Uitgerekend 2e helft januari-1e helft februari 2019

21-05-2018 10:31 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
OM HET OVERZICHT TE BEWAREN IS DIT TOPIC GESLOTEN VOOR NIEUWE DAMES, SORRY!

Hoi dames!

Hier maloe84 met een account dat ook door jullie zelf is aan te passen. De twee topics met uitgerekend in januari zitten al aardig vol. Ik ben zelf rond 26 januari uitgerekend (nog heel pril dus) van onze derde en heb het afgelopen jaar 2 miskramen gehad, wat het extra spannend maakt.

Wie heeft zin om mee te schrijven? :cheer2:
:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd Kindje Geslacht Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Tammie 8 30 Eerste :heart: 19 januari
Bollebo16 29 Tweede :heart: 20 januari 29 juni 3e echo (termijn)
Maloe84 34 Derde :heart: jongetje! 20 januari controle 8 januari miskraam augustus 2017 en februari 2018
Criminalmind 30 Tweede :heart: 26 januari 13 aug controle
Zandkasteel 29 derde :heart: 29 januari 9 juli termijnecho 4 miskramen gehad
w002 Tweede :heart: 2 februari
yogayup 37 Eerste :heart: geheim! 2 februari wachten op uitslag nipt, 3/8 reguliere controle
Kells3v 24 Eerste :heart: jongetje! 3 februari 27 juni intake + echo vk - 28 juni echo zkh vroege echo gehad om bbz uit te sluiten - vruchtje zit op de goede plek
Appeltje30 30 Eerste :heart: 5 februari 24-8 16 weken afspraak VK en 17-9 20 weken echo
Happy-life 25 Tweede :heart: verrassing! 6 februari
Spraakwater 30 Eerste :heart: verrassing! 6 februari NIPT goed, termijnecho goed!
anouukkjjee Eerste ? begin februari 21 juni eerste echo
menx 35 tweede :heart: 8 februari 13 juli gyn en verlos zwanger mbv IUI, geplande KS
Ladyjaney Derde :heart: meisje! 11 februari 26 juli termijnecho
zwanger010 :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
78.20% gewijzigd
Egopost update (want we gaan nu lunchen): hele rappe echo bij de gynaecoloog met 20 jaar ervaring.
Alles zag er heel goed uit, prachtige goede nekplooi. En iets naar voren gezet.
Eerste meting 31/1, maar tweede meting was 2/2. Dus die datum hebben we nu gekregen.

Net ook gelijk bloed geprikt voor de nipt, dus die gaat morgen of overmorgen op het vliegtuig naar België.
@Yogayup: Wat fijn dat de echo goed was! Was het leuk om te zien?

@woo2: Oh dat is wel een extra spanning dan ja. Veel meer dan rustig afwachten kun je niet doen. Ik duim voor je dat alles er nu goed uit ziet!

@Kells: Ja heel herkenbaar dat opgeblazen gevoel en een dikke pens. Mijn buik was al niet heel plat, maar nu is het inderdaad niet meer in te houden. Nou ja, so be it. Het lijkt mij inderdaad ook leuk om duidelijk zwanger te zijn. Ik hoop heel erg dat het dan echt een buik is, en niet even hard meegroeiende billen en benen...

Redden jullie het allemaal een beetje met de warmte?

Ik heb vandaag de termijnecho gehad. Alles goed en zelfs 1 dag vooruit gezet. Meteen door voor de NIPT. Hopelijk snel een uitslag. Die vind ik nog best spannend, maar ja, daarna vind ik waarschijnlijk weer iets nieuws spannend.
Wat leuk! Vandaag allebei dus de termijnecho spraakwater.
Onze echo ging zo snel bij de gyn dat ik van genieten niet kan spreken. Hij kan met zn geoefende oog natuurlijk zien of alles klopt en daar geloof ik dan maar in.
Hebben ze bij jou ook nog een nekplooi check gedaan?

Qua warmte ben ik natuurlijk niks anders gewend en ons huis is echt heel fijn gebouwd, dus veel wind en de airco staat dus nooit aan. We boffen echt.

kleding/buik: ik heb geen buikje oid van mijzelf, maar heb wel echt een zandloper figuur. Nu begint de buik dus wel uit te steken, maar zoals gezegd, dat zou net zou goed een vetrol kunnen zijn met deze grootte. :rolling:

symptomen die zijn gelukkig weer wat afgenomen sinds dit weekend. Wat een klote week had ik vorige week. Hopelijk vanaf nu een stijgende lijn.

Nog meer mensen deze week de termijnecho? En sterkte met de hitte

Edit: ladyjaney zie ik staan in de tabel. Leuk!
Hier ook even weg geweest, wel grofweg meegelezen. Had geen puf meer om iets te doen ‘s avonds, nu eigenlijk nog niet. Moe moe moe, en dit weer helpt met slapen ook niet mee. En bekken begint al goed op te spelen. Einde klaagzang :rolling:

Yogayup, superrr de termijnecho goed!
Spraakwater, fijn dat die van jou ook in orde was!

Kleding: ik loop al weken in zwangerschapsjeans, gewone spijkerbroek krijg ik echt buikpijn van
Hier door de hitte nergens puf voor gehad... Blij dat het even wat koeler is!

yogayup wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Jammer dat het wat snel ging misschien...

spraakwater ook gefeliciteerd met de goede echo!

bollebo inmiddels al minder last van de vermoeidheid en maagzuur? Ik snap dat het zonde van je tijd lijkt maar als je moe bent zou ik gewoon een middagdutje doen als dat kan. Je verbruikt nogal wat energie!

w002 heb jij je extra echo inmiddels gehad? Ik hoop dat je inmiddels gerustgesteld bent.

Hier ook bij de 14 weken aangekomen en inmiddels omarm ik mijn buikje maar. Wil niet meer alleen maar wijde shirts dragen en die buik is er nu eenmaal, deels door het vet maar nu ook deels door die groeiende baby :flirting: dus tja. Ik loop er nu gewoon mee rond als de zwangere die ik ben :mrgreen:
@ criminal, soms nog lastig hè die overgang met die buik.
Ik heb woensdag mijn echo, spannend.
Als dat oké is ga ik t op t werk vertellen en voor diegene die t nog niet weten.
Heerlijk criminalmind, lekker flaunten! Bij mij valt er nog steeds niet veel te zien, maar daar ben ik op zich ook wel blij mee. Ik hoop alleen wel dat mijn continue beroerd voelen een keertje echt gaat afnemen. Na een goede dag, ben ik weer 2 dagen ‘ziek’.

En leuk w002 dat je woensdag de echo hebt. Als 2/2 bij jou klopt, lopen we gelijk op.
Wij hebben al veel mensen verteld dat we in verwachting zijn, maar na de (hopelijk goede) nipt, vertellen we het breed.
Oh ja, zaterdag voor het eerst meegedaan met zwangerschapsyoga. Dat was wel erg fijn zeg. Gelukkig niet zweverig, maar op een fijne manier fysiek en ook een beetje mentaal voorbereiden op de komende maanden en daarna de bevalling. Ik was er erg blij mee.
Yogayup klinkt fijn de yoga! In de groep zijn ze allemaal even ver? of ligt het nogal uit elkaar?

W002 spannend morgen de echo, hopelijk goed nieuws! Succes! :hug:

Hier gaat het z'n gangetje, buik begint beetje te groeien, of ik zit gewoon te veel te snacken. Leg geen kroket in mn buurt want die is van mij!! :hihi:

Pas 21 augustus weer op controle, en is al bijna 2 weken geleden dat de termijn echo was. Maar we zijn nog lekker op vakantie tussendoor dus het is gauw 21 aug en dan hopelijk naar een mooi hartje luisteren :heart:
20 weken echo is ook ingepland, zal 24 september zijn, gek idee dan al op de helft te zijn!
Haha, heerlijk happylife!
Ik ben steeds 2 dagen ziek (doodmoe, misselijk, malaise) na een dag dingen doen en dan smaakt het eten mij totaal niet. Zo blijft hier het gewicht er nog af, maar man man man, wat kijk ik uit naar de periode dat ik mij wel gewoon oké voel. En dus kroketten wil eten bij de vleet :P

Bij de yoga ben ik het kortste zwanger en er bevalt al bijna iemand, dus het ligt flink uit elkaar. Dat maakt het wel leuk juist. Ben erg blij dat ik deze roestige machine weer een beetje in beweging krijg.

Wij hebben 20 september de 20 weken echo. Dan ben ik al over de helft. Zitten we dicht bij elkaar! Ervoor gaan we naar Nederland voor hopelijk het bewonderen van ons kersverse nichtje. Hopelijk laten ze mijn schoonzus niet over de 42 weken lopen, want dan vliegen we alweer terug. Ook komt nog een vriend op vakantie bij ons, dus ik denk (hoop) dat de weken snel voorbij vliegen tot de 20e.
Waar gaan jullie naartoe op vakantie happylife?
Wat leuk yogayup dat je zwangerschapsyoga bent gaan doen! Ik twijfel zelf nog tussen yoga en zwemmen, lijkt me allebei fijn. Sowieso leuk om meer zwangere vrouwen in de omgeving te leren kennen!

W002 Heel veel succes met de echo morgen!

Wachten er nog dames op uitslagen, bijvoorbeeld van de NIPT? Ik hoop de uitslag eind deze week te krijgen.

Hier toch nog even een beetje andere spanning erbij... Ik heb in januari een uitstrijkje laten maken bij de huisarts ivm een contactbloeding. Daar kwam pap3a uit (voor degenen die bekend zijn met de termen) en de gynaecoloog heeft een biopt genomen. Gezien jonge leeftijd en kinderwens een afwachtend beleid. Nu moest ik 2 weken geleden terug voor controle na een half jaar. Gyn wilde toch weer een uitstrijkje doen, ondanks zwangerschap (de resultaten kunnen dan wat misleidend zijn). Nu helaas pap3b, dus iets 'erger'. Ik moet volgende week weer terug voor een biopt. Behandelen van de baarmoedermond wordt liever niet gedaan tijdens zwangerschap ivm risico op miskraam/vroeggeboorte. Zowel de gyn als de verloskundige, die hier graag van op de hoogte gehouden wilde worden, reageren heel heftig; hoe voel ik me, gaat het wel met me, etc. Ik ben er op zich vrij nuchter onder maar als professionals zo expliciet meerdere malen vragen of het wel gaat, vraag ik me toch af of ik zenuwachtig moet zijn. Enfin, maandag biopt en dan over een week ofzo uitslag.
@spraakwater: vanaf volgende week ga ik hopelijk ook zwemmen, dus ik ga beide doen. En dan hoop ik heel stiekem begin december nog mee te kunnen doen aan de relay sprint marathon, onderdeel zwemmen. Dan maakt het mij dit keer niet uit dat ik als laatste uit de zee kom.

En wij wachten ook op de nipt. Hopelijk deze week, maar ik denk eerder volgende week.

En wat een naar bericht heb je er bij gekregen zeg. Wel goed dat je nu gemonitord wordt, ook al wordt er niet behandeld als de uitslag niet oké is. Misschien denken de vk en gyn ook dat het mentaal heftig is, dus dat ze wellicht daarom zo extra bezorgd doen/zijn? En better safe than sorry. Hopelijk valt het allemaal mee.
Reageer later uitgebreider, een vriendin van mij kan ieder moment op de stoep staan maar w002 ik wil jou toch even succes en hopelijk veel geruststelling en plezier wensen met de echo vandaag!!
w002 succes en hopelijk veel plezier vandaag!
Succes W002! Hoop op goed nieuws :)

Ik heb vandaag controle gehad. Alles netjes en goed. Hartje mogen horen weer, blijft leuk. Mijn bloeduitslagen waren ook goed. Wij hebben ervoor gekozen geen nipt te doen dus hoeven ook niet in spanning op die uitslag te wachten.

Ik heb sinds een paar dagen ontzettende jeuk aan mijn bovenarmen en bovenbenen. Vervelend, kan wellicht ook door t weer maar mogelijk ook de zwangerschap.

Wat heftig spraakwater... moeilijk om rustig te blijven als zij zich duidelijk zorgen maken. Hopelijk is de uitslag misleidend door de zwangerschap en loopt het met een sisser af. Spannende weken zo...
@criminalmind ik heb grotendeels gewerkt, dus dat was wel fijn eigenlijk. En maaltijdsalades waren een uitkomst. Ook nog een paar dagen wezen fietsen in de hitte, dat was wel pittig! Ben blij dat het weer iets koeler is nu, dan kun je tenminste genieten van de zon.

Mn buik is met 15 weken echt gegroeid en toen man thuiskwam zei hij echt verschil te zien. Ik vind het nu leuker om mijn buik een beetje te benadrukken, dan denken mensen misschien minder dat het een pens is ook ;-)

@w002 heb je je echo vandaag al gehad?

Fijn dat jullie termijnechos goed waren yogayup en spraakwater! Yogayup: volgende keer gewoon om uitleg vragen hoor, voor jullie is het bijzonder dus daar moeten ze gewoon tijd voor maken. NIPT uitslag was bij ons al eerder dan we verwachten,waardoor we er juist nog niet zenuwachtig om geworden waren.

Binnenkort maar eens bedenken of ik zwemmen of yoga oid wil doen, idd misschien wel leuk om mede-zwangeren in de omgeving te ook ontmoeten ook!

@spraakwater spannende tijd voor je. Goed dat de gyn en vk je zo in de gaten houden lijkt mij, beter te veel aandacht dan te weinig!
@ spraakwater wat een spannende tijd voor je! Sterkte!

Bedankt allemaal voor de berichtjes. Mijn echo was goed, :cheer2: last van m'n schouder! Nu voor de nipt nog laten prikken.

Succesvoor degene die al op de uitslag wachten!
yogayup ja toch dat mag nu wel. Leuk dat die yoga zo bevalt! Hier staat helaas nog altijd regelmatig het eten me tegen.

spraakwater ik heb geen verstand van de termen die jij noemt maar hoe dan ook naar want het brengt onrust. Bij jou gelukkig nog niet zo veel begrijp ik maar ik snap dat de onrust van professionals niet bepaald helpt.

Kells wat fijn dat je controle goed was! Hoe is het nu met de jeuk? Ik had afgelopen week ook een reactie op 'iets' en veel jeuk... gelukkig gaat het elke dag wat beter daarmee.

Tammie daar ben je goed mee om gegaan! Slim om je buik juist te benadrukken!

w002 super dat je echo goed was! Opluchting!

Ik droom de laatste tijd best heftig en weet vaak in ieder geval nog het laatste deel van de droom. Dat vind ik wel een nadeel...
w002: wat super fijn dat je echo goed was!

@Tammie: wat leuk dat je buik al groeit! Maak je ook foto's?

Wij werden gisteren gebeld door de verloskundige, NIPT is helemaal goed! Ik moest zo hard huilen! Ik heb toch mijn emoties een soort van 'tegen gehouden' omdat ik bang was dat de NIPT niet goed zou zijn. Het was een beetje de laatste hobbel ofzo. Maar nu is het echt! We krijgen echt een baby :-o :-o
Wij hebben ook net een goede uitslag van de nipt gekregen en ik heb ook hard gehuild. Alle opgekropte spanning kwam er uit. En vandaag voor het eerst een dag dat ik niet hondsberoerd en/of misselijk was. Ik kan mij niet herinneren wanneer dat voor het laatst was de afgelopen 3 maanden.

En we weten inmiddels ook of we een zoon of dochter verwachten :jump:
Gezondheid kwam op de eerste plaats, dus ik was daar zooook blij mee. Pas na een tijdje (want ze hadden man gebeld) bedacht ik mij: hé, ze zouden toch ook het geslacht vertellen? Geslacht vertellen we in een latere fase, dat is nu nog eventjes iets van ons twee.

(Sorry, beetje ego post geworden. Ben wel benieuwd naar hoe het bij iedereen gaat. Dus keep the updates coming!)
Hallo dames,

Door vakantie, snel moe en drukte op het werk ben ik een hele tijd niet meer online geweest.
Sorry daarvoor!

Ik heb niet alles bij gelezen omdat echt heel veel maar heb mijn beste gedaan om bij te lezen.

iedereen gefeliciteerd met de goede echo's!

@yogayup en spraakwater: Fijn dat jullie nipt uitslag goed is. Ik heb vrijdag ook de uitslag ontvangen. uitslag was ook goed. Dit bericht kwam toevallig op mijn verjaardag. Wat een fijn cadeau.

Kleding/buik: yogayup, ik herken je zandloper figuur. Mijn buik begint ook te groeien maar het lijkt ook meer een vetrol/pens (vind ik). Laat de buik maar snel groeien zodat het echt op een baby-belly lijkt en ik hem kan gaan showen. Nu probeer ik hem nog te verhullen omdat ik nooit pens heb gehad.
Vooral aan het einde van de dag is mijn buik 'dik' omdat hij dan echt opgeblazen is. Hebben jullie daar ook last van en misschien ook wel tips?
Mijn gewone kleding past nog wel. ik draag zoveel mogelijk jurkjes omdat broeken minder prettig zitten door de groeiende buik.

Sporten: ik heb heel lang nog hard gelopen maar hou het nu niet meer vol. Mede doordat het veel te warm is buiten. Ipv hardlopen ga ik nog wel naar de sportschool. Volgende week wil ik mij gaan inschrijven voor zwangerschapszwemmen. Lijkt me gezellig om meer mensen te ontmoeten die ook zwanger zijn in de omgeving.

Misschien is deze vraag al gesteld. Wie gaat er rond 16/17 weken voor een pretecho om het geslacht te bepalen?
Ik heb vandaag voor week 16 een afspraak gepland. Ik kan niet wachten om het te weten. De uitkomst maakt ons niks uit.
Wat fijn appeltje dat de nipt goed was; wat een opluchting he? En van harte met jouw verjaardag nog.

En die opgeblazen buik is heel herkenbaar. Ik eet veel vezels en drink veel, maar het helpt nog niet zoveel. Ik had altijd een prikkelbare darm, maar ben van diarree naar obstipatie gegaan met nog van die ehm vervelende klachten aan de achterzijde :@@:

Ik draag ook liever mijn gewone broeken niet meer, want dat gaat echt knellen. Ik ga er wel vanuit dat ik Mn t-shirts nog lang kan dragen.

Vandaag komt een vriend over uit NL die wat zwangerschapskleding mee neemt. En we gaan zelf binnenkort nog even naar NL: inkopen doen! Hoewel we hier minder nodig hebben dan in Nederland met dagelijks 30 graden.

Wij weten het geslacht al, dus wij hebben geen echo. Lijkt mij wel leuk, dus veel plezier dan Roos!

Hoe is het verder hier? Iedereen gesmolten door de hitte? Nog meer mensen die echo’s hebben? Of vervelende klachten? Of is/gaat iedereen stralend het tweede trimester in?
He ladies!

@Appeltje fijn weer wat van je te horen! En super dat de nipt goed was! En spannend de geslachtsbepalende echo! Wij laten het weer een verrassing zijn, vorige keer ook gedaan.

@Yoga, Spraakwater voor jullie ook fijn dat de nipt goed was!

@W002 wat fijn dat de echo goed was, dat zal wel een opluchting zijn. Tijd om te gaan genieten!

Klachten..... ja :cry:
Hoe relaxt het eerste trimester ging hoe erg ik er van baal dat m'n bekkenklachten al terug zijn!
Vorige week al lichtelijk last na het huis stofzuigen, toen al met mezelf afgesproken huishouden ga je in etappes doen, geen gesjouw meer de trap op en af. Behalve m'n dochter dan naar boven brengen en ook goed opletten met tillen. Gisteren super leuk daagje Efteling gehad maar halverwege de dag begon het al, lichtelijk gezeur van m'n bekken. Herkende de klachten gelijk van de vorige keer. En dat heb ik gevoeld 's avonds en vandaag ook nog een beetje een beurs gevoel.
Bij mijn vorige zwangerschap ben ik met 26 weken de ziektewet in gegaan door de bekkenklachten, denk dat het toen begon rond de 19/20 weken en voor ik herkende dat het van m'n bekken af kwam 23/24 weken. Dacht namelijk eerst dat de klachten vanuit m'n rug kwamen had ik namelijk wel vaker last van. Maar achteraf gezien was het een hele andere pijn dan de 'normale' rugpijn. Ben toen heel gauw de ziektewet in gegaan omdat ik echt geen kant meer op kon. Dus nu er gauw bij en ga maar weer de regeltjes toepassen die ik toen ook had. En als ik het na onze vakantie nog voel ga ik maar weer een afspraak maken bij de bekkentherapeut...
Heb gisteren avond eerst een flink potje zitten janken :"-( want baal er echt enorm van dat ik nu al beperkt ga zijn in m'n doen en laten. Ben ook echt het type doe het liever zelf voor ik hulp ga vragen.
Vorige ronde was het zo erg dat ik soms niet uit bed kon komen om naar de wc te gaan dat m'n man mij wel eens heeft gedragen naar de wc. Dit was echt op de top en dat wil ik echt nooit meer meemaken dus dan nu maar de handrem erop en hopen dat die heftige pijn mij dit keer bespaard gaat blijven!
Oh nee @Happy-life; da's wel vroeg weer voor bekkenklachten! Heeft fysio/oefeningen de vorige keer geholpen? Ik hoop dat je er op tijd bij bent en erger kunt voorkomen!

@yogayup: wat leuk dat jullie het geslacht weten! Had je al een voorgevoel? En klopte dat?

@appeltje30: wij willen het geslacht vooralsnog niet weten. Het is een beetje lastig, omdat ik in een super luxe positie zit... ik werk namelijk in het ziekenhuis en heb regelmatig de kans zelf een echo te maken. Ik heb niet veel verstand van echo's tijdens de zwangerschap (wel wat meer van andere echo's), maar het zou toch zomaar kunnen dat ik ergens in de komende weken het geslacht voorbij zie komen... Geen idee of ik dat kan vermijden. Als ik echo's zie op youtube dan moet ik toch wel héél goed kijken en moet de echoscopist een duidelijk stilstaand plaatje maken, wil ik het kunnen zien. Dus misschien zie ik het gewoon niet.
Maar zo'n echo met geslachtsbepaling lijkt me heel leuk! Nemen jullie dan ook familie mee? En gaan jullie het eerder bekend maken?

Ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest voor een biopt. Ze denkt wel dat ik een voorstadium heb van baarmoederhalskanker (CIN3, voor degenen die bekend zijn met de termen). Dat moet wel behandeld worden, maar kan waarschijnlijk wachten tot na de bevalling. Het is nog even duimen dat er uit het biopt geen echte kankercellen komen, maar die kans achtte ze klein.

En over sporten; ik ga vanavond een proefles bootcamp voor zwangere vrouwen doen, bij MominBalance. Lijkt me super leuk, ik heb ook eerder bootcamp gedaan. Ik ben benieuwd!

Is er bij jullie nog nieuws?

ik merk trouwens dat ik redelijk wat herkenbare info zo over mezelf heb verteld, mocht iemand me herkennen, stuur me ff een pb ;-)
War rot happylife dat je nu al bekkenklachten hebt. Gelukkig herken je ze en kan je mogelijk een tandje lager + oefeningen doen. Maar je hebt natuurlijk een kleine rond lopen, dus helemaal aanpassen zal wel lastig zijn. Sterkte, ik hoop dat het niet erg is (gaat worden) als bij de vorige zwangerschap.

@spraakwater wat een rot nieuws, maar toch fijn dat gewacht kan worden tot na de bevalling. Ik duim dat er geen cellen gevonden worden.

En qua geslacht: ja, ik had een heel sterk voorgevoel. We dachten beiden voor we zwanger zouden zijn dat we een A zouden krijgen als het zou lukken, dat paste gewoon ofzo. Maar zodra ik een positieve test in handen had, sloeg dat bij ons beide om in B. Echt direct en ik was er echt ook van overtuigd, heel gek. En we verwachten een B. Hoewel beide meer dan welkom zou zijn geweest uiteraard.

ik schrijf idd ook vrij herkenbaar met alle losse stukjes op het forum bij elkaar. Idem: let me know in pb
yogayup wijzigde dit bericht op 07-08-2018 14:17
Reden: Disclaimer toegevoegd
6.73% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven