Uitgerekend 23-31 augustus 2017! Deel2

18-12-2016 20:01 2160 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger en uitgerekend zijn tussen 23 en 31 augustus 2017!

Jullie kunnen zelf de tabel bewerken met deze gegevens:


Als het niet lukt, kun je ook de wijzigingen dik gedrukt doorgeven dan doet iemand anders het voor je!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Diene10
(23/26)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 1 augustus! :love:
Justmsd
(?/?)
Tweede 21 augustus Meisje :heart: Bevallen op 6 augustus! :love:
Marly89
(28/34)
Derde 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 16 augustus! :love:
Renske023
(26/33)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 17 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Kipkerrie
(32/32)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 29 augustus! :love:
Tozie
(28/28)
Eerste 27 augustus Meisje :heart: Bevallen op 30 augustus! :love:
Yelley
(37/38)
Tweede 24 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
SanPellegrino
(31/40)
Eerste 25 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
Wiennie
(25/27)
Tweede 2 september Meisje :heart: Bevallen op 5 september! :love:
Ikjuh
(27/27)
Tweede 24 augustus Meisje :heart:
Johma23
(29/27)
Tweede 28 augustus Jongen :heart:
Snowy89
(27/31)
Eerste 26 augustus Jongen :angel: Eind april 2017, in eeuwige herinnering :hug:
:redrose: Maisnon3, Pianella2016, Summermom, kerstcadeautje, Skippybal10
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:54
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
68.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn vriend is verder heel begripvol en lief naar de baby en mij hoor! Ze wil alleen niet altijd bij hem liggen of door hem getroost worden en daar baalt hij wel van (snap ik ook wel!)

Hier ook nog geen seks. Zou best willen maar de vk heeft me op het hart gedrukt 6 weken te wachten ivm infectiegevaar. Ik vloei ook nog heel heel heel licht. Jij niet dan Tozie??

Hier goed nieuws! Ze heeft gisteren 2 uur in de wandelwagen geslapen (stilstaand in de woonkamer) en zojuist 4u achter elkaar in bed! Jeee!
Alle reacties Link kopieren
Just: zou je de naam van onze dochter even weg willen halen haha. Dan ben ik nog enigzins anoniem op het forum. Vrij unieke naam dus voor mijn gevoel snel te achterhalen. Snap dat het per ongeluk is gebeurd en geeft ook niet!
Qua bv heb je gelijk dat het wel leuk moet blijven maar overstappen op flesvoeding zie ik nu nog niet zo zitten. Vind het ook lastig als eerste keer moeder om allemaal die keuzes te maken en alles uit te vinden.

Ik heb normaal geen volle harde borsten alleen nu sinds gister. Mijn tepel is nu inderdaad ook wat vlakker dan normaal dus dat zou kunnen.
Ik voed nu maar weer even liggend op de rug pff wat een gedoe he.

Diene ja ik herken ook veel van jou! Hopelijk gaat het vanaf vandaag beter met ons meisje. Soms zou ik ook wel weer even lekker willen slapen. Ik ga ook beginnen met kolven maar wel maar 1x per 24 uur om mijn borsten te resetten. Kijken of het dan beter gaat. Dan wil ik eigenlijk een voeding gaan vervangen voor een flesje af en toe zodat ik eventueel wat langer kan slapen als is het alleen het weekend als mijn vriend niet hoeft te werken.

Kip: wow lekker zeg dat ze goed geslapen heeft! Dochter slaapt bij vriend ook niet altijd en hij is panisch voor als ze huilt mja het hoort er ook wel bij.

Ik had nog een vraag. Ik vloei niet meer maar lek wel iets, ben bang dat het urine is. Ik gebruik nu nog steeds de kotex verbanden maar die zijn eigenlijk te groot maar ik weet niet welke ik nu kan gebruiken. Iemand tips? Geen maandverband met plastic zoals always. Dat gaat broeien aan mijn knip.
Seks is er hier ook nog niet geweest hoor. Arme man van mijn! Ik vind het ten eerste heel eng en ben er nog niet klaar voor. Mijn hechtingen zijn ook nog niet genezen. Als ik controle heb gehad bij de gynaecoloog zal ik het wel bespreken. Maar mijn vagina is echt uit balans sinds de bevalling. Veel jeuk, branden en droog gevoel. En 0,0 libido ook nog maar dat had ik voor de zwangerschap eigenlijk ook al.
cupcake1988 wijzigde dit bericht op 21-09-2017 08:52
Reden: Deel vergeten
28.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kip wat fijn dat ze een aantal uurtjes heeft geslapen!
Hier ook echt super trots. Ze heeft net maarliefst 2 en half uur geslapen! Moest wel een aantal keer der speen opnieuw erin doen. Dat is wel echt een nadeel van een speen.. maar het laatste uur heeft ze gewoon zonder speen geslapen.

Cup. Ik twijfel hier ook heel erg of ik nou nog vloei of dat het urine is.. het ruikt wel een beetje naar urine.. ik gebruik nu nog elke keer een klein maandverbandje voor strings en eerder ook kotex inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Diene: ik heb net inlegkruisjes van libresse gekocht geloof dat die geen plastic erin hebben. Hopelijk is het genoeg ga straks proberen. Die grote kotex dingen ben ik wel een beetje beu nu haha.

Ohja vandaag naar het cb geweest en onze dochter weegt nu 4440 gram en 53 cm. Ze is dus 2 cm gegroeid en ongeveer 300 gram bijgekomen sinds de laatste weging in de kraamweek. Weinig bijgekomen voor mijn gevoel maar ze zit nog steeds boven gemiddeld voor een meisje.
Alle reacties Link kopieren
Wat lekker kip en diene dat jullie meiden even zonder op jullie te liggen konden slapen! Wat heb je gedaan in die uurtjes?
Diene ik zou proberen niet "druk" te zijn met dat slapen. Is natuurlijk lekker makkelijk om te zeggen als buitenstaander maar je wordt daar zelf wellicht niet echt ontspannen en relaxt van. Je kunt haar nu toch nog niks leren dus ook niet om in eigen bedje te slapen. De een doet dat wel en het andere kind niet en de ene keer doen ze het dagen wel en dan weer dagen niet...

Mooie naam cup :) maar snap dat je um niet hier op het forum wil hebben. Ze is dus 300 gram aangekomen in 3 weken? Dat is inderdaad niet zo heel veel maar komt vast nog wel. Vergelijken met gemiddeldes is niet zo zinvol, het gaat erom dat ze op haar eigen lijn mooi groeit. Heb je een beetje je vragen kunnen stellen daar?

Tja het consultatiebureau... vaak is het ene oor in andere oor uit wat ik daar hoor en soms zitten er goede adviezen tussen en die volg ik dan op. Ik tip er niet te zwaar aan wat ik daar hoor. Als er echt iets is ga ik liever naar de huisarts.

Zo net is de oppas op kraamvisite geweest. Heeft ze de fles gegeven en T vast gehouden enzo en heb nu helemaal het gevoel dat ze het zo aan zou kunnen. fijne gedachten voor mocht er over een tijdje weer oppas nodig zijn. Oh en een heel lief setje kleren gekregen, maar ons meisje heeft nog steeds maatje 50 aan hihi.

Poeh ben blij dat man vanavond weer thuis is. Zul je altijd zien, precies de nacht dat ie weg is zijn beide jongens een keer wakker. Gelukkig deed T het wel heel goed 22-3-half8 en meteen slapen na elke fles.
Alle reacties Link kopieren
Cup. Dat is misschien niet zo veel nee, maar ook niet super weinig vind ik..
Die van ons vond ik wel flink gegroeid. In een maand tijd 4 cm en bijna een kilo. Ze doet het dus gelukkig goed op de bv.

Marly. Ja ik denk dat ik me er niet te druk om moet maken, maar dat is erg lastig ja. Ik voel me nog steeds erg gestresst en opgejaagd. Heel erg bezig om haar aan het slapen te krijgen en als ze dan slaapt ben ik bang dat ze wakker wordt.. maar als het vaker goed gaat, wordt dat wel minder denk ik.
Intussen ben ik aan de schoonmaak gegaan. Krijg namelijk zo collega's op bezoek.. en het laatste uur heb ik een programma terug gekeken op de bank :)
Lijkt me best pittig zo zonder man.. en 3 kids. fijn dat ie weer thuis komt!
Alle reacties Link kopieren
Marly, ik heb lekker de planten onder handen genomen, 2 planten verpot en 2 vervangen. Was wel lekker om te doen. En vannacht lekker geslapen en lekker vaak omgedraaid Haha..

Cup, ik merkte bij mijn oudste en nu weer dat het elke keer tegenvalt, de eerste weging bij het cb tov de kraamweek. Ik denk dat de weegschalen gewoon anders afgesteld staan. Want bij de oudste ging ik daarna nog een paar keer naar het inloopspreekuur om te wegen en toen ging ze als een speer!
Alle reacties Link kopieren
Qua gewicht: ja we zijn anders gewend van haar denk ik. In de kraamweek was ze namelijk in 2 dagen al weer terug op geboorte gewicht en op de laatste 2 dagen was ze 150 gram aangekomen!
Dat ze nu dus ongeveer 300 gram in een krappe 2,5 week is aangekomen verwachtte ik niet. Dacht die groeit het hard, ook omdat ik zoveel melk heb. Het cb zei wel dat het normaal was, ze groeit goed en je ziet vaker dat ze in de kraamweek spurten en dan even stagneren.

Diene: mijn meisje slaapt af en toe in de wieg of haar bedje. Overdag leg ik haar slapend erin als ik daar zin in heb of als ik iets moet doen. Met een kruikje voor verwarmen en in diepe slaap erin leggen werkt goed. Ze slaapt geen uren maar dat half uurtje, soms een uur, is vaak net genoeg om even te plassen, eten en iets van de was te doen haha. Maar ik begrijp het wel, het geeft mij namelijk echt rust als ik haar overdag even in bed kan leggen en dan even tijd voor mezelf heb. Ik volg haar op de babyfoon dan. Als ik haar bij vriend achter laat is dat toch anders, krijg dan toch net niet mijn volledige rust.

Marly: ja het cb pff. Ik vond het wel heel leuk maar chaotisch. Wist niet eens wat ik moest doen en het was echt bloedheet daar! Ik ging kapot! Volgende keer doe ik fijn een t-shirt aan haha. Begon ze natuurlijk ook nog honger te krijgen toen kreeg ik het nog warmer van haar huilen. Achja gelukkig weten ze daar ook dat het erbij hoort. Ik kreeg een stoel, glaasje water en mocht haar lekker op mn gemak voeden na de afspraak. Mja met dat huilen was ik erg afgeleid. Ik heb wel al mijn vragen kunnen stellen alleen niet alle antwoorden goed opgeslagen. Ik mocht om de 4/4,5 uur gaan voeden en als we een flesje willen geven ongeveer 120 ml erin. We mogen met de raam open slapen mits zij dan niet in de tocht ligt. Ohja voor het stikken en snakken naar adem wat ze deed na het spugen had ik echt de huisartsenpost moeten bellen volgens de arts. Nja ik ben misschien niet zo een paniek persoon en ik hou ook niet zo van meteen naar de dokter rennen. Oké als ze echt stikt of blauw aanloopt dan natuurlijk wel maar dat was gelukkig niet zo. Nog altijd enorm knap dat jij dat zo doet 3 kids en dan vaak alleen. Moet zeggen ik vind het heerlijk om het alleen te doen overdag en zo een fijn ritme te hebben zonder hulp.

Kip: ja die weegschaal.. oeps. Ik wist niet dat dat ding dus keihard was dus ik legde ons meisje wat hard neer per ongeluk.
Dus jij hebt nu mooie plantjes thuis staan, heerlijk even wat anders doen.
Alle reacties Link kopieren
Was het leuk geweest met je collega's diene? Goed dat je ook ff lekker voor de tv hebt gehangen. Ja snap wel dat het je opjaagd maar dat is eigenlijk zo jammer want dat werkt alleen maar averechts. Net als dat je vaak beter geluid kan maken dan heel zachtjes doen als ze slaapt.

Kip lekker ff met de planten bezig, eens even wat anders.

Ah dan was ze al veel aangekomen in de kraamweek cup. Ze maakt vast wel weer een spurt binnenkort. Jammer van je ervaring bij het cb. Misschien kun je volgende keer iemand meenemen? Ik mag morgen maar ik weet natuurlijk al precies wat er te gebeuren staaf dat scheelt. Heb eigenlijk niks te vragen of te melden haha.

Hmm hier heb ik vandaag een meisje wat niet zo graag in dr bedje wil. Nouja als ze het vannacht maar wil dan ben ik al blij.
Alle reacties Link kopieren
Cup: jij hebt de baby bewust dus veel bij je.
Ik vind het ook wel fijn om baby bv s avonds lekker bij me te houden, maar niet de hele dag. Ik vind het trouwens ook niks om de hele dag thuis te zitten. ik vind het trouwens ook fijn om het huis netjes te hebben en besteed daar ook al gauw 2 uur per dag aan.
Ik wist ook helemaal niet wat de bedoeling was bij het cb met het uitkleden en wegen etc. Mn moeder was toevallig mee, maar anders wist ik het ook niet..

Marly: eerlijk gezegd had ik er niet zo'n zin in Haha. Maar achteraf toch wel gezellig. Er kwamen nu 6 personen. Maar dinsdag komt er ook nog een groepje en in oktober nóg 3 collega's.. dat hoeft van mij eigenlijk ook niet, maar we hebben een groot team en veel willen echt graag komen kijken en ik kan dan ook moeilijk nee zeggen. En meer dan 6 personen vind ik echt te druk..

Ik heb sterk het vermoeden dat mijn productie achteruit gaat. Misschien doordat we s avonds een flesje kv geven? Misschien door stress? De afgelopen dagen kwam ze al elke 3 uur s nachts en nu sinds gisteren elke 2,5 uur zowel s nachts als overdag. Terwijl ik gewend was dat ze bijna altijd wel tegen de 4 uur zat.. ze lijkt ook gewoon ontevreden na de borst en bij de fles kv niet...
Ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om s nachts 3 keer te moeten voeden..
Misschien dat ik toch helemaal ga afbouwen en over ga op kv.. het is zo onzeker wat ze binnen krijgt met bv. Ik ga het nog even aankijken..
Alle reacties Link kopieren
Diene: ja ij de ochtend houd ik haar meestal bij me en als ik niets op de planning heb dan heb ik er geen moeite mee dat ze de hele dag op mijn buik ligt. Mja inderdaad ik moet ook af en toe poetsen of strijken. Op die momenten probeer ik haar slapende in de wieg te leggen zodat ik even snel wat kan doen. Gisteravond heb ik haar aan vriend gegeven zodat ik zelf heel even kon ontspannen en tutten op de badkamer maar na een half uur stonden ze alweer bij mama haha. Qua voeding heb ik nu ook het idee dat het terugloopt maar ik maak me er niet zoveel zorgen om. Het is een systeem van vraag en aanbod dus het stelt zich zelf af. Mocht ze echt te weinig krijgen dan zie je dat in het gewicht terug. Ik vind het wel fijn, ze klokt nu sinds gister ook opeens niet. Maar valt wel weer lekker tevreden in slaap aan de borst, net zoals toen ze net geboren was.

Pittig marly. Ons meisje heeft vannacht weer de voeding van 1 uur overgeslagen maar ze kwam nu daardoor opeens al om 3 uur voor de voeding ipv 4 uur. En nu net om half 7 weer. Ze doet het prima zo. Ohja nog bedankt voor het compliment op de naam, die wist jij nog niet inderdaad haha. Maar op het forum is toch iets te persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sorry cup dat ging inderdaad perongeluk! Heb het vrij snel na je berichtje weggehaald gisteren alleen was zo druk de heledag dat ik geen tijd heb gehad om te reageren.

Morgen is onze kraamborrel en moest dus alle boodschappen doen. Helaas had onze meid een baaldag en er absoluut geen zin in dus met een huilende baby alle boodschappen moeten doen pff vermoeiend. Toen wilde ik het huis en de tuin nog aan de kant hebben dus toen baby maar in de draagdoek.

Diene, bij mij werkt het nu al 3 nachten met het diep in slaap brengen op de borst met de wikkeldoek en dan in bed leggen. Ze sliep rond 21:30 en heb het kunnen rekken tot 07:30.

Ik vond het cb ook maar chaotisch vond ook dat ze niet duidelijk bij binnenkomst vertelde wat de bedoeling was. Nu is het voor mij wel het 2e kind maar wist echt niet meer of de luier nou aan of uit moest etc.

Ik vloei trouwens nogsteeds een beetje ene dag niet en dan de volgende dag opeens een beetje ondanks dat ik ben begonnen met de pil en onze meid alweer bijna 7 weekjes oud is.

Jammer cup dat je maar een half uurtje me-time heb gehad maar beter dan niks. Misschien een idee om vaker zo'n tut avondje voor jezelf in te lassen kan je vriend ook oefenen met haar terwijl jij in de buurt bent je zal merken dat het dan iedere keer weer beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn ook wel veel werk kraambezoekjes ja diene! Hier ook veel collega's, er zijn er al 2 geweest en dinsdag nog 5 en dan is het hopelijk klaar haha.

Cup wat heerlijk haar zo bij je houden smorgens. En lekker savonds ff tutten, mooie gewoonte van maken zou ik zeggen. Is voor je vriend ook de enige manier om te leren troosten, door het te oefenen...

Just van half 10 tot half 8 zonder voeding? Dat is lang! Maar hoezo heb je gerekt dan? Mij lijkt het erg (te?) lang voor zo'n kleine baby en zeker als ze eigenlijk dus eerder aangaf honger te hebben.

Nou hier vandaag ook geen ontvangst bij het cb. Ik wist wat ik moest doen maar de moeder naast mij niet. Ben maar met dr gaan kletsen toen ik zag dat ze "afkeek" zodat ze ook wist wat ze moest doen. Maar wel slecht dat ze dat niet ff vertellen. En dan weer gruwelijk lang wachten en 5 minuten later buiten staan omdat ik geen vragen heb. Ze is wel lekker aangekomen, ruim een kilo boven geboortegewicht en 1300 gram boven laagste gewicht! Net geen 4 kg nu en 54,5 cm dus niet zo gek dat maatje 50 krap werd haha.

Hier al een paar dagen hetzelfde ritme overigens 7-11-15-19-22-3. Eens zien of dat zo blijft. Helaas wel meer gehuil / bij mij willen liggen overdag. Wel gezellig maar soms zo lastig in combi met de jongens.
Alle reacties Link kopieren
Tja als ze slaapt dan slaapt ze en overdag drinkt ze gewoon goed etc. Ze was niet aan het huilen hoor ze was rond 6u een beetje geluidjes aan het maken en toen het speentje aangeboden en sliep ze verder. Als ze honger heeft laat ze zich echt wel horen weet ik. en ik vond het wel fijn dat de voeding en oudste dochter naar school brengen in 1 moeite door gingen en ik de kleine meid niet meer uit bed hoefde te plukken.

Wat goed dat ze zoveel is aangekomen en flink is gegroeid én een maatje groter aan kan altijd wel weer leuk dat ze dan andere kleertjes weer aan kunnen.
Mooi ritme ook hopelijk blijft het zo maar wel minder dat ze nu meer vast plakt aan je. Vooral lastig idd met de jongens erbij. Vinden ze het vervelend dat kleine zus overal mee naartoe moet als je ze aan het douchen ben enzo?
Alle reacties Link kopieren
Just, wat heerlijk zo lang doorslapen en Marly, wat een prachtig ritme! Hier drinkt dochter nog zo'n 12-15 keer per dag (ze is dan ook wat jonger, maar toch). Merk dat ik het soms een beetje veel vind worden, maar weet ook dat deze kraamtijd juist hiervoor bedoelt is. Nu maar dutje doen, dit weekend 5 kraambezoeken en het begint vanavond al..!
Alle reacties Link kopieren
Nou dan heb je een lekkere doorslaper Just! Ik dacht dat ze altijd nog een beetje huiverig zijn voor meer dan 8 uur slapen maar dat ligt ook aan het gewicht natuurlijk. En wakker maken werkt vaak ook niet. Ja dat in 1 moeite door vind ik ook fijn smorgens. Eigenlijk het makkelijkste als ik eerst de jongens kan klaarzetten en dan de fles want dan kan ze daarna meteen in de maxicosi. Maar vandaag heb ik weer relaxdag want man is vrij dus dan is het allemaal wat makkelijker.

Poeh dat is vaak ja san, maar ach je hebt de tijd nu nog. Grappig dat hadden wij vorige week 5 bezoekjes in 1 weekend. Zijn het leuke bezoekjes denk je? Wij hebben vanavond en morgenavond vrienden met kids over de vloer. Wel gezellig maar wel druk vaak.
Alle reacties Link kopieren
Wauw just wat een luxe!! Lekker laten slapen zou ik zeggen haha. Onze dochter meld zich ook wel als ze honger heeft, gelukkig begint ze niet meteen te huilen. Ofja overdag gaat ze meteen huilen als ze honger heeft en in de nacht gaat ze wat jengelen. Heerlijk want wakker worden van huilen is ook niet fijn, alsof ze dat weet haha. Ik verlies ook nog wat, geen bloed maar denk urine of een soort vocht uit mijn baarmoeder. Erg vervelend maar kon geen kwaad kreeg ik vandaag nog eens te horen van de ha. Ohjaals dochter huilt in de winkel voel ik me nog niet zo op mijn gemak. Kan er natuurlijk niets aan doen maar ik voel me dan meteen zo een overlast veroorzaker haha. Probeer dan maar zsm naar huis te gaan.

Marly: fijn ritme zeg! Ik zit in de buurt 7, 10, 13, 16, 19, 22, 01 en 04. De voeding van 1 slaat ze regelmatig over. Op het cb zeiden ze dat ik haar ook om de 4/4,5 uur mag gaan voeden. Voelt nog niet helemaal goed dus ik houd het huidige schema toch even aan. Ze gaven wel als tip om haar niet wakker te maken voor een voeding. Als ze vanzelf wakker worden drinken ze beter ofzoiets. Mja dat is dan wel max 4,5 uur overdag en in de nacht heeft ze niets over gezegd maar daar houd ik max 6 uur voor aan. Ik zit nu dus nog op 8 voedingen. Wil wel proberen het te gaan rekken maar denk dat dochter er nog niet klaar voor is.

San: jemig dat zijn veel voedingen! Dat heb ik helemaal niet gehad met onze dochter. Wij zaten altijd rond de 8 voedingen vanaf geboorte. Dat is inderdaad pittig zo vaak. Heb je geen globaal schema zoals marly of mij wat je een beetje aan kan houden? Ik deed eerst volledig op verzoek voeden maar ben ik mee.gestopt want het was zo chaotisch voor mij en dochter. Nu wat maar regelmaat en gaat het veel beter.

Ohja ik heb libresse gekocht als opvolger van de kotex. Die zijn ook lekker zacht zonder plastic! Mochten er nog andere dames vloeien.

Pampers zijn deze week met 50% bij Kruidvat. Wij gaan nog wat maatje 1 kopen. Maatje 2 vind ik echt nog te groot. Vandaag is ze 4 weken en we hebben exact 4 pakken op gebruikt haha.
En nog een: komende week zijn weer mama mazzeldagen en acties bij de babydump ;).
Alle reacties Link kopieren
Cup: ja het is ook wel belangrijk dat je af en toe even tijd voor jezelf hebt, al is het een uurtje.

Just: veel plezier vandaag. En fijn dat ze zo goed slaapt! Hier kwam ze vannacht 1 keer en dat vind ik prima!

Marly fijn dat ze zo goed groeit en al een aardig ritme heeft. Die onrust is vast maar tijdelijk.

San dat drinken wordt vast wel snel minder! En lekker je rust pakken tussen de kraambezoeken door.

Mag ik trouwens even schreeuwen van geluk? Volgens mij is mijn kind omgeruild? Sinds het bezoek aan de osteopaat maandag gaat het echt met de dag beter. Ze ziet er tevreden uit, huilt minder en slaapt echt stukken beter! S nachts slaapt ze heel snel weer in en overdag slaapt ze nu ook meestal op zichzelf. Gisteren een aantal uur in bed, een uurtje in de wandelwagen en ook vanuit de maxicosi kon ik haar zo wegleggen in babynestje. Echt een ander kind! Hopelijk juich ik niet te vroeg.
Mijn vermoeden dat mijn productie achteruit gaat klopt. Ik heb gisteren mn borsten leeg gekolfd en er kwam maar 90 ml uit.. niet gek dat ze de laatste dagen elke keer om de 2,5 uur kwam. Wij gaven al 1 maal per dag een flesje, maar gaan nu helemaal over op flesvoeding. Daarmee red ze makkelijk 3-4 uur. Ik heb er wel vrede mee, toch 7 weken volledige bv gegeven en aan fv zitten toch ook wel veel voordelen :)
Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Wauw diene wat goed! Ik word helemaal blij van je bericht. Wat fijn dat de osteopaat lijkt te helpen en dat je daar nu lekker de vruchten van kan plukken. Helemaal goed toch al 7 weken borstvoeding. Ik denk dat ik ook de 3 maanden niet ga volmaken. Vind het wel leuk maar onze dochter drinkt wat lui en hapt slecht aan dus echt pijnvrij is het niet meer en wat jij ook zegt met flesvoeding heb je wel wat meer vrijheid en gemak. We gaan wel nog even door ze is pas 4 weken.

Just: veel plezier vandaag op de babyborrel van jullie dochter!
Alle reacties Link kopieren
Wauw diene wat lekker zeg! Wat fijn voor jou en je meisje dat ze zo lekker slaapt! Hopelijk blijft dat zo.
Je weer dat je de bv weer kan opkrikken door vaker aan te leggen he? wilde het even gezegd hebben voordat je denkt dat je wel voer móet stappen, want het hoeft niet. Maar ik snap het heel goed als je ocerstapt hoor. Jou eigen keuze is de beste keuze (woorden van m'n kraamverzorgster).

Cup ook een mooi schema zo. Ja je meisje is natuurlijk nog niet eens een maand.

Oh bezoek, ik stop even.
Alle reacties Link kopieren
En nu weer verder...

Hoe was jullie nacht geweest?

Heb je al een keer helemaal afgekolft cup? Hoeveel heb je dan?

Ik had me gister toch een heerlijk dagje! M'n man stond met de jongens op zodat ik na de fles weer verder kon slapen. Smiddags met vriendinnen wezen lunchen en daarna ging man met de jongens op pad en had ik dus alle tijd om te knuffelen met ons meisje en nog te hobbyen met m'n stofjes. S avonds hadden we bezoek van vrienden. Die hebben een baby van 5 maanden, tjeej wat zijn die groot dan he! Wel leuk heb weer een bon gekregen van m'n favoriete winkeltje. Lekker shoppen hihi.

ons meisje zit helemaal onder de babyacne. Dat ken ik niet van de jongens. Een van jullie die het wel herkent? Is gelukkig onschuldig, niet vervelend voor d'r en trekt na een paar dagen / week weer weg maar het ziet er echt niet uit zeg.

Fijne zondag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Hier ook baby acne marly! We waren gisteren op een verjaardag waar een baby van 3 dagen jonger dan onze dochter was en die had een mooi gaag huidje. Onze oudste had ook baby acne, maar het is helemaal goed gekomen hoor! Fijn dat je zo'n lekkere dag had!

Dochter slaapt inmiddels 's nachts in de co-sleeper, hoera! Ze is wel heel erg stipt met 's nachts elke 3 uur drinken. Maar goed, ben al heel blij dat ze lekker in bed slaapt 's nachts!

Verder alles wel goed eigenlijk hier. Vriend gaat woensdag weer werken en dan ben ik voor het eerst de hele dag 'alleen' thuis en ook nog met 2 kinderen. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan!

Vrijdag naar het cb geweest en ze is nu 4390 gr en 54 cm. Gaat lekker dus!
Alle reacties Link kopieren
Hier geen babyacne. Ze is vanaf de geboorte al heel erg gaaf in haar gezichtje.

Uit logeren is prima gegaan. Heerlijk om even niet te hoeven zorgen. Tijdens de huwelijksceremonie heeft ze geslapen en daarna heb ik haar al meteen weggebracht. Gisteren hebben we haar ook pas weer vrij laat opgehaald. Was wel even lekker!

Vannacht weer lekker doorgeslapen en vandaag een hoop bezoek. Ik ben eigenlijk wel klaar met de kraamvisite. Ik vind er niks aan. De volgende keer zou ik ook voor een borrel kiezen. Hoe is het geweest Just?
Alle reacties Link kopieren
Hier bijna geen kraambezoek gehad, dus ben het nog helemaal niet zat. Een borrel zou ik nooit willen, ik heb liever dat er steeds mensen langs komen dan in 1x veel mensen. Ik merk dat als er veel mensen tegelijk komen dat dat me veel meer moeite kost.
Wat fijn dat het logeren goed ging Tozie! Ik realiseerden gisteren pas dat ik een jaar geleden kaartjes heb gekocht voor een concert op 7 oktober, maar dat is over 2 weken al. Ik denk niet dat ik ga, we hebben nog helemaal niet met het flesje geoefend (ze is ook nog geen 4 weken) en al met al zie ik het niet zitten geloof ik...

Diene, wat super dat het zoveel beter gaat zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat ze in de co sleeper slaapt kip! Komt ze overdag ook om de 3 uur? Fijn dat ze ook zo lekker groeit. Hoe lang duurde bij jou oudste die baby acne? Hier wordt het nog steeds erger. Het is maar goed dat we de fotoshoot vorig weekend hadden, toen was d'r huidje nog helemaal gaaf.

Tozie vond je het niet moeilijk om haar zo lang te missen? Snap dat je er tijdens de bruiloft misschien niet zo mee bezig bent, maar de dag erna...

Lastig kip, snap goed dat je dan oppas regelen nog niet ziet zitten. Wij gaan 13 oktober voor het eerst zonder T weg. Paar uurtjes maar, even zwemmen met de jongens (is vanuit de buurtvereniging). T gaat dan naar m'n zus en ze is dan al bijna 2 maanden dus dat komt vast goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven