Uitgerekend 1t/m15 september 2018

31-12-2017 09:33 460 berichten
Bij deze een topic voor iedereen die begin september uitgerekend is. Je kunt jezelf in de tabel zetten, gebruikersnaam en wachtwoord staan onder de tabel.

:heart: = kloppend hartje!
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Happy86312e1 september:heart:
BrownieLover322e2 september:heart:
VIvaPinkPony311e2 september:heart:
Mikki_123323e2 september:heart:
LouiseMaria261e6 september:heart:
MissChesire311e7 september:heart:
Trisch301e7 september:heart:
Drakenstein332e9 september:heart:
Sterretje2018301e9 september:heart:
Katootje83341e9 september:heart:
Zucchini261e10 september:heart:
Wolley18261e12 september21-02 tweede echo:heart:
Terzieler302e15 september:heart:
Talena281e11 september
:rose: Mamavaneenboefje, Lousje48, zandkasteel-, Sanseveria
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:51
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
74.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zucchini schreef:
19-01-2018 17:16
@LouiseMaria, haha klinkt echt hilarisch. Maar lijkt me ook best wel eng om zulke realistische dromen te hebben.

Zo, ik heb de werkdag overleefd zonder over te geven. Het zit echt elke keer net op het randje.
Ik heb tussen de middag een hard bolletje bij de bakker gehaald (en droog opgegeten), omdat ik niet aan mijn eigen brood moest denken. Eind van de middag heb ik zin in stroopwafels trouwens, ook zoiets geks. Ik eet echt bijna nooit koeken normaal. Verder eet ik nog wel gezond gelukkig! 🙈
Hebben jullie al aparte eetgewoontes in vergelijking met voor het zwanger zijn?

Ja dat heb ik ook. Het is vooral dat ik geen trek heb in dingen die ik normaal heel lekker vind zoals banaan en makreel. En sommige dingen smaken anders/me niet. Ik probeer inderdaad ook nog steeds zo gezond mogelijk te eten maar soms heb ik trek in wat stouts en dan eet ik het ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat levendig dromen herken ik ook!
Wat een verhaal Louise haha!

Hier was Daan Schuurmans een paar nachten verliefd op me en diezelfde nacht ging ik met Alex van Greys anatomy :facepalm: :lol:
trisch ja we lachen er altijd hard om ookal is het soms wel vervelend. Mijn man wordt ook boos op mij als ik zeg: “je bent aan het dromen”. En raak ik geïrriteerd omdat ik door wil slapen en dat gaat niet als meneer lichten aanzet enzo. Maar al met al hebben we een hoop lol erom. Never a dull moment :popcorn:. Ik zou er een boek over kunnen schrijven!

zucchini ja het klinkt misschien heftiger dan het is hoor. We hebben allemaal wel eens dat je net ligt te slapen en dat je het gevoel hebt dat je valt/een stoepje mist.. daar kan je het mee vergelijken. Je hart gaat dan ook ff flink te keer. Wij blijven alleen wat langer in de droom hangen.

zandkasteel Haha je was in trek afgelopen nachten :p:!!!
Alle reacties Link kopieren
Zandkasteel- schreef:
19-01-2018 17:28
Haha ja dat levendig dromen herken ik ook!
Wat een verhaal Louise haha!

Hier was Daan Schuurmans een paar nachten verliefd op me en diezelfde nacht ging ik met Alex van Greys anatomy :facepalm: :lol:

Haha jij stouterd ;)

Ik heb dat soort dromen ook wel eens en dan word ik echt wakker van: eh huh? O_o
Alle reacties Link kopieren
Whahaha LouiseMaria dat klinkt echt heel hilarisch :-D Er is nu ook zo'n programma op tv 'bizarre slapers' ofzo, dat gaat ook over mensen die heel erg slaapwandelen of iets wat daar op lijkt.

Over gekke dingen waar je trek in hebt... Mijn man is zojuist voor mij naar beneden gelopen om een tomaat te halen, serieus o_o Hij eet nu zelf m&m's hahaha.
wolley kijk dat zijn nog eens gezonde cravings!!! En bizarre slapers daar zouden wij zo aan mee kunnen doen inderdaad :lol:.

Heeeeeerlijk uitgeslapen :flirting: blijf wel nog even liggen.
Alle reacties Link kopieren
Nooo, typ ik een heel verhaal is alles weg!🙈

Oké poging 2!

@Zandkasteel, haha jouw dromen! Grappig!

@Wolley, een tomaat is nog eens gezond idd haha!

Mijn vriend mocht gister van mij geen bami maken. Alleen de gedachte aan die geur al🤢, laat staan het nog op moeten eten ook. Dus.. we hebben uiteindelijk patat gegeten🙈. Helemaal niet gezond dus, maar wel het enige wat ik kon bedenken waar ik wel zin in had. Ik hoop niet dat ik teveel van die ongezonde cravings krijg (zonder vet eten heb ik al puistjes).

@LouiseMaria, zo fijn om even een keer uit te slapen hè? Ik was ook pas om 9u wakker.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk dat uitslapen zeg, mij helaas niet gegund. Ik ben elke ochtend heel vroeg al een keer wakker, rond zes uur, val dan wel altijd weer in slaap maar wekkertje gaat elke ochtend om half acht voor mn medicatie. Gelukkig ligt de bank ook lekker dus daar doe ik s middags dan soms een klein tukkie.

Ik begin steeds vaker misselijk te worden. Ik herken zo wat je schrijft over bepaalde dingen niet willen eten zucchini! Vooral als ik misselijk ben en ik weet dat het weg gaat als er wat in mn maag zit moet ik soms zo lang nadenken over wat ik kan/wil eten want bij de gedachten aan heel veel eten wordt ik alleen maar nog misselijker.
Heb ik mn vorige zwangerschappen niet gehad dit.

Nu ben ik ook officeel op mn record dag (vandaag 7+0)! Ik ben nog nooit zo ver gekomen in een zwangerschap zonder problemen als bloedverlies of te langzaam groeiende vruchtjes. Dat geeft me echt een heel goed gevoel!
Alle reacties Link kopieren
@Trisch, fijn dat je wat meer vertrouwen begint te krijgen. Lijkt me ook echt heel spannend als het al eens mis is gegaan. Maandag heb je de 2e echo zie ik in de tabel. Ben je er nog erg zenuwachtig voor? Wij hebben dinsdag de 2e echo. Door alle kwaaltjes heb ik wel wat meer vertrouwen gekregen, maar het blijft spannend vind ik.
Ja, dat herken ik ook wel dat je echt niet weet wat je moet eten. Tot nu toe gaat het vandaag goed gelukkig. Af en toe wel een klein beetje weeïg, maar niet zo erg. Ik moet alleen nog steeds niet aan brood met kipfilet denken, wat ik normaal dagelijks wel at.

Ik heb nog niet echt het gevoel dat ik veel meer energie heb, ondanks de goede nachtrust vannacht. Ik wil van alles doen, maar tot actie komen zit er nog niet echt in. Normaal had ik het hele huis al lang schoon gehad. Kan die nesteldrang niet iets eerder komen? haha
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vandaag bij de Lion King geweest, wat een tranentrekker is dat op het moment haha! Hormonen deden goed hun best vandaag :-P We waren samen met mijn schoonouders.

Naderhand hebben we de zwangerschap aan hun bekend gemaakt, wow, dat was intens!
Ik heb nog nooit iemand zo heftig zien reageren als mijn schoonmoeder! Kennelijk is ze altijd erg bang geweest dat ons een zwangerschap niet zo snel gegund zou zijn. Mijn man is namelijk enig kind en mijn schoonmoeder was destijds na twee jaar medische molen toch ineens spontaan zwanger. Daarna is een nieuwe zwangerschap nooit meer gelukt.
Mijn schoonouders zijn zo intens gelukkig! Zo mooi! Morgenavond gaan we naar mijn ouders :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk @wolley! Mooi om te zien als ze zo blij reageren hè?
Alle reacties Link kopieren
@wolley wauw dat is een mooie reactie zeg! Ik ben deze maand ook bij die musical geweest, zo mooi!

@zucchini, derde al (gister mn tweede). Omdat het zo kort tussen zit ben ik wel redelijk rustig op dit moment maar vlak ervoor zal ik wel weer gespannen zijn. Het is niet anders dat hoort er nu eenmaal bij. Ik hoop dat ik er wat relaxter in ga staan als ik straks die drie maanden grens over ga.
Alle reacties Link kopieren
@Trisch, voor je eigen geruststelling ook wel fijn dat je wat vaker een echo hebt.

Ik heb ruim 10 uur geslapen vannacht. Ik kon gisteravond ook echt niet meer wakker blijven. We wilden een film kijken, maar dat ging niet meer door😅, gezellig zo’n zwangere vriendin haha.
trisch en zucchini ja hier ook kieskeurig mbt eten. Normaal eet ik in het weekend graag een gebakken ei met spek/bacon en kaas. Maar nu... :sick: bedank ik vriendelijk en hou ik het bij Mn havermout ontbijtje.

trisch vanochtend was ik ook on 6 uur wakker... pluk de dag. En dan kijk je naar buiten en overal is het donker. :bonk:

zucchini hahaha, herkenbaar!! Mijn man vind t ook zooo saai dat ik zo vroeg ga slapen in t weekend. Geprobeerd uit te leggen dat ik gewoon geen puf heb maar is voor hem moeilijk te begrijpen (voor mij ook wel want ja ben Het niet zo extreem gewend). Nu afgesproken dat ik ga proberen langer beneden te blijven in het weekend. Ben benieuwd... het helpt mij wel om tussendoor want klusjes te doen: wasje vouwen, keuken schoonmaken, vuilniszak wegbrengen. Dan wordt ik weer een beetje wakker.

wolley wat een mooi bericht over jullie zwangerschapsaankondiging. Lijkt me een heel mooie ervaring.

hormonen nemen een loopje met me Mensen moeten echt oppassen wat ze tegen me zeggen. Ben zo fel en ook echt onaardig/snel gepikeerd/geïrriteerd/bood. Ik ben af en toe net een monster :cry: . En t erge is.... ik neem me elke keer voor om tot 10 te tellen maar dat lukt totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
@LouiseMaria, haha.. arme mannen! Laten we hopen dat het na de 12 weken weer beter wordt. Zo lang ik in beweging blijf, gaat het bij mij idd ook wel goed, maar zo gauw ik dan op de bank zit..
Wat betreft de hormonen: mijn vriend zegt af en toe heel subtiel dat hij kan merken dat de hormonen hun werk doen. Het is dat ik zwanger ben en dat hij weet dat het erbij hoort, maar anders hadden we al wel een paar keer ruzie gehad denk ik. Aan de andere kant ben ik ook nóg zorgzamer sinds ik zwanger ben. Dus dat ik soms wat feller reageer moet hij ook maar voor lief nemen haha.
Heb je het alleen bij je man of ook bij anderen? Ik kan me voorstellen dat als het heel erg is dat je er zelf ook van gaat balen.
Mijn vriend heeft trouwens ook een app gedownload speciaal voor a.s. papa's. De app heet: tuurlijk schatje. Hij vindt 'm wel leuk (staat ook in dat vrouwen last hebben van hormonen etc haha, heel handig!).

Wij gaan volgende week een afspraak maken voor een geregistreerd partnerschap. We waren dit sowieso al van plan aankomend jaar, maar nu er (als het goed is) een baby aankomt, worden de plannen wat concreter. Trouwen hoeft voor ons op dit moment (nog) niet, maar misschien in de toekomst wel. Eerst had ik altijd zoiets van: ik hou mijn eigen achternaam nog wel en als we ooit wel gaan trouwen dan kunnen we dat altijd nog veranderen. Maar nu vind ik het eigenlijk toch wel mooier als ik ook dezelfde achternaam heb met het zicht op een gezin. Hoe hebben jullie dit geregeld of hoe gaan jullie dit regelen?
Alle reacties Link kopieren
@LouiseMaria: Hier draaien de hormonen steeds meer uit op misselijk en de bijbehorende zaken haha. Gelukkig nog niet echt heftige stemmingswisselingen. Eerder dat ik overal emotioneel van word. Dat heb ik altijd al wel erg gehad, dus nu is het soms niet te houden :p

@zucchini: Wat grappig die app, ik heb de link doorgestuurd naar mijn man! Misschien heeft ie er wat aan ;-)
En gefeliciteerd met jullie voornemen voor geregistreerd partnerschap! Wij zijn in april 2 jaar getrouwd (we hadden toen 4 jaar een relatie en zijn pas na het trouwen samen gaan wonen). Ik heb door het trouwen dezelfde achternaam van mijn man en straks van ons kindje. Voor mij zou het raar zijn als je een andere achternaam hebt dan je eigen kind. Niet lullig bedoeld voor iedereen die dat heeft hoor! Maar vanuit mezelf gezien, zou ik dat niet willen. Dus ik vind het mooi dat je kiest voor de achternaam van je vriend en dat jullie straks als gezin dezelfde achternaam delen!
Alle reacties Link kopieren
Zucchini gefeliciteerd, wat leuk dat jullie dat gaan doen! Gaan jullie er ook een feestje van maken of geen grootse plannen?
Ik ben twee jaar geleden getrouwd dus bij ons is dat allemaal al geregeld.
Alle reacties Link kopieren
LouiseMaria jullie dromen! :biggrin: hahaha fantastisch!
Trisch Fijn dat je zo snel die echo krijgt! Lijkt me echt een hele opluchting!
Wolley18 wauw wat een mooie reactie zeg!!

Met eten heb ik cravings naar pindasaus :-[ heel de dag denk ik aan dat spul whahaha echt erg! Ik lust geen koffie meer, terwijl dat echt mijn lust en leven was. Vorige keer luste ik het ook niet meer en kwam dat weer terug na een aantal maanden hihi
Ik ontbeet altijd met havermout. Dat hoef ik nu ook echt niet. Ik wil in de ochtend alleen maar een stuk fruit en later iets met kaas.

Ik ben ook zooo moe. Vooral na mijn werk... gelukkig laat mijn man me dan even lekker liggen :heart: Ben blij dat hij het allemaal wel begrijpt en ik daar niet moeilijk over hoeft te doen. Ik verander voor zijn geluk ook niet in een monster als ik zwanger ben :vechten: ik word heel lief en sereen pfff - wel lekker voor een keer hoor... hij heeft al veel te verduren met mijn Siciliaanse temperament :mrgreen: (6) Ik ga gewoon naar bed wanneer ik moe ben. Ik vind het belangrijker dat mijn lichaam de rust krijgt waar hij om vraagt. Die vermoeidheid wordt straks wel weer minder :)

Ik hoop dat die app een beetje voor jullie mannen helpt whahah!
Wij zijn in september 5 jaar getrouwd. We zijn al 10 jaar samen :heart: We hebben beide onze achternamen aangehouden, zodat we het zelfde heten.

Super leuk Zuccini een geregistreerd partnerschap kan je ook heel mooi en leuk maken!

Hebben jullie ook moeite met naar de wc gaan? Ik merk echt dat mijn darmen langzaam werken nu... ik stink de hele dag een uur in de wind nu :P :facepalm: :$
Alle reacties Link kopieren
Dankje! We denken dat we wel een klein feestje geven. We willen het niet zomaar voorbij laten gaan, maar hoe en wat moeten we nog even zien.

Ik heb juist helemaal geen moeite met naar de wc gaan. Maar dat heeft bij mij misschien ook te maken met een prikkelbare darm.

Normaal ben ik echt een theeleut, maar nu drink ik bijna geen thee meer. Gewoon water drink ik wel veel en af en toe ranja.

Ik moest heel hard huilen om over mijn lijk, dat keken we vandaag terug. Normaal vind ik het ook wel heel zielig, maar hoef ik nog net niet te huilen. De hormonen zorgen ervoor dat ik me niet meer in kan houden, haha!
zucchini heb hem de App laten downloaden. Ben benieuwd.
Maar ben ook echt ontevreden met mezelf, Baal hier enorm van ben een soort preg-zilla en dat wil ik helemaal niet :cry: niet alleen tegen mijn man maar ook tegen andere die dichtbij me staan. Ga echt proberen tot 10 te tellen vanaf nu want dit is niet leuk. Kan straks wel tegen anderen zeggen ja je moet maar accepteren dat ik me zo gedraag want ik ben zwanger, maar daar heb ik zo’n hekel aan. Soort van afschuiven. Dus ook werk aan de winkel voor mij om leren om te gaan met de controle van deze emoties.

zucchiniMbt geregistreerd partnerschap wat een mooi besluit. En zeker ook praktisch! Gefeliciteerd en zeker een feestje waard. Wij zijn al enkele maanden verloofd en willen in voorjaar/zomer 2019 gaan trouwen. Trouwen in 2018 is geen optie voor ons ivm tijdsplanning en dikke buik.

huilen bij over mijn lijk, och verschrikkelijk. Normaal ook maar nu....

Zo dames. Vandaag is mijn missie tot 10 tellen. Hoop dat het helpt. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een fijn weekend gehad meiden? Het wordt een spannende week hier in de groep, en staan veel echo's gepland voor deze week. Die van mij is donderdag, spannend maar heb er ook super veel zin in.

@Trisch Fijn dat je zo extra echo's hebt. Lijkt me ontzettend fijn, als een soort bevestiging/geruststelling.

@Wolley18 wauw wat een mooie reactie van je schoonmoeder. Heel speciaal!

HORMONEN hier ook dikke dikke tranen bij over mijn lijk. En afgelopen weekend had ik een beetje onenigheid met een vriendin via watt's app. Ging nergens over, maar ik zat ook met dikke tranen over mijn telefoon gebogen. Gelukkig zag ze me niet ;)

CRAVINGS Wat zijn er al aparte cravings gesignaleerd! Zelf vind ik het heel erg lastig om goed te drinken, water en thee (wat ik normaal altijd drink) smaken me niet.
ik ontbeet altijd met yoghurt en granola, maar dat gaat er nu 's ochtends echt niet in. Eet nu 2 boterhammen als ontbijt.
Alle reacties Link kopieren
@LouiseMaria, ja dan kan ik me wel voorstellen dat je er zelf ook echt van baalt. Vooral omdat je er geen controle over hebt. Succes met tot 10 tellen vandaag!
Wat leuk dat jullie volgend jaar gaan trouwen, dan is het dus mét kleintje erbij!

@Brownielover, het is idd een spannende week met veel echo's hier. Ik ontbijt altijd met kwark en dat gaat nog steeds wel goed. Alleen heb ik een sterke voorkeur voor vanillekwark, al het andere staat me wel een beetje tegen en krijg ik met moeite weg.

Sinaasappels smaken echt ontzettend goed nu trouwens. Hebben jullie dat ook? Of komt het door mijn sinaasappelranja craving?

Hormonen: gelukkig ben ik niet de enige die een emotioneel wrak aan het worden is. Vanmorgen moest ik ook al bijna huilen toen mijn vriend een kusje op mijn buik gaf. Vond ik zo lief!

Ik ga weer aan het werk (ik werk even een paar uur thuis tussendoor). Een fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ja, veel echo's deze week! Spannend zeg!! Wij mogen vrijdag (pas) om 17.00u.

Ik eet hier bijna niks meer. Ik heb een soort haat/liefde verhouding met eten. Ik zit de hele dag vol en moet me er echt toe zetten om wat te eten. Ben veel misselijk ook, maar hoef gelukkig bijna niet over te geven.
Ben intussen 2,7kg afgevallen sinds 2 januari! Maar ik kan het hebben (graag zelfs haha). Ik heb nog wel wat reserve :-P

Sinaasappelranja is hier al weer verleden tijd. Ik ben overgestapt op vruchtensap (ook niet zo best, met veel suikers) en crystal clear.

En mijn geheugen is serieus een zeef! Ik onthoud bijna niks meer. Ik stond vrijdagavond bij een tankstation (zo eentje waar je 's avonds zelf nog kunt pinnen buiten) en ik wist mijn pincode niet meer. Nou dat is me in 15 jaar nog niet overkomen! Gelukkig was er niemand in de buurt, dus ging ik snel weer weg :-P Thuis wist ik hem uiteraard weer hahaha.
brownielover spannend zeg nog even aftellen tot donderdag!!!

zuchinni ja met kleintje erbij, als alles goed gaat. Daar gaan we maar vanuit. Kijk wel uit naar het plannen enzo, hoewel we nu natuurlijk eerst uitkijken naar september dit jaar.
Het tot 10 tellen gaat vandaag goed, heb al Mn rust genomen/onspannen. Dat helpt goed kijken of ik de dag doorkom zonder Moodswings. Oja verse sinaasappelsap craving heb ik ook... alleen persinaasappels nog niet gehaald. Staat op Mn lijstje.

wolley wow!! 2,7 kg eraf, das veel! Wel Fijn als je nog wat reserves hebt inderdaad. En dat geheugen: shake hands. :facepalm:

Weet iemand nog leuke apps om te downloaden??
Alle reacties Link kopieren
@LouiseMaria, leuke vooruitzichten dus!
Fijn dat het vandaag wat beter ging (ook voor de mensen om je heen haha, grapje!😉)

@Wolley, wordt het niet beter als je wel wat eet? Ik heb ook niet echt honger, maar het helpt wel als ik dan toch iets eet of drink.

Misselijkheid: ik ben vanmiddag eerder gestopt met werken. Ik plan mijn werktijden zelf, maar moest helaas wel een client afzeggen daardoor. Ik was alleen maar aan het gapen, zuchten en voelde het broodje met jam af en toe omhoog komen. En een half uur rijden en een uur daar zijn en weer een half uur terug zag ik echt niet zitten. Inmiddels lijkt het weer een beetje te zakken. Mijn vriend is aan het koken (doe ik ook al een paar dagen niet meer 😅), dus hoop dat ik zo weer wat naar binnen krijg.
Ik heb van die polsbandjes besteld tegen de misselijkheid (helpt ook bij wagenziekte). Een collega vertelde een tijdje terug dat ze dat om had in het begin van haar zwangerschap. En nu denk ik: laat ik het maar gewoon proberen, wie weet helpt het. En misschien ook een tip voor de anderen met misselijkheid?

Mijn broeken gaan echt strakker zitten merk ik.. hoe is dat bij jullie? Normaal deed ik m’n knoop nooit los iig en nu is dat zo’n opluchting eind vd dag als ik thuis kom. 🙈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven