Uitgerekend 23-31 augustus 2017! Deel2

18-12-2016 20:01 2160 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger en uitgerekend zijn tussen 23 en 31 augustus 2017!

Jullie kunnen zelf de tabel bewerken met deze gegevens:


Als het niet lukt, kun je ook de wijzigingen dik gedrukt doorgeven dan doet iemand anders het voor je!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Diene10
(23/26)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 1 augustus! :love:
Justmsd
(?/?)
Tweede 21 augustus Meisje :heart: Bevallen op 6 augustus! :love:
Marly89
(28/34)
Derde 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 16 augustus! :love:
Renske023
(26/33)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 17 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Kipkerrie
(32/32)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 29 augustus! :love:
Tozie
(28/28)
Eerste 27 augustus Meisje :heart: Bevallen op 30 augustus! :love:
Yelley
(37/38)
Tweede 24 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
SanPellegrino
(31/40)
Eerste 25 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
Wiennie
(25/27)
Tweede 2 september Meisje :heart: Bevallen op 5 september! :love:
Ikjuh
(27/27)
Tweede 24 augustus Meisje :heart:
Johma23
(29/27)
Tweede 28 augustus Jongen :heart:
Snowy89
(27/31)
Eerste 26 augustus Jongen :angel: Eind april 2017, in eeuwige herinnering :hug:
:redrose: Maisnon3, Pianella2016, Summermom, kerstcadeautje, Skippybal10
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:54
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
68.18% gewijzigd
-
Welkom skippybal!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

ik zal je straks in de tabel zetten!



Gaat hier iemand een negen maanden dagboek bijhouden? Op aanraden van het zwanger worden nov clubje waar ik mee schreef heb ik het boek van Pauline oud besteld, krijg het vandaag binnen ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Welkom skippybal.

Ik vind met hapjes en drankjes ook moeilijk. Voor familie niet zo, maar met vrienden wel..

Wij geven zelf ook nog met oud en nieuw een housewarming en daar hoort natuurlijk ook een drankje bij.

Ik heb zo'n grote glazen tap waar ik Hugo in wil doen met limoen en munt etc. Zou het opvallen als ik daar gewoon alcoholvrije Hugo in doe? Haha.

en met proosten om 12 uur neem ik gewoon nep een slokje van de champagne en gooi ik de rest wel ergens tussen de planten.
-
Alle reacties Link kopieren
Dat van die crème voor striae ben ik ook benieuwd naar!



Betreft zorgverzekering. Ik ben toch overgestapt naar delta loyd. Iets met basis met een +. Schijnt het beste te zijn qua vergoedingen.



Mijn panty's en broeken zitten ook niet heel lekker meer. Maar ik ben er nu al meer aan gewend. Vorige week vond ik het heel irritant zitten.



Bij mij gaat het momenteel goed. Alleen ik merk dat ik meer moe ben. Gisteren en eergisteren lag ik al om 9 uur in bed. Ik het lijkt erop dat het heeft geholpen, want ik voel me vandaag energieker
Alle reacties Link kopieren
Welkom skippybal! Gefeliciteerd.



Goede reis en veel plezier bij je vriend kerstcadeautje!



Boek.. ik heb bij de jongens het boek van Pauline oud gehad en had deze bij de mk ook al gekocht maar nog niet begonnen. Na een goede echo begin ik erin.



Verzekering... ik heb sinds de eerste zwangerschap cz gezinnen alle kraamzorg enzo wordt dan volledig vergoed. Bevalling zal sowieso op medische indicatie zijn in het ziekenhuis.



Wat naar zo'n erge steek in je buik. Ik dacht al je bekken maar het zijn dus je banden... hopelijk heb je dat niet vaker zo heftig.



Jippie laatste werkdag zit er op. Vanavond uit eten met alle collega's. Zin in! Alleen net dit jaar in "mijn" dorp dus wel heel stom dat ik met de auto kom zodat ik niet kan drinken haha.
Diene idd wel een idee om alcohol vrij in de tap te doen.

En fijn dat je jezelf vandaag weer energieker voelt!



Skippybal leuk idee om het zo aan familie te vertellen met kerst!

Oeh klinkt echt eng wat je gisteren had! Hopen dat het bij die ene keer blijft!



Buik insmeren ook geen idee wanneer je moet beginnen! Weet dat mijn zusje gewoon de olie voor de buik van kruidvat gebruikte.



Zorgverzekering kijk ik naar kraamzorg en poliklinisch bevallen zonder medische noodzaak volledig vergoed zodat je geen eigen bijdrage hoeft te betalen. Ik wil namelijk niet thuis bevallen. En kijk naar nog wat dingetjes zoals bv gratis kraampakket.



Strakke broeken zo herkenbaar! Had dat maandag echt heel erg maar had toen een enorm opgeblazen buik en last van darmen leek wel weken zwanger! Gelukkig is dat afgelopen dagen minder geworden.



Marly ik zat er ook aan te denken er pas in te schrijven na een goede echo. Desnoods eerst alles op aparte papiertjes. Het boek komt vanavond als goed is.

Veel plezier vanavond! Is het niet slecht weer bij jullie dat je daarom met de auto komt ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ja die smoes hoop ik te kunnen gebruiken Haha!



Oja insmeren bij de oudste braaf gedaan vanaf 20weken ofzo met Zwitsal mama ofzoiets. Bij de jongste denk ik 2 keer gesmeerd, oeps. Ach geen straie gehad dus het zal wel.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee, Maisnon! Dat klinkt inderdaad niet goed... en je kan niets doen behalve afwachten. Sterkte meid.



Snowy, ik zal voor je duimen qua borsten en hoeveelheid hartjes!



Ik heb niet gesmeerd bij de eerste. Ja gewoon standaard met bodylotion ivm een droge huid. Laat je trouwens geen bio-oil en dergelijke aan praten tegen striae, wat dat werkt helemaal niet. Striae zitten in het onderhuidse bindweefsel en de crème die je op je opperhuid smeert, komt daar helemaal niet. Ik ken een aantal dermatologen, heel handig.

Wel natuurlijk lekker smeren, omdat je het lekker vindt...

Wat bevoordeeld wel wordt aangeraden, is compressiesokken te dragen. Zeker als je lang moeten staan lopen zitten. Om je tegen spataders te beschermen. Hier in het ziekenhuis loopt de helft trouwens met steunkousen. Je hebt ze al voor een paar euro bij de Hema en zien eruit als panty's. Niet charmant, ik weet het.



Strakke broeken heb ik nog geen last van. Maar ik ben ook wat ronder.



Skippybal, ik heb die bandenpijn ook al voor ik kan testen. Dat is een van de dingen waar aan ik merk dat ik zwanger ben. Kan geen kwaad gelukkig, maar ik kan me voorstellen dat je even schrikt. Welkom trouwens!

Hema heeft geen positiekleding, H&M wel.



Fijn dat je weer even bij je vriend kan zijn, Kerstcadeau.



Marly, wat fijn, vakantie! Voor mij begint die morgen.



Hier valt het ook nogal op denk ik met Kerst. Goed idee, Diene! Helaas wordt de tap niet door ons geregeld... Ik ben nogal van een goed glas wijn en vriend drinkt bijna niet. Dus we zullen zeggen dat hij vandaag toevallig zin had en dus ik BOB ben. Maar ik denk dat er wel vermoedens zullen zijn... het zij zo.



Ik vergeet de mama multi regelmatig de laatste tijd... Maar heb hopelijk een aardige spiegel opgebouwd de laatste anderhalf jaar. Duurde wel lang, idd! Achteraf komt het goed uit, heb dit jaar een opleiding voor werk gedaan en een fijne nieuwe functie gekregen. Tel daar nog eens een verhuizing bij op... Lijkt me genoeg tegelijk!
Maisnon hoe was je dag vandaag? Had je nog met je verloskundige gebeld?



Yelley, goede tip voor de dames die veel staan/ lopen tegen spataderen.

Haha wat betreft de vitamine, ik ben ook bang dat ik het vergeet te slikken. Ik slik het ook al ruim anderhalf jaar dus of 1x kwaad kan weet ik niet. Heb het potje maar op de aanrecht gezet zodat ik het sochtends zie.



Gelukkig dat je ondanks het lange wachten op een zwangerschap een opleiding hebt kunnen doen en nog hebt kunnen verhuizen! Dat was niet zo makkelijk gegaan met een baby natuurlijk.



Hier tijdens het avondeten niet heel veel honger en daarna vaak last van mijn maag. Maar nu later op de avond krijg ik juist weer enorme trek en heb niet minder als normaal gegeten.



Marly ben benieuwd hoe jou etentje is verlopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof het meteen yelley dat die crème helemaal niks doet. Maar snap wel dat sommigen smeren, gewoon omdat het fijn is.



Ja lastig is dat he. Wel slim om te zeggen dat je man een keer mag drinken. Wij gaan met oud en nieuw ook maar met de auto ondanks het dichtbij is. Maar dan nog moet ik onder de champagne uitkomen. Ik denk dat ik een nipje neem en dan moet m'n man maar ff stiekem m'n glas leegdrinken.



Het etentje ging goed. Ze keken wel raar dat ik met de auto was. Gelukkig kennen ze me niet zo goed dat het niet opviel dat ik bepaalde gerechten niet bestelde.



Weten jullie hoe dat zit met toetjes met kerst. In welke zitten rauwe eieren? Bij onze familie maakt iedereen een toetje dus kan dat niet aan iedereen gaan vragen...



Is er iemand die het al verteld heeft aan ouders of vrienden? Wij wachten sowieso tot de eerste echo. M'n man wacht het liefst tot 12 weken maar dat zie ik niet zitten. Even een tussenweg zoeken dus.



We gaan deze vakantie een grote kamer maken voor de middelste (leuk ik typ voor het eerst de middelste, het is nog de jongste natuurlijk hihi). Is daarna de babykamer meteen al vrij. Altijd leuk zon "verbouw"dingetjes
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Even een kort vraagje, voordat ik uitgebreider reageer.

Sinds gisteravond laat weer bij mijn vriend. Heel fijn :-)

Maar vannacht en vanochtend seks gehad en nu had ik net een heel klein beetje bloedverlies.

Ik heb verder geen krampen ofzo. Zou dat normaal zijn? Iemand van jullie hier ervaring mee? Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Dat schijnt erbij te kunnen horen. Als je zwanger bent is de boel down under wat beter doorbloed en is de kans groter dat er een bloedvatje kapot gaat. Dat is wat ik ooit heb gehoord



Als je geen kramp hebt en het blijft minimaal dan zal dat het wel zijn denk ik, maar als je je erge zorgen maakt gewoon de vk bellen.....
Alle reacties Link kopieren
Kerstcadeautje, dat kan inderdaad. Was een van de eerste vragen die de verloskundige mij gisteren stelde, toen ik belde. Nu verlies ik veel meer bloed en niet door deze oorzaak , maar is dus heel normaal begreep ik van haar. Maar inderdaad, als je je zorgen blijft maken gewoon de verloskundige bellen!
Marly fijn dat het etentje goed verliep! Lekker gegeten?

Aan toetjes met rauwe eieren niet gedacht eigenlijk. Maar hier zal het vast wel iets van ijs ofzo worden.



Vertellen: Wij hebben het onze moeders op de dag van de test verteld. Wij moesten het gewoon echt even kwijt, zo onwerkelijk om naar 1,5 jaar eindelijk een test in handen te hebben! Verder wil ik het mijn vader vanavond alvast gaan vertellen anders krijg ik met kerst de vraag van hem waarom ik een carpaccio eet die hij waarschijnlijk speciaal voor mij heeft gekocht. En dan kunnen we het nog even stil houden voor zus tot aan de echo als ze niets vraagt. Verder willen wij ook wel wachten tot de 2e echo.



Kamer: Vriend gaat in de vakantie ook alvast aan het slopen! Wij moeten nog 1 slaapkamer opknappen, dat gaat de babykamer worden. Wij hebben daar kort geleden waterschade gehad van de buren dus alles moet gedaan worden. In het nieuwe jaar word er gestuct en daarna kunnen we verder gaan! Kunnen de gehele kamer opknappen van het geld vd verzekering is ideaal!



Kerstcadeautje idd wat de rest zegt! Baarmoedermond is beter doorbloed.Geniet lekker samen!



Maisnon heb je ook nog last van kramp? Balen dat je nog bloed.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Dat stelt me wel gerust. Het is moeilijk van elkaar afblijven, als je elkaar een tijdje niet gezien hebt en ik had gelezen dat seks in principe geen kwaad kan.



Snowy: Zo'n 9 maanden dagboek wist ik niet eens dat dat bestaat. Wel leuk om eens te bekijken.



Skippybal: Gefeliciteerd! Leuk dat je er ook bij komt. Buik smeren heb ik nog niet over nagedacht. Ook goed om te gaan doen inderdaad!

Qua zorgverzekering had ik eigenlijk de CZ Jongerenverzekering. Net een polis daarvan geregeld. Maar ik had wel geïnformeerd naar de mogelijk om tussentijds over te stappen, omdat ik wist dat de mogelijkheid erin zat dat ik in 2017 zwanger zou worden. Niet gedacht dat ik dat nog vóór 2017 zou zijn. En je kunt daar tussentijds overstappen naar de CZ Gezinnenverzekering. Nu moet ik alleen nog uitzoeken of dat financieel wel de voordeligste is of dat ik beter helemaal kan overstappen naar een andere verzekeraar.



Maisnon: Moet je blijven afwachten van de verloskundige? Lijkt me erg vervelend, die onzekerheid.



Ik heb nog niet de huisarts en verloskundige gebeld. Ik denk dat ik dat volgende week doe, direct na de kerst.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb vakantie!!

Echt aan toe na deze drukke maand waarin we zijn verhuist + dat ik me de laatste week nog extra moe voel door de zwangerschap (denk ik...)



Zojuist lekker die knellende broek uitgetrokken en een douche genomen! Heerlijk.



Ik wens jullie alvast een fijn weekend/fijne feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
Fijne Diene! Ik heb ook vakantie. Heel fijn, ik ben er ook echt aan toe.



Snowy, nee geen krampen meer gelukkig. Dat was alleen woensdag ochtend een paar uur. Twee dagen best wat bloed verloren (denk iets minder dan bij een menstruatie), vandaag is het wel echt wat minder. Maar niet over helaas. De verloskundige was lief, maar ook heel duidelijk. Nu is er nog niet genoeg te zien, dus afwachten. Na kerst hebben we weer contact. Dan bepalen we wanneer we echo maken. Heel snel, als ik het idee heb dat ik behoorlijk wat bloed verloren heb de laatste dagen. Dan is het vooral om te kijken of het inderdaad een miskraam was en te bekijken of de baarmoeder al weer schoon is. Als het bloeden stopt of duidelijk minder is dan een echo rond de zeven weken, omdat je dan kan zien of het hartje klopt. In ieder geval nog even afwachten dus.

Ik moet zeggen dat ik er niet heel veel vertrouwen in heb. Maar wie weet verbaasd mijn lijf me, dat is al eerder gebeurd :-)
Alle reacties Link kopieren
Spannend maisnon!

Hopelijk krijg je toch goed nieuws.

Ik hoop dat je een beetje kunt ontspannen in je vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Maisnon, ik hoop het beste voor je. Rot dat je moet afwachten tot na de kerstdagen.



Hier was het bloeden gestopt, maar na vanmiddag weer 2x gevrijt te hebben is het weer begonnen en wat erger geworden. Helder rood. Geen stolsels. En geen echte buikkrampen, alleen gespannen gevoel in mijn buik, maar dat is misschien ook deels doordat ik me zorgen maak. Het lijkt nu weer minder te zijn, net een paar druppels bruin. Het loopt er niet continu uit zeg maar.

Ik heb geprobeerd de verloskundige te bellen, maar dan krijg je een bandje met een nummer van de spoedlijn en die durf ik hiervoor toch echt niet te bellen. Dus nu heb ik maar een privebericht gestuurd naar de Facebookpagina van de praktijk. Ze zijn wel heel actief op die pagina dus hoop dat ze reageren.
Alle reacties Link kopieren
Maisnon Pff wat spannend. Snap dat je de hoop een beetje verliest zo. Wel fijn dat de vk duidelijk en eerlijk is. Je zou er de kerstdagen nog een testje tegenaan kunnen gooien, als die weer helemaal negatief is weet je ook genoeg. Maar afwachten is eigenlijk het beste natuurlijk.



Haha kerstcadeautje jullie hebben elkaar echt te lang gemist ;). Maar als het steeds daarna komt zal het toch wel daardoor zijn lijkt me. Misschien ff googlen? En morgen de vk bellen? Dan krijg je vast ook de spoedlijn die zou ik gewoon bellen want anders kun je pas dinsdag bellen....



Bij de jongens hadden we beide keren nog voor de zwangerschap de naam al (wisten overigens niet wat het werd en een meisjesnaam heeft wel langer geduurd. Maar nu hebben we geen idee. Voelt heel gek. We hebben nog genoeg tijd natuurlijk maar ik vind het wel leuk om alvast rond te kijken hihi



Snow wat leuk al aan de moeders verteld. Wordt het voor (een van) hen het eerste kleinkind?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb reactie gekregen van de verloskundige. Zij zegt dat het waarschijnlijk een contactbloeding is (door het vrijen) en dat dat in het 1e trimester heel normaal is. Ik kan over 2 weken voor een echo gaan, vooral voor m'n eigen geruststelling dat alles goed is.

Maar zij beschrijft het als een bloedneus, eerst rood bloed en dan kan nog wat oud nakomen. Bij mij lijkt het echter telkens opnieuw te beginnen. Dan lijkt het minder te worden en even later komt er weer uit. En dan weer helder rood/roze. Wel geen hele grote hoeveelheden. En dat dus al sinds 16.00u vanmiddag dus ben er niet gerust op.

Ik ga toch nu maar proberen te slapen.
Dames die vakantie hebben geniet er lekker van!



Maisnon blijft nog ff spannend dus! Gelukkig was het bloedverlies wel al wat minder.



Kerstcadeautje fijn dat je zo snel een reactie hebt gekregen! Gelukkig denkt ze zelf ook aan een contact bloeding. Hoe is het nu?



Marly wij hebben ook al heel lang een meisjesnaam is ons hoofd! Ooit eens gehoord en is altijd blijven hangen. Jongens vinden we moeilijker. Alle leuke namen hebben kinderen van bekende dan al..



Ja voor schoonmoeder word het de 1e. Vriend was ook alleen thuis. Dus voor haar extra leuk na zo'n lange tijd dat onze wens in vervulling komt. Ze wist ook meteen wat ze ging kopen met kerst dus ben benieuwd!!

Mijn ouders zijn dit jaar voor het eerst oma en opa geworden.



En dames geniet van de kerst!!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het niet goed. Veel bloedverlies. Gelukkig vrijwel geen buikkrampen.

Maar ik denk dat er niet meer sprake is van een zwangerschap. De verloskundige zegt dat ik een week na het stoppen van de bloeding nog eens een test kan doen. Als die positief zou zijn, doet ze een echo. Maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.

Het doet me wel verdriet. Het zou zoiets moois zijn geweest. Mijn vriend was er ook ontzettend blij mee. En nu dit.

De verloskundige zegt dat bij een volgende zwangerschap de kans op een miskraam voor mij niet groter is hierdoor. Maar wanneer een volgende zwangerschap zal zijn weet ik niet, aangezien we, nu we nog niet samenwonen, niet altijd samen zijn tijdens mijn eisprong.



En straks dan maar vrolijk gaan doen voor kerst bij de familie die van niks weet...
Alle reacties Link kopieren
Ow nee kerstcadeutje... wat shit zeg! Echt heel erg balen. Ik duim voor je dat het toch snel over is en loos alarm was, maar zo te lezen verwacht je dat zelf niet meer zo. Heel herkenbaar dat je meteen verder kijkt maar dat zijn zorgen voor later eerst nu dit en inderdaad een rottige kerst zo. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven