Uitgerekend 1e helft december 2018

14-04-2018 11:03 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 01 december t/m 16 december 2018 en graag wil meeschrijven.

Inloggegevens


Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel. Tabel op volgorde van uitgerekende datum.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20 weken echo
29/302 mei
NaamLeeftijd (V/M)KindUitgerekende datumGeslachtVolgende afspraakBijzonderheden
Aman198532/332e14-11-2018?26 mei echo :heart:
Kim_9027/321e01-12-2018Jongen7 juli 20 weken echo :heart:
Morange30/281e02-12-2018jongen18 juli 20 weken echo :heart:
Bulbasaur26/291e02-12-2018Jongen13 juli 20 weken echo :heart:
Rose_Lily8928/281e02-12-201819 juni controle :heart:
Kleinwondertje29/282e06-12-2018?29 mei :heart:
Devenie9127/281e06-12-20182 mei :heart:
Zininmooiweer33/341e08-12-2018 ? - :heart:
@nne33/322e07-12-2018 ? 4 mei
Nausicaa371e11-12-2018 :heart:
Marloes8531/392e08-12-201818-05-2018:heart:
Eenhoorn1229/311e09-12-2018?26 april
jenn8829/322e09-12-2018?24 mei:heart:
Femme_30/292e12-12-201815 mei extra echo 31 mei termijnecho:heart:
Bessss27/281e12-12-20183 mei:heart:
Arielmermaid29/301e13-12-201828 mei (3 maanden zwanger):heart:
Amaryllisbol28/361e15-12-201822 mei termijnecho :heart:
Kuikentje_8928/341e15-12-201822 mei termijnecho :heart:
Roos729/311e16-12-2018?30 mei:heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:40
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
50.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas wat oud bruin bloedverlies, met kleine stolsels en lichte krampen. Ik hoop dat het niks is.
Oeh spannend... ik hoop het ook voor je. Bruin bloedverlies hoeft echt niks te betekenen maar ik kan me voorstellen dat je het wel heel spannnend vindt nu. Sterkte!
Jeetje sterkte!

Het hoeft natuurlijk niks te betekenen. Na zaterdag heb ik nergens meer last van gehad. Stiksels en buiikkramp maken het wel spannend. Ik ga hard voor je duimen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik bel morgenochtend de vk praktijk. Hopelijk zet het niet door
Alle reacties Link kopieren
Jaaa stippel kom maar fijn illegaal mee kletsen hoor! ;-)
Ik lees morgen weer even bij, ontzettend drukke dagen gehad. Zo nu en dan lichte kramp/druk in mn baarmoeder, maar verder nog steeds klachtenvrij. Wel sneller moe, zat vanaf vanmiddag 3 uur al te gapen.. morgen komt moeders voor moeders langs en ga ik contact opnemen met de vk, ben benieuwd wanneer ik langs mag komen!
Zei gister nog tegen manlief dat t af en toe nog steeds bizar klinkt om t over mn zwangerschap te hebben, zo bijzonder!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer opnieuw oud bloedverlies nadat dit anderhalve dag weg is geweest. Met name als ik een poosje heb gelegen.. verloskundige zei zolang het maar geen rood bloed is en continu doorloopt.. ik vind dit zo enorm spannend! Af en toe menstruatie achtige minikrampjes, maar dat zakt ook zo weer weg..
Verder nog weinig symptomen behalve dat ik weinig eetlust heb, maar ben niet misselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde @lieslies89 vreselijk ik vind het ook erg spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het toch ook nog wel een beetje onwerkelijk.. Heb me ook aangemeld bij Moeders voor Moeders, echt leuk om te lezen dat zoveel vrouwen zich daarvoor aanmelden!

@ kleinwondertje24, over dat verhaal van je schoonouders, ach ja, iedereen z'n mening, toch? Mogen ze best vinden, maar jullie denken er anders over ;) en zo'n verhaal wil natuurlijk ook niet zeggen dat ze uiteindelijk niet heel blij zijn voor jullie, want dat weet ik bijna wel zeker! Als ik iets heb geleerd het afgelopen anderhalf jaar, is dat je het leven moeilijk kunt plannen, zowel leven als dood vinden hun eigen weg in jouw leven...en als er dan een leventje in je groeit, nou..dat is en blijft zo bijzonder, daar kun je uiteindelijk toch alleen maar (vooral) heel erg blij mee zijn :D

@Tess1981, dat van de misselijkheid herken ik zeker, heb er echt de hele dag last van eigenlijk. Voel me nog het beste vlak nadat ik een goede maaltijd heb gehad (dus als m'n maag echt gevuld is), dat duurt dan zo'n 45min ongeveer, dan komt dat nare/misselijke gevoel weer terug en wordt al erger en erger tot ik weer wat eet.. (hoe langer ik wacht, hoe lastiger, want dan heb je juist nergens trek in)

@Syillz, welkom en gefeliciteerd! Ah jeetje, een missed abortion heb ik dus ook gehad, inderdaad heel heftig. :( Dankjewel, ik hoop dat bij jou ook alles goed gaat en dat je gezond kindje nr. 4 mag verwelkomen eind dit jaar!! :D

@Arielmermaid, jeetje meid, sterkte! Ik duim voor je xx

@zininmooiweer, goed dat je je daar in ieder geval van bewust bent en er wat aan wilt doen! Klinkt goed, dat eetplan. Ik hoop dat het je lukt, je kunt het!! Ik ben zelf twee jaar geleden begonnen met sporten om fitter te worden en ben daarnaast ook nog 11 kilo afgevallen in een jaar tijd. Gewoon in een rustig tempo dus, geen streng dieet, maar wel sporten en betere keuzes maken. Ik was niet veel te zwaar, maar m'n vetpercentage was wel te hoog, dus begon met sporten om fitter te worden, maar viel tegelijkertijd ook af. Heb toen ook heel veel gelezen over voeding etc., dus als je nog vragen hebt verder, dan help ik graag (maar je diëtiste zal je vast al heel goed hepen!).
Ik denk zelf nu vooral gewoon aan dit: je hebt maar 1 kans om je uiterste best te doen voor je kindje, om hem/haar de best mogelijke start te geven, want wat je deze negen maanden allemaal eet (of juist niet), heeft invloed op de rest van zijn/haar leven. Natuurlijk moet het ook leuk blijven, ik denk altijd aan de 80/20-regel! 80% goed/gezond, 20% wat minder gezond. Perfect hoeft zeker niet, maar dan houd je alles in balans. Het maakt het natuurlijk lastiger als je juist dingen al minder lekker vindt en geuren sterker worden enzo, ik merk dat zelf nu ook al...moet echt zoeken naar welke eten het fijnst 'valt'...op dit moment is dat bijv. appel, sinaasappel, magere yoghurt, melk, volkoren crackers, bruin brood met beleg, en warm eten (dus dat neem ik ook voor de lunch als ik kan, bijv. kip met gepofte aardappel), maar had laatst ook twee dagen dat ik brood niet wegkreeg..dan ga ik mezelf ook niet dwingen, maar ja ook als dat soort dingen gebeuren, blijf ik wel af en toe proberen (als 't gaat om 't gezonder type eten), want het blijft toch wel belangrijk.
Maar ja, als je bijv. zo misselijk bent dat er amper wat binnen blijft, dan is daar niets aan te doen en daar moet je je dan ook niet schuldig over voelen (even in 't algemeen)! Als je maar je best doet!
Alcohol nam ik al niet veel dus daar ben ik al maanden geleden mee gestopt, ben verder gestopt met cafeïne drinken en veel vis eten (i.v.m. kwikgehalte en dioxines), eet nu 1 of 2 keer per week vis, meestal zalm. :) En genoeg water drinken.

@nausicaa, haha, inderdaad grappig als de ene groep het weet en de andere groep dan nog onwetend is!

@Stippeltjesbehang, welkom en gefeliciteerd!! Ik heb 't bij de eerste zwangerschap wel verteld met cadeautjes enzo, maar de tweede keer niet. :) Alleen mijn schoonouders, moeder, broer en beste vriendinnen weten het nu. Het blijft toch onzeker, in ieder geval tot de eerste echo houd ik het verder nog een beetje voor mezelf. Maar het is wel leuk om iets cadeau te geven, ik kreeg ook een leuke reactie toen!

@Amaryllisbol, jeetje, sterkte, ik kan me goed voorstellen wat je nu moet denken/voelen. Ik hoop dat alles in orde is, ik duim mee!
Alle reacties Link kopieren
@Lieslies, hopelijk is het verder niets, ik duim ook voor jou!! xxx
Alle reacties Link kopieren
LiesLies en Amaryllisbol ook ik duim voor jullie dat het niets is. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel, lief!
Alle reacties Link kopieren
Zo spannend @Amaryllisbol. Begrijp helemaal hoe je je voelt. Maar we gaan er vanuit dat het goed blijft gaan, het zegt gelukkig nog niks!! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle reactie, drukke maar heerlijke dagen gehad.

Lieslies en amaryllisbol: veel sterkte voor jullie, hopelijk valt het mee! Duim voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Even bij gelezen weer, wat zitten we alweer snel op een nieuwe pagina!

Wil iemand voor mij de tabel invullen?
Leeftijd v27 m28
Eerste kind
Uitgerekend 12-12-18
Geslacht gaan we ws wel weten
Eerste echo 3-5-18

Amaryllisbol en LiesLies hou jullie kleintjes nog maar goed vast, ik duim dat alles goed blijft gaan!

Nautica fijn dat je mensen in je 'complot' hebt. Ik heb binnenkort een feestje waar iedereen aan de drank zal gaan en ondanks dat ik sowieso al nauwelijks dronk, zal ik nu wel echt vol moeten houden dat ik echt echt niet wil... Mijn vriend zei al dat ik met de auto moest gaan, maar het is echt maar 5 minuten fietsen. Ik denk dat ik ga zeggen dat ik dieet technisch liever voor de bitterballen ga dan voor de alcohol ;)

Zininmooiweer super goed dat je er al zo mee bezig bent! Ik ben ook een kleine 10 kg afgevallen in de laatste 20 maanden, ging met vlagen heel goed en stond dan een tijd stil. Nu eigenlijk nog 2 te gaan en dan zou ik weer netjes op een gezond bmi zitten, evengoed wel aan de bovengrens maar goed. Beter nu er op letten en dat er straks niet zoveel meer af moet. Al gaat dat lastig als je alleen maar zin hebt in zoet!

Ariel sterkte met je vader! Lijkt me heel heftig dat er nog bij te hebben.

Syillz welkom en wat onwerkelijk om met 11 weken nog een MA te hebben, heel dapper dat jullie weer zijn begonnen en hopelijk heb je in december een prachtig kindje in je armen.

Hier gaat het heel wisselend, ik slaap heel slecht en heb regelmatig een heel bittere smaak achter in m'n mond die alleen met eten even verdwijnt... Na inspanning heel regelmatig nog menstruatiepijn en mijn darmen zijn onwijs onrustig. Ben de hele dag aan het borrelen van binnen.

Verder komt de echo ook voor ons steeds dichterbij. MvM komt volgende week, op zich wel jammer want nu ben ik nog niet misselijk dus had ik al met gemak in die potten kunnen piesen. Maar het is niet anders.

Ik dacht dat ik het na de echo nog wel 10 dagen stil kon houden tot Moederdag maar als ik zie hoe langzaam de tijd nu al gaat... Ik denk dat we met een smoes het Moederdag kado een week gaan vervroegen!
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel allemaal!

Heb net nog maar weer eens een test gedaan, maar mega dik fel kruisje! Ben weer even iets gerustgesteld :-)

Hier ook een paar kilo boven op een gezond bmi.. ben na mn eerste zwangerschap niet meer op mn juiste gewicht gekomen :facepalm: . Probeer gezond te eten en tot nu toe gaat dat prima. Heb juist minder eetlust, en vrijwel alles wat erin gaat is gezond. Dus hopelijk kom ik niet veel aan :biggrin:

Ben wel echt onwijs vreemde dromen aan het dromen.. hebben jullie dat ook? Vannacht zweefde er een brinta-achtig pak door de kamer :lol: :lol: :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het knap lastig om het geheim te houden. Bij de eerste 2 zwangerschappen (waarvan de tweede een miskraam) hebben we het meteen verteld aan onze ouders en wisten vrienden en familie het ook binnen no-time. Nu willen we het dus geheim houden tot dat we zeker weten dat het leeft. Dat hoopten we vandaag met de echo te horen, maar het was te vroeg. Wat we al dachten. Waarom maken ze die afspraak dan als er toch helemaal niks over te zeggen valt? Ik ging er best gefrustreerd weg. Nu over 1,5 week weer een afspraak, dan zou er zeker een hartje te horen zijn.

Ik ben dus normaliter een gezellige drinker. Nu zit koningsdag er aan te komen en komen er wat vriendinnen onze kant op, en ik drink dan niet. Hoe ga ik hier een mouw aan knopen!? Ben altijd een open boek, voelt als liegen. En ze hebben het meteen door. Ik ben altijd party-hardy en nu drink ik niet.
Gisteren kwamen mijn ouders bbqen, toen heb ik voor mezelf ook een wijntje ingeschonken en een beetje gedaan of ik er aan nipte. Verder een liter water weggetikt... Volgens mij hadden ze niks door. Het glas wijn na het eten zo de gootsteen in gekieperd.

Ik mis eigenlijk nog niks. Ik had wel met mijn domme kop rosbief gekocht bij de supermarkt, tja dat mag ik dus niet meer. Gek, helemaal in de winkel niet bij stil gestaan.

@Tess, ja ik ben al wat ouder en dat maakt het zeker meer spannend. Super bang voor een miskraam of afwijkingen. Van het leeftijdsverschil van mij en mijn man merk ik niet zo veel. Ik denk dat hij in een heleboel dingen volwassener is dan ik! HAHA Ook met de verzorging van onze zoon. Hij is echt een super papa. Ik mag in mijn handjes knijpen. Hoe voelt dat voor jou dan? Maak je je ergens zorgen over?
Alle reacties Link kopieren
Amaryllisbol en LiesLies hoe gaat het nu? Al contact gehad met de verloskundige?
Alle reacties Link kopieren
Zoo eindelijk weer even tijd om bij te lezen, wat een heerlijk weer is t he!
Nog een paar nieuwkomers, welkom en gefeliciteerd!
Ik las nog meer dames die last hebben van hun darmen. Ik dacht juist dat je vaker last zou krijgen van obstipatie, maar mijn darmen hebben t nog nooit zo goed gedaan haha. Dus hoop dat t zo blijft.
Ariel sterkte met je vader, hopelijk kan hij jullie kleintje nog lang meemaken.
Rose lily vervelend dat je zo misselijk bent, nog een paar weken en dan is t in t 2e trimester misschien wel beter.
Kim fijn dat je de tabel even op volgorde hebt gezet.
Ik ben ook wel benieuwd hoe t met josephine is en met luni, lijkt me vreselijk om mee te moeten maken. Dus meiden met bruinverlies ik duim voor jullie dat t hierbij blijft!
Tess hier ook vooral 's avonds dat alles opzwelt, dan zit ik lekker aso met m'n gulp open haha
Stippel hoe reageerde je familie? ik denk dat ik een I love opa & oma speentje koop ofzo.
Femme wat lijkt me dat moeilijk voor je moeder! Dat zou ik echt niet kunnen hoor. Waarom mag je vader t nog niet weten?
Lies hier ook wat minder eetlust, kan ook niet zo veel op als normaal. En ik moet er echt aan denken om om de zoveel tijd wat te eten, anders word ik licht in mn hoofd terwijl ik dat nooit had.
Asinum, ja koningsdag wordt nog een lastige, ik denk dat wij de feestjes maar even mijden met een goed excuus haha

Vanmorgen contact gehad met de vk, eerste afspraak staat voor 2 mei. Ze doen daar alleen echo's op vrijdag dus afspraak gemaakt bij t echocentrum, die staat voor de week erop. Ben dan 9 weken en een paar dagen als t goed is.
De vermoeidheid begint hier steeds mee toe te slaan. Zeker met dit warme weer komt er weinig uit mn handen. Verder nog niet misselijk oid, ben benieuwd wanneer dat komt.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds wat oud bloed en krampen. De vk zei dat het 2kanten op kan gaan. Het kan ook zijn dar de baarmoeder nog wat schoonmaakt en dat kan ook wat krampen veroorzaken.

Als het erger wordt, qua krampen of bloed moet ik bellen. Als het bruin bloed blijft dan moet ik over een paar dagen weer bellen. Dan gaan ze kijken voor een echo. Ik ben nu nog niet ver genoeg om er met een echo iets zinnigs over te zeggen. Ik ben er wel rustig onder en wacht het af. Ik hoop dat het snel stopt.
Asinum, hoe ver ben je precies? Balen dat jullie het hartje nog niet hebben kunnen zien kloppen.

Nee maak me niet druk over het leeftijdsverschil. Mijn man is juist heel volwassen. Het is meer dat in mijn omgeving het niet voorkomt en we in het begin best tegen vooroordelen zijn aangelopen. Mijn 3 kinderen zijn uit een eerdere relatie, hier is hij een geweldige bonus "vader" voor.

Volgende keer een beetje dubbelfris in een wijnglas, heeft vast niemand door.

Roos, met mijn broek open is een een beetje lastig met 3 al wat oudere kinderen in huis. Dat valt direct op. Wat dat betreft ben ik blij als ze het weten en ik ook kan uitbuiken of even kan gaan liggen aan het eind van een drukke dag.

Morgen de echo, best spannend ben dan 7w 2d.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal :)

Ook ik wil me graag aansluiten hier.
Ik ben zelf 29 jaar en mijn vriend is 31.
Wij zijn uitgerekend op 9-12-18

Wij hebben in 2016 een miskraam gehad met 5,5 week. Helaas daarna niet meer gelukt.
Wij zijn begin dit jaar naar het ziekenhuis gegaan om ons zelf te laten onderzoeken. Wij kregen te horen dat we na 3 maanden terug moesten komen omdat mijn vriend verminderde zaadkwaliteit had.
Op het moment dat wij weer naar het ziekenhuis moesten, hoefde dat niet meer want wij zijn zwanger!! (Spontaan dus!)
Heel onwerkelijk, en durf eigenlijk nog niet teveel er aan te denken... toch een beetje bang.
Fingers crossed dat alles goed blijft gaan.

Fijn om zo hier en daar wat te lezen en mee te schrijven.

Ik heb 26-4 een afspraak in het ziekenhuis! :D spannend......!
Alle reacties Link kopieren
O wat spannend Eenhoorn! En welkom :)

Ik ben vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger. Het ziet er precies zo uit als de fotos op google, dus het klopt wel. Ik had alleen gehoopt te horen of het leeft of niet.

@Tess ik heb me nooit iets aangetrokken van vooroordelen. In mijn omgeving is het ook niet echt raar, er zijn wel meer vrouwen ouder dan mannen. Dat hebben we goed bekeken zeggen we altijd ;)

Wat grappig dat sommige van ons zich al opgeblazen voelen, ik heb dat idee dus helemaal niet. Nu ben ik ook geen maatje S (maar L) dus misschien ligt het daar aan?
Welkom nieuwe meiden, gefeliciteerd!
@eenhoorn, gaaf dat het uiteindelijk toch spontaan gelukt is!

Ik voel me echt wel opgeblazen en mijn strakke broeken gaan avonds ook niet meer dicht... Ik heb wel maat s/m maar denk dat het er meer aan ligt of je darmen onrustig zijn of niet.

@eten, ik heb een gezond bmi maar probeer nu wel bewust wat vaker ijzerrijk voedsel te eten. Ik heb van nature al een lage bloeddruk en lage ijzer en merk dat ik nu ook weer sneller duizelig wordt. Normaal drink ik alleen water (en wijn...) maar nu heb ik de hele dag zin in ranja, haha. Verder ben ik niet echt bezig met het eten maar ik heb de vorige keer extreem last van mijn darmen gehad en wil eens met een dieetist praten over wat ik kan doen met voeding om dat dit keer wat te beperken...

@tess, is het niet heel lastig om het verborgen te houden voor je oudere kinderen? Ik snap zeker dat je het doet maar het lijkt me zo moeilijk om thuis niet te laten merken wat er met je aan de hand is...

@dromen, ik heb ook de meest absurde dromen en slaap heel onrustig. Geen idee of dat door de spanningen komt of dat het echt een kwaaltje is.

Weet even niet meer wie het schreef maar wat een leuk idee om iets voot moederdag te geven, het mooiste kado voor je moeder denk ik!
Marloes ja dat is super lastig. Ben heel moe aan het eind van de dag en mijn buik is aan het eind van de dag ook heel bol. Ook ben ik in de ochtend heel misselijk. Gewoon de darmen dat weet ik maar echt een bolletje. Heb nu dus vooral losse kleding aan. Savonds heb ik het snel koud van moeheid en zit dan lekker met een deken op de bank dat camoufleert een beetje hahahaha
Ze zijn een aantal dagen per week bij hun vader en dan kan ik flink bijkomen. Na mijn werk neerploffen op de bank en vroeg naar bed.

Ik eet vooral waar ik trek in heb. Dat zijn deze zwangerschap vooral gezonde dingen gelukkig en heb mega behoefte aan zuivel. Maar ik kan maar kleine beetjes eten in 1 keer.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier aan te sluiten! Ben er net achter dat ik zwanger ben. Ik weet alleen nog niet wanneer ik uitgerekend ben ivm onregelmatige cyclus, maar ik denk eind december.

Het is ons eerste kind en we zijn allebei 29. Heb vooral last van m'n borsten en af en toe een soort menstruatie-achtige krampen en vaag misselijk. Vooral bang dat dat erger wordt, maarja je doet er niks aan natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven