Uitgerekend 23-31 augustus 2017! Deel2

18-12-2016 20:01 2160 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger en uitgerekend zijn tussen 23 en 31 augustus 2017!

Jullie kunnen zelf de tabel bewerken met deze gegevens:


Als het niet lukt, kun je ook de wijzigingen dik gedrukt doorgeven dan doet iemand anders het voor je!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Diene10
(23/26)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 1 augustus! :love:
Justmsd
(?/?)
Tweede 21 augustus Meisje :heart: Bevallen op 6 augustus! :love:
Marly89
(28/34)
Derde 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 16 augustus! :love:
Renske023
(26/33)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 17 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Kipkerrie
(32/32)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 29 augustus! :love:
Tozie
(28/28)
Eerste 27 augustus Meisje :heart: Bevallen op 30 augustus! :love:
Yelley
(37/38)
Tweede 24 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
SanPellegrino
(31/40)
Eerste 25 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
Wiennie
(25/27)
Tweede 2 september Meisje :heart: Bevallen op 5 september! :love:
Ikjuh
(27/27)
Tweede 24 augustus Meisje :heart:
Johma23
(29/27)
Tweede 28 augustus Jongen :heart:
Snowy89
(27/31)
Eerste 26 augustus Jongen :angel: Eind april 2017, in eeuwige herinnering :hug:
:redrose: Maisnon3, Pianella2016, Summermom, kerstcadeautje, Skippybal10
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:54
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
68.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
just: goed dat je gestopt bent met werken, nu even aan je zelf denken!
ik moet nog mn laatste weekje werken. echt zo raar....
het schiet nu echt op. nog 5 weken en 5 dagen!!
enveloppen schrijven ga ik ook in m'n verlof doen. eerst even alle adressen verzamelen.
betreft de co-sleeper. ik heb er ook 1 samen met mijn zus aangeschaft en we hebben gewoon wiegdekentjes etc gekocht.
je hebt ze geloof ik ook van Chicco zelf, maar er is vrij weinig keus en vrij duur.
ik merk ook dat de baby wat lager zit. niet door meer lucht hebben, maar ik heb wel minder maagzuur!
en qua plassen inderdaad ook meer. voorheen 1 keer per nacht en nu vaak 2 keer. heb dan ook een enorm zere blaas, kan soms bijna niet uit bed komen van de pijn. trekt gelijk weg als ik geplast heb.

cupcake: 'vluchtkoffer' moet ik ook nog doen. maar het wordt hier gewoon een tas hoor.
ik heb bij hunkemoller in de sale van die soort grote T-shirts/nachtajaponnen gekocht. staan leuke teksten op. Zit super lekker!
slapen doe ik ook erg slecht. vannacht nog van 1 tot half 4 wakker gelegen.. dutjes overdag kan vaak helaas niet i.v.m. werk. maar in mn verlof ga ik dat zeker wel doen.

yelley & kipkerrie: jullie hebben inmiddels verlof. lekker!

Marly: kan me voorstellen dat het nu nog ff druk is, maar aftellen nu!

tozie: ik kan het soms ook niet meer volgen. ik moet er echt even voor zitten dan. gelukkig gaat alles goed met jou en de baby. nesteldrang heb ik ook nog niet echt. ook gewoon nog druk met werk etc. eind deze week begint mijn verlof en dan ga ik me echt focussen op wassen, vluchtkoffer, adressenlijst etc.

heeft bij jullie de baby ook vaak de hik? voel het soms wel 2-3 keer per dag. zo weet ik wel dat ze met het hoofdje naar beneden ligt, want het getik voel ik onder in.
Alle reacties Link kopieren
oh en ik had het laatst ook al gevraagd, maar ik zie dat het nog niet aangepast is..
zou 1 van jullie mijn leeftijd en die van mijn man aan kunnen passen? 23 en 26.
mij lukt het op 1 of andere manier niet...
alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Helaas nog geen verlof hier hoor! Moet morgen nog werken en dan woensdag nog een lunch op m'n werk. Wij als ondersteunend personeel werken nog wat langer door, vandaar!

Het is echt mega mega druk nu. Ben echt op m'n laatste tandvlees aan het lopen.

Het is ook zo mega benauwd op m'n werk en het raam kan niet open omdat de buiten kozijnen geschilderd worden en het dus anders onwijs naar verf stinkt. Ook niet echt gezond, zeker niet tijdens de zwangerschap. De hik heb ik nog niet gevoeld! Bij m'n eerste kind wel heel vaak (ze had het altijd om dezelfde tijd als ik in bed lag).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel al verlof!

Diene: ja hier ook regelmatig de hik. Soms duurt het wel een poosje dat getik haha en inderdaad ik voel het ook onderaan dus ze ligt nog goed. Ze kon ook niet meer draaien volgens de vk. Vandaag enorm last van maagzuur maar gister een slechte dag gehad en heel weinig geslapen dus misschien dat het daar mee samenhangt. Ik twijfel of de baby is ingedaald of daarmee bezig is. Soms voel ik wat steken onderin. Ze is wel nog goed actief.

Ik heb wel pijnlijke plekken op mijn huid ik denk omdat de baby daar tegen duwt. Je ziet niets maar kan heel erg aanvoelen alsof mijn huid scheurt.

Kipkerrie: bah ja het is flink benauwd. Vannacht tot 2 uur wakker gelegen van de warmte, ik werd gek!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk he het gevoel van verlof hebben.. wat balen kip dat je nog even door moet werken en het dan zo mega druk is. Jeetje meis wat goed dat je toch doorzet.

Hier ook erg herkenbaar de hik ook onderin voelt heel grappig.
Wel erg veel moe en als ik nog maar wat kleins in huis doe al last van krampen als ik dan even een uurtje ga liggen zwakt het wel weer af.. als het zo blijft de hele week even laten checken of het niks van ontsluiting veroorzaakt gewoon even om het zeker te weten.

Hier al het baby spul gewassen van het weekend maar zo nog geen zin om het allemaal te strijken dus het is allemaal nogsteeds niet klaar haha!

Hier trouwens ook het gevoel alsof die buik aan het scheuren is staat ook erg veel spanning op m'n navel. Zie daar ook steeds een hele bult dus daar word veel geschopt en geschoven. Denk maar extra goed smeren en soepel proberen tehouden als het gebeurd doe je er toch niks meer aan helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het ook ff niet bij hier zo midden in m'n drukke week! Al heb ik het nu heel even relaxt, ik hoef pas om 12 uur te werken maar m'n man heeft de kindjes gewoon om half 8 naar de opvang gebracht. Daar staat tegenover dat ik deze week elke dag (een aantal uren) moet werken dus extra van genieten nu!

Jeetje kip vervelend zeg zo benauwd op je werk! Hebben ze niet ergens een vertilator staan ofzo?

Grappig dat jullie het over de hik hebben. Dat deden m'n jongens ook heeel veel maar deze baby (nog) helemaal niet! Sowieso is deze beeb wat rustiger wat ik soms wel lastig vindt.

Just dat klinkt niet fijn dat je zo snel last hebt. Eventueel even laten checken ja.

Ik snap eigenlijk sowieso niet helemaal hoe dat zit met ontsluiting wanr ze zeggen dat je bij een tweede of derde al ontsluiting kunt hebben voor de bevalling begint. Maar wanneer zou dat ontstaan. Tegen alle verwachtingen in had ik zelfs bij de eerste al voor de start 1-2 cm en bij de tweede 2-3 cm zonder enige voorweeen. Best gek eigenlijk. Wel makkelijk overigens haha.

Ik ga even verder met poetsen en dan dadelijk misschien nog even aan m'n project verder. M'n badcape is af en ik ben nu bezig aan een "etui" voor luiers/doekjes. Ook van het roze wafelstof.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik hou het ook even kort.

Slecht slapen in deze fase hoort er geloof ik een beetje bij. Als voorbereiding op de slapeloze nachten... :sheep: En de lichamelijke ongemakken nemen toe uiteraard. Bij mij wisselt het wat qua slaap.

Verlof is wel heel lekker inderdaad. Maar merk er nog even weinig van door het afronden van de verbouwing. Veel geschilderd, er moet van alles schoon en opgeruimd worden. Dus best moe. Projectje met wafelstof, daar kom ik nog even niet aan toe (klinkt wel heel leuk, Marly). Tas in pakken en dergelijke idem. Naja.
Succes met de laatste loodjes voor de nog werkende onder ons!

Hopelijk blijven de striae beperkt bij de strakke buiken! Hier valt de spanning nog mee. De trappen voel ik vooral rechts onderaan mijn buik en af en toe op mijn blaas/bekkenbodem.

Qua draaien, wat ik las in de folder van het ziekenhuis wordt er in week 36 een draaipoging gepland, dat zou over 2 weken ongeveer zijn. Zo te voelen zit ze nog steeds in stuit. Vanavond heb ik een controle bij de verloskundige, dus dan hoor ik vast meer. Placenta was in elk geval uit de weg, dus dat is geen probleem meer.
Mocht het draaien niet lukken, bespreekt de gyn of het een stuitbevalling of keizersnede wordt. Maar zo ver zijn we nog niet... :)
Ik weet het niet meer, waren er eigenlijk meer die een keizersnede hebben gehad/krijgen?
Alle reacties Link kopieren
O ja, bij de eerste voelde ik de hik niet volgens mij, maar nu inderdaad meerdere keren per dag! Gek he
Alle reacties Link kopieren
Wat een boel herkenbare zaken dames! Het minder goed slapen (geen lekkere houding meer vinden), de hik (zo lief! :love:), spanning op de buik (ook nog geen striae gelukkig) en het trappen en vreemd draaien (soms pijnlijk!). Het is echt een groot kind nu en dat merk je wel! Ondanks het slecht slapen ben ik vreemd genoeg niet heel moe overdag.

Ik ben heel nieuwsgierig naar onze dochter! Merk dat ik er mentaal ook steeds meer mee bezig ben. Ik word wat huiselijker, ofzo. Nu nog 2,5 week werken en dan verlof. Daar kijk ik wel naar uit, hoor! Kamertje lekker afmaken, kaartje uitzoeken (zoveel keus, maar zo weinig wat ik leuk vind, help!). Op een dekentje voor de wieg na heb ik alle basics nu in huis. Heb tássen met kinderkleertjes doorgeschoven gekregen, dus ze zal niet naakt door het leven hoeven :rofl: Ik vis eruit wat ik leuk vind, niet alles is mijn smaak.

Vanavond laatste keer cursus Samen Bevallen en volgende week beval "plan" maken bij de verloskundige. Ik houd het bij globale punten hoor, alles kan toch anders lopen dan je van te voren denkt.

Voor iedereen die verlof heeft: geniet ervan, voor zover dat kan met verbouwingen, andere kinderen die aandacht nodig hebben, etc.! En voor de rest: succes nog even! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad allemaal herkenbaar wat jullie schrijven.
Slapen zie ik sinds een week tegenop. Kan mn draai niet meer vinden in bed en ik slaap licht.
Eergisteren had ik ook nog eens midden in de nacht ontzettende steken en krampen. Geen idee wat dat geweest zal zijn.

Waar ik nu vooral aan het eind van de dag mee kamp zijn dikke olifantenpoten.

Nog een paar dagen en dan verlof.. Ik sleep me door die laatste dagen heen. De kinderen zijn druk en er moet veel gerommeld worden in de klas. Er wordt helaas weinig rekening gehouden met de juf.
Alle reacties Link kopieren
kipkerrie: dan had ik het verkeerd. maar als ik je goed begrijp heb je nu dus wel verlof! genieten

cupcake: ik heb soms ook van die pijnlijke plekken. het voelt nu ook allemaal zo krap aan in mn buik... hier tot nu toe nog geen striae.

yelley: ik hoop dat bij jullie de verbouwing en laatste dingetjes snel afgerond zijn, zodat je ook echt lekker kunt relaxen!

San: ik vind de vermoeidheid ook best wel mee vallen. ik had er gisteren avond alleen wat last van, maar dat vind ik ook niet heel vreemd na 3 dagen werken. ook ik ben zo benieuwd naar ons kindje, vooral hoe ze er uit zal zien!
voor je geboortekaartje; had je al op 'mooi ook' gekeken. we hebben echt een leuk kaartje zelf ontworpen, alhoewel ze ook al leuke kant en klare kaartjes hebben. de kwaliteit is echt super!
betreft bevalplan; ik heb vorige week ook gewoon wat punten opgeschreven. werd wel even emotioneel (zullen de hormonen wel zijn). ik zag gewoon ineens zo erg voor me hoe ik aan het bevallen was! komt nu ook zo dichtbij.

tozie: nog even en je hebt ook lekker verlof. kan me voorstellen dat het slechte slapen en vocht vast houden er nu extra inhakt...

gisteren heb ik mijn laatste werkdag gehad, dus ik heb nu lekker verlof! voelt heel dubbel. super fijn om nu lekker te gaan genieten en voorbereiden op wat er komen gaat, maar aan de andere kant ook heel gek dat ik pas eind november weer aan de slag ga.
vandaag ga ik in ieder geval niet veel doen. m'n moeder haalt me straks op en dan gaan we lekker ergens lunchen. Morgen ga ik even op papier zetten wat ik nog allemaal moet doen (kleertjes wassen, adressen verzamelen etc)
Alle reacties Link kopieren
Oh inderdaad veel herkenning!

Yelley jeetje wat heb ik een bewondering voor jou dat je nog zo actief bezig bent met klussen! Ik wou dat ik het nog kom maar hier gaat het lichamelijk helaas niet zo top. Voorheen met een dagje rust kon ik nog wel wat maar het lijkt wel alsof mijn lichaam niet meer goed hersteld. Al 4 dagen last van mijn lijf helaas. Ach ja ik zal het er maar mee moeten doen. Ik word nu wakker met pijn aan mijn heupen van het lighen op mijn zij. Ik denk door het gewicht etc.

De dames die voor de klas staan jeetje ik moet er niet aan denken. Lijkt me inderdaad toch wel veel zo tegen het einde. Ik merk nu ook wel zelf dat ik het soms echt zwaar vind en soms een emotioneel momentje heb daardoor.

Iemand schreef dat de baby zo groot voelde, grappig ik heb dat gevoel nog helemaal niet! Ik weet het wel maar ik heb, ondanks dat de baby nog weinig plek heeft, nog niet het gevoel of de beleving dat ze al bijna echt volgroeid is. Ik zit nog steeds een beetje met het idee dat de baby nog zo klein is (20 cm ofzo) haha. Ik word ook regelmatig tegen mijn bekken (auw!) gestampt en vooral aan de linkerzijde zit ze altijd met een voet. Komt misschien ook wel omdat ik niet zo goed herken waar nu wat ligt. Had gedacht de billen en rug bijv echt goed te kunnen voelen maar dat vind ik toch wel lastig.

Heerlijk dat voor iedereen het verlof eraan komt! Ik ben vanuit mijn ziek zijn mijn verlof in gerold, niet heel leuk want het voelt nog niet echt als verlof helaas. Wij moeten nog wat kleine dingetjes doen, vanavond gaan we weer aan de slag.
Hier ondanks de strakke huid ook nog geen striemen maar ik las ook op internet dat van de bevalling je spontaan striemen kunt krijgen. Ik hoop het niet maar iemand uit mijn omgeving is dat dus wel gebeurd :(.

Komende week hebben we controle en de week erna de liggingsecho en het bevalplan. Vluchtkoffer is bijna klaar. Geboortekaartjes moet ik ook nog in detail afwerken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn verlof is inderdaad ingegaan! Heel fijn, maar kan het ook nog niet echt bevatten hoor :-) gauw mijn werkmail uitgezet want ik kreeg alweer allemaal mailtjes van mensen die hun contracten hadden ontvangen (die hadden we woensdag nog op de post gedaan) en er vragen over hebben, maar ik wil het niet meer weten, ik heb verlof! Mijn vervangers mogen het na de zomervakantie allemaal gaan oppakken.

Cupcake, heel herkenbaar die pijn in je heupen 's nachts! Ik heb dat ook opeens sinds een paar nachten. Ik slik nu ook magnesium en heb het idee dat het wel iets helpt tegen de kramp in m'n kuiten. Af en toe schiet het er nog wel in, maar wel minder vaak.

Vanmiddag komt een vriendin me helpen met het kaartje ontwerpen. Heeft ze vorige keer ook gedaan en was heel mooi geworden. Vervolgens besteld bij de kaartendrukkerij. Dat doen we deze keer weer denk ik.

Bevalplan moet ik nog bijwerken, evenals de adressenlijst. En ook de vluchttas moeten we nog aan beginnen. Striae heb ik helaas veel van de vorige keer overgehouden en dat rekt nu allemaal weer wat op. Tja, het is niet anders...
Alle reacties Link kopieren
Ze is al meer dan 40 cm als het goed is, Cupcake! Dus niet gek dat je af en toe trap krijgt als ze zo opgevouwen zit.

Hoe is je kaartje geworden, Kip? Heerlijk dat je verlof is ingegaan. En laat je collega's het maar oplossen inderdaad.

Lekker geluncht Diene? Geniet ze van je verlof!

Heb je het gered, Tozie? Nu is denk ik de vakantie/je verlof begonnen?

Lekker dat je zo veel hebt gekregen, San! Gewoon de leuke dingen uitzoeken (doe ik ook) en dan zelf nog wat moois bijkopen.

Mijn lichaam vindt het ook niet zo leuk overigens, maar het moet toch af. Dus doe wat ik kan. Het verven is gelukkig af, dus ik kan nu langzaam dingen verplaatsen naar de juiste plek.
Ik heb het idee dat de kleine gedraaid is, dus dat zo mooi zijn! Maar het is lastig voelen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Yelley: ja ongelofelijk toch te bedenken dat de baby inderdaad al zo groot is, dat gevoel heb ik echt niet haha. Maandag controle misschien dat dan een beetje het gevoel/kwartje valt. Het is zo lastig te bevatten merk ik.

Kipkerrie: inderdaad niet meer druk over maken. Ik heb vanmorgen ook de laatste dingen nog afgehandeld en ik hoop dat ik nu ook echt het werk los kan laten en me kan overgeven aan het verlof en kan gaan genieten. Ik moet wel zeggen dat de klusjes ook wel een soort drukte in mijn hoofd geven. Wat fijn dat je hulp krijgt bij het ontwerp van het kaartje! Ik heb gelukkig geen kramp maar het lijkt wel dat er te lang druk op mijn heupen staat. Ik ga het maandag eens bespreken met de fysio en de vk die heb ik dan gepland. Misschien hebben zij nog tips. Ik slaap er echt slecht door, en, ook dat nog, de afgelopen dagen is er een paar keer ingebroken hier in de straat en wijk. Nu slaap ik nog slechter, bang dat ze dalijk bij ons inbreken. Word er constant wakker van.

Ohja ik heb begin deze week al wat roze slingers gekocht om straks op te hangen, zo leuk! Heb wel moeten zoeken want dat verkopen ze ook nog niet zomaar overal. Het geboortebord is in de maak en gister hebben we de laatste rekjes etc op de babykamer opgehangen. Nu kan ik beginnen met de aankleding!
Alle reacties Link kopieren
Dames het werk gewoon lekker loslaten en genieten van het welverdiende verlof!

Yelley mijn vakantie is zojuist inderdaad begonnen. Lekker uitrusten, maar ik denk dat ik me wel ga vervelen totdat baby er is. Man werkt door tot aan de bevalling. Ik heb nog hele leuke en lieve cadeautjes gekregen van de klas en collega's :heart:

Van mij mag die kleine uk eigenlijk wel komen. Wij zijn er klaar voor. Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ahhh wat fijn iedereen met verlof nu?
Lekker genieten nu en loslaten inderdaad..

Hier tot nu toe iedere dag een middag dutje of 2 haha mn lichaam heeft het blijkbaar echt nodig.. verder heb ik erg veel last van de nesteldrang. Vandaag de keuken helemaal opgeruimd en uitgesopt, de administratie kast uitgezocht en opgeruimd, de hal moest er ook aan geloven en wat ben ik tevreden nu lekker opgeruimd en schoon. Na het weekend is de badkamer en zijn alle kledingkasten aan de beurt haha! Maar daar krijg ik hulp bij van vriendinnen super lief! Voor de baby is wel alles klaar.. ziekenhuistas is ook al ingepakt en zelfs de flesjes en speentjes zijn uitgekookt.

Morgen gaan we voor de laatste keer voor de baby komt naar een pretpark met dochterlief dus dat word wel pittig voor mij eerst lang in de auto en dan door zo'n park maarja wil het nog wel graag doen voor haar.

Tozie probeer ook lekker bezig teblijven op je eigen tempo dan wel en niet wachten totdat de bevalling zich aankondigd dat is de fout die ik heb gemaakt bij mijn eerste. Had helemaal niet genoten van m'n verlof daardoor.
Hopelijk werkt het weer de komende weekjes ook een beetje mee..

A.s dinsdag de rondleiding etc in het ziekenhuis ook erg benieuwd naar en dan woensdag weer naar de vk.

Kopen jullie trouwens slingers enzo om opte hangen als de kleine geboren is of wat doen jullie daarmee? Bij mijn oudste had oma dat geregeld. Wij kwamen thuis en het hele huis was versierd!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag met m'n vriendin voor het kaartje gezeten en ben zo blij dat zij zo creatief is! Het is echt heel leuk geworden. Ze ging nog even wat kleine dingetjes aanpassen en dan stuurt ze het me en kan ik een proefdruk bestellen. Ben heel tevreden! Adreslijst is ook bijna bijgewerkt dus dan ga ik alvast de enveloppen bestellen en de stickers printen.

Vandaag wel weer iets teveel gelopen, dus echt wel moe! Kan niet meer lekker zitten op de bank dus zit nu op een tuinstoel in de woonkamer, Haha

Jeetje just, lekker bezig zeg met soppen enzo! Poeh! Veel plezier morgen in het pretpark! Vaak even gaan uitrusten en alles rustig aan proberen te doen, zou ik zeggen!

En leuk te lezen dat steeds meer met verlof gaan! Ik heb voorlopig nog wel genoeg te doen geloof ik, zal me niet snel vervelen :-)
Alle reacties Link kopieren
Phoe ja hier ook last van nesteldrang. Vanmorgen de zolder (ja de zolder waar nooit iemand komt) opgeruimd haha.

Verder ik moet echt rust nemen mijn lijf werkt helemaal niet mee, veel pijn en alles gaat wat moeilijker.

Ik ga vandaag de wieg verven die is me toch een beetje veel beschadigd en ach ja daar is die nesteldrang dan weer he.

Met de baby gaat alles goed.

Een bank klinkt wel lekkerder dan een tuinstoel maar als dat lekkerder zit zeker doen! Haha
Alle reacties Link kopieren
Just het probleem is dat ik niet weet wat ik de komende weken moet gaan doen. Huis is schoon, alles is zo'n beetje klaar. Hoe doden jullie de tijd? Mijn vrienden en vriendinnen hebben nog geen vakantie helaas.
Veel plezier vandaag! Was het goed te doen?

Haha kip, op een tuinstoel. Als het maar lekker zit toch? Wat fijn dat een vriendin dat voor jou kan doen. Kun je het echt helemaal naar je eigen zin maken.

Ik was net even bezig met de vluchtkoffer. De lijstjes komen overal wel overeen.
Wat zouden degene die al eerder zijn bevallen aanraden? Wat vond jij heel erg handig of fijn om bij je te hebben?
Alle reacties Link kopieren
Laptop met Netflix (ik werd ingeleid en pas na 2,5 dag begon de bevalling echt). Genoeg opladers voor telefoon et. Wat ik nu ook zou meenemen (had ik de vorige keer niet) is wat elastiekjes. Er kwamen mensen meteen naar het ziekenhuis (we moesten nog even blijven) met bloemen. En toen we na een nacht naar huis gingen, moesten al die bloemen natuurlijk mee naar huis, en dat is erg onhandig als ze al op vazen staan zonder elastiekjes erin. Het lijkt onzinnig, maar had ik toen maar wat bij me gehad :-)
Verder meerdere nachthemden/hemdjes om in te bevallen. De eerste heb ik helemaal ondergespuugd, de 2e was na de bevalling gewoon smerig en zo kon ik me in de derde nog enigszins vertonen.
Pantoffels
Lekkere joggingbroek
Iets te eten/drinken
Extra kleren voor vriend
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog beginnen met alles... Maar in principe moet het er allemaal nog liggen van de vorige keer. Alles is geverfd, man heeft nog een paar klusjes liggen, maar dat is overzichtelijk. Nu alles naar de juiste plek verhuizen en uitpakken, dus het gaat de goede kant op!

Leuk Justmet je dochter op pad, maar wel pittig! Ik snap dat je daar wel wat voor over hebt. Ik wil ook nog een keer met dochter op pad.

Ik neem wat oud spul mee om in te bevallen, want grote kans dat het niet schoon blijft inderdaad... en dan wel wat fijns voor erna. (Zachte broek en voedingsshirt)

Vorige keer heb ik me verre van verveeld. Afspraak met zus, vriendin, moeder of zo, regelmatig naar de verloskundige, nog wat laatste dingetjes shoppen, baby kamer was ook pas laat klaar. Ik ging ook rustig even in mijn eentje lunchen, iPad mee. Netflix-abo geregeld...
En toen braken mijn vliezen al met 37w5d, dus had amper het gevoel dat ik had uitgerust.

Hier de borstvoedingscursus van de verloskundige-praktijk gehad. Was wel fijn, niet zo fanatiek. En de combinatie met boek vond ik wel fijn.
Ze adviseren tegenwoordig trouwens om vanaf 3 weken van te voren te beginnen met kolven met de hand. Dus dat ga ik maar doen. Ik kreeg een spuitje mee om het op te zuigen.
Alle reacties Link kopieren
Tozie wat heerlijk dat je alles al klaar heb! Kan me voorstellen dat je dan bang bent dat je je gaat vervelen.

Qua ziekenhuistas alles wat kip zegt denk ik.. mijn ervaring was dat ik niks wilde eten maar de dextro druivensuiker niet aan teslepen was dus daar zit nu een zooi van in m'n tas. Ook wat losgeld voor rolstoel etc. Had ik de vorige keer ook niet aangedacht maar wel nodig gehad. Wat ik toendertijd ook zo vervelend vond was dat ik een kamer had met stopcontact beneden achter en een hele korte oplader van telefoon dus kon niet lekker vanuit bed m'n telefoon opladen en toch wat op dat ding doen. Heb nu een verlengsnoer in m'n tas zitten dus haha.

Gister was heel erg leuk en gezellig in het pretpark met dochterlief wel veel te veel voor mij merktte ik meteen bij thuiskomst. Helaas is het die nacht weer fout gegaan met veel krampen/harde buiken en een drukkend, beurs en kloppend gevoel in mn vagina.. vond het een teklein ding om de vk te bellen maar heb het nogsteeds.. beetje op internet gezocht en kom uit op indalings weeën.. nu ook een soort borrelend gevoel onderin af en toe geen idee wat het nou precies is maar lig al de heledag plat hierdoor!
Alle reacties Link kopieren
Goede tips voor in die koffer! De dextro had ik ook al gekocht haha. Nemen jullie 1 shirt mee? Ik heb 1 groot shirt zeg maar om in te bevallen en dan neem ik wel nog een trainingsbroek en shirt mee voor in naar huis te gaan en dan heb ik nog 3 paar grotere onderbroeken ingepakt.

Gister eindelijk een box gekocht dus die ga ik vandaag in elkaar zetten. Dan moeten we alleen nog het wiegje schuren en verven en de geboorteborden moeten we verven. Mijn vriend zaagt en dan kan ik overdag de verfklusjes doen. Lekker zittend aan de tafel. Alle verf op waterbasis dus stinkt hopelijk niet zo erg haha.

Just: ik had zaterdag de zolder aangepakt en sindsdien ook last van een soort kramp/steek gevoel. Erg pijnlijk soms vind ik zelf. Heb niet het idee dat het weeën zijn de pijn blijft voor mijn gevoel wat aanhouden, vooral als ik sta heb ik er last van.

Vanavond mogen we weer naar de vk. Ik heb dit keer wel wat vragen opgeschreven. Ben heel erg benieuwd of ze al is ingedaald!

Dat van het handkolven wist ik niet yelley! Ik heb geen cursus kunnen volgen helaas was te laat. Wel jammer maar ik vertrouw erop in mijn raamwerk goede begeleiding daarin te krijgen. Als je dat met dat spuitje opvangt wat doe je er dan mee? Kan me er niets bij voorstellen haha. Ik lek al 'melk' sinds de 20 weken ongeveer.

Het komt wel lekker dichtbij nu maar is tegelijk ook zo ver weg. De meiden waar ik de bevalcursus mee heb gedaan beginnen nu ook te bevallen. Ik merk dat het voor mijn vriend dan wat realistischer wordt en niet meer zo ver weg. Hij begint geloof ik nu pas de kriebels te krijgen en in te zien dat we nog best wel wat moeten doen haha. Alleen maar fijn! Het ene moment mag ze van mij komen en het andere moment kan het me best wel aanvliegen van jeetje nee wacht nog maar even :hihi: . Herkenbaar voor anderen?
Ohja en ook wel last van hormonen denk ik. Ik kan echt heel weinig hebben en heb constant pijn aan mijn lijf nu. Mijn vriend snapt het niet heel goed maar het is zo moeilijk om soms lief te blijven. Kan me echt heel snel irriteren, komt ook deels door de pijn en vermoeidheid denk ik. Ik herken mezelf er echt helemaal niet in maar het is nog maar eventjes!
Alle reacties Link kopieren
Ow wauw sommige van jullie zijn er al helemaal klaar voor inclusief vluchttas enzo. Dan herken ik niet!

Fijn degene die nu verlof hebben. Inderdaad geen werkmail meer kijken maar lekker genieten! Hier ook vakantie en dus verlof! Genieten is begonnen want de boys waren pas om 8.15 wakker en liggen nu iPad te kijken / te spelen bij mij op bed. Lekker niks moet alles mag!

Ik zou in de vluchttas wel meerdere shirts doen. En vooral gemakkelijke kleren voor in naar huis. Eten kregen we hier zoveel als we wilde van het ziekenhuis, iPad heeft alleen man gebruikt. Die heeft beide keren tot een uur voor het einde gewerkt vanuit de stoel naast m'n bed want ik was helemaal in mezelf gekeerd haha.

Just wat lekker nog ff met dochter naar een pretpark. Was te verwachten dat het veel te zwaar was natuurlijk. Maar als de pijn over is onthoud je vooral de fijne herinnering voor dochter.

Yes wij gaan vrijdag nog een lang weekend weg! Lekker met de jongens genieten van speeltuintjes, zwemmen, uit eten en niks moeten. Heb er super veel zin in. Nu nog ff hopen dat m'n controle vanmiddag goed is want ik had de vorige keer een wat korte cervix dus die zullen ze vanmiddag wel weer opmeten.

Ik ga het nu weer ff wat beter volgen zodat ik persoonlijk kan reageren. Moet nu lukken gezien ik verlof heb zou ik zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven