Uitgerekend 2e helft augustus 2021

22-12-2020 16:24 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag nog geen topic dus.. Wie schrijft er mee?

Kiptijgert: 1e kindje - 21 aug
Lau_Ngi: 2e kindje - 22 aug
Sanne_Joy: 1e kindje - 23 aug
7890123456: 2e kindje - 24 aug
Thol: 1e kindje - 25 aug
Lauren-94: 1e kindje - 27 aug
Grenada: 2e kindje - 28 aug
Wortelsap91: 4e kindje - 29 aug
Nina210: 3e kindje - 29 aug
Boomtak2: 2e kindje - 30 aug
Sodastream: 4e kindje - 30 aug
Soul-searcher; 1e kindje - ... aug
Halleluja: 3e kindje - ... aug
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 19:44
80.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nina210 schreef:
28-12-2020 14:10
Ahh fotolijstjes wat naar joh dat je je zo voelt. Probeer toch afleiding te zoeken, ga iets doen om je gedachten te verzetten. Ik maakte me zelf vorige week na die vermoedelijke innestelingsbloeding enorme (irrationele) zorgen, de hele dag was ik aan het piekeren. Bij mijn partner voelde ik me niet echt gehoord, die is veel te nuchter. Ik probeerde een bad te nemen, wat yoga te doen, lezen.. het hielp niks.

Het enige wat hielp was echt iets actiefs gaan doen om mn gedachten te verzetten. Bv lekkere recepten uitzoeken voor t kerstdiner, een muur verven die ik al tijden wilde verven, even koffie drinken bij een vriendin. Bij mij nam het piekeren met de dag af, en nu voel ik me gewoon zeker. Geen bloed = goed, probeer ik te denken als ik even twijfel.
Vanaf n week of 6 a 7 krijgen de meesten ook wel wat kwaaltjes, die geven ook wel een soort van bevestiging.

Sterkte deze onzekere dagen!
Bedankt voor de fijne woorden 🤗 het is allemaal ook nog zo onwerkelijk. Weet ook niet waar die angst zo vandaan komt. Dan denk ik weer, zal dat dan een voorbode zijn? Zucht om gek van te worden 🥴 ik ga maar weer een beetje afleiding zoeken indd en laat de weken ajb voorbij vliegen ! Zolang er geen bloed is geen zorgen, daar probeer ik me aan vast te houden ! En de testen laat ik ook even voor wat het is.
Hoi Dames,
Ik zou graag mee willen schrijven.
Vandaag heb ik positief getest.
Uitgerekende datum is waarschijnlijk 28 augustus 2021. Zou ik ook in de tabel mogen?
Het is ons eerste kindje.
Qua symptomen ben ik alleen heeel erg moe.
Ik wil morgen de verloskundige gaan bellen.
anoniem_63b0337de36b3 wijzigde dit bericht op 28-12-2020 20:12
5.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat sommigen zich meer zorgen maken in het begin van zwangerschap.
Heb ik ook heel soms, maar ik probeer het gauw los te laten. Ik ben vooral heel blij dat ik nog zo weinig symptomen heb als misselijkheid, gevoelige borsten oid. Over een tijdje als t misschien wel voorkomt, ben ik alleen maar blij als ik zo van t begin zonder symptomen heb genoten.
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar al die spanning. En dan testen om duidelijkheid te krijgen maar daardoor alleen maar meer stress te krijgen.

Ik wil ook graag meegenomen worden in de tabel Thol 34 jaar 1e kindje uitgerekende datum 25-08-2021
Onze 1e echo staat gepland op 6 januari.

Als dan alles goed is willen we het mijn ouders vertellen. Hebben jullie al iets gedeeld in de omgeving of tot wanneer willen jullie wachten?
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijk fotolijstje. Ik herken het wel die angst dat het mis gaat. Vervelend is dat. Ik zou inderdaad niet meer testen en maar wat afleiding zoeken hoe lastig ook. Hopelijk kun je na een goed echo wel echt genieten.

Oh Nina wat balen zeg dat je geen vroege echo krijgt! Wat suf dat ze dat vanwege Corona weglaten.

Welkom juffrouwtoos!

Thol ik zal je zometeen op de lijstje zetten.

Wat krijgen sommige al vroeg een echo trouwens? Al voor de 7 weken die twee die al op 6 januari mogen komen of niet?

Ik heb ‘m 20 januari maar ik moet zeggen dat ik bewust een week later wilde dan ze voorstelde. Jullie zullen me wel voor gek verklaren maar ik heb de vorige keren steeds een dubieuze echo gehad met 7 weken, geen idee waarom maar bij mijn kinderen gaan die hartjes gewoon pas heel laat kloppen, pas in de achtste week.

Wanneer vertellen weet ik nog niet. Andere keren gedaan met 9/10 weken. Nu denk ik iets later omdat we het eerst de kinderen willen vertellen en dan natuurlijk de dag later iedereen het weet haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht inderdaad tussen de 6 en 7 weken. Is ivm het medische traject wat vooraf is gegaan. Mijn voorkeur was ook niet te vroeg dus nu precies op 7 weken.
Hoi,

Ik wil ook graag mee schrijven! Meestal lees ik vooral mee maar nu in de Corona tijd is het toch fijn om zo wat contacten te hebben. Ik ben rond 24 augustus uitgerekend. Schoonouders en ouder al op de hoogte gesteld maakt het wat makkelijker met eventueel oppas voor zoontje. Verloskundige ga ik denk ik deze week contacten voor een afspraak.

7890123456 2e kindje 24 augustus
Alle reacties Link kopieren
Leuk 789... welkom! Het wordt al gezellig druk hier zo.

Ik dacht dat ik nog niet echt symptonen had, maar ik heb afgelopen nacht echt 2 vreselijk gekke en nare nachtmerries gehad, niet te doen! 🥺 Toen dacht ik, ohja! dat hoort er idd ook bij...

En ik ben ‘s avonds toch ook wel wat vermoeider dan normaal.

Mijn 1e echo staat gepland op 9 feb. Dan ben ik precies 12 weken, volgens eigen berekening. Spannend en leuk. Hoop t tot die tijd stil te kunnen houden. Bij mijn tweede zwangerschap vroeg mijn moeder doodleuk 3 dagen nadat ik er zelf achter was gekomen “ben je zwanger??”, alsof ze t kon ruiken.... maar vanwege corona zie ik dr nu niet veel, dus hopelijk gaat ze t nu niet raden. Vind de verrassing zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Thol das erg vroeg ja. Maar met 7 weken zien ze meestal wel wat.

789... welkom. Wat een onhandig nickname haha. Hoe reageerde je ouders en schoonouders?

Oeh das laat ja Nina. Maar niks aan te doen en dan is er wel al lekker veel te zien!
Haha grappig dat ze het toen zo snel zag. Ja is nu wel makkelijker geheim houden dan.

Hier zei jongste vandaag “ik ben de dokter en jij bent ziek mama” dus ik liggen. Zegt ze “je hebt een baby in je buik”. Niet gek dat ze dat zei want ze heeft een leidster die zwanger is waar ze nog al vol van is maar de reactie van middelste was wel grappig “nee gekke T.. mama heeft toch geen baby in de buik, dat kan helemaal niet”. Euh.... je moest eens weten jongen! Kan niet wachten tot ik het aan ze kan vertellen.

Oja nachtmerries is ook een symptoom ja. Wel gek eigenlijk want waar is dat nou weer goed voor?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Hier helaas slecht nieuws. Mijn voorgevoel had toch wel degelijk gelijk... Ik kon het niet laten om toch nog een test te doen en jawel... Vorige week donderdag gaf de test 2-3 weken aan. Ik heb net getest en hij gaf 1-2 weken aan :( dat kan natuurlijk nooit goed zijn. Het is nu even afwachten op een miskraam. Geloof niet dat ik dit nog eens wil meemaken 😥
Alle reacties Link kopieren
Oh fotolijstje wat ontzettend naar 😩
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt ! Ben benieuwd wat er komen gaat... Geen idee... M'n borsten voelen ook echt al wel wat slapper aan. Morgen naar de verloskunde bellen en t verhaal uitleggen. Gelukkig ben ik wel een beetje voorbereid nu. Denk een bloeding afwachten ?
He bah fotolijstje! Sterkte! Ik heb geen ervaring met de clear blue testen, maar dat ze terug lopen lijkt mij idd niet goed. Het kan natuurlijk ook liggen aan hoe geconcentreerd je urine was en moment van testen. Maar ik snap je gevoel. Ik zal zeker bellen vandaag.
Qua kwaaltjes zegt het weinig. Ik heb amper kwaaltjes nu, maar m'n vorige zwangerschap ook niet.

Hier ook een spannende tijd, m'n moeder en zus hebben corona. Mn zus is met kerst bij ons geweest. Dus wij zitten in quarantaine en laten ons morgen testen. Mocht 1 van ons positief zijn dan kan ik de vroege echo van volgende week wel vergeten. Dan baal ik wel echt. Ik voel me eigenlijk niet zwanger (wat ik wel herken van de vorige keer maar toch) en na die miskraam wil ik graag een bevestiging dat het goed zit. Maar goed afwachten misschien is er met ons niks aan de hand
Alle reacties Link kopieren
Net gebeld met de verloskundige. Ik moet het afwachten... Ze zei dat de CB testen niet alles zeggen en alles nog goed kan zijn. Ze raad het ook af om door te blijven testen juist door deze onzekerheid.. Moet wel zeggen dat m'n borsten wel slapper zijn geworden en minder gevoelig. Ik ga uit van een miskraam en ben nu wel redelijk voorbereid... De volgende keer blijf ik denk ik niet meer door testen 🤦
Alle reacties Link kopieren
Ahh Fotolijstjes.... wat super *** dit. Ik zou ook meteen bellen vandaag. Misschien zegt het nog niks, maar het niet oplopen is meestal niet echt een goed teken nee.... Dikke knuffel voor jou.

@Grenade, oei dat is even afwachten ja. Hopelijk negatief! Wel lekker zo'n vroege echo... ik ben wel jaloers.

@wortelsap haha wat grappig dat gesprek tussen je kinderen! Ze zouden eens moeten weten!!

Ik ga vandaag lekker een dagje naar 2 vriendinnen toe. Zit al 2 weken binnen met een dreumes en een peuter (man is ook vrij hoor dus die is er meestal wel, maar die is ook nog aan het klussen in huis dus het meeste komt toch op mij neer), heb er wel zin in! Merk toch dat ik moe/prikkelbaar ben. Verder geen enkele kwaal, dat herken ik ook niet. Vorige twee keren was ik vanaf de testdag kost misselijk en had ik pijnlijke borsten... dus dat ik nu niks heb vind ik ook lastig ergens.
@fotolijstjes jeetje wat vervelend zeg. Dat is natuurlijk niet wat je wil zien op een digitale test.. Ik denk dat je niet perse van een miskraam uit moet gaan omdat je borsten slapper voelen etc. Het kan natuurlijk ook dat kwaaltjes gewoon verdwijnen. Snap dat je nu beter niet kan doortesten, maar heb je naast de digitale test ook een andere niet digitale test gedaan? Zou je niet eventueel nog een niet digitale test kunnen doen om te kijken hoe de streep er dan uit ziet? Ik zou ook nog wel graag een digitale test willen doen, maar probeer mezelf er nog wel van te weerhouden.

@Nina210 veel plezier vandaag! Even wat afleiding is ook heerlijk :)

@Grenade ik duim voor je dat de vroege echo doorgaat. Je kijkt er zo naar uit.. wel opvallend dat er nog zo veel hier in het topic geen kwaaltjes hebben. Ik heb ook echt nog nergens last van, maar het is nog vroeg natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@ Nina ik heb al gebeld. De afspraak voor de echo blijft staan. Als er in de tussentijd veranderingen zijn dan moet ik gelijk bellen. Ergens heb ik stiekem nog hoop.... Maar als het toch een miskraam wordt ben ik iig voorbereid nu. Ik voelde me vannacht onwijs klote amper geslapen en erg misselijk van die uitslag... Maar nu valt er een rust over me heen... Ik zie het wel. Ik heb een sprankje hoop. Ik heb verder geen buikkrampen oid.. weet ook niet wat de symptomen verder zijn. Ja m'n borsten voelen wat slapper aan.
Alle reacties Link kopieren
@ fotolijstjes. Spannend zeg. Hopelijk valt het mee maar ik begrijp wel dat het toch voelt als een slecht teken 😳

Wel weinig mensen met kwaaltjes, ik voel ook nog steeds niks terwijl ik vorige keer flink misselijk was. Maargoed ik juich niet te vroeg
Alle reacties Link kopieren
@ Lauren zeker niet meer testen ! Het geeft een hoop stress!! Misschien doe ik indd nog een gewone test maar denk niet dat t erg positief gaat uitslaan. Rustig afwachten maar. Ben benieuwd of er een bloeding gaat komen en wanneer.
@fotolijstjes heel spannend, maar je moet altijd hoop houden idd! Ik duim voor je. En ze zeggen altijd, geen bloed = goed, dus probeer daar aan vast te houden. Konden we maar even in een tijdmachine stappen en dat het dan nu de dag van de echo's zou zijn. Als het kon zou ik het sowieso doen haha. Deze uitspraak is bij dit proces wel op z'n plaats: een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest. We moeten het toch proberen los te laten en vertrouwen op ons lichaam :heart:
Alle reacties Link kopieren
Zal me indd niks verbazen dat dit mss ook door de stress is gekomen. De dag dat ik een positieve test in handen had voelde het al niet goed en ben alleen maar gestrest geweest. Continu buikpijn en misselijk van de stress. En dan ook nog testen die aflopen.. enige hoop geeft me nu wat de vlk vertelde. 'het hoeft niks te betekenen' en' we raden het altijd af om door te testen omdat vrouwen hier alleen maar onzeker door worden. Dit klopt inderdaad ! Spannende tijd de komende weken.. maar goed zolang ik geen bloed heb of erge krampen is er nog hoop
Alle reacties Link kopieren
Jeetje fotolijstje wat shit zeg. Wat 1 zo’n stomme test allemaal teweeg brengt... ik duim voor je dat het gewoon goed zit! Ik snap de vk wel, hoe rot ook je kunt niks anders dan afwachten...

Nina ga je zonder kids naar vriendinnen? Heerlijk zeg! Ik herken het helemaal ik ben thuis met de kids en man ook maar die is achter de tuin vanalles aan het doen. Al moet ik zeggen dat de kids nu met z’n drieën buiten zijn dus eigenlijk hoef ik nu ook ff niks.

Zijn jullie al aan het dromen /denken over spullen en kamer enzo?
Ik ben allemaal dingen aan het uittekenen waar we die vijfde slaapkamer kunnen maken. Heb al een tekening gemaakt van wat als we de grootste kamer splitsen, optie twee als we een vaste trap naar zolder maken en daar een kamer voor oudste en optie drie wij beneden. Maar dat laatste zie ik niet zo zitten. Zo leuk om uit te denken en te meten enzo. Al is man iets minder enthousiast want het is een hele puzzel. Die dacht heel simpel 2 op 1 kamer maar dat zie ik echt niet zitten.

En al rond aan het kijken naar een grote auto maar dat is man z’n ding. Vind ik niks aan.

Overigens doen we uiteraard op z’n vroegst wat na de 12 weken maar fantaseren is al leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ja tis echt shit !!! Niet te doen
Ik heb ook helemaal geen buikkrampen oid Zometeen ook nog werken en maar doen alsof er niets aan de hand is.. maar een dikke maandverband meenemen voor de zekerheid. Zal jullie op de hoogte houden hoe dit afloopt.
Ag fotolijstje... Ik hoop dat het meevalt. Ik duim heel hard voor je.

ZIjn er al mensen die meedoen met moeders voor moeders?

Heerlijk Nina! Ik heb hier ook zoveel behoefte aan. 1 vriendin zit alleen in quarantaine en mijn andere vriendin kan elk moment bevallen. Is nu bijna een week over tijd. Dus ik zit in mijn eigen huisbubbel.

Hier nemen de kwaaltjes ineens met de dag toe. Ik herken dit enorm van mijn eerste zwangerschap toen ben ik zo ziek geweest vanaf week 6 tot week 21. Aan de ene kant heel fijn want dit geeft wel een bevestiging dat er iets aan de hand is maar aan de andere kant zie ik er enorm tegen op als ik mij de hele tijd zo slecht voel. We gaan wel wachten tot de eerste echo met het vertellen aan onze ouders. Daar heb ik mega veel zin in. Dan kan ik ze ook makkelijker om hulp vragen als het de komende weken nog erger gaat worden.
Wat leuk om weer van iedereen wat te lezen. Zoveel herkenning.

Fotolijstjes, volgens mij kunnen die testen om maar zoveel hcg detecteren. Het heeft een soort piek. Als je daar ver overheen zit dan wordt je testuitslag juist minder. Heb ik weleens begrepen. Maar pin me er niet op vast.

Ik heb inmiddels ook de verloskundige gemaild voor een afspraak en de vraag gesteld hoe ze om gaan met echo's in deze covid periode. Ik heb een erg late miskraam gehad en weet soms niet waar ik goed aan doe. Je wilt niet weken lang wachten en er dan achter komen dat je voor niks wacht, maar aan de andere kant zegt te vroeg kijken ook niet veel. Heb ook even gekeken naar commerciële echobureaus. Voor een paar tientjes kan je dan ook even spieken.

Kwaaltjes heb ik ook nog maar weinig. In mijn herinnering had ik die vorige zwangerschappen al wel maar misschien ook nog net niet. Had gisteren wel echt krampen. Baarmoeder groei denk ik dan maar.

Moedersvoormoeders sla ik over deze keer. Heb al genoeg aan mezelf :hamer: Ben echt niet de gezelligste nu met de lockdown, thuiswerk en thuisonderwijzen binnenkort. Ben nu al zo moe :zzz:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven