidingen gaan treffen, ik wil het liefst het meeste voor 30 weken wel redelijk klaar hebben. En dat gaat wel lukken op deze manier!
Alle reacties Link kopieren
Envelop drinken heb ik inderdaad altijd al moeite mee gehad en ondanks dat ik er nu extra op let toch nog veel last gehad. Gelukkig nu al 3 dagen niet meer!

Nausica wat fijn een goede echo!! Lief ook van je moeder, gister de rest ook goed kunnen beoordelen?

Mooi weer wat is een ogtt? Die Suikertest? Heb je daar een indicatie voor of was je suiker eerder te hoog? Sterkte!

Besss ook jij gefeliciteerd met de goede echo! Welke kinderwagen hebben jullie gekocht? Wij gaan volgende week ook eindelijk shoppen!

Meiden ik zou toch wel graag bij de Facebook groep willen, kan iemand mij daar bij helpen?
Alle reacties Link kopieren
Het buikje van de baby was bovengemiddeld groot. Dus daarom die suikertest inderdaad. Zie er een beetje tegen op.
Fijn dat de rest goed nieuws heeft.

Roos ik kan wel kijken of ik je in die groep krijg. Stuur je mij een pb?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dame is wat eigenwijs, dus lag vrijdag nog steeds prinsheerlijk onhandig. Nu doorverwezen naar het ziekenhuis, maar dat is alleen omdat ze het bij een echocentrum maar twee keer mogen proberen. En ze zag nog steeds niks zorgwekkends, ze kon alleen ergens niet goed bij. De verloskundige belde nog een keer om dat te bevestigen, zodat ik niet onnodig ongerust zou zijn. Dat was ik niet, maar wel lief.

Ik krijg ook een suikertest (haha, daar maakt mijn telefoon automatisch Suikerfeest van ;-)), omdat ik zelf overgewicht heb. Ik kijk er niet enorm naar uit, maar aan de andere kant is het nou ook weer niet het meest vervelende medisch onderzoek dat er bestaat. Dus ook dat gaat wel weer voorbij....
Alle reacties Link kopieren
Mooiweer als t goed is heb je pb!

Nausicaa nu al een eigenwijs dametje, dat wordt wat!
Lijkt me vooral naar dat je zo lang nuchter moet zijn, daar ben ik nooit zo goed in haha. Maar t is geen intensief onderzoek oid dus dat scheelt inderdaad wel.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er weer wat wordt geschreven!

De suiker test schijnt idd niet echt leuk te zijn, succes voor degenen die er aan moeten geloven...

Roos ik heb een Joolz Day gekocht, tweedehands wel. Maar precies de uitvoering die ik heel tof vond! En alle accessoires er meteen bij, heel fijn.

Mijn vriend gaat deze week de baby kamer schilderen en binnenkort gaan we meubeltjes kopen. Ik ben zo iemand die dan alle 'grote' dingen eigenlijk voor de 30 weken wel af wil hebben haha ;) Voor de andere, duurdere, aankopen wachten we wel tot de uitverkopen in september. Scheelt toch aanzienlijk.

Zininmooiweer (nou, je hebt wel je zin he 🙈), mag ik je ook een pb sturen voor fb?
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk. Ik ben niet de beheerder van de groep hoor. Maar kan vragen of ze jullie wil toevoegen !
Alle reacties Link kopieren
Nou, na poging 3 is mijn meisje dan eindelijk goedgekeurd, mede dankzij twee zeer vasthoudende gynaecologen :-).

Helaas ging het mij wat minder, was de misselijkheid eindelijk te doen, heb ik vannacht een heftige galsteenaanval gehad. Van de ene op de andere seconde vreselijke pijn boven in mijn buik, ik wist niet waar ik het zoeken moest. Gelukkig wel zo hoog dat ik geen seconde heb gedacht dat het de baby was, maar het deed wel echt ongelofelijk veel pijn. Ik kon alleen nog verkrampt liggen en proberen adem te halen. Duurde helaas best lang, dus na twee uur de huisartsenpost gebeld. Na mijn mededeling pijn-zwanger-alleen thuis, lieten die meteen een ambulance komen, ondanks dat ik dat niet echt nodig vond. Dus zat ik vannacht om half vier op de stoep in een ambulance. Die waren het met me eens dat het zeer waarschijnlijk een galsteen was (nooit eerder gehad, maar het is vrij kenmerkend), bloeddruk, temp en suiker gemeten, en dat was allemaal ok. En dan kunnen ze eigenlijk niks doen, ook in het ziekenhuis niet, dus uiteindelijk toch thuis gebleven. Gelukkig zakte het toen na een uur of drie wel af, en heb ik nog wat pogingen tot slapen gedaan.

Het stomme is dat ik vannacht vrij rustig bleef, ook niet erg bang was of zo, ik wilde alleen van die pijn af. Maar vandaag al de hele dag ontzettend emotioneel, toch wel geschrokken en ontzettend bang dat het weer gebeurt. Dat kan, en dan kan ik dus niks anders doen dat het uitzitten, en het doet echt zo vreselijk veel pijn. Stom dat je dan later toch nog een enorme schrikreactie krijgt. Waarschijnlijk zakt dat wel weer een beetje af, maar toch.

Probeer nu maar de hele tijd te bedenken dat meisje ok is.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje nausicaa
Het zit je ook niet mee in deze zwangerschap. Wel goed dat je zo rustig bent gebleven en fijn dat het weer wegzakt. Krijg je nu van de dokter een plan om van die galstenen af te komen? Of heb je hem er al uit geplast? Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Meiden ik trek me even terug van t forum, we krijgen binnenkort een guo dus ik heb even andere dingen aan m’n hoofd. Ik hoop tot snel!
Alle reacties Link kopieren
Meiden wat een rust hier! Hoop dat alles goed gaat bij iedereen.
Hier inmiddels een controle guo gehad en alles blijkt goed te zijn, dus we zijn erg opgelucht! Nu weer lekker genieten van t zwanger zijn. Baby schopt heerlijk de hele dag door, ga dat echt nog missen! Kamertje is praktisch klaar en we zijn bezig met t verzamelen van de laatste dingen. Naam lijkt vast te staan en we hebben ook een geboortekaartje uit gezocht, nu nog even stoeien met de tekst erop.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Roos
Ja ik denk dat iedereen druk is met de waan van de dag. Wat fijn dat alles goed blijkt te zijn!! En dat alles zo goed als klaar is.
Wij worden hier ook goed gevolgd door t ziekenhuis en gaat alles in principe ook goed met mijn suikers. Verder is kamertje zo goed als klaar, ook fijn! Nu aftellen tot het verlof want dat schiet ook op!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alles goed, misselijkheid is sinds week 23 eindelijk zo goed als over, en verder eigenlijk weinig klachten. Suikertest gedaan, ik heb niks meer gehoord dus neem aan dat alles goed was.
Ik loop wel een beetje achter op het gemiddelde qua kamer en zo geloof ik. Ik heb een hoop kleertjes (bijna allemaal gekregen) en een kinderwagen besteld maar nog niet binnen. Verder nog niks. Kamer moeten nog omgewisseld worden met mijn slaapkamer en degene die dat gaat doen is is begin oktober weer in Nederland. Maar ik heb niet zo’n haast, voorlopig heeft ze toch geen kamer nodig.
Ik heb wel een naam in mijn hoofd, maar nog niet helemaal zeker. Voordeel is dat ik hem natuurlijk alleen mag bedenken, nadeel dat ik dus ook niet met iemand kan sparren. Ik vind het niet zo leuk om het nu al aan iemand te vertellen. En kaartjes ben ik pas net over aan het nadenken. Ik vraag wel al weken aan iedereen om een adres, heb ik in elk geval vast een lijst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven