Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)

14-11-2018 22:19 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!

Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.

Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:


Tot snel!


NaamLeeftijd V / MKindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Antje28 / 30tweede20 juli?12-12 eerste echo....
Vera9930/32eerste19 juliMeisje....
Novaatje7939/37vierde29juliJongen/....
MomtoBe226/30tweede15juli??10-12 eerste echo....
Dhana28/28eerste25juli?11-12 eerste echoMA juli
Stacey8632/32derde29juliJongen12/11 echomk 2015
Rein198632/32eerste22juli.........iui
SantaMaria38/32 tweedenog onbekend....18 december echo....
Citroentaartje8831/32eerste21 juli.... 6 maart 20 wekenecho....
Naniene28/30tweede29 julijongen 8 januari termijnecho....
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
Ach Moos wat verdrietig. Hopelijk komt er ook een mooie periode voor jullie.

Wat balen mom2be, hopelijk gaat t goed nu?

Ik vond de anti d injectie alles meevallen hoor. Ook tijdens de vorige zwangerschap.

Ik heb de kinkhoesvaccinatie uiteindelijk via de GGD gehaald.

Baby ligt hier flink voor op groei. Gaan toch nog suiker checken.. hopelijk niks aan de hand want dan zouden we er laat bij zijn. Ligt nog in stuit, op zich niet zorgwekkend (ben 31 weken) maar baby is wel groot dus draaien lastig. Als ie zo blijft groeien ga ik sowieso ingeleid worden.. best een beetje spannend allemaal.

Ik moet nog 3 weken tot verlof.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Hopelijk gaat het goed met iedereen!

@naniene, Spannend dat het zo voorloopt op de groei, nu is mij wel verteld dat ze er met de echo wel 2 weken naast kunnen zitten, dus 2 weken groter/kleiner voorspellen dan het in werkelijkheid is! Dus hopelijk valt het mee! Ben je ondertussen ook getest op suiker? Hoe waren die waardes?

@citroentaartje, wat fijn een goede echo! Lijkt me zeker gezien het begin toch wel welke keer spannend!

Vandaag mijn laatste werkdag gehad dus het verlof kan nu beginnen :) Merk wel dat ik het afgelopen week makkelijker vol te houden vond omdat ik wist dat ik alles los kon laten en dat het echt de afrondende dingen waren die moesten gebeuren niet meer nadenken over concepten voor volgend schooljaar (werk in het onderwijs) En me niet meer druk hoeven maken of mentorleerlingen wel of niet over gaan en of ze alles moeten doen wat ze moeten doen, dat scheelde al een hoop! Dus ben benieuwd hoe het volgende week is als ik de hele week niets hoef :).
Ongeveer 6 weken loopt hij voor. Dus als ze er 2 weken naast zitten is het nog veel. Maar je weet t nooit hè. Man is ook groot (zo'n 2 meter) ik ben ook bijna 1,80 dus dat kan het ook gewoon zijn. Daar kijken ze naar mijn mening wel erg weinig naar. Vanochtend de test gedaan ze verwachten de uitslag maandag. Ik weet al wel dat de nuchtere waarde prima was dus dat is hoopgevend.

Wat fijn dat je verlof is begonnen! Ik moet zeggen dat ik er nu ook wel uit uit begin te kijken.
Alle reacties Link kopieren
@naniene dat is inderdaad veel, maar wel logisch als jullie allebei groot zijn! En fijn dat nuchter goed was! Hopelijk de rest ook!
Hoeveel weken moet jij nog werken?
@MomtoBe2 Ja, zeker fijn om nu steeds goede berichten te krijgen na de spannende eerste drie maanden. Lekker dat je verlof begonnen is! Ik zou ook wel al verlof willen, maar moet nog een paar weken door.

@Naniene Dat is een grote baby inderdaad. :) Gelukkig krijg je maandag al meer info over suiker.

Ik heb ook de kinkhoestvaccinatie gekregen, ging prima.

Verder bezig met babykleertjes wassen en strijken. :)
Lijkt gewoon een grote baby te zijn. Geen zwangerschapssuiker in ieder geval! Toch wel een zorg minder.
Ik moet nog twee weken werken en werk maar 24 uur dus dat gaat snel.
Ik ben nog niet begonnen met de babykleertjes wassen enzo maar ik ben als laatst uitgerekend in deze groep volgens mij :).
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een “grote” baby op komst, maar ook niet vreemd want ik ben ook boven 1.80m en manlief tegen de 2m. Onze dochter lag drie weken geleden zo’n 2 weken voor op groei maar wel goed op haar eigen curve. Over een paar weken hebben we weer een echo. Ik merk nu ook dat ze echt minder ruimte krijgt in de buik, er zijn nu hardere schopjes en bewegingen te zien en te voelen. Ze ligt nog wel vrij hoog dus merk dat ik ook sneller kortademig ben en het langer duurt voor ik weer normaal adem kan halen. Voordeel daarbij is wel dat ik nog steeds mijn normale lage broeken pas :D.

Hadden jullie het ook zwaar met de warmte van zondag? Ik ben maar lekker binnen gebleven en veel water gedronken, het was mij te warm buiten in de tuin.

Ik werk nog door tot 36wk, dus nog twee weken te gaan. En met die korte weken rond Hemelvaart en Pinksteren is het ook wel goed te doen. Voor iedereen die al met verlof is of binnenkort met verlof gaat, lekker genieten maar!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn al die positieve berichten! Ik vind het zoooo snel gegaan allemaal. Bijna te. Mijn vk geef wel eens gezegd dat de baby’s van nu gewoon steeds groter worden, mede dankzij onze goede prenatale zorg. Hier ook altijd grote kinderen. Gelukkig wil dat niks zeggen over de complexiteit van de bevalling! Mijn vk heeft vd week een bevalling gedaan van kind van 5 kilo, zonder gedoe en een gewone thuisbevalling!
Alle reacties Link kopieren
Voor diegenen die nu verlof hebben, geniet ervan! Gelukkig iets koeler weer!
Hoe gaat t met iedereen hier? Al veel aan het genieten van het verlof? Ik moet maandag nog en dan mag ik ook.

Groeiecho gehad van de week en ligt nog steeds behoorlijk voor. En hij ligt dwars, ik hoop zo dat ie gewoon ff draait aankomende weken..

Begin nu wel een beetje af te tellen. Kleertjes wassen enzo. En de babykamer afmaken 🙈.
@Naniene: hier gaat het goed. Mijn buik is erg groot, vind ik, haha. En de baby lijkt wel te zijn ingedaald, want mijn buik hangt een stukje lager. Verder moe (ik slaap heel slecht door allerlei pijntjes en carpale tunnelsyndroom) en toe aan verlof, maar moet nog een weekje door!

Ben ook benieuwd hoe het verder met iedereen is. :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

@nanine lekker ook verlof nu dus! Die babykleertjes zijn zo schattig, het liefst zou ik er nog meer kopen🙈

@citroentaartje balen van het carpaaltunnelsyndroom! Laatste weekje en dan ook lekker niets meer moeten behalve babydingetjes😁.

Hier gaat t redelijk met dit weer s ochtends lekker buiten en zodra t echt warm wordt vlucht ik naar Mn ouders die hebben constante temperatuur van 20 graden in huis door de warmtepomp dus daar is t heerlijk uithouden nu. Verder krijg ik vrijdag te horen of ik de GBS bacterie bij me draag, dan zou ik tijdens de bevalling een antibiotica kuur moeten krijgen om de kans op besmetting bij de baby te verminderen, maar goed heb toch al minimaal 1 infuus in Mn arm vanwege de zwangerschapssuiker🙈 dus een paar erbij is ook niet erg. Heb vrijdag gehoord dat ze tussen week 38 en 39 definitief gaan inleiden als ik niet uit mijzelf begin dus nog maar 2 a 3 weekjes zwanger zijn en dan is onze kleine spruit er, zo onwerkelijk!

We hebben de verbouwing als het goed is morgen helemaal achter de rug (dan wordt de badkamer herstelt) en dan kan ik eindelijk de laatste dingen schoonmaken😁😂 (beetje enorm last van nesteldrang😂🙈)

Hoe is het met jullie en de nesteldrang?
Alle reacties Link kopieren
Mijn verlof is ook begonnen! Wel heel gek idee, werd vanmorgen nog wakker met allerlei dingen die ik op mijn werk moest doen vandaag :lol: .

Ook nog een liggingsecho gehad, ons meisje is al mooi ingedaald, en ze was goed gegroeid. Wel is ze nog mega druk aan het schoppen! Vanmiddag de vluchtkoffer klaar zetten en bezig met de babywasjes.

Hebben jullie nog leuke Netflix/Ziggo on demand tips, voor tijdens de chill momentjes?
Ah balen citroentaartje. Vorige zwangerschap ook gehad. Zo niet fijn.

Wat houd dat virus precies in momtobe? Is dat de reden dat ze gaan inleiden als ie niet zelf eerder komt?

Fijn vera ook verlof! Jullie hebben nog geen kindje toch? Dan is het helemaal heerlijk. Al geniet ik ook wel van de tijd die ik nu nog even met dochter alleen heb. Ik kan me zo nog niet voorstellen dat er straks nog een kindje is hier in huis.

Wij hebben woensdag een liggingsecho/groeiecho. Ik ben benieuwd, ik kan me ook echt niet voorstellen dat ie nog 5 weken blijft zitten. Zo voel ik me niet en m'n buik ploft echt uit elkaar haha. Hij is echt mega (zeker met nog ruim 5 weken op de teller) en iedereen denk dat ik morgen beval zeg maar. Dat hoop ik nou ook weer niet maar wie weet hè. Ben benieuwd wanneer de eerste baby van hier zich meldt. Wordt nu wel spannend.

Geen tips voor Netflix ofzo, ben toch vaak met dochter thuis en dan kijk ik geen tv. De twee dagen dat ik thuis ben doe ik lekker rustig aan, puzzelen, haken dat soort dingen. En ik slaap elke dag een uurtje overdag.
Alle reacties Link kopieren
vera heerlijk genieten van je verlof en dat je niets meer hoeft :-) ik kijk momenteel black mirror, over technologie die je leven kan gaan bepalen, zijn allemaal losse afleveringen en ik heb limetless een paar weken terug helemaal afgekeken, daar zaten wel wat saaie afleveringen middenin maar t einde was wel echt gaaf.
Verder kijk ik bij trending op Netflix en kies dan iets wat me leuk lijkt.

@naniene het virus kan onder andere blaasontsteking veroorzaken, maar ik heb het gelukkig niet🎉 scheelt weer 3 zakken antibiotica 😄

Ze gaan mijn bevalling opwekken vanwege mijn zwangerschapsdiabetes en het constante overgeven wat alleen maar erger lijkt te worden. Volgende week vrijdag gaan ze kijken hoe mijn baarmoedermond eruit ziet en op basis daarvan wordt de keus gemaakt voor welke manier van inleiden er komt en dan gaan ze begin week 38 starten met inleiden. Dus hopelijk is er al iets verweekt dan hoef ik geen ballon en verwachten ze dat het snel gaat, maar als het nog dicht is kan het inleiden een week duren. Dus eind week 39 heb ik onze kleine in mijn handen😍. Echt een heel bijzonder idee😄 En het is ingedaald dus als m’n vliezen breken kan ik gewoon rustig het ziekenhuis bellen en hoef ik niet plat te liggen 😄
Ah vandaar momtobe ik kan me voorstellen dat je t dan ook wel een beetje zat bent. Spannend vrijdag dus! Jij bent ook al eerste uitgerekend geloof ik.
Zeker spannend MomtoBe2!

Hier ook een ingedaalde baby, en gelukkig goed gepositioneerd.
Nesteldrang had ik een paar weken geleden meer last van, daarom is nu alles wel zo'n beetje klaar en voel ik me weer wat rustiger.

En Naniene, ik ben ook benieuwd wie de eerste wordt van deze club. Eind van de week ben ik 37 weken, voelt als een mijlpaal. :)

Vera99, Netflix: Ik vond When They See Us wel indrukwekkend. Ik kijk ook Black Mirror inderdaad. The Good Place is wel grappig en wat luchtiger.
Fijn citroentaartje ingedaald en goede positie. Hier is ie niet ingedaald maar is bij een tweede vaker zo. Maar hij ligt nu wel goed en redelijk zo dat ze denken dat hij niet meer gaat draaien. Dus dat is fijn. Wel op ruim 9 pond geschat dus we wachten af..

Hier alles ook al een beetje aan kant dus ik heb m'n rust weer gevonden. Ik ben nu veel rustiger dan m'n vorige zwangerschap. Mijn gevoel zegt dat ie echt niet tot 40 weken blijft zitten gek hè.
Alle reacties Link kopieren
@citroentaartje fijn dat het is ingedaald! En heerlijk die 37 weken!
@naniene wel fijn dat je je rustiger voelt, ik hoop met je mee dat het voor de 40 weken komt ;-) Zeker als deze warmte gaat doorzetten.

Vanmorgen in het ziekenhuis geweest en een controle echo gehad omdat ik het minder voel bewegen. Ik heb minder vruchtwater, maar het CTG erna was gewoon goed. Nu elke dag heen en weer voor een CTG om de baby in de gaten te houden en dan woensdag inleiden, waarschijnlijk wel met behulp van een ballon omdat mijn baarmoedermond nog niet helemaal verstreken is (gelukkig al wel voor een groot deel dat scheelt)
Ze wilde eigenlijk maandag of dinsdag gaan inleiden maar dinsdag gaan we met mijn zusje trouwjurken passen, dus als het even kan en goed gaat met de baby stellen ze het uit tot woensdag. Vind het een heerlijk, maar tegelijkertijd vreemd idee dat ik volgende week gewoon de baby in mijn handen heb :)

Hoe zijn jullie de afgelopen warme week doorgekomen?
Alle reacties Link kopieren
Wow mom2be, lijkt me inderdaad een vreemd besef dat jullie kindje er volgende week al is!

@naniene, als de groeiecho’s een beetje kloppen hoop ik voor je dat ie inderdaad niet tot 40wk blijft zitten ;).

Dank voor de serietips! Op dagen met temperaturen boven de 30 gr en warme nachten merk ik dat ik me niet helemaal top voel. Gelukkig is het hier deze week maar een keer zo warm geweest , wij zaten hier in de gunstige koelere lucht. Morgen nog een dagje afzien maar daarna meer mijn soort weer :).

Hier ook de magische 37wk voorbij! Ben heel benieuwd wanneer het gaat beginnen... en hoe ze eruit ziet!
Ik heb niet per se dat ik wil dat ie voor 40 weken komt hoor, nog niet in ieder geval, maar denk gewoon dat ie dat niet doet, ik weet niet waarom.

Spannend mom2be! Gek idee hè, dat t dan opeens zo snel gaat. En bij jou ook al Vera voor je het weet is ze er.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Mom2be wat gaat het dan in een keer snel! Wat spannend! Snap dat je dat jurken passen met je zus nog wilt meepikken.

Vera99 wat fijn dat het maar een dag zo heet was. Hier is het dagen heet geweest. Slaap er slecht door. Blegh

Naniene dat wist ik niet van dat indalen. Hier is nummer vier diep ingedaald. Hoop zo dat hij nog even blijft zitten want zowel qua werk, huis, lijf er nog niet klaar voor. Mooi flink kindje krijgen jullie!
Alles nog rustig hier?
Hier nog rustig. :D

Hoe gaat het met MomtoBe2?
Alle reacties Link kopieren
Hier alles rustig. Vanaf vandaag mag ik thuis bevallen! Joehoe! Ben nog niet helemaal klaar met babykamer maar belangrijkste hebben we in huis. Nachten zijn doorwaakt ivm plassen en maagzuur. Hebben jullle dat ook?

Zo spannend wanneer de bevallingen gaan beginnen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven