Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)

14-11-2018 22:19 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!

Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.

Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:


Tot snel!


NaamLeeftijd V / MKindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Antje28 / 30tweede20 juli?12-12 eerste echo....
Vera9930/32eerste19 juliMeisje....
Novaatje7939/37vierde29juliJongen/....
MomtoBe226/30tweede15juli??10-12 eerste echo....
Dhana28/28eerste25juli?11-12 eerste echoMA juli
Stacey8632/32derde29juliJongen12/11 echomk 2015
Rein198632/32eerste22juli.........iui
SantaMaria38/32 tweedenog onbekend....18 december echo....
Citroentaartje8831/32eerste21 juli.... 6 maart 20 wekenecho....
Naniene28/30tweede29 julijongen 8 januari termijnecho....
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die het nog niet heeft gezien, vanaf morgen de mega mazzeldagen bij de prenatal!

https://www.prenatal.nl/folder-c33.html
Alle reacties Link kopieren
Dinadag weer bij de Vk geweest voor controle, alles was goed. Na overleg toch besloten om de suikertest te doen. Dus daar gaan we volgende week of die week erna maar mee aan de slag. En de volgende controle krijgen we een extra groeiecho dus das wel weer bijzonder om te kunnen kijken:-).

Hoe gaat t met jullie allemaal?
Hier alles goed. Afgelopen donderdag bij verloskundige geweest en alles gaat volgens schema. Wel een extra dertigwekenecho ingepland voor de zekerheid, maar da's nog een paar weken wachten.

Hoe is het verder met iedereen?
Gefeliciteerd Moos hopelijk gaat alles goed.

Fijn dat bij jullie alles goed gaat. Ik heb van de week weer een afspraak. Ik loop bij de gyn dus krijgt iedere keer een echo. Als de groei nog zo voorloopt krijg ik ook een suikertest.. ik weet nog niet wat dat precies inhoud momtobe? Maar wie weet is t niet nodig.

Ik voel me verder prima. Weekend weg geweest met vriendinnen en super veel gelopen dat ging eigenlijk nog best goed dus ik mag niet klagen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alles goed! We zijn onlangs nog een weekje naar de zon geweest, een heerlijke laatste vakantie met zijn tweeën. Mijn buik is behoorlijk gegroeid de laatste weken, maar ben dan ook al 26wk, how time files! En de baby beweegt echt veel nu, superleuk om te voelen. De grootste aankopen zijn al gedaan maar de babykamer moet nog steeds geschilderd worden.
En de naam moet nog worden bedacht... Ik merk dat ik bij veel namen al een associatie heb met iemand die ik ken of dat het lijkt op namen van kinderen die de afgelopen jaren in onze omgeving zijn geboren. Waar halen jullie de inspiratie vandaan?
Vandaag weer een echo gehad. Alles was prima en zijn groei oorsprong is nu niks meer van te zien. Zat netjes op het middellijntje. Dus geen suikertest voorlopig jippie.

Heerlijk zeg waar zijn jullie geweest Vera?
Hier is de kamer geverfd en de meubels zijn binnen. Moet alleen nog even in elkaar.
Wij gaan onze zoon vernoemen naar mijn vader. Niet direct maar wel afgeleid van zijn naam. De naam heeft ook nog eens dezelfde betekenis als de naam van mijn schoonmoeder. Mijn ouders hebben geen idee ik ben erg benieuwd naar hun reactie! We hadden deze naam al bij dochter voor als ze een jongetje was. Zij is overigens niet vernoemd.

We krijgen volgende week het eerste voorstel voor de geboortekaartjes zelfs al. Ik ben zelf ontwerper maar vond t toch wel gedoe na de bevalling vorige keer dus we besteden het nu uit. Best wel spannend..
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de suikertest niet hoeft naniene! En leuk dat je het kaartje zelf ontwerpt.
Wij zijn naar de Canarische eilanden geweest! Qua temperatuur nog niet te warm maar heerlijk weer gehad!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de suikertest niet hoefde Naniene.

Hier gaat alles gezien de eerste periode echt super goed. Babykamer is zo goed als af. Vriendlief moet alleen even alles afkitten maar bedje en kastjes zijn al helemaal klaar.

Ben met mijn peuter begonnen aan de wasbare luiers en de zindelijkheid. Wil met de baby straks voor wasbaar gegaan. Aangezien we hier vanaf 1 juli per 30 liter zakje afval 1 euro moeten betalen :( Als iemand nog tips heeft voor een peuter die gewoon zindelijk is maar geen tijd heeft om naar de wc te gaan dan houd ik me aanbevolen. ( is als het moet dag en nacht droog ) Maar niet thuis of op de PSZ.

De naam voor de baby vond ik dit keer erg lastig moet toch bij de andere 2 namen passen. En dit is de laatste. Ja echt komt never nooit een vierde mijn lijf is klaar met zwanger zijn en ik ook. Wij vernoemen in de derde naam. Maar ja welke kant kies je als je de andere kant dan niet meer kan kiezen bij de volgende. Maar inmiddels hebben we de eerste en derde naam gekozen nu de middelste nog.

Voor het geboortekaartje gingen we dit weekend boeken halen. Dus mijn vriend slaat de eerste open om te kijken of er iets in stond wat bij ons zou kunnen passen. En dat was hem gewoon we hadden allebei iets van Ja die wordt het dus de boeken zijn de winkel niet uitgeweest en kaartjes zijn besteld.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat moet ik veel bijlezen! Wat fijn dat de baby’s hoed groeien maar ook weer niet te hard! Iedereen lijkt ook behoorlijk fit te zijn! Wat fijn! Ja dat namen verzinnen vind ik ook lastig! Vind vernoemen naar dierbare familieleden heel erg mooi! Nu maar hopen dat het mooie lenteweer de hele zomer aanhoudt! Heter hoeft niet ; )

Hier is de baby mega gegroeid. Van 16-24 cm in 4 weken tijd. Eet me ongans en nu 10 kilo aangekomen.
Inderdaad fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat.

Naam vind ik ook maar lastig! We denken nu een naam te hebben, maar ik ben nog niet 100% overtuigd.

@Novaatje79, Ik word wel wat minder fit hoor, nu met 26 weken. ;-) Ik begin allerlei kwaaltjes te krijgen zoals rode uitslag, rugpijn, constipatie en ik ben weer misselijk! Maar bloedtest, urine, bloeddruk, alles is goed, dus de verloskundige maakt zich geen zorgen.

Nog even druk op het werk voor Pasen en vervolgens hebben wij hebben een drukke klusweek voor de boeg, maar daarna hopelijk tijd voor leukere dingen zoals de babykamer inrichten, kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
@Naniene fijn dat je de suikertest niet hoeft te doen!

Ik vond de test zelf en het drankje uiteindelijk redelijk meevallen, helaas heb ik wel zwangerschapssuiker en moet nu voorlopig 5x per dag mijn bloedsuiker meten en noteren en een dieet volgen. (drama nu de weer hele dag misselijk). Ben er vandaag voor het eerst mee begonnen. Mijn waardes wijken gelukkig maar heel minimaal af dus ben er optijd bij en het zal wss weinig gevolgen hebben voor de kleine. Ben nu ook doorverwezen naar de gynecoloog, maar hoop dat als alles goed blijft ik gewoon terug mag naar mijn verloskundige. Door dit alles wel 2 echo's vlak na elkaar, de 1e, donderdags bij de verloskundige nog omdat het met 20 weken aan de kleine kant was en de maandag erna in het ziekenhuis om te controleren of de kleine niet te groot is, dus het loopt nog een weekje heerlijk na elkaar.

@citroentaartje, balen dat de misselijkheid weer terug komt! Gelukkig dat ondanks alle kwaaltjes de waardes goed zijn!

Wij zijn al helemaal uit de jongensnaam, maar de meisjesnaam vinden we nog lastig. Ook omdat een vriendin net voor mij is uitgerekend en die een meisje krijgt, ben ook best bang dat we dezelfde naam hebben, dus wil er echt wel meer dan 1 hebben die ik mooi vind. Daarnaast gaan we vernoemen in de 2e of 3 naam.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het rustig hier. Geen nieuws is goed nieuws hopelijk!

Hier groeit de spruit goed, gelukkig valt het aangekomen aantal kilo’s mee, nadat ik eerst iets van 2kg was afgevallen, zit ik nu 4kg boven startgewicht. Ik voel haar ook steeds meer bewegen, waar het eerst alleen schopjes waren, schuift ze nu ook veel heen en weer. Over een paar weken weer een echo!
Helaas ook wat last van bandenpijn in de liezen, het eerste echte kwaaltje. Hebben jullie hiermee ervaringen/tips?

We zijn nu bezig met de babykamer in te richten. Dus de nesteldrang kan tot uiting komen :lol:
Alle reacties Link kopieren
@Vera Wat leuk de babykamer inrichten! Hier is hij net bezorgd dus morgen in elkaar zetten :-) Heb geen tips voor je mbt de bandenpijn, daar heb ik geen last van.

Met mijn bloedsuiker gaat het redelijk, alleen is mijn nuchtere waarde te rommelig en het zit op de grens, dus nu gisteren, vandaag en morgen de hele dag een curve bijhouden en dan hopelijk vrijdag het nieuws dat ik toch geen medicatie moet en anders vrijdagmiddag naar het ziekenhuis voor de instructie over het spuiten van insuline.

Afgelopen donderdag een groeiecho bij de verloskundige gehad, alleen was de kleine toen helemaal weggedoken, dus kon ze alleen het bovenbeentje meten. Afgelopen maandag in het ziekenhuis hebben ze met veel moeite wel het hoofdje en buikje kunnen meten, en de groei loopt net iets onder de gemiddelde curve dus helemaal volgens verwachting :) Dus dat is fijn! Over 3 weekjes weer een echo :).
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal wat fijn dat het goed gaat mer iedereen. Bijna de 30-weken mijlpaal voor ons allemaal! Bah wat naar die suiker. Moet je 5 keer per dag prikken?

Hier gaat alles goed! Nu 15 kilo aangekomen dus ga de 20 wel halen. Weeg normaal 60 kilo dus ben wel eerder buiten adem. Mijn vriend heeft hier het kaartje ontworpen en we hebben ook een naam. In huis moet nog wel veel gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Ik kom even inbreken!
Ik zie dat alles hartstikke goed gaat met jullie! Het aftellen is begonnen! Zijn jullie er klaar voor? Ik vind het zo spannend voor jullie!

Ik had beloofd nog wat te laten weten en hier ben ik dan! Ik ben inmiddels alweer 11 weken zwanger en heb 2x een goede echo gehad heb! :heart: nog even een weekje wachten en ik kan zeggen dat ik het eerste trimester overleefd heb! :hyper:

Dames, heel veel succes met de laatste loodjes! Ik zal nog een paar keer komen spieken!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws Lacer. Hier idd aan het af tellen wat mij betreft mag hij al komen (ben nogal ongeduldig) maar voor hem is beter te blijven zitten. Morgen word de jongste alweer 3 en daarna start het aftellen eigenlijk pas echt. Succes met je zwangerschap Lacer. En laat gerust nog eens wat van je horen.
Wat vervelend mom2be die suiker. Fijn dat baby t prima lijkt te doen in ieder geval 😊.

Wat fijn voor je Lacer gefeliciteerd!

Begin hier wat kwaaltjes te krijgen maar mag echt niet klagen. Bloedarmoede en wat andere dingen. Ik voel me verder nog best wel goed en ben echt nog niet aan t aftellen hihi. Grappig dat sommigen dat al wel hebben ik ben er echt nog niet klaar voor 😆. Laat nog maar even lekker zitten.

Nog meer mensen hier rhesus negatief met een positieve baby?
En mensen die voor de kinkhoest vaccinatie gaan?
Alle reacties Link kopieren
@Lacer gefeliciteerd! Hopelijk voel je je goed en kan je er echt van genieten als het eerste trimester erop zit!

@Stacey ik ben ook nogal ongeduldig hoewel we nog een hoop moeten doen haha! Nog 6 weken werken...

@mom2be hopelijk hoef je niet aan de medicatie!

@naniene, geen ervaring mee, ben je daarvoor extra onder controle?

Hier ook steeds wat meer kleine kwaaltjes. Deze week echt moe geweest, maar nu gaat het wel beter. Ik loop nu ook bij een bekkenfysio, wat gelukkig wel wat helpt voor mijn spier- en bandenklachten. Dit jaar dus goed gebruik maken van de uitgebreide aanvullende verzekering ;).

Kinkhoestvaccinatie ga ik ook nemen. Ik hoorde ook dat dan de eerste vaccinatieronde van het kindje (in overleg met het CB) overgeslagen kan worden. Wel suf... wij moeten er nog voor betalen maar vanaf eind dit jaar krijgt elke zwangere hem gratis aangeboden.
Vera99 nee geen extra controles meer. Krijg een injectie in week 30 en na de bevalling. Bij m'n vorige zwangerschap ook gehad. Volgens mij komt t weinig voor hoor.

Hier hopen ze over 3 weken het kinkhoest vaccin te kunnen leveren. Dat zou net op tijd zijn. Is dat bij jullie ook een probleem? Had t via de huisarts aangevraagd maar ook maar eens via de GGD proberen misschien. Wil niet t risico lopen dat het er niet op tijd is eigenlijk.

Fijn dat de fysio wat helpt. Hopelijk krijg je er niet nog meer last van.
Alle reacties Link kopieren
Lacer, prachtig nieuws!
Gefeliciteerd.

Hier twee weken geleden helaas wederom een curretage moeten ondergaan. Heel verdrietig maar we gaan verder met onderzoeken in het buitenland.

Nog even lieve meiden, en jullie hebben je kindje in jullie armen :heart:
@Lacer, goed nieuws, van harte gefeliciteerd! Of ik er klaar voor ben, nou, niet bepaald nog, haha. Moet nog veel opruimen in huis en mentaal gezien vind ik het ook wel prettig om nog zo'n 10/11 weken te hebben. Maar we zijn goed op weg met alles.

@Naniene, ik ben rhesus negatief en de baby ook. Ik heb zo'n injectie wel meteen na de vlokkentest gehad, die was best venijnig. Hoop dat het voor jou meevalt, maar je hebt het al eerder gehad dus je weet wat het is. :) Ik krijg met 30 weken de vaccinatie. En een extra echo, veel zin om de baby weer te zien.

@Moosforhappines1988, wat verdrietig om te lezen en wat ontzettend pittig voor jullie. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
@lacer wat fijn! Gefeliciteerd!

@moos wat verdrietig dat het weer mis was, hopelijk komen ze in het buitenland erachter waarom het mis gaat en kunnen ze er wat aan doen!

Het aftellen begint nu echt! Nog anderhalve week werken en dan lekker met verlof. Kijk er enorm naar uit. Helaas toch aan de insuline en nog steeds hele wisselende suikerwaardes, dus sta onder strenge controle. Ik hoop dat het straks gewoon over is en nooit meer terug komt xD. Maar goed nu nog een paar weken genieten van het getrappel en het afmaken van de verbouwing🎉.

Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed!
@MomtoBe2 Wat fijn dat je verlof begint over 1,5 week, dat is al snel! Wel balen van de insuline.

Hier een leuke dertigwekenecho gehad. Baby ziet er helemaal gezond uit. :) Met mij gaat het aardig. De hele dag op kantoor zitten is wat zwaar op het moment, dus ik werk meer thuis. Sporten doe ik ook niet meer helaas, te snel pijn.

In huis gaat het goed en we hebben bijna alle babyspullen binnen. :)
Alle reacties Link kopieren
@lacer wat een geweldig nieuws van harte!

@moos ik las jouw verdrietige berichtje bij een andere post. IK hoop dat jullie gauw de expertise krijgen die jullie zo verdienen. Dikke jnuffel!
Alle reacties Link kopieren
@naniene ja, de Nederlandse fabrikant had het kinkhoestvaccin niet op voorraad, en omdat leveringstermijn niet bekend was heb ik hem maar uit Duitsland laten bestellen.

@moos wat verdrietig dat het weer mis is gegaan, hopelijk biedt de medische wereld uitkomst voor jullie! Veel sterkte toegewenst!

@momtobe2 Wow al bijna verlof! Ik ga tot de 36 weken door, dus nu nog 4 wk te gaan.

@citroentaartje wat fijn van de goede echo!

Hier vorige week ook een echo gehad, kindje ligt zelfs ruim voor qua groei! Werken gaat nog goed, maar ik werk ook meerdere dagen in de week thuis. Ik merk wel dat het nu echt lichamelijk zwaarder wordt, dus nu ook extra genieten van dingen “zonder kind”. Gisteren naar een concert van de BSB geweest, dat was echt fantastisch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven